Toch wordt het Kate.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Kate leuk voor een meisje dat opgroeit in een Engelstalig land. In het Nederlands wordt het gewoon 'Keet' (Keetje Tippel!).
Hetzelfde heb ik met Jane. Heel leuke naam, maar niet voor een Nederlands meisje.
Ik weet niet of ze het er mee eens zou zijn. Maar eerlijk gezegd zie ik mezelf geen vader worden, het vertrouwen heb ik niet in mezelf zeg maar. Mijn 'battle plan' zou zijn om flink te hameren (misschien daarom dat ik voor een jongen Thor zou kiezenquote:Op woensdag 3 november 2010 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Kate trouwens acceptabeler dan Jane omdat de klanken gewoon Nederlands zijn. Ik heb moeite met de 'Dj' waar Jane mee begint. Zo vind ik Jimmy een leuke naam voor een jongen, maar mijn zoon zou ik zo niet noemen. Mijn hond daarentegen...
Id_do_her: Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je een geliefde die het met je keuze eens is? Ik had ook zo mijn ideeen over dé naam maar naam na naam werd afgeschoten hier. Vermoeiend!
Ja zo voelt dat wel inderdaad. Als ik vaders zie zwoegen met hun kinderen ben ik echt oprecht blij dat ik dat niet heb. En ik moet zeggen dat ik die verantwoordelijkheid wel een beetje intimiderend vind ja.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Da's alvast de eerste stap naar ouderschap: je afvragen of je de verantwoordelijkeid wel kunt en wilt dragen. Een verstandig ouder stelt zichzelf eerst die vraag vooraleer zich in het diepe te wagen! En op een bepaalde manier blijft het eng en groots.
Ik durf het bijna niet te vragen omdat ik je niet uit je romantische overpeinzingen wil rukken.
even denken hoor.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je voorbeelden geven van andere namen (jongens- en/of meisjesnamen) die je ook leuk vindt, Sonnetje?
Haha Floris & Maurits, dat is wel té.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
even denken hoor.
niet te 'exotische' namen, niet te lang.
zoals:thijs, bas, bram, daan, maurits vind k ook leuk (maar kan echt niet, helemaal in combinatie met floris niet)
ja precies, daarom kan maurits er echt niet bijquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Gewoon het hele koninklijk huis af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |