Volgens mij loopt het harder met de lijstjes dan vorig jaar.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:06 schreef ranja het volgende:
31 lijstjes inmiddels trouwens, en er zijn zowaar al nummers 5 of 6 keer genoemd
quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voor 2 keer Oasis moet je er nog wel 5 bij verzinnen, denk ik.
goeie lijst, maak er maar 100 van!quote:Op zondag 21 november 2010 05:20 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ondanks dat niet alles misschien zoveel kans maakt (geen idee eigenlijk...), hier ook mijn persoonlijke top 10 (lastig hoor...)
1. dEUS - Sister Dew (en ik ben niet de enige want de username SisterDew was al bezet)
2. Neutral Milk Hotel - Oh Comely
3. The Shins - The Past and Pending
4. Joy Division - Atmosphere
5. Songs: Ohia - Blue Chicago Moon (goh...)
6. Red House Painters - Medicine Bottle
7. Gorillaz - Hong Kong
8. Nas - Represent
9. The Cure - Pictures of You
10. Dusty Springfield - Windmills of Your Mind
De versie op Delicate Sound Of Thunder is toch de bestequote:Op maandag 8 november 2010 01:08 schreef Norrage het volgende:
Leuk lijstje...heb wel altijd moeite met Shine On in het nummer-lijstje....je hebt Parts I-V en VI-XI en zo...en dan ook de combinatie van de twee...Weet nooit wat ik moet doen, want beide delen vind ik prachtig.
Jij zit op MuMe.quote:Op zondag 21 november 2010 05:20 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ondanks dat niet alles misschien zoveel kans maakt (geen idee eigenlijk...), hier ook mijn persoonlijke top 10 (lastig hoor...)
1. dEUS - Sister Dew (en ik ben niet de enige want de username SisterDew was al bezet)
2. Neutral Milk Hotel - Oh Comely
3. The Shins - The Past and Pending
4. Joy Division - Atmosphere
5. Songs: Ohia - Blue Chicago Moon (goh...)
6. Red House Painters - Medicine Bottle
7. Gorillaz - Hong Kong
8. Nas - Represent
9. The Cure - Pictures of You
10. Dusty Springfield - Windmills of Your Mind
Loopt niet zo goed als de albumlijst inderdaad..wordt er wel evenveel gepromot? Ach, singles zijn ook wel lastiger te maken..en we hebben nog een maand zeker??quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:00 schreef ranja het volgende:
35 lijsten inmiddels, er kan nog meer bij.
Morgen waarschijnlijk de mijne.
We hebben nog 3 a 4 weken. Voor mij is het ideaal om nog wat nummers opnieuw te luisteren. Daarnaast heb ik veel tips opgedaan uit de albumlijst, die ik ook nog allemaal wil doorspitten. Het blijft natuurlijk een momentopname, maar het is wel een lijst die ik pas over ongeveer 11 maanden weer zal herzien. Dus wil ik zoveel mogelijk van de nieuw ontdekte parels in mijn lijst stoppen.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Loopt niet zo goed als de albumlijst inderdaad..wordt er wel evenveel gepromot? Ach, singles zijn ook wel lastiger te maken..en we hebben nog een maand zeker??
Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je gewoon die nummers uitkiest die je zelf het beste vindt. Ik zou me geen zorgen maken over klassiekers die er al dan niet in komen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef AgeEll het volgende:
Ik ben ook bijna klaar - heel moeilijk, die eerste 30 staan wel vast, maar dan naar de 100. Heb gelukkig voor 1 per artiest gekozen, maar dan nog.
Hoe plaats je classics tussen nr's waar je voor je gevoel wat mee heb maar eigenlijk geen echte kwaliteit heeft.
dus bezig met nr's van mijn favo artiesten tussen one day flies en ik heb wat periodes meegemaakt qua muziek/staptijd. Maar we zijn er bijna. Ben nu alleen bang een classic te vergeten.
Ik bedoel dan ook van die one day flies die alleen maar leuk zijn omdat je toen net je vakantieliefde zoende, maar voor de rest is t gewoon een baggernummer.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:29 schreef ranja het volgende:
Dat klopt, maar dat klinkt anders als wanneer je zegt 'nummer waar je wat mee hebt maar eigenlijk geen kwaliteit heeft. Dat laatste geldt net zo goed voor mijn persoonlijke klassiekers
http://rateyourmusic.com/release/album/billy_joel/the_stranger/quote:
Voor kerst is de uitslag er wel hoor, na kerst is iedereen toch druk met de top 2000 en jaarlijstjesquote:Op woensdag 1 december 2010 00:36 schreef Roolio het volgende:
Mensen mogen wel opschieten als dit niet de Fok! singles top 100 allertijden 2011 moet worden.. Ik zou toch een deadline gaan stellen, geeft de mensen ook een schop onder de kont om snel een lijstje te maken.
Ik ben gewoon raar.quote:Op maandag 6 december 2010 22:14 schreef Norrage het volgende:
Waarom oh waarom zie ik Innuendo zo vaak opduiken in lijstjes op fok...wat een grafnummer...
Verder ook wat andere rare keuzes, zoals Music, en Kelly Clarkson, en Guns N Roses doet het ook niet echt bij mij...maar afgezien daarvan wel een leuke en veelzijdige lijst
Leuk lijst. Heb de meeste die ik nog niet kende even beluisterd, zaten wel aardige dingen tussen. (ook minderequote:Op donderdag 9 december 2010 09:55 schreef brabo74 het volgende:
Hier ook een bijdrage van mij. Volgorde is min of meer van ondergeschikt belang, zal ook wel nog een paar nummers vergeten zijn maar goed.....
lijst
Ben benieuwd, wat heb je zoal beluisterd? En wat heb je 'ontdekt' en wat komt op je bagger lijstje?quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:20 schreef Roolio het volgende:
[..]
Leuk lijst. Heb de meeste die ik nog niet kende even beluisterd, zaten wel aardige dingen tussen. (ook mindere)
Niet, ik vind 'm eigenlijk leuker. Misschien dat ik volgend jaar wel eerst de singles en daarna de albums doe, kijken of dat uitmaakt.quote:Op zondag 12 december 2010 14:26 schreef pfaf het volgende:
Deze lijst is natuurlijk ook duizenden keren minder interessant dan de albumlijst.
Maar dat maakt toch helemaal niet uit?quote:Op zondag 12 december 2010 17:32 schreef krioro het volgende:
en ten tweede omdat ik van heel veel tracks echt niet weet of ze ooit als single zijn uitgebracht (en dat opzoeken is een hoop extra werk).
quote:Op zondag 12 december 2010 17:36 schreef ranja het volgende:
Het hoeven niet perse singles te zijn al maakt dat de kans op een notering in de eindlijst natuurlijk wel groter
Dat deed me anders denken, maar OK, dan wordt het een stuk makkelijker iig.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:44 schreef ranja het volgende:
[..]
In principe wel ja, maar het is geen aanbeveling om zoveel mogelijk verschillende tracks te noemen. Bovendien zijn er een paar nummers van het album in 2010 op single verschenen, die tellen dus wel als 2010 releases aangezien het uitgangspunt nog steeds singles is, maw die mogen nog niet (The Cave en Roll Away Your Stone).
shame on me. Wist niet dat John Legend dit nummer gecoverd hadquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:36 schreef froebelmeister het volgende:
43. The Beatles - I Want You (She's So Heavy)
Ik vind het zelfs een van de beste nummers van de Beatles inderdaadquote:Op maandag 13 december 2010 13:36 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
shame on me. Wist niet dat John Legend dit nummer gecoverd had![]()
verder leuk om al die lijsten te zien, ik zal ook eens beginnen, met proberen een lijst te maken.
yesquote:Op maandag 13 december 2010 13:38 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Wat?! Heeft John Legend dat nummer gecoverd?
Had jij nou al een lijst gemaakt?quote:Op maandag 13 december 2010 13:48 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ach, het is eigenlijk niet eens zo slecht gedaan.
Nou heb bijvoorbeeld JJ72 ontdekt, Improv en Snow vind ik echt goed (tot nu toe). En met Pantera bijvoorbeeld maak je me niet blij.quote:Op zondag 12 december 2010 08:19 schreef brabo74 het volgende:
[..]
Ben benieuwd, wat heb je zoal beluisterd? En wat heb je 'ontdekt' en wat komt op je bagger lijstje?
Ja! Er zitten 2 dubbele artiesten bij...quote:
als je nog een andere weet?quote:Op maandag 13 december 2010 15:21 schreef Mixende_match het volgende:
owja, wel even een vraagje over Jamie Cullum, album komt uit 2009, single uit 2010. Mag het?
Je vind iets mooi wat niet je ding is? Dat vind ik wel bijzonder.quote:Op maandag 13 december 2010 15:20 schreef Mixende_match het volgende:
dus er zijn er een paar afgevallen die ook erg mooi zijn, maar niet helemaal mijn ding is.
Kom maar op met het commentaar
ja dat klopt, staat er boven, kon niet kiezen, maar als het niet mag, kies ik voor 'What A Wonderfull World' de versie van Louis Armstrongquote:Op maandag 13 december 2010 15:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja! Er zitten 2 dubbele artiesten bij...
En dan reken ik John Lennon maar even niet mee
Ga ik eventjes goed over nadenkenquote:
ja haha. Bijvoorbeeld Led Zeppelin - Stairway to heaven.quote:Op maandag 13 december 2010 15:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Je vind iets mooi wat niet je ding is? Dat vind ik wel bijzonder.
Ow, nee, dat mag gerust. Maar er stond 1 dubbele artiest (John Legend), terwijl Jason Mraz ook 2 keer voorkomtquote:Op maandag 13 december 2010 17:07 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
ja dat klopt, staat er boven, kon niet kiezen, maar als het niet mag, kies ik voor 'What A Wonderfull World' de versie van Louis Armstrong
Oooow. Zoo. Haha nou dan pas ik zo weer even aan. De versie van John legend geeft net meer kippenvelquote:Op maandag 13 december 2010 17:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ow, nee, dat mag gerust. Maar er stond 1 dubbele artiest (John Legend), terwijl Jason Mraz ook 2 keer voorkomt
Nee, dat is 2010, album en single volgens RYMquote:Op maandag 13 december 2010 18:46 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, BlueChicagoMoon!
Maar is Ghost Town niet van 2010? Of is de single eerder uitgekomen dan het album?
Zie OPquote:Op maandag 13 december 2010 19:11 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Oh mag dat niet? En is het niet zo dat alleen de top 10 meetelt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |