RTL is nu al begonnen: http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xmlquote:NOS brengt redding mijnwerkers live
HILVERSUM (ANP) - De NOS zendt woensdag de beelden van de redding van de Chileense mijnwerkers live uit. De actie is vanaf zeven uur 's ochtends te volgen op het digitale televisiekanaal Journaal24 en via de website (www.journaal24.nl). Dat maakte de omroep dinsdag bekend.
Het is onduidelijk hoe lang de registratie, aan de hand van materiaal van internationale persbureau's en de Chileense televisie, gaat duren. Naar verwachting duurt de reddingsoperatie anderhalve dag.
De 33 mijnwerkers zitten sinds 5 augustus vast op meer dan 600 meter diepte nadat een schacht instortte. De mannen worden in een piepkleine capsule een voor een naar boven gehaald.
Ze denken anderhalve dag nodig te hebben, dus afwachten.Ze dachten in eerste instantie ook dat ze pas rond de kerst naar boven gehaald zouden kunnen worden, nu is dat dus twee maanden eerder. Dus misschien gaat het naar boven halen ook sneller dan verwacht?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:39 schreef Marrije het volgende:
ritje van een kwartier toch? las ik op nu.nl
Hoop het voor ze. Van de week hadden ze het erover dat het 1,5 dag zou duren voordat allen boven zouden zijn.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:39 schreef Marrije het volgende:
Het zijn er 33quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:43 schreef Gert het volgende:
Kee.. de eerste ga ik nog wel kijken, de 100e niet meer.
Quitter!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:43 schreef Gert het volgende:
Kee.. de eerste ga ik nog wel kijken, de 100e niet meer.
x 33 = ja, mooi niet! Bij 4 haak ik af.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:39 schreef Marrije het volgende:
Volgens mij kan ik morgenochtend de 29e wel zien als ik opgestaan ben.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Quitter!![]()
Misschien valt de 99e keihard naar beneden. Dat mis je dan maar mooi.
Spanning ende sensatie, net als die Tsunami die niet kwam.
En dan een streamlock. Tenzij het de 24e is, boeien.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:55 schreef Gert het volgende:
Volgens mij kan ik morgenochtend de 99e wel zien als ik opgestaan ben.![]()
Hopelijk is het dan wel dié, die naar beneden rot, en niet de 24e of zo.
Hahaha ja. "We hebben er nog even over nagedacht en jullie redden jezelf maar. Letterlijk!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:59 schreef Gert het volgende:
Met een grote deksel in de achterbak![]()
Dicht met die schacht! Ga beneden maar Wie is de mol spelen.
Neu, en die familie dacht ook eerst al dat ze dood waren, dus dat maakt verder ook niet veel uit.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Hahaha ja. "We hebben er nog even over nagedacht en jullie redden jezelf maar. Letterlijk!
Daaaaag tjussies!"
Wie gaat ze ook missen? Ik niet! Jij?
Als ze er nog voor zonsondergang uit komen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:35 schreef Toverheks het volgende:
Pietje, heb het opstaan, god wat zullen die mannen blij zijn als ze weer daglicht kunnen zien.
Nee, mijnwerkers.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:26 schreef Noelle06 het volgende:
Nog 33 mineros ? zou dat 33 minuten zijn ?
Capsule komt er nu pas aan. Is ie naar beneden gesprongen??quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:10 schreef Gert het volgende:
Bij Pauw en Witteman laten ze net wat live-beelden zien, maar ze zeggen erbij dat het in de uitzending niet meer gaat lukken om de eerste mijnwerkert boven te zien komen (uitzending duurt tot 0:00).
Er is nu een arts naar beneden.
Yep, hij is van Artsen Zonder Grenzen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:34 schreef EdVe het volgende:
[..]
Capsule komt er nu pas aan. Is ie naar beneden gesprongen??
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:36 schreef Gert het volgende:
[..]
Yep, hij was van Artsen Zonder Grenzen.
Ja, echt tempo zit er niet in.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:46 schreef Type-R het volgende:
Het gaat wel allemaal op Z-Amerikaans tempo zeg
Die lijkt me.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:00 schreef EdVe het volgende:
welke gaan we nu volgen? deze of Vanaf hoelaat kunnen we die mijnwerkers zien?
quote:COPIAPO - De 33 kopels die sinds 5 augustus vastzitten in een mijn in Chili moeten nog iets langer wachten op redding. Volgens de Chileense president Sebastian Pinera zal het nog tot 23.00 uur lokale tijd (04.00 uur Nederlandse tijd) duren voor de reddingsoperatie begint.
Een reden voor het uitstel gaf Pinera niet. Hij kwam per helikopter aan op het terrein van de mijn in het noorden van Chili om de reddingsoperatie bij te wonen.
De eerste kompel zal vermoedelijk niet voor middernacht lokale tijd boven zijn. Zoals het er nu uitziet wordt de 31-jarige mijnwerker Florencio Avalos als eerste naar boven getakeld.
Phoenix
Daarna mag Mario Sepulveda (39) in reddingscapsule Phoenix stappen, gevolgd door Carlos Mamani, de enige Boliviaan in de groep.
Als er geen problemen optreden, kan de laatste arbeider anderhalve dag na het begin van de reddingsoperatie gered zijn.
Daar gaan we niet meer opwachten.Wie wel...mooie caps zijn welkom!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:32 schreef Arcee het volgende:
Uitgesteld tot 4:00 uur Nederlandse tijd dus.
Nou ja als je bedenkt dat de eerste verwachtingen waren dat ze pas rond de kerst omhoog gehaald kondenworden......?? Nu is het twee maanden eerder, wat maken een paar uur dan nog uit? Of zie ik dat verkeerd?quote:
jij woont toch in spanje? Kun je de spaanse teksten vertalen die zo nu en dan naar boven komen?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 01:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nou ja als je bedenkt dat de eerste verwachtingen waren dat ze pas rond de kerst omhoog gehaald kondenworden......?? Nu is het twee maanden eerder, wat maken een paar uur dan nog uit? Of zie ik dat verkeerd?
Omdat er 33 mensen bevrijd wordenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 05:21 schreef Document1 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de hele wereld hiermee bezig is?
Ja en? Ik snap het niet, natuurlijk is het harstikke fijn dat ze eruit gehaald worden maar waarom is het overal live op tv te volgen? Lijkt bijna de maanlanding dit.quote:
Er zitten niet dagelijks 33 mensen 2 maanden opgesloten in een mijn, plus dat de technologie gewoon verder is en er tegenwoordig overal beeld van is.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 05:31 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ja en? Ik snap het niet, natuurlijk is het harstikke fijn dat ze eruit gehaald worden maar waarom is het overal live op tv te volgen? Lijkt bijna de maanlanding dit.
Hebben we ook eens goed nieuws, voor de verandering.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 05:31 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ja en? Ik snap het niet, natuurlijk is het harstikke fijn dat ze eruit gehaald worden maar waarom is het overal live op tv te volgen? Lijkt bijna de maanlanding dit.
quote:
Het duurt nog 32 uur voordat de laatste eruit is.quote:Each ride up the shaft takes about 20 minutes, and rescuers believe they should be able to rescue one miner each hour.
Ja...als alles goed gaatquote:Op woensdag 13 oktober 2010 05:59 schreef Rucky het volgende:
[..]
[..]
Het duurt nog 32 uur voordat de laatste eruit is.
De Chileense president.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:23 schreef lezzer het volgende:
Wie is die man met die rode jas eigenlijk?
Die je nu in beeld ziet bijvoorbeeld.
Is er ook popcorn met koffiesmaak?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:57 schreef Noek het volgende:
Nummer 5 nog maar? Mooi, dat kunnen Gert en ik de 24e nog zien neerstorten.
"Breng me de lunch maar in de capsule. Ik zit hier best! "quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Is er ook popcorn met koffiesmaak?
Die capsule is sowieso al formaatje doodskist. Eng claustrofobisch ding. Kan me voorstellen dat er mijnwerkers zijn die zeggen: bekijk het maar.
Scheelt ook weer een enorm overdreven emotionele hug van schoonmoe, die jou eigenlijk haat maar graag op TV wil. De hoer.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:19 schreef Noek het volgende:
[..]
"Breng me de lunch maar in de capsule. Ik zit hier best! "
Ik begreep het al niet, zwaksten op het laatst. Ik hield er een andere logica op naquote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
Eerst de meest ervaren mensen (voor 't geval er iets mis gaat), dan de zwaksten en dan de sterksten.
Onder de grond hebben ze tenslotte steeds meer ruimte voor zichzelfquote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Is er ook popcorn met koffiesmaak?
Die capsule is sowieso al formaatje doodskist. Eng claustrofobisch ding. Kan me voorstellen dat er mijnwerkers zijn die zeggen: bekijk het maar.
Zwaksten niet als laatste maar in het midden dus. Eerst kijken of het goed gaat, met wat mensen die het nog aankunnen als er problemen met de capsule ontstaan tijdens de rit, dan de zwakken en als laatste de sterken.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik begreep het al niet, zwaksten op het laatst. Ik hield er een andere logica op na
Je moet volgens mij ook gaan voordat je omhoog gaat, ik neem aan dat ze in die 2 maanden ook weleens hebben gemoetenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:24 schreef Jian het volgende:
Zit er ook een toilet in die capsule, ik bedoel als je moet, moet je hè
Tsja, als je er één hebt gezien, dan heb je ze eigenlijk wel allemaal gezien hè. Tis niet zo dat ze echt hun best doen om er een beetje variatie in aan te brengen ofzo.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:41 schreef HiDiHo het volgende:
ik zat nog met de info van nu.nl van gisteren in mn hoofd, die hadden geschreven de sterksten als eersten en de zwaksten als laatste.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Zwaksten niet als laatste maar in het midden dus. Eerst kijken of het goed gaat, met wat mensen die het nog aankunnen als er problemen met de capsule ontstaan tijdens de rit, dan de zwakken en als laatste de sterken.
Tenminste zo interpreteer ik het.
Lijkt me niet dat een paar uur nog uitmaakt trouwens, na twee maanden onder de grond..
http://www.nu.nl/buitenla(...)eer-mijnwerkers.htmlquote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zat nog met de info van nu.nl van gisteren in mn hoofd, die hadden geschreven de sterksten als eersten en de zwaksten als laatste.
Dat klopt, in dit artikel staan nu ook een fotoserie en een video.quote:Als laatst
De redding van de mijnwerkers is zorgvuldig opgebouwd. De eerste mijnwerkers die zijn gered zijn het meest fit en hebben ook de beste technische kennis, zodat ze de reddingswerkers technisch konden bijstaan tijdens de operatie waar nodig.
De volgende vijf mijnwerkers zijn fysiek het zwakst; zo heeft de één diabetes en de ander longproblemen.
De mijnwerker die als laatste over zal blijven is de 54-jarige Luis Alberto Iribarren, die vrijwillig heeft aangeboden om als laatst te worden gered.
Lol, het is een live redding, alles hangt af van hoe het loopt natuurlijk.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:32 schreef Marrije het volgende:
Toen ik het gisteren las was de tekst nog weer anders. Maar ze passen het de hele tijd aan
Volgens mij kun je daar beter niet in vallen, is vrij diep.quote:
Daar kan die Limburgse kuilengraver nog iets van lerenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij kun je daar beter niet in vallen, is vrij diep.
