Ik vind de Q zo lastig, want moet je heel zwaar uitspreken, dus wij vermijden de q, de hijg-h en nog wat andere lastige lettersquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:20 schreef Zuster87 het volgende:
Ik vind Sharif trouwens wel leuk. Net als Qasim en Taariq. Ook arabisch.
Maar Isaiah blijft voor mij heel hoog staan. Alleen vindt mijn vriend het niets. Hij komt aan met Jeffrey en Nick enzo. Dat gaat m echt zooooo niet worden! Gaat nog lastig worden ooit.
Meisjesnaam hebben we wel al
Oh ik vind Sharif ook de leukste naam daar hoor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:20 schreef Zuster87 het volgende:
Maar Isaiah blijft voor mij heel hoog staan. Alleen vindt mijn vriend het niets. Hij komt aan met Jeffrey en Nick enzo. Dat gaat m echt zooooo niet worden! Gaat nog lastig worden ooit.
Oei... Jeffrey en Nick zou ik ook niet echt gelukkig van worden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:20 schreef Zuster87 het volgende:
Kakkineusquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:00 schreef miss_sly het volgende:
Annele(+streepje)ne vind ik een beetje erg kakkineus. Dan vind ik Annelein wel leuk en klinkt prettiger. Maar ik hou niet zo van e(+streepje)-klank in een naam, geloof ik.
hehequote:Op dinsdag 16 november 2010 14:37 schreef Zuster87 het volgende:
:
Ik vind die Q-namen ook mooier op papier dan uitgesproken. Dat zou is dan ook reden dat ze het niet halen.
Tijdloosquote:Op woensdag 17 november 2010 00:31 schreef Quarant het volgende:
Dan zou ik gaan voor een sterke 'tijdloze' naam als: Ada, Ida, Loïs, Oda, Ursula, Wende
Mij niet... Ik geef mijn kind de naam die ik mooi vind. Wat ouders, grootouders, buren of wie dan ook ervan vinden, daar hou ik me dus echt niet aan op.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Het lijkt mij volstrekt logisch dat je je bij de naamkeuze afvraagt hoe de naam door je directe en minder directe omgeving ontvangen zal worden.
Mwah, kotsnaam, da's een beetje sneu voor wie wel zo heet... Ada is wat ouderwets ja. Een Nederlands meisje met Turkse ouders heet zo.quote:Op woensdag 17 november 2010 09:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Ada doet me denken aan de moeder van m'n vriend.
En Ursula is gewoon echt een kots naam net als Oda
Ik vind 't ook erg oudbollig op Loïs na.
En Wende gaat nog, maar moet je smaak zijn.
Nummer 3 zal dan wel Tiana wordenquote:BRUMMEN - De zusjes Liana (4) en Diana (8) uit het Gelderse Brummen zijn vermoedelijk door hun vader ontvoerd naar Irak.
Vreselijk... Wat krijgen kinderen tegenwoordig toch belachelijke namenquote:Op woensdag 17 november 2010 14:47 schreef Leandra het volgende:
De krant van zaterdag er nog even bijgepakt in de opruimwoede....
Jikke is een populaire meisjesnaam deze keer, want daar zijn er twee van.
Nisha (m)
Beline (m)
Pibbe (m)
Ture (j)
En dan zijn dat namen die ik uit de NRC geplukt heb, dus niet bepaald de Shenayneh ouders, dit zijn gewoon grachtengordelbakfietskindjes.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:35 schreef Leigh het volgende:
[..]
Vreselijk... Wat krijgen kinderen tegenwoordig toch belachelijke namen
oh, en dit was een quote ipv een edit.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Jikke is een friese naam. Ik kan zo drie struise Friese dames noemen met die naam.![]()
Beline(r) en Pibbe??Wat is er gebeurd met je kind Maurits of Floris-Jan noemen?Charlotte-Sofie of Isabelle noemen
Dat is je eigen beleving en wereld. Vast niet die van een ander.quote:Op woensdag 17 november 2010 05:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tijdloos
Volgens mij is bijna geen enkele naam tijdloos, maar van bovenstaande vind ik zelfs 5 uit 6 ronduit oubollig.
Vandaar dan ook dat ik de woorden 'ik vind' gebruikte. En ik vind het dus typisch dat iemand namen die zulke associaties oproepen als tijdloos bestempelt.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:20 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Dat is je eigen beleving en wereld. Vast niet die van een ander.![]()
Zo vinden sommige mensen de namen die ik gekozen heb ouderwets. 'Ik heb een oom die zo heet' en 'Hey wat grappig, zo heet mijn opa ook! en anderen vinden ze apart. Ik vind dat allebei niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |