abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90133143
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Weet iemand nog een niet al te prijzige maar wel lekkere (goede prijs/kwaliteitverhouding) dessertwijn voor bij:

- sinaasappel/rabarbercrumble met chocoladeijs
- kaasplankje met: oude kaas (Old A.), een roodschimmel kaas, een of twee blauwschimmelkazen en een jonge kaas met kletschenbrod?
Zou het misschien een idee zijn om een topic te openen waarbij de échte wijnkenners ons kunnen adviseren over perfecte combinaties?
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 19 december 2010 @ 18:08:50 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90133242
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Zou het misschien een idee zijn om een topic te openen waarbij de échte wijnkenners ons kunnen adviseren over perfecte combinaties?
Het grote wijntopic
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90133389
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het grote wijntopic
8)7

Het zal wel zijn dat ik erg in de war ben om dat ik bij nader inzien geen voorbereidingstijd heb voor het kerstdiner. }:| |:(
  zondag 19 december 2010 @ 18:12:53 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90133432
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:11 schreef minilot het volgende:

[..]

8)7

Het zal wel zijn dat ik erg in de war ben om dat ik bij nader inzien geen voorbereidingstijd heb voor het kerstdiner. }:| |:(
Als je geen voorbereidingstijd hebt, moet je het gewoon laten, het moet wel leuk blijven en je geen maagzweer bezorgen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90133551
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je geen voorbereidingstijd hebt, moet je het gewoon laten, het moet wel leuk blijven en je geen maagzweer bezorgen.
Daarom dacht ik ook: de pot op! Ik doe gewoon lollig Italiaans met kazen en paddestoelen en truffel, en ander lekker spul: dat kan ik geblinddoekt en met tien vingers in de neus klaarmaken. :) Komt goed, ik was niet écht van streek. O+
pi_90134918
Heb ik net mn heerlijke citroen-bosbessencake geglazuurd, hoor ik dat morgen misschien niet doorgaat. Moet ik in mn eentje de cake én foccacia voor 6 man opeten :') Ik post morgen wel foto's :P
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_90134995
VLEES VLEES VLEES :D enzo :D (gourmetten) O+
pi_90168201
Misschien dat jullie een goeie tip voor me hebben. Wij hebben hier dus een donderdag een kerstdiner met 20 man en degene die het organiseert wil plastic bordjes omdat je die niet hoeft schoon te maken. Plastic bordjes!! Met een kerstdiner!! Dat gaat er bij mij dus heel slecht in. En dan wordt ze kwaad op mij omdat ik moeilijk loop te doen.

In ieder geval, mijn vraag is eigenlijk waar ik zo snel en goedkoop mogelijk een berg (normale) borden vandaan kan halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2010 11:33:29 ]
pi_90168387
Kringloopwinkels
Ja doei.
pi_90168531
Is het geen optie om mensen zelf borden te laten meenemen? Of een aantal gewoon een hele stapel van thuis. Staat volgens de Allerhande ook nog eens gezellig.
pi_90169540
Ja dat zijn we wel goeie ideeen. Bedankt! Ik houd me nu maar even koest voordat ik een klap voor m'n bek krijg, maar no-way dat ik mijn kerstdiner van een plastic bordje ga eten.
pi_90203864
Ik zag op internet ook wel een paar luxe mogelijkheden: luxer wegwerpservies.
Voor 50 bordjes betaal je +/- 7 euro, maar dan ziet het er al heel anders uit (bijv in een 5-hoek of in een mooie kleur) Als je zoekt bij google.nl kom je er al snel. Succes!
Smile with your liver
pi_90204810
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:33 schreef Thomas B. het volgende:
Misschien dat jullie een goeie tip voor me hebben. Wij hebben hier dus een donderdag een kerstdiner met 20 man en degene die het organiseert wil plastic bordjes omdat je die niet hoeft schoon te maken. Plastic bordjes!! Met een kerstdiner!! Dat gaat er bij mij dus heel slecht in. En dan wordt ze kwaad op mij omdat ik moeilijk loop te doen.

In ieder geval, mijn vraag is eigenlijk waar ik zo snel en goedkoop mogelijk een berg (normale) borden vandaan kan halen.
Action/Xenos
  maandag 20 december 2010 @ 22:27:17 #264
329092 Holzfäller
De man met de bijl.
pi_90204969

Nog even bedenken welke snacks ik er 25+26 dec. in doe. Nog tips?
pi_90226447
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:33 schreef Thomas B. het volgende:

Zoals Motorbloempje al zei: kringloopwinkels. Daar hebben ze stapels en in alle soorten en maten! Vaak nog niet eens voor een euro per stuk. :Y
Moet jij nog kerstpakketten bestellen ?
pi_90232167
Iemand een leuk idee voor een klein middag-hapje (amuse-grootte), dat vlees of gevogelte bevat en tof is en culinair verantwoord? :)
pi_90232502
even een vraagje:

ik ga poffertjes (hartige) en muffins met sinaasappel maken.

de poffertjes ga ik 'vullen' met: kaas, kaas en spekjes, feta en spinazie.
Kan ik dit al gewoon door elkaar husselen en dan laten rijzen?

Ook wil ik in de muffins kleine stukjes sinaasappel doen. Is dit niet te vochtig om te laten rijzen?
Ja doei.
pi_90234026
Kerstavond bij de schoonfamilie eten.
Hoef zelf alleen maar een tussengerecht te maken: een portobello carpaccio met truffeldressing rucola, lekkere parmezaam en pijnboompitjes

Eerste kerstdag, helemaal alleen.. Wil niet zeggen dat ik niet lekker ga eten.. 2 ideetjes: Kipfilet in bladerdeeg met geitenkaas, bacon en gembersiroop met een lekkere salade
of
Een biefstuk met een rodewijn geitenkaas saus (Ja, al een tijdje zin in geitenkaas..)

2e kerstdag: Samen met het vriendje
Amuseshapje: Gegrilde gemarineerde mozzerella met brood, bacon en een olijven/citroen dressing
Voorgerecht: 3 verschillende crostini's
Hoofdgerecht: Een lekkere gemarineerde entrecote met daarbij gegrilde honing, citroen, rozemarijn aardappels en gegrilde groenten. Ziet er sowieso leuk uit!
Nagerecht: IJs met koffielikeur en schilfertruffels gemengt. Daarbij een lekkere chocolade/caramelsaus en misshcien nog wat fruit.

Best prima lijkt me zo!
Noem me maar Majesteit
pi_90234670
Ik ben er helemaal uit! *O* Ik maak, met het oog op beperkte beschikbare tijd, en rekening houdend met de niet al te avontuurlijke smaakpapillen van mijn schoonfamilie.

- Hapje: soesjes (altijd leuk om te maken!) met paté, pancetta en wat portgelei
- Drankje: 1 liter egg nog >:)
- Koud voorgerecht: felgroene waterkerspoffertjes met wilde zalm en crème fraîche
- Soep: gepureerde soep van geroosterde tomaten en geroosterde paprika, met chipotlepeper en een dot stijfgeklopte groene kruiden-slagroom. Erbij een piepklein, zacht zelfgebakken rozemarijnbroodje met wat versgedraaide roomboter.
- Warm voorgerecht: taartje van zelfgemaakt bladerdeeg, met cantherellen, ricotta, truffel en gruyere, op een bord met wat strepen balsamico-vijgenreductie.

En daarmee eindigt mijn deel: schoonouders zorgen voor hoofdgerecht en toetje.

Ik kan misschien alleen nog wel een extra hapje voor 's middags gebruiken..

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 21-12-2010 14:49:42 ]
pi_90243984
Mijn kerstdiner:

• Amuse1: Geen idee, doen ouders

• Amuse2: idem

• Voorgerecht: 2 soorten carpaccio: rund en zalm (waarvan niets kant-en-klaar)

• Hoofdgerecht: Hazenpeper en voor de wat minder avontuurlijke mensen een varkensrollade. Hierbij serveer ik gebakken aardappelen, rode kool met appel en spruiten

• Nagerecht: chocolademousse
pi_90244687
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:01 schreef Thomas B. het volgende:
Ja dat zijn we wel goeie ideeen. Bedankt! Ik houd me nu maar even koest voordat ik een klap voor m'n bek krijg, maar no-way dat ik mijn kerstdiner van een plastic bordje ga eten.
Mijn collega (waarmee ik samen de kerstlunch organiseerde) was het andere uiterste: ze wilde haar goede servies gebruiken (nog van oma geweest en ze is zelf al 60 :P :') ) en zilver bestek....

Ik wilde gewoon de blokker-bordjes en ikea-bestekje op tafel zetten (wel alles hetzelfde, en met mooi kerstkleed, kaarsjes en leuke aankleding) maar ze wilde perse haar goede servies! Dus aten wij vanmiddag van prachtige borden en met zilveren vorken en het was super!

Dus je hebt helemaal gelijk: plastic bordjes no way! ^O^
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  woensdag 22 december 2010 @ 00:44:15 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90267805
Onze hoofdgerechten zijn bekend:
De ene dag wordt het Runderfiletrollade met eekhoorntjesbrood en de andere dag besloten dat we de kreeftjes die we in de vriezer hebben liggen gaan gebruiken om Linguine met kreeft te maken.

Nu nog wat bijgerechten bedenken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 december 2010 @ 01:17:52 #273
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_90269383
Ik weet het nog steeds niet.
Morgen eerst een etentje en dan heb ik nog 2 dagen.
Moet goed komen. Bij topchef hebben ze maar 20 minuten....
pi_90271147
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef RobinOok het volgende:
Ik weet het nog steeds niet.
Morgen eerst een etentje en dan heb ik nog 2 dagen.
Moet goed komen. Bij topchef hebben ze maar 20 minuten....
dan word het echt topchef, koken met de beschikbare middelen aangezien de winkels met de kerst dicht zijn
  woensdag 22 december 2010 @ 09:35:38 #275
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90276993
Ik ben nog aan het zinnen op een goed voortje, gemakkelijk (vooraf) te bereiden voor ongeveer 15 man. Suggesties zijn welkom. Mag best tijd kosten in de voorbereiding.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')