Hier staan de links [live] Reddingsactie mijnwerkers Chili #3quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:38 schreef Pannenkoeken het volgende:
Waar is die stream te vinden? Of wordt t op tv uitgezonden nu?
het gaat nu nog snellerquote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:46 schreef Noelle06 het volgende:
Ze halen nu in ruim een uur, twee mijnwerkers naar boven.
Wel even wat sneller als vanmorgen.
Zo Snettebak, weer een nieuwe RLS gevonden? De DirtyThree From Below?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 01:43 schreef snetje het volgende:
Deze staat er ook al vanaf het begin bij ...oogt inmiddels ook gebroken ...![]()
[ afbeelding ]
Mwah! ze zijn al bijna klaar met alles ..... dus je kan gerust gaan pittenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 02:08 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Zo Snettebak, weer een nieuwe RLS gevonden? De DirtyThree From Below?![]()
Moet ik er voor gaan zitten of denk je nahh laamaar....?
Gaat 'm niet worden? 33 afleveringen Vieze Mannen van onder de grond enzo?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 02:11 schreef snetje het volgende:
[..]
Mwah! ze zijn al bijna klaar met alles ..... dus je kan gerust gaan pitten
Neh! en ook niks van alles wat Jian voorstelde ... variatie! een keer 2 tegelijk ... 1 op zijn kop of een lege capsule.... ( moet nog steeds lachen om zijn post )...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 02:14 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Gaat 'm niet worden? 33 afleveringen Vieze Mannen van onder de grond enzo?
Jahh potverdorie, komen ze straks alleen met 3 minuten Oprah, 1½ minuut Letterman, 33 gouwe helmpjes uitgereikt door een Mediageile President een kloterig docu-filmpje!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 02:24 schreef snetje het volgende:
[..]
Neh! en ook niks van alles wat Jian voorstelde ... variatie! een keer 2 tegelijk ... 1 op zijn kop of een lege capsule.... ( moet nog steeds lachen om zijn post )...
Wel balen achteraf.... hadden ze in die 67 dagen daar camera's geplaatst dan had je bv. RLS Back To Earth gehad ...of zoiets ...
Nu ja! die presidentenmeneer staat er toch maar ...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 02:31 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Jahh potverdorie, komen ze straks alleen met 3 minuten Oprah, 1½ minuut Letterman, 33 gouwe helmpjes uitgereikt door een Mediageile President een kloterig docu-filmpje!Gemiste kans voor die arme jongens..
Yup, daar sluit ik me helemaal bij aan! Er moet meer vuurwerk komen.....quote:Op donderdag 14 oktober 2010 02:49 schreef MilaNL het volgende:
Ballonnen? Het is donker.. doe dan vuurwerk!
qua internet verbinding slecht nuquote:Op donderdag 14 oktober 2010 02:47 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ohh nee nog ééntje... hoe zou het met Midas zijn?
Euh ja? iets wat ik me al afvroegde[ploegde) ... wat zochten ze daar eigenlijk zo diep?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 03:15 schreef 5thencounter het volgende:
En die medewerkers in de mijnbouwindustrie steevast maar "kompels" blijven noemen in de pers al ware het een stel debiele tunnelgravers van minder dan laag allooi...Tot de stront de ventilator raakt en dan zijn het ineens Helden van de dag!
![]()
ja ideale RLS dit, ideale RLS dat. Ik hoop dat er een keer iets concreets uit komt en niet zoals nu ook met Laura Dekker, veel gelul maar weinig wol.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:31 schreef Gert het volgende:
Maar even een apart topiekje van gemaakt: Paul Römer (Endemol): "Mijnwerkersdrama ideale RLS"
Inspiratie voor een niéuwe RLS wellicht?
Misschien dit?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ideale RLS dit, ideale RLS dat. Ik hoop dat er een keer iets concreets uit komt en niet zoals nu ook met Laura Dekker, veel gelul maar weinig wol.
nee dat betekend de 33 mijnwerkers.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:26 schreef Noelle06 het volgende:
Nog 33 mineros ? zou dat 33 minuten zijn ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |