Daar staat toch duidelijk een 4bft hoorquote:Op woensdag 3 november 2010 11:44 schreef dimage het volgende:
uitschieters van 3Bft maar gemiddeld 2Bft
Tja, de vulkaan is wel spannend, kwestie van hoe hard zal die gaan, ik zie dit namelijk niet meer stabiliseren. We zullen zien.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:21 schreef Drassss het volgende:
Als het weer in Nederland niet mee wil zitten kunnen we altijd nog een feestje houden in het IJsland vulkaan topic of anders het dagelijkse "feestje"bij de Merapi
Scheelt inderdaad stookkosten, maar vergeet niet dat de verlichting in huis ook brand tijdens deze donkere dagen. Kost ook geld.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lekker temperatuurtje buiten. Scheelt weer stookkosten.
Dat wel, maar dat kun je oplossen met kaarsjes, een houtvuurtje op het parket lijkt me geen goed plan.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:27 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Scheelt inderdaad stookkosten, maar vergeet niet dat de verlichting in huis ook brandt tijdens deze donkere dagen. Kost ook geld.
Barneveldquote:Op woensdag 3 november 2010 13:36 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Burnie, wat is jouw woonplaats?
* voor de user kaart *
Led-lampen.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:27 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Scheelt inderdaad stookkosten, maar vergeet niet dat de verlichting in huis ook brand tijdens deze donkere dagen. Kost ook geld.
Midden in de nacht warmer?! Of is dat 15:38 uur?quote:Op woensdag 3 november 2010 21:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier begint het zojuist te regenen.
In het zuidwesten is de wind al toegenomen tot 6bft. De komende uren zal ook elders de wind flink toenemen. Hier een 5bft![]()
Opvallend is wel de temperatuur:
Minimum temperatuur 11.2 °C om 20:17 uur
Maximum temperatuur 12.8 °C om 03:48 uur
Een verschil van 1.6 graden over de gehele dag
Belachelijk! Waarom? Alsof je dan buiten bent...quote:Op woensdag 3 november 2010 22:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nop in de nacht was het toch echt warmer dan overdag
Hey, was jij niet door je enkel gegaan? Of ben ik nu in de war met iemand anders? Regen is vervelend, of het nu met fietsen of lopen is.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:13 schreef INViCTuS het volgende:
Net weer een voorzichtige looptraining gedaan. Het regende aardig en dat is met dat tempo lopen minder prettig. Als ik iets beroerd vind is het overigens wel motregen, dat kunnen ze beter afschaffen
Ja stom hequote:Op woensdag 3 november 2010 22:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Belachelijk! Waarom? Alsof je dan buiten bent...
Nee joh! Was toch niet tegen jou, ik vind het weer belachelijk, ik schiet niet op de boodschapper.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja stom hemaar kan er niks aan doen
[ afbeelding ]
Hmm, wandelen in de regen is iets anders dan je verplaatsen om ergens naar toe te gaan of hardlopen, bij de laatste 2 vind ik regen vervelend mar tijdens een wandeling kan het wel wat hebben idd.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:48 schreef INViCTuS het volgende:
Ik was inderdaad door m'n enkel gegaan. A.s zaterdag is dat 3 weken geleden dus vond dat ik wel weer genoeg rust had gehad
goed, ik luister wel naar m'n eigen lichaam en deed individueel wat oefeningen. Zaterdag geen wedstrijd in ieder geval. Wellicht volgende week een kwartier meedoen want het zit nog niet helemaal goed.
Ik heb vorig jaar overigens wel is een wandeling gedaan van een aantal uur waarbij ik toch van de 4 uur lopen er ongeveer 2 in de regen liep.Dat vond ik dan ook wel weer wat hebben zo in de herfst.Motregen slaat gewoon nergens opbinnenkort een nieuwe jas, zo'n 3-laags gore-tex ding van The North Face en daar blijf ik in ieder geval droog mee
Komende week wordt er nog wel het 1 en ander aan neerslag verwachtzo te zien. Met name vanaf vrijdag na-middag, de nacht naar zaterdag en zaterdagochtend een flink aantal mm.Morgen valt het nog wel mee met de regen, wel een hoop wind.
* kahaarin Alu hoedje voor Speedy zoekt.*quote:Op woensdag 3 november 2010 22:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het weer houd ons totaal in de maling
is redelijk normaal hoor,gebeurt volgens mij elk jaar wel met zo stevige ZW stromingquote:Op woensdag 3 november 2010 23:02 schreef horned_reaper het volgende:
Dit is toch geen november.... om half 11 savonds....
[ afbeelding ]
Hmm zou ik die wel nodig hebben?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, wandelen in de regen is iets anders dan je verplaatsen om ergens naar toe te gaan of hardlopen, bij de laatste 2 vind ik regen vervelend mar tijdens een wandeling kan het wel wat hebben idd.
Wel slim om het rustig aan te doen bij een blessure idd. De boel forceren komt dubbel terug over het algemeen.
Hmm, een goede jas kan nog wel eens een goed idee zijn.
[..]
* kahaarin Alu hoedje voor Speedy zoekt.*
bron: KNMIquote:De zuidwestenwind is vrij krachtig, 5 Bft, in de kustprovincies en op het IJsselmeer krachtig tot hard, 6-7 Bft. Mogelijk dat in het westelijk kustgebied de wind in de loop van de dag even stormachtig, 8 Bft, wordt.
Als jij serieus denkt dat het weer je in de maling neemt, tja wat zal ik eens zeggen...quote:
Pffff flinke windstoten op van 13 Bft, windstoten van 133-149 km/uquote:Op donderdag 4 november 2010 11:36 schreef Drassss het volgende:
Al bijna 17 gradenNu de zon nog.... Kuch
Edit: Oh de nieuwe weerkaarten van weer.nl geven aan dat het lage drukgebied weer naar ZW Engeland/Frankrijk gaat trekken.
Ook dat. Helaas wordt dat nog altijd te veel gedaan.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:39 schreef Schuifpui het volgende:
Windstoten hoor je toch niet eens uit te drukken in Bft? Alleen de gemiddelde windsnelheid dacht ik?
Vreemd dat de kaarten de windstoten wel aangeven, zowel op weerdirect (WOM) als bij wetter3 preview. Wat betreft de aanhoudende wind heb je gelijk, dat gaat maar tot 12. Verkeerd is het in ieders geval niet, zeg je het klinkt raar dan kan ik je wel gelijk gevenquote:Op donderdag 4 november 2010 15:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
OMG wat is dat fout!![]()
![]()
13bfthallooooooo 12bft is max he
daarna gaan we over op orkaan categorieën
![]()
Nou ik vind het nergens op slaan. Het is gewoon afgesproken dat je windstoten niet mag omrekenen in bft.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:14 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Vreemd dat de kaarten de windstoten wel aangeven, zowel op weerdirect (WOM) als bij wetter3 preview. Wat betreft de aanhoudende wind heb je gelijk, dat gaat maar tot 12. Verkeerd is het in ieders geval niet, zeg je het klinkt raar dan kan ik je wel gelijk geven
niet voor de herfst hoor, kan gewoon met een flinke ZW aanvoer.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:39 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
15 graden rond half 11 s'avonds vind ik abnormaal!
Nou nee hoor, dit gebeurd wel vaker in november.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:39 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
15 graden rond half 11 s'avonds vind ik abnormaal!
Al de hele dag hoorquote:
Inderdaad, zelfs hier in Herwijnen 68 km/u gemeten. Dacht dat KNMI eerder een waarschuwing zou geven bij windstoten... Vraag me af bij hoeveel km/u dat ze het gaan doenquote:
Bij 80km/h.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:31 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfs hier in Herwijnen 68 km/u gemeten. Dacht dat KNMI eerder een waarschuwing zou geven bij windstoten... Vraag me af bij hoeveel km/u dat ze het gaan doen
Ik heb net toch het raam boven maar dicht gedaan...quote:Op donderdag 4 november 2010 21:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Man man man wat een wind toename zegvanmiddag hoorde ik de mast nog niet zo erg maar nu begint het toch behoorlijk te gieren en te fluiten
![]()
wat zal ik vannacht lekker slapen
Geen koek geurquote:Op donderdag 4 november 2010 21:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik heb net toch het raam boven maar dicht gedaan...
Ook omdat de brand bij Knol koek niet lekker ruikt trouwens.
Niet wagenwijd, gewoon op een kier, maar nu toch maar dicht, de deuren begonnen te rammelen.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmmmz shit happens @ die brand
En ja een raam open doen met dit weer, hmmz dat lijkt me niet slim
Ah oke duidelijkquote:Op donderdag 4 november 2010 21:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Niet wagenwijd, gewoon op een kier, maar nu toch maar dicht, de deuren begonnen te rammelen.![]()
@Drasss: nee, gewoon brandgeur.
oops, en toen? ff afgetimmerd?quote:Op donderdag 4 november 2010 21:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ah oke duidelijk![]()
Met de storm van euhhh 2007 meende ik in Dokkum, toen vloog er een raam uit het kozijn aan de overkant. De buren waren op dat moment niet thuis. Het gordijn wapperde buiten en werd helemaal nat, en soms vliegt die even naar binnen vlak bij het stopcontact. Het was toch wel even linke boel
Hmm, jammer.... Maar ja, er zijn ergere dingen.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:56 schreef Drassss het volgende:
Morgen en overmorgen 0% kans op zon volgens teletekst 704. Gaat een grijs dagje worden
Nachten gaan richting de 0. Misschien kans op wat winterse neerslag jaquote:Op donderdag 4 november 2010 22:11 schreef horned_reaper het volgende:
Maandag gaat misschien toch een interessante dag worden.
Kan ik dit natte sneeuw bij een paar graden boven nul noemen in het binnenland?
[ afbeelding ]
Nou die kwamen 5 uur in de middag weer thuisquote:Op donderdag 4 november 2010 21:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
oops, en toen? ff afgetimmerd?
Idem hier, continu stoten boven de 70km/h en een gemiddelde van 8bftquote:Op donderdag 4 november 2010 22:15 schreef Fredo55 het volgende:
Zo af en toe haalt de wind hier flink uit, morgenavond kans op storm in het zuidwestelijk kustgebied. (Volgens het knmi dan he)
Nee jij gaat behoorlijk naast te pot pissenquote:Op donderdag 4 november 2010 22:17 schreef kahaarin het volgende:
Lol, misschien ga ik dan toch gelijk krijgen met de wind zondag!
Oh, mooi opgelost.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou die kwamen 5 uur in de middag weer thuisdus eerst stuk glas voor gezet die ze nog hadden liggen
Het waait goed idd, zo af en toe hoor ik van alles klapperen, niet binnen gelukkig.quote:Idem hier, continu stoten boven de 70km/h en een gemiddelde van 8bft![]()
En waar de fuck haal jij die storm vandaan. KNMI geeft alleen in de avond een harde wind in het zuidwesten.
We zullen zien.quote:Nee jij gaat behoorlijk naast te pot pissenhet houd met 3bft wel op
Storm was het verkeerde woord.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
En waar de fuck haal jij die storm vandaan. KNMI geeft alleen in de avond een harde wind in het zuidwesten.
Wat voor windkracht is krachtig, vrij krachtig en hard?quote:Langs de westkust en op het IJsselmeer (vrij) krachtig en in de avond in het zuidwestelijk kustgebied mogelijk enige tijd hard.
http://www.knmi.nl/cms/co(...)an_beaufort_compleetquote:Op donderdag 4 november 2010 22:31 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Storm was het verkeerde woord.![]()
[..]
Wat voor windkracht is krachtig, vrij krachtig en hard?
Dat was zeker mooi opgelostquote:Op donderdag 4 november 2010 22:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, mooi opgelost.
[..]
Het waait goed idd, zo af en toe hoor ik van alles klapperen, niet binnen gelukkig.
[..]
We zullen zien.
Ik wou net zeggenquote:Op donderdag 4 november 2010 22:31 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Storm was het verkeerde woord.![]()
[..]
Wat voor windkracht is krachtig, vrij krachtig en hard?
En juist dat laf systeem bevalt me voor geen meter. Nu de dag steeds dichterbij komt worden mijn gevoelens sterker dat dit ding wel een behoorlijk kan gaan dwarsbomen tegen de media.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:34 schreef Drassss het volgende:
Weer.nl geeft niet echt bijzondere wind waardes tot aan zondag. Vanaf maandagochtend kan het iets pittiger worden, omdat we te maken krijgen met het laffe stukje van het lage drukgebied. Misschien een 7/8? Veel meer zit er niet in lijkt me.
Ik blijf ook steeds kijken hoorquote:Op donderdag 4 november 2010 22:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En juist dat laf systeem bevalt me voor geen meter. Nu de dag steeds dichterbij komt worden mijn gevoelens sterker dat dit ding wel een behoorlijk kan gaan dwarsbomen tegen de media.
Ik krijg toch een gevoel dat die iets oostelijker gaat en dat zou wel eens op het laatste moment kunnen gaan gebeuren. Ik blijf het nog even volgen.
Nou dat wil ik wel hebben alleen dan haal ik de paal wel wat naar benedenquote:Op donderdag 4 november 2010 22:40 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik blijf ook steeds kijken hoorAls dat ding opeens x aantal graden noordelijker gaat komt hij vol over ons heen. Aan de westkant zitten namelijk wel windsnelheden die je echt niet over land wil hebben
Ik denk dat ie ook een dagje eerder al voor wat meer wind gaat zorgen!quote:Op donderdag 4 november 2010 22:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En juist dat laf systeem bevalt me voor geen meter. Nu de dag steeds dichterbij komt worden mijn gevoelens sterker dat dit ding wel een behoorlijk kan gaan dwarsbomen tegen de media.
Ik krijg toch een gevoel dat die iets oostelijker gaat en dat zou wel eens op het laatste moment kunnen gaan gebeuren. Ik blijf het nog even volgen.
Als dat uit komt dan trakteer ik!!quote:Op donderdag 4 november 2010 22:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ook een dagje eerder al voor wat meer wind gaat zorgen!![]()
![]()
*gelukkig ben ik verder niet eigenwijs oid.*
Oeh, die quote ik ff.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als dat uit komt dan trakteer ik!!
quote:
Op Koek?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Doe maar is effequote:
Oke trustenquote:Op donderdag 4 november 2010 23:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik ga maar eens slapen denk ik. Trusten allemaal!![]()
is idd een systeempje om in de gaten te houden. Aan ons zal het niet liggen in ieder gevalquote:Op donderdag 4 november 2010 22:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
}quote:Op donderdag 4 november 2010 23:29 schreef horned_reaper het volgende:
De pluim laat een mooie glijbaan zien!![]()
[ afbeelding ]
Nee inddquote:Op donderdag 4 november 2010 23:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
is idd een systeempje om in de gaten te houden. Aan ons zal het niet liggen in ieder geval
Mooi hoorquote:Op vrijdag 5 november 2010 08:57 schreef Skv het volgende:
Ik weet niet of het hier mag, maar ik heb per ongeluk een foto gemaakt van een bliksemflits.
[ afbeelding ]
WAAR HAAL JE HET LEF VANDAAN?quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:57 schreef Skv het volgende:
Ik weet niet of het hier mag, maar ik heb per ongeluk een foto gemaakt van een bliksemflits.
[ afbeelding ]
quote:Afgelopen nacht was de warmste novembernacht sinds 1901. Het kwik kwam niet lager dan 14,5 graden. Dit komt door aanvoer subtropische lucht. Het oude record stamt uit 1968 met 14,1 graden.
Ook de temperatuur over de gehele dag is hoog te noemen. Bij het KNMI in De Bilt is 15,2 graden gemeten. Alleen op 3 november 2005 was het nog warmer. Toen werd het 15,9 graden.
Normaal is het in deze tijd overdag ongeveer 10 graden en in de nacht zo'n 4 graden. Ook vandaag blijft het nog zacht. Vanaf morgen wordt het kouder.
Ja, maar wij hebben wel "geluk " qua regen.. Het noorden krijgt nu toch een behoorlijke hoeveelheid en wij niet echtquote:
Dat is best wel... Apart te noemenquote:Op vrijdag 5 november 2010 19:26 schreef horned_reaper het volgende:
Dat hele regengebied boven het Noorden van Nederland is één grote echo volgens mij.....
Ik woon in het oosten van de provincie groningen en hier is de hele dag/avond nog geen druppel gevallen :S
Hier valt inmiddels regen dus geen echooquote:Op vrijdag 5 november 2010 19:26 schreef horned_reaper het volgende:
Dat hele regengebied boven het Noorden van Nederland is één grote echo volgens mij.....
Ik woon in het oosten van de provincie groningen en hier is de hele dag/avond nog geen druppel gevallen :S
Je bent/wordt beroemdquote:Op zondag 7 november 2010 00:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eens moest de eerste keer zijn al liep het niet helemaal soepel gezien de vlotte werking vanaf de aanvraag die ik gister avond kreeg maar vannacht pas las![]()
En gezien ik niet helemaal van de camera ben is dat voor de eerste keer toch wel spannend. Maar goed hoe vaker ik dit ga doen hoe beter
Waldnet: Weerstation Holwerd 1 jaar *VIDEO*
Nou bijna 1 jaar dan![]()
En weeronline klopt trouwens niet, heb al mailtje gestuurd om dit aan te passen
Lol, leuk! Toch wel een soort van erkenning.quote:Op zondag 7 november 2010 00:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eens moest de eerste keer zijn al liep het niet helemaal soepel gezien de vlotte werking vanaf de aanvraag die ik gister avond kreeg maar vannacht pas las![]()
En gezien ik niet helemaal van de camera ben is dat voor de eerste keer toch wel spannend. Maar goed hoe vaker ik dit ga doen hoe beter
Waldnet: Weerstation Holwerd 1 jaar *VIDEO*
Nou bijna 1 jaar dan![]()
En weeronline klopt trouwens niet, heb al mailtje gestuurd om dit aan te passen
Hey dat moet niet, mijn herfstastertjes....quote:
Men heeft al over het gehele Middellandse Zeegebied waarschuwingen uitstaan. Lvl 1 en zelfs lvl 2. Oke ik ben niet kapot van CNN en zeker niet de sectie weer in Europa, maar daar gaven ze al een severe weather watch af voor Italië en oostwaarts richting Griekenland.quote:Op maandag 8 november 2010 09:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Daalt lekker door zeg!
[ afbeelding ]
Orkney zit op 64km/h gem gaat daar lekker, luchtdruk 976.8 hPa.
Dat ziet er goed uit. Het mag wel weer eens echt gaan stormen. Aan windkracht 8 heb je ook niets.quote:Op maandag 8 november 2010 11:57 schreef meteo-online het volgende:
Aardige woei opkomst aan het einde van de week
[ afbeelding ]
Denk het niet. Volgens mij draait het terug naar Engeland en krijgen we alleen een heel klein randje miezer/mot regen.quote:Op maandag 8 november 2010 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat regengebied trekt Nederland binnen de komende uren??
kon vanochtend niet op je site komen, storing?quote:Op maandag 8 november 2010 08:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ho Li Shit!
Minimum temperatuur 0.3 °C om 03:41 uur
[ afbeelding ]
Maar euh die gevoelstemp
[ afbeelding ]
Nooit verwacht dat de temp zo laag uit ging komen op de pier
Dat is jammer inderdaadquote:Op maandag 8 november 2010 19:48 schreef horned_reaper het volgende:
Erg jammer![]()
Zaterdag is de intocht van Sinterklaas.... en met die storm en regen zal dat voor veel kinderen roet in het eten gooien.
Ow... da's ook sneu voor de st Maarten-lopertjes.quote:Op maandag 8 november 2010 19:45 schreef INViCTuS het volgende:
Het gaat de komende dagen in ieder geval aardig regenen met vooral donderdag en zaterdag veel water.
Yup even een storing aan de webhost kant geweest, had ik al bericht over gekregen.quote:Op maandag 8 november 2010 13:36 schreef dimage het volgende:
[..]
kon vanochtend niet op je site komen, storing?
quote:Op maandag 8 november 2010 14:49 schreef aloa het volgende:
Vrijdag en zaterdag kans op veel wind met kans op zware windstoten.
Straalstroom ligt precies boven Nederland met een windveld rond de 300 km/uur.
[ afbeelding ]
Leuk! Dat mag wel komenquote:Op maandag 8 november 2010 19:00 schreef aloa het volgende:
Nieuwe run geeft storm voor vrijdag
[ afbeelding ]
Hmmz goeie wie heeft nu gewonnenquote:Op maandag 8 november 2010 21:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ow... da's ook sneu voor de st Maarten-lopertjes.![]()
(Wie heeft er nu eigenlijk gewonnen....?)
Had ik het soms tegen jou?!quote:Op maandag 8 november 2010 22:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmmz goeie wie heeft nu gewonnenspannend
![]()
quote:Op donderdag 4 november 2010 22:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja en ik ookquote:
Zegtie heel stoer, maar je kneep hem wel even!quote:Op maandag 8 november 2010 22:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Ja en ik ookik zei toch dat ik gelijk ging krijgen
![]()
![]()
![]()
Ooh nee hoor lang lang lang nietquote:Op maandag 8 november 2010 23:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zegtie heel stoer, maar je kneep hem wel even!
Ben donderdagmiddag/avond op de pier bij jouquote:Op maandag 8 november 2010 23:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ooh nee hoor lang lang lang niet![]()
En ook al had je gelijk, dan was de deal als nog door gegaan
Kom je weer met een plaatje waar 13,14 en15 bft op staatquote:
Ja en?quote:
Pas in 1946 is een nieuwe schaal ontwikkeld, gebaseerd op de windsnelheid op een hoogte van 10 meter boven de grond. De schaal telt 17 waardes, boven de 13 van Beaufort nog een aantal waardes voor de snelheid van de wind in een orkaan. De Beaufort Windkrachtschaal werd zo omgezet in de Beaufort Windsnelheidschaal.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:47 schreef JDude het volgende:
Op internet zijn talloze bronnen te vinden die melden dat de Beaufort-schaal in 1946 is uitgebreid met een aantal schalen aan de bovenkant (13-17) om de gemiddelde windsnelheid op 10 meter hoogte gedurende 10 minuten aan te geven. Dus volgens mij is dat kaartje gewoon correct.
Kom dan vrijdag, dan ben ik zeker weten op de pier te vinden ivb met de stormquote:Op dinsdag 9 november 2010 09:35 schreef dimage het volgende:
[..]
Ben donderdagmiddag/avond op de pier bij joueven wat foto's maken van de golven. ben jij er ook?
Aha oke dat is wel jammer, op dat moment staat er dan een 7 a 8bft. Als ik zo de getij tabel zie dan is er op dat moment laag water rond die tijd, pas na 12 uur is het weer hoog water. Dat zou wel erg jammer zijn! Dan zou je vroeger op de pier moeten komen, maar ik krijg pas vanavond/morgen ochtend meer duidelijkheid gezien deze dag er nog niet helemaal op staat.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:01 schreef dimage het volgende:
hmm dan wordt het vrijdagochtend rond uurtje of half 10 / 10 uur ben jij er dan ook? vrijdagmiddag moet ik weer naar de radiostudio namelijk
Lol, weet ik wel.quote:Op maandag 8 november 2010 23:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ooh nee hoor lang lang lang niet![]()
En ook al had je gelijk, dan was de deal als nog door gegaan
Dat is ook het MOS model, GFS geeft anders aanquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Stoten zijn voor vrijdag? Dan zijn ze wel heel erg laag, ook die gemiddelde, 64 = 8bft.
Hier max 60km/h? Dat haal ik makkelijk met 7bft, nee wat dat betreft vind ik die kaarten maar wat duf.
Ik heb nog geen laarzen, maar een keer nat maken is niet erg toch?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:14 schreef dimage het volgende:
we houden het even in de gatenneem de loden laarzen mee om niet weg te waaien
![]()
Dat wist ik ook welquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, weet ik wel.Was aan het klieren.
Dus, vrijdag storm, hmm.
Ah oke das duidelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:33 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Dat is ook het MOS model, GFS geeft anders aan
Resultaten behaald in het verleden...quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat wist ik ook wel![]()
En ja storm, let maar op!![]()
Alleen Groningen zal er niks van mee krijgen zag ik wel.
Nee dit zijn windstoten en niet de gemiddeld windsnelheid over minstens 10 minutenquote:
Windstoten met orkaankracht.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:59 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Nee dit zijn windstoten en niet de gemiddeld windsnelheid over minstens 10 minuten
Dat mag je dus niet zeggenquote:
Mag je dat ook al niet zeggen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat mag je dus niet zeggen![]()
Maar zo zou je het informeel gezien kunnen beschrijven ja ^^
In ieder geval sterk genoeg om dakpannen te laten vliegen!
Officieel gezien mag je enkel de gemiddelde windkracht over 10 minuten een naam geven omdat hier een officiële schaal voor bestaat en deze bestaat niet voor zoiets als windstoten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Mag je dat ook al niet zeggen?![]()
Lijkt me een duidelijke omschrijving.
Zware windstoten, zeer zware windstoten....
wat behoor je te zeggen dan?
Die termen kom je het meest tegen inderdaad.quote:In de huidige media wordt er wel vaak gebruik gemaakt van termen als zware en zeer zware windstoten.... maar dit is enkel de waarschuwing bovenop een zware of zeer zware storm en het juist de stoten zien die de schade veelal aanrichten.
Kaartje is voor Donderdagquote:Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef kahaarin het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Dusss, is er al wat zinnigs te zeggen over donderdag?
Voor morgen zegt KNMI:
[ afbeelding ]
Ja, maar volgens Speedy klopt KNMI steeds niet en zou Groningen stad er niet zo veel last van krijgen, dus daarom de vraag of iemand zinnig commentaar heeft op de waarschuwing van het KNMI.quote:
Heel Nederland krijgt last van die windstoten. Ze waarschuwen niet voor niks toch.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, maar volgens Speedy klopt KNMI steeds niet en zou Groningen stad er niet zo veel last van krijgen, dus daarom de vraag of iemand zinnig commentaar heeft op de waarschuwing van het KNMI.
Da's waar, ik vind het alleen zo sneu voor de kinderen die met lampionnetjes op pad gaan.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Heel Nederland krijgt last van die windstoten. Ze waarschuwen niet voor niks toch.
Ook sneu voor de oudersquote:Op dinsdag 9 november 2010 22:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Da's waar, ik vind het alleen zo sneu voor de kinderen die met lampionnetjes op pad gaan.
Oh ja, da's waar, ik zat al te denken of ik voor de ouders niet een grote thermos thee en papieren bekers ga regelen, de kinders snoep en de begeleiders hete thee.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Ook sneu voor de ouders
ik moet ook meelopen
Doe mij maar koffiequote:Op dinsdag 9 november 2010 22:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh ja, da's waar, ik zat al te denken of ik voor de ouders niet een grote thermos thee en papieren bekers ga regelen, de kinders snoep en de begeleiders hete thee.
Oh kan ook, heb wel twee thermosflessen, ga jij lopen in de Held in Groningen toevallig?quote:
Ik woon in Harlingenquote:Op dinsdag 9 november 2010 22:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh kan ook, heb wel twee thermosflessen, ga jij lopen in de Held in Groningen toevallig?
Hmm, sorry, dat gaat niet werken.quote:
Morgen ook al, nou hopelijk wordt het donderdag dan rustig als het donker wordt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:49 schreef aloa het volgende:
De nieuwe pluim
Er komen zware windstoten
[ afbeelding ]
Morgen wel wat regen, maar verder is het stilte voor de storm.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Morgen ook al, nou hopelijk wordt het donderdag dan rustig als het donker wordt.
Hey een KNMI waarschuwing voor lampionnentjes voor het hele land op donderdag 11 novemberquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:47 schreef aloa het volgende:
KNMI waarschuwt donderdag voor Zware windstoten in het gehele land
[ afbeelding ]
Vliegende? Met passagiers...?quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:27 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Hey een KNMI waarschuwing voor lampionnentjes voor het hele land op donderdag 11 november![]()
Tja, het lijkt wel herfst.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:41 schreef Drassss het volgende:
Bah regen hier trouwens, al een aantal uren..
Groningen zou meer te maken kunnen krijgen met zware windstoten, maar de gemiddelde zullen echter wel achter blijven met 7bft, misschien even een 8quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, maar volgens Speedy klopt KNMI steeds niet en zou Groningen stad er niet zo veel last van krijgen, dus daarom de vraag of iemand zinnig commentaar heeft op de waarschuwing van het KNMI.
Hmm, dat worden dus echt vligende lampionnen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Groningen zou meer te maken kunnen krijgen met zware windstoten, maar de gemiddelde zullen echter wel achter blijven met 7bft, misschien even een 8![]()
Let maar eens op de metingen van het KNMI (het bft kaartje), vooral bij harde winden zul je toch al snel zien dat er iets niet klopt
Ik zie het al voor mequote:Op woensdag 10 november 2010 00:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, dat worden dus echt vligende lampionnen.
Zelfs ik?!
Hmm, dan waait het hier op de voordeur, misschien de brievenbus in de gaten houden.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me![]()
Wester storm heb ik hier nog niet mogen mee maken, serieus dat gaat woeien hier in de straat en achter huis
Volgens mij zitten ze wat klem tussen alle drukgebieden in ( nieuwe die op de atlantische oceaan ligt ). Vandaar dat allemaal wat "gek" aan het doen is.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:49 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, het lijkt wel herfst.![]()
Op buienradar bewegen de wolken verschillende kanten op, hoe kan dat? http://www.buienradar.nl/
Kun je hier ook zien: http://www.sat24.nl/
Een volle storm. Windkracht 9 / 10quote:Op woensdag 10 november 2010 08:43 schreef Ploertendoder het volgende:
Dus het gaat flink waaien?officieel een storm of?
Nicequote:Op woensdag 10 november 2010 08:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Een volle storm. Windkracht 9 / 10
http://www.janvissersweer.nl/quote:Donderdag trekt een tot rond 949 hPa uitdiepende Atlantische stormdepressie naar Schotland. Op de nadering van het frontensysteem neemt de bewolking snel toe en nog voor de middag gaat het flink regenen. De temperatuur loopt op naar 7 graden. De wind waait uit zuidelijke richtingen en neemt sterk in kracht toe. Boven land wordt de wind krachtig tot hard, langs de kust en op het IJsselmeer hard tot stormachtig (windkracht 7-8). Vooral in de kustgebieden komen soms zware windstoten voor. Er zijn uitschieters tot rond 90 km/uur mogelijk. In de loop van de avond ruimt de wind naar west tot zuidwest en neemt iets af.
Vrijdag gaat het in de nacht en ochtend nog wat harder waaien maar de kans dat er over ons land een zware storm gaat razen lijkt mij niet groot.
http://www.pietsweer.nl/2010/stormachtig/quote:Storm(achtig)
November lijkt donderdag en vrijdag flink uit te halen met veel regen en storm(achtig) weer. Hiervoor verantwoordelijk is een stormdepressie die in de nacht van donderdag op vrijdag bij of boven Schotland komt te liggen. Vrijdag trekt de depressie over de Noordzee richting Scandinavië. Ik ga er vanuit dat donderdag nog rustig begint, maar dat er later in de middag, avond en nacht langs de kust stormkracht 9 komt te staan uit zuid tot zuidwest. Vrijdag storm uit west tot zuidwesten en misschien in het noordelijk kustgebied zelfs zware storm, kracht 10. Ik blijf de ontwikkelingen bijhouden op dit blog.
Vannacht rond middernacht zal de wind zelfs even gaan liggen voordat het morgen flink gaat aantrekkenquote:Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef themauster het volgende:
Prachtig weer hier bij de Groningse kust nu. Stilte voor de storm neem ik aan
even vraagje tussendoor. Op dat plaatje staat rechts 15 BFT. Ik dacht 12 de max is en dat men dan spreekt van orkaankracht? Dus hoe komen ze op 15 BFT?quote:Op woensdag 10 november 2010 09:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Vannacht rond middernacht zal de wind zelfs even gaan liggen voordat het morgen flink gaat aantrekken![]()
Idd letterlijk stilte voor de storm.
De windstoten lijken trouwens vooral in het noorden en oosten van het land veradelijk uit te kunnen halen.
[ afbeelding ]
Dat is ook een beetje fout aan het kaartje, dat kan officieel ook helemaal niet.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:57 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
even vraagje tussendoor. Op dat plaatje staat rechts 15 BFT. Ik dacht 12 de max is en dat men dan spreekt van orkaankracht? Dus hoe komen ze op 15 BFT?
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:02 schreef horned_reaper het volgende:
Officieel gezien mag je enkel de gemiddelde windkracht over 10 minuten een naam geven omdat hier een officiële schaal voor bestaat en deze bestaat niet voor zoiets als windstoten.
Hierbij worden de volgende termen gebruikt:
0 = stil
1 = zwak
2 = zwak
3 = matig
4 = matig
5 = vrij krachtig
6 = krachtig
7 = hard
8 = stormachtig
9 = storm
10 = zware storm
11 = zeer zware storm / orkaanachtig
12 = orkaan
Hoe bepaal je nu precies wat je het huidige wind patroon mag noemen?
Daar zijn simpele richtlijnen voor opgesteld (die trouwens niet helemaal overeenkomen met de werkelijkheid door het feit dat de schaal van Beaufort oorspronkelijk niet gebaseerd was op een objectief meetbare grootheid, maar op de waarneming van het gedrag van een schip) die kunnen worden weergegeven in de onderstaande formule:
[ afbeelding ]
Waarbij,
v = gemiddelde windsnelheid (gedurende 10 minuten op 10 meter boven de grond)
B = de waarde op de Beaufort schaal
Met een beetje wiskundig inzicht kun je de formule omdraaien als je de gemiddelde windsnelheid over 10 minuten kent en schaal van Beaufort wilt berekenen.
Windstoten zullen nooit verder afwijken van de normale schaal dan gebruikelijk, dus tijdens een normale storm (gemiddeld Bft 9) kan men ook gerust spreken van stormige windstoten.
Net zoals tijdens een matige wind er ook gesproken kan worden van matige "stoten" ... echter wordt deze term nooit gebruikt omdat deze "stootjes" niet voor overlast kunnen zorgen.
In de huidige media wordt er wel vaak gebruik gemaakt van termen als zware en zeer zware windstoten.... maar dit is enkel de waarschuwing bovenop een zware of zeer zware storm en het juist de stoten zien die de schade veelal aanrichten.
Ik vrees dat er treinen uit gaan vallen, mede vanwege bomen op spoor.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:38 schreef Integreerbeer het volgende:
Wat zal het effect op het Openbaar Vervoer zijn?
Dat zal wel meevallen... als er een keer een boom op de weg ligt rijden ze wel om....quote:Op woensdag 10 november 2010 15:42 schreef Integreerbeer het volgende:
En bussen? Die kunnen toch ook niet rijden met blaadjes en bomen op de weg?
Het weer zal vooral snachts heftig zijn....en aangezien ik er vanuit ga dat jij na 23 uur morgen wel weer thuis bent zul je er niet heel veel last van hebbenquote:Op woensdag 10 november 2010 16:41 schreef Gtaboy107 het volgende:
Moet morgen stage lopen op de Kinderboerderij. Lekker weer erbij.Nou ja, nooit last van gehad, ook al woon ik in Overijssel. Zal ik last ervan hebben, of zal het niet zo erg zijn?
quote:Op woensdag 10 november 2010 19:03 schreef JDude het volgende:
De verkeersinformatiedienst heeft de redelijk zeldzame categorie "zeer zware spits" (zwart) in de verwachting staan voor morgenavond.
Rond de 364...quote:zeer zware spits (5)
Door de vele neerslag en harde wind verwachten we een zeerzware spits met om 17:50 uur rond de 364 km aan totale filelengte.
Ik denk dat mensen vooral vrijdag hier last van zullen hebben, of morgen avond heel laat.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:32 schreef appelsientje het volgende:
Wordt morgen een leuke ervaring op de fiets
Hmm ja. Ik ga ook even alle gieters binnen zettenquote:Op woensdag 10 november 2010 19:36 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, okay, dus heeft het wel zin om de tuinmeubelen bij elkaar te binden en de hanging baskets en de plantenbakken op de grond te zetten dus. Spannend! In de flat kon ik alles mooi aan zien komen maar nu moet ik het idd laten overwaaien.
Jups, die vliegen dan geheid achter de lampionnetjes aan.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:40 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hmm ja. Ik ga ook even alle gieters binnen zettenAnders kan ik ze straks overal en nergens terug gaan zoeken....
Lol, omineus voorteken, ik stel me zo een donkere doodstille straat voor, geen kip op de weg en aan de horizon doemen diep donkere wolken op....quote:Op woensdag 10 november 2010 19:43 schreef horned_reaper het volgende:
Komende nacht wordt het trouwens voor een korte periode nagenoeg windstil!![]()
Wel leuk, zo'n stilte voor de storm effect.
Maar of het overal tot dergelijke rukwinden komt is natuurlijk maar de vraag! Dit kan plaatselijk erg variëren, afhankelijk van de structuur van het landschap en puur toeval. ^^
Graag wel even bron erbij vermeldenquote:Op woensdag 10 november 2010 19:21 schreef horned_reaper het volgende:
Hier ook nog even:
Waarschuwing geldig van Do 11/11 08u tot Vr 12/11 22u:
[ afbeelding ]
Samenvatting:
Een sterk uitgediept lagedrukgebied boven de noordelijke helft van de Noordzee zal donderdag en vrijdag voor een sterk windveld zorgen. Donderdag begint de ZW-wind stilaan aan te wakkeren en krijgen we al rukwinden tot 70km/u in het binnenland en 80km/u aan zee. Later naar de avond doe zal de wind sterk in kracht toenemen zodat we dan overschakelen op rukwinden in het binnenland tot 90km/u of zelfs plaatselijk 100km/u, aan zee zijn dat rukwinden tot 100km/u of plaatselijk nog wat meer. In de nacht van donderdag op vrijdag zal die wind verder in kracht toenemen en krijgen we aan de kust dan mogelijk rukwinden tot 110km/u, in het binnenland is ook nog 100km/u mogelijk. De storm trekt verder noordwaarts en zal zo ook Nederland aandoen, daar zijn in het binnenland rukwinden mogelijk tot 100km/u maar aan de kustgebieden kan het echt gevaarlijk worden met rukwinden tot 120km/u en meer! Vrijdag overdag blijft het winderig met algemeen rukwinden tot 90km/u en in het noorden van Nederland nog steeds tot 120km/u. Pas vanaf de namiddag wordt het vanuit het zuiden tijdelijk wat rustiger. In de nacht van vrijdag trekt de wind weer aan met dan in de kustgebieden van de Benelux opnieuw rukwinden mogelijk tot 100km/u.
Parkeer uw wagen niet onder bomen en haal indien mogelijk alle losstaande zaken binnen!
Aanvullende kaarten op het stormweer:
[ afbeelding ]
Sterk uitgediepte depressie
[ afbeelding ]
Lagedrukkern van ongeveer 960hPa
[ afbeelding ]
Zware storm voor de Nederlands kust (>12bft)
[ afbeelding ]
Wind op 700hPa
[ afbeelding ]
Modelberekende windstoten in km/u
Ik zet ze juist bij elkaar, met een touwtje eromheen..lekker voorraadje kamerplantjes-regenwater, voor later..quote:Op woensdag 10 november 2010 19:40 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hmm ja. Ik ga ook even alle gieters binnen zettenAnders kan ik ze straks overal en nergens terug gaan zoeken....
Voor morgen tussen de 5 en 10mm, plaatselijk tot 15mm.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:52 schreef Frutsel het volgende:
Hoe zit het eigenlijk qua neerslagverwachting?
onze oosterburen hebben het over 40 liter per m2 in lokale gebieden
hmmm..ik moet er vrijdagavond doorheen...wordt een leuk ritjequote:Op woensdag 10 november 2010 19:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Voor morgen tussen de 5 en 10mm, plaatselijk tot 15mm.
Meeste regen wordt zaterdag/zondag verwacht, dan rond 40 a 50mm mogelijk.
Waar woon je Frutsel?quote:Op woensdag 10 november 2010 20:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hmmm..ik moet er vrijdagavond doorheen...wordt een leuk ritje
Nou vrijdag lijkt nog een hele aardige dag te gaan worden, storm bij mooi weer! Wie wil dat nou niet, lekker genieten van de wind zonder klets nat te worden van de regen of hiervoor achter de regenjas te verschuilenquote:Op woensdag 10 november 2010 20:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hmmm..ik moet er vrijdagavond doorheen...wordt een leuk ritje
Zet me maar bij Enschedequote:Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Waar woon je Frutsel?![]()
Dan zet ik je direct op de userkaart van dit topic!
Nee, de temperatuur schiet morgen omhoog en vrijdag zitten we met een graad of 12. En de nachten zullen rond het weekend ook niet veel kouder zijn als dat.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:32 schreef Schuifpui het volgende:
't Is best koud buiten, temperaturen af en toe lager dan 4 graden en grondtemperatuur rond, soms net onder het vriespunt. Zou het nog ergens wit worden met die buien?
Mwah, daar is de neerslag denk ik niet intensief genoeg voor.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:37 schreef Schuifpui het volgende:
Morgen wordt het idd warmer, maar misschien vanavond nog iets leuks.
Hier is het al 3 dagen droogquote:Op woensdag 10 november 2010 20:42 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag ook dik takkeweer. Het regende hier tot een uur of 3...morgen ook een 15mm erbij..
Ik zou mij niet blind staren op de control en eerder kijken naar het gemiddelde, zal nog wel even duren eer de eerste ijsdag eraan komt.quote:
Ik hoop rond de kerst.quote:Op woensdag 10 november 2010 23:03 schreef wimbaens het volgende:
[..]
Ik zou mij niet blind staren op de control en eerder kijken naar het gemiddelde, zal nog wel even duren eer de eerste ijsdag eraan komt.
Effe de NS op de proef stellen? voor het echte werk rond januari hehequote:Op woensdag 10 november 2010 23:21 schreef wimbaens het volgende:
[..]
Ja ik hoop het ook, met nog een bak sneeuw zou leuk zijn.
Vanmiddag/vanavondquote:Op donderdag 11 november 2010 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer gaat het nou los? Vanavond laat pas?
Ik raak niet op de site maar dat zal em indd wel zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:05 schreef kahaarin het volgende:
Die krul die uit het donker opdoemt, is dat de storm?
http://www.sat24.nl/
Ja dat is 'm. Ten westen van Ierland.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:05 schreef kahaarin het volgende:
Die krul die uit het donker opdoemt, is dat de storm?
http://www.sat24.nl/
Het is geen hem, het is een haar!quote:Op donderdag 11 november 2010 10:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja dat is 'm. Ten westen van Ierland.
quote:Op donderdag 11 november 2010 10:31 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Het is geen hem, het is een haar!![]()
Carmen
Hier valt het nog wel mee. 6bft, normaalste zaak van het jaarquote:Op donderdag 11 november 2010 10:30 schreef horned_reaper het volgende:
De wind begint hier nu al lekker aan te trekken.
Ik hoor de eerste bulderingen al!
Hmm, Carmen dus, de betekenis van die naam is wel toepasselijk: Carmen-Lofliedquote:Op donderdag 11 november 2010 10:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja dat is 'm. Ten westen van Ierland.
Hmm, dusss... Lijkt me niet makkelijk, ach ja, het is toch geen weer om buiten te zijn de komende tijd.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:18 schreef horned_reaper het volgende:
Ik zit met mijn neus in de boeken 'medische microbiologie' en 'microbiële fysiologie' ......
en ik ben bang dat ik daar tot volgende week ook niet meer uit kan komen!![]()
Dus het grootste gedeelte van de storm zal ik aan me voorbij moeten laten gaan...
quote:Op donderdag 11 november 2010 10:34 schreef Drassss het volgende:
Carmen zal vannacht te keer gaan wanneer ik in bed lig
Zet mij maar in Eindhovenquote:Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Je mag mij in Maastricht zettenquote:Op woensdag 10 november 2010 20:03 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |