abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89918415
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:22 schreef minilot het volgende:
Stress. }:|

Ik kom er niet uit. Ik doe hapje, voorgerecht en soep bij schoonfamilie en IK KAN NIET KIEZEN! Ik zit al zó lang op te scheppen over mijn kookkunsten dat ik met iets perfects wil komen, maar men lust daar ook lang niet alles. Nog maar anderhalve week om te beslissen! 8)7
Ik ken dat.... Tip voor alles wat ze niet lusten.

Snij het gewoon heel klein wanneer het bijvoorbeeld ergens door gaat. Dit werkt natuurlijk niet bij alles. Maar ik kreeg te horen dat de ene geen uien en de andere geen paprika lusten. Volgens mij had ik toen één of andere schoten gemaakt waar ik alle 2 in had gedaan. Zeker die uien erg klein gesneden en ik heb er niemand over gehoord.
pi_89921037
Wat een lekkere dingen staan hier al!

Wij hebben dit jaar geen traditioneel kerstdiner, en ik mag twee dagen koken *O*

Eerste kerstdag maak ik een Italiaans buffet.
Met o.a.: Meloen/ham, tomaat/mozzarella/basilicumsalade, pomodorisoep met mascarpone, italiaanse vleeswaren, wat brood met dip, risotto, geroosterde aardappeltjes, geroosterde groenten met balsamico, één of ander italiaans braadstuk, tiramisu, panna cotta.

Suggesties en/of tips zijn nog welkom :7

Tweede kerstdag maken we Spaanse tapas en Hollandse hapas.
Daar moet ik ook nog voor bedenken wat ik ga maken.
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:23:25 #203
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_89929159
1e kerstdag maak ik voor 8 personen.

Semoor djawa (rund)
Ayam betawi
Saté
sajoer boontjes
kroekoep
nasi en rijst
Atjar

toetje is ijs met tropisch fruit en spekkoek.

2e kerstdag zijn we met zijn 2 en wordt het een lekker stuk vlees met groente en gebakken aardappels + een lekker toetje.

Ik denk dat ik voor die dag AH maar inschakel :D

Dat wordt dus vrijdag voor kerst hele dag in de keuken staan, maar op de dag zelf kan ik dan lekker rustig aan doen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_89929948
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 september 2010 12:16 schreef Mercer het volgende:
Frietje oorlog, ik heb er nu al zin in! :s)
je weet dat Kerst met vrede te maken, en je oorlog moet vergeten?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89968416
ik denk dat ik eerste kerstdag een bak bami kliekjes opwarm, en dan tweede kerstdag een paar frikandellen :9
pi_89968494
quote:
17s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:51 schreef Alexxxxx het volgende:
ik denk dat ik eerste kerstdag een bak bami kliekjes opwarm, en dan tweede kerstdag een paar frikandellen :9
Lekker :')

Ga dan tenminste gewoon echt naar de Chinees? :P
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_89968597
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:53 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Lekker :')

Ga dan tenminste gewoon echt naar de Chinees? :P
ja, doei, met kerst zeker, die zit afgeladen vol dan.
pi_89968617
tenzij iemand anders betaald, voor gratis eten zet ik mijn principes wel opzij :~
pi_89968648
quote:
17s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ja, doei, met kerst zeker, die zit afgeladen vol dan.
Afhaalchinees? En jouw ouders kennende, moet dat geen probleem zijn :P
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
pi_89968757
Eerste kerstdag:

Vooraf: tomatenbouillon met pestoroom en toast
Tussen: hartige poffertjes met wat sla en kruidenboter
Hoofd: Rosbief met rode portsaus en Varkensrollade met paddestoelensaus met gebrilde 'hasselback'aardappeltjes ( met knoflook en wat groente
Na: zoet (appel-citroencrumble met custard) en hartig (kaasplankje met vijgenbrood en appel-perenstroop)

en 's middags ciabatta enzo met smeerseltjes O+

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 15-12-2010 19:11:55 ]
Ja doei.
pi_89969303
1 kerstdag iets van gourmetten met fam.
En de andere kerstdag... :?
Heb er ook al over na gedacht maar heb nog geen idee... moet iig een lekker stukje vlees zijn.. iets van ossehaas ofzo met aardappeltjes uit de oven maar hoe precies.. :? .
Meestal doen we die met knoflook en rozemarijn maar wil dat met kerst ook eens anders doen maar ook daarvoor geld...: :?

En verder... dessert word :?

Ben er nog niet helemaal uit geloof ik :+
Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today!!
pi_89990798
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:26 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Wat een kutleven moet je hebben, wanneer je al gaat stressen om een kerstdiner.

Stel dat er een keer echt iets voorvalt.
Wat een aannames doe jij zeg, tssk.
pi_89990825
Ik zoek een lowbudget hoofdgerecht. We hebben besloten om eens met de fam goedkoop een heerlijk kerstdiner te maken..

Echter hebben we geen bedrag af gesproken..

Anybody cheap ideas?
pi_89990942
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:30 schreef WKFinal2010 het volgende:
Ik zoek een lowbudget hoofdgerecht. We hebben besloten om eens met de fam goedkoop een heerlijk kerstdiner te maken..

Anybody cheap ideas?
kipfilet lekker marineren, omwikkelen met spek en zachtjes in de oven bakken misschien?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89990994
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:34 schreef simmu het volgende:

[..]

kipfilet lekker marineren, omwikkelen met spek en zachtjes in de oven bakken misschien?
Of kipfilet dan wel varkenslappen open snijden, open klappen, brie er in, wat walnootjes, wat groen voer, dichtknopen dan wel prikken omwikkelen met spek en in de oven?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_89991163
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:26 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Wat een kutleven moet je hebben, wanneer je al gaat stressen om een kerstdiner.

Stel dat er een keer echt iets voorvalt.
Integendeel; ik kan zonder blikken of blozen stellen dat ik een weerzinwekkend gelukkig en verrukkelijk leven leid! >:) Dit kerstdiner is namelijk serieus het enige waar ik me op wat voor manier dan ook druk over maak. :')

Voor wie wil helpen, dank! Ik zal in de loop van vandaag mijn shortlist wel posten. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_89991185
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Integendeel! Ik kan we stellen dat ik een bijna weerzinwekkend gelukkig en verrukkelijk leven heb! M'n kerstdiner-bijdrage is dan ook werkelijk het énige is waar ik me op wat voor manier dan ook druk over maak. >:)

Voor wie wil helpen, dank! :) Ik zal in de loop van vandaag mijn shortlist wel posten. :Y
Voorproeven zt er zeker niet in? :9~ ;)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_89991303
Zoals gezegd, eerste kerstdag eten de mr en ik buiten de deur. We gaan naar Duitsland (op de hoogte van Straatsburg) voor een uitgebreid diner in een sjiek restaurant en blijven daar ook slapen aangezien t een uurtje of 4.5 verderop is, wel zo makkelijk dus.

De dag erna eten we ook buiten de deur, maar dichterbij en veel meer bescheiden, namelijk bij een tentje in het bos vlakbij huis. Daar is t gezellig, we komen er geregeld, t eten is prima (vorige week had ik er hazenrug :9) en we kunnen erheen wandelen. ideaal dus.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89991399
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:49 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik ken dat.... Tip voor alles wat ze niet lusten.

Snij het gewoon heel klein wanneer het bijvoorbeeld ergens door gaat. Dit werkt natuurlijk niet bij alles. Maar ik kreeg te horen dat de ene geen uien en de andere geen paprika lusten. Volgens mij had ik toen één of andere schoten gemaakt waar ik alle 2 in had gedaan. Zeker die uien erg klein gesneden en ik heb er niemand over gehoord.
Ha, zo erg is het nou ook weer niet hoor, ik hoef geen groenten te gaan verstoppen. Gelukkig! :) Het is meer zo dat een deel van de kudde echt helemáál niet van pasta houdt (tot zover dus mijn plannen voor een rotolo, of open lasagne, of truffellinguine, of blauwe kaas-ravioli..) en een aantal mensen niet tegen chilipeper-achtige pittigheid zegt te kunnen, en schaaldieren ook een beetje op het randje zijn..
Maar misschien moet ik gewoon denken van "Schijt! Dat jullie nou geen macaroni met een zakje van Honig lusten betekent niet automatisch dat jullie mijn gongonzola-gnocchi met peer óók niet lusten!"
En dat een mossel er eng uitziet betekent niet dat je geen mousse van rivierkreeftjes lust, en van een beetje chilipeper in je warme chocolademelk ga je ook niet dood.
  donderdag 16 december 2010 @ 10:53:56 #220
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_89991513
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, zo erg is het nou ook weer niet hoor, ik hoef geen groenten te gaan verstoppen. Gelukkig! :) Het is meer zo dat een deel van de kudde echt helemáál niet van pasta houdt (tot zover dus mijn plannen voor een rotolo, of open lasagne, of truffellinguine, of blauwe kaas-ravioli..) en een aantal mensen niet tegen chilipeper-achtige pittigheid zegt te kunnen, en schaaldieren ook een beetje op het randje zijn..
Maar misschien moet ik gewoon denken van "Schijt! Dat jullie nou geen macaroni met een zakje van Honig lusten betekent niet automatisch dat jullie mijn gongonzola-gnocchi met peer óók niet lusten!"
En dat een mossel er eng uitziet betekent niet dat je geen mousse van rivierkreeftjes lust, en van een beetje chilipeper in je warme chocolademelk ga je ook niet dood.
en 2 verschillende gerechten dan? kan iedereen opscheppen wat ie lekker vind?
Wij hebben het hier met het vlees, doe dan ook 2 soorten kiezen en presenteer ik vrijwel hetzelfde, probleem opgelost.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_89991588
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:53 schreef MissHobje het volgende:

[..]

en 2 verschillende gerechten dan? kan iedereen opscheppen wat ie lekker vind?
Wij hebben het hier met het vlees, doe dan ook 2 soorten kiezen en presenteer ik vrijwel hetzelfde, probleem opgelost.
Nou, ik doe alleen de voorafjes, dus hapje, voorgerecht, soep (en misschien een tussengerecht).
Mijn schoonouders zullen wat betreft het hoofdgerecht inderdaad de tafel wel volzetten met verschillende opties, om iedereen een beetje tevreden te stellen.

Ik streef vooral naar een paar perfecte kleine gangen vooraf, met iets dat ze nog nooit hebben gegeten, maar waar ze achteraf allemaal lyrisch over zullen zijn. *)
pi_89991638
iemand ook nog een lekker recept voor een dessert met iig chocolade?
  donderdag 16 december 2010 @ 11:10:35 #223
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_89992009
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:58 schreef Chickie1506 het volgende:
Ik zat net iets te zoeken voor mezelf kwam dit tegen, misschien leuk idee? linkje met recept
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_89992485
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:58 schreef Chickie1506 het volgende:
Melkchocolade-karamelmousse! Héél makkelijk, heel weinig ingrediënten nodig, maar echt tienduizend keer lekkerder dan alle andere chocolademousse en daarom toch wel kerst-geschikt.
http://www.pastrypal.com/2009/08/07/hello-again-chocolate-mousse/
(Tip: gebruik Cote d'Or-melkchocolade. Die heeft iets 'kruidigs' en dat scheelt enorm! Beetje kaneel erdoor is ook lekker.)
pi_89992796
~:)

Zien er allebei erg lekker uit maar die mouse en dat vleugje kaneel... lijkt me heel erg lekker!
Ben dol op kaneel in deze tijd van het jaar, op t moment vooral cappuccino met kaneel :9~
Thanx!
pi_89995429
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Melkchocolade-karamelmousse! Héél makkelijk, heel weinig ingrediënten nodig, maar echt tienduizend keer lekkerder dan alle andere chocolademousse en daarom toch wel kerst-geschikt.
(Tip: gebruik Cote d'Or-melkchocolade. Die heeft iets 'kruidigs' en dat scheelt enorm! Beetje kaneel erdoor is ook lekker.)
mm lekker, *opslaat
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89995950
Ik overweeg twee liter sterke egg nog mee te nemen naar mijn schoonfamilie. Dan lusten ze 's avonds álles! :)
  donderdag 16 december 2010 @ 13:27:06 #228
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_89996462
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:16 schreef minilot het volgende:
Ik overweeg twee liter sterke egg nog mee te nemen naar mijn schoonfamilie. Dan lusten ze 's avonds álles! :)
Strak plan :D (plus ik moet meteen aan die hema kerstreclame denken met die gekke oom die ineens loskomt :o! )
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_89997677
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:30 schreef WKFinal2010 het volgende:

Anybody cheap ideas?
Simpele en budget vriendelijke recepten voor de feestdagen

Staan best wat leuke ideeën in. Onder andere een lowbudget kersttopper van mezelf (nouja.. niet zelf bedacht, wel zelf met succes klaargemaakt :))
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 16 december 2010 @ 17:05:24 #230
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_90006453
Ben eruit! (denk ik... wordt meestal nog tig keer aangepast..)

Een grand dessert met: witte en melkchocolademouse, een kwarktaartje met bastognebodem en zelfgemaakte koffiesiroop, een sneeuwmannetje met cocos en een hart van chocola, een mintmeringue in de vorm van een kerstboom versierd met pure chocola en keuze uit de volgende drankjes: een caramel cappuccino, een warme chocomel of chocopunch, of een Irish/French/Spanish/vulmaarin koffie (heb zowel alcohol als niet-alcohol drinkers te gast)
Allemaal in zeer kleine porties aangezien het machtige toetjes zijn.

Iemand nog een leuk idee voor een alcoholisch drankje om erbij te serveren? Vind eigenlijk de chocopunch en standaard koffies een beetje saai. Heb ook geen zin in bailey's/sheridan maar zou het wel leuk vinden om er een likeurtje oid bij te serveren.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  donderdag 16 december 2010 @ 17:57:42 #231
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_90008503
Witte chocolade parfait geparfumeerd met amarula cream :9 en die staat net in de vriezer.
Ga het witte chocolade cakje nu testen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 16 december 2010 @ 17:58:25 #232
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_90008523
Ik heb trouwens nog steeds geen idee voor een leuke amuse (heb leuke echthoekige kleine amuse bordjes, iets wat daarmee kan zeg maar.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 16 december 2010 @ 18:50:52 #233
251095 Purdey
Better off alone..
pi_90010284
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb deze een keer gemaakt, maar die mislukte. Ik had alles goed gedaan, maar toen goot ik de gloeiendhete karamel/melkchocolade mengsel, bij de net stijfgeslagen slagroom. De hele zooi zakte in elkaar, en werd vloeibaar, met harde stukken suiker. Ik vind het voor dit jaar met de kerst eigenlijk wel weer leuk. Even een vraagje: het recept spreekt van cups, en oz. chocolate? Heb jij misschien ook gewoon grammen en deci/mililiters?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  donderdag 16 december 2010 @ 18:52:10 #234
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_90010344
Net de parfait gemaakt en de witte choco cakjes.. alleen no way vloeibaar maar wel heel smakelijk, ik denk dat ik er wat kokos doorheen doe voor een extra bite en in combi met de rest een prima dessert.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_90021403
Dit jaar de schoonfamilie hier op bezoek, hebben nog niet hier gegeten sinds we hier wonen en ik sta er wel om bekend lekker te kunnen koken. Heb het niet al te moeilijk (en duur) gemaakt dus het wordt:

Amuse:
Zelf gemaakte mayonaise met garnalen en zalm (garnalencocktail)

Soep:
Cappuccino van kervelsoep met paling

Warm voorgerecht:
Eitje gekookt/gebakken in de oven

Hoofdgerecht:
Rollade met appel/ui
Aardappelspritsen
Groene groente (sperziebonen, peultjes, sugarsnaps, snijbonen, groene aspergetips) met notendressing
Tomatensalade
evt. nog extra aardappeltjes

Nagerecht:
Kaasplankje met 4 a 5 soorten kaas waaronder een favoriete oude kaas

Pavlova met peer en caramel
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_90034896
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2010 17:08 schreef minilot het volgende:
Ik mag, na een paar jaar verantwoordelijk te zijn geweest voor Het Toetje, nu bij de schoonouders gaan zorgen voor het aperitiefhapje, het voorgerecht en de soep! Hoera!
Eíndelijk iets maken voor wanneer het volk nog honger heeft, in plaats van al propvol zit! Eíndelijk een dankbare kerstdiner-taak! >:)

Ik weet nog niet wat ik ga maken. Ik ga er in elk geval mijn best op doen. Als hapje misschien een groene erwtjesblini met zure room en een pittig gekruid schaaldiertje (nader te bepalen) erop. Ik dacht verder aan kastanjesoep met gebakken prosciutto.
Voorgerecht zelf weet ik nog niet. Ik wil iets dat zowel een beetje klassiek als een beetje olijk is. Iemand een idee?
Als ik ooit zie wat voor lekkers jij allemaal maakt zou ik graag bij je familie horen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:27:42 #237
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_90040831
2 keer gourmet. kerstavond met zn 2-en 2e kerstdag met schoonfamilie, 1e kerstdag weet ik nog niet, dan wordt er gekookt. Of wordt het gehaald en moet ik koken :P Dit jaar na drukke periode geen zin om zoals vorig jaar uitgebreid 2 dagen met voorbereiden/koken bezig te zijn :@
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_90043108
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:46 schreef Aphrodyte het volgende:
Eerste kerstdag vier ik door omstandigheden al de 20e bij vrienden.
Dan hebben we een potluck en het is pas na het avondeten dus iedereen brengt hapjes mee. Ik breng in ieder geval een foccaccia mee met rode ui, rode peper, rozemarijn en feta; en een citroencake met glazuur. Verder weet ik het nog niet.

Eerste kerstdag ben ik alleen thuis en eet ik een lidl-kreeft met home-made mayonaise, vlaamse frites en salade en witte wijn erbij. Als toetje chocolademousse met frambozen :9

Tweede kerstdag eet ik bij mn pa, wat het wordt weet ik nog niet.
Planning is n beetje anders geworden :)

De 20e: (viering met vrienden)
Foccacia met rode ui, feta en rode peper
Citroencake met citroenglazuur

De 24e (viering met een goede vriend)
Gourmetten, is ook leuk met zn tweeën.

1e kerstdag: (ben ik alleen)
Kreeft met home-made mayonaise, Vlaamse frieten en groene salade
Chocolademousse met frambozen

2e Kerstdag:
Bij mn pa eten, verrassing.
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
  zaterdag 18 december 2010 @ 12:31:48 #239
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_90081353
Stomme vraag, maar hoeveel eieren heb ik nodig voor 250 gram eiwit?
No bad soldiers under a good leader
pi_90082269
weeg de eieren en dan weet je het >:O :6
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:45:39 #241
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_90085101
Ik vroeg me af of iemand nog een goed recept heeft voor een kerstbrood, ik heb die uit de NRC van donderdag geprobeerd te maken, maar die is wat droog uitgevallen, en behoorlijk karig qua vulling. Wat doe ik verkeerd, of heeft iemand een beter recept?
ff wachten nog
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:58:13 #242
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_90085430
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:45 schreef Game_Error het volgende:
Ik vroeg me af of iemand nog een goed recept heeft voor een kerstbrood, ik heb die uit de NRC van donderdag geprobeerd te maken, maar die is wat droog uitgevallen, en behoorlijk karig qua vulling. Wat doe ik verkeerd, of heeft iemand een beter recept?
wat je verkeerd doet? Post dan eerst het recept eens ;)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:04:57 #243
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_90085626
http://www.nrcnext.nl/koken/2010/12/16/kerstbrood/

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel kook, maar volgens mij heb ik niks verkeerd gedaan.
ff wachten nog
pi_90087935
Weet iemand nog een niet al te prijzige maar wel lekkere (goede prijs/kwaliteitverhouding) dessertwijn voor bij:

- sinaasappel/rabarbercrumble met chocoladeijs
- kaasplankje met: oude kaas (Old A.), een roodschimmel kaas, een of twee blauwschimmelkazen en een jonge kaas met kletschenbrod?
Ja doei.
pi_90089497
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Weet iemand nog een niet al te prijzige maar wel lekkere (goede prijs/kwaliteitverhouding) dessertwijn voor bij:

- kaasplankje met: oude kaas (Old A.), een roodschimmel kaas, een of twee blauwschimmelkazen en een jonge kaas met kletschenbrod?
Appelwijntje ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_90125630
Ha! Ik heb net te horen gekregen wat er qua hoofdgerecht op tafel staat bij de schoonfamilie... Rollade met champignon-roomsaus én ragout, én visrolletjes met.. roomsaus! Dat verandert de zaak! :D

Jemig zeg. Nou ja, hierbij dus in elk geval mijn al te volvette, zware voorgerechtopties schrappen. Scheelt alweer kiezen.
  zondag 19 december 2010 @ 16:52:09 #247
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_90129674
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 22:17 schreef SV-tje het volgende:
Dit jaar de schoonfamilie hier op bezoek, hebben nog niet hier gegeten sinds we hier wonen en ik sta er wel om bekend lekker te kunnen koken. Heb het niet al te moeilijk (en duur) gemaakt dus het wordt:

Amuse:
Zelf gemaakte mayonaise met garnalen en zalm en toast rondje (garnalencocktail)

Soep:
Cappuccino van kervelsoep met paling

Warm voorgerecht:
Eitje gekookt/gebakken in de oven

Hoofdgerecht:
Rollade met appel/ui
Aardappelspritsen
Groene groente (sperziebonen, peultjes, sugarsnaps, tuinerwten, groene aspergetips) met pecannoten of pijnboompitten
Tomatensalade

Nagerecht:
Kaasplankje met 4 a 5 soorten kaas waaronder een favoriete oude kaas

Pavlova met zelfgemaakt ijs, slagroom en peer met chocoladesaus
Zo de test van de pavlova staat in de oven, het ijs in de diepvries en de aardappelspritsen staan ook klaar om in de oven te gaan om straks voor te proeven met de rollade.

Tot nu toe ziet alles er prima uit, dus volgens mij gaat het goedkomen
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_90129809
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:21 schreef minilot het volgende:
Ha! Ik heb net te horen gekregen wat er qua hoofdgerecht op tafel staat bij de schoonfamilie... Rollade met champignon-roomsaus én ragout, én visrolletjes met.. roomsaus! Dat verandert de zaak! :D

Jemig zeg. Nou ja, hierbij dus in elk geval mijn al te volvette, zware voorgerechtopties schrappen. Scheelt alweer kiezen.
Probleem opgelost dus 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_90130475
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 15:04 schreef Game_Error het volgende:
http://www.nrcnext.nl/koken/2010/12/16/kerstbrood/

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel kook, maar volgens mij heb ik niks verkeerd gedaan.
kerstbrood moet volgens mij ook eerst nog een paar dagen/ weken afgedekt liggen en een beetje op een koele plek doortrekken, eventueel een appel mee in de luchtige (niet luchtdichte!) verpakking (pergamentpapier), in elk geval bakt mijn moeder dit altijd begin december
je kunt ook voordat je het gaat eten met een keukenkwastje gesmolten roomboter op het kerstbrood doen en direct daarna de poedersuiker

[ Bericht 2% gewijzigd door Zana op 19-12-2010 17:19:01 ]
pi_90133028
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 16:55 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Probleem opgelost dus 8-)
Het scheelt wel ja - aangezien er vlees en vis en bergen roomsaus op tafel komen bij het hoofdgerecht laat ik mijn schoonfamilie vooraf maar eens kennis maken met iets anders. ~O> Ik neig naar vegetarisch (met hier en daar misschien een vlezig tintje, ik kan in de hapjes vooraf vast wel ergens wat verbrokkelde droge worst kwijt, of wat uitgebakken rauwe ham, of wat ganzenlever :Y) )

Ik heb voor het gemak maar gewoon een beetje voor Italiaans gekozen. Normaal gesproken zou ik dat véél te gemakzuchtig vinden, maar ik heb vandaag ook nog eens vernomen dat ik in de drie dagen voorafgaand aan kerst gewoon he-le-maal geen tijd of gelegenheid thuis heb om dingen voor te bereiden of op de dag zelf moeilijk te doen. Dus! }:|
Maar goed, voor de Knorr Wereldgerechten-etende schoonfamilie zal het al rap feestelijk genoeg zijn :)

Tot nu toe:

Voor: Taartje van zelfgemaakt (!) bladerdeeg (daar heb ik nog flink wat van in de vriezer), met in witte wijn gestoofde cantherellen, met gruyère en een dotje aangemaakte kervel en andere milde bladkruiden. Op een bordje met een reductie van balsamico-azijn en vijgen.

Tussen: In de oven gebakken balletjes (krokant van buiten en zacht van binnen) van ricotta, truffel (daar gaat mijn potje truffel!) en fijngehakte wilde spinazie, op een gepureerde saus van geroosterde groenten (tomaat, sjalot, pompoen), met wat parmezaan

Wat voor soep zullen we daar eens bij knutselen, mensen?
pi_90133143
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:31 schreef motorbloempje het volgende:

Zou het misschien een idee zijn om een topic te openen waarbij de échte wijnkenners ons kunnen adviseren over perfecte combinaties?
  zondag 19 december 2010 @ 18:08:50 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90133242
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Zou het misschien een idee zijn om een topic te openen waarbij de échte wijnkenners ons kunnen adviseren over perfecte combinaties?
Het grote wijntopic
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90133389
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het grote wijntopic
8)7

Het zal wel zijn dat ik erg in de war ben om dat ik bij nader inzien geen voorbereidingstijd heb voor het kerstdiner. }:| |:(
  zondag 19 december 2010 @ 18:12:53 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90133432
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:11 schreef minilot het volgende:

[..]

8)7

Het zal wel zijn dat ik erg in de war ben om dat ik bij nader inzien geen voorbereidingstijd heb voor het kerstdiner. }:| |:(
Als je geen voorbereidingstijd hebt, moet je het gewoon laten, het moet wel leuk blijven en je geen maagzweer bezorgen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90133551
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je geen voorbereidingstijd hebt, moet je het gewoon laten, het moet wel leuk blijven en je geen maagzweer bezorgen.
Daarom dacht ik ook: de pot op! Ik doe gewoon lollig Italiaans met kazen en paddestoelen en truffel, en ander lekker spul: dat kan ik geblinddoekt en met tien vingers in de neus klaarmaken. :) Komt goed, ik was niet écht van streek. O+
pi_90134918
Heb ik net mn heerlijke citroen-bosbessencake geglazuurd, hoor ik dat morgen misschien niet doorgaat. Moet ik in mn eentje de cake én foccacia voor 6 man opeten :') Ik post morgen wel foto's :P
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
pi_90134995
VLEES VLEES VLEES :D enzo :D (gourmetten) O+
pi_90168201
Misschien dat jullie een goeie tip voor me hebben. Wij hebben hier dus een donderdag een kerstdiner met 20 man en degene die het organiseert wil plastic bordjes omdat je die niet hoeft schoon te maken. Plastic bordjes!! Met een kerstdiner!! Dat gaat er bij mij dus heel slecht in. En dan wordt ze kwaad op mij omdat ik moeilijk loop te doen.

In ieder geval, mijn vraag is eigenlijk waar ik zo snel en goedkoop mogelijk een berg (normale) borden vandaan kan halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2010 11:33:29 ]
pi_90168387
Kringloopwinkels
Ja doei.
pi_90168531
Is het geen optie om mensen zelf borden te laten meenemen? Of een aantal gewoon een hele stapel van thuis. Staat volgens de Allerhande ook nog eens gezellig.
pi_90169540
Ja dat zijn we wel goeie ideeen. Bedankt! Ik houd me nu maar even koest voordat ik een klap voor m'n bek krijg, maar no-way dat ik mijn kerstdiner van een plastic bordje ga eten.
pi_90203864
Ik zag op internet ook wel een paar luxe mogelijkheden: luxer wegwerpservies.
Voor 50 bordjes betaal je +/- 7 euro, maar dan ziet het er al heel anders uit (bijv in een 5-hoek of in een mooie kleur) Als je zoekt bij google.nl kom je er al snel. Succes!
Smile with your liver
pi_90204810
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:33 schreef Thomas B. het volgende:
Misschien dat jullie een goeie tip voor me hebben. Wij hebben hier dus een donderdag een kerstdiner met 20 man en degene die het organiseert wil plastic bordjes omdat je die niet hoeft schoon te maken. Plastic bordjes!! Met een kerstdiner!! Dat gaat er bij mij dus heel slecht in. En dan wordt ze kwaad op mij omdat ik moeilijk loop te doen.

In ieder geval, mijn vraag is eigenlijk waar ik zo snel en goedkoop mogelijk een berg (normale) borden vandaan kan halen.
Action/Xenos
  maandag 20 december 2010 @ 22:27:17 #264
329092 Holzfäller
De man met de bijl.
pi_90204969

Nog even bedenken welke snacks ik er 25+26 dec. in doe. Nog tips?
pi_90226447
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:33 schreef Thomas B. het volgende:

Zoals Motorbloempje al zei: kringloopwinkels. Daar hebben ze stapels en in alle soorten en maten! Vaak nog niet eens voor een euro per stuk. :Y
Moet jij nog kerstpakketten bestellen ?
pi_90232167
Iemand een leuk idee voor een klein middag-hapje (amuse-grootte), dat vlees of gevogelte bevat en tof is en culinair verantwoord? :)
pi_90232502
even een vraagje:

ik ga poffertjes (hartige) en muffins met sinaasappel maken.

de poffertjes ga ik 'vullen' met: kaas, kaas en spekjes, feta en spinazie.
Kan ik dit al gewoon door elkaar husselen en dan laten rijzen?

Ook wil ik in de muffins kleine stukjes sinaasappel doen. Is dit niet te vochtig om te laten rijzen?
Ja doei.
pi_90234026
Kerstavond bij de schoonfamilie eten.
Hoef zelf alleen maar een tussengerecht te maken: een portobello carpaccio met truffeldressing rucola, lekkere parmezaam en pijnboompitjes

Eerste kerstdag, helemaal alleen.. Wil niet zeggen dat ik niet lekker ga eten.. 2 ideetjes: Kipfilet in bladerdeeg met geitenkaas, bacon en gembersiroop met een lekkere salade
of
Een biefstuk met een rodewijn geitenkaas saus (Ja, al een tijdje zin in geitenkaas..)

2e kerstdag: Samen met het vriendje
Amuseshapje: Gegrilde gemarineerde mozzerella met brood, bacon en een olijven/citroen dressing
Voorgerecht: 3 verschillende crostini's
Hoofdgerecht: Een lekkere gemarineerde entrecote met daarbij gegrilde honing, citroen, rozemarijn aardappels en gegrilde groenten. Ziet er sowieso leuk uit!
Nagerecht: IJs met koffielikeur en schilfertruffels gemengt. Daarbij een lekkere chocolade/caramelsaus en misshcien nog wat fruit.

Best prima lijkt me zo!
Noem me maar Majesteit
pi_90234670
Ik ben er helemaal uit! *O* Ik maak, met het oog op beperkte beschikbare tijd, en rekening houdend met de niet al te avontuurlijke smaakpapillen van mijn schoonfamilie.

- Hapje: soesjes (altijd leuk om te maken!) met paté, pancetta en wat portgelei
- Drankje: 1 liter egg nog >:)
- Koud voorgerecht: felgroene waterkerspoffertjes met wilde zalm en crème fraîche
- Soep: gepureerde soep van geroosterde tomaten en geroosterde paprika, met chipotlepeper en een dot stijfgeklopte groene kruiden-slagroom. Erbij een piepklein, zacht zelfgebakken rozemarijnbroodje met wat versgedraaide roomboter.
- Warm voorgerecht: taartje van zelfgemaakt bladerdeeg, met cantherellen, ricotta, truffel en gruyere, op een bord met wat strepen balsamico-vijgenreductie.

En daarmee eindigt mijn deel: schoonouders zorgen voor hoofdgerecht en toetje.

Ik kan misschien alleen nog wel een extra hapje voor 's middags gebruiken..

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 21-12-2010 14:49:42 ]
pi_90243984
Mijn kerstdiner:

• Amuse1: Geen idee, doen ouders

• Amuse2: idem

• Voorgerecht: 2 soorten carpaccio: rund en zalm (waarvan niets kant-en-klaar)

• Hoofdgerecht: Hazenpeper en voor de wat minder avontuurlijke mensen een varkensrollade. Hierbij serveer ik gebakken aardappelen, rode kool met appel en spruiten

• Nagerecht: chocolademousse
pi_90244687
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:01 schreef Thomas B. het volgende:
Ja dat zijn we wel goeie ideeen. Bedankt! Ik houd me nu maar even koest voordat ik een klap voor m'n bek krijg, maar no-way dat ik mijn kerstdiner van een plastic bordje ga eten.
Mijn collega (waarmee ik samen de kerstlunch organiseerde) was het andere uiterste: ze wilde haar goede servies gebruiken (nog van oma geweest en ze is zelf al 60 :P :') ) en zilver bestek....

Ik wilde gewoon de blokker-bordjes en ikea-bestekje op tafel zetten (wel alles hetzelfde, en met mooi kerstkleed, kaarsjes en leuke aankleding) maar ze wilde perse haar goede servies! Dus aten wij vanmiddag van prachtige borden en met zilveren vorken en het was super!

Dus je hebt helemaal gelijk: plastic bordjes no way! ^O^
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  woensdag 22 december 2010 @ 00:44:15 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90267805
Onze hoofdgerechten zijn bekend:
De ene dag wordt het Runderfiletrollade met eekhoorntjesbrood en de andere dag besloten dat we de kreeftjes die we in de vriezer hebben liggen gaan gebruiken om Linguine met kreeft te maken.

Nu nog wat bijgerechten bedenken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 december 2010 @ 01:17:52 #273
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_90269383
Ik weet het nog steeds niet.
Morgen eerst een etentje en dan heb ik nog 2 dagen.
Moet goed komen. Bij topchef hebben ze maar 20 minuten....
pi_90271147
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef RobinOok het volgende:
dan word het echt topchef, koken met de beschikbare middelen aangezien de winkels met de kerst dicht zijn
  woensdag 22 december 2010 @ 09:35:38 #275
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90276993
Ik ben nog aan het zinnen op een goed voortje, gemakkelijk (vooraf) te bereiden voor ongeveer 15 man. Suggesties zijn welkom. Mag best tijd kosten in de voorbereiding.
Life is what you make it.
pi_90279163
Ik ben er ook uit

1e kerstdag
vooraf een tomatensoepje niet al te uitgebreid.
hoofdgerecht lamskoteletjes met wat groeten.
Nagerecht een chocoladetaartje met frambozen.

2e kerstdag
Voor een salade met een gepocheerd ei.
hoofdgerecht een gevulde kip.
Nagerecht een merengue met aardbeien en frambozen.
pi_90288876
Misschien dat iemand hier het weet, ik ben op zoek naar een aiolie met rode peper er in. Weet iemand waar ik het kan halen?
pi_90289031
1e Kerstdag: gevulde champignons, daarna pasteitje ragout. Hoofd: zalm met basilicumsaus, een varkensrollade en kalkoenrollade met spaanse ham en brie. Daarbij haricots verts in spek, stoofpeertjes en 2 soorten aardappeltjes. Toe: chocoladefondue met fruit, vanilleijs en pudding. 2e kerstdag: gourmetten
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_90289247
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:30 schreef Cyntiaa het volgende:
Misschien dat iemand hier het weet, ik ben op zoek naar een aiolie met rode peper er in. Weet iemand waar ik het kan halen?
Aioli zelf maken natuurlijk, zelfde manier als mayonaise alleen dan geperste knoflook toevoegen.

Ik gebruik meestal:
1 eidooier
2 tsp citroensap
1 knoflookteentje
1/2 cup olijfolie

Dan beetje rode peper fijnsnijden (of zelfs even meepureren met de knoflook onder je koksmes).
pi_90289902
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 14:36 schreef WRH het volgende:

[..]

vast een cliché maar gewoon omdat je het zelf ook waard bent?
[...]
Helemaal mee eens!

Ik maak (voor mezelf, dus meteen voor twee dagen):
- semoer daging (rund)
- sambal goreng telor (ei)
- een sajoer van kool (ik heb nog een mooie witte kool liggen)
- iets met kip (gulai ajam of ajam setan, zie ik wel op het moment dat ik met koken begin ;))
- atjar ketimoen

En uiteraard met rijst, kroepoek en andere bijzaken ;).
pi_90290203
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:51 schreef morg78 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Ik maak (voor mezelf, dus meteen voor twee dagen):
- semoer daging (rund)
- sambal goreng telor (ei)
- een sajoer van kool (ik heb nog een mooie witte kool liggen)
- iets met kip (gulai ajam of ajam setan, zie ik wel op het moment dat ik met koken begin ;))
- atjar ketimoen

En uiteraard met rijst, kroepoek en andere bijzaken ;).
Lekker toch, maar vind het niet leuk om voor mezelf lekker te koken. Maak met alle plezier meerdere gerechten voor andere mensen, maar vind het zonde om dat alleen voor mezelf te doen :)

Toch nog alle 3 de avonden vol hier dus gelukkig, maar anders zat ik ook in m'n eentje aan de eettafel :)
pi_90292205
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:43 schreef minilot het volgende:
Ik ben er helemaal uit! *O* Ik maak, met het oog op beperkte beschikbare tijd, en rekening houdend met de niet al te avontuurlijke smaakpapillen van mijn schoonfamilie.

- Hapje: soesjes (altijd leuk om te maken!) met paté, pancetta en wat portgelei
- Drankje: 1 liter egg nog >:)
- Koud voorgerecht: felgroene waterkerspoffertjes met wilde zalm en crème fraîche
- Soep: gepureerde soep van geroosterde tomaten en geroosterde paprika, met chipotlepeper en een dot stijfgeklopte groene kruiden-slagroom. Erbij een piepklein, zacht zelfgebakken rozemarijnbroodje met wat versgedraaide roomboter.
- Warm voorgerecht: taartje van zelfgemaakt bladerdeeg, met cantherellen, ricotta, truffel en gruyere, op een bord met wat strepen balsamico-vijgenreductie.

En daarmee eindigt mijn deel: schoonouders zorgen voor hoofdgerecht en toetje.

Ik kan misschien alleen nog wel een extra hapje voor 's middags gebruiken..
heb je een receptje van die soep voor me? :9 klinkt erg lekker!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 22 december 2010 @ 18:02:17 #283
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_90298705
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef RobinOok het volgende:
oe herkenbaar, heb alleen vrijdag voor de boodschappies enne weet ook nog niet helemaal wat, hoofdgerecht iets met lamsrack, ik laat me ook verrassen op het laatste moment.
Succes met de inspiratie *O* :o!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_90329717
Ik ben dit jaar verantwoordelijk voor het hoofdgerecht en ik maar:

Kalkoenfilets gevuld met roomkaas en cremeberry compote
Bospeen met peultjes, in tijm knoflookboter
Aardappelgratin met knolselderij, champignon melange
Gevulde aardappel uit de oven
Stoofpeertjes

Eventueel een lekkere salade er nog bij.

Voor, tussen en na blijven een verassing tot aan het diner!
pi_90332627
iemand nog inspiratie voor een voorgerecht: geen vis, geen kaas, geen mayonaise erin, geen azijn of producten waar azijn in zit....... :(

De paté is mislukt en die ga ik niet over doen :{
Ben bijna in staat om bitterballen te bakken ;(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_90333876
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:41 schreef seasushi het volgende:
iemand nog inspiratie voor een voorgerecht: geen vis, geen kaas, geen mayonaise erin, geen azijn of producten waar azijn in zit....... :(

gevulde champignons met gehakt en kruiden. of een soepje!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_90334086
Heeft iemand nog een goed recept voor gemarineerde varkenshaas?
pi_90334204
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:29 schreef Scorpie het volgende:
Heeft iemand nog een goed recept voor gemarineerde varkenshaas?
ik maak er pastoorshaasjes van dit jaar *)

hiero recept: http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=88576, met dank aan rudolf ;)
pi_90334225
quote:

heel ouderwetsch (maar wel makkelijk) pasteitjes met ragout?
pi_90334276
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:33 schreef simmu het volgende:

[..]

ik maak er pastoorshaasjes van dit jaar *)

hiero recept: http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=88576, met dank aan rudolf ;)
Eens ff kijken, had zelf deze gevonden: http://blog.kokenmetfrank.nl/2008/01/varkenshaasje.html

Simpel, maar effectief.
pi_90334419
quote:

zelfgemaakte bitterballen zijn anders ook lekker/leuk! O+ :9
Ja doei.
pi_90334816
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
even een vraagje:

ik ga poffertjes (hartige) en muffins met sinaasappel maken.

de poffertjes ga ik 'vullen' met: kaas, kaas en spekjes, feta en spinazie.
Kan ik dit al gewoon door elkaar husselen en dan laten rijzen?

Ook wil ik in de muffins kleine stukjes sinaasappel doen. Is dit niet te vochtig om te laten rijzen?
Heeft iemand hier toevallig nog wat tips voor/een antwoord op? Hoef niet zo nodig een nieuw topic te openen :P
Ja doei.
pi_90336491
Even een kerstdinervraagje; hoe zouden jullie je witlofsalade doen, jongens?
En wat nemen jullie als chocoladetopping bij je dame blanche?
I´m back.
pi_90336620
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
Dame blanche 'hoort' met een warme chocoladesaus ernaast geserveerd. Zo heb ik m het liefst, vanille ijs met (zelfgeklopte!!) slagroom en chocoladesaus ernaast.
pi_90336711
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
Witlofsalade van fijngesneden witlof, rozijnen, verbrokkelde honinggeitenkaas, geroosterde pijnboompitjes en honingmosterddressing vind ik altijd erg lekker :9
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
pi_90336925
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:34 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Dame blanche 'hoort' met een warme chocoladesaus ernaast geserveerd. Zo heb ik m het liefst, vanille ijs met (zelfgeklopte!!) slagroom en chocoladesaus ernaast.
Je doet die saus ernaast?
Kijk, het probleem bij die saus is idd, giet je hem er overheen, dan stolt-ie tot een erg harde laag en soms dikke laag chocolade, die je alleen nog met een thermische lans kunt eten. Nu zei mijn vrouw dan gebruik je toch die flesjes chocolade saus van de appie. Echter ik vroeg me af of die bij verwarming niet te vloeibaar wordt. En of er nog betere alternatieven zijn... (de gebruikelijke methoden heb ik al geprobeerd en dat ging dus niet goed.)
I´m back.
pi_90336975
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:36 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Witlofsalade van fijngesneden witlof, rozijnen, verbrokkelde honinggeitenkaas, geroosterde pijnboompitjes en honingmosterddressing vind ik altijd erg lekker :9
En saus? Mayo/yoghurt?
Ikzelf zat te denken aan sterappeltje/walnootjes/yoghurt-mayo.
I´m back.
pi_90337339
En nog een vraag, kan ik met een kalkoenfilé ook een mis-en-placeje doen? Tot welke temp gaar ik hem dan voor, en de volgende dag af? 48 resp 56?
I´m back.
pi_90337930
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je doet die saus ernaast?
Kijk, het probleem bij die saus is idd, giet je hem er overheen, dan stolt-ie tot een erg harde laag en soms dikke laag chocolade, die je alleen nog met een thermische lans kunt eten. Nu zei mijn vrouw dan gebruik je toch die flesjes chocolade saus van de appie. Echter ik vroeg me af of die bij verwarming niet te vloeibaar wordt. En of er nog betere alternatieven zijn... (de gebruikelijke methoden heb ik al geprobeerd en dat ging dus niet goed.)
daarom saus ernaast in een apart bakje zodat je dat er zelf over heen kan schenken en dan direct op kan eten.
als de saus eerder stolt dan je hem op eet moet je misschien eens een andere saus/recept proberen.
pi_90338024
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:04 schreef loecje het volgende:

[..]

daarom saus ernaast in een apart bakje zodat je dat er zelf over heen kan schenken en dan direct op kan eten.
Ah, op die manier, dat is wel een idee idd.
Zal even doordenken of ik dat ga doen of toch maar een apfelstrudel met ijs en room.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')