abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88774173
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:33 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Misschien vinden ze de namen wel gewoon leuk ofzo.
Smaken verschillen.
Net als bij Shi-gay-ro?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88774627
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:33 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Misschien vinden ze de namen wel gewoon leuk ofzo.
Smaken verschillen.
dat ja :Y

weet je, ik blijf me erover verbazen dat er mensen zijn in mijn directe omgeving die denken dat ik mijn kind Amélie heb genoemd omdat ik daarmee aan zou kunnen komen bij mijn "vrinden" in Leiden.
Wtf :? misschien vond ik de naam wel gewoon mooi? En afgezien daarvan ben ik ook niet bepaald het type dat zich met bralballen omringd :D daar is mijn studie niet naar geweest, ik ben geen lid geweest van een studentenvereniging en ik heb weinig met 'status' enzo zeg maar, als je snapt wat ik bedoel. De tweede krijgt een naam van een heel andere slag, ben benieuwd wat daar door die personen dan weer over gezegd wordt.

Smaken verschillen, ik vond Amélie een mooie naam, ik begrijp het volkomen als mensen het stoffig/truttig of gewoon ronduit lelijk vinden :P maar om te suggereren dat ik zo'n naam zou kiezen 'omdat ik daarmee aan kan komen' vind ik wel heel typisch eigenlijk.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:53:35 #228
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_88774708
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Whahaha, wat ongelofelijk stom gekozen zeg! :o :X

Vanmorgen in de metro Sarafina en Calista Hogeslag, ik vind het niet echt lekker klinken.

En nog een rijtje met mooie cliché-namen, de 4 kinderen van een advocate/mediator: Sophie, Sebastiaan, Charlotte en Philippe.
En deze moeder werkt samen met een huisarts met 3 kinderen: Alexander, Valérie en Annelène.

In Gouda heet een van de grootste voetbalverenigingen Ona, dus hier ook een no-go als meisjes naam. Hoewel... het staat voor Ontspanning Na Arbeid. :D _O-
Oeh Annelène die is leuheuk! O+
pi_88774818
Ik ben ook heel benieuwd wat ze zullen zeggen van deze naam..Iemand zei me laatst ga je nu weer voor een exotische naam :') Dat kwam door de X dat maakt het zo exotisch ofzo :?

En ik kreeg laatst ook te horen wil je nu weer apart doen en opvallen??
Ik wil helemaal niet opvallen en apart doen. Maar ik vond het juist doordat het een vernoeming is met een hele duidelijke achterliggende gedachte het heel gek om het met een C te doen omdat het dan normaler is. Want dan klopt voor mij de naam niet meer :N
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 13:00:53 #230
5428 crew  miss_sly
pi_88774925
Annele(+streepje)ne vind ik een beetje erg kakkineus. Dan vind ik Annelein wel leuk en klinkt prettiger. Maar ik hou niet zo van e(+streepje)-klank in een naam, geloof ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88774979
De tweede naam van Isabeau was heeeel lang Catelijne. Ook best wel kak, maar da's niet de reden dat we het wilden kiezen. We vonden het gewoon mooi. Het is Karin geworden. Daar is weinig kak aan. :)

Miss, ik ken juist alleen maar een Naut :D
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 13:09:26 #232
5428 crew  miss_sly
pi_88775223
Ik vind Catelijne niets, maar dat komt door een heel verkeerde associatie, want eigenlijk vind ik het wel lief. Net als Willemijn.
pi_88775225
Het lijkt mij volstrekt logisch dat je je bij de naamkeuze afvraagt hoe de naam door je directe en minder directe omgeving ontvangen zal worden. Zo zou ik mijn zoon geen Mohammed noemen vanwege Islamitische connotaties. Dat klinkt misschien als een maf voorbeeld, maar het gaat om het principe.

Nu vind ik het ook heel begrijpelijk als iemand de afweging maakt en besluit de naam te mooi te vinden om te laten schieten. Zo denk ik bijvoorbeeld over een naam als Storm: ik weet dat veel mensen het een modenaam vinden, maar ik vind het gewoon een toffe naam en zou me daar niets van aantrekken. Bovendien weten mensen altijd wel weer een hokje te vinden voor jou en je kinderen, dus het is ook niet iets waardoor je je bovenmatig moet laten leiden.

Wat ik onbegrijpelijk (en in veel gevallen onvergeeflijk) vind is als ouders zich niet bewust zijn van receptie of zich er geheel niet om bekommeren. De vooroordelen of stereotyperingen kun je natuurlijk ook onterecht of jammer noemen, maar ze zijn wel een gegeven. Hoe vaak wordt hier bijvoorbeeld de letter Y niet beridiculiseerd? En als je een krantenberichtje leest waarin staat dat onderwijzers bij voorbaat al anders tegen een Kevin dan tegen een Lucas aankijken, dan zou het op z'n minst iets zijn waar ik over na zou denken als de naam hoog tussen mijn favorieten stond.
pi_88775430
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

Wat ik onbegrijpelijk (en in veel gevallen onvergeeflijk) vind is als ouders zich niet bewust zijn van receptie of zich er geheel niet om bekommeren. De vooroordelen of stereotyperingen kun je natuurlijk ook onterecht of jammer noemen, maar ze zijn wel een gegeven. Hoe vaak wordt hier bijvoorbeeld de letter Y niet beridiculiseerd? En als je een krantenberichtje leest waarin staat dat onderwijzers bij voorbaat al anders tegen een Kevin dan tegen een Lucas aankijken, dan zou het op z'n minst iets zijn waar ik over na zou denken als de naam hoog tussen mijn favorieten stond.
Ja daar heb je t al hè :+

/flauw
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88775852
De Metro en Spits zijn anders mateloos populair onder mijn lageropgeleide pubers. *;

Maar even serieus: de vooroordelen zijn ook wel pijnlijk. Je weet dat ik in mijn werk veel te maken heb met kinderen, vooral op scholen. Als je de namenlijstjes ziet van kinderen die in een klas zitten, dan kun je meteen zien om welk opleidingsniveau het gaat. En er wordt binnen onze vakgroep flink gegrapt over bepaalde namen, à la 'Henk en Ingrid', zeg maar. Dit zijn juist de mensen die heel gevoelig zijn voor sociale achterstanden en er graag verandering in brengen, maar tegelijkertijd bevestigen ze de stereotypes.
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 13:30:06 #236
5428 crew  miss_sly
pi_88775976
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
De Metro en Spits zijn anders mateloos populair onder mijn lageropgeleide pubers. *;

Maar even serieus: de vooroordelen zijn ook wel pijnlijk. Je weet dat ik in mijn werk veel te maken heb met kinderen, vooral op scholen. Als je de namenlijstjes ziet van kinderen die in een klas zitten, dan kun je meteen zien om welk opleidingsniveau het gaat. En er wordt binnen onze vakgroep flink gegrapt over bepaalde namen, à la 'Henk en Ingrid', zeg maar. Dit zijn juist de mensen die heel gevoelig zijn voor sociale achterstanden en er graag verandering in brengen, maar tegelijkertijd bevestigen ze de stereotypes.
Ik geloof ook zeker wel dat dit waar is. Op ons kdv, gelegen dus in een erg goede wijk, kom je heel veel conservatievere namen tegen en vrij weinig heel aparte of Kevins etc.
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:30:30 #237
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88775994
De naam van mijn zoon eindigt op een y maar is nog nooit geridiculiseerd. Niet in mijn gezicht althans :P
Mijn eigen voornaam daarentegen wel, je zou er haast een pest-trauma aan overhouden :'(
Tegenwoordig word ik op mijn werk vaak aangechreven- of gemaild met "Geachte Heer". Soms lastig, maar er zijn ook hele volksstammen die mij Eef noemen (zo ook mijn man). Gecombineerd met mijn huidige, getrouwde achternaam en ik kan zo door voor standaard autochtoon *O*
Voor sommige mensen de standaard, als je daar ook maar iets van afwijkt dan heb je schijnbaar weinig kans op een succesvol leven...
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:32:43 #238
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88776091
En waar ik voordat Devin geboren was even vreesde voor de opmerking "Zeker een originele vorm van Kevin?", heb ik die opmerking slechts 1x gehoord.
Voor de duidelijkheid: het is dus ook niet zo.
.... met gevoel voor drama....
pi_88776548
Er wordt bij mij op het werk ook veel over namen gegrapt en gesproken. Namen raden aan de hand van het 'type' persoon. Vaak zitten we in de goede richting, je weet gewoon of er een 'T-Jay', 'Pepijn' of 'Shenaya' geboren wordt.
Ik vind het vaak jammer, omdat het inderdaad zo hokjes proppen is. Maar tegelijkertijd zijn die vooroordelen bijna altijd waar en zijn ze gebaseerd op ervaring.
Het is alleen jammer voor de 'uitzonderingen'. Niet dat je daardoor andere zorg gaat verlenen natuurlijk, maar er wordt wel het eea over je gezegd, wat dus niet waar is.
En ja bij mij zal nou eenmaal ook geen Tijn, Bas of Maartje komen omdat dat gewoon niet bij me past. Maar ook geen Shaneequa hoor :D

Ben dus benieuwd wat mijn collega's ooit zullen lullen als het bij mij zo ver is. En eigenlijk sowieso bij mijn collegaatje die begin december is uitgerekend. Ik weet namelijk wat voor namen zij leuk vindt en dat zijn wel de namen waarvan de personen vaak als 'kamper' worden bestempeld.
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:49:27 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88776800
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat ja :Y

weet je, ik blijf me erover verbazen dat er mensen zijn in mijn directe omgeving die denken dat ik mijn kind Amélie heb genoemd omdat ik daarmee aan zou kunnen komen bij mijn "vrinden" in Leiden.
Wtf :? misschien vond ik de naam wel gewoon mooi? En afgezien daarvan ben ik ook niet bepaald het type dat zich met bralballen omringd :D daar is mijn studie niet naar geweest, ik ben geen lid geweest van een studentenvereniging en ik heb weinig met 'status' enzo zeg maar, als je snapt wat ik bedoel. De tweede krijgt een naam van een heel andere slag, ben benieuwd wat daar door die personen dan weer over gezegd wordt.

Smaken verschillen, ik vond Amélie een mooie naam, ik begrijp het volkomen als mensen het stoffig/truttig of gewoon ronduit lelijk vinden :P maar om te suggereren dat ik zo'n naam zou kiezen 'omdat ik daarmee aan kan komen' vind ik wel heel typisch eigenlijk.
Als het om die redenen was dan had je ook "als u begrijpt wat ik bedoel" gepost natuurlijk, zoals OSM dat volgens Heer Bommel zou zeggen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:53:04 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88776965
Wij doen thuis altijd aan kaartje-raden. Zijn het beertjes of niet! :Y)
pi_88777073
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:43 schreef Zuster87 het volgende:
Er wordt bij mij op het werk ook veel over namen gegrapt en gesproken. Namen raden aan de hand van het 'type' persoon. Vaak zitten we in de goede richting, je weet gewoon of er een 'T-Jay', 'Pepijn' of 'Shenaya' geboren wordt.
Ik vind het vaak jammer, omdat het inderdaad zo hokjes proppen is. Maar tegelijkertijd zijn die vooroordelen bijna altijd waar en zijn ze gebaseerd op ervaring.
Het is alleen jammer voor de 'uitzonderingen'. Niet dat je daardoor andere zorg gaat verlenen natuurlijk, maar er wordt wel het eea over je gezegd, wat dus niet waar is.
En ja bij mij zal nou eenmaal ook geen Tijn, Bas of Maartje komen omdat dat gewoon niet bij me past. Maar ook geen Shaneequa hoor :D

Ben dus benieuwd wat mijn collega's ooit zullen lullen als het bij mij zo ver is. En eigenlijk sowieso bij mijn collegaatje die begin december is uitgerekend. Ik weet namelijk wat voor namen zij leuk vindt en dat zijn wel de namen waarvan de personen vaak als 'kamper' worden bestempeld.
:D

Fri'Chickennisha O+ O+ :+

Leandra hahaha :D had k nie eens bij stilgestaan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88777228
Haha ja Huup die had ik weleens gezien! :') Hoe komtie erop?!
Ik denk trouwens Basboussa hem wel kan overtreffen :D
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:01:39 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88777333
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:55 schreef huuphuup het volgende:
Leandra hahaha :D had k nie eens bij stilgestaan.
Ik las die zin en moest gewoon lachen.... het zat zo dichtbij "als u begrijpt wat ik bedoel" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88777445
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:58 schreef Zuster87 het volgende:
Haha ja Huup die had ik weleens gezien! :') Hoe komtie erop?!
Ik denk trouwens Basboussa hem wel kan overtreffen :D
Ik vind het geniaal :D

Basboussa toe doe es? Een top60 maken met van die pareltjes :P

Ghehe Leandra het staat er ook wel stom zo ja :D t is wel heul lang geleden dat ik die film ooit zag, in my defense! ;)
Nouja maar ik ben heus heul echt niet zo hoor heur!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:08:44 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88777623
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:04 schreef huuphuup het volgende:
Ghehe Leandra het staat er ook wel stom zo ja :D t is wel heul lang geleden dat ik die film ooit zag, in my defense! ;)
Nouja maar ik ben heus heul echt niet zo hoor heur!
Waarschijnlijk is het zorgwekkender dat ik de kreet gelijk herken en de film nooit gezien heb... *)
Mijn vader las ons vroeger voor uit de boeken van Marten Toonder ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:12:32 #247
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88777778
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:26 schreef oh-oh het volgende:
:@ En ik zit nu heel hard te denken hoe die andere kids heten.
De oudste heet Sharif, en ze heeft ook een Ta-hi-ra, maar die na Shi-gay-ro weet ik niet, ik zal es navraag doen :D
Heule nette Arabische namen,.Nobel en Reinheid. Moest ze zeker wat compenseren :)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:15:17 #248
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88777903
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik vind het geniaal :D

Basboussa toe doe es? Een top60 maken met van die pareltjes :P
Een top 80 dan! :)

Maar vandaag ff niet, vandaag ga ik lammetjes slachten met man en kind. GEZELLUG!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88778123
Ik vind Sharif trouwens wel leuk. Net als Qasim en Taariq. Ook arabisch.
Maar Isaiah blijft voor mij heel hoog staan. Alleen vindt mijn vriend het niets. Hij komt aan met Jeffrey en Nick enzo. Dat gaat m echt zooooo niet worden! Gaat nog lastig worden ooit.
Meisjesnaam hebben we wel al O+
pi_88778149
Ohja, fijne slachtfeest BB!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')