16:00 uur presentatie akkoordenquote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
Belangrijke punten uit de akkoorden zijn:
* Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit.
* Er komt geen versoepeling van het ontslagrecht
* AOW gaat naar 66 jaar oud, conform het akkoord van de sociale partners
* Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
* Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
* Alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder.
* Rookverbod kleine cafés wordt aan banden gelegd.
* Aanleg nieuwe wegen.
* Voor de ouderenzorg komen honderden miljoenen euro's extra vrij.
* In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
* Consumenten krijgen een opslag op hun energierekening, die het kabinet wil gebruiken om subsidies aan windmolens en zonne-energie te betalen.
* De studiefinanciering wordt ingekort met één jaar, waardoor studenten nog maar drie jaar een studiefinanciering krijgen en het laatste jaar geld moeten lenen.
Iedereen telt mee!quote:Op donderdag 30 september 2010 14:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Laat me raden; samen werken, samen leven was natuurlijk een véél beter motto. En werk, werk werk is natuurlijk het niet te evenaren ultieme motto.
Vreemde reactie. Dus omdat X kut is, is Y automatisch niet meer kut? Kunnen ze niet allebei kut zijn?quote:Op donderdag 30 september 2010 14:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Laat me raden; samen werken, samen leven was natuurlijk een véél beter motto. En werk, werk werk is natuurlijk het niet te evenaren ultieme motto.
quote:Op donderdag 30 september 2010 14:49 schreef damian5700 het volgende:
Verbod op hoofddoekjes breekpunt voor gedoogsteun SGP.
[ afbeelding ]
Ik gaf drie motto's.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Vreemde reactie. Dus omdat X kut is, is Y automatisch niet meer kut? Kunnen ze niet allebei kut zijn?
Het is wel een beetje en gek punt,quote:Op donderdag 30 september 2010 14:56 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik dacht dat de SGP niet meedeed.
Mijn idee. Niet echt iets waar de landelijke politiek invulling aan moet geven.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:58 schreef Soohr het volgende:
[..]
Het is wel een beetje en gek punt,
zo vraag ik me dan af of de winkels 1x per maand in Alkmaar op zondag wel open blijven.
Moet dit niet gewoon op gemeentelijk niveau worden geregeld?
Winkeltijdenwet is een landelijke regeling (lees: wet). En er wordt geen verruiming in deze wet voorgesteld, dus alles blijft in deze regeerperiode hetzelfde (mocht het zover komen, uiteraard).quote:Op donderdag 30 september 2010 14:58 schreef Soohr het volgende:
[..]
Het is wel een beetje en gek punt,
zo vraag ik me dan af of de winkels 1x per maand in Alkmaar op zondag wel open blijven.
Moet dit niet gewoon op gemeentelijk niveau worden geregeld?
Er is al een voorstel van D66 en GL om koopzondagen meer door de gemeenten te laten regelen. Je zou zeggen dat iedereen dan blij is omdat iedere gemeente het zelf kan inrichten (en 'in Staphorst de zondagsrust bewaard kan blijven').quote:Op donderdag 30 september 2010 14:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mijn idee. Niet echt iets waar de landelijke politiek invulling aan moet geven.
De Kamermeerderheid voor dit voorstel is door de opstelling van VVD en PVV verdwenen.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er is al een voorstel van D66 en GL om koopzondagen meer door de gemeenten te laten regelen. Je zou zeggen dat iedereen dan blij is omdat iedere gemeente het zelf kan inrichten (en 'in Staphorst de zondagsrust bewaard kan blijven').
en dat van een liberale partij (lol).quote:Op donderdag 30 september 2010 15:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Kamermeerderheid voor dit voorstel is door de opstelling van VVD en PVV verdwenen.
Het heeft ook te maken met het voorstel van van der Hoeven die in de Eerste Kamer ligt. Dit voorstel, verduidelijking van de toeristische bepaling in de Winkeltijdenwet, komt voort uit het regeerakkoord van CDA, ChristenUnie en PvdA (met een amendement van SP en SGP).quote:Op donderdag 30 september 2010 15:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
en dat van een liberale partij (lol).
We gaan de boel verlagen, maar ook laten stijgen. Hoe leg je dit uit.quote:De uitkeringen worden niet ontkoppeld van de ontwikkeling van de lonen in het conceptregeer- en -gedoogakkoord. Daar staat tegenover dat het minimumloon, waaraan de hoogte van de bijstand is gekoppeld, wordt verlaagd op langere termijn.
Dat hebben ingewijden donderdag gezegd. In de verlaging van het minimumloon worden de komende kabinetsperiode de ''eerste stapjes'' gezet. Om dit te compenseren blijven de uitkeringen meestijgen met de lonen om te zorgen voor ''een evenwichtig koopkrachtbeeld''
Uitkeringen zullen wel stijgen, maar mensen die tegen het minimumloon werken krijgen minder (?)quote:Op donderdag 30 september 2010 15:22 schreef Hassish het volgende:
Zow daar komt de eerste maatregel wat Henk en Ingrid hard gaat raken:
[..]
We gaan de boel verlagen, maar ook laten stijgen. Hoe leg je dit uit.
bron: nu.nl
Zo las ik het ook...vreemd.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uitkeringen zullen wel stijgen, maar mensen die tegen het minimumloon werken krijgen minder (?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |