quote:hehehe dat dus!Op zaterdag 30 oktober 2010 09:36 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind dat soort namen altijd leuk bij de juiste kindjes..
Maar het is een type naam wat dus niet bij iedereen kan.
quote:Dat had ik wel jaOp zaterdag 30 oktober 2010 10:24 schreef Hik het volgende:
Neve was echt "de baby" toen ze nog in mijn buik zat. Maar vanaf het moment dat ze bij me werd gelegd was het Neve.
Te doorsnee.... Ik zou er dan toch iets van Mee'Ckeighlaa van maken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:15 schreef Zuster87 het volgende:
Pareltje op mijn werk vandaag: M ikaylah.
Iets voor en van Basboussa haar 80 kids?
Me seequote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:31 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe zou je Mici uitspreken? Missy? Mietsjie?
Lastig he!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 12:46 schreef Shirley het volgende:
Wij zijn er nog steeds niet helemaal uit, frusterend is dat, want de kleine mag al over 2 weken komen! Stel dat we dan geen naam hebben!
Gisteravond weer een tijd erover gehad, en de naam die ik in 1e instantie nog steeds het leukste vind, begint bij meneer nu iets beter te vallen. Ik kon hem ervan overtuigen dat het niet de bedoeling is dat zijn naam afgekort gaat worden, want dat vind meneer niet leuk klinken, volledig wel. Wat moet ik daar nou mee
Wij hadden het vanaf week 18 de echo altijd over Senna, ook met anderen dus. Toch was het wel vreemd om dat echt tegen een persoontje te zeggen, ipv tegen een buik(baby)quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 10:04 schreef huuphuup het volgende:
hahaha nouja je hebt een dag of 2 of 3 toch?
Ik heb bij Amélie in het begin in de kraamweek nog heel vaak "de baby" gezegd. Ik vond het zo'n raar gevoel dat ik het eindelijk hardop mocht zeggen
Bij deze baby gebruiken we de naam tussen ons tweetjes vaker en moet ik er dus ook een stuk meer op letten dat ik me niet per ongeluk verspreek.
die vind ik allebei dan ook wel super!quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:18 schreef Ynske het volgende:
Laurien en kobe zag ik van de week op geboortekaartjes in de super.
ongelooflijk...! zou dat echt serieus zijn? om te janken zeg!quote:En een devuhlynhoezo een vreselijke naam en dan ook nog eníg geschreven
En ik vond Develly al apart.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:18 schreef Ynske het volgende:
Laurien en kobe zag ik van de week op geboortekaartjes in de super.
En een devuhlynhoezo een vreselijke naam en dan ook nog eníg geschreven
Yep, nimmer anticonceptie voor mijquote:Op maandag 1 november 2010 15:31 schreef Jeetjejom het volgende:
Basboussa, dat is weer een extra kindje voor jou he!
Wat een geweldige naam is dat, die gaat echt met stip hier in de top 10.quote:Op maandag 1 november 2010 15:35 schreef Vanyel het volgende:
Zeg Basboussa jij ging je huisdieren toch allemaal zo noemen? Dat je op straat staat te roepen naar Devuhlyn, Vulva, Clit' O' Rama en meer van dat soort?
Zo heet toch 't kindje van een NL elftal speler?quote:
Ah toe, wil je dan eens een filmpje posten van hoe je ze in je ochtendjas met krullers in je haar staat te roepen midden op straat?quote:Op maandag 1 november 2010 15:37 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Wat een geweldige naam is dat, die gaat echt met stip hier in de top 10.
Ik vrees dat het helaas bij huisdieren blijft, de man werkt inderdaad niet mee....
Be careful what you wish for....quote:Op maandag 1 november 2010 15:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ah toe, wil je dan eens een filmpje posten van hoe je ze in je ochtendjas met krullers in je haar staat te roepen midden op straat?
Dat is helemaal niet erg hoor!quote:Op maandag 1 november 2010 16:09 schreef Basboussa het volgende:
Be careful what you wish for....Ik zou het zo doen
of in een winkelcentrum, terwijl er helemaal gaan Clit'O'Rama rondloopt...
Maick klinkt normaler dan Loic.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:50 schreef Gala6183 het volgende:
Vandaag op mijn werk Maick en Loic. Loic vond ik na een tijdje eigenlijk wel leuk klinkenmaar Maick?! Neuh.
Het klinkt normaler, maar het ziet er wel erg dom uit. Allebei wel, trouwens.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maick klinkt normaler dan Loic.
Dat klinkt als leuk met een gek accentje![]()
Ja ok.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het klinkt normaler, maar het ziet er wel erg dom uit. Allebei wel, trouwens.
