abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88121532
Sil, dat heb ik ook, geen idee wat het is, maar vooral met staan is het. Ik had het idee dat alles dan leunt op dat gedeelte wat beurs is. Ik ben nu bijna 4 weken geleden bevallen en het word wel minder gelukkig.

Vervelend Hik met je schoonmoeder, had je niet lekker op bed kunnen gaan liggen? Als ze dan nog niet begrijpt dat ze weer lekker naar huis moet, dan had jij iig even uit kunnen rusten.

Noa, fijn dat de verpleegkundige je zo serieus nam. Er is natuurlijk verschil in baby's, maar toch..er is volgens mij altijd wel een reden dat ze huilen..

Orea, fijn een plakkind ;) Je kan dan echt niks verzetten he. Maar ben benieuwd naar je creatie.
pi_88122273
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 21:29 schreef kaatjejannie het volgende:
hier is inbakeren ook een hit! Ze slaapt als een tierelier. Huilen doet ze niet echt aan. Alleen als we dr wakker gemaakt hebben voor een voeding en dan de luier verschoont is.

Ik wil zoo graag even naar buiten. Ik kan het alleen echt nog niet. Ik ben vanmorgen op geweest en ben nu kapot.Morgen maar weer een bed dagje inlassen. Ilse groeit goed. Nog 85 gram en ze zit op haar geboortegewicht. Ook kan ze haar temperatuur goed bijhouden.
En even met je neus naar buiten steken door de achterdeur? :)

Ik weet nog dat de eerste keer dat ik een paar stappen de achtertuin in deed, ik echt duizelde.. zowel van mijn HB ;) als van 'uit mijn coconnetje genaamd mijn huis met mijn nieuwe gezinnetje' de 'grote boze wereld in' ;)... Maar dan heb je in elk geval even je neus buiten gehad :*

Troeta: ze ligt er nu eindelijk op ;) maar ben nu blij om even ongestoord te kunnen zitten, dus dit weekend een nieuwe poging.. Komt goed! Zal foto's maken :P
pi_88122412
Ik had gelukkig nergens last van, gelukkig maar want mn kraamweek heb ik best moeten rennen om alles te redden. Jen naar het kdv, koken en noem maar op. Handig als je man op cursus is als je net bent bevallen.
Met dag 3 ofzo is Leyla voor het eerst mee geweest om boodschappen te doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88122762
ik vond t heerlijk de eerste keer naar buiten.
de allereerste keer was in de tuin, toen was t weer nog lekker :')
en met de auto erg was naar mijn schoonouders. even een bakkie doen. was ook wel lekker, even eruit. kreeg toen wel zowat ruzie met de kraamverzorgster :')

de dag erna gingen we naar t dorp, voedingsbh kopen. en daarna naar de ah. dat was best vermoeiend, op de weg naar de auto (die bij de lingeriewinkel stond) zijn we langs de chinees gegaan om eten te halen, even uitrusten :D
pi_88122785
Ik ben zo blij dat mijn man vakantie heeft nu. Hij had eigenlijk nog wel moeten werken deze week, maar omdat de nasleep van de bevalling zo heftig was, kreeg hij deze week ook vrij. Ik zou niet weten wat ik nu zonder hem zou moeten.

Ik heb idd al even op het balkon gestaan orea, maar ik ben jaloers op iemand in de flat die ook zaterdag bevallen is, die al buiten liep. Ik weet, het slaat nergens op.
*poef* nu is het weg
pi_88123101
Iedereen herstelt anders he? Het is maar net of je een zware bevalling had. Neem lekker je rust.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88123146
Kan het me wel voorstellen hoor Kaatje, dat je dat zo voelt ;) maarja, iedere bevalling en nasleep is anders. Is jouw HB nog nageprikt, na het krijgen van bloed? Hoe hoog was die nu?

Ik liep na 1,5 week met Leia in de het dorp hier. Alleen. Met de bus gegaan :P Maar als ik nu daarnaar terug kijk, voelde ik me eigenlijk nog alsof ik overreden was door een bus :P maar eigenwijs enzo. Mijn kraam was ook verschrikkelijk, dus toen die na een week opsoute, heb ik eerst zelf mijn hele huis schoongemaakt, van boven naar beneden :@

Na 8 dagen zaten we al op 'ons' terras hier in de haven. Met kind! Weet nog dat een ouder stel ons bijna met open mond aankeek. Die vrouw zei: jemig kind, wat ben je snel op de been! Vroeger moesten we 2 weken plat... :)

En wat is het toch heftig hè, dat onze mannen maar 2 dagen 'krijgen' en verder vakantie moeten opnemen. Voor iets wat vooral die eerste weken, echt geen vakantie is. Die verandering, je vrouw die je zo goed mogelijk ondersteunt.. En als je geen vakantiedagen zou hebben, dan mag je na 2 dagen alweer opdraven.. Heftig, vind ik! Mijn man was 4 weken thuis na Leia's geboorte, en dat was voor mijn gevoel echt wel het minimale..
pi_88123517
kaatje, jij heb natuurlijk ook een zware bevalling gehad qua bloedverlies.

toen ik die bh ging kopen was de eerste opmerking die die vrouw maakte: wat een kleintje. en toen ik zei: morgen een week oud had ze ect vsn: en nu al op :o
met 2,5week (toen Leia geboren werd ;)) liep ik in duitsland :D

maar goed ik heb amper bloed verloren en mijn bevalling duurde nog geen 7uur.

R was trouwens 1 week volledig vrij.
de.week ernahad ie 1 vergadering waar hij heen moest. en hij wilde nog een andere dag gaan werken, maar mocht niet van mij (nou ja ik werd beetje emo :))
daarna is ie wel weer volledig gaan werken. mja ik zat vanaf toen toch bijna iedere dag bij mijn zus of zij bij mij (met mn moeder)
pi_88123551
Zowwww, jullie zijn echt vroeg naar buiten gegaan zeg! ik ging pas na 2 weken en een pijn dat ik had en daarna gesloopt. Ik ben nu wel aardig aan de wandel weer en al veel op visite geweest en net hebben we een borrel op werk gehad met baby! Was erg leuk, maar eigenlijk is het allemaal wel te veel.
Die 2 dagen voor een man zijn ook belachelijk, na 2 dagen hadden wij nog niet geslapen en dan zou je bijv. een bus of vrachtwagen moeten besturen ofzo 8 uur lang, dat trek je toch niet.

Even een suffe vraag, want ik vraag het me gewoon af, ik lek ineens weer best veel melk, het is veel meer als in mijn eerste week,zou je dan nog kunnen beginnen met borstvoeding?
pi_88123843
Je kunt het allicht proberen Troeta! Hoe oud is Mex nu? En is hij aangelegd geweest? Misschien even vragen in het bv topic?

Son, mijn bevalling duurde ook maar 8,5 uur :P alleen sja, dat bloed ;)
pi_88123897
ik had dat niet, pijn enzo met lopen.
de verloskundige vond dat ik ook niet liep of k net bevallen was. nja had ook alleen last van mn knip.
moest van mn 2e kraamverzorgster ook niet staan, want zij had altijd zo'n last van dr bekken. uhm ja ik niet :')
pi_88123954
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 22:23 schreef Orea het volgende:
Je kunt het allicht proberen Troeta! Hoe oud is Mex nu? En is hij aangelegd geweest? Misschien even vragen in het bv topic?

Son, mijn bevalling duurde ook maar 8,5 uur :P alleen sja, dat bloed ;)
ja dat scheelt ook. ik heb 300 ml verloren...das niks. met bloed geven ben je al meer kwijt :P
pi_88124051
Hij is nu 3 weken en 2 dagen. En in het ziekenhuis heeft hij gedronken, maar thuis lukte het niet meer.
Hij blijft ook steeds naar mijn borsten gaan als hij honger heeft, maar dat zal wel instinct zijn.
Ik ga het even vragen in dat topic, zou stiekem toch wel leuk zijn, maar dacht dat het een suffe gedachte zou zijn.
pi_88124122
Ooooh de dag na de bevalling naar huis :') wat een drama was dat.. heeft echt wel bijna 2 weken geduurd voordat ik weer durfde te hoesten, niet meer hoefde te piesen onder de douche :') niet meer een half uur deed over gaan zitten, of opstaan etc. etc... Daarom was dat na 8 dagen naar de haven hier, of na 1,5 week naar het dorp en daar 5 minuten rondlopen ook wel gewaagd :D

Troeta, gewoon proberen! Eventueel met hulp.. Hij krijgt nu kv dus als het niet (meteen) lukt is er geen man overboord.. en lukt het wel... Dan zou het heel mooi zijn!! :Y
pi_88124208
ik ging ook wel vrij vlot naar buiten, maar ja ik ging in de rolstoel mee
bevalling zelf was ook vlot, maar ook dat stomme bloed
eer dat ik mezelf kon redden, was ook blij dat manlief nog een week extra vrij kon krijgen en dat mn schoonmoeder daarna nog kon helpen

al snap ik je wel hoor KJ, dat als je dan een buurvrouw ziet die ook net bevallen is je ook wil :*
niks frustrerende dan iets wat niet kan

troeta ik heb geen idee, zou wel mooi/fijn zijn, het proberen waard?! of inmiddels ergens anders goed advies gekregen bijv BV topic wat orea zegt?
pi_88124386
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 22:29 schreef Orea het volgende:
Ooooh de dag na de bevalling naar huis :') wat een drama was dat.. heeft echt wel bijna 2 weken geduurd voordat ik weer durfde te hoesten, niet meer hoefde te piesen onder de douche :') niet meer een half uur deed over gaan zitten, of opstaan etc. etc... Daarom was dat na 8 dagen naar de haven hier, of na 1,5 week naar het dorp en daar 5 minuten rondlopen ook wel gewaagd :D

Troeta, gewoon proberen! Eventueel met hulp.. Hij krijgt nu kv dus als het niet (meteen) lukt is er geen man overboord.. en lukt het wel... Dan zou het heel mooi zijn!! :Y
in de auto gaan zitten km naar huis te gaan :X
gelukkig hebben we een hoge auto :')
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:35:31 #267
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88124391
Ook ik wilde dolgraag naar buiten, na 8 dagen heb ik lopen door de helft van de straat gered, snel weer naar huis omdat ik toen al op was. En hoe het zit met herstellen van een bevalling weet ik niet goed, ik had echt een makkelijke bevalling maar heb toch 4 dagen voornamelijk op/in bed doorgebracht, toen Orea vertelde dat ze naar de apotheek was gewandeld was ik überhaupt nog niet buiten geweest volgens mij.
En ik heb volgens mij 2 en een halve week geplast met een aquarius flesje met drinkdop ertegenaan. Plassen in de douche wilde echt niet, deed veel te veel pijn! Dan zet je een beetje druk daarop, afschuwelijk!
pi_88124431
Oh, wat is dat rót he, als je uk huilt? Elise huilt gelukkig heel weinig, maar áls ze het doet dan gaat het bij mij al door merg en been. Ik kan me dan ook niet voorstellen hoe frustrerend het moet zijn als je niet weet wat er is en als je hem/haar niet kunt troosten. Sterkte moeders!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier gaat het momenteel extreem goed. Het wurm had gisteren bijna niet geslapen en toen had ik flink de balen, maar ze lag er om 22.30 uur in en kwam er om 9 uur weer uit. :o Ik heb 2 of 3 keer het speentje moeten terugstoppen, maar als dat alles is... En nu ligt ze on-ingebakerd te slapen!

Ik hoop dat iedereen bij wie het wat minder gaat snel ook weer in de positieve flow komt :*
pi_88124442
Mijn hb was zaterdag na de bevalling 3.0. De dag daarna was het 6.0. Toen ik maandag naar huis mocht was het 5.6.
Ik heb betrekkelijk weinig last van mijn hechtingen. Ik werd zondags verlost van de katheter en moest die dag nog plassen. Voor de avonddienst naar huis zou zijn. Ik ben om 22.00 uur gaan zitten op de wc en mocht er van mezelf niet af voor ik geplast had. Ik moest en zou plassen anders mocht ik niet naar huis de volgende dag. Na 10 minuten had ik geplast.
Ook vloei ik (door de operatie) amper. Het is gewoon dat ik zo moe ben. Ik val nu ook bijna in slaap, maar zometeen weer voeden. Daarna lekker slapen.
*poef* nu is het weg
pi_88124477
dat had ik niet..de eerste 2dagen was plassen pijnlijk (liep echt niet lekker erna..fijn zo'n knip)
maar dat was snel over.
gaan zitten was na een paar dagen echt niet fijn. na een week ging t stukken beter
pi_88124551
kaatjejannie, gewoon zoveel mogelijk aan die moeheid toegeven hoor :Y
pi_88124626
Speen ploppen 's nachts werkt hier niet :P nu paar keer geprobeerd. Dan lig je net weer en dan hop, issie er weer uit! :D en dat keer 10.. dus als ze komt, dan leg ik maar meteen aan, dan ben ik in 15 minuten klaar en kan ik weer verder slapen ;)
pi_88125004
ow dat vind ik zo flauw! dat kan minidraak ook zo goed, en dan blijf ik er voor de zekerheid 5 of 10 min naast zitten, zo gauw ik in bed stap plop!

van de hechtingen heb ik ook echt veel last gehad, ik had ook nooooit verwacht dat ik het op die plek fijn zou vinden er een icepack tegen aan te hebben

KJ idd toegeven aan die moeheid en ondertussen lekker genieten van je mooie meisje! :*
pi_88125028
:* fannetje, Anne is echt een droppie om te zien... gewoon een heerlijk kind! :*
pi_88125134
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 22:50 schreef draculettetje het volgende:
ow dat vind ik zo flauw! dat kan minidraak ook zo goed, en dan blijf ik er voor de zekerheid 5 of 10 min naast zitten, zo gauw ik in bed stap plop!

van de hechtingen heb ik ook echt veel last gehad, ik had ook nooooit verwacht dat ik het op die plek fijn zou vinden er een icepack tegen aan te hebben

KJ idd toegeven aan die moeheid en ondertussen lekker genieten van je mooie meisje! :*
Hier had ik echt baad bij het: meteen gaan zitten op een harde ondergrond. Ik weet mijn blik nog precies toen de vlos en andere ervaringsdeskundigen het zeiden! :D had zoiets van: euh, even.. jullie weten hoeveel zéér dit doet?

Maar het werkt! :Y Zo snel mogelijk, regelmatig op een harde ondergrond gaan zitten houdt de zwelling tegen en daardoor de pijn (spanning)... dus dat is wel een tip om mee te geven.. In eerste instantie niet de fijnste, maar het werkt wel :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')