Net als bij Shi-gay-ro?quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:33 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Misschien vinden ze de namen wel gewoon leuk ofzo.
Smaken verschillen.
dat jaquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:33 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Misschien vinden ze de namen wel gewoon leuk ofzo.
Smaken verschillen.
Oeh Annelène die is leuheuk!quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Whahaha, wat ongelofelijk stom gekozen zeg!![]()
Vanmorgen in de metro Sarafina en Calista Hogeslag, ik vind het niet echt lekker klinken.
En nog een rijtje met mooie cliché-namen, de 4 kinderen van een advocate/mediator: Sophie, Sebastiaan, Charlotte en Philippe.
En deze moeder werkt samen met een huisarts met 3 kinderen: Alexander, Valérie en Annelène.
In Gouda heet een van de grootste voetbalverenigingen Ona, dus hier ook een no-go als meisjes naam. Hoewel... het staat voor Ontspanning Na Arbeid.![]()
Ja daar heb je t al hèquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik onbegrijpelijk (en in veel gevallen onvergeeflijk) vind is als ouders zich niet bewust zijn van receptie of zich er geheel niet om bekommeren. De vooroordelen of stereotyperingen kun je natuurlijk ook onterecht of jammer noemen, maar ze zijn wel een gegeven. Hoe vaak wordt hier bijvoorbeeld de letter Y niet beridiculiseerd? En als je een krantenberichtje leest waarin staat dat onderwijzers bij voorbaat al anders tegen een Kevin dan tegen een Lucas aankijken, dan zou het op z'n minst iets zijn waar ik over na zou denken als de naam hoog tussen mijn favorieten stond.
Ik geloof ook zeker wel dat dit waar is. Op ons kdv, gelegen dus in een erg goede wijk, kom je heel veel conservatievere namen tegen en vrij weinig heel aparte of Kevins etc.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
De Metro en Spits zijn anders mateloos populair onder mijn lageropgeleide pubers.
Maar even serieus: de vooroordelen zijn ook wel pijnlijk. Je weet dat ik in mijn werk veel te maken heb met kinderen, vooral op scholen. Als je de namenlijstjes ziet van kinderen die in een klas zitten, dan kun je meteen zien om welk opleidingsniveau het gaat. En er wordt binnen onze vakgroep flink gegrapt over bepaalde namen, à la 'Henk en Ingrid', zeg maar. Dit zijn juist de mensen die heel gevoelig zijn voor sociale achterstanden en er graag verandering in brengen, maar tegelijkertijd bevestigen ze de stereotypes.
Als het om die redenen was dan had je ook "als u begrijpt wat ik bedoel" gepost natuurlijk, zoals OSM dat volgens Heer Bommel zou zeggenquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat ja![]()
weet je, ik blijf me erover verbazen dat er mensen zijn in mijn directe omgeving die denken dat ik mijn kind Amélie heb genoemd omdat ik daarmee aan zou kunnen komen bij mijn "vrinden" in Leiden.
Wtfmisschien vond ik de naam wel gewoon mooi? En afgezien daarvan ben ik ook niet bepaald het type dat zich met bralballen omringd
daar is mijn studie niet naar geweest, ik ben geen lid geweest van een studentenvereniging en ik heb weinig met 'status' enzo zeg maar, als je snapt wat ik bedoel. De tweede krijgt een naam van een heel andere slag, ben benieuwd wat daar door die personen dan weer over gezegd wordt.
Smaken verschillen, ik vond Amélie een mooie naam, ik begrijp het volkomen als mensen het stoffig/truttig of gewoon ronduit lelijk vindenmaar om te suggereren dat ik zo'n naam zou kiezen 'omdat ik daarmee aan kan komen' vind ik wel heel typisch eigenlijk.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:43 schreef Zuster87 het volgende:
Er wordt bij mij op het werk ook veel over namen gegrapt en gesproken. Namen raden aan de hand van het 'type' persoon. Vaak zitten we in de goede richting, je weet gewoon of er een 'T-Jay', 'Pepijn' of 'Shenaya' geboren wordt.
Ik vind het vaak jammer, omdat het inderdaad zo hokjes proppen is. Maar tegelijkertijd zijn die vooroordelen bijna altijd waar en zijn ze gebaseerd op ervaring.
Het is alleen jammer voor de 'uitzonderingen'. Niet dat je daardoor andere zorg gaat verlenen natuurlijk, maar er wordt wel het eea over je gezegd, wat dus niet waar is.
En ja bij mij zal nou eenmaal ook geen Tijn, Bas of Maartje komen omdat dat gewoon niet bij me past. Maar ook geen Shaneequa hoor
Ben dus benieuwd wat mijn collega's ooit zullen lullen als het bij mij zo ver is. En eigenlijk sowieso bij mijn collegaatje die begin december is uitgerekend. Ik weet namelijk wat voor namen zij leuk vindt en dat zijn wel de namen waarvan de personen vaak als 'kamper' worden bestempeld.
Ik las die zin en moest gewoon lachen.... het zat zo dichtbij "als u begrijpt wat ik bedoel"quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:55 schreef huuphuup het volgende:
Leandra hahahahad k nie eens bij stilgestaan.
Ik vind het geniaalquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:58 schreef Zuster87 het volgende:
Haha ja Huup die had ik weleens gezien!Hoe komtie erop?!
Ik denk trouwens Basboussa hem wel kan overtreffen
Waarschijnlijk is het zorgwekkender dat ik de kreet gelijk herken en de film nooit gezien heb...quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:04 schreef huuphuup het volgende:
Ghehe Leandra het staat er ook wel stom zo jat is wel heul lang geleden dat ik die film ooit zag, in my defense!
![]()
Nouja maar ik ben heus heul echt niet zo hoor heur!
Heule nette Arabische namen,.Nobel en Reinheid. Moest ze zeker wat compenserenquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:26 schreef oh-oh het volgende:
En ik zit nu heel hard te denken hoe die andere kids heten.
De oudste heet Sharif, en ze heeft ook een Ta-hi-ra, maar die na Shi-gay-ro weet ik niet, ik zal es navraag doen
Een top 80 dan!quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik vind het geniaal![]()
Basboussa toe doe es? Een top60 maken met van die pareltjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |