abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90134918
Heb ik net mn heerlijke citroen-bosbessencake geglazuurd, hoor ik dat morgen misschien niet doorgaat. Moet ik in mn eentje de cake én foccacia voor 6 man opeten :') Ik post morgen wel foto's :P
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_90134995
VLEES VLEES VLEES :D enzo :D (gourmetten) O+
pi_90168201
Misschien dat jullie een goeie tip voor me hebben. Wij hebben hier dus een donderdag een kerstdiner met 20 man en degene die het organiseert wil plastic bordjes omdat je die niet hoeft schoon te maken. Plastic bordjes!! Met een kerstdiner!! Dat gaat er bij mij dus heel slecht in. En dan wordt ze kwaad op mij omdat ik moeilijk loop te doen.

In ieder geval, mijn vraag is eigenlijk waar ik zo snel en goedkoop mogelijk een berg (normale) borden vandaan kan halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2010 11:33:29 ]
pi_90168387
Kringloopwinkels
Ja doei.
pi_90168531
Is het geen optie om mensen zelf borden te laten meenemen? Of een aantal gewoon een hele stapel van thuis. Staat volgens de Allerhande ook nog eens gezellig.
pi_90169540
Ja dat zijn we wel goeie ideeen. Bedankt! Ik houd me nu maar even koest voordat ik een klap voor m'n bek krijg, maar no-way dat ik mijn kerstdiner van een plastic bordje ga eten.
pi_90203864
Ik zag op internet ook wel een paar luxe mogelijkheden: luxer wegwerpservies.
Voor 50 bordjes betaal je +/- 7 euro, maar dan ziet het er al heel anders uit (bijv in een 5-hoek of in een mooie kleur) Als je zoekt bij google.nl kom je er al snel. Succes!
Smile with your liver
pi_90204810
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:33 schreef Thomas B. het volgende:
Misschien dat jullie een goeie tip voor me hebben. Wij hebben hier dus een donderdag een kerstdiner met 20 man en degene die het organiseert wil plastic bordjes omdat je die niet hoeft schoon te maken. Plastic bordjes!! Met een kerstdiner!! Dat gaat er bij mij dus heel slecht in. En dan wordt ze kwaad op mij omdat ik moeilijk loop te doen.

In ieder geval, mijn vraag is eigenlijk waar ik zo snel en goedkoop mogelijk een berg (normale) borden vandaan kan halen.
Action/Xenos
  maandag 20 december 2010 @ 22:27:17 #264
329092 Holzfäller
De man met de bijl.
pi_90204969

Nog even bedenken welke snacks ik er 25+26 dec. in doe. Nog tips?
pi_90226447
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:33 schreef Thomas B. het volgende:

Zoals Motorbloempje al zei: kringloopwinkels. Daar hebben ze stapels en in alle soorten en maten! Vaak nog niet eens voor een euro per stuk. :Y
Moet jij nog kerstpakketten bestellen ?
pi_90232167
Iemand een leuk idee voor een klein middag-hapje (amuse-grootte), dat vlees of gevogelte bevat en tof is en culinair verantwoord? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_90232502
even een vraagje:

ik ga poffertjes (hartige) en muffins met sinaasappel maken.

de poffertjes ga ik 'vullen' met: kaas, kaas en spekjes, feta en spinazie.
Kan ik dit al gewoon door elkaar husselen en dan laten rijzen?

Ook wil ik in de muffins kleine stukjes sinaasappel doen. Is dit niet te vochtig om te laten rijzen?
Ja doei.
pi_90234026
Kerstavond bij de schoonfamilie eten.
Hoef zelf alleen maar een tussengerecht te maken: een portobello carpaccio met truffeldressing rucola, lekkere parmezaam en pijnboompitjes

Eerste kerstdag, helemaal alleen.. Wil niet zeggen dat ik niet lekker ga eten.. 2 ideetjes: Kipfilet in bladerdeeg met geitenkaas, bacon en gembersiroop met een lekkere salade
of
Een biefstuk met een rodewijn geitenkaas saus (Ja, al een tijdje zin in geitenkaas..)

2e kerstdag: Samen met het vriendje
Amuseshapje: Gegrilde gemarineerde mozzerella met brood, bacon en een olijven/citroen dressing
Voorgerecht: 3 verschillende crostini's
Hoofdgerecht: Een lekkere gemarineerde entrecote met daarbij gegrilde honing, citroen, rozemarijn aardappels en gegrilde groenten. Ziet er sowieso leuk uit!
Nagerecht: IJs met koffielikeur en schilfertruffels gemengt. Daarbij een lekkere chocolade/caramelsaus en misshcien nog wat fruit.

Best prima lijkt me zo!
Noem me maar Majesteit
pi_90234670
Ik ben er helemaal uit! *O* Ik maak, met het oog op beperkte beschikbare tijd, en rekening houdend met de niet al te avontuurlijke smaakpapillen van mijn schoonfamilie.

- Hapje: soesjes (altijd leuk om te maken!) met paté, pancetta en wat portgelei
- Drankje: 1 liter egg nog >:)
- Koud voorgerecht: felgroene waterkerspoffertjes met wilde zalm en crème fraîche
- Soep: gepureerde soep van geroosterde tomaten en geroosterde paprika, met chipotlepeper en een dot stijfgeklopte groene kruiden-slagroom. Erbij een piepklein, zacht zelfgebakken rozemarijnbroodje met wat versgedraaide roomboter.
- Warm voorgerecht: taartje van zelfgemaakt bladerdeeg, met cantherellen, ricotta, truffel en gruyere, op een bord met wat strepen balsamico-vijgenreductie.

En daarmee eindigt mijn deel: schoonouders zorgen voor hoofdgerecht en toetje.

Ik kan misschien alleen nog wel een extra hapje voor 's middags gebruiken..

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 21-12-2010 14:49:42 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_90243984
Mijn kerstdiner:

• Amuse1: Geen idee, doen ouders

• Amuse2: idem

• Voorgerecht: 2 soorten carpaccio: rund en zalm (waarvan niets kant-en-klaar)

• Hoofdgerecht: Hazenpeper en voor de wat minder avontuurlijke mensen een varkensrollade. Hierbij serveer ik gebakken aardappelen, rode kool met appel en spruiten

• Nagerecht: chocolademousse
pi_90244687
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:01 schreef Thomas B. het volgende:
Ja dat zijn we wel goeie ideeen. Bedankt! Ik houd me nu maar even koest voordat ik een klap voor m'n bek krijg, maar no-way dat ik mijn kerstdiner van een plastic bordje ga eten.
Mijn collega (waarmee ik samen de kerstlunch organiseerde) was het andere uiterste: ze wilde haar goede servies gebruiken (nog van oma geweest en ze is zelf al 60 :P :') ) en zilver bestek....

Ik wilde gewoon de blokker-bordjes en ikea-bestekje op tafel zetten (wel alles hetzelfde, en met mooi kerstkleed, kaarsjes en leuke aankleding) maar ze wilde perse haar goede servies! Dus aten wij vanmiddag van prachtige borden en met zilveren vorken en het was super!

Dus je hebt helemaal gelijk: plastic bordjes no way! ^O^
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  woensdag 22 december 2010 @ 00:44:15 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90267805
Onze hoofdgerechten zijn bekend:
De ene dag wordt het Runderfiletrollade met eekhoorntjesbrood en de andere dag besloten dat we de kreeftjes die we in de vriezer hebben liggen gaan gebruiken om Linguine met kreeft te maken.

Nu nog wat bijgerechten bedenken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 december 2010 @ 01:17:52 #273
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_90269383
Ik weet het nog steeds niet.
Morgen eerst een etentje en dan heb ik nog 2 dagen.
Moet goed komen. Bij topchef hebben ze maar 20 minuten....
pi_90271147
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef RobinOok het volgende:
dan word het echt topchef, koken met de beschikbare middelen aangezien de winkels met de kerst dicht zijn
  woensdag 22 december 2010 @ 09:35:38 #275
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90276993
Ik ben nog aan het zinnen op een goed voortje, gemakkelijk (vooraf) te bereiden voor ongeveer 15 man. Suggesties zijn welkom. Mag best tijd kosten in de voorbereiding.
Life is what you make it.
pi_90279163
Ik ben er ook uit

1e kerstdag
vooraf een tomatensoepje niet al te uitgebreid.
hoofdgerecht lamskoteletjes met wat groeten.
Nagerecht een chocoladetaartje met frambozen.

2e kerstdag
Voor een salade met een gepocheerd ei.
hoofdgerecht een gevulde kip.
Nagerecht een merengue met aardbeien en frambozen.
pi_90288876
Misschien dat iemand hier het weet, ik ben op zoek naar een aiolie met rode peper er in. Weet iemand waar ik het kan halen?
pi_90289031
1e Kerstdag: gevulde champignons, daarna pasteitje ragout. Hoofd: zalm met basilicumsaus, een varkensrollade en kalkoenrollade met spaanse ham en brie. Daarbij haricots verts in spek, stoofpeertjes en 2 soorten aardappeltjes. Toe: chocoladefondue met fruit, vanilleijs en pudding. 2e kerstdag: gourmetten
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_90289247
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:30 schreef Cyntiaa het volgende:
Misschien dat iemand hier het weet, ik ben op zoek naar een aiolie met rode peper er in. Weet iemand waar ik het kan halen?
Aioli zelf maken natuurlijk, zelfde manier als mayonaise alleen dan geperste knoflook toevoegen.

Ik gebruik meestal:
1 eidooier
2 tsp citroensap
1 knoflookteentje
1/2 cup olijfolie

Dan beetje rode peper fijnsnijden (of zelfs even meepureren met de knoflook onder je koksmes).
pi_90289902
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 14:36 schreef WRH het volgende:

[..]

vast een cliché maar gewoon omdat je het zelf ook waard bent?
[...]
Helemaal mee eens!

Ik maak (voor mezelf, dus meteen voor twee dagen):
- semoer daging (rund)
- sambal goreng telor (ei)
- een sajoer van kool (ik heb nog een mooie witte kool liggen)
- iets met kip (gulai ajam of ajam setan, zie ik wel op het moment dat ik met koken begin ;))
- atjar ketimoen

En uiteraard met rijst, kroepoek en andere bijzaken ;).
pi_90290203
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:51 schreef morg78 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Ik maak (voor mezelf, dus meteen voor twee dagen):
- semoer daging (rund)
- sambal goreng telor (ei)
- een sajoer van kool (ik heb nog een mooie witte kool liggen)
- iets met kip (gulai ajam of ajam setan, zie ik wel op het moment dat ik met koken begin ;))
- atjar ketimoen

En uiteraard met rijst, kroepoek en andere bijzaken ;).
Lekker toch, maar vind het niet leuk om voor mezelf lekker te koken. Maak met alle plezier meerdere gerechten voor andere mensen, maar vind het zonde om dat alleen voor mezelf te doen :)

Toch nog alle 3 de avonden vol hier dus gelukkig, maar anders zat ik ook in m'n eentje aan de eettafel :)
pi_90292205
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:43 schreef minilot het volgende:
Ik ben er helemaal uit! *O* Ik maak, met het oog op beperkte beschikbare tijd, en rekening houdend met de niet al te avontuurlijke smaakpapillen van mijn schoonfamilie.

- Hapje: soesjes (altijd leuk om te maken!) met paté, pancetta en wat portgelei
- Drankje: 1 liter egg nog >:)
- Koud voorgerecht: felgroene waterkerspoffertjes met wilde zalm en crème fraîche
- Soep: gepureerde soep van geroosterde tomaten en geroosterde paprika, met chipotlepeper en een dot stijfgeklopte groene kruiden-slagroom. Erbij een piepklein, zacht zelfgebakken rozemarijnbroodje met wat versgedraaide roomboter.
- Warm voorgerecht: taartje van zelfgemaakt bladerdeeg, met cantherellen, ricotta, truffel en gruyere, op een bord met wat strepen balsamico-vijgenreductie.

En daarmee eindigt mijn deel: schoonouders zorgen voor hoofdgerecht en toetje.

Ik kan misschien alleen nog wel een extra hapje voor 's middags gebruiken..
heb je een receptje van die soep voor me? :9 klinkt erg lekker!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 22 december 2010 @ 18:02:17 #283
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_90298705
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef RobinOok het volgende:
oe herkenbaar, heb alleen vrijdag voor de boodschappies enne weet ook nog niet helemaal wat, hoofdgerecht iets met lamsrack, ik laat me ook verrassen op het laatste moment.
Succes met de inspiratie *O* :o!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_90329717
Ik ben dit jaar verantwoordelijk voor het hoofdgerecht en ik maar:

Kalkoenfilets gevuld met roomkaas en cremeberry compote
Bospeen met peultjes, in tijm knoflookboter
Aardappelgratin met knolselderij, champignon melange
Gevulde aardappel uit de oven
Stoofpeertjes

Eventueel een lekkere salade er nog bij.

Voor, tussen en na blijven een verassing tot aan het diner!
pi_90332627
iemand nog inspiratie voor een voorgerecht: geen vis, geen kaas, geen mayonaise erin, geen azijn of producten waar azijn in zit....... :(

De paté is mislukt en die ga ik niet over doen :{
Ben bijna in staat om bitterballen te bakken ;(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_90333876
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:41 schreef seasushi het volgende:
iemand nog inspiratie voor een voorgerecht: geen vis, geen kaas, geen mayonaise erin, geen azijn of producten waar azijn in zit....... :(

gevulde champignons met gehakt en kruiden. of een soepje!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_90334086
Heeft iemand nog een goed recept voor gemarineerde varkenshaas?
pi_90334204
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:29 schreef Scorpie het volgende:
Heeft iemand nog een goed recept voor gemarineerde varkenshaas?
ik maak er pastoorshaasjes van dit jaar *)

hiero recept: http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=88576, met dank aan rudolf ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_90334225
quote:

heel ouderwetsch (maar wel makkelijk) pasteitjes met ragout?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_90334276
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:33 schreef simmu het volgende:

[..]

ik maak er pastoorshaasjes van dit jaar *)

hiero recept: http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=88576, met dank aan rudolf ;)
Eens ff kijken, had zelf deze gevonden: http://blog.kokenmetfrank.nl/2008/01/varkenshaasje.html

Simpel, maar effectief.
pi_90334419
quote:

zelfgemaakte bitterballen zijn anders ook lekker/leuk! O+ :9
Ja doei.
pi_90334816
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
even een vraagje:

ik ga poffertjes (hartige) en muffins met sinaasappel maken.

de poffertjes ga ik 'vullen' met: kaas, kaas en spekjes, feta en spinazie.
Kan ik dit al gewoon door elkaar husselen en dan laten rijzen?

Ook wil ik in de muffins kleine stukjes sinaasappel doen. Is dit niet te vochtig om te laten rijzen?
Heeft iemand hier toevallig nog wat tips voor/een antwoord op? Hoef niet zo nodig een nieuw topic te openen :P
Ja doei.
pi_90336491
Even een kerstdinervraagje; hoe zouden jullie je witlofsalade doen, jongens?
En wat nemen jullie als chocoladetopping bij je dame blanche?
I´m back.
pi_90336620
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
Dame blanche 'hoort' met een warme chocoladesaus ernaast geserveerd. Zo heb ik m het liefst, vanille ijs met (zelfgeklopte!!) slagroom en chocoladesaus ernaast.
pi_90336711
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
Witlofsalade van fijngesneden witlof, rozijnen, verbrokkelde honinggeitenkaas, geroosterde pijnboompitjes en honingmosterddressing vind ik altijd erg lekker :9
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_90336925
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:34 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Dame blanche 'hoort' met een warme chocoladesaus ernaast geserveerd. Zo heb ik m het liefst, vanille ijs met (zelfgeklopte!!) slagroom en chocoladesaus ernaast.
Je doet die saus ernaast?
Kijk, het probleem bij die saus is idd, giet je hem er overheen, dan stolt-ie tot een erg harde laag en soms dikke laag chocolade, die je alleen nog met een thermische lans kunt eten. Nu zei mijn vrouw dan gebruik je toch die flesjes chocolade saus van de appie. Echter ik vroeg me af of die bij verwarming niet te vloeibaar wordt. En of er nog betere alternatieven zijn... (de gebruikelijke methoden heb ik al geprobeerd en dat ging dus niet goed.)
I´m back.
pi_90336975
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:36 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Witlofsalade van fijngesneden witlof, rozijnen, verbrokkelde honinggeitenkaas, geroosterde pijnboompitjes en honingmosterddressing vind ik altijd erg lekker :9
En saus? Mayo/yoghurt?
Ikzelf zat te denken aan sterappeltje/walnootjes/yoghurt-mayo.
I´m back.
pi_90337339
En nog een vraag, kan ik met een kalkoenfilé ook een mis-en-placeje doen? Tot welke temp gaar ik hem dan voor, en de volgende dag af? 48 resp 56?
I´m back.
pi_90337930
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je doet die saus ernaast?
Kijk, het probleem bij die saus is idd, giet je hem er overheen, dan stolt-ie tot een erg harde laag en soms dikke laag chocolade, die je alleen nog met een thermische lans kunt eten. Nu zei mijn vrouw dan gebruik je toch die flesjes chocolade saus van de appie. Echter ik vroeg me af of die bij verwarming niet te vloeibaar wordt. En of er nog betere alternatieven zijn... (de gebruikelijke methoden heb ik al geprobeerd en dat ging dus niet goed.)
daarom saus ernaast in een apart bakje zodat je dat er zelf over heen kan schenken en dan direct op kan eten.
als de saus eerder stolt dan je hem op eet moet je misschien eens een andere saus/recept proberen.
pi_90338024
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:04 schreef loecje het volgende:

[..]

daarom saus ernaast in een apart bakje zodat je dat er zelf over heen kan schenken en dan direct op kan eten.
Ah, op die manier, dat is wel een idee idd.
Zal even doordenken of ik dat ga doen of toch maar een apfelstrudel met ijs en room.
I´m back.
pi_90338139
maar watvoor chocolade saus gebruik je dan dat het zo hard stolt? zelf gemaakt of kant en klaar?

ik doe: pure chocola au bain-marie smelten met wat melk/slagroom erdoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')