abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88086802

Dit is het topic voor alles wat met tennissen te maken heeft. Hier wordt de algemene info van het tennis besproken en de gewone toernooien. Maar natuurlijk wel van het

Mannentennis.

Het vrouwentennis bespreek je in het WTA Topic.

De Masters toernooien en de Grand Slams bespreek je hier niet. Die krijgen altijd een eigen topic.

Officiele Site ATP Tour Klik
Toernooien + Datums 2010: Klik
Informatie over toernooien: Klik
ATP Rankings: Klik
Spelers Profielen: Klik
NOS Teletekst: Pagina's 649 t/m 657

ATP Bracket: Klik

Australian Open
Roland Garros
Wimbledon
US Open

Indian Wells
Miami
Monte Carlo (niet verplicht)
Rome
Madrid
Montreal / Toronto
Cincinnati
Shanghai
Paris
London

Poll: Wie is je favoriete speler?

Roger Federer
Rafael Nadal
Novak Djokovic
Andy Murray
Andy Roddick
David Nalbandian
Nikolay Davydenko
Lleyton Hewitt
Marat Safin
Mikhail Youzhny
Stanislas Wawrinka
Richard Gasquet
Radek Stepanek
Iemand anders, namelijk..
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Het grote Centrale Tennistopic
Het grote Centrale Tennistopic II
Het grote Centrale Tennistopic III
Het grote Centrale Tennistopic IV
Het grote Centrale Tennistopic V
Het grote Centrale Tennistopic VI
Het grote Centrale Tennistopic VII
Het grote Centrale Tennistopic VIII
Het grote Centrale Tennistopic IX
Het grote Centrale Tennistopicl X
Het grote Centrale Tennistopic XI
Het grote Centrale Tennis Topic Deel XII
Het grote Centrale Tennis Topic Deel XIII
Het Centrale Tennis Topic Deel XIV
Het Centrale Tennis Topic Deel XV
Het grote Centrale Tennis Topic Deel XVI
[Tennis] Het grote Centrale Tennistopic Deel XIX
[[Tennis] Het grote centrale tennistopic deel XXI
[Tennis] Het grote centrale tennistopic deel XXII
[Tennis] Het grote centrale tennistopic deel XXIII
[Tennis] ATP Tour #XXIV: Het 'nieuwe' Centrale Tennistopic
[Tennis] ATP Tour # XXV: Het Centrale Tennistopic !!
[Tennis] ATP Tour # XXVI: De doorbraak van Kei en Gaba
[Tennis] ATP Tour # XXVII: Op naar Rome
[Tennis] ATP Tour # XXVIII: US Hard and the road to Shanghai
[Tennis] ATP Tour # XXIX: To the Masters !
[Tennis] ATP Tour # XXX: Zonder God !
[Tennis] ATP Tour # XXXI: Going down under
[Tennis] ATP Tour # XXXII: Kredietcrisis leidt tot fixen
ATP Tour # XXXIII: Op naar de Masters
ATP Tour #XXXIV: De oudjes aan de Mickey Mouse!
ATP Tour #XXXV: Tennis is Fed!
ATP Tour #XXXVI Amerikaans Hardcourt
ATP Tour #XXXVII Op naar de ATP Tour Finals in Londen
[ATP Tour # XXXVIII] Waar 2010 van start gaat !
[ATP Tour # XXXIX] Het Centrale Tennistopic
[ATP Tour # XL] Het Centrale Tennistopic
[ATP Tour # XLI] Het Centrale Tennistopic
[ATP Tour # XLII] Het centrale tennistopic

Roger Federer
Rafael Nadal
Novak Djokovic
Andy Roddick
David Nalbandian
Andy Murray
Teimuraz Gabashvili
Robin Haase
Martin Verkerk
Matwé Middelkoop
Donald Young
Thiemo de Bakker
Michel Koning
Dick Norman
Juan Martin Del Potro
Radek Stepanek
Radek Stevanek
Hesse Huta Galung
Jan Silva

De OpeningsPost van dit topic is ---- hier ---- te vinden.

Game On!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:32:52 #2
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88087939
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_88089091
quote:
Ik weet het. Maar ik had na het aanpassen van de OP de vorige keer geen zin meer om al die topics aan te passen :P .
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:53:02 #4
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88113203
Cilic is ook nog lang niet de oude.
Verliest in 2 sets van Haider-Maurer in Wenen
pi_88117479
Wat een final set tie-break bij Ljubo-Nieminen _O-. 9-7 en maar 4 punten on serve als ik het goed heb. Terwijl ze allebei maar 1 break maakten in heel de match.
sig verwijderd door FA
pi_88119760
_O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88122445
Tsonga verliest de tiebreak met 0-7 van Simon :'). Derde set daar.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:02:21 #9
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88135048
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:53 schreef Szura het volgende:
Cilic is ook nog lang niet de oude.
Verliest in 2 sets van Haider-Maurer in Wenen
:'( :'(
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_88138742
Wie vinden jullie eigenlijk een betere tennisser, Federer of Nadal?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:33:37 #11
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88138986
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wie vinden jullie eigenlijk een betere tennisser, Federer of Nadal?
Deze discussie hebben we gelukkig hier nog nooit gehad ^O^
pi_88145109
Epic tiebreak bij Youzhny-Tursunov atm :D

Ik kwam er in bij 3-6 Tursu en nu is eht 8-7 Youz :D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_88145362
GSM Youz, 10-8 :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_88146073
Haider-Maurer blijft maar gaan, naar de finale na een overwinning in 3 sets op Berrer. Nu tegen landgenoot Melzer, in Wenen ook nog :D.
sig verwijderd door FA
pi_88147140
Haider-Maurer kan best aardig tennissen. Sloeg natuurlijk bijna Soderling in de 1e ronde van de US Open naar huis.
pi_88149795
Zet dat verlies van Muster wel in een iets ander perspectief :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88162305
Draw Basel:

Federer vs. Dolgopolov
Tipsarevic vs. Istomin
Stepanek vs. De Bakker
Giraldo vs. Melzer
Roddick vs. Querrey
Malisse vs. Golubev
Qualifier vs. Nalbandian
Chiudinelli vs. Cilic
Ljubicic vs. Mayer
Troicki vs. Berrer
Lu vs. Gasquet
Qualifier vs. Berdych
Isner vs. Llodra
Bohli vs. Baghdatis
Qualifier vs. Qualifier
pi_88162380
Fed-Dolgo zal wel een leuke wedstrijd worden..daar kijk ik wel naar uit :)

Rod-Querrey daarentegen....
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_88162742
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 01:56 schreef TheGeneral het volgende:
Draw Basel:
Qualifier vs. Qualifier
Ik denk dat Qualifier gaat winnen, toppertje die gast.
pi_88166016
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 02:16 schreef luckass het volgende:

[..]

Ik denk dat Qualifier gaat winnen, toppertje die gast.
Laten ze daar maar Haase inloten.( als hij vandaag wint van Matheu)
pi_88174464
Haider-Maurer serveert voor de partij tegen Melzer.. :)

Maar wordt gebroken en het staat weer 5-5.
pi_88174536
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:20 schreef TheGeneral het volgende:
Helaas :').
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:23:09 #23
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88174545
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:20 schreef TheGeneral het volgende:
Goede jinx, 5-5 :')
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:40:31 #24
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88175082
3e set nu :')
  zondag 31 oktober 2010 @ 16:28:53 #25
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88176509
Melzer wint 6-7 7-6 6-4 :')
pi_88176517
6-4 Melzer in de derde, maar het heeft toch bijna 3 uur geduurd.
sig verwijderd door FA
pi_88176754
En Kukushkin wint van Youzhny in St. Petersburg. Youzhny was niet helemaal in orde leek het, Kukushkin heeft net zoveel keer z'n vuist omhoog gestoken als hij punten maakte :').
sig verwijderd door FA
pi_88180584
Monfils wint in Montpellier met 6-2 5-7 6-1 van Ljubo.
sig verwijderd door FA
pi_88180684
Wow, een titel voor Monfils! Eindelijk...pas zijn 2e uit hoeveel finales? :o Die jongen had al meerdere Masters, en vele titels en een paar GS halve finales gehaald moeten hebben...maarja, hij springt alleen maar in de rondte en raakt dus steeds geblesseerd!
pi_88180802
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 18:41 schreef Norrage het volgende:
Wow, een titel voor Monfils! Eindelijk...pas zijn 2e uit hoeveel finales? :o Die jongen had al meerdere Masters, en vele titels en een paar GS halve finales gehaald moeten hebben...maarja, hij springt alleen maar in de rondte en raakt dus steeds geblesseerd!
Derde titel, maar idd, dat hadden er zoveel meer kunnen zijn.
sig verwijderd door FA
pi_88184137
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 18:41 schreef Norrage het volgende:
Hij heeft zeker een paar finales verpest, maar meerdere Masters en vele GS halve finales, nee. Zo goed is hij gewoon niet.
pi_88184237
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 20:11 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Hij heeft zeker een paar finales verpest, maar meerdere Masters en vele GS halve finales, nee. Zo goed is hij gewoon niet.
Als je kijkt wat hij bij de Juniors heeft bereikt, en waar hij af en toe tot in staat is op de ATP, dan zou hij echt tot heel veel in staat geweest zijn hoor...Net een licht niveautje onder een Murray of Djoko, maar wel heel goed.
pi_88184914
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:14 schreef Norrage het volgende:

[..]

Als je kijkt wat hij bij de Juniors heeft bereikt, en waar hij af en toe tot in staat is op de ATP, dan zou hij echt tot heel veel in staat geweest zijn hoor...Net een licht niveautje onder een Murray of Djoko, maar wel heel goed.
Ach, de juniorentour. Als beetje vroeg volwassen atletische neger heb je daar al zo'n enorm fysiek voordeel, met natuurlijk weinig competitie. De Bakker won daar ook Wimbledon met enkel een service.

Met hersens had hij meer bereikt, maar maar weinig spelers winnen Masters deze dagen (nou ja, IW en Miami waren dit jaar in de aanbieding), met die finale in Parijs vorig jaar en die RG halve finale (ook in Parijs, toevallig...) mag hij blij zijn.
pi_88215174
quote:
Omg :')
pi_88215388
Wat een nerd is het ook _O-
pi_88220434
Dolgo door z'n enkel in de laatste game tegen Fed en het is voorbij.
pi_88228596
ATP Scoreboard weer eens down?
Ja, 6-3 Isner in de derde dus.
pi_88228615
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:13 schreef luckass het volgende:

[..]

Omg :')
On way to practice in valencia, my hand is perfect contrary 2 reports, sense of humour wouldn't go a miss haha

Aldus Murray.
pi_88229127
Haha ik las die twitter ook :P
pi_88230943
quote:
Christophe Rochus fires parting shot on doping

Reported on October 31, 2010

In an interview with Belgian newspaper La Derniere Heure, the retiring Christophe Rochus has said he believes doping takes place in tennis and that he "would not be against" the legalization of performance-enhancing drugs.

"There's a lot of cheating. Simply, people don't like to talk about it," he said. "I simply would like to stop the pretending. This hypocrisy is exasperating."

Rochus, who said he received a warning letter from the ATP after speaking out on the issue in the past, estimated he received 10-15 tests a year for ten years under the anti-doping program but believed some players managed to evade the system.

"I've seen things like everyone else. For me, it's inconceivable to play for five hours in the sun and come back like a rabbit the next day," he said. "I remember a match against a guy whose name I will not say. I won the first set 6-1, very easily. He went to the bathroom and came back metamorphosized. He led 5-3 in the second set and when I came back to 5-5... his nose began bleeding. I told myself it was all very strange."

Asked whether he was open to allowing the use of performance-enhancing drugs, Rochus said, "I would not be against it. Anyway, it exists.

"People who take these There's type of products know very well they take risks with their health. But they take it knowing because it could let them make a living for their entire family.

"There's the case of Canas, for example. I can cite his name because he has been caught twice, so one can assume he was doping. [Editor's note: Canas has received one anti-doping suspension under the ani-doping program. Mariano Puerta is the only tennis player to have received two suspensions.] In the end, he sacrified to make a living for for multiple generations of his family. His cause was almost noble."

Rochus also addressed past speculation that some sort of doping suspension was behind Justine Henin's sudden retirement in May 2008, from which she returned approximately 18 months. A standard doping suspension is two years.

"I heard [the rumours] like you," he said. All I can say is, I found it surprising, her sudden stop without apparent reason. Usually, champions like this announce several months in advance and do a sort of farewell tour."
pi_88231028
:W Nadal
En dat verhaal van Henin heb ik ook al meerdere keren gelezen...het zou me echt helemaal niks verbazen als die gewoon aan de dope zat.
pi_88231242
Ik kan niet wachten tot die doofpot eens volledig uit elkaar knalt.

Die wedstrijd waar hij het over heeft is te traceren, iemand :D?
pi_88231376
quote:
2s.gif Op maandag 1 november 2010 22:52 schreef Chriz2k het volgende:

Dat wordt rellen inderdaad! Ik ben benieuwd hoe lang de ATP en de WTA het volhouden het allemaal buiten de media te houden. Het zou het imago van de 'schone' tennissport echt volledig vernietigen dus er gaat veel geld om in de geheimhouding denk ik...

En ik ben een redelijk grote Nadal fan, absoluut, maar ik ben er bijna van overtuigd dat ie ergens wel doping gebruikt moet hebben. Spijtig genoeg. En zo geldt dat voor meerdere spanjaarden en zuid-amerikanen....Ben benieuwd wanneer er eens een grote naam, en niet zo'n nobody die sowieso altijd al met nonsens heeft lopen spuien en kwaad heeft lopen spreken over veel speler zoals Rochus, naar buiten komt met wat verhalen...Dan kan het inderdaad leuk worden.
pi_88231817
Die doofpot zit al heel erg lang dicht en is al heel vol:

quote:
A Short History of Drugs in Tennis
by Michael Mewshaw

The bizarre saga of Richard Gasquet and his conviction for cocaine use grows, as they say in Alice in Wonderland, “curious and curiouser.” To outline the zigzag course of events for those trying to unpack this peculiar story — the Frenchman tested positive in March ‘09 at the Sony Ericsson Open in Miami. His immediate reaction was utter disbelief. He swore he had never done drugs and added that he knew nobody on the circuit who did coke.
By the time of Roland Garros in late May, Gasquet started amplifying his denial and announced that he intended to appeal the case and overturn his two-year suspension. In an interview with L’Equipe, he admitted that he had violated his normally monastic training routine and gone clubbing in Miami. But he said he had had just a couple of drinks and he suspected somebody must have spiked them. Why? He couldn’t say. Who? He couldn’t guess.

Rafael Nadal rushed to Gasquet’s defense and suggested that his French friend may have kissed a cocaine user. As an excuse, that ranks up there with “the dog ate my homework” or the Twinkie Defense in Harvey Milk’s murder. It led joking reporters to observe that perhaps Gasquet had kissed Martina Hingis, who tested positive for cocaine and retired rather than fight a two-year suspension. But Gasquet refused to go away quietly like the demure Swiss. He vowed to keep battling and by Wimbledon he had discarded the spiked-drink defense and fastened on the cocaine kiss defense. Suddenly he remembered snogging a French girl, Pamela (no last name). Indeed, he kissed her more than once, he maintained. Though never identified, Pamela was said to be a cocaine user by some sources — and a good girl by others. Tennis fans held their breath, waiting for a decision on Gasquet’s appeal.

With all due respect to a player’s right to plead his case, there is for anyone who has followed tennis on a regular basis something wearyingly familiar about this scenario — a positive drug test followed by denials, impassioned appeals to the court of public opinion, as well as to the authorities, and an ever-changing defense. To escape the fog and put things in perspective, let us reflect on a Short History of Drugs in Tennis.

Stimulants have long been popular on the tour. The celebrated diva Suzanne Lenglen braced herself between sets with sips of cognac. Eventually, alcohol in industrial quantities became the drug of choice on the circuit, and hangovers, not overdoses, were the greatest danger. As described in The Romance of Wimbledon, a book by John Olliff, The Daily Telegraph’s tennis correspondent, the ‘21 quarterfinal between Zenzo Shimidzu of Japan and Randolf Lycett of Australia was a drunken fiasco. Played on a blisteringly hot day, the match was deadlocked at a set apiece and 3-3 in the third, when Lycett seemed to suffer sunstroke and had to be revived with gin. Though wobbly, Lycett won the third set, but couldn’t continue without another stimulant — champagne. Apparently, he drank a whole bottle and by the fifth set was staggering and stumbling, falling and crawling around on his hands and knees, searching for his racket. While it’s not surprising that Lycett lost, it may shock some fans to learn that the Aussie wasn’t the last player to quaff champagne on Centre Court. That dubious honor belongs to Jimmy Connors and Ilie Nastase, who split a bottle during a doubles match in the mid-’70s and were seen as jolly good fellows for doing so.

Inevitably, players branched out to other chemically-charged substances. But since there were no tests, users stood little chance of getting caught, and since omertŕ operated then just as it does now on the circuit, nobody did much more than gossip about the subject. Journalists who witnessed players doing cocaine, for instance, didn’t feel compelled to report it. My friend, Gene Scott, the late publisher of Tennis Week, always defended this practice, explaining that what a journalist saw in a social setting should remain off limits. By that logic, unless a reporter spotted someone snorting lines at a tournament, he should keep his mouth shut.

But then in September ‘80, Yannick Noah broke the silence in an interview with Rock & Folk, the French equivalent of Rolling Stone. While admitting that he smoked hashish, Noah accused other players of using cocaine. What’s more — and in his opinion what was worse — some were popping amphetamines. This infuriated him because it put clean players at a disadvantage. He lamented that they might have to use coke or amphetamines to stay competitive with drug abusers. He wanted the problem to be brought into the open and discussed. If it weren’t, Noah feared there would be deaths from overdoses.
The reaction of tennis authorities and the press was to savage Noah for smoking hashish. His remarks about coke and speed were ignored, as were the players whom he said “take the hit during a tournament and crash afterward. You have guys who have played super during one tournament and who you’ve never seen again.”

He mentioned Victor Pecci by name.

A year later, Arthur Ashe proposed that tennis start testing for drugs. During the ‘82 U.S. Open, Ashe told me that the ATP had “established a relationship with this organization called Comp-Care. Comp-Care will, for free, help you deal with your drug problems anonymously.”

At Ashe’s encouragement, I called Comp-Care to arrange an interview and was referred to Dr. Robert B. Millman, Director of the Drug and Alcohol Abuse program at Cornell University Medical College. A psychiatrist and internist, Dr. Millman said he was treating a variety of professional athletes, including an unspecified number of tennis players. When I asked whether drugs were a problem on the circuit, he answered, “Absolutely.” The money and glamour of the game, he explained, brought players into frequent contact with show biz celebs who were heavy cocaine users. Many players succumbed to peer pressure or turned to drugs to reduce stress.

Dr. Millman said that a few players used heroin, snorting it, not shooting it. He wasn’t convinced that players confined cocaine to recreational use. Though he conceded he couldn’t prove it, he had heard of players taking cocaine for a lift during matches. But for someone who wanted to improve his game dramatically, amphetamines had quicker results. As Dr. Millman put it, “Speed makes you better.” But then, “It makes you worse.”

When I published this interview in my book Short Circuit in ‘83, tennis authorities responded with an across-the-board denial and a series of personal attacks. I was physically removed from the press box at the Italian Open, roughed up and threatened by a tournament director and IMG agent. Tennis authorities dismissed this as a personal matter and took no action.

It wasn’t until the mid-’80s that tennis accepted international standards for drug testing, including out-of-competition testing and sanctions for rule-breakers. But it was too late to deal with a cluster of juiced-up stars. In various books, player memoirs and investigative articles, it has been alleged that John McEnroe, Vitas Gerulaitas and Pat Cash, winners of a combined total of 20 Grand Slam titles, used cocaine in the ‘70s and early ‘80s. In the early ‘90s, Karel Novacek tested positive for cocaine.

Some apologists argue that cocaine is a recreational drug, not a performance enhancer. But it’s a stimulant, and that’s why tennis banned it. Other drugs — heroin, ecstasy and a host of other party pills — are not penalized. Unlike other pro sports, tennis seems to have no interest in cracking down on non-performance-enhancing substances, which are both dangerous and illegal. That is, dangerous not just because of potential side effects, but because they force buyers to associate with criminals, opening them up to blackmail. (Think of this in relation to last year’s scandal about betting and match-fixing on the tour.)
By the time the news about cocaine use in tennis broke, the game had more powerful performance enhancers to worry about. Anabolic steroids, human growth hormones, EPO and a witch’s brew of powerful elixirs hit the black market. Aussie Open champ Czech Petr Korda tested positive, as did a gaggle of other Europeans — Stefan Koubek, Karol Beck, Filippo Volandri — and Argentineans Juan Ignacio Chela, Guillermo Canas, Guillermo Coria and Mariano Puerta. The latter two made it to the French Open finals after serving suspensions for drug use. At Roland Garros in ‘05, Puerta had the dubious distinction of testing positive a second time and receiving a career-ending suspension.

As tennis continued to award itself a badge of merit for its drug program, Steffi Graf startled a French Open press conference in ‘94 by announcing that she had never been tested for drugs and that she suspected other women were bulking up on steroids. Subsequently, Gabriela Sabatini threatened legal action when her name kept cropping up in reports about steroid use.

Then in ‘96, Boris Becker speculated that the hyperactive Austrian Thomas Muster must be on something — and the good German got disciplined for his injudicious remarks. Sticking to its policy of punishing the messenger, tennis authorities also cracked down hard in ‘02 on Frenchman Nicholas Escude, who said, just as Noah had done 20 years earlier, that it was obvious when players were juiced. All you had to do was look at their bodies and their eyes. Moreover, Escude charged that some players had tested positive, but the ATP wasn’t revealing the results.

Dismissed at first as a pop-off with no basis for his accusations, Escude was vindicated when it was belatedly revealed that between August ‘02 and May ‘03 seven players had tested positive for nandrolone and 53 others had showed elevated traces for nandrolone or its precursors. Only one of these players was identified — Bodhan Ulirach of the Czech Republic — and he was suspended for two years.

But when a second player came before the tribunal, he argued that he had taken electrolyte replacement pills provided by ATP trainers. Submitting two dozen legal affidavits, the player contended that the electrolyte tablets must have been contaminated with nandrolone. The other players who had tested positive promptly adopted the same defense.

Normally, under the ATP’s policy of strict liability, a player is responsible for whatever is in his system. Even if he ingests a banned substance unknowingly, he is penalized — although the penalty may be reduced if there are extenuating circumstances. But in this instance, because the ATP might have supplied contaminated supplements, the burden of proof switched, and players maintained that it was up to the ATP to prove that the pills weren’t tainted.

The ATP had been offering these products at tournaments for over 20 years with no problems and no complaints. Even so, it analyzed 500 tablets that were believed to have been available at a tournament where positive or elevated tests had occurred. No contaminants were discovered. Then the ATP submitted the remaining jars in its possession for further analysis. Representative samples from these jars revealed no contamination. In short, there was never any scientific proof that the ATP electrolytes were contaminated and no evidence that the players in question had consumed them.

Yet under the legal principle of equitable estoppel, the ATP couldn’t enforce its anti-doping rules unless it was willing to undertake a ruinously expensive court action. As a consequence, Ulirach was retroactively pardoned, even though he had never previously cited electrolyte replacements as a factor in his positive test. The cases against the other six players were dropped.

By mid-May ‘03, the ATP had stopped distributing electrolyte replacements. News of this was widely disseminated in the press, and notices were posted in player locker rooms. More than two months later, however, Greg Rusedski tested positive. Invoking the same defense as previous players, he claimed that the ATP, not he, was responsible. Though there was still no proof that the electrolytes had been contaminated or that Rusedski had ever taken them, and no explanation of how Rusedski had been tainted by supplements that had already been removed from the locker room, the tribunal decreed that his case too deserved to be dismissed.
Dick Pound, head of the World Anti-Doping Agency, called the decision “preposterous…It defies imagination.”

David Howman, Director General of WADA, pointed out, “It’s unprecedented to have a series of positive results where the individuals have been exonerated and the sport has chosen to fall on its own sword…It undermines the whole principle of the anti-doping program.”

Even the ATP was stunned. David Higdon, then VP of Media Relations, said, “To be honest, we’re surprised…He tested positive and that’s an uncontroverted fact.”

In the first months of ‘04, 16 more players showed elevated test results for nandrolone, with the same analytic fingerprint as the previous positives and elevated negatives. According to the ATP, these players hailed from a dozen different countries, and their test results occurred at tournaments at different times in different parts of the world. Since there was no question now of contaminated ATP supplements, what explained these troubling elevated scores?

No explanation has ever been forthcoming. Except for Ulirach and Rusedski, none of the other players who tested positive for performance enhancers or showed trace amounts in their systems has ever been identified. The ATP has refused to say whether these players were required to have follow-up tests. Tennis fans have no way of knowing whether the six unnamed players won tournaments, perhaps even Grand Slam titles, during the time when they tested positive.

Lest I be accused of sexual discrimination by focusing entirely on men, I should mention that Sesil Karatantcheva tested positive for steroids in ‘06. Showing the same feistiness in court as she does on court, the 15-year-old from Kazakhstan came up with an excuse that more than matched any man’s for pure chutzpah. Where Gasquet demurely fell back on the coke kiss defense, Karatantcheva went all the way and admitted she had been pregnant when she tested positive. Before she could have an abortion, she suffered a miscarriage. This, she contended, must have sparked a riot of hormones that had been mistaken for steroids.
As much as the tribunal may have sympathized with her predicament, it ruled there was no scientific basis to her argument. Now having served a two-year suspension, Karatantcheva is back on the women’s tour, but has shown nowhere near the same level that she displayed before her suspension.

But Gasquet still takes the prize, hands down. Without interviewing Pamela and pinning down the facts of the case — Did she kiss Gasquet? Did she use cocaine? — an independent anti-doping tribunal decided in July ‘09 to reduce Gasquet’s suspension to two-and-a-half months. In effect, the penalty became the time he had already been off the tour.

The ITF has now appealed Gasquet’s successful appeal and asked the Court of Arbitration for Sport to re-impose the original two-year ban. What’s more, Pamela has announced that she intends to file a suit against Gasquet for slandering her reputation, violating her privacy and infuriating her boyfriend with false accusations.

Then just when it seemed that the history of drugs in tennis couldn’t get any weirder, Andre Agassi’s autobiography, Open, appeared, and in addition to revelations about this heavy drinking, it contained an extraordinary confession. Andre admits to using crystal meth, snorting it with a Vegas friend called Slim. What’s more, in ‘97, he tested positive at a tournament and was informed by the ATP that he faced public exposure and suspension. But in a series of flabbergasting moves that seem to foreshadow Gasquet’s case, Andre wrote a letter to the ATP claiming that he had mistakenly drunk one of Slim’s sodas that had been spiked with meth. The ATP accepted Agassi’s bogus plea of innocence, never asking for evidence nor apparently even questioning him or Slim. And of course the public was never told, adding credence to Escude’s accusation that players have tested positive and never been named, much less punished. This admission by Agassi raises a host of questions that his book doesn’t address. But just as clearly it raises serious questions once again about rule enforcement in tennis.

Mewshaw is the author of Short Circuit, as well as Ladies of the Court: Grace and Disgarce on the Women’s Tennis Tour
pi_88231911
quote:

Dit zijn de overgebleven kandidaten :P

L Marsel Ilhan 28/04/2010 1-6 7-5 6-2
W Roko Karanusic 05/04/2008 6-1 7-5
W Frank Dancevic 14/06/2004 6-1 7-5
pi_88231924
quote:
Op maandag 1 november 2010 22:52 schreef Chriz2k het volgende:

Even vluchtig laatste jaren doorgeF5'd..helaas zegt hij niets over retirement of games daarna, maar 6-1 7-5 lijkt me dan het meest logisch :')
(dit zijn alle wedstrijden met 6-1 Rochus en een score in set 2 vanaf 5-5)
2009 Valencia
Christophe Rochus Albert Ramos-Vinolas 6-1 7-5

2009 Barcelona
Christophe Rochus Richard Gasquet 6-1 6-7(2) 6-3

2008 Mons
Christophe Rochus Stefan Koubek 6-1 7-5

2008 St Brieuc
Christophe Rochus Roko Karanusic 6-1 7-5

2004 Wimbledon Q
Christophe Rochus Frank Dancevic 6-1 7-5

edit: die van Ilhan vergeten die wim hierboven heeft.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_88232571
quote:

Peter Wessels? ^O^
quote:
Quote:
There are 11 matches in which Rochus won the first set 6-1, and won at least five games in the second set. Five of them, he won. Rochus doesn't mention whether he won or lost that particular one. And he may misremember the details, too.

There are names you would recognize on that list, including high-profile French players Arnaud Clément and (believe it or not), Richard Gasquet. Both of those, he ended up winning. Also, American Donald Young, to whom he lost in Australia in four sets. And even Canadian Frank Dancevic, back in 2004

::

In addition to the names in the corrected post, there is also Lukas Dlouhy in a World Group Davis Cup tie, and lesser-known players Marsel Ilhan, Albert Ramos-Vinolas, Stefan Koubek, Jaroslav Pospisil, Roko Karanusic and Peter Wessels, all the way back in qualifying at the 1998 U.S. Open.
pi_88232622
-

[ Bericht 100% gewijzigd door _-_ratjetoe_-_ op 01-11-2010 23:31:55 ]
pi_88232675
_O- jullie zijn natuurlijk niet de eersten die dat hebben op lopen zoeken :D
pi_88233558
Ik vind Gasquet zo'n baas dat ie wel een lijntje extra mag leggen :D.
En het is natuurlijk niet vol te houden dat de tennis ongeveer de enige schone sport is,
al denk ik dat doping gebruiken in tennis maar weinig helpt in vergelijking met andere sporten.
pi_88233626
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 23:59 schreef luckass het volgende:
Ik vind Gasquet zo'n baas dat ie wel een lijntje extra mag leggen :D.
En het is natuurlijk niet vol te houden dat de tennis ongeveer de enige schone sport is,
al denk ik dat doping gebruiken in tennis maar weinig helpt in vergelijking met andere sporten.
Inderdaad, die mening deel ik ook wel altijd. Tennis is niet echt een sport waar het veel uitmaakt. Behalve voor spelers als Rafa dan, vooral op gravel....
pi_88233737
Wat me net opvalt: 3 Lucky Losers in het hoofdtoernooi van Basel!
pi_88233800
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 00:01 schreef Norrage het volgende:

[..]

Inderdaad, die mening deel ik ook wel altijd. Tennis is niet echt een sport waar het veel uitmaakt. Behalve voor spelers als Rafa dan, vooral op gravel....
Zeker bij trainingsuren kan het veel verschil maken. Ik heb Serena ook nooit helemaal vertrouwd.
pi_88241833
De Bakker en Haase zijn genomimeerd voor 2 prijzen.
quote:
De Bakker en Haase genomineerd

De Nederlandse tennissers Thiemo de Bakker en Robin Haase hebben een nominatie van de wereldtennisvakbond ATP te pakken. De Bakker is één van de vier kanshebbers op de titel 'Nieuwkomer van het Jaar'. Haase is in de running voor de titel 'Come-back Player van het Jaar'.

De Bakker heeft concurrentie van Richard Berankis (van 320 naar 114) uit Litouwen, Oekraďener Alexandr Dolgopolov (van 131 naar 55) en de Duitser Tobias Kamke (254/88). De Bakker zelf steeg het afgelopen jaar van plaats 96 naar zijn huidige 47e stek.

Robin Haase maakte dit jaar zijn rentree na anderhalf jaar blessureleed en maakte indruk met zijn vijfsetter tegen Rafael Nadal op Wimbledon. De Hagenaar, die terugkeerde van een hardnekkige knieblessure, knalde in één jaar van plaats 447 ruim de top-100 binnen (69). Hij moet het opnemen tegen Mardy Fish (55/19), David Nalbandian (64/29) en Kei Nishikori (418/119).

De tennissers zelf zullen uitmaken wie de prijs wint.
pi_88252684
Leuk *O*

En Dolgopolov zal hem wel winnen wat betreft nieuwkomers...Maar Haase vind ik serieus best een goede kans maken voor comeback of the year! Maar goed..dat zal wel niet...
pi_88266274
Wat is dat voor belachelijk gedoe in Basel.
Wordt de hele dag gestreamed alleen de laatste wedstrijd stoppen ze er mee :').
pi_88266365
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:53 schreef luckass het volgende:
Wat is dat voor belachelijk gedoe in Basel.
Wordt de hele dag gestreamed alleen de laatste wedstrijd stoppen ze er mee :').
Idd :{, dat was vorige week ook al een paar keer in Montpellier.
sig verwijderd door FA
  woensdag 3 november 2010 @ 18:32:21 #59
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88295954
Federer-Tips nu op atdhe.com. *O* Federer staat 5-2* voor.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 3 november 2010 @ 18:37:49 #60
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88296178
En Fed wint de eerste set met 6-3. *O*
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_88296687
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:32 schreef Federer-fan het volgende:
Federer-Tips nu op atdhe.com. *O* Federer staat 5-2* voor.
Een of andere rapper heeft pas geleden een nummer over hem gemaakt, best leuk :).
pi_88297810
Murray :').
pi_88304289
Kamke tikt Berdych er even af: 6-4 6-1.
sig verwijderd door FA
  woensdag 3 november 2010 @ 21:35:09 #64
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88304371
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:33 schreef Ambrosius het volgende:
Gaaf. Ik heb Kamke een aantal maanden geleden nog even gesproken op de Mets, toen dat toernooi daar was. :s)
pi_88304541
Berdych :')
Murray :')
pi_88304588
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:33 schreef Ambrosius het volgende:
Doet nog even goede zaken voor die award waarvoor 'ie genomineerd was.
pi_88305304
Cuevas/Monaco stonden 9-4 voor in de supertiebreak tegen Bopanna/Qureshi.
Verliezen ze 12-14 :').
pi_88305450
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Doet nog even goede zaken voor die award waarvoor 'ie genomineerd was.
Inderdaad, nu gaat Thiemo hem helemaal niet meer winnen...tenzij hij Parijs wint ofzo...
  woensdag 3 november 2010 @ 22:08:00 #69
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88306172
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:37 schreef Norrage het volgende:
Berdych :')
Murray :')
_O-
pi_88306284
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:54 schreef Norrage het volgende:

[..]

Inderdaad, nu gaat Thiemo hem helemaal niet meer winnen...tenzij hij Parijs wint ofzo...
thiemo is genomineerd voor beste nieuwkomer, haase voor beste come-back
pi_88306490
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:09 schreef rooneyelst het volgende:

[..]

thiemo is genomineerd voor beste nieuwkomer, haase voor beste come-back
Ja, maar kamke is genomineerd als nieuwkomer :P
pi_88325503
Volgens mij is Nalbandian afgevallen zo te zien op de live stream.
  donderdag 4 november 2010 @ 14:11:13 #73
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88325508
Een vraagje over de dubbels bij de WTF, waarom zijn Melzer / Petzschner al geplaatst, terwijl ze op plaats 11 staan in de ranking? :? Is dit puur omdat ze Wimbledon gewonnen hebben?
pi_88326387
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:11 schreef Salamando het volgende:
Een vraagje over de dubbels bij de WTF, waarom zijn Melzer / Petzschner al geplaatst, terwijl ze op plaats 11 staan in de ranking? :? Is dit puur omdat ze Wimbledon gewonnen hebben?
Ja, als je een Grand Slam wint ben je geplaatst. De enige voorwaarde is verder dat je in de top-20 moet eindigen, maar dat is eigenlijk zo goed als zeker met de punten van een GS-overwinning.
  donderdag 4 november 2010 @ 15:09:21 #75
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88327686
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja, als je een Grand Slam wint ben je geplaatst. De enige voorwaarde is verder dat je in de top-20 moet eindigen, maar dat is eigenlijk zo goed als zeker met de punten van een GS-overwinning.
Maar Federer was toch nog niet zeker geplaatst na zijn AO overwinning? Nadal was als eerste geplaatst na zijn Wimbledon overwinning?
pi_88331569
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:09 schreef Salamando het volgende:

[..]

Maar Federer was toch nog niet zeker geplaatst na zijn AO overwinning? Nadal was als eerste geplaatst na zijn Wimbledon overwinning?
Bij dubbels, niet bij singles.
pi_88332387
quote:
Op donderdag 4 november 2010 16:51 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Bij dubbels, niet bij singles.
Nee, helemaal verkeerd. Bij zowel dubbels als singles:
De 8ste plaats in de WTF is voor de hoogste staande grandslamwinnaar(s) die zich niet al genomineerd hebben op de normale manier (ie. nummer 1-7 zijn), mits die top 20 is.
Je bent niet automatisch na de AO genomineerd omdat er nog de kans bestaat dat iemand een GS wint, niet in de top 7 zit maar wel hoger in de top 20 staat dan jij.
Melzer/Petzschner werden na de US Open genomineerd omdat duidelijk was dat alle andere GS winnaars in de top 7 zouden eindigen en ze in de top zouden eindigen.
In singles sta je echter bijna altijd wel top 8 als je een grand slam wint, dus is dat minder relevant. Gaudio was geloof ik de enige die ooit van die regeling gebruikt maakte.

Race trouwens nu vrijwel helemaal beslist voor de singles.
pi_88332607
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:13 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

De 8ste plaats in de WTF is voor de hoogste staande grandslamwinnaar(s) die zich niet al genomineerd hebben op de normale manier (ie. nummer 1-7 zijn), mits die top 20 is.
Je bent niet automatisch na de AO genomineerd omdat er nog de kans bestaat dat iemand een GS wint, niet in de top 7 zit maar wel hoger in de top 20 staat dan jij.
Melzer/Petzschner werden na de US Open genomineerd omdat duidelijk was dat alle andere GS winnaars in de top 7 zouden eindigen en ze in de top zouden eindigen.
In singles sta je echter bijna altijd wel top 8 als je een grand slam wint, dus is dat minder relevant. Gaudio was geloof ik de enige die ooit van die regeling gebruikt maakte.

Dit ^O^
Ik wilde het in 1 zin proberen te zeggen, maar dat lukte me niet :(
pi_88333528
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:13 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet ^O^
  donderdag 4 november 2010 @ 18:12:23 #80
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88334520
quote:

[..]

Dus als iemand 8e is zonder GS overwinning, en iemand staat 12e met GS overwinning, gaat die nummer 12 ipv de nummer 8 naar de WTF?
pi_88337608
Pimpelbaas _O_
Nalby _O_
Gasquet _O_
pi_88350682
quote:
Op donderdag 4 november 2010 18:12 schreef Salamando het volgende:

[..]

Dus als iemand 8e is zonder GS overwinning, en iemand staat 12e met GS overwinning, gaat die nummer 12 ipv de nummer 8 naar de WTF?
Juistem. ^O^
  vrijdag 5 november 2010 @ 08:05:00 #83
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88352833
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 00:52 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Juistem. ^O^
Lachen als je er alles voor hebt gedaan om je te plaatsen, eindigt als achtste en dan op het laatste moment hoort dat iemand anders je plaats krijgt. _O-

Heb je er trouwens een bron voor? En is dit weleens gebeurd? Moet da een jaar zijn waarin er een verrassende GS-winnaar was die niet hoog stond en verder weinig heeft gepresteerd? Gomez in 1990 ofzo?

[ Bericht 9% gewijzigd door Federer-fan op 05-11-2010 08:24:14 ]
pi_88354514
Roddick - Nalbandian
Federer - Stepanek
Simon - Davydenko
Monfils - Söderling

Leuk tennisdagje *O*.
  vrijdag 5 november 2010 @ 10:51:54 #85
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88356403
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Lachen als je er alles voor hebt gedaan om je te plaatsen, eindigt als achtste en dan op het laatste moment hoort dat iemand anders je plaats krijgt. _O-

Heb je er trouwens een bron voor? En is dit weleens gebeurd? Moet da een jaar zijn waarin er een verrassende GS-winnaar was die niet hoog stond en verder weinig heeft gepresteerd? Gomez in 1990 ofzo?
Wellicht dat Johansson in de top 20 eindigde in 2002? :P
pi_88357465
Ivanisevic in 2001
pi_88362619
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 08:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Na de US Open is het meestal wel duidelijk dat je nummer 7 moet zijn om een plaats te verdienen hoor. De meeste spelers kennen de regels wel, lijkt me. ;)

Gaudio (2004) maakte geloof ik gebruik van deze regeling, verder misschien idd Johanson (spell?) en Ivanisevic.

TMC/WTF bestaat in deze vorm pas sinds 1999/2000 dus Gomez denk ik niet.
pi_88366185
Troicki - Gasquet : 6-4 *5-2

6-4 6-2.

[ Bericht 26% gewijzigd door TheGeneral op 05-11-2010 15:20:01 ]
pi_88374778
Nadal niet in Parijs, aldus de commentator bij de livestream van Nalbandian-Roddick..
pi_88375368
Söderling en Monfils scoren beiden een hoger percentage gewonnen punten op hun tweede service dan hun eerste service :P Monfils weer eens veel te passief; 6-3 6-2.
pi_88376385
Draw Parijs:

pi_88376619
Roddick wint van Nalbandian, 6-4 6-4...
Nu Fed - Roddick...eens kijken of Fed het 20-2 kan maken :P
pi_88376758
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:07 schreef Norrage het volgende:
Roddick wint van Nalbandian, 6-4 6-4...
Nu Fed - Roddick...eens kijken of Fed het 20-2 kan maken :P
Eerst nog even tegen Stippel natuurlijk.
sig verwijderd door FA
pi_88378206
5-2* Federer ^O^
pi_88378502
Volgens AS.com heeft Nadal tendinitis in zijn linker schouder.
pi_88378515
6-3 Federer.

6-3 *3-2 Federer.

[ Bericht 54% gewijzigd door TheGeneral op 05-11-2010 21:04:31 ]
pi_88379597
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:49 schreef TheGeneral het volgende:
ja ik las het..Doping uitgewerkt waarschijnlijk :P
pi_88379665
6-3 *5-2 Federer.
pi_88379877
En 6-3 6-2, weinig aan, wachten op de finale tegen Djokovic lijkt me.
sig verwijderd door FA
pi_88379916
Federer - Roddick
Djokovic - Troicki
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:40:54 #101
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88381031
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:49 schreef TheGeneral het volgende:
Dat zou vervelend zijn. Ik hoopte dat het gewoon vermoeidheid zou zijn.
pi_88387997
lol, Nadal heeft die nieuwe service aangeleerd om zijn knieën te ontlasten en zo dus minder last van zijn tendinitis te hebben, krijgt hij tendinitis door deze nieuwe service in zijn schouder _O- .

Als het waar is dat hij dus tendinitis heeft, hij komt zelf nog een dezer dagen met een verklaring..
pi_88395453
zijn lichaam is niet sterk genoeg voor deze contante belasting. Denk eigenlijk dat niemand daar toe instaat is.
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:00:37 #104
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88396784
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:53 schreef rooneyelst het volgende:
zijn lichaam is niet sterk genoeg voor deze contante belasting. Denk eigenlijk dat niemand daar toe instaat is.
Welke constante belasting bedoel je? Alle profs tennissen toch het hele jaar door?
pi_88398540
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Welke constante belasting bedoel je? Alle profs tennissen toch het hele jaar door?
Ik neem aan dat hij refereert aan de manier van spelen van Nadal.
pi_88399077
Wat the general zegt. Nadal is de enige in het prof.circuit die zulk power tennis laat zien.
pi_88401910
5-5 bij Troicki - Djokovic.

2 BP's Troicki.

En *6-5 Troicki!

Leuke partij geloof ik, ik heb niet alles gezien.
pi_88401952
troicki loopt wel lekker te ballen deze week geloof ik
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_88402072
Djokovic werkt heerlijk wat setpuntjes weg _O_
pi_88402113
Van *6-5 40-0 naar 6-6
pi_88402119
Rebreak en dus een tiebreak.
pi_88402314
Set Djokovic.
pi_88403288
en 4*-3 in set 2
pi_88403602
GSM Djokovic.

7-6 6-4.
pi_88404451
Ferrer wint de eerste set van Soderling.

Federer *2-0 gelijk tegen Roddick.
sig verwijderd door FA
pi_88404457
Federer ^O^
pi_88405144
4 aces in a row van Federer _O_
pi_88405180
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:10 schreef TheGeneral het volgende:
4 aces in a row van Federer _O_
Lijkt zo simpel dan he. :D
pi_88405294
6-2 Fed. eerste set, zonder problemen.
sig verwijderd door FA
pi_88405304
*O*
pi_88405348
Vintage Fed.
pi_88405520
Break Roddick!

Soderling-Ferrer naar een derde set.
sig verwijderd door FA
pi_88405841
Fantastische backhand van Federer daar op 40-40.
pi_88406118
Rebreak Federer 3-3.
sig verwijderd door FA
pi_88406125
Reb
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:37 schreef Ambrosius het volgende:
Rebreak Federer 3-3.
*O*
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:38:26 #126
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88406150
Ferrer breekt Söderling in set 3, *3-1
pi_88406585
GSM Federer 6-2 6-4, easy.
sig verwijderd door FA
pi_88406660
Roddick gooit het weg met wat dubbele fouten hier en daar.

Federer-Djokovic finale. Waar iedereen toch een beetje op hoopte.
pi_88406837
20-2 _O_ _O-
pi_88407153
Ferrer naar de finale van z'n eigen toernooi, vanavond de andere halve finale tussen Simon en Granollers.
sig verwijderd door FA
pi_88407309
Dat wordt dus wss Ferrer naar de WTF?
pi_88408744
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:15 schreef Norrage het volgende:
Dat wordt dus wss Ferrer naar de WTF?
Ga daar maar van uit.

Of Verdasco moet ineens Parijs winnen ofzo. Hij moet in ieder geval erg ver komen.
pi_88409445
Ik heb helemaal niet door gehad dat Ferrer wel een goed jaar aan het draaien was :')
  zondag 7 november 2010 @ 01:56:16 #134
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88422969
Verdasco is echt drama de laatste maanden :')
Wat geeft die z'n Masters plek weg zeg
  zondag 7 november 2010 @ 09:02:12 #135
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88425070
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik heb helemaal niet door gehad dat Ferrer wel een goed jaar aan het draaien was :')
Nee, inderdaad.
pi_88427910
Zo'n onopvallend seizoen heeft Ferrer ook weer niet gehad, met zijn vijfde finale dit jaar al. (Buenos Aires, Acapulco (gewonnen), Rome en Bejing)...
pi_88432634
Walgelijk dat er mensen zijn die David ''Het Beest'' Ferrer niet op de voet volgen.

Verder: _O_ Granollers _O_
pi_88432867
Federer - Djokovic begint overigens zometeen om 15.00.
pi_88433591
Valencia heeft wel een toffe hal:

pi_88434426
1-1. Beiden hebben 2 BP's gehad.
pi_88434709
*2-1 Federer.
sig verwijderd door FA
pi_88434715
*2-1 Federer *O*
pi_88435035
Haha, daar zal Djokovic toch wel even gespannen zijn :D
pi_88435236
Federer-Djokovic hardcourt wedstrijden zijn wel lekker agressief, ook al zijn er wat veel foutjes.
pi_88435248
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:46 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Federer-Djokovic hardcourt wedstrijden zijn wel lekker agressief, ook al zijn er wat veel foutjes.
Inderdaad. Meestal stellen ze niet teleur.
pi_88435416
*5-4 Federer. Die gaat zo voor de set serveren.
pi_88435561
Die lob scheelde niets.
pi_88435586
quote:
10s.gif Op zondag 7 november 2010 15:53 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Die lob scheelde niets.
Inderdaad. Daar haalde hij veel terug.
pi_88435739
6-4 Federer. Hij deed het op de moeilijke manier, maar het is gelukt.
pi_88435741
6-4 Federer.
sig verwijderd door FA
pi_88435787
Wat puntjes hier en daar beslissen de set voor Federer.
pi_88435962
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Wat puntjes hier en daar beslissen de set voor Federer.
Federer ging even net iets beter met zijn kansen om dan Nole.
Hopelijk wel een driesetter, aardige wedstrijd tot dusver.
pi_88436095
*2-0 Djoko. Slordige game Federer.
pi_88436101
Djokovic naar *2-0 meteen na een slordige game van Federer.
sig verwijderd door FA
pi_88436155
Wat een lob van Djokovic _O_
pi_88436181
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:07 schreef luckass het volgende:
Wat een lob van Djokovic _O_
Ai, Fedje liet hem lopen.. Hij had de backhandsmash kunnen spelen maar dacht dat de bal uit ging.
pi_88436231
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:07 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Ai, Fedje liet hem lopen.. Hij had de backhandsmash kunnen spelen maar dacht dat de bal uit ging.
Tuurlijk.
pi_88436280
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 16:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Wat tuurlijk?
pi_88436308
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:07 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

En anders had hij de tweener gemaakt, maar hij wilde Djokovic niet opnieuw vernederen.
pi_88436337
quote:
15s.gif Op zondag 7 november 2010 16:10 schreef luckass het volgende:

[..]

En anders had hij de tweener gemaakt, maar hij wilde Djokovic niet opnieuw vernederen.
Daar had hij niet meer bij gekund dan natuurlijk.
pi_88436420
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:11 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Daar had hij niet meer bij gekund dan natuurlijk.
Het was een grapje :).
pi_88436444
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:13 schreef luckass het volgende:

[..]

Het was een grapje :).
Dat begreep ik. Ik was mijn PI vergeten zie ik.
pi_88436566
Federer zijn bijna gebruikelijk mindere 2e set.. Weer wat meer UE.. Terwijl Djoko gewoon solide blijft.
pi_88436601
Ferrer mag op *5-3 gaan serveren voor de eerste set tegen Granollers in de finale van Valencia.
sig verwijderd door FA
pi_88436696
Welke stream werkt goed voor jullie? Ik blijf maar klooien met fromsport en atdhe... Betfair wil tegenwoordig dat ik geld op wedstrijden zet...
pi_88436731
Wat een punt _O_.

Granollers breekt terug naar 5-4* trouwens.
sig verwijderd door FA
pi_88436737
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:20 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Welke stream werkt goed voor jullie? Ik blijf maar klooien met fromsport en atdhe... Betfair wil tegenwoordig dat ik geld op wedstrijden zet...
ATDHE loopt hier prima. Goed beeld en vloeiend.

Prachtig punt Djoko overigens,.
pi_88436847
Ah daar was Djoko zijn dropshot weer _O_
pi_88437120
Federer redt een MP SP op service.
pi_88437138
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:31 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Federer redt een MP op service.
Hehe, een SP.
pi_88437142
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:31 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Federer redt een MP op service.
SP mag ook.
sig verwijderd door FA
pi_88437186
zie fed nu wel terugbreken
pi_88437200
Nog een break en 7-5 Ferrer eerste set.
sig verwijderd door FA
pi_88437229
Wat een choker blijft het toch ook :').
pi_88437245
...
pi_88437276
Fed... Die bal moet je gewoon maken en dan heb je weer een BP.
pi_88437289
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:34 schreef luckass het volgende:
Wat een choker blijft het toch ook :').
Hij redt zich en we krijgen een derde set.
pi_88437304
Deze set moet Federer maar snel vergeten... Heel erg matig.

En dan nog had hij bijna de kans om weer volop terug te komen _O-
pi_88437335
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:36 schreef TheGeneral het volgende:
Fed... Die bal moet je gewoon maken en dan heb je weer een BP.
Mwa, op je voeten, geen enkele hoek en weinig tijd. Maakbaar, maar ook niet heel makkelijk.
pi_88437400
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:37 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Mwa, op je voeten, geen enkele hoek en weinig tijd. Maakbaar, maar ook niet heel makkelijk.
Ik vond het rechts, waar hij hem nu dus veel te wijd speelde, toch vrij open liggen. Die bal hoeft niet zo hard, gewoon sturen.

Maar het ziet er natuurlijk makkelijker uit dan het werkelijk is.. En wie ben ik om Fed te corrigeren :P
pi_88437485
Wat een missers van Fed _O-.
pi_88437486
Federer ;(

Dat had 0-40 moeten zijn.
  zondag 7 november 2010 @ 16:42:55 #183
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88437497
Wat slordig weer. :{
pi_88437632
Ferrer meteen een break voor in de tweede set.
  zondag 7 november 2010 @ 16:49:32 #185
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88437674
Wat een UE's bij Federer allemaal. Ik begrijp nooit zo goed hoe hij zich dat kan veroorloven.
pi_88437708
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:49 schreef Federer-fan het volgende:
Wat een UE's bij Federer allemaal. Ik begrijp nooit zo goed hoe hij zich dat kan veroorloven.
Door genoeg briljante ballen te slaan en vrijwel altijd goed te serveren op BP's.
Nu weer een BP voor Fed.
pi_88437713
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:49 schreef Federer-fan het volgende:
Omdat er altijd meer winners tegenover staan. Alleen tegen de toppers werkt dat wat minder. Maar tegen de mindere goden is dat geen probleem.
pi_88437734
Die DF zag je ook al van 15 km aankomen trouwens.
sig verwijderd door FA
pi_88437736
*3-1 Fed.
pi_88437741
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:50 schreef luckass het volgende:

[..]

Door genoeg briljante ballen te slaan en vrijwel altijd goed te serveren op BP's.
Nu weer een BP voor Fed.
Iets waar Chokovic minder goed in is :')
pi_88437743
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:51 schreef Ambrosius het volgende:
Die DF zag je ook al van 15 km aankomen trouwens.
Haha echt he.
  zondag 7 november 2010 @ 16:52:13 #192
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88437762
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:50 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Omdat er altijd meer winners tegenover staan. Alleen tegen de toppers werkt dat wat minder. Maar tegen de mindere goden is dat geen probleem.
Ja, en het valt bij hem vaak zo op, omdat zijn afzwaaiers vak meters uit zijn, terwijl ze bij anderen met een kleinere marge uit gaan.

Break Fed. *O* Hmm, meteen 0-15.
pi_88437767
Goh, toe maar...
pi_88437855
Waarom is dat publiek toch zo massaal voor Federer? Irritant zeg.
pi_88437938
quote:
10s.gif Op zondag 7 november 2010 16:55 schreef luckass het volgende:
Waarom is dat publiek toch zo massaal voor Federer? Irritant zeg.
Zwitsers zijn overal neutraal over, behalve Federer.
Als Federer tegen Djokovic zou spelen in Belgrado denk ik trouwens dat je een nog veel partijdiger publiek zou aantreffen.
pi_88437982
:(
pi_88438045
*5-1, jammer zo'n derde set.
sig verwijderd door FA
pi_88438057
*5-1 *O*
pi_88438113
En 6-1, nog maar eens een toernooizege.
sig verwijderd door FA
pi_88438120
Wat een briljant MP ook _O_
  zondag 7 november 2010 @ 17:04:23 #201
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88438142
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:03 schreef TheGeneral het volgende:
Wat een briljant MP ook _O_
Ja, schitterend. *O*

Dit is dus het negende toernooi dat Federer minstens vier keer heeft gewonnen hoor ik net.

Heeft hij nu 65 titels, 1 meer dan Sampras.
pi_88438179
Zijn 9e toernooi die hij minimaal 4x heeft gewonnen.
pi_88438190
Matige wedstrijd, helaas.

Onduidelijk wat Djokovic hier uberhaupt deed, deze 300 punten kan hij toch niet tellen, maar ach.
pi_88438308
Dat Matchpoint _O_
Het betekent wel wat voor 'em.
pi_88438325
Bijna 60 miljoen prijzengeld nu. Ongelooflijk..
pi_88438530
Die commentator zei nog iets over Baase trouwens :)
  zondag 7 november 2010 @ 17:15:36 #207
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88438548
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:09 schreef TheGeneral het volgende:
Bijna 60 miljoen prijzengeld nu. Ongelooflijk..
Daar zou ik 180 jaar voor moeten werken. 8)7

Ben benieuwd hoe hij het in Parijs doet. Kan me voorstellen dat hij daar niet voluit gaat omdat hij dat in Londen wil doen.
pi_88438611
Ferrer wint in twee sets van Granollers de finale van Valencia.
sig verwijderd door FA
pi_88438620
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe hij het in Parijs doet. Kan me voorstellen dat hij daar niet voluit gaat omdat hij dat in Londen wil doen.
Aan de andere kant: Vorig jaar verloor hij direct in zijn 1e partij. Er zijn dus veel punten te pakken.
pi_88438640
BOOOOMMMMMMMMMMMMMM VAMOSSSSSSSSSSSSS _O_!
pi_88438791
quote:
2s.gif Op zondag 7 november 2010 17:18 schreef Chriz2k het volgende:
BOOOOMMMMMMMMMMMMMM VAMOSSSSSSSSSSSSS _O_!
Held _O_
pi_88438942
Poeh, het is wel allemaal net niet voor Djoko de laatste tijd, aww...hij is wel vaak van de finales verliezen en niet van het toernooitjes winnen...ach, wat wil je met Rafa en Fed die alles domineren...

Maar fed laat goed werk zien de laatste tijd! Snap echt niet dat hij zo afgedroogd werd door Murray in Shanghai :? :?
  zondag 7 november 2010 @ 18:14:05 #213
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88440327
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:28 schreef Norrage het volgende:Maar fed laat goed werk zien de laatste tijd! Snap echt niet dat hij zo afgedroogd werd door Murray in Shanghai :? :?
Fed heeft tegenwoordig zo van die setjes waar hij echt speelt als een bos prei. Ook deze tweede tegen Djoko was daar een voorbeeld van. In Shanghai had Fed twee van die setjes (maar eerlijk is eerlijk, Murray speelde daar erg goed). Helaas, op de USO tegen Djoko had hij er ook twee... kostte hem uiteindelijk de finaleplaats.

Maar er is zeker iets ten goede veranderd bij Fed: eind 2009 en zeker tot aan halverwege dit jaar, had hij zo de gewoonte om de 1ste set makkelijk te winnen, en de 2e als een natte krant te verliezen, waarna hij dat niet meer te boven kwam. Lijkt dat hij er in is geslaagd dat onder coach Annacone weer de goede kant op te keren. Mooi zo, ik ben nog niet echt klaar voor tennis-zonder-Federer.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88441317
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

pi_88442335
Dit was Federer zijn 7e achtereenvolgende finale bij toernooien buiten de Grand Slams. Ook netjes.
pi_88443798
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:18 schreef TheGeneral het volgende:
Dit was Federer zijn 7e achtereenvolgende finale bij toernooien buiten de Grand Slams. Ook netjes.
Terwijl we juist dachten dat hij zich de laatste tijd slechts focuste op de Grand Slams..
pi_88444669
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:18 schreef TheGeneral het volgende:
Ironisch inderdaad. En dan zitten daar drie grand slams tussen
pi_88457967

:P
  maandag 8 november 2010 @ 00:37:46 #219
323439 HetKlusKonijn
pi_88460220
^^ Wat een leuke foto.
Je kan zeggen van Djokovic wat je wilt (balletje stuiteren, beetje aanstellen soms), maar whatever, die jongen is een zeer sportieve verliezer! ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_88460389
pi_88460833
Djokovic _O_ Hij is ondertussen wel mijn favoriete tennisser geworden ^O^
pi_88460948
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 01:09 schreef Norrage het volgende:
Djokovic _O_ Hij is ondertussen wel mijn favoriete tennisser geworden ^O^
Voor mij ook, van de top 10 in ieder geval :P.
pi_88461106
Tsja als Hewitt nou eens normaal deed...en Nalbandian....maar goed, nu maar Djoko! :P
pi_88475617
Isner/Querrey winnen de supertiebreak met 10-0.
  maandag 8 november 2010 @ 16:10:53 #225
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88476011
quote:
10s.gif Op maandag 8 november 2010 15:59 schreef luckass het volgende:
Isner/Querrey winnen de supertiebreak met 10-0.
Misschien een idee om een apart Parijs topic te maken?
pi_88476137
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:10 schreef Salamando het volgende:

[..]

Misschien een idee om een apart Parijs topic te maken?
Oh ja, het is een Masters natuurlijk. Als iemand zich op wil offeren? :P
pi_88498737
Weer een cultheld minder:
Dent zet punt achter tennisloopbaan
  maandag 8 november 2010 @ 23:55:02 #228
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88498961
Lekker dan, nadat ie zich terug naar de top-100 had geknokt
  dinsdag 9 november 2010 @ 08:47:39 #229
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88504433
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 00:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Wat een leuke foto.
Je kan zeggen van Djokovic wat je wilt (balletje stuiteren, beetje aanstellen soms), maar whatever, die jongen is een zeer sportieve verliezer! ^O^
Absoluut, maar ik vind hem soms een iets té sportieve verliezer, alsof het hem niet zoveel uitmaakt. Het is het ook allemaal een beetje net niet, net als Murray, op de GS'en.
pi_88504522
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 08:47 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Absoluut, maar ik vind hem soms een iets té sportieve verliezer, alsof het hem niet zoveel uitmaakt. Het is het ook allemaal een beetje net niet, net als Murray, op de GS'en.
Ja, dat soort spelers winnen het meestal net niet..Net als zo'n Jankovic, en (ondanks dat ze wel 3x de USO wint) Clijsters en zo....ze balen nooit echt hard ofzo, het kan ze vaak niet zoveel schelen...vind ik Murray trouwens niet tot dat lijstje behoren maar Djoko zeker wel.
pi_88509777
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 08:52 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja, dat soort spelers winnen het meestal net niet..Net als zo'n Jankovic, en (ondanks dat ze wel 3x de USO wint) Clijsters en zo....ze balen nooit echt hard ofzo, het kan ze vaak niet zoveel schelen...vind ik Murray trouwens niet tot dat lijstje behoren maar Djoko zeker wel.
Een beetje onzin dit. Je merkt vaak dat Djokovic het op de baan wel echt kan schelen en dat hij ook sterk reageert als hij wel wint. Op een gegeven moment heeft het gewoon geen zin meer om te gaan zitten mokken als je verloren hebt, zeker in een toernooitje als Basel van Federer. USO doet natuurlijk meer pijn, maar zonder service tegen 100% Nadal is altijd moeilijk.

Murray is juist iemand die er vaak kompleet inspiratieloos uitziet. Het verschil tussen zijn best doen en Federer weg tikken en ongeinspireerd aan kloten tegen spelers van veel minder kaliber is ook zo groot. Dan lijkt hij alleen maar geirriteerd.

Djokovic is op de Slams wel veel beter dan Murray. Vooral op hardcourt moet je of Federer/Nadal zijn of top 10 en in de hitte spelen om hem te verslaan. Hij had er inderdaad wellicht 1, 2 of 3 meer kunnen winnen, maar ja.
pi_88511519
quote:
Tennisballen-bombardement

LUZERN - De fans van FC Basel protesteerden afgelopen zondag op ludieke wijze tegen het verzetten van het duel tegen FC Luzern. De ontmoeting tegen werd vervroegd naar 12.45 uur, zodat de Zwitserse tv de finale van het ATP-toernooi van Basel tussen nationale held Roger Federer en Novak Djokovic sowieso live kon uitzenden.

Uit protest tegen de vervroeging gooiden de fans van de bezoekers honderden tennisballen op het veld in Luzern. Bekijk HIER de beelden van het tennisballenbombardement.
Federer won overigens voor de vierde keer in zijn loopbaan het toernooi in zijn thuisstad door Djokovic in een boeiende finale te kloppen. De nummer twee van de wereld is al zijn hele leven een groot fan van FC Basel en was dan ook vast erg blij met de late gelijkmaker van zijn favoriete club.

:D
pi_88512244
Edberg def. Safin in de champions tour...

En Safin is nog gewoon op ATP leeftijd...
pi_88521698
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:00 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Een beetje onzin dit. Je merkt vaak dat Djokovic het op de baan wel echt kan schelen en dat hij ook sterk reageert als hij wel wint. Op een gegeven moment heeft het gewoon geen zin meer om te gaan zitten mokken als je verloren hebt, zeker in een toernooitje als Basel van Federer. USO doet natuurlijk meer pijn, maar zonder service tegen 100% Nadal is altijd moeilijk.

Murray is juist iemand die er vaak kompleet inspiratieloos uitziet. Het verschil tussen zijn best doen en Federer weg tikken en ongeinspireerd aan kloten tegen spelers van veel minder kaliber is ook zo groot. Dan lijkt hij alleen maar geirriteerd.

Djokovic is op de Slams wel veel beter dan Murray. Vooral op hardcourt moet je of Federer/Nadal zijn of top 10 en in de hitte spelen om hem te verslaan. Hij had er inderdaad wellicht 1, 2 of 3 meer kunnen winnen, maar ja.
Ok je hebt gelijk, ik hou het maar op een Clijsters en Jankovic afkraakpost dan :P
pi_88525963
Die twitter van Tursonov blijft ook wel hilarisch _O- Wat een held is dat toch ook :D
pi_88582473
quote:
We need fast courts like Paris, say Djokovic and Roddick

Tennis needs faster courts because the slower surfaces are helping baseliners and killing off serve and volleying, Novak Djokovic and Andy Roddick said at the Paris Masters on Wednesday.

The early rounds here have seen Djokovic, Fernando Verdasco and Andy Murray struggle early on as they try to get to grips with a court that has had a complete overhaul since 2009.

"It's very fast ... a lot different from last year (which) was quite slow," defending champion Djokovic told reporters after reaching the third round with a 6-4 6-3 win over Argentine Juan Monaco.

"It's good to have a faster court so you can make the players go to the net a little bit more."

The Serb said most courts nowadays were slow, whether indoor or outdoor.

"The players that are on top of men's tennis these days are baseline players," said Djokovic. "You don't see a lot of serve and volleying because everybody's returning so well."

Roddick breezed past Finn Jarkko Nieminen 6-1 6-4 with a mix of booming serves and subtle volleys, something the eighth-seeded American feels is missing from the game.

"It's a different type of tennis ... you get rewarded for chipping balls around," he said.

"I believe it's become so monotonous ... it feels like there is a slow court available nine months of the year."

World number one Rafael Nadal has been one of the biggest beneficiaries, winning Wimbledon twice in three years as the grass courts have slowed down.

"It's not surprising," said Roddick. "Now even Roger (Federer) says he stays back a lot more than he used to."
pi_88593583
Best wel een tof filmpje van Murray die aan het trainen is in 07. Mooie camera angle.

donderdag 11 november 2010 @ 19:42:02 #238
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88606896
Federer dus na Berdych-Davydenko. Ik had me erop verheugd om nu Federer te zien maar dat duurt nog wel even dus.

Gek genoeg is de OOP op de ATP-site al die van morgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Federer-fan op 11-11-2010 19:51:02 ]
  donderdag 11 november 2010 @ 19:52:27 #239
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88607418
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:08 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Edberg def. Safin in de champions tour...

En Safin is nog gewoon op ATP leeftijd...
Wat gaaf! Waar kwam je dat tegen? Wel interessant als je er iets over zou kunnen afleiden over het niveauverschil van de toppers van twintig jaar geleden en de toppers van vijf jaar geleden.
  donderdag 11 november 2010 @ 20:17:57 #240
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88608694
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:50 schreef TheGeneral het volgende:
Best wel een tof filmpje van Murray die aan het trainen is in 07. Mooie camera angle.

Zeker gaaf, inderdaad met die camerapositie. Wat gaat dat hard en wat timet hij die ballen goed.
pi_88610387
Ik was net zo'n nieuwe zombieserie (The Walking Dead) aan het kijken, ligt het aan mij of lijkt deze zombie enorm op Nadal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Chriz2k op 11-11-2010 21:01:54 ]
  donderdag 11 november 2010 @ 20:59:15 #242
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88610873
Wat een superpassing van Federer. _O_

@ Chriz2k: graag spoilertags gebruiken voortaan. o|O
pi_88610978
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:59 schreef Federer-fan het volgende:
Wat een superpassing van Federer. _O_

@ Chriz2k: graag spoilertags gebruiken voortaan. o|O
Speciaal voor jou, omdat je zo'n lieve knul bent.
  donderdag 11 november 2010 @ 21:40:11 #244
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88612926
Demonstratietennis van Federer nu. 6-4 4-1* en 30-0 voor op Stepaneks service.

Leuke wedstrijd trouwens!
  donderdag 11 november 2010 @ 21:44:15 #245
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88613156
Federer heeft al drie reflexlonglinebackhandreturnwinners geslagen.

En nu weer een prachtige volley.
pi_88613232
Ga even verder in het juiste topic: ATP Masters Series Parijs #1
sig verwijderd door FA
  donderdag 11 november 2010 @ 21:48:00 #247
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88613365
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:45 schreef Ambrosius het volgende:
Ga even verder in het juiste topic: ATP Masters Series Parijs #1
Sorry.
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:14:39 #248
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88673216
Op tennis.com staat een poll over wat na Nadals en Federers forehand de beste slag in het tennis is. Je kunt kiezen uit:
- Federers slicebackhand
- Nadals backhand
- Roddicks service
- Murrays backhand
- Djokovic' inside-oudeforehand

Nou vind ik Murray's backhand de sterkte slag van al die slagen. Maar hij krijgt de minste stemmen (en er hebben toch al 6.500 mensen gestemd).
pi_88673323
Hmm...Wie wint die poll dan? Federer zijn slice is best goed, Nadal zijn backhand is gewoon waardeloos (eigenlijk net zo waardeloos als die van Fed, in vergelijking met de rest van zijn spel) en Djokovic zijn inside out forehand vind ik nou ook niet bepaald zijn beste slag...De enige 2 slagen die inderdaad goed zijn in deze poll zijn de backhand van murray en de service van roddick...oftewel: wat een waardeloze poll...
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:30:43 #250
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88673546
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:20 schreef Norrage het volgende:
Hmm...Wie wint die poll dan? Federer zijn slice is best goed, Nadal zijn backhand is gewoon waardeloos (eigenlijk net zo waardeloos als die van Fed, in vergelijking met de rest van zijn spel) en Djokovic zijn inside out forehand vind ik nou ook niet bepaald zijn beste slag...De enige 2 slagen die inderdaad goed zijn in deze poll zijn de backhand van murray en de service van roddick...oftewel: wat een waardeloze poll...
Ben het met je eens. Hierbij de percentages:

- Federers slicebackhand: 35,40%
- Nadals backhand: 18,51%
- Roddicks service: 20,11%
- Murrays backhand: 8,38%
- Djokovic' inside-oudeforehand: 17,59%
pi_88673582
Gelukkig staat Nadal's backhand redelijk laag....hebben al die fanboys toch een beetje verstand...maar de federer fanboys stemmen overduidelijk nog gewoon lekker op federer :P
pi_88674443
Van die 5 zou ik Roddick zijn service op 1 zetten.
pi_88674475
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:04 schreef TheGeneral het volgende:
Ja!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 november 2010 @ 00:06:32 #254
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88764769
Weet niet of het al gemeld is. Vanaf komend jaar gaat sport1 meer tennis uitzenden. Concreet ze gaan ook de 500tour uitzenden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_88765123
En volgens FF ook de 250 toernooien.
pi_88766057
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:04 schreef TheGeneral het volgende:
Maar Roddick heeft niet eens de beste service en als je de tweede service meeneemt zelfs by far niet de beste service, behoorlijk onzinnig dus.
pi_88777711
roddick slaat hard op maar plaatst niet zo extreem als bijv. Federer..die ook 215 ofz slaat
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:42:15 #258
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88779073
Loting WTF
- Nadal
- Djokovic
- Berdych
- Roddick

- Federer
- Söderling
- Murray
- Ferrer
pi_88779284
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 00:59 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar Roddick heeft niet eens de beste service en als je de tweede service meeneemt zelfs by far niet de beste service, behoorlijk onzinnig dus.
Maar ja die andere vier zijn ook niet de meest geweldige. Ik heb meer gekeken naar hoe belangrijk de slag is voor de persoon.
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:50:03 #260
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88779380
Vraag me af hoe hard Berdych in Londen weggeslagen gaat worden.
Die raakt al maanden geen pepernoot meer
pi_88779584
Federer wel in de zwaardere poule, zo te zien.

Is het al zeker dat Nadal meedoet trouwens?
pi_88779750
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:55 schreef Marcoss het volgende:
Federer wel in de zwaardere poule, zo te zien.

Is het al zeker dat Nadal meedoet trouwens?
Het is nog niet bevestigd, maar het lijkt me wel. Tenzij zijn blessure is verergerd. Maar geen enkel bericht duid daar op.

Federer wel in een lastigere poule inderdaad. Maar hij moet in principe gewoon van Ferrer en Soderling winnen en dan zit hij wel in de halve finale. Daarnaast kan hij ook van Murray winnen.

Dus dat moet voor hem te doen zijn.

Nadal kan het wellicht lastig krijgen aangezien hij toch al een tijdje niet heeft gespeeld. Daarnaast kunnen Djokovic en Roddick van hem winnen. Berdych in zijn huidige vorm lijkt me niet.
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:01:31 #263
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88779830
Nadal reist morgen naar London af volgens z'n website dus hij zal wel meedoen.
pi_88780111
Er zijn maar 2 favorieten hier, fed en djoko...tenzij murray hier ineens wel staat. Dat zou wel leuk zijn :)
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:18:40 #265
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88780468
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:08 schreef Norrage het volgende:
Er zijn maar 2 favorieten hier, fed en djoko...tenzij murray hier ineens wel staat. Dat zou wel leuk zijn :)
Die heeft wel het thuisvoordeel natuurlijk
pi_88780968
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:18 schreef Szura het volgende:

[..]

Die heeft wel het thuisvoordeel natuurlijk
Dat heeft hem vorig jaar niet geholpen. En op Wimbledon voorlopig ook niet.
pi_88795641
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:59 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Het is nog niet bevestigd, maar het lijkt me wel. Tenzij zijn blessure is verergerd. Maar geen enkel bericht duid daar op.

Federer wel in een lastigere poule inderdaad. Maar hij moet in principe gewoon van Ferrer en Soderling winnen en dan zit hij wel in de halve finale. Daarnaast kan hij ook van Murray winnen.

Dus dat moet voor hem te doen zijn.

Nadal kan het wellicht lastig krijgen aangezien hij toch al een tijdje niet heeft gespeeld. Daarnaast kunnen Djokovic en Roddick van hem winnen. Berdych in zijn huidige vorm lijkt me niet.
Ach, wie weet wat Berdych doet. In de eerste wedstrijd van Parijs stond hij plotseling weer alles te raken en won hij 95% van zijn servicepunten of zoiets. Juist nu hij niet tegen 'zwakkere' tegenstanders staat, zou hij zo weer goed kunnen spelen. Of hij speelt weer als een natte krant, dat kan natuurlijk ook altijd.

Leuke poules, Federer de zwaardere poule.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:18:12 #268
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88796462
Ik las net dit artikel. McEnroe zegt dat er iets voor te zeggen is dat Nadal nu al de GOAT is. :') Waar slaat dat nou weer op. Het criterium was al enige tijd het aantal GS'en en er staan volgens mij meer dan zes mensen boven hem en hij heeft er net iets meer dan de helft van Federer.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:28:46 #269
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88796994
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:18 schreef Federer-fan het volgende:
Ik las net dit artikel. McEnroe zegt dat er iets voor te zeggen is dat Nadal nu al de GOAT is. :') Waar slaat dat nou weer op. Het criterium was al enige tijd het aantal GS'en en er staan volgens mij meer dan zes mensen boven hem en hij heeft er net iets meer dan de helft van Federer.
quote:
McEnroe says Rafael Nadal is building a resume that could make him the greatest of all time.
quote:
McEnroe, speaking at a sports conference in Doha, said there is an argument to be made that Rafael Nadal may be the greatest player eventually, even possibly now.
Ik heb even dik gedrukt wat belangrijk is. McEnroe zegt niet dat Nadal nu al GOAT is, hij is MISSCHIEN de GOAT omdat hij een zwaar positief record tegen Federer heeft, en 2 dingen heeft die Federer niet heeft.

McEnroe zegt dat in de toekomst Nadal wellicht wel GOAT is, en dat is misschien wel waar.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:32:15 #270
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88797185
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:28 schreef Salamando het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik heb even dik gedrukt wat belangrijk is. McEnroe zegt niet dat Nadal nu al GOAT is, hij is MISSCHIEN de GOAT omdat hij een zwaar positief record tegen Federer heeft, en 2 dingen heeft die Federer niet heeft.

McEnroe zegt dat in de toekomst Nadal wellicht wel GOAT is, en dat is misschien wel waar.
Je leest niet goed wat ik schrijf en wat in het artikel staat. Ik schrijf: "McEnroe zegt dat er iets voor te zeggen is dat Nadal nu al de GOAT is." Ik zeg niet dat McEnro zegt dat Nadal nu al de GOAT is.

Er staat namelijk, zoals je ook citeert: "McEnroe, speaking at a sports conference in Doha, said there is an argument to be made that Rafael Nadal may be the greatest player eventually, even possibly now." McEnroe zegt dus dat er iets voor te zeggen is ("an argument is to be made') dat Nadal uiteindelijkde de GOAT zal zijn en misschien zelfs nu al.

Dat ik alleen dat laatste noem, is dat ik het bepaald niet opzienbarend vind om te stellen dat misschien de GOAT wordt. Ik vind het alleen opvallend en wat onzinning om te zeggen dat er iets voor te zeggen is dat Nadal nu al de GOAT is.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:53:48 #271
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88798383
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:32 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je leest niet goed wat ik schrijf en wat in het artikel staat. Ik schrijf: "McEnroe zegt dat er iets voor te zeggen is dat Nadal nu al de GOAT is." Ik zeg niet dat McEnro zegt dat Nadal nu al de GOAT is.

Er staat namelijk, zoals je ook citeert: "McEnroe, speaking at a sports conference in Doha, said there is an argument to be made that Rafael Nadal may be the greatest player eventually, even possibly now." McEnroe zegt dus dat er iets voor te zeggen is ("an argument is to be made') dat Nadal uiteindelijkde de GOAT zal zijn en misschien zelfs nu al.

Dat ik alleen dat laatste noem, is dat ik het bepaald niet opzienbarend vind om te stellen dat misschien de GOAT wordt. Ik vind het alleen opvallend en wat onzinning om te zeggen dat er iets voor te zeggen is dat Nadal nu al de GOAT is.
Duidelijk, ik las het van jou ook een beetje verkeerd sorry ;(

Ik ben het wel eens met McEnroe.
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:21:08 #272
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88800167
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:53 schreef Salamando het volgende:

[..]

Duidelijk, ik las het van jou ook een beetje verkeerd sorry ;(
It's OK. ^O^
quote:
Ik ben het wel eens met McEnroe.
Ook in de zin dat er iets voor te zeggen is dat Nadal nu al de GOAT is? Ik vind het allemaal prima, maar wat is dan het nieuwe criterium voor de GOAT? Er moet toch een criterium voor zijn lijkt me. Je moet namelijk (de prestaties van) spelers met elkaar vergelijken en dat doe je op basis van iets.
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:28:35 #273
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88800734
Wat een gave OOP meteen al aanstaande zondag:

- niet voor 15.00 u. NL tijd*: Soderling-Murray. *O*

- niet voor 21.00 u.NL tijd*: Federer-Ferrer.

* Er staat 14.00 u. respectievelijk 20.00 uur u. en ik neem aan dat dat lokale tijd.

Komt er nog een apart topic voor het toernooi?
pi_88803816
Tja, McEnroe. Over opportunisten gesproken.
pi_88804533
McEnroe wisselt elke week van mening :') .
  woensdag 17 november 2010 @ 08:58:49 #276
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88809061
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:16 schreef wimderon het volgende:
Tja, McEnroe. Over opportunisten gesproken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:31 schreef TheGeneral het volgende:
McEnroe wisselt elke week van mening :') .
Ja, inderdaad. Beetje raar om heel gewichtig te zeggen "Federer is now the geatest tennis player that ever lived" om een paar maanden later te zeggen dat iemand anders het misschien al is zonder dat er heel veel is gebeurd in de tussentijd. :')
pi_88817004
quote:
ROTTERDAM - Het deelnemersveld voor de 38e editie van het ABN AMRO-tennistoernooi in Rotterdam is grotendeels compleet. Toernooidirecteur Richard Krajicek maakte woensdag bekend dat ook Novak Djokovic en Andy Murray hebben toegezegd dat ze in februari 2011 van de partij zijn.

Tot zijn spijt slaagde Krajicek er niet in Rafael Nadal of Roger Federer vast te leggen.

Wel werden uit de mondiale top dertig Marin Cilic, Marcos Baghdatis, Jürgen Melzer, David Ferrer en Ernests Gulbis aan het veld toegevoegd.

''Het is saai om altijd de winnaars van Grand Slams te hebben, dus daarom kozen we dit keer voor de verliezend finalisten'', grapte Krajicek.

De Bakker en Haase

De Nederlandse eer wordt in elk geval door Thiemo de Bakker en Robin Haase verdedigd.

Krajicek zei te hopen dat laatstgenoemde zich via zijn ATP-ranking toegang verschaft, zodat de beschikbare wildcard in een later stadium nog gebruikt kan worden voor iemand die even daarvoor verrast op de Australian Open.

Eerder werden de topspelers John Isner, Tomas Berdych, Michail Youzhny, Jo-Wilfried Tsonga en titelverdediger Robin Söderling al vastgelegd.

Tevreden

Krajicek toonde zich tevreden. ''Het liefst wil je de nummer een of twee van de wereld op je toernooi, maar ondanks het feit dat dit niet gelukt is, hebben we een goed deelnemersveld. Het is belangrijk dat Djokovic (de mondiale nummer drie, red.) er wel bij is.''

Over Nadal zei de toernooibaas: ''Ik kreeg vorige week te horen dat hij op doktersadvies niet komt. Hij zal in februari maar één evenement spelen en kiest voor de Davis Cup.''

Federer

Dat Federer niet zou deelnemen was al bekend. Toch waagde Krajicek er na de 'nee' van Nadal nog een telefoontje aan. ''Maar hij verkiest een trainingsweek boven het toernooi.''

Krajicek zei ook nog dat hij van De Bakker en Haase in de toekomst grote dingen te verwachten. ''Ik denk dat ze richting top twintig á dertig zullen gaan. De Bakker kan op ieder moment in de wereldtop gaan meedraaien.''

Het ABN AMRO-toernooi vindt plaats van 7 tot en met 13 februari.

Jammer van Federer en Nadal, maar toch wel een mooi deelnemersveld.
  woensdag 17 november 2010 @ 14:52:45 #279
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88820611
Ja geef Schoorrel een wildcard ofzo
pi_88820811
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:52 schreef Szura het volgende:
Ja geef Schoorrel een wildcard ofzo
Waarschijnlijk eerder Huta Galung of Sijsling..
  woensdag 17 november 2010 @ 16:20:59 #281
323439 HetKlusKonijn
pi_88824085
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 08:58 schreef Federer-fan het volgende:
Ja, inderdaad. Beetje raar om heel gewichtig te zeggen "Federer is now the geatest tennis player that ever lived" om een paar maanden later te zeggen dat iemand anders het misschien al is zonder dat er heel veel is gebeurd in de tussentijd. :')
Die journalisten en/of ex-spelers willen maar een ding: aandacht trekken. Egootjes, weet u wel.
En dat lukt ze kennelijk steeds maar weer door allerlei onzin uit hun mouw te schudden.

Naar mijn mening is die hele 'GOAT'-discussie een grote bak onzin. Je kan nou eenmaal geen spelers vergelijken uit verschillende tijdperken, met verschillende omstandigheden, andere technieken - en niet te vergeten: andere tegenstanders -, etc.
Misschien zou de gehele top-10 van tegenwoordig Borg van de baan vegen. Misschien zou het andersom zijn. We weten het niet, zullen het ook nooit weten, en alleen daarom is de hele vergelijking tussen spelers onzin.

Maar als je dan tóch een speler wilt uitroepen tot 'grootste aller tijden', dan zou je dat moeten doen aan de hand van de objectieve cijfertjes. En wat dat betreft... dan lijkt me toch dat Federer verreweg de beste papieren heeft. 16 GS titels, 285 #1, langste aaneengesloten periode op #1, etc. Laat Nadal daar eerst maar eens in de buurt komen, dan praten we verder!
  woensdag 17 november 2010 @ 18:12:44 #282
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88828752
Moya hangt z'n racket aan de wilgen
pi_88828778
Oh dacht dat ie dat al lang gedaan had :P
  woensdag 17 november 2010 @ 20:53:47 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88836821
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:13 schreef Norrage het volgende:
Oh dacht dat ie dat al lang gedaan had :P
Lijkt me schitterend als alle journalisten bij zijn persconferentie dat hadden gezegd. _O-
  donderdag 18 november 2010 @ 07:14:05 #286
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88851104
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Die journalisten en/of ex-spelers willen maar een ding: aandacht trekken. Egootjes, weet u wel.
En dat lukt ze kennelijk steeds maar weer door allerlei onzin uit hun mouw te schudden.

Naar mijn mening is die hele 'GOAT'-discussie een grote bak onzin. Je kan nou eenmaal geen spelers vergelijken uit verschillende tijdperken, met verschillende omstandigheden, andere technieken - en niet te vergeten: andere tegenstanders -, etc.
Misschien zou de gehele top-10 van tegenwoordig Borg van de baan vegen. Misschien zou het andersom zijn. We weten het niet, zullen het ook nooit weten, en alleen daarom is de hele vergelijking tussen spelers onzin.

Maar als je dan tóch een speler wilt uitroepen tot 'grootste aller tijden', dan zou je dat moeten doen aan de hand van de objectieve cijfertjes. En wat dat betreft... dan lijkt me toch dat Federer verreweg de beste papieren heeft. 16 GS titels, 285 #1, langste aaneengesloten periode op #1, etc. Laat Nadal daar eerst maar eens in de buurt komen, dan praten we verder!
Maar zo wordt de discussie toch in het algemeen ook gevoerd? Er wordt niet gekeken naar wie de sterkste/effectiefste speler is (qua slagen/spel) maar wie de succesvolste speler is (qua prestaties dus). Het lijkt mij persoonlijk dat als je Nadal met Nadals racket naar de tijd van Laver zou teleporteren Laver niet eens een game van Nadal zou winnen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 02:06:46 #288
323439 HetKlusKonijn
pi_88931713
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 07:14 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar zo wordt de discussie toch in het algemeen ook gevoerd? Er wordt niet gekeken naar wie de sterkste/effectiefste speler is (qua slagen/spel) maar wie de succesvolste speler is (qua prestaties dus).
Als dat zo zou zijn, dan wŕs er uberhaupt geen discussie, toch? ;)
Maar die is er dus wel. Er zijn nog plenty mensen te vinden die bijvoorbeeld Laver de 'beste aller tijden' vinden, om maar eens wat te noemen. En misschien hebben ze nog gelijk ook - want het vergelijken van verschillende spelers uit verschillende tijdperken is nou eenmaal onmogelijk.

quote:
Het lijkt mij persoonlijk dat als je Nadal met Nadals racket naar de tijd van Laver zou teleporteren Laver niet eens een game van Nadal zou winnen.
Wat zou je ervan denken om Nadal naar de tijd van Laver te transporteren en hem dan met een houtje te laten spelen zoals in die tijd gebruikelijk was? Zou best kunnen dat Laver hem daarmee volledig van de baan zou vegen. :)
pi_88941218
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Maar die is er dus wel. Er zijn nog plenty mensen te vinden die bijvoorbeeld Laver de 'beste aller tijden' vinden, om maar eens wat te noemen. En misschien hebben ze nog gelijk ook - want het vergelijken van verschillende spelers uit verschillende tijdperken is nou eenmaal onmogelijk.

[..]

Wat zou je ervan denken om Nadal naar de tijd van Laver te transporteren en hem dan met een houtje te laten spelen zoals in die tijd gebruikelijk was? Zou best kunnen dat Laver hem daarmee volledig van de baan zou vegen. :)
Dan veegt Nadal 'em nog steeds. Ze hebben Mark Philippoussis ooit eens met een houten racket laten serveren, toen sloeg 'ie alsnog boven de 200 km per uur, veel harder dan al die lui.
pi_88941859
Nadal zou elke bal uitslaan. Met zijn grip en topspinballen zou geen een bal binnen de lijnen blijven met een houten racket.
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:48:23 #291
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88942772
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ja hoor. Je kunt namelijk genoeg discussieren over de vraag hoe je de verschillende pretaties kunt waarderen. Ik vind het bijvoorbeeld knapper als iemand alle vier de GSen 1 keer wint dan Wimbledon zes keer. Laver heeft bijvoorbeeld twee keer een Calendar Grand Slam gehaald. Dat heeft niemand na hem gepresteerd. En Agassi is de enige mannelijke speler met een Golden Slam (alle vier de GS'en en de OS.

Overigens staat mij niet bij dat er voor Federer zo'n grote GOAT-discussie was. Op een gegeven moment zijn de GS'en het criterium geworden. Maar het aantal titels dat Connors heeft gehaald wordt misschien nooit meer ingehaald. Tennis is een ingewikkelde sport wat dat betreft, omdat je met die verschillende ondergronden zit.
quote:

[..]

Dan hebben ze toch ongelijk? Als je ze niet met elkaar kunt vergelijken kun je toch ook niet zeggen dat het waar is als je zegt 'speler X was de beste aller tijden'?
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:00:44 #292
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88943180
quote:
Schitterend. _O-
quote:
"Shut up you bloody twit, you are making me want to cry." :') :D
*O*
pi_88946071
Nadal wint trouwens de Edberg award...

Die gaat ook echt nergens over. Federer noch Nadal zouden hem ooit hebben mogen winnen.
pi_88946310
Bijna elke keer meer tijd nemen dan toegestaan tussen de punten en constant gecoached worden vanaf de tribune. Ja, terecht lijkt me.
pi_88946396
Most Improved Player of the Year: Andrey Golubev

Newcomer of the Year: Tobias Kamke

Comeback Player of the Year: Robin Haase

Arthur Ashe Humanitarian of the Year: Rohan Bopanna and Aisam Ul-Haq Qureshi

ATPWorldTour.com Fans' Favourite presented by RICOH: Roger Federer

ATPWorldTour.com Fans' Favourite (Doubles): Bob Bryan & Mike Bryan
pi_88946488
Mooi voor Haase zeg :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:48:27 #297
323439 HetKlusKonijn
pi_88948494
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja hoor. Je kunt namelijk genoeg discussieren over de vraag hoe je de verschillende pretaties kunt waarderen. Ik vind het bijvoorbeeld knapper als iemand alle vier de GSen 1 keer wint dan Wimbledon zes keer. Laver heeft bijvoorbeeld twee keer een Calendar Grand Slam gehaald. Dat heeft niemand na hem gepresteerd. En Agassi is de enige mannelijke speler met een Golden Slam (alle vier de GS'en en de OS.
Ja, en daarom is het dus simpelweg onmogelijk om te stellen dat er überhaupt een GOAT is.
Lees mijn oorspronkelijke post nog eens... ;)

Je laatste stelling is overigens incorrect: ook Nadal heeft een Golden Slam. Alle vier de GS's en de OS.

quote:
Overigens staat mij niet bij dat er voor Federer zo'n grote GOAT-discussie was. Op een gegeven moment zijn de GS'en het criterium geworden. Maar het aantal titels dat Connors heeft gehaald wordt misschien nooit meer ingehaald. Tennis is een ingewikkelde sport wat dat betreft, omdat je met die verschillende ondergronden zit.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik volg het tennis al meer dan 30 jaar, en ik kan je vertellen dat die hele GOAT-discussie pas opkwam sinds (1) het internet er is, en daarmee een hoop 'fanboys' die zonder enige kennis van zaken hun gammele mening kunnen uiten in het openbaar, en (2) vanaf het moment dat Federer 'dreigde' Sampras' record van 14 GS titels te verpulveren.

In 2007 waren een heleboel zogenaamde 'deskundigen' de mening toegedaan dat hij 'eenvoudig' 20 GS titels zou behalen. Inmiddels is wel duidelijk geworden dat dat misschien wel eens een stuk moeilijker zou kunnen worden dan toendertijd werd gesteld...

quote:
Dan hebben ze toch ongelijk? Als je ze niet met elkaar kunt vergelijken kun je toch ook niet zeggen dat het waar is als je zegt 'speler X was de beste aller tijden'?
Dat laatste is dus precies mijn punt!
Nogmaals: de hele keuze van wie de 'GOAT' is, is een persoonlijke, en geen objectieve.

Ik weet donders goed op wie MIJN persoonlijke keuze als GOAT valt - en ook dat is duidelijk af te leiden uit mijn eerste post. Maar dat wil niet zeggen dat hij 'DE' GOAT is.
Subtiel verschil, ik weet het...
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:51:36 #298
323439 HetKlusKonijn
pi_88948598
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:51 schreef wimderon het volgende:
Bijna elke keer meer tijd nemen dan toegestaan tussen de punten en constant gecoached worden vanaf de tribune. Ja, terecht lijkt me.
Het is meer een politiek-correcte award dan wat dan ook. Het lijkt er sterk op dat die award zowat klakkeloos gaat naar de speler die het afgelopen jaar het beste heeft gepresteerd.
Ik heb nog nooit een nominatie gezien voor spelers als Ferrer, Llodra, Baghdatis, en weet-ik-veel wie nog meer, van wie ik heel wat meer puur sportief gedrag heb gezien dan van alle genomineerden dit jaar.
pi_88981086
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:43 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Nadal wint trouwens de Edberg award...

Die gaat ook echt nergens over. Federer noch Nadal zouden hem ooit hebben mogen winnen.
waarom federer niet eigenlijk? is toch wel sportieve kerel!
pi_88982221
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:49 schreef rooneyelst het volgende:

[..]

waarom federer niet eigenlijk? is toch wel sportieve kerel!
:'). Zou eerder Berdych zeggen als ik een top 10 speler moest kiezen.
pi_88982792
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het is meer een politiek-correcte award dan wat dan ook. Het lijkt er sterk op dat die award zowat klakkeloos gaat naar de speler die het afgelopen jaar het beste heeft gepresteerd.
Ik heb nog nooit een nominatie gezien voor spelers als Ferrer, Llodra, Baghdatis, en weet-ik-veel wie nog meer, van wie ik heel wat meer puur sportief gedrag heb gezien dan van alle genomineerden dit jaar.
De Llodra die opgeeft als het even tegen zit en bovendien een fixer van de bovenste plank?

Cilic en Dent waren overigens ook genomineerd naast Nadal en Federer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')