Mijn baas zijn dochtertje heet Kaat/Kaatje, zo'n goedlachs kind van 5.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:21 schreef trui het volgende:
leuke naam, idh! ik vind de nederlandse versie: kaatje/caatje of cato ook heel leuk trouwens.![]()
Gewoon "Kaat!" wel ja, dat klinkt hard. Kate vind ik acceptabel.quote:Op woensdag 3 november 2010 15:03 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik ben ook meer fan van Kate dan van Kaat(je). Vind Kaat idd nogal hard klinken (maar nu zijn Hollandse namen sowieso niet aan mij besteed)
Haha, nee dan moet ik meer aan een bouwkeetje denken.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:43 schreef trui het volgende:
ik vind 't juist erg leuk. hoewel, Keetje kan ook natuurlijk.
Toch wordt het Kate.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Kate leuk voor een meisje dat opgroeit in een Engelstalig land. In het Nederlands wordt het gewoon 'Keet' (Keetje Tippel!).
Hetzelfde heb ik met Jane. Heel leuke naam, maar niet voor een Nederlands meisje.
Ik weet niet of ze het er mee eens zou zijn. Maar eerlijk gezegd zie ik mezelf geen vader worden, het vertrouwen heb ik niet in mezelf zeg maar. Mijn 'battle plan' zou zijn om flink te hameren (misschien daarom dat ik voor een jongen Thor zou kiezenquote:Op woensdag 3 november 2010 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Kate trouwens acceptabeler dan Jane omdat de klanken gewoon Nederlands zijn. Ik heb moeite met de 'Dj' waar Jane mee begint. Zo vind ik Jimmy een leuke naam voor een jongen, maar mijn zoon zou ik zo niet noemen. Mijn hond daarentegen...
Id_do_her: Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je een geliefde die het met je keuze eens is? Ik had ook zo mijn ideeen over dé naam maar naam na naam werd afgeschoten hier. Vermoeiend!
Ja zo voelt dat wel inderdaad. Als ik vaders zie zwoegen met hun kinderen ben ik echt oprecht blij dat ik dat niet heb. En ik moet zeggen dat ik die verantwoordelijkheid wel een beetje intimiderend vind ja.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Da's alvast de eerste stap naar ouderschap: je afvragen of je de verantwoordelijkeid wel kunt en wilt dragen. Een verstandig ouder stelt zichzelf eerst die vraag vooraleer zich in het diepe te wagen! En op een bepaalde manier blijft het eng en groots.
Ik durf het bijna niet te vragen omdat ik je niet uit je romantische overpeinzingen wil rukken.
even denken hoor.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je voorbeelden geven van andere namen (jongens- en/of meisjesnamen) die je ook leuk vindt, Sonnetje?
Haha Floris & Maurits, dat is wel té.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
even denken hoor.
niet te 'exotische' namen, niet te lang.
zoals:thijs, bas, bram, daan, maurits vind k ook leuk (maar kan echt niet, helemaal in combinatie met floris niet)
ja precies, daarom kan maurits er echt niet bijquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Gewoon het hele koninklijk huis af
hoeft niet hoor, mag welquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:28 schreef Jeetjejom het volgende:
Sonnetje, Onze jongensnaam? Hmmm, ik wil hem je wel pm'en, je gaat het toch nooit redden om voor mij te bevallen
Maar ik ben er nog niet uit of ik hem voor de bevalling ga gebruiken, dus dan moet het wel een geheimpje blijven
Ik vind de namen heel mooi combineren, alleen vind ik Rutger zelf geen leuke naam.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:36 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik was aan het denken aan Floris en Rutger, maar dat is ook een rare associatie toch?
floris past blijkbaar erg goed in t rijtje vsn de familiequote:Op vrijdag 5 november 2010 22:44 schreef She-Wolf het volgende:
Floris & Thijmen
Floris & Jeroen
Floris & Boris (flauw)
Floris & Adriaan
Floris & Karel
Floris & Willem
Misschien zijn ze dol op kaasfondue? Of grote fans van Asterix en Obelix?quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:50 schreef rubje het volgende:
mensu, onze buren hebebn hunpasgeboren dochter Helvetia genoemd![]()
![]()
Dat doe je toch niet?
Is dat hollands voor Levi?quote:
Klinkt bijna als Helvetica .. en dat is een lettertypequote:Op zaterdag 6 november 2010 12:50 schreef rubje het volgende:
mensu, onze buren hebebn hunpasgeboren dochter Helvetia genoemd![]()
![]()
Dat doe je toch niet?
Als ik Levi zie staan, spreek ik eerder Leevie uit. Mits je weer aan het merk Levi's denkt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:17 schreef Leandra het volgende:
Dan lijkt het op een fonetisch Levi...
Beetje zoals Maikel van Michael
Even voor de zekerheid, je bedoelt tenzij of niet?quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:24 schreef Shirley het volgende:
Als ik Levi zie staan, spreek ik eerder Leevie uit. Mits je weer aan het merk Levi's denkt.
Ik vind de combinatie van letters wel mooi van Livai.
Mikkel!quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:31 schreef Leandra het volgende:
De NRC van vandaag:
Mauk (j)
Mikkel Vester (j)
Feride (m)
Diek (j)
Obe (j)
Dan zul jij Nickel ook enig vinden gok ik.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:31 schreef cattie het volgende:
Mikkel!Ik denk dan direct aan smikkel. Of snikkel.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan zul jij Nickel ook enig vinden gok ik.
Héél maf.quote:
Volgens het Meertens Instituut komt het van Jacob. Ik heb de naam gesuggereerd gekregen van sigme toen ik zwanger was van Ivan:quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:08 schreef oeke het volgende:
Ik vind Cuup eigenlijk wel leuk. Maar waar komt het vandaan? Weet je dat, Claudia?
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:18 schreef sigme het volgende:
Ik zou een zoon vernoemen naar mijn opa (omdat die zo'n mooie naam had).
Norbertus Marius. De meeste mensen noemden 'm Cuup, en dat is ook al zo mooi.
Wat leuk! Misschien was ik daardoor bovenmatig bezig met jongensnamen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:19 schreef oeke het volgende:
Grappig trouwens, die post van Sigme is op de geboortedag van Ko!
Echt? Wat leuk! Welke dan?quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Heb ik je wel eens verteld dat ik op het idee van een draagdoek ben gekomen door een foto van jou met Kobus?
Het was volgens mij een foto op een festival. Ik herinner me in ieder geval gras.quote:
Mensen geven kun kinderen steeds gekkere namen...quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:31 schreef Leandra het volgende:
De NRC van vandaag:
Mauk (j)
Mikkel Vester (j)
Feride (m)
Diek (j)
Obe (j)
Ik heb ooit (eind 1997 denk ik) verkering gehad met een Nickelquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan zul jij Nickel ook enig vinden gok ik.
Nu kan Nick natuurlijk best een donkere man zijn, maar bij Laquisha denk ik toch aan een getint kindje terwijl Nick en Carla die associatie niet echt oproepen.....quote:Op zondag 7 november 2010 11:53 schreef Pvoesss het volgende:
Laquisha... en de ouders heten nick en carIa
Carla zou best surinaams kunnen zijn ofzo.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:55 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Nu kan Nick natuurlijk best een donkere man zijn, maar bij Laquisha denk ik toch aan een getint kindje terwijl Nick en Carla die associatie niet echt oproepen.....
Mss ( HOPELIJK ) was het dan mss ook wel een online fopnaamquote:Op dinsdag 9 november 2010 21:10 schreef Pvoesss het volgende:
Heheh nee ze zijn beide blankzag het ergens online staan met fotos
Celebrity, mooi! Staat hier op de lijst als: Celebrittney... Ook leuk...quote:Op donderdag 11 november 2010 19:23 schreef innepin het volgende:
Beetje lullige plek om namen vandaan te vissen, maar ik las net de volgende namen van kleinkinderen bij een rouwadvertentie:
Celebrity en Dylhan.
Soms is het ook gewoon 'goed' in zijn eenvoudquote:Op donderdag 11 november 2010 19:26 schreef innepin het volgende:
Ja, eigenlijk mist er nog wel een h en een extra y ofzo. Mooie aanpassing, Basboussa!
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las in een tijdschrift dat de man van Charlotte Gainsbourg Yvan heet. Mijn eerste reactie: Oh, wat een leuke naam! Het duurde echt even voor ik besefte waarom ik het zo'n leuke naam vond.
Ja, dat maakt het lekker Frans, hè?quote:
Is weer eens wat anders, je kan het ook voor een (double) cheeseburger doen...quote:
quote:Op donderdag 11 november 2010 20:31 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders, je kan het ook voor een (double) cheeseburger doen...
quote:Op donderdag 11 november 2010 20:23 schreef Basboussa het volgende:
Ik dacht meteen: S ientje doet het voor een tientje.... Maar waar deze perverse geest dat nou weer vandaan haalde
Ja ze heet echt Sientje, ik weet nog niet of ik het echt leuk vind.. klinkt nu wel schattigquote:Op donderdag 11 november 2010 20:23 schreef Basboussa het volgende:
Ik vind Sien een leuke naam, maar Sientje niet zo. Is het officieel -tje, of doen ze dat tijdelijk? (Zo kende ik een Marianneke die op haar 13de Marianne werd)
quote:Op donderdag 11 november 2010 20:31 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders, je kan het ook voor een (double) cheeseburger doen...
Ja dat worden altijd van die grote lange dikke kinderenquote:Op donderdag 11 november 2010 20:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Verkleinnamen vind ik zielig.
U wilt bewijs?quote:
Nee, dat moet idd een andere zijn, ik weet niet meer wat het leeftijdsverschil was maar volgens mij was het minder dan een jaar.quote:Op zondag 7 november 2010 10:52 schreef Vanyel het volgende:
Vast niet dezelfde, of ben je een beetje een cradlerobber?![]()
Volgens mij is die ene die ik ken nu tussen de 25 en 30.
Bronquote:Zweedse ouders geven kinderen geen voornaam
De Zweedse belastingen zijn het zat. Ouders die hun kinderen geen voornaam meer geven, riskeren voortaan een fikse boete. De belastingdienst heeft de eerste brieven - met boetes die kunnen oplopen tot duizend euro - al verstuurd. Steeds meer ouders geven hun kinderen geen voornaam meer of wachten er te lang mee. Een onwerkbare toestand voor de administratie. "Bovendien heeft elk kind recht op een eigen voornaam", aldus Thomas Norgren van de Belastingen. Ouders geven hun kind pas een voornaam als het naar de kinderopvang of naar school gaat. "We passen gewoon de wet toe waarin staat dat elk kind een voornaam moet hebben. Blijkbaar moeten we de ouders wat stimuleren, want het is ons opgevallen dat ze steeds langer wachten met het geven van een voornaam aan hun kinderen." De belastingen heeft weet van 400 naamloze kinderen, maar het zijn er meer, vermoedt Norgren. "Wij concentreren ons vooral op het zuiden van het land, het gebied waar wij belastingen heffen. Ouders in Jönköping, Kronoberg, Kalmar, Blekinge en Skåne hebben al een brief gekregen, maar ik vermoed dat de rest van het land wel snel zal volgen."
Pas als je kind naar school gaat een naam gevenquote:Op vrijdag 12 november 2010 23:46 schreef Sjeen het volgende:
Geen flauw idee eigenlijk, maar het schijnt geen uitzondering te zijn
[..]
Bron
Hmmmm tsja, niks, behalve dat het familie van mijn zusje (Sis) is:Dquote:
Hier in Zweden hoef je pas na drie maanden na de geboorte de naam hebben doorgegeven. Het is hier volkomen normaal dat een kind naamloos wordt geboren en dat de ouders daarna pas gaan kijken welke naam bij de baby past.quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:43 schreef trui het volgende:
hoeveel tijd hebben ze nog? of mag hij ook ..... blijven heten.
Ik spreek die nick ook uit als Bix Isterquote:Op zaterdag 13 november 2010 00:13 schreef innepin het volgende:
Bix
Is het heel slecht van mij dat ik nu pas besef dat je jouw nick kan lezen als big sister?
ik heb echt tijdenlang gedacht dat je gewoon Bix Ister heette in het echte leven![]()
![]()
Grappig, ik dacht bij het zien van haar naam juist alleen maar aan Big Sister, Nooit bij stilgestaan dat je er ook Bix ister van kan maken.quote:Op zaterdag 13 november 2010 09:41 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik spreek die nick ook uit als Bix Ister(zo van dat ''Bix er is'') nooit opgevallen dat je er ook Big Sister van maken kan
![]()
![]()
Ik vind van die geknutselde namen van je eigen voornamen altijd een beetje raar, die Kitty en Marinjo van Babyboom hebben naast zoon Marijn (nou daar is niks mis mee) ook een dochter en die heet Kimara
En je zoon zijn voornaam ook een automerk is.quote:Op zaterdag 13 november 2010 10:47 schreef snoopy het volgende:
Opmerkelijke naam van een jongetje bij voetbal: D atsun.
Ik vond het maar raar om je kind zo'n autonaam te geven tot ik bedacht dat een van mijn voornamen Mercedes is
quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:02 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
En je zoon zijn voornaam ook een automerk is.
wat ik wel een leuke naam vind, itt Datsun. Of Mercedes, sorry
Ik denk dat 't niet helemaal zelf knutselen is bij Kimara, 't lijkt erg op Kimaera, dat is een band.quote:Op zaterdag 13 november 2010 09:41 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik spreek die nick ook uit als Bix Ister(zo van dat ''Bix er is'') nooit opgevallen dat je er ook Big Sister van maken kan
![]()
![]()
Ik vind van die geknutselde namen van je eigen voornamen altijd een beetje raar, die Kitty en Marinjo van Babyboom hebben naast zoon Marijn (nou daar is niks mis mee) ook een dochter en die heet Kimara
Jawel, ze stonden laatst in één van die ouder bladen en daarin stond dat het een samenvoeging van hun twee namen was.quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik denk dat 't niet helemaal zelf knutselen is bij Kimara, 't lijkt erg op Kimaera, dat is een band.
En ze waren geloof 'k metalheads.
Oh oké dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Jawel, ze stonden laatst in één van die ouder bladen en daarin stond dat het een samenvoeging van hun twee namen was.
Nona is meisje in het Maleis, alleen spreek je dat wel Nonna uit, en niet Nooooooonaaaaaa zoals Nederlanders dat doen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:50 schreef Sorbootje het volgende:
oh-oh, Nonna? Da's oma in het Italiaans, ik geloof niet dat ik dat leuk vind voor een baby.
Duidelijk een gevalletje zelfbedachte naam jaquote:Op dinsdag 16 november 2010 11:53 schreef Saffier het volgende:
In de omgeving hier geboren; S ha ré lia
De naam is zelf bedacht, samengesteld uit meerdere namen en letters. Ik vind het ehhhh
Nona kecil <3quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nona is meisje in het Maleis, alleen spreek je dat wel Nonna uit, en niet Nooooooonaaaaaa zoals Nederlanders dat doen.
Ik vind het een hele lieve naam
Das toch een keipoepig naampje, Nona?quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nona kecil <3ik noem Amélie wel ns zo haha
gayboy![]()
Nou, inderdaad!quote:Op maandag 15 november 2010 15:10 schreef trui het volgende:
ona??? dat zou ik niet zo gauw doen (wegens de associatie met 'onaneren').
Whahaha, wat ongelofelijk stom gekozen zeg!quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Duidelijk een gevalletje zelfbedachte naam ja![]()
Zo heeft een nicht van me een zoontje met de naam Shi- gay- ro
Wij noemen m sigaro, of gewoon Gayboy
quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
In Gouda heet een van de grootste voetbalverenigingen Ona, dus hier ook een no-go als meisjes naam. Hoewel... het staat voor Ontspanning Na Arbeid.![]()
quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Duidelijk een gevalletje zelfbedachte naam ja![]()
Zo heeft een nicht van me een zoontje met de naam Shi- gay- ro
Wij noemen m sigaro, of gewoon Gayboy
Ik weet nog dat mn moeder zei toen ie geboren was, dat ze hoopte dat ze het verkeerd begrepen hadquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:22 schreef Poppejans het volgende:
[..]
![]()
Maar wat een afschuwelijke vreeeeselijke naam zeg! Deze staat nu toch wel bovenaan als ergste naam ooit!
edit: oh my god,,,, dat verhaal ook van al die kids met verschillende vaders..
Sarafina valt bij mij in dezelfde categorie
(O)ona vind ik niks
Nona vind ik dan weer wel heel erg leuk, maar de hond heet al Nina, Nina en Nona is een beetje te erg haha
Grappig dat het heel vaak zo is he BE, dat je beroep/inkomen/waar je woont enzo je zo vaak terugziet in een namenkeuze
Nu zijn hogeropgeleiden zich daar vaak wel bewust van. Wat ik pijnlijk vind ik dat juist de ouders die proletennamen geven er niet (genoeg) bij stilstaan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:22 schreef Poppejans het volgende:
Grappig dat het heel vaak zo is he BE, dat je beroep/inkomen/waar je woont enzo je zo vaak terugziet in een namenkeuze
Oh ik vind dat wel erg elitair overkomen zegquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nu zijn hogeropgeleiden zich daar vaak wel bewust van. Wat ik pijnlijk vind ik dat juist de ouders die proletennamen geven er niet (genoeg) bij stilstaan.
Misschien vinden ze de namen wel gewoon leuk ofzo.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:24 schreef Claudia_x het volgende:
Nu zijn hogeropgeleiden zich daar vaak wel bewust van. Wat ik pijnlijk vind ik dat juist de ouders die proletennamen geven er niet (genoeg) bij stilstaan.
Ik houd sowieso niet van stereotypes, dus het zou niet mijn keuze zijn om mijn kinderen Maan en Sterre (et cetera) te noemen. Maarja, toch heb je je naam meer tegen als je Kevin heet dan als je de zoveelste Alexander, Pepijn of Hugo bent. Ik verbaas me er altijd zo over als ouders zich daar niet van bewust lijken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh ik vind dat wel erg elitair overkomen zeg![]()
Als hogeropgeleiden stereoptyp gedrag vertonen is het niet erg, maar als proleten ( dat je dat woord alleen al gebruikt) dat doen dan verwacht je dat ze beter weten?
Net als bij Shi-gay-ro?quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:33 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Misschien vinden ze de namen wel gewoon leuk ofzo.
Smaken verschillen.
dat jaquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:33 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Misschien vinden ze de namen wel gewoon leuk ofzo.
Smaken verschillen.
Oeh Annelène die is leuheuk!quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Whahaha, wat ongelofelijk stom gekozen zeg!![]()
Vanmorgen in de metro Sarafina en Calista Hogeslag, ik vind het niet echt lekker klinken.
En nog een rijtje met mooie cliché-namen, de 4 kinderen van een advocate/mediator: Sophie, Sebastiaan, Charlotte en Philippe.
En deze moeder werkt samen met een huisarts met 3 kinderen: Alexander, Valérie en Annelène.
In Gouda heet een van de grootste voetbalverenigingen Ona, dus hier ook een no-go als meisjes naam. Hoewel... het staat voor Ontspanning Na Arbeid.![]()
Ja daar heb je t al hèquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik onbegrijpelijk (en in veel gevallen onvergeeflijk) vind is als ouders zich niet bewust zijn van receptie of zich er geheel niet om bekommeren. De vooroordelen of stereotyperingen kun je natuurlijk ook onterecht of jammer noemen, maar ze zijn wel een gegeven. Hoe vaak wordt hier bijvoorbeeld de letter Y niet beridiculiseerd? En als je een krantenberichtje leest waarin staat dat onderwijzers bij voorbaat al anders tegen een Kevin dan tegen een Lucas aankijken, dan zou het op z'n minst iets zijn waar ik over na zou denken als de naam hoog tussen mijn favorieten stond.
Ik geloof ook zeker wel dat dit waar is. Op ons kdv, gelegen dus in een erg goede wijk, kom je heel veel conservatievere namen tegen en vrij weinig heel aparte of Kevins etc.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
De Metro en Spits zijn anders mateloos populair onder mijn lageropgeleide pubers.
Maar even serieus: de vooroordelen zijn ook wel pijnlijk. Je weet dat ik in mijn werk veel te maken heb met kinderen, vooral op scholen. Als je de namenlijstjes ziet van kinderen die in een klas zitten, dan kun je meteen zien om welk opleidingsniveau het gaat. En er wordt binnen onze vakgroep flink gegrapt over bepaalde namen, à la 'Henk en Ingrid', zeg maar. Dit zijn juist de mensen die heel gevoelig zijn voor sociale achterstanden en er graag verandering in brengen, maar tegelijkertijd bevestigen ze de stereotypes.
Als het om die redenen was dan had je ook "als u begrijpt wat ik bedoel" gepost natuurlijk, zoals OSM dat volgens Heer Bommel zou zeggenquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat ja![]()
weet je, ik blijf me erover verbazen dat er mensen zijn in mijn directe omgeving die denken dat ik mijn kind Amélie heb genoemd omdat ik daarmee aan zou kunnen komen bij mijn "vrinden" in Leiden.
Wtfmisschien vond ik de naam wel gewoon mooi? En afgezien daarvan ben ik ook niet bepaald het type dat zich met bralballen omringd
daar is mijn studie niet naar geweest, ik ben geen lid geweest van een studentenvereniging en ik heb weinig met 'status' enzo zeg maar, als je snapt wat ik bedoel. De tweede krijgt een naam van een heel andere slag, ben benieuwd wat daar door die personen dan weer over gezegd wordt.
Smaken verschillen, ik vond Amélie een mooie naam, ik begrijp het volkomen als mensen het stoffig/truttig of gewoon ronduit lelijk vindenmaar om te suggereren dat ik zo'n naam zou kiezen 'omdat ik daarmee aan kan komen' vind ik wel heel typisch eigenlijk.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:43 schreef Zuster87 het volgende:
Er wordt bij mij op het werk ook veel over namen gegrapt en gesproken. Namen raden aan de hand van het 'type' persoon. Vaak zitten we in de goede richting, je weet gewoon of er een 'T-Jay', 'Pepijn' of 'Shenaya' geboren wordt.
Ik vind het vaak jammer, omdat het inderdaad zo hokjes proppen is. Maar tegelijkertijd zijn die vooroordelen bijna altijd waar en zijn ze gebaseerd op ervaring.
Het is alleen jammer voor de 'uitzonderingen'. Niet dat je daardoor andere zorg gaat verlenen natuurlijk, maar er wordt wel het eea over je gezegd, wat dus niet waar is.
En ja bij mij zal nou eenmaal ook geen Tijn, Bas of Maartje komen omdat dat gewoon niet bij me past. Maar ook geen Shaneequa hoor
Ben dus benieuwd wat mijn collega's ooit zullen lullen als het bij mij zo ver is. En eigenlijk sowieso bij mijn collegaatje die begin december is uitgerekend. Ik weet namelijk wat voor namen zij leuk vindt en dat zijn wel de namen waarvan de personen vaak als 'kamper' worden bestempeld.
Ik las die zin en moest gewoon lachen.... het zat zo dichtbij "als u begrijpt wat ik bedoel"quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:55 schreef huuphuup het volgende:
Leandra hahahahad k nie eens bij stilgestaan.
Ik vind het geniaalquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:58 schreef Zuster87 het volgende:
Haha ja Huup die had ik weleens gezien!Hoe komtie erop?!
Ik denk trouwens Basboussa hem wel kan overtreffen
Waarschijnlijk is het zorgwekkender dat ik de kreet gelijk herken en de film nooit gezien heb...quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:04 schreef huuphuup het volgende:
Ghehe Leandra het staat er ook wel stom zo jat is wel heul lang geleden dat ik die film ooit zag, in my defense!
![]()
Nouja maar ik ben heus heul echt niet zo hoor heur!
Heule nette Arabische namen,.Nobel en Reinheid. Moest ze zeker wat compenserenquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:26 schreef oh-oh het volgende:
En ik zit nu heel hard te denken hoe die andere kids heten.
De oudste heet Sharif, en ze heeft ook een Ta-hi-ra, maar die na Shi-gay-ro weet ik niet, ik zal es navraag doen
Een top 80 dan!quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik vind het geniaal![]()
Basboussa toe doe es? Een top60 maken met van die pareltjes
Ik vind de Q zo lastig, want moet je heel zwaar uitspreken, dus wij vermijden de q, de hijg-h en nog wat andere lastige lettersquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:20 schreef Zuster87 het volgende:
Ik vind Sharif trouwens wel leuk. Net als Qasim en Taariq. Ook arabisch.
Maar Isaiah blijft voor mij heel hoog staan. Alleen vindt mijn vriend het niets. Hij komt aan met Jeffrey en Nick enzo. Dat gaat m echt zooooo niet worden! Gaat nog lastig worden ooit.
Meisjesnaam hebben we wel al
Oh ik vind Sharif ook de leukste naam daar hoor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:20 schreef Zuster87 het volgende:
Maar Isaiah blijft voor mij heel hoog staan. Alleen vindt mijn vriend het niets. Hij komt aan met Jeffrey en Nick enzo. Dat gaat m echt zooooo niet worden! Gaat nog lastig worden ooit.
Oei... Jeffrey en Nick zou ik ook niet echt gelukkig van worden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:20 schreef Zuster87 het volgende:
Kakkineusquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:00 schreef miss_sly het volgende:
Annele(+streepje)ne vind ik een beetje erg kakkineus. Dan vind ik Annelein wel leuk en klinkt prettiger. Maar ik hou niet zo van e(+streepje)-klank in een naam, geloof ik.
hehequote:Op dinsdag 16 november 2010 14:37 schreef Zuster87 het volgende:
:
Ik vind die Q-namen ook mooier op papier dan uitgesproken. Dat zou is dan ook reden dat ze het niet halen.
Tijdloosquote:Op woensdag 17 november 2010 00:31 schreef Quarant het volgende:
Dan zou ik gaan voor een sterke 'tijdloze' naam als: Ada, Ida, Loïs, Oda, Ursula, Wende
Mij niet... Ik geef mijn kind de naam die ik mooi vind. Wat ouders, grootouders, buren of wie dan ook ervan vinden, daar hou ik me dus echt niet aan op.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Het lijkt mij volstrekt logisch dat je je bij de naamkeuze afvraagt hoe de naam door je directe en minder directe omgeving ontvangen zal worden.
Mwah, kotsnaam, da's een beetje sneu voor wie wel zo heet... Ada is wat ouderwets ja. Een Nederlands meisje met Turkse ouders heet zo.quote:Op woensdag 17 november 2010 09:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Ada doet me denken aan de moeder van m'n vriend.
En Ursula is gewoon echt een kots naam net als Oda
Ik vind 't ook erg oudbollig op Loïs na.
En Wende gaat nog, maar moet je smaak zijn.
Nummer 3 zal dan wel Tiana wordenquote:BRUMMEN - De zusjes Liana (4) en Diana (8) uit het Gelderse Brummen zijn vermoedelijk door hun vader ontvoerd naar Irak.
Vreselijk... Wat krijgen kinderen tegenwoordig toch belachelijke namenquote:Op woensdag 17 november 2010 14:47 schreef Leandra het volgende:
De krant van zaterdag er nog even bijgepakt in de opruimwoede....
Jikke is een populaire meisjesnaam deze keer, want daar zijn er twee van.
Nisha (m)
Beline (m)
Pibbe (m)
Ture (j)
En dan zijn dat namen die ik uit de NRC geplukt heb, dus niet bepaald de Shenayneh ouders, dit zijn gewoon grachtengordelbakfietskindjes.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:35 schreef Leigh het volgende:
[..]
Vreselijk... Wat krijgen kinderen tegenwoordig toch belachelijke namen
oh, en dit was een quote ipv een edit.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Jikke is een friese naam. Ik kan zo drie struise Friese dames noemen met die naam.![]()
Beline(r) en Pibbe??Wat is er gebeurd met je kind Maurits of Floris-Jan noemen?Charlotte-Sofie of Isabelle noemen
Dat is je eigen beleving en wereld. Vast niet die van een ander.quote:Op woensdag 17 november 2010 05:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tijdloos
Volgens mij is bijna geen enkele naam tijdloos, maar van bovenstaande vind ik zelfs 5 uit 6 ronduit oubollig.
Vandaar dan ook dat ik de woorden 'ik vind' gebruikte. En ik vind het dus typisch dat iemand namen die zulke associaties oproepen als tijdloos bestempelt.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:20 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Dat is je eigen beleving en wereld. Vast niet die van een ander.![]()
Zo vinden sommige mensen de namen die ik gekozen heb ouderwets. 'Ik heb een oom die zo heet' en 'Hey wat grappig, zo heet mijn opa ook! en anderen vinden ze apart. Ik vind dat allebei niet.
Op zich niets, maar dat zijn pas echt rare namen voor meisjesquote:Op woensdag 17 november 2010 18:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Beline(r) en Pibbe??Wat is er gebeurd met je kind Maurits of Floris-Jan noemen?
Ja, check mijn quote-edit.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op zich niets, maar dat zijn pas echt rare namen voor meisjes
Ja, dat zag ik later pas... ik had niet bijgelezen voor ik reageerdequote:Op donderdag 18 november 2010 10:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, check mijn quote-edit.ik ging uit van M=mannetje en dan een v= vrouwtje. Maar het waren jongens en meisjes.
ah! het vernauwde bewustzijn van een hoogzwangerequote:Op donderdag 18 november 2010 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat zag ik later pas... ik had niet bijgelezen voor ik reageerde![]()
Maar ik heb op dit moment sowieso een aandachtsspanne die die het lezen van een Jip en Janneke al tot een heidens karwei maakt
Ik ook, al was het alleen maar omdat ik de hoop heb dat ik dan wel weer 3 dingen tegelijk kan onthouden....quote:Op donderdag 18 november 2010 10:37 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ah! het vernauwde bewustzijn van een hoogzwangereZo benieuwd naar jullie Charlotte-Sophie Maurits spruit
OMG, is dat de "we zijn creatief met letters" variant op Keano?quote:
Tegenwoordig werkt het toch anders met accenten? Volgens mij hebben ze dat heel raar veranderd bij de laatste spellingswijziging en dan klopt het vast weer wel.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Sjilvano. Met ingebouwde Slis.en Djaydeen? of zouden ze het djeedèn hebben willen noemen (en het ook zo zeggen) maar een vauwtje hebben gemaakt?
![]()
Van een NT2sitequote:Je zult misschien soms zien dat bij korte klinkers het accent grave wordt gebruikt, bijvoorbeeld: kàn jij dat? Hoewel dit nog steeds vrij gebruikelijk is, is bij de laatste grote spellingswijziging besloten het accent grave uit het Nederlands te verwijderen. Dit accent wordt alleen nog gebruikt voor een aantal woorden van Franse oorsprong. Hetzelfde geldt voor het accent circonflexe (debâcle).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |