mm lekker, *opslaatquote:Op donderdag 16 december 2010 11:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Melkchocolade-karamelmousse! Héél makkelijk, heel weinig ingrediënten nodig, maar echt tienduizend keer lekkerder dan alle andere chocolademousse en daarom toch wel kerst-geschikt.
http://www.pastrypal.com/2009/08/07/hello-again-chocolate-mousse/
(Tip: gebruik Cote d'Or-melkchocolade. Die heeft iets 'kruidigs' en dat scheelt enorm! Beetje kaneel erdoor is ook lekker.)
Strak planquote:Op donderdag 16 december 2010 13:16 schreef minilot het volgende:
Ik overweeg twee liter sterke egg nog mee te nemen naar mijn schoonfamilie. Dan lusten ze 's avonds álles!
Simpele en budget vriendelijke recepten voor de feestdagenquote:Op donderdag 16 december 2010 10:30 schreef WKFinal2010 het volgende:
Ik zoek een lowbudget hoofdgerecht. We hebben besloten om eens met de fam goedkoop een heerlijk kerstdiner te maken..
Echter hebben we geen bedrag af gesproken..
Anybody cheap ideas?
Ik heb deze een keer gemaakt, maar die mislukte. Ik had alles goed gedaan, maar toen goot ik de gloeiendhete karamel/melkchocolade mengsel, bij de net stijfgeslagen slagroom. De hele zooi zakte in elkaar, en werd vloeibaar, met harde stukken suiker. Ik vind het voor dit jaar met de kerst eigenlijk wel weer leuk. Even een vraagje: het recept spreekt van cups, en oz. chocolate? Heb jij misschien ook gewoon grammen en deci/mililiters?quote:Op donderdag 16 december 2010 11:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Melkchocolade-karamelmousse! Héél makkelijk, heel weinig ingrediënten nodig, maar echt tienduizend keer lekkerder dan alle andere chocolademousse en daarom toch wel kerst-geschikt.
http://www.pastrypal.com/2009/08/07/hello-again-chocolate-mousse/
(Tip: gebruik Cote d'Or-melkchocolade. Die heeft iets 'kruidigs' en dat scheelt enorm! Beetje kaneel erdoor is ook lekker.)
Als ik ooit zie wat voor lekkers jij allemaal maakt zou ik graag bij je familie horen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:08 schreef minilot het volgende:
Ik mag, na een paar jaar verantwoordelijk te zijn geweest voor Het Toetje, nu bij de schoonouders gaan zorgen voor het aperitiefhapje, het voorgerecht en de soep! Hoera!
Eíndelijk iets maken voor wanneer het volk nog honger heeft, in plaats van al propvol zit! Eíndelijk een dankbare kerstdiner-taak!![]()
Ik weet nog niet wat ik ga maken. Ik ga er in elk geval mijn best op doen. Als hapje misschien een groene erwtjesblini met zure room en een pittig gekruid schaaldiertje (nader te bepalen) erop. Ik dacht verder aan kastanjesoep met gebakken prosciutto.
Voorgerecht zelf weet ik nog niet. Ik wil iets dat zowel een beetje klassiek als een beetje olijk is. Iemand een idee?
Planning is n beetje anders gewordenquote:Op dinsdag 14 december 2010 12:46 schreef Aphrodyte het volgende:
Eerste kerstdag vier ik door omstandigheden al de 20e bij vrienden.
Dan hebben we een potluck en het is pas na het avondeten dus iedereen brengt hapjes mee. Ik breng in ieder geval een foccaccia mee met rode ui, rode peper, rozemarijn en feta; en een citroencake met glazuur. Verder weet ik het nog niet.
Eerste kerstdag ben ik alleen thuis en eet ik een lidl-kreeft met home-made mayonaise, vlaamse frites en salade en witte wijn erbij. Als toetje chocolademousse met frambozen
Tweede kerstdag eet ik bij mn pa, wat het wordt weet ik nog niet.
wat je verkeerd doet? Post dan eerst het recept eensquote:Op zaterdag 18 december 2010 14:45 schreef Game_Error het volgende:
Ik vroeg me af of iemand nog een goed recept heeft voor een kerstbrood, ik heb die uit de NRC van donderdag geprobeerd te maken, maar die is wat droog uitgevallen, en behoorlijk karig qua vulling. Wat doe ik verkeerd, of heeft iemand een beter recept?
Appelwijntje ?quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Weet iemand nog een niet al te prijzige maar wel lekkere (goede prijs/kwaliteitverhouding) dessertwijn voor bij:
- sinaasappel/rabarbercrumble met chocoladeijs
- kaasplankje met: oude kaas (Old A.), een roodschimmel kaas, een of twee blauwschimmelkazen en een jonge kaas met kletschenbrod?
Zo de test van de pavlova staat in de oven, het ijs in de diepvries en de aardappelspritsen staan ook klaar om in de oven te gaan om straks voor te proeven met de rollade.quote:Op donderdag 16 december 2010 22:17 schreef SV-tje het volgende:
Dit jaar de schoonfamilie hier op bezoek, hebben nog niet hier gegeten sinds we hier wonen en ik sta er wel om bekend lekker te kunnen koken. Heb het niet al te moeilijk (en duur) gemaakt dus het wordt:
Amuse:
Zelf gemaakte mayonaise met garnalen en zalm en toast rondje (garnalencocktail)
Soep:
Cappuccino van kervelsoep met paling
Warm voorgerecht:
Eitje gekookt/gebakken in de oven
Hoofdgerecht:
Rollade met appel/ui
Aardappelspritsen
Groene groente (sperziebonen, peultjes, sugarsnaps, tuinerwten, groene aspergetips) met pecannoten of pijnboompitten
Tomatensalade
Nagerecht:
Kaasplankje met 4 a 5 soorten kaas waaronder een favoriete oude kaas
Pavlova met zelfgemaakt ijs, slagroom en peer met chocoladesaus
Probleem opgelost dusquote:Op zondag 19 december 2010 15:21 schreef minilot het volgende:
Ha! Ik heb net te horen gekregen wat er qua hoofdgerecht op tafel staat bij de schoonfamilie... Rollade met champignon-roomsaus én ragout, én visrolletjes met.. roomsaus! Dat verandert de zaak!![]()
Jemig zeg. Nou ja, hierbij dus in elk geval mijn al te volvette, zware voorgerechtopties schrappen. Scheelt alweer kiezen.
kerstbrood moet volgens mij ook eerst nog een paar dagen/ weken afgedekt liggen en een beetje op een koele plek doortrekken, eventueel een appel mee in de luchtige (niet luchtdichte!) verpakking (pergamentpapier), in elk geval bakt mijn moeder dit altijd begin decemberquote:Op zaterdag 18 december 2010 15:04 schreef Game_Error het volgende:
http://www.nrcnext.nl/koken/2010/12/16/kerstbrood/
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel kook, maar volgens mij heb ik niks verkeerd gedaan.
Het scheelt wel ja - aangezien er vlees en vis en bergen roomsaus op tafel komen bij het hoofdgerecht laat ik mijn schoonfamilie vooraf maar eens kennis maken met iets anders.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |