abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:21:53 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87870957
Het kleine babietjes topic 0-6 maanden deel 65

De kleine babietjes:

17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
6 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 49% gewijzigd door pessie op 23-10-2010 18:24:11 ]
pi_87872447
ik smeer floris na het wassen in met bodylotion of olie.
na het bad alleen als ie in de schuim is geweest. als ie in badolie is geweest niet.
kreeg op t cb wel complimenten over zn huidje :)
pi_87872914
Pessie, mag Mex ook in het lijstje? Hij is op 6 oktober geboren.
Mex heeft een hele droge huid, dus ik smeer hem ook in met olie, maar heb vandaag de Baldeumolie en creme gekocht, dus die gaan we vanavond even uitproberen.
het droge op zijn lijfje is wel wat beter al, maar zijn voetjes en handjes juist erger.
Het masseren met olie vind ie iig wel lekker, gaat hij zo lief ontspannen.
En die luier gaan we idd maar weer omdoen, hij had alweer in m'n bed geplast,haha
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:24:29 #4
259886 pessie
pi_87873036
Geregeld!
pi_87874993
troeta, floris zn huid was in t begin ook zo droog.
nu gelukkig niet meer. hoewel t af en toe wel redelijk droog aanvoelt, maar goed lang leven olie ;)
pi_87875387
Op mijn werk vrijdag werd ik misselijk en ben in de middag naar huis gegaan. Flink aan het spugen geweest en in de avond voelde ik me helemaal belabberd. Dat is erg lang geleden dat ik dat heb gehad. Mijn vriend heeft Femke goed verzorgd. Het voelde wel heel raar dat je haar gewoon niet een flesje kon geven en lekker met haar kon knuffelen :{

Afgelopen nacht kreeg hij het ook te pakken en ligt hij nu al de hele dag op bed. Met mij gaat het gelukkig weer redelijk goed. Eigenlijk zouden we naar een feestje gaan vanavond en Femke zou dan voor het eerst bij mijn moeder slapen maar dat hebben we maar afgezegd. Voor ons dus een heel rustig weekendje.

Femke is hier trouwens ook ineens weer vroeger wakker, 5/6 uur.
pi_87875926
Anne is net een extra keer in bad geweest, de poep zat bijna in haar nek... ;)

Ze dronk sinds gisteren wel érg langzaam en de flessen ook niet meer leeg. Bovendien zoog ze de speen constant vacuüm. Vandaag dus maar een grotere speen gekocht en daar moest ze volgens mij wel even aan wennen. De eerste slokken stroomden voornamelijk weer naar buiten, maar daarna werd ze wat rustiger en toen was de fles binnen 10 minuten leeg :) Dat is dan ook wel weer erg snel... jammer dat er geen maatje speen tussen S en M zit...
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:23:37 #8
259886 pessie
pi_87876372
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:08 schreef Fannetje het volgende:
Anne is net een extra keer in bad geweest, de poep zat bijna in haar nek... ;)
Ze dronk sinds gisteren wel érg langzaam en de flessen ook niet meer leeg. Bovendien zoog ze de speen constant vacuüm. Vandaag dus maar een grotere speen gekocht en daar moest ze volgens mij wel even aan wennen. De eerste slokken stroomden voornamelijk weer naar buiten, maar daarna werd ze wat rustiger en toen was de fles binnen 10 minuten leeg :) Dat is dan ook wel weer erg snel... jammer dat er geen maatje speen tussen S en M zit...
Herkenbaar! :D
pi_87876702
Oh ik kan Leia altijd zonder luier masseren, piesen heeft ze tot nu toe nog nooit gedaan dan :P (let maar op, wet van fok enzo.. zal het morgen zo zijn! Ach... moet toch nog een was draaien :D )

Mereltje, wat vervelend! Beterschap voor jullie beiden.. kan me voorstellen dat dat raar voelt..

Fan, zou het kunnen dat de speen er te strak opgedraaid zat? Das hier nog wel eens het geval.. dan gaat het drinken ook wat lastig en met teveel vacuum.. Gisterenavond kreeg Leia een afgekolfde voeding en dat was echt, zuig slik zuig slik in 10 minuten op ofzo :D om daarna in diepe coma te vallen!

Straks krijgt ze weer een flesje afgekolft, want ik heb een wijntje :Y) ben benieuwd of ze hem weer zo weg klokt :D

Dankzij wat tips was er gisteren eindelijk een volle luier :Y) vandaag alleen nog maar mega scheten, écht.. dat dat uit mijn meisje komt! :o (en ze heeft er last van, echt sneu ;( )
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:45:03 #10
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_87880305
Terug van een korte vakantie in Engeland! Wat ben ik een ontaarde vader, want Siebe werd liefdevol opgevangen door oma. Was wel even fijn samen weg.
Orea: nog steeds zoveel buikkrampjes?
Mereltje: beterschap!

Vinden jullie de difrax fles ook zo snel? Siebe drinkt zijn fles (200 ml) binnen 10 minuten leeg. Daarnaast vinden wij dat hij zich ook veel verslikt. We begonnen met de dodie fles, maar die is niet zo goed meer te krijgen. En de Avent hebben we ook al geprobeerd. Daar kan Siebe al helemaal niet goed uit drinken...
We gaan ieg contact opnemen met de logopedist maar heeft iemand misschien een bruikbare tip?
kloep kloep
pi_87880946
Wij hebben ook een Difrax, maar dan de S-fles. Ik vind 'm niet sneller gaan dan een andere fles en Elise drinkt er goed uit. Volgens mij heeft zij 'm ook wel in 10 minuten leeg. Zo kort is dat toch niet voor een fles? De enige oorzaak die ik kan bedenken voor het verslikken is dat het gaatje van de speen te groot is. Welke maat zit erop?

Ik ga zo maar slapen, Elise wordt morgen gedoopt dus dat is een drukke bedoening. :)
pi_87881423
het olie inmasseren is wel leuk eigenlijk, dan zie je hem helemaal slap worden en van de droge huid lijkt hij verder geen last te hebben, dus dat is mooi:)

Ik vraag me ook af of 10 minuten snel is voor een flesje?
pi_87881471
Veel plezier morgen Cantare! O+ Drukke maar bijzondere dag! :Y

Leia drinkt nog uit de Medela fles met slow flow speen.. (misschien is dat iets Boriz?) en dat gaat meer dan prima! 10 minuten is op zich niet snel, maar ligt eraan hoeveel melk ze krijgen ;) Leia krijgt nu 190 cc als ze een fles krijgt en dat is idd echt zo op! Vanavond heb ik 2 wijntjes gedronken dus kreeg ze afgekolfde melk.. dat is écht in no time weg :o

Borizz,... helaas wel.. nog flinke scheten incl. krampen hier.. ik let vreselijk op wat ik eet.. hopelijk helpt dat!
En waarom ontaarde vader? Even tijd voor jezelf kan heel erg fijn zijn :Y hebben jullie genoten? :)
pi_87884313
ik ben ook ontaard zit in de kroeg nu..
net bios geweest.
floris is bij oma O+

zo ga weer verder drinken :P
pi_87887545
Cantare een hele mooie dag gewenst vandaag!

ziekenboeg bij merel thuis, beterschap allemaal!

en verder ontaarde ouders hihi groot gelijk hebben jullie!
hebben jullie een leuk weekend gehad boris?!
en son lekker avondje uit?

ik mag weer niet klagen voor vannacht! wel weer heel veel tut ploppen dus ben zelf niet echt uitgeslapen, maar weer geen gekrijs of nachtelijke voeding!
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:39:59 #16
259886 pessie
pi_87892081
Cantare ik hoop dat jullie een mooie dag hebben! Nathan wordt over 2 weken opgedragen!

Draakje, fijn dat het beter ging vannacht! Misschien kun je overdag een beetje slapen als je man even voor minidraak zorgt?

Ik heb Nathan vanochtend voor het eerst een half uurtje in de creche gedropt. :@ , hij slaapt altijd tijdens het zingen en wil spelen tijdens de preek, dus tijdens de preek heb ik hem weggebracht. Ging goed! Hij vond het leuk, maar na een half uur was hij wel weer klaar en schreeuwde hij om mama :D . Was de allereerste keer dat Nathan verder dan 10 meter bij mij dan wel bij mijn man vandaan was.
En nu is hij moe en hij slaapt :z .
pi_87919111
Het was een fijne dag! Toen iedereen weg was, hebben we nog lekker met z'n drieën in bed gelegen, want we waren wel harstikke moe.

Elise had vannacht trouwens echt goed geslapen! Van 22 uur tot 7.45! :o Nu ligt ze er ook weer vanaf een uur of 10 op.
pi_87919338
kan me voorstellen dat het vermoeiend is geweest, maar super dat het een fijne dag is geweest
en gefeliicteerd!

pessie ook goed toch een half uurtje even daar bij de crech?!
het plan was ook dat manlief mij zou laten slapen, tenminste dat was MIJN plan
hij had duidelijk anders bedacht dus toen ben ik boos uiit bed gegaan en ben lekker demonstratief geweest...
pi_87919759
tnx dracu!

@Pessie: toen Elise 4 weken was heb ik haar onder de kerkdienst ook naar de creche gebracht. Ik zie geen reden om je daar " :@ " over te voelen. Je bent toch gewoon in de buurt?

Trouwens, wat is dat nou over jezelf een ontaarde ouder noemen als je iets zonder je kind doet? :o Ik vind het niet meer dan normaal.

Ik ben trouwens vrijdag met 2 vriendinnen en Elise naar de Efteling geweest! We hadden kaartjes met 50% korting dus dat was leuk. Elise is meegeweest in de Droomvlucht, Carnaval en Fata Morgana. :D Ik was wel een beetje bang dat het teveel voor haar zou zijn, maar ik heb niks aan haar gemerkt. Tussendoor heeft ze lekker geslapen in de wagen en 's avonds was ze ook niet onrustig. Heerlijk, zo'n makkelijke dochter!
pi_87920223
dat ontaarde was van mijn kant maar een grapje hoor :)
was wel lekker, uitslapen zonder over floris na te denken ;) moet kunnen af en toe.

cantare fijn dat het zo'n leuke dag was!

en pessie wat cantare en draculettetje zeggen!
pi_87925893
Dat was duidelijk twee stappen vooruit en één stap terug vannacht!
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:34:55 #22
259886 pessie
pi_87928581
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 07:05 schreef draculettetje het volgende:
Dat was duidelijk twee stappen vooruit en één stap terug vannacht!
-O- . Zelf nog iets geslapen?

Normaal houden we Nathan bij ons maar goed hij wil graag spelen, dat was eerder ook al zo maar vaak zijn er al heel veel kindjes in de creche en dan voelt het gewoon niet fijn om mn kind daar te laten. Gisteren was het rustig in de creche en pasten een vriendin en een kennis op, maar dat was dus de allereerste keer dat Nathan ergens was waar ik niet was en mijn man ook niet. Wel spannend.

Horen babies te kunnen zitten? Die van mij ging zitten vanuit hang op mama's buik stand en moet nu lachen :? , mag dit wel?
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:29:50 #23
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87930216
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 10:34 schreef pessie het volgende:

[..]

-O- . Zelf nog iets geslapen?

Normaal houden we Nathan bij ons maar goed hij wil graag spelen, dat was eerder ook al zo maar vaak zijn er al heel veel kindjes in de creche en dan voelt het gewoon niet fijn om mn kind daar te laten. Gisteren was het rustig in de creche en pasten een vriendin en een kennis op, maar dat was dus de allereerste keer dat Nathan ergens was waar ik niet was en mijn man ook niet. Wel spannend.

Horen babies te kunnen zitten? Die van mij ging zitten vanuit hang op mama's buik stand en moet nu lachen :? , mag dit wel?
Een kind geeft zelf heel goed aan hoe ver hij is... Zou ik mezelf niet zo druk om maken. Hij zat toch niet zelfstandig neem ik aan? Willem gooit bij het 'omhoogkomspelletje' van het CB ook z'n benen onder z'n kont en gaat er dan bij staan. Vonden ze geen probleem bij het CB omdat hij het uit zichzelf doet.

Als ze zo'n creche aanbieden zullen ze er toch ook wel goed over nagedacht hebben neem ik aan? Waarom is het dan niet prettig om Nathan er achter te laten? Misschien dat je dat eens aan kunt geven in je kerk en dat ze dan e.e.a. aan kunnen passen...

Draakje :* En wat mannen betreft... Tja, hier ook wel hetzelfde. Hij hoort het gewoon niet en als hij het wel hoort kan hij het een stuk beter negeren dan ik.

Borizzz, fijn dat de vakantie leuk was. Heerlijk zeg, even met z'n tweetjes op pad. Effe bijtanken...

Sonnetje, lekker op stap. Fijn he om effe lekker op jezelf te zijn zonder te hoeven letten op je kindje? Maar ook heel fijn om hem weer te zien :D

Mereltje, Beterschap. Hier ook ziek helaas, valt wel tegen met Willem erbij. Maar gelukkig sliep hij vanochtend na de ochtendvoeding netjes met me mee...

@Troeta, 10 minuten hoeft niet te snel te zijn hoor. Soms klokt Willem ze in dezelfde tijd weg. Soms doet hij er ook langer over. Zolang hij er geen last van heeft zou ik mezelf er niet zo druk om maken.

@Orea, hier valt het tot nu toe ook mee met plassen/poepen als de luier uit is. Is mij nu 2 keer overkomen en Martijn ook zoiets. Gelukkig maar :P Hopelijk gaat het met Leia's darmpjes snel wat beter. Die pijnlijke krampjes zijn zo zielig om te zien ;(

*O* *O* *O* Elise is gedoopt *O* *O* *O*

Van harte Cantare! Fijn dat het zo'n leuke dag was voor jullie. Hier moeten we ook nog iets gaan plannen voor de doop van Willem, zal wel volgend voorjaar pas worden vermoed ik...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:43:04 #24
259886 pessie
pi_87930636
Zo fluugs! Lange blog!
Hoe gaat het met jou?

Wat betreft Nathan achterlaten, dat was echt de aller aller aller eerste keer dat ik Nathan bij iemand anders achterliet dan bij mijn man, en ook al zat ik in de ruimte ernaast, toch voelde het vreemd. Maar hij vond het leuk en dat was het voornaamste! Soms is het druk in de creche omdat er een aantal kinderen beginnen te huilen, dan wordt 1 van de ouders opgehaald maar als het zo'n drukke zondagochtend is dan laat ik Nathan daar liever niet bij, dan ga ik wel achterin met Nathan staan (nou ja, dat doet mn man dan :P ).
En manlief is eerder wakker dan ik. Nathan werd om 4.45 wakker, dus ik doe zn speen erin, en hij pruttelde nog wat, komt mn man even later omhoog buigt zich naar de wieg en probeert zelf nogmaals de speen erin te stoppen. Om 5.45 dacht ik dat Nathan echt wou eten, nou, volgende keer toch langer wachten, hij dronk maar half en is tot half 7 bezig geweest omdat hij steeds in slaap viel.
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:52:41 #25
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87930992
De eerste keer is altijd een beetje bijzonder ja, wij waren de eerste keer een uurtje weg... Inmiddels begin ik er wel aan te wennen dat hij niet altijd in de buurt is. Zeker nu hij ook al naar het KDV gaat en ik nog vakantie heb. Dan is het wel erg stil in huis trouwens :D Laatst zijn we 's avonds ook uit eten geweest en heeft m'n nichtje opgepast. Ging prima, dus volgende week gaan we weer...

Met mij gaat het goed, ben wel ziek nu, maar verder is het wel prima. Willem slaapt af en toe al een nachtje door en ik merk dat dit me wel heel erg helpt. Vanaf volgende week weer werken, heb ik echt zin in! Willem heeft het enorm naar z'n zin op dinsdag bij oma, op donderdag met papa en op woensdag en vrijdag op het KDV, dus ik kan met een gerust hart weer aan de slag.
pi_87931865
Klinkt (behalve het ziek-zijn) goed, Flugeltje! Lekker dat je straks weer met plezier aan het werk kunt gaan. :) En als Willem af en toe kan doorslapen, gaat hij het vast steeds vaker doen. Go Willem!

Jammer dat het bij jou niet zo'n geslaagde nacht was, Dracu -O- vannacht hopelijk weer beter!

Pessie, wel spannend he, zo'n eerste keer "loslaten"? Ik heb er niet zo'n moeite mee (ze komt toch weer terug) maar de eerste keer zat ik ook steeds maar te kijken of de leiding me niet toevallig kwam halen omdat ze ontroostbaar lag te krijsen ofzo. Tot nu toe nooit gebeurd, behalve uitgerekend de eerste keer dat ze met haar papa alleen thuis was. :D

Mijn lieve Elise heeft weer geslapen van 10 tot 7 O+ topkind
pi_87933780
Andersom is ook niets hoor... Ik twijfel juist heel erg aan mezelf als moeder omdat ik het juist fijn vind om te gaan werken en even een paar uur niet voor Lars te hoeven zorgen. Ik vind het heerlijk als het weekend is en met 't kleine ventje te knuffelen en op stap te gaan, maar als het dinsdag is (werk parttime, maandag = vrij) ben ik ook altijd weer erg blij om aan het werk te gaan.

Verder heb ik een beetje een vreemd mannetje geloof ik... Bloemkool vindt-ie heerlijk :9~ , maar van banaan moet hij echt helemaal niets hebben :r ! En zo ongeveer alle fruithapjes uit Opperdepop! hebben banaan als basis...
pi_87936103
Leyla was 2 weken toen ze mee ging naar de kerk. Ik blijf toch lekker vaak bij de kindjes, vind ik veel leuker.

Oh en flessen :') :') :')
Avent speen 1 en 2 :') :')
Difrax S kersenspeen :r
Difrax S dental :')
Nuby maat 1 :')
Dodie 1-2-3 speen :Y en toen :{w
Tommie tippee :') :')

Ik word een beetje wanhopig...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87941819
Dit is niet helemaal het juiste topic voor deze vraag, maar weet ff niet waar ik het anders moet neerzetten..
Ik vloeide al een paar weken niet meer, maar nu komt er ineens weer oud bloed. Is dat normaal? Of zou ik nu gewoon alweer ongesteld worden ofzo? Of is het een soort van na-bloeding? (als dat uberhaupt bestaat..) Iemand hier ervaring mee?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87941939
Geen ervaring mee tessie, maar mijn kraamverzorgster vertelde me wel dat dit kon gebeuren en dat het vaak verward word met ongesteldheid.
pi_87942048
Ik had helderrood bloed ineens na 5 weken en dat was dus een ongesteldheid volgens mijn verloskundige. Maar oud bloed :?

Tico, je hebt ook spenen van Bibi (ik heb ze alleen nog nergens gezien) die schijnen op alle flessen te kunnen, misschien is dat een idee? En de LK die ik had gesproken die had het over een speen van Medela, die was net geïntroduceerd. Ze had er zelf nog maar net 1 binnen gekregen, die moet een baby eerst vacuüm zuigen net als bij een borst. Misschien wil ze dat?
pi_87942250
Troeta, zei ze ook hoelang het dan kon duren?
Ik kan me idd niet voorstellen dat het ongesteldheid al is, sowieso omdat dat wel erg snel is, en omdat het echt oud bloed is..
pi_87943108
Ja de medelaspeen staat op het lijstje om nog te proberen, en dan kap ik ermee. Dan zien we wel.
pi_87944059
Tico wat heftig, jullie arme meisje ;( :* Akelig idee hoor, ook dat ze straks op de operatietafel moet liggen...

Heb je de Breastflow al geprobeerd? Ik weet niet waar je woont of dat je misschien naar de Utrechtmeet komt, maar, je mag die van ons wel lenen om te proberen. Niels weigerde alle spenen, zelfs deze, die mag je ook wel lenen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:59:03 #35
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87945101
Mag Jasmin Willow 18 oktober er ook in?

Tessie, de kraam hier zei, dat je wel tot 6 weken kan bloeden. Ook als het tussendoor stopt, is het niet raar als je ineens weer heftig vloeit of oud bloed verliest!

Tico, heftig zeg. Dat moet wel enorm schrikken zijn. Hopelijk blijkt het gaatje niet te groot en hoeft ze voorlopig nog niet, alhoewel dat ook wel constante spanning moet meebrengen. Moeilijk hoor.

Tommy Tipee hoor ik vaak positieve verhalen over, vooral met borstvoedingskindjes enzo, lijkt ook wel op een borst, die speen. Maar sommige kindjes willen gewoon heulemaal geen speen.

Jasmin doet het goed. Alleen zijn haar nageltjes nog niet helemaal af en groeien ze een beetje in en heel raar naar de vorm van haar vingertopje. Dus dat moeten we zachtjes een beetje losmaken enzo. Ze drinkt erg netjes op schema eigenlijk, de ene keer meer dan de ander, maar ach.

Van mij mag die toeschiet reflex wel ophouden. -.- Als Yade me knuffelt, Jasmin huilt, Yade huilt, uberhaupt een kindje huilt, dan begint het weer te stromen. Gruwelijk irritant!

Het enige wat me tot nu toe tegenvalt, is dat mijn bekkenklachten snel overwaren omdat Jasmin indaalde met 28 weken. Die zijn nu dus terug. :( Maar dat schijnt normaal te zijn en vanzelf weg te gaan met oefeningen enzo.
pi_87947423
Silmarwen, welkom hier! Hopelijk houdt de toeschietreflex snel op!

tico, wat een drama met die spenen! Bibi al geprobeerd? Dat is het enige merk wat ik er nog niet bij zie staan :')

tessie, bij mij was het vloeien nog niet gestopt, maar het is sinds vorige week wel ineens wat erger geworden met soms helderrood, maar ook wel oud bloed. Vrijdag is de bevalling zes weken geleden, maar ik heb weinig hoop dat het dan gestopt is. Ik moet donderdag op nacontrole bij de gynaecoloog en zal het dan eens vragen.

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest. Niet voor Anne, maar voor mezelf. Ik zit namelijk niet zo lekker in m'n vel. Sinds die uitslag van het hielprikje waar de mogelijke stofwisselingsziekte uitkwam ben ik erg (over)bezorgd over Anne en maak van alle muggen olifanten. Ik ben de angst dat ze toch iets heeft nog niet kwijt en eigenlijk werd het ook steeds erger.
De HA dacht gelukkig niet aan een PPD, omdat ik "alleen" last heb van die extreme overbezorgdheid, maar ze neemt in ieder geval contact op met de kinderarts of die nog wat voor ons kan betekenen om die angst weg te nemen en ik moet een lijst invullen met mogelijke klachten. Volgende week heb ik een herhaalafspraak. Ik ben in ieder geval blij dat ik serieus genomen wordt, want ik had ook wel een beetje het idee dat ik me aanstel.
pi_87948574
Ja, bibi ook al afgekeurd, die was ik nog vergeten... Das ook een dental ding met het gaatje boven.. Nope, ging ze kokhalzen.
pi_87949743
lastig tico
hier vind ie alleen de tommie tippee nix, dus doen we t maar met difrax

fannetje, fijn dat de ha je serieus nam. lijkt me lastig als je zo overbezorgd ben. wel begrijpelijk na zo'n eerste week. hopelijk kom je eroverheen (eventueel met hulp)

ik ben trouwens aan de ene kant blij dat ik geen werk heb en lekker alle tijd heb van floris te genieten, maar aan de andere kant lijkt werken me ook wel wat. maar zie de laatste tijd weinig leuke vacatures...en wil wel een leuke baan natuurlijk. voorlopig geniet ik nog lekker vsn mijn zoon O+
pi_87949894
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
lastig tico
hier vind ie alleen de tommie tippee nix, dus doen we t maar met difrax

fannetje, fijn dat de ha je serieus nam. lijkt me lastig als je zo overbezorgd ben. wel begrijpelijk na zo'n eerste week. hopelijk kom je eroverheen (eventueel met hulp)

ik ben trouwens aan de ene kant blij dat ik geen werk heb en lekker alle tijd heb van floris te genieten, maar aan de andere kant lijkt werken me ook wel wat. maar zie de laatste tijd weinig leuke vacatures...en wil wel een leuke baan natuurlijk. voorlopig geniet ik nog lekker vsn mijn zoon O+
Ja, daarom had ik ook difrax maar gehaald, ik had gehoopt op hetzelfde succes.
Gebruik jij de pacco nog?
pi_87950047
nee niet meer

jammer dat leyla niet t zelfde op de fles reageert als floris
pi_87950718
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
nee niet meer

jammer dat leyla niet t zelfde op de fles reageert als floris
Kan ik die een keertje lenen.. Ik wil even kijken of Leyla dat fijn vindt..

In de puccababy kan ze haar armen bewegen, als wordt geopereerd voordat ze 6 maanden oud is wil ik graag dat haar armen vast liggen als ze net geopereerd is.
pi_87951183
ja tuurlijk!
pi_87953479
Cantare leuke dag gehad met de doop, had ze een mooie kleertjes aan? Fijn dat het dagje Efteling zo lekker makkelijk is gegaan met Elise.

Orea tis wat met je meisje en haar scheten en het moeizame poepen :{

Borizzz fijn even met je vriendin op vakantie :) lWat kan een logopedist nou aan het slecht drinken doen?

Sonnetje ook even lekker naar de bios geweest. Heb ook wel zin om weer eens naar de bios gaan :)

draculettetje hoop dat je kindje snel weer een beetje ritme vind ook in de nacht..

Pessie wat gebeurt er als Nathan wordt opgedragen, sorry ben niet gelovig maar wel nieuwsgierig..
Nathan is lekker bewegelijk zo te lezen, als hij wil zitten, prima toch :)

Flugeltje waarom wachten jullie nog even met het dopen van Willem? speciale reden? Beterschap in elk geval, deze week nog even leuke dingen doen en dan lekker weer aan het werk, ook wel fijn hoor ;)

Shandaly al allerlei hapjes aan het proberen, lijkt me wel erg grappig om die reacties te zien. Wat is dat voor boekje waar je het over hebt? Ik moet me er maar eens in verdiepen. Heb nu het boek Eten voor de kleintjes van Stefan Kleintjes (Rapley methode).

Ticootje wat balen dat het maar niet lukt om een fatsoenlijke speen te vinden. Wanneer heb je een gesprek in het ziekenhuis? moet je nu ook wat vaker naar het CB?

Silmarwen vervelend zo'n toeschietreflex, hopelijk merken je borsten snel dat Jasmin kv krijgt en geen melk meer gaat aanmaken. Vervelend van je bekkenklachten.

Fannetje je hebt echt een super schattig meisje hoor O+ kun je trots op zijn! misschien kan je huisarts je een beetje begeleiden en verder helpen :*
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:16:40 #44
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87954443
@Mereltje, geen specifieke reden hoor. Maar het is er tot op heden nog niet van gekomen en nu komen de feestdagen er aan dus zal het sowieso pas volgend jaar worden gok ik. En als het dan toch volgend jaar wordt kunnen we net zo goed nog een paar maandjes wachten op wat mooier weer ;)
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:57:50 #45
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_87959617
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:58 schreef Mereltje het volgende:

Borizzz fijn even met je vriendin op vakantie :) lWat kan een logopedist nou aan het slecht drinken doen?

Tja het is een logopedist/fysiotherapeut. O.a. gespecialiseerd in het drinken door babytjes. We zullen het vrijdag wel gaan bespreken. Op zich drinkt Siebe goed (5 flessen en in totaal zo'n 750ml per dag). Maar we vinden het wel wat snel.
Maar toch bedankt voor jullie reacties! O+ Ik laat vrijdag wel weten wat ze er over zeggen.

Zit nu ziek thuis :( Ik hoop maar dat Siebe het niet ook te pakken krijgt. Dan issie nog niet jarig :{

Chantare: hoe is de doop geweest?
Orea: knuffel je meisje maar eens lekker. Hoop dat het snel beter gaat, zodat jij ook wat rust hebt.
kloep kloep
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:07:10 #46
54772 Silmarwen
pi_87967417
Grappig trouwens, ik zie dat veel vrouwen weer willen gaan werken. Ik denk er over na om te stoppen. Om 2 redenen. Met Yade was ik het eerste jaar ook gestopt, de ontwikkeling gaat zo snel, er gebeurt zo veel, dat wilde ik meemaken! Daarna begon het toch wat te kriebelen.
De tweede reden is dat ik ongeveer net zoveel aan kinderopvang moet betalen, als ik verdien. Ik verdien namelijk heul niet zo geweldig, alleen Knuts inkomen is wel erg ok. Ergo, we krijgen weinig KDVtoeslag, wat ook logisch is. Maakt het voor mij alleen een beetje suf, aangezien ik werk op het KDV waar onze dochters naartoe gaan, en ik dus eigenlijk mijn loon teruggeef aan mijn baas.

Maar goed, we gaan dat eens goed uitzoeken dit weekend, want dan zou ik halverwege november ontslag moeten nemen en Yade haar KDV moeten stoppen. Dat laatste is wel jammer, maaaarrrr ze gaat binnenkort 2 ochtenden naar de PSZ. Dus dat heft elkaar ook wel op.

Tsjonge, dat logopodisten zo jong al wat kunnen betekenen! Dat wist ik helemaal niet.
pi_87968571
Bah Borizz, ziek! En Flugel ook, hoop dat het jullie knullen bespaard blijft :*

Fannetje, goed dat je aan de bel hebt getrokken en dat er zo serieus mee omgegaan wordt. Kan me helemaal voorstellen dat het je niet lekker zit..

Hier dacht laatst ongesteld geworden te zijn maar dat was het toch niet. Eergisteren echt menstruatiegevoel dus dacht nu komt ie! Midden in de nacht wakker met mega kramp/buikpijn, dacht zelfs aan blindedarm, zo heftig (leuk flashbacks naar de zwangerschap) maar volgende ochtend was het over. Nergens meer last van, dus misschien toch eisprong ofzo?? Vaag gedoe...
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:45:43 #48
259886 pessie
pi_87968648
De motoriek en slikken hebben iets met elkaar te maken, en fysio's kunnen wel wat met motoriek. Althans, dat is wat ik ervan begrepen heb.

Silmarwen welkom! Gefeliciteerd met Jasmin! Ik kan wel begrijpen waarom je dan wilt stoppen. Mijn jaarcontract werd niet verlengd dus ik ben thuis. En ik moet er niet aan denken mn mannetje weg te brengen en zelf te gaan werken. En bekkenklachten zijn super vervelend! Niet te hard van stapel lopen he? Dan kom je dat tegen de tijd dat Jasmin 4 a 5 maanden is weer tegen.

Mereltje, bij opdragen stelt de voorganger Nathan voor aan de gemeente, en bid hij voor Nathan en voor de ouders.

Borizz ziek helaas.

Tico, zou je overwegen Leyla te voeren met een bekertje? Of lukt dat nog niet bij zo'n kleintje?

En Nathan heeft even een nummer 3 luier aan! M'n nummers 2 zijn bijna op en heb 2 pakken nummer 3 liggen, manlief dacht dat dat nog lang niet zou passen, dat valt tegen, de nummer 3 is volgens mij amper groter dan de 2. Orea, in welke maat zit Leia nu? In ieder geval koop ik geen nummer 2 meer.

Ik kan geen emoticons meer plaatsen, waar staan die in de nieuwe versie van Fok!?
pi_87968736
Ik ga die medelaspeen nog proberen. Anders doet ze het maar op de speen waarmee ze het beste drinkt... Als ze maar wat binnen krijgt en misschien lukt het wel als ik het niet doe maar iemand anders.
pi_87969031
Ik denk dat dat een paar dagen ook duurt tessie. Is het al wat minder geworden?
Ik moet zeggen dat ik me zwaar irriteer aan dat maandverband al 3 weken lang, hoop dat het snel over is..

Wat een gedoe zeg Tico met die spenen, had er niet bij stil gestaan dat dat zo moeilijk kon zijn.
pi_87969078
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:58 schreef Mereltje het volgende:
Cantare leuke dag gehad met de doop, had ze een mooie kleertjes aan?
Bij de doop had ze een doopjurk aan, hier een fotootje. Die heb ik zelf ook gedragen als baby. :)

Voor daarna had ik leuke kleertjes uitgezocht, maar helaas besloot mevrouw nét voor ze de kerk binnenkwam alles onder te schijten. Dus stinken (zat ik daar een half uur met een stinkende baby), en haar maillotje en romper waren helemaal vies! Er zat ook een gele vlek op de doopjurk, gelukkig aan de onderkant. :X :D :') Gelukkig had ik reservekleertjes bij me.
pi_87969150
Leuk cantare! Leyla krijgt dezelfde jurk aan als Jen... Jen besloot m onder te spugen net voordat we de zaal in liepen. Ook zo leuk.

Dopen van Jen... Alleen de jurk zie je helemaal niet..
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:28:09 #53
259886 pessie
pi_87969526
Mooie foto's.

Troeta, bij mij duurde het 6 weken...
pi_87970777
Pessie, Leia zit nu definitief in maat 3. Ik had ze al een tijdje voor de nacht, en maatjes 2 nog voor overdag. De maatjes 2 waren afgelopen weekend op, maar hadden nog wel even gekund denk ik. 3 zit prima maar nog wel ruim!
pi_87970849
Ik heb nog 1 pak maat 2 liggen en dan gaat dikbil in maat 3.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:36:55 #56
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87971603
Zo, ik meld me ook eindelijk hier. :)
Mag Neve (dochter, 13 oktober) ook in de openingspost?

Ze is alweer bijna twee weken en inderdaad "het gaat zo snel". We vinden haar echt al weer anders als in het ziekenhuis, ze is een stuk sterker, niet meer zo'n breekbaar popje en misschien zelfs al wat groter. Haar haar staat gelukkig nog lekker alle kanten uit en ze kan nog steeds erg schattig oorwurmachtig kijken. :D

Afgelopen weekend was erg zwaar. BV-regeldag, dus het wS alleen maar drinken en huilen en spugen. We zijn maar zo veel mogelijk in bed gebleven. Ergste lijkt welvoorbij nu (al begint ze spontaan weer te huilen natuurlijk :) )
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:42:43 #57
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87971787
Mooie doopfoto's :Y

Hier ook een familiejurk Cantare, maar die was al te klein toen Willem geboren werd :') Gaan we nog iets op verzinnen, de jurk is 100 jaar oud en kunnen we dus ook niet zomaar laten aanpassen...

Welkom Hik, mooie naam ook! Heb die op verschillende uitspraakmanieren al gehoord, hoe is het bij jullie? Niev, Nève, of Neeve....

Willem zit hier al een paar weken in nummertje 3, dat is toch vanaf 4 kilo?

Martijn heeft Willem vanochtend naar m'n moeder gebracht en ik heb effe flink uitgeslapen. Dat scheelt al wel wat met m'n griep... Vandaag maar rustig aan doen, voel ik me morgen vast beter genoeg om weer dingen te gaan doen...
pi_87971928
ik vind t verschil tussen 2 en 3 ook niet zo groot. t verschil tussen 1 en 2 vond ik groter.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:52:49 #59
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87972115
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 11:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vind t verschil tussen 2 en 3 ook niet zo groot. t verschil tussen 1 en 2 vond ik groter.
Dat dus, ik vind pampers sowieso aan de kleine kant. Maat 3 past nu perfect en kan mezelf niet voorstellen dat die nog tot 9 kilo zou moeten voldoen...
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:54:47 #60
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_87972178
Welkom Hik! En gefeliciteerd met Neve! *O*
Met het griepje gaat het al wat beter, Orea. Morgen weer aan het werk. Nu maar hopen dat Siebe niet ziek wordt. :{
Hij kan zich trouwens ineens op zijn zij draaien! En het lukt hem ook om wat dingetjes te pakken (al is het wat onbeholpen maar ja). Soms komen zijn handjes achter het poppetje samen, de loser! 8-) De oog-hand coordinatie is nog niet wat het zijn moet. Maar er is duidelijk ontwikkeling zichtbaar en dat maakt me blij!
Lachen doet ie soms ook, als ie goede zin heeft. Maar dan lacht hij ook de hele buurt bij elkaar. :D
kloep kloep
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:42:57 #61
258612 nytar
boys boys boys
pi_87973795
@ticootje: Misschien een rare vraag, maar heb jij gisteren Jennifer opgehaald met Leyla in een paarse draagdoek? Ik heb ingevallen op een KDV en toen ik naar huis reed dacht ik ineens...Jennifer van een jaar of 2 oud....klein baby'tje in een draagdoek...dat moet een FOK! mama zijn!
pi_87973883
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:42 schreef nytar het volgende:
@ticootje: Misschien een rare vraag, maar heb jij gisteren Jennifer opgehaald met Leyla in een paarse draagdoek? Ik heb ingevallen op een KDV en toen ik naar huis reed dacht ik ineens...Jennifer van een jaar of 2 oud....klein baby'tje in een draagdoek...dat moet een FOK! mama zijn!
Jep.. Dat was ik. :D :D

Jen in een roze trui onder de chocola.. Ik was eigenlijk te vroeg, want normaal wilt ze nooit mee als ik haar vroeg ophaal. maar ik had Leyla net in de doek en ze was net in slaap gevallen na het uitlaten van de hond, dus ik dacht ach we wagen het er maar op.

De doek is een didymos met van die spermapoppetjes. Hij is geverfd, ik dacht dat hij blauw is geweest en rood is geverfd.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:48:32 #63
258612 nytar
boys boys boys
pi_87973997
ja ze zat goed onder he! Altijd fijn om ze zo mee naar huis te krijgen :) ze had iig erg genoten van dr rijstwafel met chocopasta!
pi_87974188
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:48 schreef nytar het volgende:
ja ze zat goed onder he! Altijd fijn om ze zo mee naar huis te krijgen :) ze had iig erg genoten van dr rijstwafel met chocopasta!
Kinderen horen lekker vies te worden. Dat poetsen we wel weer schoon.. En de wasmachine draait toch wel. En rijstwafel met pasta :r Ik hoef het haar thuis niet te geven... Maar volgens mij eet ze op het kdv ook gewoon haar korstjes op.. Kinderen :')
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:25:40 #65
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87975396
Dank allemaal! Je spreekt het uit als "Niev" inderdaad (althans, dat doen wij, maar ik heb ook al heel wat versies voorbij zien komen).

Ik kijk uit naar het gebruik van de draagdoek! Maar heb een keizersnee gehad, dus zie het nog even niet zitten nu...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_87975587
wat grappig :D
jen en leyla zijn leuk O+

mijn kind is gek :') die wil zn vader niet laten zien wat ie kan...gisteren in de box 2keer achter elkaar op zn rug draaien. de laatste keer op t moment dat zn vader binnenkomt...dus leg m weer op zn buik onder t motto: kijk wat floris kan...blijft ie gewoon 10min op zn buik liggen (ook wel knap, normaal is hij dat ook snel zat, maar toch).
tis net als toen met t lachen...ik moet geloof de hele dag metcmn videocamera rondlopen :D
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:23:18 #67
259886 pessie
pi_87981054
Hik gefeliciteerd en welkom met Neve!

Fluugs balen van het ziek zijn.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:24:11 #68
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87981093
Ik ken het gevoel Son, Willem stopt accuut met lachen zodra er een camera in de buurt komt :')

Hij kijkt overigens tv tegenwoordig 8-)

Let niet op de slechte foto, maar ik wilde even laten zien dat ik mezelf de laatste tijd steeds vaker eraan moet herinneren dat hij pas 11 weken is...

pi_87981273
Ook wij willen ons graag melden. Sinds 23 september zijn wij de trotse ouders van Lotte. Na een rottige borstvoedingsperiode zijn we nu overgestapt op een combinatie van borstvoeding (kolven) en flesvoeding. Verder is Lotte een erg tevreden baby die 's nachts heerlijk 6 a 7 uren achter elkaar slaapt :D

Ze woog bij de geboorte 3440 gram en vanmorgen op het consultatiebureau woog ze alweer 4225 gram. Ook is ze voor het eerst gemeten en is ze 53,5 cm lang. Door de arts is ze helemaal goed gekeurd en daarna was het tijd voor haar eerste prikjes. Bij de 1e gaf ze alleen en kikje maar bij de 2de heeft ze even lekker gekrijst tot de naald eruit was ;( Op dit moment ligt ze heerlijk te slapen en ik hoop dat ze er niet erg veel last van gaat krijgen.

En dan ook nog een foto van onze trots!

Beetje drukke foto maar ze staat hier zo leuk op O+
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:32:01 #70
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87981439
Wat een heerlijke meid Rixtje O+

Klote is dat he als de BV niet lukt? Ik heb ook combi fles/BV gedaan... Nu inmiddels alleen 's ochtends nog een beetje BV en de rest fles, nog even een knuffel/troostmomentje elke dag.
pi_87982462
Ah, wat een leuke foto van Lotte O+ Hier nog iemand met combi bv (kolven) en kv :)

En wat leuk die doopfoto's!

Wij zijn vandaag voor nacontrole/nagesprek bij de vk geweest. En volgens haar ben ik gewoon toch ongesteld geworden :o Ze zei omdat het vloeien al een paar weken gestopt was, kan het niet ineens weer beginnen, ook niet met oud bloed. Dus :o Maar het is nu alweer over, was maar een paar daagjes dus. En het zegt verder ook niet zoveel, want het kan nu alsnog een paar maanden wegblijven zei ze ook. Gelukkig maar ;)
Nou ja, ik ben 2 jaar niet ongesteld geweest eigenlijk, dus mag ook niet klagen.
pi_87982507
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:32 schreef flugeltje het volgende:
Wat een heerlijke meid Rixtje O+

Klote is dat he als de BV niet lukt? Ik heb ook combi fles/BV gedaan... Nu inmiddels alleen 's ochtends nog een beetje BV en de rest fles, nog even een knuffel/troostmomentje elke dag.
Bedankt!

Ik vond het echt vreselijk dat het niet lukte inderdaad. Helaas moet ik het wel afkolven en kan ze niet aan de borst omdat ze niet goed happen wil ze vindt het veel leuker om op haar onderlip te zuigen. Daarbij hadden we ook nog eens spruw. Het was gewoon een hel als ze aan mijn borst lag zo'n pijn deed het maar ook logisch als ze niet goed hapt. Maar ben wel erg blij dat we het besluit hebben genomen te stoppen want zij is nu meer tevreden omdat ze genoeg voeding krijgt en ik ben er gewoon weer voor haar en dat is belangrijker!
pi_87982524
Godverdomme verkeerde topic.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:00:07 #74
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87982723
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 15:55 schreef Rixtje het volgende:

[..]

Bedankt!

Ik vond het echt vreselijk dat het niet lukte inderdaad. Helaas moet ik het wel afkolven en kan ze niet aan de borst omdat ze niet goed happen wil ze vindt het veel leuker om op haar onderlip te zuigen. Daarbij hadden we ook nog eens spruw. Het was gewoon een hel als ze aan mijn borst lag zo'n pijn deed het maar ook logisch als ze niet goed hapt. Maar ben wel erg blij dat we het besluit hebben genomen te stoppen want zij is nu meer tevreden omdat ze genoeg voeding krijgt en ik ben er gewoon weer voor haar en dat is belangrijker!
Ik ken het gevoel zo goed, nadat ik besloten had te stoppen met stressen en er maar het beste van te maken kwam de rust... Ik heb sowieso niet genoeg om te kunnen kolven dus op deze manier werkt het voor mij het beste. En Willem doet het prima en dat is inderdaad het belangrijkst!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:02:20 #75
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_87982858
Er zijn natuurlijk hele generaties kinderen groot gebracht met kunstvoeding.
Maar voor de band moeder-kind lijkt BV mij geweldig goed.
(Al kan ik daar niet zo goed over meepraten) :P
Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige pappa op dit subforum!
Maar ook met de fles kijk ik Siebe in de poppetjes van zijn ogen. Dankbare, vlugge drinker. O+
kloep kloep
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:02:29 #76
259886 pessie
pi_87982864
Rixtje gefeliciteerd met Lotte! En welkom hier!
pi_87985616
Met Jen was het wel anders, die pakte gewoon meteen de fles.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:38:28 #78
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87987628
Even een fotootje van Neve dan maar...

pi_87988157
wat een schatje hik O+

en lotte ook! wat snel trouwens de prikjes rixtje. das toch .normaal pas na 2maanden?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:02:57 #80
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_87988667
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 17:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat een schatje hik O+

en lotte ook! wat snel trouwens de prikjes rixtje. das toch .normaal pas na 2maanden?
Ja; 2-3-4 maanden en dan weer met 11.
kloep kloep
pi_87989303
Hier was Leyla ook 6 weken bij prik 1.
pi_87989432
oh oke, floris 9 weken met de eerste en morgen de 2e
ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is. heb t idee dat ie opeens een stuk langer is
pi_87990518
Volgende week hebben wij ook prik 2.
pi_87990641
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat een schatje hik O+

Klopt Sonnetje dat het zo vlot was maar er werd hier geadviseerd om de prikken nu al te geven in verband met gevallen van kinkhoest in de omgeving vandaar ;)
pi_87993869
flugeltje, wat heeft Willem leuke haartjes zeg! En hij ziet er al zo groot uit.
En welkom Hik en Rixtje!!

Mijn vriend moet morgen weer werken, dus vanaf nu gaat het echte leven weer beginnen, moet ook naar de gehoortest, dus mag fijn een stukje wandelen. Eigenlijk niet heel goed gepland, want loop nog steeds moeilijk en mijn binnen 5 dagen oplosbare hechtingen zitten er gewoon nog steeds!
pi_87994032
Troeta, dan moet je ff vragen of ze de hechtingen eruit halen, echt dat lucht heel erg op... Bij mij heeft de vk ze ook verwijderd, ik wilde het bed opmaken en sprong mn bed op, maar dat vonden mn hechtingen niet zo leuk... Dr uit met die dingen.
pi_87994234
Mag Ilse ook in het lijstje?? 23-10-2010

Nu we thuis zijn begint het lekker te lopen met dr. We hebben een heftige start gehad, maar beginnen een beetje bij te komen met zijn drietjes. Bv liep in het ziekenhuis slecht. Een uur strijd om 10 minuutjes te kunnen drinken. Ik ben in het ziekenhuis erg slecht begeleidt blijkt achteraf. Nu we thuis zijn, zijn we met hulp van de kraam aan het voeden. En het begint te lopen. Ik voed nu met een tepelhoedje en kolf na elke voeding op de produktie op gang te houden.Ilse was 3605 bij geboorte, maar vanmorgen was ze 3300 gram. Nu gaan we na elke voeding bijvoeden om dr te laten groeien. Ze heeft ook weinig plasluiers. Gelukkig begint het kolven te lopen. Ik had net 30 cc aan 1 borst.
Omdat ze ook erg onrustig slaapt ( haar handjes zijn veeeeel leuker dan slapen) hebben we vandaag een pacco bakerding gekocht. En jeetje wat een verschil. We leggen haar nu wakker in bed, en met een paar minuutjes slaapt ze. O+
*poef* nu is het weg
pi_87994927
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:47 schreef Rixtje het volgende:

[..]

Klopt Sonnetje dat het zo vlot was maar er werd hier geadviseerd om de prikken nu al te geven in verband met gevallen van kinkhoest in de omgeving vandaar ;)
ah vandaar :)

kj welkom hier! mooi meisje met mooie naam trouwens!
pi_87995054
Ja inbakeren is hier ook groot succes tot nu toe. Heerlijk in dr zakje.

Son, ik heb toch de pacco niet nodig, als ik zie aan hoeveel slangen ze komt te liggen, dan kun je toch niet inbakeren en ze wordt dan toch in slaap gehouden.. Ik denk dat met haar zakje het ook makkelijker weer afbouwen is tzt.
pi_87995553
Welkom aan de nieuwe meisjes... wat een meisjesbabyboom hier hè? Volgens mij zijn er echt veel meer meisjes dan jongens geboren de afgelopen maanden. Van de 7 mensen in mijn zwangerschapsgymclubje zijn er ook 6 die een dochter hebben gekregen!
pi_87995581
Meisjes zijn ook veel leuker dan jongetjes. ;)
pi_87995824
echt niet :P

hier zijn vooral jongens geboren. op de verjaardag van mijn zwager waren 4 baby's en allemaal jongens, in de leeftijd van 5maanden tot 3 weken.
pi_87996155
Mooie doopfoto Cantare :) en van Ticootje ook al kan je dat niet zo goed zien..

Hik gefeliciteerd met jullie dochter Neve *O*

Borizzz ik wist helemaal niet dat een logopedist/fysiotherapeut iets zou kunnen doen aan het drinkprobleem, ben benieuwd naar je verhaal na vrijdag.

Flugeltje wat lijkt Willem al groot zeg :o

Rixtje gefeliciteerd met Lotte wat een cutie zo in het roze O+ (bekend Hema pakje ;) )

Sonnetje succes morgen bij de CB met de prikjes :{ Floris ook al zo bewegelijk. Femke ook al ze begint een poging tot draaien te doen maar nog niet gelukt hier :%

Troeta succes morgen overdag zonder vriend en kraam. Tja die hechtingen, kan even duren :X

Kaatjejannie welkom met Ilse, ben heel nieuwsgierig naar haar echte naam, wil je die PM-en ? :P

Hier in mijn omgeving zijn de laatste tijd ook veel meer meisjes geboren..
Gisteren wilde Femke nauwelijks drinken bij mijn moeder, denk toch dat ze even in een ontwikkeling zit. Vandaag op de creche weer niet. Ze dachten dat het aan het flesje lag, dus zijn we er weer heen gegaan met een ander flesje. In de middag dronk ze gelukkig wel goed. Ik ga volgende week op een avond met moeders en vaders knutselen voor de kindjes, een broodplankje voor later :') heb er wel zin in, ben benieuwd naar de moeders en eventuele vader, wie weet doe ik nog leuke contacten op.
pi_87996461
Mereltje, in z&g staat een foto van kj's meisje+naam :)

draaien deed ie al wel, maar weet niet of k m nou toen net een beetje scheef neerlegde, gisteren dus wel recht...
maar het allerleukste is staan :')
pi_87996742
Ah zal even kijken Sonnetje. Wat knap joh van Floris 8-) staan vind Femke ook leuk :D ik denk dat ze over een weekje ook wel kan draaien als ik haar pogingen zie doen .. :%
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:11:28 #96
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87997563
Wat goed om jullie ervaringen met het inbakeren te horen. Misschien moeten wij er toch ook maar aan beginnen.

BV is hier eigenlijk steeds goed gegaan, mede dankzij de geweldige begeleiding in ons kraamhotel.
Wel wil ik 1-2 voedingen vervangen door fles in de komende maand. Dat geeft mij wat meer vrijheid om dingen buiten de deur op te pakken. Ik heb nu zoveel melk dat ik echt ga lekken als ik een poosje niet voed. Heb nog niet zoveel idee hoe dit aan te pakken. Jullie wel?
pi_87998782
Welkom Kaatjejannie, Rixtje en Hik met jullie kleintjes!

Hik, bij mij duurde het lekken behoorlijk lang, nu (Isabel is 5 maanden) af en toe nog alleen rechts als die op knappen staat. Het heeft tijd nodig blijkbaar, maar ik heb geen idee of iedereen uiteindelijk zindelijke borsten krijgt.. ;)

Troeta, de verloskundige heeft bij mij alleen de achterste hechting verwijderd :X , die zat te strak en dat was ook de enige waar ik last van had. Komen ze de gehoortest niet thuis doen bij jullie? :? Was hier wel in haar eerste week ook, scheelde een hoop gedoe.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_87998874
Je bouwt dan gewoon 2 voedingen af. Maar dat kun je beter doen als je ietsjes langer voedt, dan is je productie stabieler. Je bouwt gewoon de makkelijkste voeding af door die te vervangen met kunstvoeding. Dan zul je wat stuwing krijgen, dat hoort erbij. Maar na een dag of 3 is dat helemaal weg en kun je de volgende voeding afbouwen.
pi_88001277
wij hebben nu 1 zo'n pacco doek, maar wil dr wel meer bij. Net op marktplaats een mooi koopje gezien, dus hopelijk kunnen we die morgen halen. Ilse spuugt wel wat, vind het zo zielig om dr in een vieze doek terug te leggen..
*poef* nu is het weg
pi_88001364
Daarom heb ik 2 puccababies. Heel handig.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:27:14 #101
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88002293
By the way: wij leggen Neve nog steeds op haar zij te slapen. Ik weet dat we dat binnenkort moeten veranderen naar de rug. Klopt het dat dat ongeveer nu is (2 weken)?
pi_88002361
Hier mocht Leyla niet op haar zij, nieuw protocol. Ik heb het wel gedaan, sinds ze ingebakerd wordt slaapt ze op haar rug.
pi_88002515
In het ziekenhuis werd Ilse op haar zij gelegd. Nu thuis leggen we har op haar rug. Het is nou zo heerlijk dat we haar wakker wegleggen en dat ze met een minuut of 5 vertrokken is. Waren we vannacht nog een half uur tot een uur mee bezig.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:33:25 #104
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88002643
Jup... ik word nu al voor de 3e keer in een uur "geroepen". Ze drinkt iedere keer nog een beetje, maar ze heeft volgens mij ook last van het feit dat ze zichzelf in haar gezicht mept.
Ik heb een inbakerding van een vriendin liggen, maar ik wil dat wel eerst even met het cb bespreken. Lijkt me toch wel iets dat je zorgvuldig moet doen...
pi_88002722
Ligt eraan wat je hebt liggen. Heb je losse doeken of een kant en klaar zak? Losse doeken moet je inderdaad even leren, bij de kant en klaar dingen kun je haast niets fout doen.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:10:33 #106
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_88004646
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:33 schreef Hik het volgende:
Jup... ik word nu al voor de 3e keer in een uur "geroepen". Ze drinkt iedere keer nog een beetje, maar ze heeft volgens mij ook last van het feit dat ze zichzelf in haar gezicht mept.
Ik heb een inbakerding van een vriendin liggen, maar ik wil dat wel eerst even met het cb bespreken. Lijkt me toch wel iets dat je zorgvuldig moet doen...
Siebe heeft veel baat gehad bij de puckababy . Daar slaapt hij nu nog steeds in.
Het is een wat mildere vorm van inbakeren. Misschien is dit ook een alternatief?
kloep kloep
pi_88006511
jeetje jullie hebben een hoop geschreven! eens kijken of ik alles heb onthouden waar ik op wilde reageren:

flugel ben je inmiddels weer een beetje opgeknapt of nog steeds ziekjes?
beterschap in ieder geval :*

Tico wat ontzettend vervelend dat leyla zo'n moeite heeft met uit een fles te drinken, hopelijk vinden jullie snel een oplossing.
Heb jij al wat meer rust met wat nog komen gaat? blijft spannend natuurlijk?!

Silmarwen wat fijn dat Yasmin het goed doet, alleen dan nageltjes in de gaten houden
ow en die toeschiet reflex wat irri he, hier heeft dat ook wel zeker 4 mnd geduurd!
En dan nog je eigen bekken, da's ook wel echt balen

Fannetje wat goed dat je voor jezelf ook aan de bel hebt getrokken en fijn dat je serieus wordt genomen:*
het is ook allemaal niet niks

boriszz ook al ziek thuis, ook nog beterschap
maar ik lees wel goede verhalen over siebe! die is lekker aan het ontwikkelen enzo he

orea naar he dat gevoel van wel/niet weer ongesteld worden, heb je eigenlijk nog last van (ik ben de naam kwijt :@ ) waar je met je zwangerschap wel weer pijnlijk last van had?

en wat een schattige doopjurkjes en foto's O+ zag ik voorbij komen
evenals een hele mooie willem, O+ ik kan me voorstellen dat ie ook ouder wordt geschat!

Hik welkom met Neve (en succes met de BV en regeldagen etc) en herstel nog van je keizersnee
wat kijkt ze trouwens lekker afwachtend/nieuwsgierig de wereld in, O+

sonnetje ha ha floris die steeds zn mooie akties niet uitvoert als papa ze wel kan zien!

Rixtje ook welkom met jullie prachtige Lotte O+

Tessie wel een goed gesprek gehad?

troeta succes morgen, als je vriend gaat werken, gaat vast helemaal goed komen!

Kaatje Jannie ook welkom met Ilse, fijn dat je een goede kraam hebt ook met betrekking tot de borstvoeding

dat hele inbakeren he, klopt dat dat dat (jeetje wat een dat's maar hoe komt de zin anders kloppend?) tot aan een half jaar wordt aangeraden?
en nu ben ik bijgelezen en is het echt bedtijd (allang)
morgen maar weer een poging verder....
pi_88009397
@dracu: je kunt ook zeggen 'klopt het dat dit tot aan...' :Y Maar het klopt, i.v.m. omrollen is het na een half jaar niet meer veilig.

Trouwens, wisten jullie dat inbakeren van kinderen jonger dan 6 weken niet wordt aangeraden?

KJ, gefeliciteerd met je mooie dochter, dat jullie maar heel veel van elkaar mogen genieten! *O*
pi_88013093
Jeetje van dat inbakeren jonger dan 6 weken wist ik niet. Mijn kraamhulp bakerde Rosanne gewoon in..
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:48:16 #110
258612 nytar
boys boys boys
pi_88013485
Bij ons werd er ook in de eerste week direct ingebakerd door de kraamhulp. Wel met behulp van een hydro-luier en niet vastgezet zodat ie zichzelf los kon wurmen, maar toch!
Enne Hik, ze zijn bij mij uiteindelijk na een maand of 3 zindelijk geworden, het lekker hield ik tegen met de lilypads, werkte een stuk beter dan de senseopads! ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:51:25 #111
259886 pessie
pi_88013568
KJ gefeliciteerd en welkom met Ilse! Fijn dat de borstvoeding nu beter gaat maar wat ontzettend naar dat je in het ziekenhuis niet goed begeleid bent.

Mijn kraam legde Nathan ook vast in een hydrofiel, nu is hij te klein voor een hydrofiel en leggen we hem in een laken.

Vannacht heeft Nathan weer geslapen van 22.30 tot 7.20!!!!! En dat zonder speen te vragen rond 6!

Wat betreft op de zij leggen, ik wilde graag steeds wisselen (zij-rug-zij) maar toen de cb mevrouw kwam vertelde ze dat Nathan dood zou gaan aan wiegendood als ik hem op zn zij legde, en ook al vind ik dat erg ver gezocht, toch heeft ze me bang gemaakt, ben er nog steeds een beetje boos over, vooral omdat ik het idee heb dat hij niet lekker slaapt op zn rug overdag.

En hier ook niet zindelijk, Nathan is vandaag 3 maanden maar ik lek rechts nog steeds, en als ik stuwing heb gehad links duurt het ook altijd weer even voordat die kant zindelijk is. Ik gebruik senseopads :P
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:53:52 #112
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88013610
Waar koop je die lilypads?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:03:45 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88013839
Online zo te zien Hik. Mss kan je het nog even vragen in het bv topic.
http://www.prettymum.nl/b(...)ypadz+zoogcompressen
pi_88014102
lilypads zijn volgens mij ook gewoon bij de drogist te koop hoor en zoogkompressen zijn van Natusan maar 3 euro volgens mij, dus om te bezuinigen met 3 euro.
pi_88014409
Prenatal heeft ook Lilypads ;)
pi_88014425
Oeps, goedemorgen. Brakke nacht.
pi_88014507
:D

Hier een redelijke nacht (19:00 tot 23:00 (wakker gemaakt anders komt ze als ik net een uurtje slaap ;)) toen tot 03:00, gevoed en toen om 5:00...gevoed en daarna bij mij in bed verder geslapen tot half 9...) maar waarom ik zoooo ontzettend gaar ben?? Herfst?

Leia ligt er in elk geval alweer op :D en zonder morren weer in dromenland O+
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:38:28 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88014596
Zo zie je maar, ik moet niks zeggen over dingen wara ik geen verstand van heb. ;) :@
pi_88014646
quote:
1.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
Zo zie je maar, ik moet niks zeggen over dingen wara ik geen verstand van heb. ;) :@
Hoezo, was toch een goeie tip van je ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:01:59 #120
258612 nytar
boys boys boys
pi_88015164
Lilypads zijn inderdaad gewoon bij de drogist te koop, bij ons lagen ze naast die "gewone pads" ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:17:59 #121
259886 pessie
pi_88015658
Lilypads liggen inderdaad naast de gewone pads. Ik heb zelf Natusan, maar wil wel eens lilypads proberen. Vind ze alleen zo duur in aanschaf, maar ja, als ik kijk hoeveel dozen ik al gebruikt heb, kon wel uit...
pi_88017069
Ik heb het gehaald!! ;) Ook nog even langs de Hema geweest voor dat ene leuke pakje en boodschappen gedaan met de wandelwagen. En Mex zijn oren waren helemaal goed gelukkig.

Een van mijn kraamverzorgsters legde trouwens uit dat inbakeren niet meer mag, maar een beetje zo die armpjes vastmaken mocht wel. Zijn voetjes staken er ook onderuit dus die kon die wel lekker bewegen. Ze deed het omdat Mex liever op zijn handjes sabbelde dan mijn tepel. maar hij pakte mijn tepel toen alsnog niet, dan ging die maar gewoon slapen.

Orea, dat klinkt eigenlijk wel als een zware nacht , vind het niet gek dat je gaar bent hoor.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:09:26 #123
54772 Silmarwen
pi_88017517
Hier ook "ingebakerd" met een hydrofiel luier. Ze kan zichzelf loswapperen, maar slaapt nu iig wel in haar bedje, zonder zichzelf steeds wakker te wapperen. Ze wil graag op haar handje sabbelen maar de coordinatie ontbreekt nog, en een speen wil ze pertinent niet!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:38:19 #124
259886 pessie
pi_88018495
Sil welke speen heb je gebruikt? Wij hadden eerst de difrax -2/+2, die wilde meneer echt niet en spuugde hij meteen uit, volgens de lk had Nathan behoefte aan iets groters, toen hebben we een difrax 0/+6 aangeboden, daar kon hij wel wat mee. Nu hij zn vingers en duim gevonden heeft sabbelt hij ook graag daarop, maar 's nachts liggen zn handjes vast dus moet hij het doen met een speen.

Troeta, heerlijk he met de wagen weg! Ik geniet er zelf ook altijd van! Fijn dat Mex zn oortjes goed waren!
pi_88019261
@cantare dank voor de uitleg, het was al laat he kon niks anders bedenken

Tico en orea (ja ook orea want ik vind het ook wel een heftige nacht) hebben jullie je goede nacht aan ons door gegeven, want ik mag jompelen minidraak heeft in het geheel doorgeslapen van 22.30 tot aan 05.00! *G*
ik ben zelf op automatische piloot wel een paar keer wakker geweest, maar toch!
pi_88019298
JEEEE dracu! Goed hoor..

Leyla kwam denk ik elke 2 uur drinken.. Das best vermoeiend, en ze had nog echt honger ook, want dr speen hoefde ze mooi niet.
pi_88019350
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:56 schreef Troeta het volgende:
Ik heb het gehaald!! ;) Ook nog even langs de Hema geweest voor dat ene leuke pakje en boodschappen gedaan met de wandelwagen. En Mex zijn oren waren helemaal goed gelukkig.

Een van mijn kraamverzorgsters legde trouwens uit dat inbakeren niet meer mag, maar een beetje zo die armpjes vastmaken mocht wel. Zijn voetjes staken er ook onderuit dus die kon die wel lekker bewegen. Ze deed het omdat Mex liever op zijn handjes sabbelde dan mijn tepel. maar hij pakte mijn tepel toen alsnog niet, dan ging die maar gewoon slapen.

Orea, dat klinkt eigenlijk wel als een zware nacht , vind het niet gek dat je gaar bent hoor.
:D die pakjes zijn echt geniaal!!

Hmm, jij vind het dus wel als een zware nacht klinken.. Als ik haar voed ben ik maar 15 minuten bezig hè ;) vanaf uit bed halen, schone broek en voeden en weer terugleggen.. En ze slaapt ook direct weer, dus dat is wel fijn!

Ze maakt wel een lange ruk, maar vanaf 19:00 uur.. als ik haar dan laat liggen dan tukt ze vaak wel tot 2.. Zou wel fijn zijn als dat wat verschuift, van 22:00 tot 05:00 ofzo.. Maar ik ga haar niet wakker houden :)

Ik ben voorlopig nog thuis, dus het gaat wel prima zo. Heb wel een schapenvachtje nu voor haar, want ze is best koud 's nachts.. misschien dat dat ook nog verschil maakt! En ik moet bekennen dat ik het wel heel lekker vind de hele avond voor onszelf te hebben...

Wowwww Dracu! Nou dat vind ik niet erg hoor, om het een keer over te hevelen naar jou ;) Super joh!! *O*
pi_88019434
Anne slaapt nog steeds wonderbaarlijk goed, vannacht van 23.30 tot 8.30!
Helaas heeft ze wel wat last van een verkoudheid, ze ademt zwaar en heeft een verstopt neusje.

Vanmorgen even gebeld met het CB omdat ze de laatste week wat moeizamer drinkt en bijna iedere dag wel één voeding vrijwel helemaal terugspuugd. Maar zolang ze genoeg plasluiers heeft kan dat gelukkig geen kwaad. Omdat ze ook wat meer huilerig is moest ik het wel een beetje in de gaten houden en als het erger wordt, moet ik contact opnemen met de huisarts.

Oh, en nog een mijlpaal vandaag, Anne heeft voor de eerste keer een jurk aan, maat 62 en die zit niet eens meer al te ruim! :o
pi_88019496
Oooh en mag ik weer even een O+ post doen? :@

Mijn muppetje is toch zo'n lekker vrolijk ding!! Ze ligt nu lekker even in de box, op schapenvacht :D (stinken joh! Maar ze vind het wel heel fijn) te lachen, gillen en doen naar haar mobiel.. Dan staat de mobiel stil, maar dat laat ze niet merken, dus ik loop ernaar toe en zeg alleen maar: doettie het niet meer schat? En ik krijg me een lach... Potverdorrie, ik smelt hier gewoon weg!!! O+ O+

Ik word echt week hoor, van het ouderschap!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:17:08 #130
259886 pessie
pi_88019725
Draakje geweldig!!! Fijn dat jullie wat beter hebben geslapen!

Fannetje een mijlpaal met jurk, wat lief!

Orea, het ouderschap maakt inderdaad week. Het is geweldig.

Tico, succes vandaag, klinkt erg vermoeiend.

En waar kan ik de emotions terugvinden in de nieuwe look van fok!?
pi_88022001
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:33 schreef Morretje het volgende:

Troeta, de verloskundige heeft bij mij alleen de achterste hechting verwijderd :X , die zat te strak en dat was ook de enige waar ik last van had. Komen ze de gehoortest niet thuis doen bij jullie? :? Was hier wel in haar eerste week ook, scheelde een hoop gedoe.
En Ticootje, dat is wel een idee om de hechtingen te laten verwijderen, maar hoopte nog dat het spontaan zou gebeuren. Of als ze nu niet opgelost zijn, lossen ze dan helemaal niet op?

En ik moest idd naar het consultatiebureau voor die gehoortest, wat een avontuur voor 10 seconden zo'n ding in zijn oor. En dat apparaat hadden ze makkelijk ff mee kunnen nemen idd.
deden ze het bij jullie gelijk met het hielprikje? Want die deed de verloskundige bij ons, misschien andere regeling hier.
Maar ja, nu hebben we alvast geoefend voor een echt consultatiebureaubezoek.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:32:29 #132
259886 pessie
pi_88022580
Bij ons deden ze het inderdaad tegelijk met de hielprik.

Verder gewoon hechtingen laten verwijderen hoor, wordt alles beter van!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:04:09 #133
54772 Silmarwen
pi_88023727
Hier ook hielprikje en gehoortest thuis. Godzijdank moet er niet aan denken om na 6 dagen al naar het consultatiebureau te gaan zeg... Ik heb nog niets eens buiten gewandelt. :D

Vanaf wanneer lieten jullie die hechtingen verwijderen? Ik wil zo graag in baaaaaaad! Vloei nog, dus mag sowieso niet, maar moet ook wachten op de hechtingen. Heb er geen last van trouwens.
Bekken gaan ook beter, ik had gewoon te veel gedaan denk ik. Vandaag meer rust, Yade naar het KDV dus even een herstel dagje. Morgen ook maar meer hangen op de bank ipv de meiden badderen, de vaatwasser en keuken doen, de bedjes verschonen enzo. Misschien moet ik eens een paar weken niet zo eigenwijs doen.

Jasmin doet het nog steeds goed. Eerste keer een 100cc fles overdag leeg! 's nachts doet ze dat wel vaker. Maar net dronk ze slechts 50cc. Het wisselt enorm met haar. En wat een slaapkop, net zo rustig als Yade. Ook als ik de foto's zie. Twee druppels water,alleen heeft Jasmin een smaller koppie en had Yade meer slag in haar haar en was ze wat donkerder van huidskleur.
pi_88024187
Hier een zieke mama waarbij Fok een hele andere uitstraling heeft ;)

Heb me 4 dagen door het werk heen gesleurt..eigenlijk gekkenwerk had me gewoon ziek moeten melden maar ben graag erg eigenwijs!

Verder gaat het hier prima! Nanique zit vol in de tandjes want er zitten me bulten in d'r mond en het volledige handje verdwijnt en word op gekauwt hihi..

Ik ga nu weer eens wassen en daarna voeden!

tot snel maar weer..
Altijd blijven lachen... :)
pi_88029547
ik heb een kleine bikkel O+ en een kleine bollie O+ net als mama :P
hij woog 6555 en is 61 cm lang.
bij zn prikjes heeft ie amper gehuild. bij de eerste werd ie op t eind helemaal rood. en bij de 2e moest ie een beetje huilen, maar zodra k m vast had was t weer goed. ik had ook zn rammelaar meegenomen en dat hielp ook wel geloof ik.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 17:53:07 #136
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88030703
Hier kwamen ze ook langs voor de hielprik/gehoortest. Wel fijn, want met die keizersnee had ik echt niet daarheen gekund. Overigens kreeg ik wel een beetje de slappe lach van die "screener". Mijn god, dat mens legde dingen echt uit of je niet helemaal 100% bent! :D

Orea, weet helemaal wat je bedoelt. Ben normaal vrij nuchter, maar kreeg net echt traantjes toen Neve helemaal opging in haar nieuwe muziekspeelding. O+
Overigens is het ook gewoon vermoeidheid geloof ik, want ik heb vandaag al tig voedingen gegeven. Ze blijft maar vragen en wilde NIET gaan slapen (waar ze vervolgens weer zeurderig van werd en helemaal niet meer sliep). Nu is het alweer even stil. Fingers crossed! :)

Trouwens: ik ben blij dat bv goed gaat hier, maar vind het wel écht zwaar dat ik dit alleen maar in mijn eentje kan doen... zeker op dit soort dagen... :{
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:20:50 #137
259886 pessie
pi_88031889
Hik, hoe oud is Neve nu? Rond de 10de dag heb je regeldag(en) he? En bv wordt op een gegeven moment wel genieten, soms is het gewoon zwaar! Schrijf lekker van je af, we weten hoe het voelt! Wat je man/vriend kan doen is tussen de voedingen met Neve gaan zitten zodat jij bv even kunt douchen.
pi_88034935
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:53 schreef Hik het volgende:
Hier kwamen ze ook langs voor de hielprik/gehoortest. Wel fijn, want met die keizersnee had ik echt niet daarheen gekund. Overigens kreeg ik wel een beetje de slappe lach van die "screener". Mijn god, dat mens legde dingen echt uit of je niet helemaal 100% bent! :D

Orea, weet helemaal wat je bedoelt. Ben normaal vrij nuchter, maar kreeg net echt traantjes toen Neve helemaal opging in haar nieuwe muziekspeelding. O+
Overigens is het ook gewoon vermoeidheid geloof ik, want ik heb vandaag al tig voedingen gegeven. Ze blijft maar vragen en wilde NIET gaan slapen (waar ze vervolgens weer zeurderig van werd en helemaal niet meer sliep). Nu is het alweer even stil. Fingers crossed! :)

Trouwens: ik ben blij dat bv goed gaat hier, maar vind het wel écht zwaar dat ik dit alleen maar in mijn eentje kan doen... zeker op dit soort dagen... :{
Dat is het ook! Zeker in het begin. Het wordt makkelijker, vooral als je straks flesjes door je partner kunt laten geven. Als het eenmaal echt lekker loopt en ze wat uren tussen de voedingen gaat laten, en ze zo klaar is met voeding (kweet niet of ik een goed voorbeeld ben ;) maar Leia is meestal in 15 minuten klaar met voeding). Het wordt steeds fijner en nu Leia morgen 3 maanden is, is het gevoel van benauwend ook wel (bijna) weg..

Floris O+ kanjer!! Ik Leia gaat je zaterdag platknuffelen!! *;
pi_88037127
hik, das zeker lastig!maar t wordt echt beter! (zegt zij die gestopt is :P maar niet om die reden)

ik heb buikpijn ofzo...of denk dat ik nu echt ongesteld ga worden...weeen vond k minder vervelend :') heb zelfs paracetamol ingenomen...

Floris wil ook met Leia knuffelen O+
pi_88039419
Hier een dametje die er vandaag duidelijk géén zin in heeft ;(

Vanmiddag een uur huilen, huilen! Wat zeg ik: krijsen!! Geen idee wat ze had.. Maar wel over-vermoeid, want niet willen slapen.. zelfs in de doek niet.. (over de hele dag max. een uur geslapen :{ )

Ze ligt er nu ein-de-lijk een uur op, maar is vreselijk onrustig.. Ik ben benieuwd wat ze vannacht gaat doen...
pi_88039988
Hier een kleine dame die inmiddels alweer ruim anderhalf uur ligt te pitten! De oudste is na een douche ook lekker ingestopt dus hebben heerlijk rustig met een kop thee GTST gekeken!

Nu Criminal Minds kijken en dan ga ik lekker mijn bed in. Misschien morgen nog even oppassen in Enschede bij een kennis maar dat hoor ik straks nog even...

Wens jullie een fijne avond!
Altijd blijven lachen... :)
pi_88040463
Kon ik ook maar een flesje laten geven. Ik heb de laatste fles gekocht vandaag, echt 17 euro voor een heel speciale speen. Wat denk je??
pi_88040681
Weer niet gelukt Tico? Balen zeg :{
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88040779
Geef jij dan ook het flesje, of doet M dat? Zou dat misschien nog kunnen? (of zeker ook al geprobeerd?) even dat jij uit de buurt bent zeg maar?
pi_88040846
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:22 schreef Ticootje het volgende:
Kon ik ook maar een flesje laten geven. Ik heb de laatste fles gekocht vandaag, echt 17 euro voor een heel speciale speen. Wat denk je??
Was dat de breast flow?
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_88041391
Nee de calma van medela, zelfde idee als breastflow. Nieuwste van het nieuwst bij borstvoeding kindjes die de fles niet snappen. Gegarandeerd succes enzo. Nou mooi niet. Maar ik ga gewoon nog even door hoor. Zo snel geef ik niet op, ze moet toch een fles.
pi_88041516
Oh en m. wilt geen fles geven. Leyla begint vaak te huilen als hij haar oppakt. En is direct stil als hij haar aan mij geeft, dat steekt een beetje bij hem. Ik zal het wel aan m'n mam vragen of zij het een weekje wilt proberen op vakantie.
pi_88041628
Want dat zou het misschien nog kunnen zijn hè.. ze ruikt jou, ze hoort jou... dus ze weet dat ze het live kan krijgen, ipv uit die stomme fles ;)

Als een ander het geeft, misschien dat ze het dan wel pakt! En logisch dat ze bij jou meteen stil is! Boobies op stokjes!!! Hier wordt er ook altijd met grote ogen gekeken als haar eten voorbij komt lopen :Y)
pi_88041809
Volgens m. kan een baby zo niet denken. :')
pi_88041874
Oh volgens mijn vent wel :D

Als ik voorbij loop en Leia kijkt loensend naar me, dan gaat het gelijk: ja daar komt je eten voorbij hè!! _O-
pi_88042034
Bij jen vond hij het wel leuk om een fles te geven, maar jen weigerde ook niet. Nu zit ik met een krijsend kind op de bank omdat ze honger heeft een fles te geven. Dat nodigt ook niet echt uit voor hem om gezellig een flesje te geven.
pi_88042073
Nee, maar als ie het niet blijft doen.. dan gaat het hem ook nooit lukken....
pi_88042293
Prima hoor, thuis hoeft ze toch geen fles. Alleen op het kdv. Verder neem ik haar toch altijd mee, deed ik bij jen ook.
pi_88042352
Ticootje, mijn meisje heeft ook weeeeeeken de fles geweigerd. Heb alles geprobeerd, alle verschillende flessen/spenen, door elke willekeurige vrijwilliger laten geven, fles in een doek die naar mij ruikt wikkelen etc. etc. Niets hielp. Ik werd er ook wanhopig van omdat ik weer moest werken. Letterlijk 2 dagen voordat ik aan het werk moest capituleerde ze...de aanhouder wint dus echt, hou vol! Sterkte ermee!
pi_88042457
Ik moet wel volhouden. Maar dank je!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:59:29 #156
259886 pessie
pi_88042665
Nathan was vandaag ook al de hele dag drie maanden. Zo geweldig he, hij is gewoon al een kwartaal oud. Ben helemaal verliefd...
pi_88042789
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet wel volhouden. Maar dank je!
Ja, je hebt weinig keus inderdaad. Hoewel ik echt overwogen heb om dan maar niet te gaan werken en te bv te blijven geven tot haar 20e ofzo. Radeloos werd ik er van, en mijn man vond het inderdaad ook niet echt leuk, maar hij bleef het wel proberen. De eerste keer dat het lukte was dan ook bij hem...
pi_88042856
ow tico wat balen zeg dat het gewoon niet wil lukken!
Hoop echt voor je dat jou geduld eindelijk eens beloond wordt! ik vind je in ieder geval dapper en knap! :*

mag minidraak zaterdag mee knufflen
pi_88042926
Mini-draak MOET zelfs :P (al ben ik bang dat mijn beeb dan helemaal zo'n reus is :D)
pi_88043176
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:46 schreef Orea het volgende:
Oh volgens mijn vent wel :D

Als ik voorbij loop en Leia kijkt loensend naar me, dan gaat het gelijk: ja daar komt je eten voorbij hè!! _O-
he dat zei R ook altijd, of hij maakte er melkfabriek vsn :D

pessie, ik vond het maar niks dat ie 3maanden werd, mijn kleine baby'tje O+ ;(

Tuurlijk mag minidraak ook O+
Orea, floris is net zo'n reus als Leia hoor ;)
pi_88044441
stiekem ben ik ook heel blij dat minidraak zo mini is! vaak wordt ze nu al jonger geschat
hihi

sonnetje ik las zoiets ja! Hij groeit ook goed!
pi_88044583
Dinsdag gaan we mijn dikbil weer wegen. Ik ben echt benieuwd, ze is in elk geval gegroeid.
pi_88044801
ach mijn kind zat vandaag naast een meisje dat t een maand ouder was dan hem en eruit zag of ze minimaal een maand jonger was :')
ach ja we zijn allebei niet echt slank ofzo ;) heeft ie niet van een vreemde, erfelijk belast.

als baby was ik wel mini, das helaas geen garantie geweest voor de rest van mijn leven. nja kwa lengte :P
pi_88045011
Ik ga mijn bed eens opzoeken :O
Dit keer maak ik haar eens niet wakker, ze slaapt 'pas' vanaf 9 uur een beetje zonder dat ik haar steeds hoor.. dus ik zie het wel, hoe laat ze komt!

Truste allen met dikbillen en mini-beebs!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:41:59 #166
259886 pessie
pi_88045398
Sonnetje ik ben heel trots op mn mannetje, en de cliché's kloppen wel... Met drie maanden wordt het (nóg!) leuker.

Welterusten.
pi_88045518
haha ja dat heb k ook, maar hij wordt zo snel groot ;) daarom vond ik t niet leuk.
pi_88047907
over hoe ze zal zijn over 3 maanden denk ik lekker nog niet na!!

Ilse is weer lekker aan het groeien. 100 gram sinds gisteren. Het kolven begint ook te lopen. Het geeft een kick als ik zie dat ze zo groeit op mijn voeding. Het pak kv dat we hebben staan blijft voorlopig nog lekker dicht!!
Vanmiddag nog wel even zorgen, ze bleef schommelen vandaag rond de 36 graden. Ze voelde warm aan, maar gaf dat niet aan op de thermometer. We hebben er 3 geprobeerd. Toen heeft de kraamhulp de vk maar gebeld. Haar advies was om Ilse in de wagenbak te leggen met 2 kruiken met kokend water, en dan over de deken nog een celstof matje. Na 2 uur moesten we weer meten. Ze bleek toen ineens 38.2.. We moesten de vk bellen na de meting. ( de kraamhulp was al naar huis gegaan, wilde wel langer blijven maar kon niet ivm oppas) Maar de vk is al de hele avond net bereikbaar. We hebben nu na 1 voeding 1 van de kruiken vervangen door een kruik met minder heet water. Na het volgend slaapje was ze 37.6.
Zometeen maar eens meten hoe warm ze zo is.
*poef* nu is het weg
pi_88055092
KJ wat fijn dat ilse nu goed aankomt en het kolven begint te lopen! hoe is het met haar temp gegaan vannacht?

pFf niet dat ik had verwacht dat minidraak weer zou doorslapen, wel gehoopt natuurlijk, maar vind iet wel echt slopend! al waren het duidelijk krampjes dit keer
vanavond naar osteopaat kijken of die nog wat kan!

bij jullie hopelijk dan wel weer goed slapende kindjes?!
pi_88055338
Na slapen is weer in.
pi_88055400
ik heb een onrustig slapende baby...s nachts om half 4 gaat ie jammeren. vannacht s alleen zn speen gegeven en dat was prima. maar vanaf half 4 jammert ie af en toe. tis geen huilen, duurt een paar seconden. vaag...deed ie gisteravond ook al..ga je kijken ligt ie met zn ogen dicht.
maar hij slaapt vanaf 10uur.

vervelend dat mini-draak niet doorslaapt ;(
  donderdag 28 oktober 2010 @ 07:43:51 #172
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88055412
Na slapen Ticoo?

Hier 2 nachtvoedingen vannacht :O
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 28 oktober 2010 @ 07:45:35 #173
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88055431
Ow Son, dat doet Ylana ook, huilen in haar slaap. Ga je kijken slaapt ze gewoon. Af en toe een ijselijke kreet :X zit ik rechtop in bed en zij slaapt :')
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_88055638
Vervelend is dat he saffier.. tis hier gelukkig niet hard, echt jammeren is t. maar ben toch wakker dan :)
pi_88056414
3 maanden geleden zette zij mijn leven op zijn kop!! O+ wat een geluk #jaditkrijgenweelkemaandheteerstejaar #gelukkig #blij #zofliefd

*zucht*

Ze ligt nu helemaal blij te stuiteren in de box O+ ik loop gewoon over van geluk!

En de nacht... die was redelijk.. om 12 uur kwam ze zelf.. toen heb ik oordoppen ingedaan ivm mannelijk gesnurk }:| (mocht hij eruit om haar te halen als ze zou komen) en om half 5 kwam ze.. zijn in slaap gevallen met voeden allebei :D en werden om 8 uur wakker.. Die oordoppen ga ik vaker doen want ik slaap 10 keer sneller in!
pi_88056425
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
Vervelend is dat he saffier.. tis hier gelukkig niet hard, echt jammeren is t. maar ben toch wakker dan :)
Doet muppet ook! En laat ik haar dan, dan is ze in no time wakker -O-
pi_88056901
Wij zijn nu net weer wakker. Ff tanken en opstaan. Ik ga zo langs m'n werk.
pi_88056972
Rosanne is vannacht 2x wakker geworden en wilde de fles.. Hopelijk gaat het vannacht weer wat beter.. Eindelijk blij dat de nachten door sliep en nu weer het oude ritme. Hopelijk is het weer tijdelijk.
pi_88057563
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 09:21 schreef Orea het volgende:

[..]

Doet muppet ook! En laat ik haar dan, dan is ze in no time wakker -O-
hier ben ik de enige die er wakker van wordt :')
pi_88057652
Vanmorgen was wel extreem lief overigens.. Ik voedde haar en normaal na de ochtendvoeding valt ze weer als een blok in slaap :P maar nu lag ik met mijn ogen dicht en hoorde haar echt: euh, euh, euh geluiden maken.. Doe ik mijn ogen open: ligt ze me breeeeed glimlachend aan te kijken! O+ O+

Ze was me dus gewoon aan het roepen :D knap kind!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:22:11 #181
259886 pessie
pi_88057665
Draakje balen dat mini weer niet goed geslapen heeft.

Kindjes die s'nachts wakker worden: check. Ach ja, hij heeft een heel aantal keren doorgeslapen en hij is nog maar 3 maanden dus ja. Vervelend, maar aangezien het zo vaak doorslapen is tegenwoordig vind ik het prima!

Tico vaak wakker geweest vannacht? Veel plezier met baby showen!
pi_88057749
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 05:25 schreef draculettetje het volgende:
KJ wat fijn dat ilse nu goed aankomt en het kolven begint te lopen! hoe is het met haar temp gegaan vannacht?

pFf niet dat ik had verwacht dat minidraak weer zou doorslapen, wel gehoopt natuurlijk, maar vind iet wel echt slopend! al waren het duidelijk krampjes dit keer
vanavond naar osteopaat kijken of die nog wat kan!

bij jullie hopelijk dan wel weer goed slapende kindjes?!
Heeft ze vaak die krampjes? Heb je al eens gekeken naar wat je eet? Dat zou namelijk ook nog verschil kunnen maken!

Kaatje, inderdaad een iets minder warme kruik kan helpen om haar temp weer wat stabieler te krijgen :Y wat wij op een gegeven moment deden (maargoed, toen was het wel nog wat warmer dan nu natuurlijk :)) was geen kokend water, maar heet water uit de kraan in de kruik... En wat fijn dat Ilse is aangekomen!! *O* Hoe voel jij je nu? Jij hebt bloed gekregen hè? Ik schrok best van jouw HB, maar besefte me toen dat die van mij maar 1,3 punten hoger was na de bevalling.. hier hebben de ijzerpillen wel goed gewerkt :Y (al had ik niet het gevoel dat ik zo'n laag HB had..)
pi_88057865
orea wat goed van Leia O+
ik hen niet zo'n kletskous :) wel steeds meer
wat ie wel vaak doet is naar iemand staren die hem niet aankijkt.zit ie heel lief te lachen enzo O+
pi_88058109
Af en toe dan trekt ze een gezicht dat je denkt: oh jee, die gaat huilen! En dan komt er een gil uit :D met zo'n trotse blik erbij zo van: hoorde je me wel? Gisteren gilde ze zo hard, dat ze heel verschrikt keek en een pruillip opzette :o ze schrok van haar eigen gegil :D

En ze 'tapt' dan ligt ze bijv. op de commode bij het aankleden of verschonen en dan 'danst' ze met haar benen op de muziekjes :D heel grappig om te zien!

Maarja, tis een meid hè :P tegen de tijd dat ze gaat praten staat dat mondje ws niet meer stil en kom ik hier klagen dat ik rust aan mijn oren wil :D
pi_88058306
zoals bij lieke haha. die houdt dr mond ook nooit :D
moet je met dr trouwen, praten met pardoes, pardijn, sneeuwwitje en.assepoester :D
geniaal :D

maar mijn kind staat :') (en dat vind ie geweldig)
pi_88058338
:o wat een boef! Zet hij dan ook echt spanning op zijn benen? Als ik Leia rechtop houdt dan trekt ze haar benen weer in :P

Hier ligt er één op haar vuist te sabbelen, te horen aan de babyfoon. En volgens mij beet ze er net op, want het was: sabbel, sabbel, vaag geluid, blér. :')

Maar ze is wakker dus ik ga haar uit bed plukken en zo eens lekker de stad in!
pi_88058586
ik kan m aan 2vingers vasthouden en dan blijft ie staan :') beetje wiebelig dat wel, maar hij zet er echt spanning op..
moet soms moeite doen om m zn landingsgestel te laten inklappen :')

auw, bijten op je hand is niet handig :D gelukkig heeft ze nog geen tandjes :P

ik ga me zo maar s douchen, kind slaapt, dus das wel handig.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:10:45 #188
259886 pessie
pi_88058897
Orea wat schattig van Leia!

En Floris die staat :D.

Nathan praat ook heel graag, maar de laatste tijd liever tegen zn papa dan tegen zn mama :'), vanochtend tijdens het badderen was ie wel weer heel actief.

Ah, ik hoor mn zoon uit zn slaap ontwaken!
pi_88059806
Leyla praat ook heel veel. HUUEEEHUEEE... Superlief.
pi_88060323
Schattig he, dat kletsen? O+ Begint hier ook steeds meer te komen.

Ik vind het zo aandoenlijk hoe Elise gefixeerd is op mij. Ze ligt constant naar me te kijken en begint heel hard te lachen als ik tegen haar praat, maar ook zelfs als ik aan het bellen ben.

O ja, ze ligt tegenwoordig overal aan te likken. Vooral haar handjes zijn favoriet.

En het slapen gaat lekker! Ze lag er gisteren rond 10 uur in en werd om kwart over 8 weer wakker. *O*

Kortom, niks te klagen.

O ja, ik ga zo m'n klossen maar eens terugbrengen. :o :@
pi_88061492
Wat een leukerds hebben we toch allemaal! O+

Son, Isabel deed doet dat ook graag, staan. Ook met 3 maanden al. Dat mijn schoonzusje, fysiotherapeute, zei: Goh, sta jij nog? Want dat doen ze als ze nog heeeeeel klein zijn natuurlijk, maar ze stond alweer, en nog steeds. Als ik haar op schoot laat staan, tegen me aanleunen dan kan het zelfs zonder handen! *)

Hier vanmorgen tot half 12 geslapen, en ik ook :@ na een voeding om half 3 en 8 uur. Ze was er gewoon zelf nog moe van dat ze ineens vannacht wakker was. En nu is ze blij in de box :)

Tico, vervelend dat ze de fles niet wil. En jammer dat je vent het niet wil proberen, want ik denk ook dat kindjes heus wel denken: wat moet ik met dat stomme ding als mama hier zit?
Al geprobeerd om haar te laten drinken uit de fles als ze geen schreeuwende honger heeft? En dan door je vent?

Orea, ik wil ook zo'n draagjas heb ik besloten! Ik draag nu bijna niet meer, omdat ze niet onder mijn winterjas past. Kunnen we wel allebei een jas aantrekken, maar dan worden d'r voetjes zo koud.. Dus, draagjas moet 't worden! :D
pi_88065586
Nou, hier gaat het weer even niet zo lekker... :{

Mijn oma is gisterenavond overleden. Nu was ze al maanden niet meer "goed" en wilde ze zelf graag dood, maar gisteren is het ineens toch heel snel gegaan. Maagbloeding, longontsteking en opgenomen in het ziekenhuis, en diezelfde avond is ze dus overleden. Ik had een goede band met mijn oma, dus ondanks dat het beter voor haar is, is het toch wel heel verdrietig. :'(

En vandaag ging ik op nacontrole bij de gynaecoloog en omdat ik nog steeds vloei, heeft ze een echo gemaakt en blijkt er dus een vrij groot stuk van de placenta achtergebleven te zijn en dat moet dus operatief worden verwijderd. Vanmiddag moet ik al voor de pre operatieve screening en dinsdag 9 november word ik dan gecuretteerd. Bah, dat kon er ook nog wel bij idd... :(

En als klap op de vuurpijl bleek mijn bloeddruk ook weer veel te hoog, 148/98. Hiervoor moet ik dus contact opnemen met de huisarts en dat zullen wel medicijnen worden. En ik moet nodig gaan afvallen.

Nou ja, jullie snappen dat ik even niet zo lekker in m'n vel zit...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:41:57 #193
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88066801
Hè Fannetje, wat waardeloos! :{
Gecondoleerd met je oma. Ik hoop dat je ondanks alles wat tijd vindt afscheid van haar te nemen.

Dank voor alle lieve woorden over bv. Regeldagen hadden we dit weekend al. We zijn. Maar zo veel mogelijk in bed gebleven, want er was geen land mee te bezeilen. Gisteren overdag en vannacht was het helaas weer mis. Pfff... Alleen maar huilen en drinken. Mijn borsten voelen uh... Redelijk overreden nu. :')
Vanochtend was de kleine dreumes echter ook kapot. In de tijd die het kostte haar van haar eigen bed naar ons bed te krijgen was ze alweer in slaap gesukkeld. O+
pi_88066906
Gecondoleerd Fannetje!

Mor, ben je handig met een naaimachien?? Ik ga proberen een inzetstuk voor manlief te knutselen! :P

Zoooooooooooo Cantare, lekkere slaapster! Wordt ze dan helemaal niet wakker 's nachts? Heb je haar nog ingebakerd?
pi_88067811
Oi Fannetje, gecondoleerd. En bah, dat er nog een stuk placenta zit zeg. Daar zit je inderdaad niet op te wachten. Sterkte!

Orea, ik ben wel redelijk handig met de naaimachine, en als ik het niet kan, kan mijn mams het wel O-) Ik had niet eens bedacht dat ik het zelf ook wel kon proberen. Maak je d'r eerst een tekening van? :+
pi_88068038
Nou ja, voor rugdragen is het heel simpel! Voor voorop dragen had ik bedacht een stuk te maken, met ritsen, die je zo aan je jas kan doen!

Alleen de ritsen die ik vanmiddag heb gehaald passen niet lekker op M. zijn jas.. dus daar moet ik nog even een oplossing voor vinden!

hier een tutorial voor op de rug! ;) Ik heb voor mijn vent een goedkoop fleecejack bij de Action gekocht (5 euro :D ) en daar ga ik een rugstuk opzetten (fleecedekentje bij de Wibra, 2,99 :D)
pi_88068797
hier als het goed is beschrijvingen voor de inserts ;)

Geheel offtopic ;)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:06:04 #198
259886 pessie
pi_88069865
Fannetje gecondoleerd. Bovenop dit verdriet ook nog een operatie in het vooruitzicht is al helemaal niet leuk. Sterkte de komende tijd.

Cantare fijn dat Elise zo heerlijk heeft geslapen!
pi_88070978
fannetje :* gecondoleerd.
geen leuke dag nee!

ik heb een slaapbaby. hij slaapt al vanaf kwart over 2.
pi_88071577
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 15:35 schreef Orea het volgende:
hier als het goed is beschrijvingen voor de inserts ;)

Geheel offtopic ;)
Merci! O+
pi_88077698
Orea, Floris wil Leia heel graag knuffelen :P Ik vroeg t aan m en toen ging hij lachen en geluid maken :D

hij slaapt alweer :o hij heeft tot half 6 geslapen en ligt et sinds half 8 weer in. slaapkop
pi_88078488
Aaaaahhh O+ dat wordt wat zaterdag, Leia zit erg in haar orale fase :P dus wie weet kwijlt ze Floris flink onder :D neem maar extra doekjes mee!

Hier ligt er ook één knocked out in de box :D ik ben haar maar eens een beetje aan het rekken en doen.. Ze slaapt prima 7 uur achter elkaar, maar wel vaak van 19:00 tot 02:00 :') das net een ander ritme dan wij hebben :D

Dus ze slaapt nu ff een half uurtje, en ik maak haar rond 10 uur weer wakker.. dan nog even volproppen en extra moe maken en dan hopen dat ze ff tukt (zal je zien dat ze alsnog gewoon om 1 en 5 komt enzo :') nou ja, dat zien we dan wel weer :P
pi_88078789
Jee zeg, wat gebeurt er hier een hoop als je een paar daagjes niet online bent... Ik zag heel veel nieuwe babietjes, welkom allemaal! En aanstaande operaties.. Tico & Fannetje, succes! En Fannetje, ook gecondoleerd met je oma; het is vaak een troost als je weet dat het eigenlijk beter is zo, maar het blijft verdrietig natuurlijk. En hoe vaak je je ook voorhoudt dat het beter was, je zult haar natuurlijk evengoed ontzettend missen.

'k las ook allemaal verhalen over goed slapende kindjes, en minder goed slapende helaas ook... Ik geloof dat ik niet veel te klagen heb over Lars' slaapgewoontes ;) Wel heeft hij afgelopen week een nacht lopen spoken, en uiteraard terwijl zijn vader en ik allebei niet lekker waren. Buikgriepje waarschijnlijk... ik ben afgelopen week misselijker geweest dan tijdens mijn hele zwangerschap...

Ik vrees dat wij jullie gaan verlaten... Lars viert vandaag zijn verhalfjaardag! Zes maanden oud alweer... en hoe cliché, maar wat gaat die tijd snel!! Geheel volgens traditie zal ik jullie ook de foto's niet onthouden:
Tien minuutjes oud... wat een klein frummeltje...

12 weken oud; al een echt fotomodelletje

Twee weken geleden op vakantie... lekker spelen in het zwembad.
pi_88079076
Lars al een half jaar :o wow! Dat is gevlogen!!

:W Lars en Shandaly, heel veel plezier bij de grote baby's!! O+
pi_88080445
Fannetje gecondoleerd! wat schrikken zo als nog!
heel veel sterkte ook met je aankomende operatie en je bloeddruk!

Lars alweer een half jaar! tot zien bij de grote baby's!

Orea ik heb ook een kwijlerd!
en ze heeft niet vaker die krampjes, maar ik was al wel aan het opletten! (dank voor de tip alsnog)

het zwemmen vond ze vandaag weer heerlijk, en ik ben zo trots op d'r als ze "los" zwemt
ze maakt nu trouwens meer ggggrggg (of gorgel geluidjes) echt vanuit haar keel, even wennen aan dit nieuwe geklets

ow en orea ik kan zo lekker emo meedoen met jou posts, je schrijft zo mooi maar ook zo herkenbaar!

Tico hoe gaat het met jullie?

en weer is mn hoofd een vergiet, wou weer veel meer zeggen
maar minidraak heeft ook besloten nu te willen eten....
pi_88082257
Hier is alles goed. Ik ben alleen vreselijk moe. Morgen is jen ook thuis en ik hoop dat het morgen minder is, anders wordt het een zware dag.
pi_88082367
die geluiden maakt floris ook draak :D leuk is dat he!

floris is ook aan t kwijlen, kunnen ze elkaar lekker onderkwijlen :P

Lars alweer een half jaar :o gaat hard!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:17:26 #208
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88087305
Owwww.... Babyzwemmen! Dat wil ik ook! Wanneer zijn jullie begonnen daarmee?

Even nog een ander vraagje: hoe doen jullie het met voeden en bezoek? Wij hebben expres heel weinig bezoek deze weken, maar zelfs met weinig bezoek vind ik het lastig met bv. Een voedsessie duurt hier zomaar een uur en voeden met bezoek erbij (afgezien van bijvoorbeeld mijn moeder) vind ik niets. Sowieso merk ik meer en meer dat het een stuk beter gaat in complete rust. Maar ik voel die rust ook niet als ik weet dat mensen zitten te wachten. Daarbij valt Neve na het voeden als een blok in slaap (althans, das wel een beetje de bedoeling).
pi_88094716
Ik probeerde toch een beetje om de voedingen heen te plannen Hik. En als het niet ging, heel jammer maar mijn kind gaat voor :) bij sommige voedde ik wel gewoon als ze erbij waren, en anderen zagen Leia maar even en dan veertrok ik naar boven.

Meestal duurt kraambezoek ook niet heel lang. En als ik 's morgens al wist dat het qua tijd in de soep zou lopen, dan belde ik nog wel eens of ze eerder/later konden komen in verband met voeding :)

Hier hielp het rekken wel, ze sliep van 21.15 tot 4.15 en van 4.45 tot net. Is nu weer aan het bunkeren en denk dat ik nog wel even blijf liggen.... Maar misschien ook niet maar goeie nacht zo :Y
pi_88094735
Oh en zwemmen na de eerste prikjes Hik! Moet ik ook eens gaan doen!
pi_88094918
hier was t laatste fles om 21.00, daarna zn bed in gegaan. om twaalf uur huilde hij even, ik lag al te slapen toen. blijkbaar is ie in slaap gevallen en ik dus ook. tot 8uur. en nu slaapt ie weer.

babyzwemmen moet k ook nog steeds doen.
pi_88094945
oh en voedingen, ik heb wel s gehad dat ik om 7uur visite kreeg en hij om 7uur moest eten,dus dan belde k idd gewoon om de tijd te verzetten. maar ik was ook maar 20min bezig.
pi_88095734
Bezoek of niet, kind moet gewoon eten. Ik trek me wel even terug met kind als ik op een verjaardag zit ofzo, maar dat is voor de rust voor Leyla.

Gister ben ik op mn werk geweest (contract wordt verlengt!!) en toen had Leyla ook honger.... Nou dan ga ik even in een hoekje zitten om haar te voeden, als je een beetje oefent kun je heel discreet voeden.
pi_88095949
Hik, ik herken erg wat je zegt over je er niet lekker bij voelen als visite zit te wachten. Ik voelde me ook erg gehaast en een voeding duurde ongeveer 45 minuten. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, om je er gewoon niks van aan te trekken dat er mensen zitten te wachten. En voeden waar visite bij was deed ik ook liever niet.

Aan de al gegeven tips kan ik er 2 toevoegen:
- Op een bepaald moment ben ik flesjes gaan kolven zodat ik of mijn lief Ivan melk kon geven als hij honger kreeg tijdens het bezoek. Nu is dit voor jou misschien nog geen optie omdat je flesjes geven wilt vermijden i.v.m. tepel/speenverwarring. Wij zijn wel vrij snel flesjes gaan geven.
- Ik heb me voorgenomen om te kijken of ik in de komende kraamperiode handigheid kan krijgen met voeden in een ringsling. Ik denk dat dat me veel rust zou geven.

Ivan sliep de eerste weken meestal in mijn armen, dus de visite had uitgebreid de tijd om hem te bewonderen. Deze keer ga ik misschien toch proberen om de baby wat eerder en vaker in de wieg te leggen en dan mag de visite gewoon even gluren (tot ze wakker wordt). Ik vind het dan ook niet zo'n probleem dat ze iets langer blijven en daarmee de kans vergroten dat ze de baby wakker mee kunnen maken en zelf even vast kunnen houden. Ik zorg er toch voor dat er niet zoveel mensen op bezoek komen. Bovendien zitten er geen 'verplichte nummertjes' tussen, dus ik vind het leuk als ze wat langer blijven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88096761
Oh Son, Leia stagneert :P net gewogen en (op mijn weegschaal, die meet maar 1 cijfer achter de komma) nog steeds 6500 gram! (maar misschien komt ze dus achter die 5 wel wat aan ;) maar dat is te verwaarlozen met 800 gram in 2 weken zeg maar!)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:55:57 #216
259886 pessie
pi_88098196
Shandaly en Lars veel plezier bij de grote babietjes!

Hik, ik voelde me ook eerst vervelend bij voeden met bezoek, op een gegeven moment heb ik zelf toch de knop om kunnen zetten en nu voed ik overal.

Even een kaboem-luier verschonen.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:05:20 #217
259886 pessie
pi_88098501
Ja, die was wel redelijk ontploft.

Orea, Leia zal waarschijnlijk op een gegeven moment wel minder hard groeien. Als ze zo doorgaat weegt ze tegen de 15 kilo als ze 10 maanden is, lijkt me een beetje veel ;)
pi_88098724
tico heel veel succes dan vandaag!
Hoop dat je het red en trekt vandaag :*
en gefeliciteert met je contract verlenging *G*

bij ons kon je zwemmen van 10 a 12 weken mits het gewicht ook minimaal 5 kilo
ik ben zelf met 11 weken gegaan en gaan nu elke week en ze vind het me toch leuk!
Bij ons zijn de prikjes geen indicatie voor het zwemmen, omdat er ook mensen zijn die niet meteen mee gaan met het reguliere prik programma, al kan ik me wel voorstellen dat je daar op wacht!
voor mij was het een reden om met mini draak idd eerder dan in eerste instantie mee te gaan prikken.

wat betreft voeden en verzoek, ook hier probeerden we er wel om heen te plannen, maar ja voeden op verzoek wil dat nog wel eens in de war gooien, dan ging ik idd natuurlijk gewoon voeden.
Afhankelijk van wie het bezoek was gebeurde dat erbij of ging ik naar boven, kraamvisite snapt dat ook wel

we hebben weer een redelijk goede nacht gehad! minidraak was tussen 02.00 en 05.00 wel om half uur a 3 kwartier wakker, maar tut erin en ze sliep weer!
Nu hopen dat het op het kdv ook goed gaat vanmorgen!
al denk ik wel te weten wat daar niet goed gaat, we zijn weer bezig haar te leren wakker weg te leggen zodat ze zelf in slaap valt, maar eigenlijk pikt ze dat niet goed, dus denk ik dat ze daar niet of veeeels te laat gaat slapen, wat resulteert in veel huilen, overdag is ze namelijk al de hele week thuis vrolijk!

son ik moet trouwens echt wennen aan deze manier van kletsen, ik mis de wahahawaha's zeg maar...
maar lekker ondergekwijld vond ze wel een goed idee!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:17:56 #219
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88098885
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:55 schreef pessie het volgende:
Shandaly en Lars veel plezier bij de grote babietjes!

Hik, ik voelde me ook eerst vervelend bij voeden met bezoek, op een gegeven moment heb ik zelf toch de knop om kunnen zetten en nu voed ik
Mja. Bij mensen bij wie ik vrij intiem ben prima, maar schoonfamilie ofzo... Nou nee.
Bovendien vind ik het gewoon vrij snel druk. Merk dat het beter gaat als ik gewoon rustig met haar zit.

Je kunt het niet allemaal hebben dus. Ben bang dat het bezoek voorlopiggenoegen moet nemen met een korte blik op een slapende baby. :P
pi_88099238
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:17 schreef Hik het volgende:

[..]

Mja. Bij mensen bij wie ik vrij intiem ben prima, maar schoonfamilie ofzo... Nou nee.
Bovendien vind ik het gewoon vrij snel druk. Merk dat het beter gaat als ik gewoon rustig met haar zit.

Je kunt het niet allemaal hebben dus. Ben bang dat het bezoek voorlopiggenoegen moet nemen met een korte blik op een slapende baby. :P
Precies, en de ervaring leert dat kraambezoek dat ook helemaal niet erg vind :) komen ze later, als je meisje wat groter is, gewoon nog een keer. Toch? :)
pi_88100674
Ik denk idd dat de kraamvisite het wel begrijpt, dan moeten ze maar weer een keertje weer komen toch:) En anders idd proberen te verschuiven met de tijden, dat deed ik nog toen ik nog borstvoeding gaf.

Ik heb een week geleden hier gezegd dat ik me zorgen maakte om isabelle's hoofdomtrek..Nou ik ben dinsdag naar het weeguurtje geweest en daar bleek haar hoofdomtrek maar 2 mm te zijn gegroeit in 1 week. Dus waarschijnlijk hebben ze in het ziekenhuis verkeerd gemeten. Dat scheen vaker te gebeuren zeiden ze. Haar hoofdje was ook vervormd, dus dat zou heel goed kunnen. Een hele opluchting!

Wat ik wel nog steeds zwaar vind is hoeveel ze huilt. Ik heb het idee dat ze toch wel heel wat meer huilt als de gemiddelde baby. Deels omdat ze gewoon temperamentvol is, voor zover je dat al kan zeggen van een baby van 6 weken haha. Maar met name door de darmkrampjes. We geven haar al speciale voeding en druppels. En ik maak vandaag een afspraak met de osteopaat. Ze heeft ook bijna de hele nacht zitten huilen. En ook overdag huilt ze erg veel. Dat maakt het toch wel moeilijker vind ik.
Sorry voor ego post.
pi_88101816
Heftig Noa, zo'n huilend kindje! Ik post hier nooit maar wil hier toch wel even op reageren omdat ik vrij recent 2 keer in mijn omgeving (pufclub en kennis) een baby'tje heb gehad dat veel huilde. Huisarts wimpelde ze allebei eerst weg onder het mom van "babies huilen nu eenmaal". Weken (en 4 uitgeputte ouders!!) later bleek dat ze (toevallig) allebei een ontsteking aan hun slokdarm hadden doordat hun maagklepje niet goed werkte. Na medicijnen veranderden de babies in lachebekjes. Ik zeg natuurlijk niet dat dit bij jou kindje ook zo is, maar misschien wel waard om naar te laten kijken.
Heel veel sterkte er mee in ieder geval!!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:51:25 #223
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88101955
Lijkt me heel zwaar als je kindje zoveel huilt, Noa.
Je hoort ook soms dat ze last hebben van de heupjes of het nekje door de bevalling en dat sommige dreumessen daarom zoveel huilen.
Maar ze kunnen het niet vertellen hè?
pi_88102386
Oh en Leyla sliep vanaf het begin gewoon in haar wieg, voor bezoek ging ik haar dus niet wakker maken, ze konden even snel boven de wieg hangen ofzo. Dat is nu eenmaal bij babietjes.

Noa, geef jij borstvoeding of flesvoeding? Een hele nacht huilen is niet echt "normaal". Misschien dat ze ergens pijn van in haar buikje heeft? Zou dat kunnen?
pi_88102655
Hmm, hoofdomtrek is hier niet gemeten. Ik vind dat zo vreemd dat iedereen met allemaal maten komt, ook tijdens de zwangerschap en hier zeggen ze over alles, dat gebeurt tegenwoordig niet meer.
Ik heb hem wel zelf even gemeten en Mex was 54 cm. Ben benieuwd of ze hem op het consultatiebureau wel meten.

Fannetje, veel sterkte!!

lukt het al beetje met de draagjas Orea?
pi_88102712
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:14 schreef Noa24 het volgende:

Wat ik wel nog steeds zwaar vind is hoeveel ze huilt. Ik heb het idee dat ze toch wel heel wat meer huilt als de gemiddelde baby. Deels omdat ze gewoon temperamentvol is, voor zover je dat al kan zeggen van een baby van 6 weken haha. Maar met name door de darmkrampjes. We geven haar al speciale voeding en druppels. En ik maak vandaag een afspraak met de osteopaat. Ze heeft ook bijna de hele nacht zitten huilen. En ook overdag huilt ze erg veel. Dat maakt het toch wel moeilijker vind ik.
Sorry voor ego post.
Heel herkenbaar, Tijn huilde ook veel, ik ben op een gegeven moment op gaan schrijven wanneer en hoe lang hij huilde om een beetje inzicht te krijgen.
Hebben spul tegen krampjes gebruikt en ook naar de chiropractor geweest maar niet met megaveel resultat helaas.
Krijgt ze genoeg voeding?
Bij Tijn had ik op een geg. moment het vermoeden van verborgen reflux en sinds hij medicijnen daarvoor kreeg was het een ander kind en sliep hij zowaar langer dan een half uurtje per dag!

Ik weet nu nog dat ik het toen ook heftig vond en belangrijk is dat je er wel over kunt praten met je partner/vriendinnen.
Eventueel misschien even een uurtje of paar uurtjes naar ouders/schoonouders ofzo brengen?
ZElfs als ik onder de douche stond hoorde ik hem in mijn hoofd nog huilen.

Mocht je nog wat willen weten ofzo, pm me maar.

Sterkte ermee!
pi_88104021
Bedankt voor jullie reacties, het geeft me het gevoel dat er idd wat mis is en dat ze niet gewoon heel erg veel huilt en ik overdrijf.
Het-is-mij, door jouw reactie ben ik weer eens gaan googelen op verborgen reflux en daar herken ik erg veel in! Veel hikken, smakken, tong uit haar mondje, belletjes blazen, krijsen na het huilen. Dat is precies wat ze doet. Nou ga ik zelf geen diagnose stellen natuurlijk, maar ik herken het wel.
Voordat ik jouw reactie las, heeft mijn vriend het consultatiebureau gebeld en aangegeven dat ze toch wel erg veel huilt. De verloskundige komt zo langs en ik ga haar zeker mijn vermoeden van verborgen reflux aangeven.
Erg fijn dat ze meteen ook langs komt, voel me daardoor toch meer serieus genomen.
pi_88104774
Noa maar dat is ook zwaar! Leia huilt misschien 15 minuten op een dag, en als ze een keer een huiluurtje heeft vind ik dat al zwaar. Laat staan als ze zoveel huilen als jouw beeb!

Je zou kunnen overwegen een osteopaat in te schakelen, misschien dat die iets voor je kan betekenen?

Troeta, nee :P al 2 dagen plakkind :P dus vanavond mag meneer met haar plakken dan kan ik aan de slag :) heb een nog makkelijkere manier gevonden, denk ik. Dus ik ben benieuwd!
pi_88105804
Huilen? Leyla huilt echt zelden... Beetje pruttelen als ze niet meteen eten krijgt, maar echt krijsen... nee, gelukkig niet.
pi_88106148
Oef Noa, klinkt idd heftig van je meisje. Fijn dat de verloskundige meteen langskomt.
De mijne huilt ook nauwelijks, ze moppert wel echt, maar das zonder tranen ;)
Troeta, hoe oud is Mex nu? Lengte meten deden ze hier pas op de eerste controle op het consultatiebureau, daarvoor vinden die kleintjes het niet zo fijn om uitgestrekt te worden. En zelfs bij de eerste afspraak is het niet accuraat omdat ze niet zo goed strekken nog.
pi_88107010
Jullie willen niet weten hoe fijn ik het vind om te lezen dat jullie baby's weinig huilen. Jaa dat is fijn voor jullie en jullie baby's natuurlijk, maar het maakt het des te duidelijker voor mij dat het echt niet klopt hier.
De verpleegkundige is net langsgeweest en denkt ook dat er een medische oorzaak voor moet zijn te vinden. Vooral het feit dat Isabelle moeilijk te troosten is, geeft ook veel aan. We hebben over een uurtje een afspraak met de huisarts voor een verwijzing naar een kinderarts. De verpleegkundige gaf aan dat we heeel duidelijk moesten zijn naar de ha toe, omdat zij je nog wel eens af willen wimpelen.
Het geeft een fijn gevoel dat we nu actie ondernemen! Ook heb ik vanochtend al een afspraak gemaakt met de osteopaat voor over 1.5 week. Meer kunnen we nu niet doen denk ik.
Heel fijn dat ik hier mijn zorgen kwijt kan! ^O^
pi_88107397
Noa jeetje dat is me toch ook wat! Ik snap wel dat het heel zwaar voor jullie moet zijn!
maar ook fijn dat de verpleegkundige even langs geweest en je nu naar de huisarts kan!
heel heel veel succes

balen trouwens dat je toch 1,5 week op de osteopaat moet wachten
welke omgeving kom je vandaan?
pi_88108177
Ja osteopaten hebben vaak lange wachttijden.. Heb je wel gevraagd eventueel te bellen als er iemand uitvalt :) wellicht kun je dan eerder terecht..

Mijn nichtje had Kiss syndrome (google maar) die kon je niet neerleggen of die krijste ALLES bij elkaar.. en niet zomaar huilen of wat dan ook.. Ook troosten hielp gewoon niet, dan ging ze nóg harder krijsen.. En echt de héle dag (en nacht...)! Na de eerste behandeling was het al een ander kind, en na de 2e was ze er helemaal vanaf!

Niet dat jouw meisje Kiss hoeft te hebben hoor.. Maar zoveel huilen is inderdaad niet goed en een osteopaat kan heel goed helpen. En baadt het niet..
pi_88110452
Ik ben voor mezelf maar ook voor minidraak bij de osteopaat
hij werkt hier in de stad maar heeft ook nog een eigen praktijk elders
toen ik voor het slechte slapen en vele huilen van minisraak toch ook maar weer een afspraak wilde, kon ik hier in de stad pas 2,5 wk verder (had idd ook mn nr genoteerd voor het geval er iemand uitviel)
maar ik heb afspraak gemaakt in zn eigen praktijk, kon ik meteen terecht

en ik weet dat hij in zn eigen praktijk wel meer gaatjes heeft dus vandaar dat ik het even vroeg in welke omgeving noa woont/zoekt
pi_88111573
Noa, ik hoop dat je snel achter de oorzaak van het huilen komt, als ouder kun je echt helemaal kierewiet worden van een kind wat niet stopt met huilen. Hopeloos wordt je ervan.
Maar hou er ook rekening mee dat er misschien geen oorzaak wordt gevonden, je hebt ook zogenaamde huilbabies. Kinderen die gewoon heel erg veel huilen. Priscilla (dochter van mijn man) heeft het eerste jaar alleen maar gehuild, zonder medische oorzaak. Die heeft haar ouders echt tot wanhoop gedreven.
pi_88113788
@ Noa, fijn dat je serieus wordt genomen.

Wij mochten starten met een proefbehandeling zantac via de huisarts, hopelijk is jullie ha ook zo doortastend.
En idd wat tico zegt, soms is er geen oorzaak maar ja, je kunt beter het e.e.a. uitsluiten.

Kwam laatst nog een briefje tegen met de uren die tijn huilde, soms 6 uur op een dag ofzo.
Heb hem ook weleens in bed gelegd en ben toen weg gelopen, ik wist het gewoon niet meer......

En dan las ik hier van moeders met kindjes die veel sliepen dat ze het maar saai vonden want zo hadden ze niets aan hun kindje, dan wilde ik echt weleens ruilen want ik kwam gewoon nergens aan toe en ook niet aan mijn eigen rust.

Nou nogmaals sterkte en hopelijk heeft het bezoekje bij julile ha wat opgeleverd!

En nu lurk ik verder want dat wordt wel febr. voor ik hier legaal mag posten ;)
pi_88113984
Sterkte Noa :*

Hier avondje en nachtje alleen samen met Femke. Gisteren moest ik even wat slaap inhalen :z . Slaap toch wat onrustig door geluidjes van Femke. Ben gelukkig nu weer helemaal fit, vriend heeft haar vanochtend de fles gegeven en ik lag lekker vroeg in bed :)
pi_88113987
Ik had net 2 uur lang een krijsende, over haar toeren meisje... geen idee wat, volgens mij krampen icm moeheid? Slaapt nu op mijn buik, heb maar een zetpil gegeven...
pi_88114452
ik heb ook een huilende baby. maar das vermoeidheid, hij heeft vandaag amper geslapen namelijk. hij was bij mijn zus(ik was naar de kapper) en heeft daar een uurtje in de box geslapen, normaal slaapt ie langer en in zn bed dus das toch beter voor m ;)
hij ligt nu in zn bed, maar kijken of ie wil gaan slapen. hij wordt af en toe wel stil.

noa vervelend dat ze zoveel huilt ;( hopelijk wordt er een oorzaak gevonden, lijkt me 'fijner' dan als er geen oorzaak is.

orea, is Leia toch groter dan floris ;) maar hij groeit ook langzamer. eerste maand was ie 1250gram gegroeid, daarna in 1maand en 4 dagen 1kilo en nu in 6 weken 700 gram :)
pi_88114602
ach gossie al die huilende kleintjes :*
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:48:08 #241
259886 pessie
pi_88114856
Noa wat ontzettend naar van dat huilen. Hoe gaat het nu? Heeft de huisarts nog iets gezegd/geprobeerd?

Orea huilen is niet leuk.

Nathan huilt wel wat, als ik hem in zn bed leg bijvoorbeeld, maar ik troost hem en dan is hij snel stil. Echt krijsen komt hier maar weinig voor.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:35:34 #242
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88116611
Nou, wij doen ook lekker mee met de huilende kleintjes. Vanmiddag heb ik met het consultatiebureau besproken om toch wat meer ritme aan te brengen en te proberen "zelf slapen". Merk nu al dat het voeden een stuk fijner gaat nu, maar tussen 4 en half zeven hebben we een aardige brulsessie gehad en ik heb haar net weer neergelegd.
Ik heb niet al te veel moeite haar te laten liggen, maar net kreeg ik het toch even te kwaad... ik weet dat het overgaat, maar het is gewoon niet fijn.
Bovendien kwam schoonmoeder "even" en die bleef fijn effe 3 uur zitten, terwijl ik me gewoon even wilde proberen te ontspannen en het nieuwe gebeuren onder de knie te krijgen. Grrr. :{
(Volg haar ook echt niet hoor: wij lagen allebei letterlijk uitgeteld op de bank en zij "lust nog wel een wijntje" :? ) - Even gemeen het hart luchten hier... :P
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:04:49 #243
54772 Silmarwen
pi_88117668
Huilende babies weet ik niet veel vanaf. Yade huilde wel veel maar had steeds honger, Jasmin huilt amper. Geen adviezen van mijn kant dus.

Vraagje! Ik heb nu, bijna twee weken na de bevalling, nog steeds moeite met staan. Een pijn is bekkenpijn, dat herken ik en die wordt ook minder, een pijn is trekkerig, rond de knip, dus denk dat dat de hechtingen zijn. Maar 1 pijn vind ik maar vaag. Soort van onwijze druk in mijn vagina, alsof je je bekkenbodemspieren niet aanspant maar juist uitduwt ofzo. Zijn dat gewoon die spieren die wat uitgerekt/verzwakt zijn? Het is geen echte pijn, maar staan of lopen of op de wc gewoon zitten, is erg oncomfortabel.

Jasmin trouwens al van speen gewisseld. Ze dronk best slecht, ook even overlegd met het cb, en ze dronk idd best weinig. Dus, toen heb ik een 2 speen geprobeerd. Ging prima, flessen gaan nu bijna leeg, en ze verslikt zich niet en heeft ook geen krampjes. Ze is wel meer wakker en drinkt dus beter.
pi_88119100
Zit er iets in het weer dan?

Leia heeft echt van 4 tot 6 gehuild.. niet te troosten.. (en weer scheten en verkrampen.. ik ga toch misschien eens back to basic in mijn voeding en kijken of dat werkt.. alhoewel ze het bij aanvallen heeft en gewoon lastig poept.. dinsdag een beetje en de keer daarvoor was vorige week vrijdag.. dus daar kan het vandaan komen..) zetpil gegeven en toen sliep ze ein-de-lijk op mijn buik..

Voor 15 minuten dus! Nu sliep ze net weer dus op bed gelegd, maar ze is vreselijk onrustig. Ik hou niet zo van sprongen en die term, maar het lijkt erop (alhoewel Leia 2 weken te vroeg was, dus de 3 maanden sprong pas over 2 weken zou moeten zijn ;) :P )

Maar Noa, nu echt even een extra respect voor jou.. ik was nu al blij dat mijn meneer thuis kwam.. En dat zijn maar 2 uurtjes... en niet elke dag, zeg maar :*

Hik, wat vervelend van je schoonmoeder. Die van mij ging, in de eerste week, 3 keer per dag bellen hoe het nu ging :') gelukkig greep mijn man in (na enig aandringen van mij, ik kreeg het nogal op mijn heupen..) en vertelde haar: mam, heel lief maar het gaat goed. Je hoeft echt niet 3 keer per dag te bellen. Als er iets wijzigt dan hoor je dat vanzelf....

Sterkte ;) of misschien toch wat duidelijker zijn?

Sil, kan het niet gewoon beurs zijn van de bevalling? Ik herken het wel. Ging na een week even lopend naar de apotheek (500 meter hiervandaan :P) en ik had het idee dat de onderkant eruit viel, zeg maar.. Door hormonen is de boel ook nog week hè.. dat duurt nog even voordat e.e.a. weer versterkt is :)
pi_88119810
Hik, kan ze doordat ze heel onrustig is niet in slaap komen? Is inbakeren dan geen oplossing? Veel kleintjes vinden het heel fijn als je hun ruimte inperkt, in je buik konden ze zich ook amper bewegen, dus dat is een veilig gevoel. De wereld is heel groot voor zo'n uk, daar kunnen ze heel onrustig van worden.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:13:31 #246
259886 pessie
pi_88120502
Sil, misschien even een plasje inleveren? Misschien een blaasontsteking? Verder kun je eventueel even voelen of je baarmoeder niet is uitgezakt. Klinkt raar maar het kan.

Wat betreft schoonmoeders, ik kan veel minder van die van mij hebben sinds Nathan er is. Ik snap het niet goed, misschien een soort overbescherming naar Nathan van mijn kant? In ieder geval kreeg ik een mail of ik voor haar foto's wilde laten afdrukken omdat er al meer mensen zijn die naar foto's vragen. Goed, maar, ze heeft zelf ook foto's neem ik aan, kan ze toch ook afdrukken?

Wat betreft inbakeren. Werkt hier als een trein!
pi_88120608
Ja hier ook, ik leg Leyla nooit slapend weg.
pi_88121069
floris is verkouden, dat merk je met inslapen en t begin van zn slaap, dan is ie wat onrustig. maar hij slaapt nu, hopelijk blijft ie slapen. morgen moet ie wel gezellig zijn ;)

oh en schoonmoeders..die zie ik 2x per maand ofzo..(en tegen mn moeder zei ze dat ze floris zo weinig ziet, ja uh kom je langs, heb geen zin altijd daar naartoe te moeten)
pi_88121273
hier is inbakeren ook een hit! Ze slaapt als een tierelier. Huilen doet ze niet echt aan. Alleen als we dr wakker gemaakt hebben voor een voeding en dan de luier verschoont is.

Ik wil zoo graag even naar buiten. Ik kan het alleen echt nog niet. Ik ben vanmorgen op geweest en ben nu kapot.Morgen maar weer een bed dagje inlassen. Ilse groeit goed. Nog 85 gram en ze zit op haar geboortegewicht. Ook kan ze haar temperatuur goed bijhouden.
*poef* nu is het weg
pi_88121394
Tis toch rotweer buiten.. Ik heb vandaag een stukje gelopen... gadver.
pi_88121532
Sil, dat heb ik ook, geen idee wat het is, maar vooral met staan is het. Ik had het idee dat alles dan leunt op dat gedeelte wat beurs is. Ik ben nu bijna 4 weken geleden bevallen en het word wel minder gelukkig.

Vervelend Hik met je schoonmoeder, had je niet lekker op bed kunnen gaan liggen? Als ze dan nog niet begrijpt dat ze weer lekker naar huis moet, dan had jij iig even uit kunnen rusten.

Noa, fijn dat de verpleegkundige je zo serieus nam. Er is natuurlijk verschil in baby's, maar toch..er is volgens mij altijd wel een reden dat ze huilen..

Orea, fijn een plakkind ;) Je kan dan echt niks verzetten he. Maar ben benieuwd naar je creatie.
pi_88122273
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 21:29 schreef kaatjejannie het volgende:
hier is inbakeren ook een hit! Ze slaapt als een tierelier. Huilen doet ze niet echt aan. Alleen als we dr wakker gemaakt hebben voor een voeding en dan de luier verschoont is.

Ik wil zoo graag even naar buiten. Ik kan het alleen echt nog niet. Ik ben vanmorgen op geweest en ben nu kapot.Morgen maar weer een bed dagje inlassen. Ilse groeit goed. Nog 85 gram en ze zit op haar geboortegewicht. Ook kan ze haar temperatuur goed bijhouden.
En even met je neus naar buiten steken door de achterdeur? :)

Ik weet nog dat de eerste keer dat ik een paar stappen de achtertuin in deed, ik echt duizelde.. zowel van mijn HB ;) als van 'uit mijn coconnetje genaamd mijn huis met mijn nieuwe gezinnetje' de 'grote boze wereld in' ;)... Maar dan heb je in elk geval even je neus buiten gehad :*

Troeta: ze ligt er nu eindelijk op ;) maar ben nu blij om even ongestoord te kunnen zitten, dus dit weekend een nieuwe poging.. Komt goed! Zal foto's maken :P
pi_88122412
Ik had gelukkig nergens last van, gelukkig maar want mn kraamweek heb ik best moeten rennen om alles te redden. Jen naar het kdv, koken en noem maar op. Handig als je man op cursus is als je net bent bevallen.
Met dag 3 ofzo is Leyla voor het eerst mee geweest om boodschappen te doen.
pi_88122762
ik vond t heerlijk de eerste keer naar buiten.
de allereerste keer was in de tuin, toen was t weer nog lekker :')
en met de auto erg was naar mijn schoonouders. even een bakkie doen. was ook wel lekker, even eruit. kreeg toen wel zowat ruzie met de kraamverzorgster :')

de dag erna gingen we naar t dorp, voedingsbh kopen. en daarna naar de ah. dat was best vermoeiend, op de weg naar de auto (die bij de lingeriewinkel stond) zijn we langs de chinees gegaan om eten te halen, even uitrusten :D
pi_88122785
Ik ben zo blij dat mijn man vakantie heeft nu. Hij had eigenlijk nog wel moeten werken deze week, maar omdat de nasleep van de bevalling zo heftig was, kreeg hij deze week ook vrij. Ik zou niet weten wat ik nu zonder hem zou moeten.

Ik heb idd al even op het balkon gestaan orea, maar ik ben jaloers op iemand in de flat die ook zaterdag bevallen is, die al buiten liep. Ik weet, het slaat nergens op.
*poef* nu is het weg
pi_88123101
Iedereen herstelt anders he? Het is maar net of je een zware bevalling had. Neem lekker je rust.
pi_88123146
Kan het me wel voorstellen hoor Kaatje, dat je dat zo voelt ;) maarja, iedere bevalling en nasleep is anders. Is jouw HB nog nageprikt, na het krijgen van bloed? Hoe hoog was die nu?

Ik liep na 1,5 week met Leia in de het dorp hier. Alleen. Met de bus gegaan :P Maar als ik nu daarnaar terug kijk, voelde ik me eigenlijk nog alsof ik overreden was door een bus :P maar eigenwijs enzo. Mijn kraam was ook verschrikkelijk, dus toen die na een week opsoute, heb ik eerst zelf mijn hele huis schoongemaakt, van boven naar beneden :@

Na 8 dagen zaten we al op 'ons' terras hier in de haven. Met kind! Weet nog dat een ouder stel ons bijna met open mond aankeek. Die vrouw zei: jemig kind, wat ben je snel op de been! Vroeger moesten we 2 weken plat... :)

En wat is het toch heftig hè, dat onze mannen maar 2 dagen 'krijgen' en verder vakantie moeten opnemen. Voor iets wat vooral die eerste weken, echt geen vakantie is. Die verandering, je vrouw die je zo goed mogelijk ondersteunt.. En als je geen vakantiedagen zou hebben, dan mag je na 2 dagen alweer opdraven.. Heftig, vind ik! Mijn man was 4 weken thuis na Leia's geboorte, en dat was voor mijn gevoel echt wel het minimale..
pi_88123517
kaatje, jij heb natuurlijk ook een zware bevalling gehad qua bloedverlies.

toen ik die bh ging kopen was de eerste opmerking die die vrouw maakte: wat een kleintje. en toen ik zei: morgen een week oud had ze ect vsn: en nu al op :o
met 2,5week (toen Leia geboren werd ;)) liep ik in duitsland :D

maar goed ik heb amper bloed verloren en mijn bevalling duurde nog geen 7uur.

R was trouwens 1 week volledig vrij.
de.week ernahad ie 1 vergadering waar hij heen moest. en hij wilde nog een andere dag gaan werken, maar mocht niet van mij (nou ja ik werd beetje emo :))
daarna is ie wel weer volledig gaan werken. mja ik zat vanaf toen toch bijna iedere dag bij mijn zus of zij bij mij (met mn moeder)
pi_88123551
Zowwww, jullie zijn echt vroeg naar buiten gegaan zeg! ik ging pas na 2 weken en een pijn dat ik had en daarna gesloopt. Ik ben nu wel aardig aan de wandel weer en al veel op visite geweest en net hebben we een borrel op werk gehad met baby! Was erg leuk, maar eigenlijk is het allemaal wel te veel.
Die 2 dagen voor een man zijn ook belachelijk, na 2 dagen hadden wij nog niet geslapen en dan zou je bijv. een bus of vrachtwagen moeten besturen ofzo 8 uur lang, dat trek je toch niet.

Even een suffe vraag, want ik vraag het me gewoon af, ik lek ineens weer best veel melk, het is veel meer als in mijn eerste week,zou je dan nog kunnen beginnen met borstvoeding?
pi_88123843
Je kunt het allicht proberen Troeta! Hoe oud is Mex nu? En is hij aangelegd geweest? Misschien even vragen in het bv topic?

Son, mijn bevalling duurde ook maar 8,5 uur :P alleen sja, dat bloed ;)
pi_88123897
ik had dat niet, pijn enzo met lopen.
de verloskundige vond dat ik ook niet liep of k net bevallen was. nja had ook alleen last van mn knip.
moest van mn 2e kraamverzorgster ook niet staan, want zij had altijd zo'n last van dr bekken. uhm ja ik niet :')
pi_88123954
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 22:23 schreef Orea het volgende:
Je kunt het allicht proberen Troeta! Hoe oud is Mex nu? En is hij aangelegd geweest? Misschien even vragen in het bv topic?

Son, mijn bevalling duurde ook maar 8,5 uur :P alleen sja, dat bloed ;)
ja dat scheelt ook. ik heb 300 ml verloren...das niks. met bloed geven ben je al meer kwijt :P
pi_88124051
Hij is nu 3 weken en 2 dagen. En in het ziekenhuis heeft hij gedronken, maar thuis lukte het niet meer.
Hij blijft ook steeds naar mijn borsten gaan als hij honger heeft, maar dat zal wel instinct zijn.
Ik ga het even vragen in dat topic, zou stiekem toch wel leuk zijn, maar dacht dat het een suffe gedachte zou zijn.
pi_88124122
Ooooh de dag na de bevalling naar huis :') wat een drama was dat.. heeft echt wel bijna 2 weken geduurd voordat ik weer durfde te hoesten, niet meer hoefde te piesen onder de douche :') niet meer een half uur deed over gaan zitten, of opstaan etc. etc... Daarom was dat na 8 dagen naar de haven hier, of na 1,5 week naar het dorp en daar 5 minuten rondlopen ook wel gewaagd :D

Troeta, gewoon proberen! Eventueel met hulp.. Hij krijgt nu kv dus als het niet (meteen) lukt is er geen man overboord.. en lukt het wel... Dan zou het heel mooi zijn!! :Y
pi_88124208
ik ging ook wel vrij vlot naar buiten, maar ja ik ging in de rolstoel mee
bevalling zelf was ook vlot, maar ook dat stomme bloed
eer dat ik mezelf kon redden, was ook blij dat manlief nog een week extra vrij kon krijgen en dat mn schoonmoeder daarna nog kon helpen

al snap ik je wel hoor KJ, dat als je dan een buurvrouw ziet die ook net bevallen is je ook wil :*
niks frustrerende dan iets wat niet kan

troeta ik heb geen idee, zou wel mooi/fijn zijn, het proberen waard?! of inmiddels ergens anders goed advies gekregen bijv BV topic wat orea zegt?
pi_88124386
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 22:29 schreef Orea het volgende:
Ooooh de dag na de bevalling naar huis :') wat een drama was dat.. heeft echt wel bijna 2 weken geduurd voordat ik weer durfde te hoesten, niet meer hoefde te piesen onder de douche :') niet meer een half uur deed over gaan zitten, of opstaan etc. etc... Daarom was dat na 8 dagen naar de haven hier, of na 1,5 week naar het dorp en daar 5 minuten rondlopen ook wel gewaagd :D

Troeta, gewoon proberen! Eventueel met hulp.. Hij krijgt nu kv dus als het niet (meteen) lukt is er geen man overboord.. en lukt het wel... Dan zou het heel mooi zijn!! :Y
in de auto gaan zitten km naar huis te gaan :X
gelukkig hebben we een hoge auto :')
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:35:31 #267
259886 pessie
pi_88124391
Ook ik wilde dolgraag naar buiten, na 8 dagen heb ik lopen door de helft van de straat gered, snel weer naar huis omdat ik toen al op was. En hoe het zit met herstellen van een bevalling weet ik niet goed, ik had echt een makkelijke bevalling maar heb toch 4 dagen voornamelijk op/in bed doorgebracht, toen Orea vertelde dat ze naar de apotheek was gewandeld was ik überhaupt nog niet buiten geweest volgens mij.
En ik heb volgens mij 2 en een halve week geplast met een aquarius flesje met drinkdop ertegenaan. Plassen in de douche wilde echt niet, deed veel te veel pijn! Dan zet je een beetje druk daarop, afschuwelijk!
pi_88124431
Oh, wat is dat rót he, als je uk huilt? Elise huilt gelukkig heel weinig, maar áls ze het doet dan gaat het bij mij al door merg en been. Ik kan me dan ook niet voorstellen hoe frustrerend het moet zijn als je niet weet wat er is en als je hem/haar niet kunt troosten. Sterkte moeders!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier gaat het momenteel extreem goed. Het wurm had gisteren bijna niet geslapen en toen had ik flink de balen, maar ze lag er om 22.30 uur in en kwam er om 9 uur weer uit. :o Ik heb 2 of 3 keer het speentje moeten terugstoppen, maar als dat alles is... En nu ligt ze on-ingebakerd te slapen!

Ik hoop dat iedereen bij wie het wat minder gaat snel ook weer in de positieve flow komt :*
pi_88124442
Mijn hb was zaterdag na de bevalling 3.0. De dag daarna was het 6.0. Toen ik maandag naar huis mocht was het 5.6.
Ik heb betrekkelijk weinig last van mijn hechtingen. Ik werd zondags verlost van de katheter en moest die dag nog plassen. Voor de avonddienst naar huis zou zijn. Ik ben om 22.00 uur gaan zitten op de wc en mocht er van mezelf niet af voor ik geplast had. Ik moest en zou plassen anders mocht ik niet naar huis de volgende dag. Na 10 minuten had ik geplast.
Ook vloei ik (door de operatie) amper. Het is gewoon dat ik zo moe ben. Ik val nu ook bijna in slaap, maar zometeen weer voeden. Daarna lekker slapen.
*poef* nu is het weg
pi_88124477
dat had ik niet..de eerste 2dagen was plassen pijnlijk (liep echt niet lekker erna..fijn zo'n knip)
maar dat was snel over.
gaan zitten was na een paar dagen echt niet fijn. na een week ging t stukken beter
pi_88124551
kaatjejannie, gewoon zoveel mogelijk aan die moeheid toegeven hoor :Y
pi_88124626
Speen ploppen 's nachts werkt hier niet :P nu paar keer geprobeerd. Dan lig je net weer en dan hop, issie er weer uit! :D en dat keer 10.. dus als ze komt, dan leg ik maar meteen aan, dan ben ik in 15 minuten klaar en kan ik weer verder slapen ;)
pi_88125004
ow dat vind ik zo flauw! dat kan minidraak ook zo goed, en dan blijf ik er voor de zekerheid 5 of 10 min naast zitten, zo gauw ik in bed stap plop!

van de hechtingen heb ik ook echt veel last gehad, ik had ook nooooit verwacht dat ik het op die plek fijn zou vinden er een icepack tegen aan te hebben

KJ idd toegeven aan die moeheid en ondertussen lekker genieten van je mooie meisje! :*
pi_88125028
:* fannetje, Anne is echt een droppie om te zien... gewoon een heerlijk kind! :*
pi_88125134
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 22:50 schreef draculettetje het volgende:
ow dat vind ik zo flauw! dat kan minidraak ook zo goed, en dan blijf ik er voor de zekerheid 5 of 10 min naast zitten, zo gauw ik in bed stap plop!

van de hechtingen heb ik ook echt veel last gehad, ik had ook nooooit verwacht dat ik het op die plek fijn zou vinden er een icepack tegen aan te hebben

KJ idd toegeven aan die moeheid en ondertussen lekker genieten van je mooie meisje! :*
Hier had ik echt baad bij het: meteen gaan zitten op een harde ondergrond. Ik weet mijn blik nog precies toen de vlos en andere ervaringsdeskundigen het zeiden! :D had zoiets van: euh, even.. jullie weten hoeveel zéér dit doet?

Maar het werkt! :Y Zo snel mogelijk, regelmatig op een harde ondergrond gaan zitten houdt de zwelling tegen en daardoor de pijn (spanning)... dus dat is wel een tip om mee te geven.. In eerste instantie niet de fijnste, maar het werkt wel :Y
pi_88125218
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 22:54 schreef Orea het volgende:

[..]

Hier had ik echt baad bij het: meteen gaan zitten op een harde ondergrond. Ik weet mijn blik nog precies toen de vlos en andere ervaringsdeskundigen het zeiden! :D had zoiets van: euh, even.. jullie weten hoeveel zéér dit doet?

Maar het werkt! :Y Zo snel mogelijk, regelmatig op een harde ondergrond gaan zitten houdt de zwelling tegen en daardoor de pijn (spanning)... dus dat is wel een tip om mee te geven.. In eerste instantie niet de fijnste, maar het werkt wel :Y
mee eens!
daar kon ik ook echt beter op zitten als op bed :Y maar dat vond mn hoofd nooit zo'n goed plan

en over het rammelen, ik ken het gevoel! ;)
pi_88125250
nou hier niet hoor! ik ging dan half dood! (en dan kon k niet normaal meer lopen :P)
gewoon recht erop gaan zitten werkte hier beter :)
pi_88125271
Toch gek hè, ze verstoren onze nachtrust, zetten onze levens op de kop. En toch willen we er meer :P

Mooi, hoe dat werkt, vind ik! :D
pi_88125381
haha idd
maar tis ook gewoon zo leuk O+
als ze je zien en beginnen te lachen O+ dat je verliefd aangekeken wordt O+ dat gezichtje in je nek O+

word er gewoon emo van O+
pi_88125392
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 22:57 schreef Orea het volgende:
Toch gek hè, ze verstoren onze nachtrust, zetten onze levens op de kop. En toch willen we er meer :P

dat zeker, maar of het er ooit nog van komt ;( verlopig de eerste 2 tot 4 jaar niet
pi_88125489
Lastig Draak! :*

Hier hopelijk wel eerder, maar tis maar afwachten of het ons nog een keer gegund is.. Wil het niet dan zou ik dat heel erg jammer vinden, maar ik besef me heel goed hoeveel geluk ik al heb met mijn muppetje O+
pi_88125613
draak :* lastig is dat!

ook bij jou orea! hoop dat dezelfde oogst als Leia gewoon goed is en allemaal broertjes en zusjes worden :P (beetje veel toch ;))

hoop dat t bij ons weer zo makkelijk gaat :@
pi_88125789
Dat hoop ik ook voor je :Y (is niks :@ aan hoor! Iedereen hoopt natuurlijk dat het makkelijk gaat!)
pi_88125813
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:03 schreef Orea het volgende:
Lastig Draak! :*

Hier hopelijk wel eerder, maar tis maar afwachten of het ons nog een keer gegund is.. Wil het niet dan zou ik dat heel erg jammer vinden, maar ik besef me heel goed hoeveel geluk ik al heb met mijn muppetje O+
nou dat zeker!

en dank jullie!
ach we zien wel de wonderen zijn de wereld nog niet uit! als ik nu ineens gewoon weer kan lopen enzo hihi
pi_88125817
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 22:57 schreef Orea het volgende:

nou, daar denk ik nog maar even niet aan hoor...... :N :D
*poef* nu is het weg
pi_88125965
:D jij moet eerst weer een beetje bijslapen enzo :P

Mijn baby is alweer zo groot :o
pi_88126065
ik ga slapen! tot morgen voor een aantal! :W
pi_88126365
Tot morgen!! :W

Ik ga muppet maar eens uit bed trekken en volproppen :P en dan hopen op een lekker nachtje... (al vrees ik het ergste na vandaag... we zien wel :))
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 07:38:38 #289
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88133386
Hier is het toch een beetje anders door de keizersnee. Ok, meneer Hik is een stuk beter met de luiers dan ik, omdat ik echt niet kon staan in het begin, ik heb een paar echt zware dagen gehad qua pijn en slik nog steeds pijjnstillers, MAAR heb geen plaspijn gehad, vloei weinig en heb volgens mij minder moeite met sex weer. :P Hihi. Count your blessings, zeg maar.

Neve heeft door het nieuwe schema zowaar 6,5 uur aan een stuk geslapen vannacht! :o Ik schrok ervan toenik op de klok keek!
pi_88133455
Ik heb het idee dat het bij een kz allemaal veel zwaarder is.. Juist ivm die buikwond..

Hier muppie om 12 uur gevoed, ze heeft niet eens haar ogen open gedaan. Toen begon ze om half 5 te prutten, speen en kunnen rekken tot 5.45 en toen bij me gelegd voor voeding en nog ff geslapen. En nu is ze weer aan het drinken (alsof ze jaren niet heeft gehad :D)

Maar 6,5 uur is fijn Hik!
pi_88133511
ik ben moe!
R heeft een schelpsplinter in zn voet, moest zn voet weken enzo, dus 1uur slapen, ik sliep pas om 2uur. 3uur begint floris te huilen. speen erin, kwart over 3 floris huilt. hij wordt zelf stil. 5voor half 4 floris huilt., fles maken, hij drinkt m op en slaapt weer.
half 8 herrie, buurman is zn oude keuken uit de tuin aan t halen...fijn dat de reiniging s ochtends alleen open is.
schelp zit er bij R nog steeds in, hap gebeld kan ie om 9uur terecht. dacht dat dat altijd lang duurde :')
wel zielig, hij moet alleen, floris slaapt nog

zo einde verhaal, maar weinig geslapen dus moe
pi_88133527
Nou dat wordt gezellig vanmiddag! Niet nog een stuk placenta over voor extra energie? :')
pi_88133541
nee die heb k begraven onder de perenboom :')
pi_88133558
Hier liggen papa en dochter weer in coma O+ zoooo lief, samen in het grote bed! En ik ben wakker.. dus maar eens kolven voor de voorraad en zo lekker uitgebreid douchen :Y)

En Koffie c_/
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:47:48 #295
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_88133974
De fysio heeft verteld dat Siebe zich goed bewoog en ontwikkelde. Hij kan al op zijn zij draaien en maakt rondjes in de box. Verder lacht hij ook heel lief O+
Maar met het drinken moesten we niet verranderen van fles. Wel moeten we een kleinere difrax speen proberen. We gebruiken nu maat M. Maar dat moet dan S type kers worden ofzo, best ingewikkeld - er zijn ook zoveel verschillende soorten spenen :{
Verder is het soms moeilijk om Siebe een boertje te laten doen.

Orea: ik ben ook aan de koffie c_/ . Hoe gaat het nu?
Hik: Wat fijn voor je. Je voelt je vast wel weer uitgerust.
Hoe is het met babydraakje? ;)
kloep kloep
pi_88134061
Ah, proost met de koffie dan maar c_/

Had Siebe problemen met de fles/speen dan, dat ze een andere aanraden? Er zijn inderdaad een mega hoeveelheid verschillende spenen, soms zie je door de spenen bomen het bos niet meer ;) ik ben nu tevreden over de Medela flessen en spenen (en Leia ook :+) dus ik hou het er maar bij.. Heb ook nog alles van Tommee tippee (incl. flessenwarmer en sterilisator :')) maar wie weet komt dat nog van pas..

Hier gaat het prima, op nog steeds een lastige stoelgang bij Leia en daarbij behorende krampjes na :)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:05:51 #297
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_88134164
Nou Siebe die drinkt te snel; hij heeft met 10-15 een 200ml fles leeg. En dan geeft ie soms ook nog e.e.a terug. Vandaar dat de fysio/logopedist langskomt om te kijken hoe het gaat.

Is er bij Leia al wel verbetering in zicht met betrekking tot de darmkrampen? Het is nl. zo zielig de pijn die ze hebben :{ . Volgens mij tobben jullie daar al een hele tijd mee.

Nog een kop koffie c_/
kloep kloep
pi_88134792
goede morgen!

hier op zich een verklaarbare en toch goede nacht
minidraak had namelijk met de laatste fles (rijstebloem papje) ruim 60 cc van de 200 laten staan
dus dat wilde ze om 03.30 nog even inhalen, daarna sliep ze
om 06.15 weer voor de voeding en toen lekker bij ons gelegen, toen ik hoorde dat ze wakker begon te worden weer ( 08.45) ging ik alvast haar kleren pakken, maar het bleef zo stil dat ik maar even ging strijken,
toen ik 0m 09.15 toch maar ging kijken lag ze gewoon heel keurig op me te wachten en kreeg ik me daar toch de mooiste glimlach!
ik is trots!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:48:57 #299
259886 pessie
pi_88134833
Borizz en orea aan de koffie :D hier eerst maar even een kop thee.
Borizz ik hoop dat het snel beter gaat met Siebe met een andere speen.

Hik je bent nu zeker heerlijk uitgerust? Alhoewel, de eerste keer dat ik zo lang achter elkaar sliep was ik de volgende dag behoorlijk duf.

Draak, mini-draak beter geslapen vannacht?

Orea jammer dat speen ploppen nog niet werkt, maar dan heeft ze in ieder geval wel echt honger en eet ze goed!

Sonnetje, sterkte vandaag.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:50:29 #300
259886 pessie
pi_88134857
Draakje fijn! Iets meer uitgerust nu?
Schattig he als ze zo liggen te wachten, gisteravond had Nathan voor zijn doen lang geslapen, dus ik ga even kijken, ligt hij heel relaxed om zich heen te kijken met zn handen half onder zn hoofd. Smelt.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:17:12 #301
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88135375
dan maak ik 'm wel effe vol :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')