abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88292836
Ik vind Kate leuk voor een meisje dat opgroeit in een Engelstalig land. In het Nederlands wordt het gewoon 'Keet' (Keetje Tippel!). Hetzelfde heb ik met Jane. Heel leuke naam, maar niet voor een Nederlands meisje.

Meestal hóór je een naam of spreek je hem uit in plaats van hem te lezen. Ik heb het idee dat mensen dat wel eens vergeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 november 2010 @ 17:09:52 #77
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88292918
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Kate leuk voor een meisje dat opgroeit in een Engelstalig land. In het Nederlands wordt het gewoon 'Keet' (Keetje Tippel!).

Hetzelfde heb ik met Jane. Heel leuke naam, maar niet voor een Nederlands meisje.
Toch wordt het Kate. ;)

Wel heel freaky dat je nu Jane zegt, dat was eigenlijk mijn tweede keus. :@
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 3 november 2010 @ 17:10:05 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88292930
bij m'n dochter in de klas zit een Katy. misschien dat 't dan acceptabeler klinkt?
maar ik vind Kate ook leuk hoor. (Keet trouwens ook. :+ maar dat had ik al gezegd he.)
in de haak.
pi_88293004
Ik vind Kate trouwens acceptabeler dan Jane omdat de klanken gewoon Nederlands zijn. Ik heb moeite met de 'Dj' waar Jane mee begint. Zo vind ik Jimmy een leuke naam voor een jongen, maar mijn zoon zou ik zo niet noemen. Mijn hond daarentegen... :P

Id_do_her: Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je een geliefde die het met je keuze eens is? Ik had ook zo mijn ideeen over dé naam maar naam na naam werd afgeschoten hier. Vermoeiend!
  woensdag 3 november 2010 @ 17:14:52 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88293100
als je 't maar stellig genoeg brengt heb je wel een kans van slagen hoor (zo deed de mijne dat bij de jongensnaam... :+ ).
in de haak.
  woensdag 3 november 2010 @ 17:15:50 #81
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88293139
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Kate trouwens acceptabeler dan Jane omdat de klanken gewoon Nederlands zijn. Ik heb moeite met de 'Dj' waar Jane mee begint. Zo vind ik Jimmy een leuke naam voor een jongen, maar mijn zoon zou ik zo niet noemen. Mijn hond daarentegen... :P

Id_do_her: Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je een geliefde die het met je keuze eens is? Ik had ook zo mijn ideeen over dé naam maar naam na naam werd afgeschoten hier. Vermoeiend!
Ik weet niet of ze het er mee eens zou zijn. Maar eerlijk gezegd zie ik mezelf geen vader worden, het vertrouwen heb ik niet in mezelf zeg maar. Mijn 'battle plan' zou zijn om flink te hameren (misschien daarom dat ik voor een jongen Thor zou kiezen :P) tot de weerstand breekt.

En hoezo durf je het bijna niet te vragen? :)
pi_88293248
Da's alvast de eerste stap naar ouderschap: je afvragen of je de verantwoordelijkeid wel kunt en wilt dragen. Een verstandig ouder stelt zichzelf eerst die vraag vooraleer zich in het diepe te wagen! En op een bepaalde manier blijft het eng en groots.

Ik durf het bijna niet te vragen omdat ik je niet uit je romantische overpeinzingen wil rukken. :+
  woensdag 3 november 2010 @ 17:20:04 #83
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88293312
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Da's alvast de eerste stap naar ouderschap: je afvragen of je de verantwoordelijkeid wel kunt en wilt dragen. Een verstandig ouder stelt zichzelf eerst die vraag vooraleer zich in het diepe te wagen! En op een bepaalde manier blijft het eng en groots.

Ik durf het bijna niet te vragen omdat ik je niet uit je romantische overpeinzingen wil rukken. :+
Ja zo voelt dat wel inderdaad. Als ik vaders zie zwoegen met hun kinderen ben ik echt oprecht blij dat ik dat niet heb. En ik moet zeggen dat ik die verantwoordelijkheid wel een beetje intimiderend vind ja.

En romantische overpeinzingen zal ik altijd hebben, ik ben nogal een dromer. ;)
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:19:00 #84
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88380005
Wat lief trouwens dat je wel al zo over de meisjesnaam hebt nagedacht Id_do_her.
Heb je ook een jongensnaam?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88380661
met t oog op de toekomst ben k op zoek naar jongensnamen (je kan niet vroeg genoeg zijn :')). Aangezien alleen Floris goedgekeurd werd door ons allebei...Maar wat vinden jullie leuke namen bij Floris?
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:35:52 #86
238474 Jeetjejom
pi_88380794
Pfff Sonnetje ik vind het altijd moeilijk, vooral omdat ik denk dat namen uiteindelijk wel bijelkaar gaan passen.
Jouw warmte is genoeg
pi_88380924
nja alle namen zijn welkom :')
niet dat k haast heb hehe, maar toch
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:53:11 #88
238474 Jeetjejom
pi_88381635
Nee, geen haast ;)
Ik denk niet dat ik een hele goed uitverkorenen ben, ik heb een nogal aparte (en dat is vrij zacht uitgedrukt) aparte smaak wat namen betreft.
Zodra een naam meer dan 50x gegeven wordt in een jaar is het voor mij al een no-no......
Jouw warmte is genoeg
pi_88382127
Kun je voorbeelden geven van andere namen (jongens- en/of meisjesnamen) die je ook leuk vindt, Sonnetje?
pi_88382128
haha, dat hebben wij niet ;)
ben benieuwd naar de naam voor jullie jongetje!
pi_88382275
Onze naam is populairder dan me lief is maar hij staat niet in de top20 dus ik laat het er niet om.

Overigens past onze naam wel bij Floris maar ja, nog 90 dagen wachten :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88382388
Mijn babynaam past niet bij Floris :D
Maar ik zal eens gaan nadenken :)
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:16:51 #93
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88382772
^O^ Floris & Valentijn !
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88383307
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je voorbeelden geven van andere namen (jongens- en/of meisjesnamen) die je ook leuk vindt, Sonnetje?
even denken hoor.
niet te 'exotische' namen, niet te lang.
zoals:thijs, bas, bram, daan, maurits vind k ook leuk (maar kan echt niet, helemaal in combinatie met floris niet :'))
pi_88383364
valentijn vind k niet zo...

ben benieuwd naar jullie naam dml! en naar jullie jongetje
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:28:03 #96
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_88383394
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:26 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

even denken hoor.
niet te 'exotische' namen, niet te lang.
zoals:thijs, bas, bram, daan, maurits vind k ook leuk (maar kan echt niet, helemaal in combinatie met floris niet :'))
Haha Floris & Maurits, dat is wel té.
Ik vind Floris & Beau heel leuk.
pi_88383413
Gewoon het hele koninklijk huis af :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:28:53 #98
238474 Jeetjejom
pi_88383439
Sonnetje, Onze jongensnaam? Hmmm, ik wil hem je wel pm'en, je gaat het toch nooit redden om voor mij te bevallen :D
Maar ik ben er nog niet uit of ik hem voor de bevalling ga gebruiken, dus dan moet het wel een geheimpje blijven
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:29:46 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88383493
Floris & Lucas
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88383559
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Gewoon het hele koninklijk huis af :P
ja precies, daarom kan maurits er echt niet bij :')

(kraamverzorgster vroeg of ie vernoemd was :'))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')