abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89918415
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:22 schreef minilot het volgende:
Stress. }:|

Ik kom er niet uit. Ik doe hapje, voorgerecht en soep bij schoonfamilie en IK KAN NIET KIEZEN! Ik zit al zó lang op te scheppen over mijn kookkunsten dat ik met iets perfects wil komen, maar men lust daar ook lang niet alles. Nog maar anderhalve week om te beslissen! 8)7
Ik ken dat.... Tip voor alles wat ze niet lusten.

Snij het gewoon heel klein wanneer het bijvoorbeeld ergens door gaat. Dit werkt natuurlijk niet bij alles. Maar ik kreeg te horen dat de ene geen uien en de andere geen paprika lusten. Volgens mij had ik toen één of andere schoten gemaakt waar ik alle 2 in had gedaan. Zeker die uien erg klein gesneden en ik heb er niemand over gehoord.
pi_89921037
Wat een lekkere dingen staan hier al!

Wij hebben dit jaar geen traditioneel kerstdiner, en ik mag twee dagen koken *O*

Eerste kerstdag maak ik een Italiaans buffet.
Met o.a.: Meloen/ham, tomaat/mozzarella/basilicumsalade, pomodorisoep met mascarpone, italiaanse vleeswaren, wat brood met dip, risotto, geroosterde aardappeltjes, geroosterde groenten met balsamico, één of ander italiaans braadstuk, tiramisu, panna cotta.

Suggesties en/of tips zijn nog welkom :7

Tweede kerstdag maken we Spaanse tapas en Hollandse hapas.
Daar moet ik ook nog voor bedenken wat ik ga maken.
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:23:25 #203
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_89929159
1e kerstdag maak ik voor 8 personen.

Semoor djawa (rund)
Ayam betawi
Saté
sajoer boontjes
kroekoep
nasi en rijst
Atjar

toetje is ijs met tropisch fruit en spekkoek.

2e kerstdag zijn we met zijn 2 en wordt het een lekker stuk vlees met groente en gebakken aardappels + een lekker toetje.

Ik denk dat ik voor die dag AH maar inschakel :D

Dat wordt dus vrijdag voor kerst hele dag in de keuken staan, maar op de dag zelf kan ik dan lekker rustig aan doen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_89929948
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 september 2010 12:16 schreef Mercer het volgende:
Frietje oorlog, ik heb er nu al zin in! :s)
je weet dat Kerst met vrede te maken, en je oorlog moet vergeten?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89968416
ik denk dat ik eerste kerstdag een bak bami kliekjes opwarm, en dan tweede kerstdag een paar frikandellen :9
pi_89968494
quote:
17s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:51 schreef Alexxxxx het volgende:
ik denk dat ik eerste kerstdag een bak bami kliekjes opwarm, en dan tweede kerstdag een paar frikandellen :9
Lekker :')

Ga dan tenminste gewoon echt naar de Chinees? :P
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_89968597
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:53 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Lekker :')

Ga dan tenminste gewoon echt naar de Chinees? :P
ja, doei, met kerst zeker, die zit afgeladen vol dan.
pi_89968617
tenzij iemand anders betaald, voor gratis eten zet ik mijn principes wel opzij :~
pi_89968648
quote:
17s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ja, doei, met kerst zeker, die zit afgeladen vol dan.
Afhaalchinees? En jouw ouders kennende, moet dat geen probleem zijn :P
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_89968757
Eerste kerstdag:

Vooraf: tomatenbouillon met pestoroom en toast
Tussen: hartige poffertjes met wat sla en kruidenboter
Hoofd: Rosbief met rode portsaus en Varkensrollade met paddestoelensaus met gebrilde 'hasselback'aardappeltjes ( met knoflook en wat groente
Na: zoet (appel-citroencrumble met custard) en hartig (kaasplankje met vijgenbrood en appel-perenstroop)

en 's middags ciabatta enzo met smeerseltjes O+

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 15-12-2010 19:11:55 ]
Ja doei.
pi_89969303
1 kerstdag iets van gourmetten met fam.
En de andere kerstdag... :?
Heb er ook al over na gedacht maar heb nog geen idee... moet iig een lekker stukje vlees zijn.. iets van ossehaas ofzo met aardappeltjes uit de oven maar hoe precies.. :? .
Meestal doen we die met knoflook en rozemarijn maar wil dat met kerst ook eens anders doen maar ook daarvoor geld...: :?

En verder... dessert word :?

Ben er nog niet helemaal uit geloof ik :+
Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today!!
pi_89990798
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:26 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Wat een kutleven moet je hebben, wanneer je al gaat stressen om een kerstdiner.

Stel dat er een keer echt iets voorvalt.
Wat een aannames doe jij zeg, tssk.
pi_89990825
Ik zoek een lowbudget hoofdgerecht. We hebben besloten om eens met de fam goedkoop een heerlijk kerstdiner te maken..

Echter hebben we geen bedrag af gesproken..

Anybody cheap ideas?
pi_89990942
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:30 schreef WKFinal2010 het volgende:
Ik zoek een lowbudget hoofdgerecht. We hebben besloten om eens met de fam goedkoop een heerlijk kerstdiner te maken..

Echter hebben we geen bedrag af gesproken..

Anybody cheap ideas?
kipfilet lekker marineren, omwikkelen met spek en zachtjes in de oven bakken misschien?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89990994
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:34 schreef simmu het volgende:

[..]

kipfilet lekker marineren, omwikkelen met spek en zachtjes in de oven bakken misschien?
Of kipfilet dan wel varkenslappen open snijden, open klappen, brie er in, wat walnootjes, wat groen voer, dichtknopen dan wel prikken omwikkelen met spek en in de oven?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_89991163
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:26 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Wat een kutleven moet je hebben, wanneer je al gaat stressen om een kerstdiner.

Stel dat er een keer echt iets voorvalt.
Integendeel; ik kan zonder blikken of blozen stellen dat ik een weerzinwekkend gelukkig en verrukkelijk leven leid! >:) Dit kerstdiner is namelijk serieus het enige waar ik me op wat voor manier dan ook druk over maak. :')

Voor wie wil helpen, dank! Ik zal in de loop van vandaag mijn shortlist wel posten. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_89991185
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Integendeel! Ik kan we stellen dat ik een bijna weerzinwekkend gelukkig en verrukkelijk leven heb! M'n kerstdiner-bijdrage is dan ook werkelijk het énige is waar ik me op wat voor manier dan ook druk over maak. >:)

Voor wie wil helpen, dank! :) Ik zal in de loop van vandaag mijn shortlist wel posten. :Y
Voorproeven zt er zeker niet in? :9~ ;)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_89991303
Zoals gezegd, eerste kerstdag eten de mr en ik buiten de deur. We gaan naar Duitsland (op de hoogte van Straatsburg) voor een uitgebreid diner in een sjiek restaurant en blijven daar ook slapen aangezien t een uurtje of 4.5 verderop is, wel zo makkelijk dus.

De dag erna eten we ook buiten de deur, maar dichterbij en veel meer bescheiden, namelijk bij een tentje in het bos vlakbij huis. Daar is t gezellig, we komen er geregeld, t eten is prima (vorige week had ik er hazenrug :9) en we kunnen erheen wandelen. ideaal dus.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89991399
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:49 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik ken dat.... Tip voor alles wat ze niet lusten.

Snij het gewoon heel klein wanneer het bijvoorbeeld ergens door gaat. Dit werkt natuurlijk niet bij alles. Maar ik kreeg te horen dat de ene geen uien en de andere geen paprika lusten. Volgens mij had ik toen één of andere schoten gemaakt waar ik alle 2 in had gedaan. Zeker die uien erg klein gesneden en ik heb er niemand over gehoord.
Ha, zo erg is het nou ook weer niet hoor, ik hoef geen groenten te gaan verstoppen. Gelukkig! :) Het is meer zo dat een deel van de kudde echt helemáál niet van pasta houdt (tot zover dus mijn plannen voor een rotolo, of open lasagne, of truffellinguine, of blauwe kaas-ravioli..) en een aantal mensen niet tegen chilipeper-achtige pittigheid zegt te kunnen, en schaaldieren ook een beetje op het randje zijn..
Maar misschien moet ik gewoon denken van "Schijt! Dat jullie nou geen macaroni met een zakje van Honig lusten betekent niet automatisch dat jullie mijn gongonzola-gnocchi met peer óók niet lusten!"
En dat een mossel er eng uitziet betekent niet dat je geen mousse van rivierkreeftjes lust, en van een beetje chilipeper in je warme chocolademelk ga je ook niet dood.
  donderdag 16 december 2010 @ 10:53:56 #220
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_89991513
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, zo erg is het nou ook weer niet hoor, ik hoef geen groenten te gaan verstoppen. Gelukkig! :) Het is meer zo dat een deel van de kudde echt helemáál niet van pasta houdt (tot zover dus mijn plannen voor een rotolo, of open lasagne, of truffellinguine, of blauwe kaas-ravioli..) en een aantal mensen niet tegen chilipeper-achtige pittigheid zegt te kunnen, en schaaldieren ook een beetje op het randje zijn..
Maar misschien moet ik gewoon denken van "Schijt! Dat jullie nou geen macaroni met een zakje van Honig lusten betekent niet automatisch dat jullie mijn gongonzola-gnocchi met peer óók niet lusten!"
En dat een mossel er eng uitziet betekent niet dat je geen mousse van rivierkreeftjes lust, en van een beetje chilipeper in je warme chocolademelk ga je ook niet dood.
en 2 verschillende gerechten dan? kan iedereen opscheppen wat ie lekker vind?
Wij hebben het hier met het vlees, doe dan ook 2 soorten kiezen en presenteer ik vrijwel hetzelfde, probleem opgelost.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_89991588
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:53 schreef MissHobje het volgende:

[..]

en 2 verschillende gerechten dan? kan iedereen opscheppen wat ie lekker vind?
Wij hebben het hier met het vlees, doe dan ook 2 soorten kiezen en presenteer ik vrijwel hetzelfde, probleem opgelost.
Nou, ik doe alleen de voorafjes, dus hapje, voorgerecht, soep (en misschien een tussengerecht).
Mijn schoonouders zullen wat betreft het hoofdgerecht inderdaad de tafel wel volzetten met verschillende opties, om iedereen een beetje tevreden te stellen.

Ik streef vooral naar een paar perfecte kleine gangen vooraf, met iets dat ze nog nooit hebben gegeten, maar waar ze achteraf allemaal lyrisch over zullen zijn. *)
pi_89991638
iemand ook nog een lekker recept voor een dessert met iig chocolade?
  donderdag 16 december 2010 @ 11:10:35 #223
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_89992009
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:58 schreef Chickie1506 het volgende:
Ik zat net iets te zoeken voor mezelf kwam dit tegen, misschien leuk idee? linkje met recept
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_89992485
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:58 schreef Chickie1506 het volgende:
Melkchocolade-karamelmousse! Héél makkelijk, heel weinig ingrediënten nodig, maar echt tienduizend keer lekkerder dan alle andere chocolademousse en daarom toch wel kerst-geschikt.
http://www.pastrypal.com/2009/08/07/hello-again-chocolate-mousse/
(Tip: gebruik Cote d'Or-melkchocolade. Die heeft iets 'kruidigs' en dat scheelt enorm! Beetje kaneel erdoor is ook lekker.)
pi_89992796
~:)

Zien er allebei erg lekker uit maar die mouse en dat vleugje kaneel... lijkt me heel erg lekker!
Ben dol op kaneel in deze tijd van het jaar, op t moment vooral cappuccino met kaneel :9~
Thanx!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')