Ik wilde net mijn post editen, had zelf de OP niet goed gelezen. Ga ook mijn lijstje even aanpassen.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:37 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Het album komt uit 2009, dus in principe mag je alle nummers van die cd noemen. Het gaat niet om singles, maar om liedjes.
In principe wel ja, maar het is geen aanbeveling om zoveel mogelijk verschillende tracks te noemen. Bovendien zijn er een paar nummers van het album in 2010 op single verschenen, die tellen dus wel als 2010 releases aangezien het uitgangspunt nog steeds singles is, maw die mogen nog niet (The Cave en Roll Away Your Stone).quote:Op woensdag 10 november 2010 12:37 schreef ScottTracy het volgende:
Het album komt uit 2009, dus in principe mag je alle nummers van die cd noemen. Het gaat niet om singles, maar om liedjes.
quote:Op woensdag 10 november 2010 12:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
02 Billy Bragg - A New England
05 Little Feat - Willin'
10 Talk Talk - Life's What You Make it
11 the Waterboys - A Girl Called Johnny
31 Prefab Sprout - Appetite
33 Roxy Music - If There Is Something
39 Otis Redding - I've Been Loving You Too Long
In de war in Limburg. I gave you all. Mag die wel? Was vorig jaar de breakup plaat.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:44 schreef ranja het volgende:
[..]
In principe wel ja, maar het is geen aanbeveling om zoveel mogelijk verschillende tracks te noemen. Bovendien zijn er een paar nummers van het album in 2010 op single verschenen, die tellen dus wel als 2010 releases aangezien het uitgangspunt nog steeds singles is, maw die mogen nog niet (The Cave en Roll Away Your Stone).
Ik weet niet welke je bedoeltquote:Op woensdag 10 november 2010 12:50 schreef friekin_ het volgende:
In de war in Limburg. I gave you all. Mag die wel? Was vorig jaar de breakup plaat.
Ah, oké, wat een ingewikkelde materie zeg. En geldt dat dan bijvoorbeeld ook voor The Past Is A Grotesque Animal van Of Montreal? Stond al op hun album uit 2007, maar dit jaar op 12" uitgebracht.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:44 schreef ranja het volgende:
[..]
In principe wel ja, maar het is geen aanbeveling om zoveel mogelijk verschillende tracks te noemen. Bovendien zijn er een paar nummers van het album in 2010 op single verschenen, die tellen dus wel als 2010 releases aangezien het uitgangspunt nog steeds singles is, maw die mogen nog niet (The Cave en Roll Away Your Stone).
You've scrobbled this track 22 times. You first scrobbled it on 5 Oct 2009. Mumford & Sons, I gave You All, Nr. 94.quote:
Volgens RYM is het een remix van de albumtrack die niet eerder op single is verschenen, als de singleversie als uitgangspunt wordt genomen zou die dus niet voldoen.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:53 schreef ScottTracy het volgende:
Ah, oké, wat een ingewikkelde materie zeg. En geldt dat dan bijvoorbeeld ook voor The Past Is A Grotesque Animal van Of Montreal? Stond al op hun album uit 2007, maar dit jaar op 12" uitgebracht.
Ik krijg eerlijk gezegd niet meer goed mee wat singles zijn tegenwoordig, maar ik vond dat het bij mijn lijst best mee vielquote:Op woensdag 10 november 2010 13:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens RYM is het een remix van de albumtrack die niet eerder op single is verschenen, als de singleversie als uitgangspunt wordt genomen zou die dus niet voldoen.
Maar pff lijkt het zo of kiezen veel meer mensen voor zomaar liedjes in plaats van de bekende/hits van de verschillende bands? Of is het toevallig zo dat het in de eerste lijsten veel voorkomt en valt het wel mee? Of is de single cultuur zodanig aan het uitsterven dat dit soort lijsten mee uitsterft?
Natuurlijk staat MJ erinquote:Op woensdag 10 november 2010 07:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm ik zweer dat ik bij jou MJ zag staan haha, nou, Tha Sandman bij dezeGoed dat je MJ in je lijst hebt staan
Ik was aan het twijfelen. Heb hem al ietwat aangepast.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:04 schreef cafca het volgende:
Mooie lijste erbij weer!
Alleen:
[..]
Die heet Vincent
Het was ook maar een hypothetische vraagquote:Op woensdag 10 november 2010 13:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens RYM is het een remix van de albumtrack die niet eerder op single is verschenen, als de singleversie als uitgangspunt wordt genomen zou die dus niet voldoen.
Maar pff lijkt het zo of kiezen veel meer mensen voor zomaar liedjes in plaats van de bekende/hits van de verschillende bands? Of is het toevallig zo dat het in de eerste lijsten veel voorkomt en valt het wel mee? Of is de single cultuur zodanig aan het uitsterven dat dit soort lijsten mee uitsterft?
Bij jou wel jaquote:Op woensdag 10 november 2010 13:04 schreef friekin_ het volgende:
Ik krijg eerlijk gezegd niet meer goed mee wat singles zijn tegenwoordig, maar ik vond dat het bij mijn lijst best mee viel
Ahja, dát was 't.quote:Op woensdag 10 november 2010 02:05 schreef friekin_ het volgende:
2. Jeff Alexander - Come Wander With Me
Ach, zolang ze een nummer gebruiken bij een mooie reclame.. Die stem van Bonnie gaat door merg en been hier.quote:
Ja. En Ballade De Melody Nelson van Serge.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waar is The Sun Ain't Gonna Shine Anymore eigenlijk?
ben 'm ook vergeten..
Je hebt gelijk. Ik hanteerde altijd het releasejaar van het album. Zal ik bij deze extra op letten.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ja, van heel veel nummers weet ik niet eens of het ooit een single is geweest omdat het of voor mijn tijd was, of ik gewoon het hele album heb.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:20 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb inderdaad totaal geen rekening gehouden daarmee, om eerlijk te zijn.. Heb gewoon mijn favoriete nummers gekozen, of het een obscure b-kant of een wereldhit is, interesseert me echt niet.
Ben wel benieuwd welke!quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:15 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst, methodmich! Inderdaad zoals verwacht veel dubbele artiesten, maar weer andere nummers. En een hoop artiesten die ik eigenlijk wel goed zou moeten vinden, maar die het gewoon net niet doen bij mij.
Artiesten als Elliott Smith en Wilco komen bij mij nooit verder dan "Leuke muziek" , maar niet leuk genoeg om in mijn allertijdenlijst terug te komen.quote:
Ranja zal blij zijn met een mainstream lijstjequote:Op donderdag 11 november 2010 17:28 schreef jrk1990 het volgende:
Hier is dan mijn lijst. Kom maar op met de kritiekIk geef toe, mijn smaak is redelijk mainstream.
001 Neil Young - Like A Hurricane
040 Dire Straits - Telegraph Road
093 Carlos Santana - She's Not There
Niks mis met mainstream.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:28 schreef jrk1990 het volgende:
Hier is dan mijn lijst. Kom maar op met de kritiekIk geef toe, mijn smaak is redelijk mainstream.
Ik vind het ook het beste REM nummer, misschien samen met Man on the Moon. Een stuk beter dan klassiekers als Everybody Hurts en Losing my Relegion.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:43 schreef Norrage het volgende:
Leuk lijstje PF! Vooral de nummer 1 (wat een sfeer!)maar ook de veelzijdigheid! En wat heeft men met Nightswimming? Vind ik het minste van dat album..en ik het al in 4 lijstjes zien staan ofzo??
Je bent nu wel pareltjes als 'E-Bow The Letter', 'Electrolite' en 'Bittersweet Me' van New Adventures in Hi-Fi tekort aan het doen, overigens.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het ook het beste REM nummer, misschien samen met Man on the Moon. Een stuk beter dan klassiekers als Everybody Hurts en Losing my Relegion.
Dat album ken ik niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:07 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Je bent nu wel pareltjes als 'E-Bow The Letter', 'Electrolite' en 'Bittersweet Me' van New Adventures in Hi-Fi tekort aan het doen, overigens.
Dit is niet het REM topic natuurlijk, maar ben nog maar weer eens Nightswimming aan het luisteren en afgezien van aardig pianospel en een leuke viool is het maar een eentonig nummer met een ongelooflijk vervelend zeurende stem van Stipe..snap de populariteit nog nietquote:Op vrijdag 12 november 2010 19:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik luisterde van Automatic al snel alleen nog maar Star me Kitten, Sweetness Follows en Find the River. De rest kon me eigenlijk niet zo boeien.
Ik neem aan dat dit niet wordt gezien als de originele versie. Jammer dat punten voor een bepaald liedje op deze manier verdeeld worden. Hoewel ik het soms wel begrijp (Nothing else Matters: Studio vs S&M Live).quote:Op zondag 14 november 2010 12:07 schreef Marky_Mark01 het volgende:
20 76 The Killers - Mr Brightside (Jacques lu Cont remix)
Misschien heeft de populariteit van het liedje ook te maken met de activiteit "Nightswimming". Wat mij betreft geeft dat nummer goed het gevoel van die activiteit weer. Heerlijk zonder zorgen zwemmen op een verlaten strand in een warm vakantielandquote:Op zondag 14 november 2010 12:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit is niet het REM topic natuurlijk, maar ben nog maar weer eens Nightswimming aan het luisteren en afgezien van aardig pianospel en een leuke viool is het maar een eentonig nummer met een ongelooflijk vervelend zeurende stem van Stipe..snap de populariteit nog niet
Ik dacht van wel. Het orgineel zou bij mij minder hoog scoren overigens.quote:Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef CoJackso het volgende:Ik neem aan dat dit niet wordt gezien als de originele versie. Jammer dat punten voor een bepaald liedje op deze manier verdeeld worden. Hoewel ik het soms wel begrijp (Nothing else Matters: Studio vs S&M Live).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |