abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89773615
ik vrees dat het weer creamcrackers met hagelslag wordt, net als vorig jaar.
(geen fam. buren. kennissen. vrienden oid)
met wellicht een wat luxer toetje
pi_89775289
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:57 schreef monic27 het volgende:
ik vrees dat het weer creamcrackers met hagelslag wordt, net als vorig jaar.
(geen fam. buren. kennissen. vrienden oid)
met wellicht een wat luxer toetje
:')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89775867
Als je met kerst alleen eet, zie ik totaal geen aanleiding om meer tijd te steken in het eten dan op andere dagen.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:17:56 #179
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89780626
Voorgerecht wordt een standaard garnalencocktail met sla en whiskey cocktailsaus. Hoofdgerecht wordt kalkoen, aardappelkroketjes, cranberrysaus, stoofperen, kastanjes, en groente. Het nagerecht verzorg ik, en dat wordt pina colada ijs van Nigella, een tarte tatin met ananas en chocolademouse. Een soort grand dessert dus :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_89802579
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:41 schreef Lo-Fi het volgende:
Als je met kerst alleen eet, zie ik totaal geen aanleiding om meer tijd te steken in het eten dan op andere dagen.
vast een cliché maar gewoon omdat je het zelf ook waard bent?
toen ik single was en alleen woonde heb ik een keer kerst / oudjaar bewust alleen thuis gevierd, ik had een dienblad volgezet met allerlei vishapjes, zoals gerookte zalm, garnalencocktail, kant en klaar vishapjes uit de oven een een fles bubbels.
voelde mij in mijn eentje helemaal perfect en verwend.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_89802684
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 14:36 schreef WRH het volgende:

[..]

toen ik single was en alleen woonde heb ik een keer kerst / oudjaar bewust alleen thuis gevierd, ik had een dienblad volgezet met allerlei vishapjes, zoals gerookte zalm, garnalencocktail, kant en klaar vishapjes uit de oven een een fles bubbels.
Goed idee ^O^ :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_89802986
quote:

[..]

precies. zoiets heb ik idd ook eens gedaan. was heerlijk! een feestje voor 1 is ook wel eens leuk hoor :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89803601
Ik weet wel al wat het word bij het familie diner waar ik het hoofdgerecht mag doen, nu druk bezig te bedenken wat het toch moet gaan worden voor het 4 gangenmenu thuis.... Vind het moeilijk dit jaar! Wil in ieder geval eenmaal de rookoven gebruiken nu ik afgelopen weekend uitgevonden heb hoe makkelijk en lekker dat is! :)

Voor de familie: gepocheerde kabeljauw op puree met een champagne-hollandse garnalen-hollandaise-saus, erbij verschillende groene groenten.

Tweede kerstdag word het een uitgebreide brunch met verschillende hapjes, zoals mini quiches , gerookte makreelpate en gehaktballetjes.
  zaterdag 11 december 2010 @ 16:38:16 #184
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89805923
quote:

[..]

Ik vind dat ook top! Je hoeft jezelf toch niet te verwaarlozen omdat je alleen bent?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_89806144
Dit jaar doe ik het kerstdiner, we zijn met z'n 6en. Er zijn er 2 die geen vis lusten (en geen champignons) en 2 die er een moord voor doen.

Tot nu toe:
Warm voorgerecht:
Ossenstaartsoep

Koud voorgerecht:
Verschillende hapjes (vis, vlees, groentes)

Hoofdgerecht:
Gebraden Rosbief
Zalm in bladerdeeg
Beide met mierikswortelsaus
Gebakken aardappels in de schil
Aardappels uit de oven met spek en knoflook
Verschillende groene groentes

Nagerecht:
Gevuldesinaasappel met chocola(demousse?)

Hartstikke leuk, en hartstikke veel. Gelukkig hebben we grote eters. Helaas heb ik geen grote keuken, dus dat wordt een uitdaging.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_89806428
Eerste Kerstdag:
Vooraf
Nog ff geen idee

Hoofd
Varkensfilet met appel-uien-jus
Aardappelpuree
Gestoofde wortel met venkel
Sperzieboontjes

Na
Een of andere lekkere choco-dinges :9 Geen idee nog eigenlijk :')

Tweede kerstdag
Vooraf
Nog ff geen idee

Hoofd
Lamsbout

Na
Nog ff geen idee. Ouders he...moeilijke eters :')
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_89878148
Ik heb niet het hele topic gelezen maar iemand nog een lekker recept voor kalkoen.
Ik heb er vanochtend eentje bij de slager besteld +/- 3.5 kilo.
pi_89912330
1e kerstdag mogen de kinderen kiezen: Dus dat worden denk ik pannekoeken.

2e kerstdag maken we tapas klaar, lekker de hele dag beetje kokkerellen.
Voor ons de manchego kaas, voor de kinderen blokjes hollandse kaas (en leverworst).
Kipkluifjes, gehaktballetjes in tomatensaus, stokbrood met aioli (en roomkaas), gevulde champigons, tortilla, kleine rolletjes pannekoek etc.
pi_89913563
Eerste kerstdag vier ik door omstandigheden al de 20e bij vrienden.
Dan hebben we een potluck en het is pas na het avondeten dus iedereen brengt hapjes mee. Ik breng in ieder geval een foccaccia mee met rode ui, rode peper, rozemarijn en feta; en een citroencake met glazuur. Verder weet ik het nog niet.

Eerste kerstdag ben ik alleen thuis en eet ik een lidl-kreeft met home-made mayonaise, vlaamse frites en salade en witte wijn erbij. Als toetje chocolademousse met frambozen :9

Tweede kerstdag eet ik bij mn pa, wat het wordt weet ik nog niet.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_89915639
Menu klaar *O*

Voorgerecht

Sint jakobsschelpen op een bedje van zwarte pasta met wat tomatentapenade

Hoofdgerecht
Eerste kerstdag:

Varkensfilet met appel-uien-jus
Aardappelpuree
Gestoofde wortel met venkel
Sperzieboontjes

Tweede kerstdag:

Lamsbout
Peterselie aardappeltjes
Groene asperges
Salade

Nagerecht
Een chocoladeganache met frambozensaus
pi_89916306
Ook mijn menu is klaar! *O*

Amuse:

Hollandse garnalen lepel in drie versies: cocktail, peterselie-kappertjes, advocado

Voorgerecht:

Gebakken inktvis met appel-saffraanaioli

Soep:

Tomatenbouilion

Hoofd:

Reebiefstuk met rode port pruimen saus, bospaddestoelen risotto, gedroogde parmaham en geroosterde tomaat

Toe:

Nog onbekend! Ga ik kiezen uit een boek dat ik van mijn broertje heb gekregen met sinterklaas, heb nog niet kunnen kiezen, maar dat komt wel goed! :s)

Jeeh! bijna helemaal klaar! En de planning is ook al gemaakt, word hopelijk een relaxed avondje! :D
pi_89916436
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ook mijn menu is klaar! *O*

Amuse:

Hollandse garnalen lepel in drie versies: cocktail, peterselie-kappertjes, advocado

Voorgerecht:

Gebakken inktvis met appel-saffraanaioli

Soep:

Tomatenbouilion

Hoofd:

Reebiefstuk met rode port pruimen saus, bospaddestoelen risotto, gedroogde parmaham en geroosterde tomaat

Toe:

Nog onbekend! Ga ik kiezen uit een boek dat ik van mijn broertje heb gekregen met sinterklaas, heb nog niet kunnen kiezen, maar dat komt wel goed! :s)

Jeeh! bijna helemaal klaar! En de planning is ook al gemaakt, word hopelijk een relaxed avondje! :D
Klinkt goed zeg :9
pi_89917256
Stress. }:|

Ik kom er niet uit. Ik doe hapje, voorgerecht en soep bij schoonfamilie en IK KAN NIET KIEZEN! Ik zit al zó lang op te scheppen over mijn kookkunsten dat ik met iets perfects wil komen, maar men lust daar ook lang niet alles. Nog maar anderhalve week om te beslissen! 8)7
Let me see you stripped down to the bone
pi_89917386
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:22 schreef minilot het volgende:

Ik kom er niet uit. Ik doe hapje, voorgerecht en soep bij schoonfamilie en IK KAN NIET KIEZEN! Ik zit al zó lang op te scheppen over mijn kookkunsten dat ik met iets perfects wil komen, maar men lust daar ook lang niet alles. Nog maar anderhalve week om te beslissen! 8)7
Wat een kutleven moet je hebben, wanneer je al gaat stressen om een kerstdiner.

Stel dat er een keer echt iets voorvalt.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:28:04 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89917490
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:26 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Wat een kutleven moet je hebben, wanneer je al gaat stressen om een kerstdiner.

Stel dat er een keer echt iets voorvalt.
Als ik jouw commentaren en opmerkingen in CUL zo leef ben jij vooral degene met een kutleven, als je überhaupt al een leven hebt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89917567
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik jouw commentaren en opmerkingen in CUL zo leef ben jij vooral degene met een kutleven, als je überhaupt al een leven hebt
Tja, dat zijn jouw aannames, maar zoals je weet, zit jij er geregeld naast. Ik reageer op een bestaande situatie.
pi_89918050
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:22 schreef minilot het volgende:

Wat zijn de opties? :9
pi_89918214
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:40 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb er ook heeel lang over gedaan! Misschien kunnen we je hier helpen kiezen. Is altijd makkelijker voor een ander ;)
pi_89918315
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:40 schreef PdeHoog het volgende:
Wat de Pee zegt; ik ben echt een kei in het doorhakken van andermans knopen 8-)
pi_89918350
Jongens, jongens....wat zijn wij opeens hulpvaardig :o Eigenlijk vind ik ook dat we ff moeten komen voorproeven hoor alvorens een keuze te maken :Y O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')