Zou het misschien een idee zijn om een topic te openen waarbij de échte wijnkenners ons kunnen adviseren over perfecte combinaties?quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Weet iemand nog een niet al te prijzige maar wel lekkere (goede prijs/kwaliteitverhouding) dessertwijn voor bij:
- sinaasappel/rabarbercrumble met chocoladeijs
- kaasplankje met: oude kaas (Old A.), een roodschimmel kaas, een of twee blauwschimmelkazen en een jonge kaas met kletschenbrod?
Het grote wijntopicquote:Op zondag 19 december 2010 18:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Zou het misschien een idee zijn om een topic te openen waarbij de échte wijnkenners ons kunnen adviseren over perfecte combinaties?
quote:
Als je geen voorbereidingstijd hebt, moet je het gewoon laten, het moet wel leuk blijven en je geen maagzweer bezorgen.quote:Op zondag 19 december 2010 18:11 schreef minilot het volgende:
[..]
![]()
Het zal wel zijn dat ik erg in de war ben om dat ik bij nader inzien geen voorbereidingstijd heb voor het kerstdiner.![]()
Daarom dacht ik ook: de pot op! Ik doe gewoon lollig Italiaans met kazen en paddestoelen en truffel, en ander lekker spul: dat kan ik geblinddoekt en met tien vingers in de neus klaarmaken.quote:Op zondag 19 december 2010 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je geen voorbereidingstijd hebt, moet je het gewoon laten, het moet wel leuk blijven en je geen maagzweer bezorgen.
Action/Xenosquote:Op maandag 20 december 2010 11:33 schreef Thomas B. het volgende:
Misschien dat jullie een goeie tip voor me hebben. Wij hebben hier dus een donderdag een kerstdiner met 20 man en degene die het organiseert wil plastic bordjes omdat je die niet hoeft schoon te maken. Plastic bordjes!! Met een kerstdiner!! Dat gaat er bij mij dus heel slecht in. En dan wordt ze kwaad op mij omdat ik moeilijk loop te doen.
In ieder geval, mijn vraag is eigenlijk waar ik zo snel en goedkoop mogelijk een berg (normale) borden vandaan kan halen.
Zoals Motorbloempje al zei: kringloopwinkels. Daar hebben ze stapels en in alle soorten en maten! Vaak nog niet eens voor een euro per stuk.quote:Op maandag 20 december 2010 11:33 schreef Thomas B. het volgende:
Misschien dat jullie een goeie tip voor me hebben. Wij hebben hier dus een donderdag een kerstdiner met 20 man en degene die het organiseert wil plastic bordjes omdat je die niet hoeft schoon te maken. Plastic bordjes!! Met een kerstdiner!! Dat gaat er bij mij dus heel slecht in. En dan wordt ze kwaad op mij omdat ik moeilijk loop te doen.
In ieder geval, mijn vraag is eigenlijk waar ik zo snel en goedkoop mogelijk een berg (normale) borden vandaan kan halen.
Mijn collega (waarmee ik samen de kerstlunch organiseerde) was het andere uiterste: ze wilde haar goede servies gebruiken (nog van oma geweest en ze is zelf al 60quote:Op maandag 20 december 2010 12:01 schreef Thomas B. het volgende:
Ja dat zijn we wel goeie ideeen. Bedankt! Ik houd me nu maar even koest voordat ik een klap voor m'n bek krijg, maar no-way dat ik mijn kerstdiner van een plastic bordje ga eten.
dan word het echt topchef, koken met de beschikbare middelen aangezien de winkels met de kerst dicht zijnquote:Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef RobinOok het volgende:
Ik weet het nog steeds niet.
Morgen eerst een etentje en dan heb ik nog 2 dagen.
Moet goed komen. Bij topchef hebben ze maar 20 minuten....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |