Die zijn er wel, maar net als de NZ wijnen, het is erg lastig daar aan te komen in NL, Nieuwe Wereld wijnen moeten vooral goedkoop zijn, en als je bij een wijnhandelaar eentje van 15-20 Euro koopt is ie beter, maar niet vergelijkbaar met de Boutique Wineries die je in NZ als wijnland wel vind. Ben nu op zoek naar Nederlandse en Duitse wijnboeren die zelf produceren en verkopen, en wel mooie wijn voor een leuke prijs hebben.quote:Op zondag 7 november 2010 19:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik zelf ben benieuwd naar ervaringen van bijv. goed Chileense of Zuid Afrikaanse wijnen...of zijn die er niet echt en is het alleen maar bulk wat daar geproduceerd wordt?
Hier vlak bij zit een wijnboer (Hellendoorn) die hier op de streekmarkten staat. Geen idee hoe het smaakt hoor, maar vind het wel leuk daar eens naar toe te gaan. Ik ben er achter gekomen toen ik op deze site zat te snuffelen: http://kaart.bijteun.nl/ Misschien zit er wel meer bij jou in de buurt dan je dacht!quote:Op zondag 7 november 2010 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben nu op zoek naar Nederlandse en Duitse wijnboeren die zelf produceren en verkopen, en wel mooie wijn voor een leuke prijs hebben.
Probleem in NL is dat de meeste slijters en alle supermarkten grote ketens zijn en die willen grote leveranciers, geen kleine. Dus je hebt eigenlijk altijd industrieel aangebouwde wijn.
Je bedoelt dat een zooitje bocht zich niet meer kan verschuilen achter een chique naam..quote:Op zondag 7 november 2010 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
De grote verbetering die Nieuwe Wereld wijnen brachten vind ik dat we het tegenwoordig meer over druiven hebben ipv een leuk kasteeltje en een chique naam.
Ik heb nog een fles NZ'se tempranillo liggen, dit mag natuurlijk geen Rioja genoemd worden al is het wel de zelfde druivensoort.quote:Op zondag 7 november 2010 20:07 schreef borisz het volgende:
Ben van de wijnen met smaak. Volle smaken
. Evt ook nog wat zurig
Rioja, Shiraz etc
Sorry Hero,quote:
p.s. omdat de zon hier in NZ van oost naar west via het noorden draait is de zuidzijde van het huis meestal het koelst.quote:Light damage to wine can still occur with modern bottles. The lighter the colour of the bottle the worse this will be. Wine age is caused by a complex series of chemical reactions, and anything that accelerates chemical reactions will accelerate aging. This includes light, heat and oxygen. The more you can remove these external influences, the better for the longevity of the wine.
Light - light energy will directly accelerate reactions, Direct light will also increase the wine temperature
Heat - will speed up chemical reactions. Heating and cooling can also increase oxygen ingress as the wine heats up it expands and pressurises the bottle, forcing the gasses in the headspace through the seal. When the wine cools again it draws a vacuum, driving increased oxygen ingress into the bottle.
Oxygen - causes oxidative aging reactions
So the best advice I can give is to keep your wine in the darkest, coolest, most constant temperature location you can. A cupboard on the south side of the house is the best bet for most people. If you don't have a completely dark location, then keep it out of direct light (either electric or solar), or consider covering it with something. Beyond this you can purchase cellaring units (basically a fridge that operates at warmer temperature) but these are expensive. A cheaper option is to buy an old fridge. Cellaring at a constant 4 - 6 deg C would be fine. If you do this though, keep a bowl of water in the fridge to keep the humidity high.
Probeer eens een fles Villa Maria Sauv. Blanc reserve te bemachtigen. Erg mooie fles wijnquote:Op zondag 7 november 2010 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Wijnliefhebber meldt.
Ik ben na mijn rondreis door NZ op zoek naar mooie Sauvignon Blanc met een sterke groene smaak, kruisbessen, gemaaide brandnetels. Sauvignon Blanc kan ook totaal andere smaak leveren, groene appels, vlierbloesem.
Waar is die te koop?quote:Op woensdag 10 november 2010 14:56 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Probeer eens een fles Villa Maria Sauv. Blanc reserve te bemachtigen. Erg mooie fles wijn
Kost rond de 14 euro in Nederland
Laat ik nu van de meeste horeca groothandels een pasje hebben, maar niet van de Makro...quote:
Geen slechte prijs, als je er vanuit gaat dat deze wijn hier in NZ ongeveer 12 euro kost (online bij villa Maria zelf).quote:Op woensdag 10 november 2010 14:56 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Probeer eens een fles Villa Maria Sauv. Blanc reserve te bemachtigen. Erg mooie fles wijn
Kost rond de 14 euro in Nederland
Klinkt niet als een boutique wineryquote:Op woensdag 10 november 2010 18:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Geen slechte prijs, als je er vanuit gaat dat deze wijn hier in NZ ongeveer 12 euro kost (online bij villa Maria zelf).
Villa Maria is een van de grootste wijnmakers in NZ en nog steeds een familiebedrijf.
Bijna 50 jaar geleden gesticht door Sir George Fistonich,een Kroatische emigrant.
Sir Geoge werd enie tijd terug door het Engelse wijnblad Wine International Magazine genoemd als een van de 50 meest invloedrijke mensen ter wereld op wijngebied.
heb je voorkeuren?quote:Op donderdag 11 november 2010 13:15 schreef Loodje het volgende:
WijnenVeelal lekker, niet iedere wijn uiteraard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |