abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88102712
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:14 schreef Noa24 het volgende:

Wat ik wel nog steeds zwaar vind is hoeveel ze huilt. Ik heb het idee dat ze toch wel heel wat meer huilt als de gemiddelde baby. Deels omdat ze gewoon temperamentvol is, voor zover je dat al kan zeggen van een baby van 6 weken haha. Maar met name door de darmkrampjes. We geven haar al speciale voeding en druppels. En ik maak vandaag een afspraak met de osteopaat. Ze heeft ook bijna de hele nacht zitten huilen. En ook overdag huilt ze erg veel. Dat maakt het toch wel moeilijker vind ik.
Sorry voor ego post.
Heel herkenbaar, Tijn huilde ook veel, ik ben op een gegeven moment op gaan schrijven wanneer en hoe lang hij huilde om een beetje inzicht te krijgen.
Hebben spul tegen krampjes gebruikt en ook naar de chiropractor geweest maar niet met megaveel resultat helaas.
Krijgt ze genoeg voeding?
Bij Tijn had ik op een geg. moment het vermoeden van verborgen reflux en sinds hij medicijnen daarvoor kreeg was het een ander kind en sliep hij zowaar langer dan een half uurtje per dag!

Ik weet nu nog dat ik het toen ook heftig vond en belangrijk is dat je er wel over kunt praten met je partner/vriendinnen.
Eventueel misschien even een uurtje of paar uurtjes naar ouders/schoonouders ofzo brengen?
ZElfs als ik onder de douche stond hoorde ik hem in mijn hoofd nog huilen.

Mocht je nog wat willen weten ofzo, pm me maar.

Sterkte ermee!
pi_88104021
Bedankt voor jullie reacties, het geeft me het gevoel dat er idd wat mis is en dat ze niet gewoon heel erg veel huilt en ik overdrijf.
Het-is-mij, door jouw reactie ben ik weer eens gaan googelen op verborgen reflux en daar herken ik erg veel in! Veel hikken, smakken, tong uit haar mondje, belletjes blazen, krijsen na het huilen. Dat is precies wat ze doet. Nou ga ik zelf geen diagnose stellen natuurlijk, maar ik herken het wel.
Voordat ik jouw reactie las, heeft mijn vriend het consultatiebureau gebeld en aangegeven dat ze toch wel erg veel huilt. De verloskundige komt zo langs en ik ga haar zeker mijn vermoeden van verborgen reflux aangeven.
Erg fijn dat ze meteen ook langs komt, voel me daardoor toch meer serieus genomen.
pi_88104774
Noa maar dat is ook zwaar! Leia huilt misschien 15 minuten op een dag, en als ze een keer een huiluurtje heeft vind ik dat al zwaar. Laat staan als ze zoveel huilen als jouw beeb!

Je zou kunnen overwegen een osteopaat in te schakelen, misschien dat die iets voor je kan betekenen?

Troeta, nee :P al 2 dagen plakkind :P dus vanavond mag meneer met haar plakken dan kan ik aan de slag :) heb een nog makkelijkere manier gevonden, denk ik. Dus ik ben benieuwd!
pi_88105804
Huilen? Leyla huilt echt zelden... Beetje pruttelen als ze niet meteen eten krijgt, maar echt krijsen... nee, gelukkig niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88106148
Oef Noa, klinkt idd heftig van je meisje. Fijn dat de verloskundige meteen langskomt.
De mijne huilt ook nauwelijks, ze moppert wel echt, maar das zonder tranen ;)
Troeta, hoe oud is Mex nu? Lengte meten deden ze hier pas op de eerste controle op het consultatiebureau, daarvoor vinden die kleintjes het niet zo fijn om uitgestrekt te worden. En zelfs bij de eerste afspraak is het niet accuraat omdat ze niet zo goed strekken nog.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88107010
Jullie willen niet weten hoe fijn ik het vind om te lezen dat jullie baby's weinig huilen. Jaa dat is fijn voor jullie en jullie baby's natuurlijk, maar het maakt het des te duidelijker voor mij dat het echt niet klopt hier.
De verpleegkundige is net langsgeweest en denkt ook dat er een medische oorzaak voor moet zijn te vinden. Vooral het feit dat Isabelle moeilijk te troosten is, geeft ook veel aan. We hebben over een uurtje een afspraak met de huisarts voor een verwijzing naar een kinderarts. De verpleegkundige gaf aan dat we heeel duidelijk moesten zijn naar de ha toe, omdat zij je nog wel eens af willen wimpelen.
Het geeft een fijn gevoel dat we nu actie ondernemen! Ook heb ik vanochtend al een afspraak gemaakt met de osteopaat voor over 1.5 week. Meer kunnen we nu niet doen denk ik.
Heel fijn dat ik hier mijn zorgen kwijt kan! ^O^
pi_88107397
Noa jeetje dat is me toch ook wat! Ik snap wel dat het heel zwaar voor jullie moet zijn!
maar ook fijn dat de verpleegkundige even langs geweest en je nu naar de huisarts kan!
heel heel veel succes

balen trouwens dat je toch 1,5 week op de osteopaat moet wachten
welke omgeving kom je vandaan?
pi_88108177
Ja osteopaten hebben vaak lange wachttijden.. Heb je wel gevraagd eventueel te bellen als er iemand uitvalt :) wellicht kun je dan eerder terecht..

Mijn nichtje had Kiss syndrome (google maar) die kon je niet neerleggen of die krijste ALLES bij elkaar.. en niet zomaar huilen of wat dan ook.. Ook troosten hielp gewoon niet, dan ging ze nóg harder krijsen.. En echt de héle dag (en nacht...)! Na de eerste behandeling was het al een ander kind, en na de 2e was ze er helemaal vanaf!

Niet dat jouw meisje Kiss hoeft te hebben hoor.. Maar zoveel huilen is inderdaad niet goed en een osteopaat kan heel goed helpen. En baadt het niet..
pi_88110452
Ik ben voor mezelf maar ook voor minidraak bij de osteopaat
hij werkt hier in de stad maar heeft ook nog een eigen praktijk elders
toen ik voor het slechte slapen en vele huilen van minisraak toch ook maar weer een afspraak wilde, kon ik hier in de stad pas 2,5 wk verder (had idd ook mn nr genoteerd voor het geval er iemand uitviel)
maar ik heb afspraak gemaakt in zn eigen praktijk, kon ik meteen terecht

en ik weet dat hij in zn eigen praktijk wel meer gaatjes heeft dus vandaar dat ik het even vroeg in welke omgeving noa woont/zoekt
pi_88111573
Noa, ik hoop dat je snel achter de oorzaak van het huilen komt, als ouder kun je echt helemaal kierewiet worden van een kind wat niet stopt met huilen. Hopeloos wordt je ervan.
Maar hou er ook rekening mee dat er misschien geen oorzaak wordt gevonden, je hebt ook zogenaamde huilbabies. Kinderen die gewoon heel erg veel huilen. Priscilla (dochter van mijn man) heeft het eerste jaar alleen maar gehuild, zonder medische oorzaak. Die heeft haar ouders echt tot wanhoop gedreven.
pi_88113788
@ Noa, fijn dat je serieus wordt genomen.

Wij mochten starten met een proefbehandeling zantac via de huisarts, hopelijk is jullie ha ook zo doortastend.
En idd wat tico zegt, soms is er geen oorzaak maar ja, je kunt beter het e.e.a. uitsluiten.

Kwam laatst nog een briefje tegen met de uren die tijn huilde, soms 6 uur op een dag ofzo.
Heb hem ook weleens in bed gelegd en ben toen weg gelopen, ik wist het gewoon niet meer......

En dan las ik hier van moeders met kindjes die veel sliepen dat ze het maar saai vonden want zo hadden ze niets aan hun kindje, dan wilde ik echt weleens ruilen want ik kwam gewoon nergens aan toe en ook niet aan mijn eigen rust.

Nou nogmaals sterkte en hopelijk heeft het bezoekje bij julile ha wat opgeleverd!

En nu lurk ik verder want dat wordt wel febr. voor ik hier legaal mag posten ;)
pi_88113984
Sterkte Noa :*

Hier avondje en nachtje alleen samen met Femke. Gisteren moest ik even wat slaap inhalen :z . Slaap toch wat onrustig door geluidjes van Femke. Ben gelukkig nu weer helemaal fit, vriend heeft haar vanochtend de fles gegeven en ik lag lekker vroeg in bed :)
pi_88113987
Ik had net 2 uur lang een krijsende, over haar toeren meisje... geen idee wat, volgens mij krampen icm moeheid? Slaapt nu op mijn buik, heb maar een zetpil gegeven...
pi_88114452
ik heb ook een huilende baby. maar das vermoeidheid, hij heeft vandaag amper geslapen namelijk. hij was bij mijn zus(ik was naar de kapper) en heeft daar een uurtje in de box geslapen, normaal slaapt ie langer en in zn bed dus das toch beter voor m ;)
hij ligt nu in zn bed, maar kijken of ie wil gaan slapen. hij wordt af en toe wel stil.

noa vervelend dat ze zoveel huilt ;( hopelijk wordt er een oorzaak gevonden, lijkt me 'fijner' dan als er geen oorzaak is.

orea, is Leia toch groter dan floris ;) maar hij groeit ook langzamer. eerste maand was ie 1250gram gegroeid, daarna in 1maand en 4 dagen 1kilo en nu in 6 weken 700 gram :)
pi_88114602
ach gossie al die huilende kleintjes :*
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:48:08 #241
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88114856
Noa wat ontzettend naar van dat huilen. Hoe gaat het nu? Heeft de huisarts nog iets gezegd/geprobeerd?

Orea huilen is niet leuk.

Nathan huilt wel wat, als ik hem in zn bed leg bijvoorbeeld, maar ik troost hem en dan is hij snel stil. Echt krijsen komt hier maar weinig voor.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:35:34 #242
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88116611
Nou, wij doen ook lekker mee met de huilende kleintjes. Vanmiddag heb ik met het consultatiebureau besproken om toch wat meer ritme aan te brengen en te proberen "zelf slapen". Merk nu al dat het voeden een stuk fijner gaat nu, maar tussen 4 en half zeven hebben we een aardige brulsessie gehad en ik heb haar net weer neergelegd.
Ik heb niet al te veel moeite haar te laten liggen, maar net kreeg ik het toch even te kwaad... ik weet dat het overgaat, maar het is gewoon niet fijn.
Bovendien kwam schoonmoeder "even" en die bleef fijn effe 3 uur zitten, terwijl ik me gewoon even wilde proberen te ontspannen en het nieuwe gebeuren onder de knie te krijgen. Grrr. :{
(Volg haar ook echt niet hoor: wij lagen allebei letterlijk uitgeteld op de bank en zij "lust nog wel een wijntje" :? ) - Even gemeen het hart luchten hier... :P
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:04:49 #243
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_88117668
Huilende babies weet ik niet veel vanaf. Yade huilde wel veel maar had steeds honger, Jasmin huilt amper. Geen adviezen van mijn kant dus.

Vraagje! Ik heb nu, bijna twee weken na de bevalling, nog steeds moeite met staan. Een pijn is bekkenpijn, dat herken ik en die wordt ook minder, een pijn is trekkerig, rond de knip, dus denk dat dat de hechtingen zijn. Maar 1 pijn vind ik maar vaag. Soort van onwijze druk in mijn vagina, alsof je je bekkenbodemspieren niet aanspant maar juist uitduwt ofzo. Zijn dat gewoon die spieren die wat uitgerekt/verzwakt zijn? Het is geen echte pijn, maar staan of lopen of op de wc gewoon zitten, is erg oncomfortabel.

Jasmin trouwens al van speen gewisseld. Ze dronk best slecht, ook even overlegd met het cb, en ze dronk idd best weinig. Dus, toen heb ik een 2 speen geprobeerd. Ging prima, flessen gaan nu bijna leeg, en ze verslikt zich niet en heeft ook geen krampjes. Ze is wel meer wakker en drinkt dus beter.
pi_88119100
Zit er iets in het weer dan?

Leia heeft echt van 4 tot 6 gehuild.. niet te troosten.. (en weer scheten en verkrampen.. ik ga toch misschien eens back to basic in mijn voeding en kijken of dat werkt.. alhoewel ze het bij aanvallen heeft en gewoon lastig poept.. dinsdag een beetje en de keer daarvoor was vorige week vrijdag.. dus daar kan het vandaan komen..) zetpil gegeven en toen sliep ze ein-de-lijk op mijn buik..

Voor 15 minuten dus! Nu sliep ze net weer dus op bed gelegd, maar ze is vreselijk onrustig. Ik hou niet zo van sprongen en die term, maar het lijkt erop (alhoewel Leia 2 weken te vroeg was, dus de 3 maanden sprong pas over 2 weken zou moeten zijn ;) :P )

Maar Noa, nu echt even een extra respect voor jou.. ik was nu al blij dat mijn meneer thuis kwam.. En dat zijn maar 2 uurtjes... en niet elke dag, zeg maar :*

Hik, wat vervelend van je schoonmoeder. Die van mij ging, in de eerste week, 3 keer per dag bellen hoe het nu ging :') gelukkig greep mijn man in (na enig aandringen van mij, ik kreeg het nogal op mijn heupen..) en vertelde haar: mam, heel lief maar het gaat goed. Je hoeft echt niet 3 keer per dag te bellen. Als er iets wijzigt dan hoor je dat vanzelf....

Sterkte ;) of misschien toch wat duidelijker zijn?

Sil, kan het niet gewoon beurs zijn van de bevalling? Ik herken het wel. Ging na een week even lopend naar de apotheek (500 meter hiervandaan :P) en ik had het idee dat de onderkant eruit viel, zeg maar.. Door hormonen is de boel ook nog week hè.. dat duurt nog even voordat e.e.a. weer versterkt is :)
pi_88119810
Hik, kan ze doordat ze heel onrustig is niet in slaap komen? Is inbakeren dan geen oplossing? Veel kleintjes vinden het heel fijn als je hun ruimte inperkt, in je buik konden ze zich ook amper bewegen, dus dat is een veilig gevoel. De wereld is heel groot voor zo'n uk, daar kunnen ze heel onrustig van worden.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:13:31 #246
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88120502
Sil, misschien even een plasje inleveren? Misschien een blaasontsteking? Verder kun je eventueel even voelen of je baarmoeder niet is uitgezakt. Klinkt raar maar het kan.

Wat betreft schoonmoeders, ik kan veel minder van die van mij hebben sinds Nathan er is. Ik snap het niet goed, misschien een soort overbescherming naar Nathan van mijn kant? In ieder geval kreeg ik een mail of ik voor haar foto's wilde laten afdrukken omdat er al meer mensen zijn die naar foto's vragen. Goed, maar, ze heeft zelf ook foto's neem ik aan, kan ze toch ook afdrukken?

Wat betreft inbakeren. Werkt hier als een trein!
pi_88120608
Ja hier ook, ik leg Leyla nooit slapend weg.
pi_88121069
floris is verkouden, dat merk je met inslapen en t begin van zn slaap, dan is ie wat onrustig. maar hij slaapt nu, hopelijk blijft ie slapen. morgen moet ie wel gezellig zijn ;)

oh en schoonmoeders..die zie ik 2x per maand ofzo..(en tegen mn moeder zei ze dat ze floris zo weinig ziet, ja uh kom je langs, heb geen zin altijd daar naartoe te moeten)
pi_88121273
hier is inbakeren ook een hit! Ze slaapt als een tierelier. Huilen doet ze niet echt aan. Alleen als we dr wakker gemaakt hebben voor een voeding en dan de luier verschoont is.

Ik wil zoo graag even naar buiten. Ik kan het alleen echt nog niet. Ik ben vanmorgen op geweest en ben nu kapot.Morgen maar weer een bed dagje inlassen. Ilse groeit goed. Nog 85 gram en ze zit op haar geboortegewicht. Ook kan ze haar temperatuur goed bijhouden.
*poef* nu is het weg
pi_88121394
Tis toch rotweer buiten.. Ik heb vandaag een stukje gelopen... gadver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')