ja precies, daarom kan maurits er echt niet bijquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Gewoon het hele koninklijk huis af
hoeft niet hoor, mag welquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:28 schreef Jeetjejom het volgende:
Sonnetje, Onze jongensnaam? Hmmm, ik wil hem je wel pm'en, je gaat het toch nooit redden om voor mij te bevallen
Maar ik ben er nog niet uit of ik hem voor de bevalling ga gebruiken, dus dan moet het wel een geheimpje blijven
Ik vind de namen heel mooi combineren, alleen vind ik Rutger zelf geen leuke naam.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:36 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik was aan het denken aan Floris en Rutger, maar dat is ook een rare associatie toch?
floris past blijkbaar erg goed in t rijtje vsn de familiequote:Op vrijdag 5 november 2010 22:44 schreef She-Wolf het volgende:
Floris & Thijmen
Floris & Jeroen
Floris & Boris (flauw)
Floris & Adriaan
Floris & Karel
Floris & Willem
Misschien zijn ze dol op kaasfondue? Of grote fans van Asterix en Obelix?quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:50 schreef rubje het volgende:
mensu, onze buren hebebn hunpasgeboren dochter Helvetia genoemd![]()
![]()
Dat doe je toch niet?
Is dat hollands voor Levi?quote:
Klinkt bijna als Helvetica .. en dat is een lettertypequote:Op zaterdag 6 november 2010 12:50 schreef rubje het volgende:
mensu, onze buren hebebn hunpasgeboren dochter Helvetia genoemd![]()
![]()
Dat doe je toch niet?
Als ik Levi zie staan, spreek ik eerder Leevie uit. Mits je weer aan het merk Levi's denkt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:17 schreef Leandra het volgende:
Dan lijkt het op een fonetisch Levi...
Beetje zoals Maikel van Michael
Even voor de zekerheid, je bedoelt tenzij of niet?quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:24 schreef Shirley het volgende:
Als ik Levi zie staan, spreek ik eerder Leevie uit. Mits je weer aan het merk Levi's denkt.
Ik vind de combinatie van letters wel mooi van Livai.
Mikkel!quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:31 schreef Leandra het volgende:
De NRC van vandaag:
Mauk (j)
Mikkel Vester (j)
Feride (m)
Diek (j)
Obe (j)
Dan zul jij Nickel ook enig vinden gok ik.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:31 schreef cattie het volgende:
Mikkel!Ik denk dan direct aan smikkel. Of snikkel.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan zul jij Nickel ook enig vinden gok ik.
Héél maf.quote:
Volgens het Meertens Instituut komt het van Jacob. Ik heb de naam gesuggereerd gekregen van sigme toen ik zwanger was van Ivan:quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:08 schreef oeke het volgende:
Ik vind Cuup eigenlijk wel leuk. Maar waar komt het vandaan? Weet je dat, Claudia?
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:18 schreef sigme het volgende:
Ik zou een zoon vernoemen naar mijn opa (omdat die zo'n mooie naam had).
Norbertus Marius. De meeste mensen noemden 'm Cuup, en dat is ook al zo mooi.
Wat leuk! Misschien was ik daardoor bovenmatig bezig met jongensnamen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:19 schreef oeke het volgende:
Grappig trouwens, die post van Sigme is op de geboortedag van Ko!
Echt? Wat leuk! Welke dan?quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Heb ik je wel eens verteld dat ik op het idee van een draagdoek ben gekomen door een foto van jou met Kobus?
Het was volgens mij een foto op een festival. Ik herinner me in ieder geval gras.quote:
Mensen geven kun kinderen steeds gekkere namen...quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:31 schreef Leandra het volgende:
De NRC van vandaag:
Mauk (j)
Mikkel Vester (j)
Feride (m)
Diek (j)
Obe (j)
Ik heb ooit (eind 1997 denk ik) verkering gehad met een Nickelquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan zul jij Nickel ook enig vinden gok ik.
Nu kan Nick natuurlijk best een donkere man zijn, maar bij Laquisha denk ik toch aan een getint kindje terwijl Nick en Carla die associatie niet echt oproepen.....quote:Op zondag 7 november 2010 11:53 schreef Pvoesss het volgende:
Laquisha... en de ouders heten nick en carIa
Carla zou best surinaams kunnen zijn ofzo.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:55 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Nu kan Nick natuurlijk best een donkere man zijn, maar bij Laquisha denk ik toch aan een getint kindje terwijl Nick en Carla die associatie niet echt oproepen.....
Mss ( HOPELIJK ) was het dan mss ook wel een online fopnaamquote:Op dinsdag 9 november 2010 21:10 schreef Pvoesss het volgende:
Heheh nee ze zijn beide blankzag het ergens online staan met fotos
Celebrity, mooi! Staat hier op de lijst als: Celebrittney... Ook leuk...quote:Op donderdag 11 november 2010 19:23 schreef innepin het volgende:
Beetje lullige plek om namen vandaan te vissen, maar ik las net de volgende namen van kleinkinderen bij een rouwadvertentie:
Celebrity en Dylhan.
Soms is het ook gewoon 'goed' in zijn eenvoudquote:Op donderdag 11 november 2010 19:26 schreef innepin het volgende:
Ja, eigenlijk mist er nog wel een h en een extra y ofzo. Mooie aanpassing, Basboussa!
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las in een tijdschrift dat de man van Charlotte Gainsbourg Yvan heet. Mijn eerste reactie: Oh, wat een leuke naam! Het duurde echt even voor ik besefte waarom ik het zo'n leuke naam vond.
Ja, dat maakt het lekker Frans, hè?quote:
Is weer eens wat anders, je kan het ook voor een (double) cheeseburger doen...quote:
quote:Op donderdag 11 november 2010 20:31 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders, je kan het ook voor een (double) cheeseburger doen...
quote:Op donderdag 11 november 2010 20:23 schreef Basboussa het volgende:
Ik dacht meteen: S ientje doet het voor een tientje.... Maar waar deze perverse geest dat nou weer vandaan haalde
Ja ze heet echt Sientje, ik weet nog niet of ik het echt leuk vind.. klinkt nu wel schattigquote:Op donderdag 11 november 2010 20:23 schreef Basboussa het volgende:
Ik vind Sien een leuke naam, maar Sientje niet zo. Is het officieel -tje, of doen ze dat tijdelijk? (Zo kende ik een Marianneke die op haar 13de Marianne werd)
quote:Op donderdag 11 november 2010 20:31 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders, je kan het ook voor een (double) cheeseburger doen...
Ja dat worden altijd van die grote lange dikke kinderenquote:Op donderdag 11 november 2010 20:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Verkleinnamen vind ik zielig.
U wilt bewijs?quote:
Nee, dat moet idd een andere zijn, ik weet niet meer wat het leeftijdsverschil was maar volgens mij was het minder dan een jaar.quote:Op zondag 7 november 2010 10:52 schreef Vanyel het volgende:
Vast niet dezelfde, of ben je een beetje een cradlerobber?![]()
Volgens mij is die ene die ik ken nu tussen de 25 en 30.
Bronquote:Zweedse ouders geven kinderen geen voornaam
De Zweedse belastingen zijn het zat. Ouders die hun kinderen geen voornaam meer geven, riskeren voortaan een fikse boete. De belastingdienst heeft de eerste brieven - met boetes die kunnen oplopen tot duizend euro - al verstuurd. Steeds meer ouders geven hun kinderen geen voornaam meer of wachten er te lang mee. Een onwerkbare toestand voor de administratie. "Bovendien heeft elk kind recht op een eigen voornaam", aldus Thomas Norgren van de Belastingen. Ouders geven hun kind pas een voornaam als het naar de kinderopvang of naar school gaat. "We passen gewoon de wet toe waarin staat dat elk kind een voornaam moet hebben. Blijkbaar moeten we de ouders wat stimuleren, want het is ons opgevallen dat ze steeds langer wachten met het geven van een voornaam aan hun kinderen." De belastingen heeft weet van 400 naamloze kinderen, maar het zijn er meer, vermoedt Norgren. "Wij concentreren ons vooral op het zuiden van het land, het gebied waar wij belastingen heffen. Ouders in Jönköping, Kronoberg, Kalmar, Blekinge en Skåne hebben al een brief gekregen, maar ik vermoed dat de rest van het land wel snel zal volgen."
Pas als je kind naar school gaat een naam gevenquote:Op vrijdag 12 november 2010 23:46 schreef Sjeen het volgende:
Geen flauw idee eigenlijk, maar het schijnt geen uitzondering te zijn
[..]
Bron
Hmmmm tsja, niks, behalve dat het familie van mijn zusje (Sis) is:Dquote:
Hier in Zweden hoef je pas na drie maanden na de geboorte de naam hebben doorgegeven. Het is hier volkomen normaal dat een kind naamloos wordt geboren en dat de ouders daarna pas gaan kijken welke naam bij de baby past.quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:43 schreef trui het volgende:
hoeveel tijd hebben ze nog? of mag hij ook ..... blijven heten.
Ik spreek die nick ook uit als Bix Isterquote:Op zaterdag 13 november 2010 00:13 schreef innepin het volgende:
Bix
Is het heel slecht van mij dat ik nu pas besef dat je jouw nick kan lezen als big sister?
ik heb echt tijdenlang gedacht dat je gewoon Bix Ister heette in het echte leven![]()
![]()
Grappig, ik dacht bij het zien van haar naam juist alleen maar aan Big Sister, Nooit bij stilgestaan dat je er ook Bix ister van kan maken.quote:Op zaterdag 13 november 2010 09:41 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik spreek die nick ook uit als Bix Ister(zo van dat ''Bix er is'') nooit opgevallen dat je er ook Big Sister van maken kan
![]()
![]()
Ik vind van die geknutselde namen van je eigen voornamen altijd een beetje raar, die Kitty en Marinjo van Babyboom hebben naast zoon Marijn (nou daar is niks mis mee) ook een dochter en die heet Kimara
En je zoon zijn voornaam ook een automerk is.quote:Op zaterdag 13 november 2010 10:47 schreef snoopy het volgende:
Opmerkelijke naam van een jongetje bij voetbal: D atsun.
Ik vond het maar raar om je kind zo'n autonaam te geven tot ik bedacht dat een van mijn voornamen Mercedes is
quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:02 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
En je zoon zijn voornaam ook een automerk is.
wat ik wel een leuke naam vind, itt Datsun. Of Mercedes, sorry
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |