deze?quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:37 schreef Viking84 het volgende:
Oh.
* Viking84 popcornetende Michael Jackson-gifje zoekt.
*boks*.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb De Avonden pas heel onlangs gelezen.. En ik lees nu Karakter voor het eerst.
Ik ben een Neerlandica van niks..
Bemoei je er niet mee aub.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Vik: als je het niet zo bedoelt moet je misschien iets beter nadenken of je post wel overkomt zoals je hem bedoeld had. Maar goed, iedereen heeft weleens dat een post verkeerd gelezen wordt, dat hou je toch met internet.
We zitten in slank, het is part of the job description om je met elkaar te bemoeien!quote:
quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:51 schreef Laureline het volgende:
Ik heb pas in ons vacantiehuisje het verzameld werk van Elsschot gelezen, daarvoor had ik er nooit het geduld voor, en vond alleen Het Dwaallicht mooi. Het was erg goed, maar wel deprimerend. Nog een leuke tip voor Mo die niet in de sales wil: lees Kaas!
Oh, is dat het?quote:
Jaquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:56 schreef Viking84 het volgende:
Ik kijk ook naar Gok! Waarom noemen jullie dat Gok? Heet die vent zo?.
Ja.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:56 schreef Viking84 het volgende:
Ik kijk ook naar Gok! Waarom noemen jullie dat Gok? Heet die vent zo?.
Hoi schat, die is bijna verkocht, hij doet 't nog altijd trouw en ik ben een eerlijk baasje voor 'm aan het zoeken. We krijgen een nieuwe.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mn MSN is deaud![]()
![]()
Ohai Kaas! Hoe is het met de Kaasmobiel?
Als er maar goed voor hem gezorgd wordtquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoi schat, die is bijna verkocht, hij doet 't nog altijd trouw en ik ben een eerlijk baasje voor 'm aan het zoeken. We krijgen een nieuwe.
Verder ben ik ook een Reve-fan. Ik vond "Bezorgde ouders" echt geweldig
Nou ben je zijn territoriumquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:02 schreef Chicolate het volgende:
Hoi ik leef ook nog. Konijntje is superlief maar moet nog leren dat mn trui geen plaats is om een plasje te doen. En vanavond uit eten geweest, genoeg gegeten voor de komende dagen.
QFT wat een ontzettend labiel wijf was dat. Wat mij betreft pleegde ze op pagina 2 al zelfmoord.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:12 schreef Laureline het volgende:
Eline Vere wilde ik halverwege eigenhandig wurgen/met haar hoofd tegen de muur bonken, dat vond ik een onbegrijpelijk schepsel.
Spoiler?quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:05 schreef loveli het volgende:
[..]
QFT wat een ontzettend labiel wijf was dat. Wat mij betreft pleegde ze op pagina 2 al zelfmoord.
Jeejquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nou ben je zijn territorium![]()
Wil anderen behoeden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Spoiler?
Voor mij was de Boeken der kleine Zielen voldoende Couperus. Ben er doorheen gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Wil anderen behoeden.Oh ik bedoelde meer dat je hierboven het boek spoilert!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee die kwam mooi op de bank terechtquote:
En ze zijn nu nog zo miniquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:22 schreef Viking84 het volgende:
Maar het is toch wel raar, al die ronde korreltjes. Ik was er elke keer dat m'n knijn op schoot zat heilig van overtuigd dat 'ie niets had gedaan, maar toch was de zitting weer bezaaid met korrels als ik opstond
.
Daarom wil ik geen konijnquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:22 schreef Viking84 het volgende:
Maar het is toch wel raar, al die ronde korreltjes. Ik was er elke keer dat m'n knijn op schoot zat heilig van overtuigd dat 'ie niets had gedaan, maar toch was de zitting weer bezaaid met korrels als ik opstond
.
Dat heeft niet zoveel zin als 'ie eronder gekwoot wordtquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde meer dat je hierboven het boek spoilert!
quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Wil anderen behoeden.Ik kan iedereen Klaasje Zevenster (Jacob van Lennep) aanraden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elsschot is prachtig, vind ik. Op school heb ik geweigerd Kaas te lezen (Vik zou een kwaaie aan me gehad hebben), maar nu vind ik het prachtig.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan iedereen Klaasje Zevenster (Jacob van Lennep) aanraden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:29 schreef Ewelina het volgende:
[..]Ze stierf van pure schande.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet eenvoudig leesbaar, als ik het me geod herinner kwam ze in een compromiterende situatie terecht, die erop neerkwam dat ze een nacht in een bordeel doorbracht en daarna stierf van schande dus.
Keetje Tippel was leesbaarder.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ach Viking, dat zijn vrouwen nu eenmaal hè. Welterusten!quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:19 schreef Viking84 het volgende:
Poept 'ie niet op schoot?.
Ik ga slapen, dames, maar eerst nog even mijn excuses maken voor mijn aangebrande reactie. De opmerking naar neen was niet zo bedoeld als 'ie opgevat werd en ik vond het vervelend dat er ook in dit topic nog weer op doorgegaan werd, vandaar.
Welterusten!
Mwehe het is hier pas 21.35 en ik ben al moequote:Op zaterdag 25 september 2010 22:33 schreef Blurred86 het volgende:
y mucho mas![]()
al heb ik er nog nooit met een grote groep gegeten, met een klein gezelschap is het in ieder geval zeer goed te doen!
zo, dat was het enige waar ik nog puf voor had, ik ga maar eens slapen (om half elf op zaterdag ja) truste allen!
Klopt, en het is een goed voorbeeld hoe de moraal in de negentiende eeuw veranderde.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze stierf van pure schande.
Het is niet eenvoudig leesbaar, als ik het me geod herinner kwam ze in een compromiterende situatie terecht, die erop neerkwam dat ze een nacht in een bordeel doorbracht en daarna stierf van schande dus.
Had ik het toch redelijk onthouden:quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:29 schreef Ewelina het volgende:
edit: een artikel over het boek: http://www.dbnl.org/tekst/pete026scha01_01/
En het boek zelf: http://www.dbnl.org/tekst/lenn006klaa01_01/
Het is gepubliceerd als feuilleton, dus in afleveringen. En soort soap, qua verhaallijn, geen doorwrochte roman.quote:Onze heldin blijkt van goede afkomst te zijn (zij wordt herenigd met haar adellijke moeder en haar zeer rijke grootvader van vaderszijde) en wordt van elke blaam over haar verblijf in het bordeel gezuiverd. Graaf Maurits heeft al die tijd op Klaasje, die eigenlijk Madeleine blijkt te heten, gewacht en wil met haar in het huwelijk treden. Zij kan het verleden echter niet van zich afzetten. Ondanks de tegenspraak van haar eigen omgeving blijft zij ervan overtuigd, dat de maand die zij in het bordeel doorgebracht heeft, haar in aller ogen tot een onfatsoenlijke vrouw maakt. Gesloopt door haar schokkende ervaringen komt Klaasje een ziekte niet meer te boven: ze sterft aan de tering.
Je kunt hem ook via google books lezen. Ik heb hem nu als PDF opgeslagen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:37 schreef Laureline het volgende:
Nou, die Klaasje Zevenster ga ik proberen! Keetje Tippel vond ik erg leuk, heb nu een boek liggen over bijna dood zijn/gaan van Neeltje Doff. Die ga ik weer eens tegen mijn 60e oppakken denk ik.
De derde moet Rood paleis van Bordewijk geweest zijn, daar heb ik geen herinneringen aan, en ik kan niet bedenken wat m'n vierde boek was?quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:37 schreef Laureline het volgende:
Nou, die Klaasje Zevenster ga ik proberen! Keetje Tippel vond ik erg leuk, heb nu een boek liggen over bijna dood zijn/gaan van Neeltje Doff. Die ga ik weer eens tegen mijn 60e oppakken denk ik.
Ja prima hoor, ik ben alleen zo moe dat ik in slaap val op de bank met de radio aanquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als er maar goed voor hem gezorgd wordtDan wordt de nieuwe zeker de kaasmobiel 2.0! Alles ook goed verder?
Daarom is het ook zo'n grappig verhaalquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:46 schreef Laureline het volgende:
Ach got, aan de tering sterven. God/de schrijver straft meteen! Net zo'n dom einde als voor Marquise de Merteuil, die ook ineens de builenpest krijgt, als ik het me goed herinner. Ik erger me altijd dood aan dat soort 'straffen' voor vrouwen die buiten de regeltjes van die tijd traden
Ja, en de bewuste Bollywoodheldin werd vertolkt door een actrice genaamd Mandakini! Als ik ooit mijn wachtwoord kwijtraak, neem ik die naam als nieuw aliasquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:43 schreef sigme het volgende:
Zevenster bleef rein als een Bollywoodheldin.
quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:50 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, en de bewuste Bollywoodheldin werd vertolkt door een actrice genaamd Mandakini! Als ik ooit mijn wachtwoord kwijtraak, neem ik die naam als nieuw alias't Was wel de eerste Bollywoodster waarvan de borsten te zien waren, vanwege de watervalscène in diezelfde film
![]()
Waarom wéét ik dit![]()
Jawel, maar alléén als in dat liedje mijn outfit op magische wijze minstens drie keer verandertquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
Bollywood is zo grappig![]()
We kunnen niet samen zijn! Jammer! Laten we samen door grassige weides met bloemen dartelen terwijl je een lofzang zingt voor mijn schoonheid!
Jaaaa! ik ga binnenkort misschien een lesje bollywood-dansen proberen, dus dan ben ik voorbereid, jewaits!quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:58 schreef Laureline het volgende:
[..]
Jawel, maar alléén als in dat liedje mijn outfit op magische wijze minstens drie keer verandertEn ik in het rondgezwierd word terwijl mijn haren voor mij uit wapperen!
Zet jij de dansgroep dan vast klaar in die met blauwe ecoline bespatte hemden? Regel ik een schaap!![]()
Oe dit moet ik zien! Al is het maar alleen voor het schaap!quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:05 schreef Laureline het volgende:
Maria, deze moet je zien:
Ook met wapperende doeken! En een oeros, op het einde!
edit: en het schaap komt op 2 min. erin!
Het Slot heb ik wel gelezen!quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:15 schreef Laureline het volgende:
Is er trouwens iemand die ooit Ulysses van James Joyce helemaal uit heeft gelezen en ervan genoten? Idem voor Das Schloss van Kafka
quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Jaaaa! ik ga binnenkort misschien een lesje bollywood-dansen proberen, dus dan ben ik voorbereid, jewaits!![]()
Tevens:![]()
Kom naar Leeds! Ze hebben hier bij de Student Union zogenaamde Give it a Go sessions (GIAG) en dan kan je allemaal dingen uitproberen voor een paar pond, of gratiesj!quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:20 schreef Perruche het volgende:
[..]ik wil ook bollywood classes!
quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:30 schreef Perruche het volgende:wat is een oeros? *googlen gaat. Ah, een oer-os! Fail
Maria wat leuk zeg! Het bevalt je goed he in Leeds? Heb je nog veel contact met het thuisfront gehad? Wel echt leuk dat je het zo naar je zin hebt.
Ik ga zo m'n bedje in, nog lekker beetje lezenrust in huis
Neem er ook eentje voor mij, ik kan vanavond niet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:32 schreef neen het volgende:
Welterusten slaapsters, ik ga even aan mijn sociale verplichtingen voldoen in het centrum
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en ik las iets over een meet. De halve familie van mijn man woont in DH, plus wat vrienden, dus misschien kan ik dan ook wel langskomen (kan ik het meteen combineren met wat andere bezoekjes ofzo).![]()
Ow? Had je zo weinig gegeten dan? (of heb ik iets anders gemist?).quote:Op zondag 26 september 2010 00:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik hoop met je mee, Coco!
Bah, ik werd net ineens hartstikke duizelig.Snel een banaan en een glas Sprite naar binnen gewerkt en nu gaat het wel weer. Zo toch maar eens gaan koken want het is echt hard nodig dat ik weer eens wat gezonds eet. Ik had gisteren nog wel gezond eten gekocht (wraps met allerlei groente) maar uiteindelijk heb ik het niet gemaakt, dus vanavond moet het toch echt!
Daarna lekker pyjama aan en een filmpje kijken.
Zo weinig was het eigenlijk niet, misschien teveel koffie gedronken. Nou ja, de laatste dagen waren een beetje raar, ik moet gewoon weer even gezond gaan doen.quote:Op zondag 26 september 2010 00:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ow? Had je zo weinig gegeten dan? (of heb ik iets anders gemist?).
Welke film ga je kijken?
*gaat ondertussen tanden poetsen en daarna naar bed*
Hmm, volgens mij heb ik ze allebei niet gezien. Have fun in ieder gevalquote:Op zondag 26 september 2010 00:51 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zo weinig was het eigenlijk niet, misschien teveel koffie gedronken. Nou ja, de laatste dagen waren een beetje raar, ik moet gewoon weer even gezond gaan doen.
Ik twijfel nog tussen The Departed (nog niet gezien) en The Big Lebowski (wel gezien maar blijft leuk).
Slaap lekker!
Stoomtreinquote:
Ookeee... ?quote:
Mooie tas zeg!quote:Op zondag 26 september 2010 09:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
www.fossil.com/en_US/shop(...)&imagePath=ZB4378206
Mooi! Heb m gezien in het blauw, maar deze zou ik wel willen
Wat een mist trouwens weer zeg!
maar het moet daar ook niet meer donker zijn nu!quote:Op zondag 26 september 2010 08:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ookeee... ?
Net zag ik de tram precies voorbij sjezen, dus moet ik een kwartier wachten. Vriendlief wilde niet dat ik s avonds in het donker door zuid fiets, dus ik had t beloofd.
nog een keer, je lijstjes zijn heeeeeel erg mager! Dat mag echt wel wat meer...Hoe lang ben je, en hoeveel beweeg je per dag?quote:Op zondag 26 september 2010 09:09 schreef mascarpone het volgende:
Even nog een lijstje van gisteren:
O: muesli met yoghurt,eitje
L: Appel
T: stokbrood hapjes bij een film
D: restje lasagne van gisteren en salade
T: 5 schorles
Ben wat meer water gaan drinken door de dag heen. En ik kan een crosstrainer lenen van iemand, ga toch eens kijken of ik niet iets kan sporten. Als het lukt koop ik er zelf een.
Beduidend beter dan de mijnequote:Op zondag 26 september 2010 09:31 schreef _Calimero_ het volgende:
Morning!
Ik heb ook een lijstje van gister nog,
O: verse bol met kaas, ei en tomaat
L: panini spaans van de bakker bart
D: zilvervliesrijst met groente, cashews en woksaus. Toe: stoofpeertjes vla
T: handje cashews nog
Vandaag:
O: 2x brood met ei, kaas, paprika en tomaat. Thee en vruchtensap
S: hardlopen![]()
L:?? geen idee nog
D: pasta met groente
T: ?
Ja, lekker hè?quote:Op zondag 26 september 2010 09:34 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Maar jij eet wel sushi vanavond!*jaloers is*
Oh dat. Ja...Duvel was daar uiteraard ook van de partij.quote:
MevrouwPuff wat doe je me aanquote:Op zondag 26 september 2010 09:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
www.fossil.com/en_US/shop(...)&imagePath=ZB4378206
Mooi! Heb m gezien in het blauw, maar deze zou ik wel willen
Wat een mist trouwens weer zeg!
Hulde voor je productiviteit. Ik ga nu ook een solli schrijven. Voor een energiebedrijf. Jij?quote:Op zondag 26 september 2010 10:30 schreef AKnynke het volgende:
Zo, hardgelopen. Was best lekker eigenlijk, en ik word steeds sneller...plus, ik raak alleen nog maar buiten adem van stukjes die heel stijl bergop gaan!
M'n brood staat in de oven en is over ongeveer een half uur klaar, dus dat is ook perfect. Ontbijten, en dan maar eens een sollicitatiebrief schrijven...
quote:Op zondag 26 september 2010 10:32 schreef Viking84 het volgende:Ik heb ook hardgelopen. 5 x 1 afgewisseld met 2 minuten wandelen. Was wel weer even lekker, maar ik heb wel echt een conditie van niets
. Maar het voelt goed om er iets aan te gaan doen
.
Plan is: zondagmiddag en dinsdag en donderdag na school gaan hardlopen; maandag en vrijdag lopend naar school (ca. 30 mins heen en 30 mins terug).
Ja goed hè?quote:
overheid...quote:Op zondag 26 september 2010 10:33 schreef Perruche het volgende:
[..]
Hulde voor je productiviteit. Ik ga nu ook een solli schrijven. Voor een energiebedrijf. Jij?
fijn zeg!quote:Op zondag 26 september 2010 10:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja goed hè?. Ik ben best een beetje trots op mezelf dat ik die stap toch weer heb genomen. En ook nog zonder tegenzin
.
Nu moet het nog uitgevoerd worden, maar ik verwacht wel een groter succes dan in Groningen. Eerder kon ik elk willekeurig moment van de dag hardlopen en nu weet ik dat het na school móet, omdat ik anders niet meer van de bank af kom. Bovendien zat ik eerder altijd te klooien met het beste moment van lopen, terwijl, als ik na school ga lopen, de lunch voldoende is weggezakt én ik nog geen honger heb. Plus: hier zijn allemaal mooie parkjes en bossen en in Groningen liep ik een saai recht stuk over asfalt.
Uiteraardquote:Op zondag 26 september 2010 10:35 schreef Viking84 het volgende:
Nachtwacht heeft gisteren een trein met locomotief gezien in Groningen!. Was jouw wederhelft daar ook bij, XM?
.
Welke is het geworden?quote:Op zondag 26 september 2010 00:51 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zo weinig was het eigenlijk niet, misschien teveel koffie gedronken. Nou ja, de laatste dagen waren een beetje raar, ik moet gewoon weer even gezond gaan doen.
Ik twijfel nog tussen The Departed (nog niet gezien) en The Big Lebowski (wel gezien maar blijft leuk).
Slaap lekker!
Misschien moet ik dat idd maar doen: afgaan op wat ik zie in de spiegel en niet op wat ik zie op de weegschaal. Met 68 was ik ook niet tevreden, maar toen vond ik het getal wel mooi, dus liet ik het maar verder. Ik ga gewoon een tijdje gezond eten en bewegen en dan kijk ik over een tijdje wel een keer hoe het er gewichtstechnisch voor staat. Nu even douchen en dan een geroosterd broodje etenquote:
Was 'ie naar Onnen en met de stoomtrein heen& weer naar Groningen?quote:
Ja, met een mede treinennerd.quote:Op zondag 26 september 2010 11:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Was 'ie naar Onnen en met de stoomtrein heen& weer naar Groningen?
quote:Op zondag 26 september 2010 10:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Misschien moet ik dat idd maar doen: afgaan op wat ik zie in de spiegel en niet op wat ik zie op de weegschaal.
Alleen even van je blad opkijken en "ja" of "nee" antwoorden werkt niet?quote:Op zondag 26 september 2010 11:06 schreef AKnynke het volgende:
getsiederrie, nu wil ik ontbijten in de keuken, komt dat rare mens erbijzitten en moet ik praten. Ik wil gewoon rustig ontbijten en m'n volkskrant magazine lezen, daar keek ik zo naar uit...bah.
Dan ben ik voor 6 november, want de 27ste viert m'n zusje haar verjaardag.quote:Op zondag 26 september 2010 11:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh en 6/11 hád ik wat, maar dat gaat niet door, dus ik zou kunnen.
Idd. Ik ben niet zo van het bewegen om het bewegen zonder dat ik ergens naartoe hoef. Dus dit is een goede oplossing. En dan ook echt precies zo laat vertrekken dat ik het nét haal zodat ik niet kan verslonzen onderwegquote:Op zondag 26 september 2010 11:06 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Goed plan verder! Vooral dat heen & weer wandelen, want dat is veel minder afhankelijk van motivatie.
Succes Cali!quote:Op zondag 26 september 2010 11:28 schreef _Calimero_ het volgende:
Wauw! Vik wat goed!! ik ben nu al trots op je!
En ik hoop dat je ook echt zult gaan merken dat je meer energie krijgt als je een paar weken meer hebt bewogen![]()
Oke, hardloopkloffie is aan en ik begin zenuwachtig te worden![]()
Tot later!
Dat zie ik ook als gelegenheid voor vervanging van mn oude versleten voor een nieuwe mooiequote:Op zondag 26 september 2010 10:27 schreef Perruche het volgende:
Idd mooie tassen Puffje! Als ik een baan krijg ga ik er 1 kopen
maar wat doe je dan aan? gewoon hardloopbroek, t-shirt en jasje/trui? oorwarmers? handschoenen?quote:Op zondag 26 september 2010 11:46 schreef motorbloempje het volgende:
oh, de winter en hardlopen gaan juist heel goed samen (tenzij gladheid)
zomer en hardlopen vind ik écht niet![]()
Dan wil ik wel proberen erbij te zijn, maar dan ga ik denk ik voor de tapas weg.quote:Op zondag 26 september 2010 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, dus
• 6 november
• Den Haag
• Om 15.00uur om Vik de Den Haag Rondleiding te geven
• Tapas om een uurtje of 19.00uur
ofzo?
joggingbroek, shirt + trui of shirt + hardloopjasquote:Op zondag 26 september 2010 11:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
maar wat doe je dan aan? gewoon hardloopbroek, t-shirt en jasje/trui? oorwarmers? handschoenen?![]()
dat lijkt me súper leuk!quote:Op zondag 26 september 2010 11:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan wil ik wel proberen erbij te zijn, maar dan ga ik denk ik voor de tapas weg.
Is het handig om een groepsauto vanuit Groningen te laten vertrekken? Ik heb die week wel de beschikking over een klein 4-persoonsautootje.
Leuk!quote:Op zondag 26 september 2010 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, dus
• 6 november
• Den Haag
ofzo?
Mij lijkt rondleiding door Den Haag dan wel weer heel leukquote:
ik heb gezegd "hey, vind je het erg als ik rustig doorlees, ik ben niet zo'n morgenpersoon".. Nu is ze weg, gelukkig...quote:Op zondag 26 september 2010 11:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Alleen even van je blad opkijken en "ja" of "nee" antwoorden werkt niet?
ik kan niet. Ik zit dan in een hutje op de hei in Duitsland met de vader van de duutser. En nog wat andere duutsers. Jippie...quote:Op zondag 26 september 2010 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, dus
• 6 november
• Den Haag
ofzo?
Anders pm'en?quote:Op zondag 26 september 2010 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
tof!
doen we eigenlijk apart topic maken? Of houden we 't hier?
Voordeel is: niet hier dat 'gezeik' voor iedereen die niet komt
Nadeel: je weet nooit wat voor mensen er ineens op af komenen officieel zijn alle FOK!meets (van een topic of niet) toegankelijk voor alle FOK!kers, zeg maar
hier had ik in de winter m'n dikke hardloopbroek (strakke), thermoshirt, shirt met lange mouwen, tshirt, handschoenen en muts aan...Dat ging hartstikke goed!quote:Op zondag 26 september 2010 11:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
maar wat doe je dan aan? gewoon hardloopbroek, t-shirt en jasje/trui? oorwarmers? handschoenen?![]()
Toch ook wel met je eigen Duutser hè?quote:Op zondag 26 september 2010 12:02 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik kan niet. Ik zit dan in een hutje op de hei in Duitsland met de vader van de duutser. En nog wat andere duutsers. Jippie...
quote:Op zondag 26 september 2010 12:02 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik kan niet. Ik zit dan in een hutje op de hei in Duitsland met de vader van de duutser. En nog wat andere duutsers. Jippie...
Heel simpel, met rundvlees, spekjes, bouillon, sinaasappelrasp en 'franse kruiden'. Normaal gooi ik er altijd provencaalse kruiden doorheen, maar die kon ik hier niet vinden. Dus nu maar franse. Vast ook lekker. Misschien dat ik er straks nog een sloot rode wijn doorheen gooi, heb een heerlijke kruidige shiraz open staan, en die is er vast lekker doorheen. Met wat eigengemaakt brood...mmmmmmquote:
ja...gelukkig wel.quote:Op zondag 26 september 2010 12:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Toch ook wel met je eigen Duutser hè?.
Is dat meer of minder dan de laatste keer wegen?quote:Op zondag 26 september 2010 12:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vanochtend stond er een 4 achter de 5..
Hutspot met stroop? Gewoon stroop die je ook op pannenkoeken doet? Apartquote:D: hutspot met rookworst en stroop
quote:Op zondag 26 september 2010 12:06 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ja...gelukkig wel.
@ Mo: dat zou wat zijn. Het is een vrij prestigeuze baan, dus let's see....De baan is wel in Den Haag!![]()
Stiekem zou ik de baan in Washington/New York/London ook wel willen hebben...
Weer een kilo minder dan gister.quote:Op zondag 26 september 2010 12:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is dat meer of minder dan de laatste keer wegen?.
[..]
Hutspot met stroop? Gewoon stroop die je ook op pannenkoeken doet? Apart.
Wij eten bami. Nu al zin in!. Over 6 uurtjes mag ik gaan koken
.
Ik kom echt slecht op gang vandaag. Vrijdagavond vind ik het heel moeilijk om m'n schoolwerk van me af te zetten, zaterdag ben ik ervan af en vervolgens vind ik het op zondag weer heel moeilijk om iets te gaan doen
.
Jij zit qua eetpatroon ook echt nog te veel op het afvallen te focussen. Je moet echt meer gaan eten, of in ieder geval maaltijden die meer calorieën bevatten (vette vis, noten, volle kwark, enz.)quote:Op zondag 26 september 2010 12:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lijstje van gister:
O: Brinta
T: banaan
L: 3 volkoren boterhammen appelstroop, cup-a-soup
T: bak magere kwark, appel
D: Turks broodje döner met frietjes
T: nog een appel
Planning voor vandaag:
O: Brinta (net op)
L: 2 volkoren boterhammen met 2 gebakken eieren
T: banaan
T: paar blokjes pure choco die ik gister uiteindelijk niet heb gehad
D: hutspot met rookworst en stroop
Let's see...het is ineder geval weer meer sollicitatieervaring. Nu eerst die brief maar eens schrijven....quote:Op zondag 26 september 2010 12:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
maar je hebt nu iig al een baan / phD plek, dus nóg meer goede referenties en aanzien en zulks
dus ik hoop echt dat dat in je voordeel gaat werken, dat moet toch haast wel?!
je hoeft niet per sé werkloos te zijn om te solliciteren naar iets beters/leukers hoorquote:Op zondag 26 september 2010 12:10 schreef Viking84 het volgende:
Nynke hééft toch al een baan?
* Viking84 snapt het niet meer
Maar Nynke kan haar phd toch niet zomaar afzeggen? Contract en zulks. Ik kan nog 4 dagen zonder opgaaf van redenen vertrekkenquote:Op zondag 26 september 2010 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je hoeft niet per sé werkloos te zijn om te solliciteren naar iets beters/leukers hoor
Ik heb zelf helemaal niet het idee dat ik focus op afvallen en ik vind dit best aanzienlijke lijstjes.quote:Op zondag 26 september 2010 12:10 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Jij zit qua eetpatroon ook echt nog te veel op het afvallen te focussen. Je moet echt meer gaan eten, of in ieder geval maaltijden die meer calorieën bevatten (vette vis, noten, volle kwark, enz.)
Ik neem toch aan dat je op het zelfde gewicht wil blijven/aan wil komen?
ik doe helemaal geen phd. Misschien dat ik in september volgend jaar zou kunnen beginnen, maar niets is zeker. Dus ik hou al m'n opties open. En stiekem zie ik wel iets om naar nederland terug te komen/weg te gaan uit Zweden....quote:Op zondag 26 september 2010 12:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar Nynke kan haar phd toch niet zomaar afzeggen? Contract en zulks. Ik kan nog 4 dagen zonder opgaaf van redenen vertrekken.
Inderdaad.quote:Op zondag 26 september 2010 12:10 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Jij zit qua eetpatroon ook echt nog te veel op het afvallen te focussen. Je moet echt meer gaan eten, of in ieder geval maaltijden die meer calorieën bevatten (vette vis, noten, volle kwark, enz.)
Ik neem toch aan dat je op het zelfde gewicht wil blijven/aan wil komen?
ik heb een contract voor 6 maand, tot eind februari. Grote kans dat het verlengd wordt, maar you never know. Plus, het is geen baan die ik forever wil doen. En deze functie begint in april...Deadline is morgen...quote:Op zondag 26 september 2010 12:10 schreef Viking84 het volgende:
Nynke hééft toch al een baan?
* Viking84 snapt het niet meer
Hoe lang ben je precies? En wat is de oorzaak van de dalingen? Is je ludduvudu nog neit helemaal over?quote:Op zondag 26 september 2010 12:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Succes!quote:Op zondag 26 september 2010 12:16 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik heb een contract voor 6 maand, tot eind februari. Grote kans dat het verlengd wordt, maar you never know. Plus, het is geen baan die ik forever wil doen. En deze functie begint in april...Deadline is morgen...
Voor iemand die wil afvallen zijn het keurige lijstjes, ik kan niet anders zeggen. Maar je lijstje van vandaag... je komt echt bij lange na niet op 2000 kcal.quote:Op zondag 26 september 2010 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb zelf helemaal niet het idee dat ik focus op afvallen en ik vind dit best aanzienlijke lijstjes.. Ik eet wel regelmatig zalm en neem elke dag een zakje noten mee naar school (en ja, die eet ik dan ook op, al vind ik ze eigenlijk helemaal niet zo lekker
)!
wordt ook altijd zo'n chaos met 30 pm's in een dag. Nu is dat voor mij met een onbeperkte PMbox en Push-functie geen probleemquote:
Ik ben 1m73. Ik heb geen idee wat de oorzaak is! Ik zit verder uitstekend in m'n vel en die periode waarin ik nauwelijks eten naar binnen kreeg is ook helemaal over. Ik ontzeg mezelf ook weinig tot niets.quote:Op zondag 26 september 2010 12:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe lang ben je precies? En wat is de oorzaak van de dalingen? Is je ludduvudu nog neit helemaal over?
Ohja. Nou nog maar eens even nadenken. Ik ga even een sollibrief schrijven.quote:Op zondag 26 september 2010 12:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wordt ook altijd zo'n chaos met 30 pm's in een dag. Nu is dat voor mij met een onbeperkte PMbox en Push-functie geen probleemmaar voor anderen?
Nou dat is een aardige lunchquote:Op zondag 26 september 2010 12:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ben 1m73. Ik heb geen idee wat de oorzaak is! Ik zit verder uitstekend in m'n vel en die periode waarin ik nauwelijks eten naar binnen kreeg is ook helemaal over. Ik ontzeg mezelf ook weinig tot niets.
Vik, op de dagen dat ik naar school ga neem ik 4 boterhammen met pindakaas mee en die eet ik samen met een banaan, dat zakje nootjes en een kop soep waar op school voor wordt gezorgd, op.
Eens. Ik ben 8 kg zwaarder en 5 cm langer, maar dat is voor mij ook al aan de magere kant.quote:Op zondag 26 september 2010 12:20 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ohja. Nou nog maar eens even nadenken. Ik ga even een sollibrief schrijven.
DaD: meer eten54 is echt vrij weinig!
zodra als ze in de buurt van die vensterbank komt, plantenspuit erop.quote:Op zondag 26 september 2010 12:11 schreef Viking84 het volgende:
Pippa heeft al drie stenen engeltjes uit de vensterbank gegooid sinds we hier wonen, waarvan twee zijn stukgegaan. Gelukkig heb ik m'n favoriete engeltje (van mama gekregen) ergens neergezet waar ze niet bij kan.
O ze mogen wel in de vensterbank, hoor. Dan kunnen ze nog eens naar buiten kijken. Ik heb de engeltjes nu maar verplaatst.quote:Op zondag 26 september 2010 12:32 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
zodra als ze in de buurt van die vensterbank komt, plantenspuit erop.
Devostator kitty's zijn niet cute
oh heerlijk, dat ga ik binnenkort ook weer eens makenquote:Op zondag 26 september 2010 12:38 schreef Syrena het volgende:
Hier staat vandaag pompoensoep op 't menu
Eensch. Bij mij ligt heel veel aan de bouw (smal op de heupen en relatief weinig vrouwelijke vormen).quote:Op zondag 26 september 2010 12:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit met 1.74 rond de 72kg en ik ben toch echt niet meer dik. Dacht ik.
Kun je niet nog ergens een kompas scoren? Of op je telefoon als ie dat kanquote:Op zondag 26 september 2010 13:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mehe ik moet morgen ditte lopen: http://walkit.com/walk/?c(...)428&rta=old&direct=0
Maar ik weetniet wat noord/zuid isDus dat wordt ruim op tijd weg en zoeken
*sherlock-petje op zet*
Ik heb ye olde telefoonquote:Op zondag 26 september 2010 13:17 schreef Syrena het volgende:
[..]
Kun je niet nog ergens een kompas scoren? Of op je telefoon als ie dat kan
Ja dat bedoelde ik!quote:
Je moet proberen zo simpel en helder mogelijk je zin te construeren en trachten tangconstructies of stijlfouten te vermijden.quote:Op zondag 26 september 2010 12:56 schreef AKnynke het volgende:
Vik, DaD, anderen, help me!
Dit is de reden dat ik nu solliciteer op de functie van blablalab
Dit is de reden waarom....
Welke is goed? ik weet het niet meer!
Ja, maar ik refereer naar iets wat ik in de zin daarvoor geschreven heb ..quote:Op zondag 26 september 2010 13:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet proberen zo simpel en helder mogelijk je zin te construeren en trachten tangconstructies of stijlfouten te vermijden.
Je kiest bijv. voor:
"Ik solliciteer naar deze functie omdat .... " (als er een menselijke beslissing in het spel is zoals: waarom daarom hierom)
"Ik solliciteer naar deze functie doordat .... " (als er geen menselijke beslissing in het spel is zoals: waardoor daardoor hierdoor)
/taalpurist
vanaovnd.quote:Op zondag 26 september 2010 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
komt vast goed.. wanneer MOET hij weg?
Ach ik ben 1.68 en weeg ongeveer 72 a 73 kilo, en jullie vinden mij steeds ook niet lelijkquote:Op zondag 26 september 2010 14:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Omdat DaD ongeveer even lang is als ik en 18 kg minder weegt. Dan is er toch in m'n achterhoofd zo'n stemmetje dat zegt, dat moet jij dus ook kunnen. Terwijl ik wéét dat dat voor mij niet haalbaar is. En ik het ook nooit zou kunnen realiseren.
waarom moet je per se 3 argumenten?quote:Op zondag 26 september 2010 14:15 schreef shinydiscoball het volgende:
Hi ladiez & gentlemen![]()
Niet zoveel tijd om bij te lezen. Ik las iets van een meet? Is er al een datum vastgesteld?
Ik loop een beetje vast met een essay, ga sowieso zo Kwak mailen maar misschien hebben mensen hier een idee. De stelling is in het kort: Geboren worden in de arbeidersklasse in GB voorkomt dat je omhoog kan (beetje rare zin maar jullie begrijpen het). Dan moet ik drie argumenten hebben, ik heb:
- mensen in de arbeidersklasse worden door hun omgeving gestimuleerd eerder van school te gaan en te gaan werken (of juist andersom, NIET gestimuleerd om op school te blijven
- Door de vele verschillen is het moeilijk voor zulke mensen geaccepteerd te worden in hogere klassen.
De thesis en argumenten zijn in het Engels iets beter verwoordt en ook goedgekeurd door de docent maar ik moet dus nog 1 argument. Ik had eerst: mensen voelen zich veiliger in hun eigen omgeving. Maar dat kon ik niet volledig onderbouwen. Dus iemand een idee? Ik zat wel te denken in de richting van druk vanuit de omgeving maar op zich lijkt dat ook weer op mijn eerste argument.
Begrijpelijk, maar ook goed dat je weet dat het niet realistisch is.quote:Op zondag 26 september 2010 14:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Omdat DaD ongeveer even lang is als ik en 18 kg minder weegt. Dan is er toch in m'n achterhoofd zo'n stemmetje dat zegt, dat moet jij dus ook kunnen. Terwijl ik wéét dat dat voor mij niet haalbaar is. En ik het ook nooit zou kunnen realiseren.
ik ga er even over nadenken! maar, dan maak ik een heel lijstje, en maak ik al het geld naar je over!quote:
Simpelweg: geld? Mensen uit lagere klassen hebben minder geld voor tuition fees e.d., plus bijv. Oxbridge is megaduur, dus daar komt Jan-met-de-Pet sowieso al nooit binnen (behalve evt door scholarship).quote:Op zondag 26 september 2010 14:15 schreef shinydiscoball het volgende:
Hi ladiez & gentlemen![]()
Niet zoveel tijd om bij te lezen. Ik las iets van een meet? Is er al een datum vastgesteld?
Ik loop een beetje vast met een essay, ga sowieso zo Kwak mailen maar misschien hebben mensen hier een idee. De stelling is in het kort: Geboren worden in de arbeidersklasse in GB voorkomt dat je omhoog kan (beetje rare zin maar jullie begrijpen het). Dan moet ik drie argumenten hebben, ik heb:
- mensen in de arbeidersklasse worden door hun omgeving gestimuleerd eerder van school te gaan en te gaan werken (of juist andersom, NIET gestimuleerd om op school te blijven
- Door de vele verschillen is het moeilijk voor zulke mensen geaccepteerd te worden in hogere klassen.
De thesis en argumenten zijn in het Engels iets beter verwoordt en ook goedgekeurd door de docent maar ik moet dus nog 1 argument. Ik had eerst: mensen voelen zich veiliger in hun eigen omgeving. Maar dat kon ik niet volledig onderbouwen. Dus iemand een idee? Ik zat wel te denken in de richting van druk vanuit de omgeving maar op zich lijkt dat ook weer op mijn eerste argument.
Ja, ho. Ten eerste zijn wij allebei heel anders gebouwd en ten tweede is dit nu ook weer niet precies iets wat je na zou moeten streven.quote:Op zondag 26 september 2010 14:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij de eerste oogopslag van je post las ik ditquote:Op zondag 26 september 2010 14:15 schreef shinydiscoball het volgende: GB voorkomt dat je omhoog kan
Wéét ik ook! Maar ja, dat stemmetje he..quote:Op zondag 26 september 2010 14:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, ho. Ten eerste zijn wij allebei heel anders gebouwd en ten tweede is dit nu ook weer niet precies iets wat je na zou moeten streven.
Ohquote:
Dat stemmetje moet je gewoon een flinke trap onder haar reet gevenquote:Op zondag 26 september 2010 14:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wéét ik ook! Maar ja, dat stemmetje he..
Oh jee! Lag er nog veel bederfelijke waar in?quote:
Misschien een idee om, wanneer dit gewichtsverlies aan blijft houden, toch medische hulp in een bepaalde vorm te zoeken? Straks blijft er geen DaDtje meer overquote:Op zondag 26 september 2010 14:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, ho. Ten eerste zijn wij allebei heel anders gebouwd en ten tweede is dit nu ook weer niet precies iets wat je na zou moeten streven.
Er moeten gewoon drie argumenten in als ik een voldoende wil.quote:Op zondag 26 september 2010 14:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waarom moet je per se 3 argumenten?liever 2 goed uitgewerkte argumenten dan 2 redelijk goede en eentje die er maar wat bijhangt?
Ja ongelofelijkquote:Op zondag 26 september 2010 14:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Baai de wee: 18 kilo minder dan een XM en dezelfde lengte?18!? Is er dan nog wel wat DaDtje over om van te houden, zeg maar?
Lolzquote:Op zondag 26 september 2010 14:22 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Bij de eerste oogopslag van je post las ik dit![]()
Verder kan ik geen argument bedenken, helaas.
Mwah, tien kilo en maar een paar cm erbij en je hebt mijquote:Op zondag 26 september 2010 14:29 schreef Goodbye het volgende:
Ik ben 62,5 kilo, en ik zie er dikker uit dan jullie allemaal waarschijnlijkNadeel van een klein opdondertje zijn.
quote:Op zondag 26 september 2010 12:41 schreef progje het volgende:
[..]
oh heerlijk, dat ga ik binnenkort ook weer eens maken
Maar die centimeters doen veel, kan ik je vertellenquote:Op zondag 26 september 2010 14:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mwah, tien kilo en maar een paar cm erbij en je hebt mijIk win
Of verlies, hangt er vanaf hoe je het bekijkt
![]()
Proefondervindelijk?quote:Op zondag 26 september 2010 14:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dames, maak je geen zorgen. Er kan nog steeds in me gebeten worden..
De echt blobbige foto's zet ik ook niet op facebook, natuurlijkquote:Op zondag 26 september 2010 14:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Dan is het goed DaDtje!Als je maar wel idd een dokter opzoekt als het minder blijft worden!
Aw Geebee! Wat ik op je feestboek zie lijkt echt niet blobbig hoor!Bij wisselt de tevredenheid per dag, al heb ik ook al besloten dat ik best blij ga zijn als ik enigszins constant blijf in de UK
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net beneden alles gepoetst, nu even de was in aan het ruimen, zo meteen nog mijn lessen voor morgen voorbereiden. Alles lekker op een zondags tempo![]()
DaD moet nodig aankomen.. Ik ben 1.65 en bij 54 kilo ben ik echt veel te magerquote:Op zondag 26 september 2010 14:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
quote:Op zondag 26 september 2010 14:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en:![]()
Vandaag ben ik vrolijk en blij en opgelucht
wat fijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net beneden alles gepoetst, nu even de was in aan het ruimen, zo meteen nog mijn lessen voor morgen voorbereiden. Alles lekker op een zondags tempo
Ja doei.
ben jij zo klein? ik dacht dat jij veel langer was!quote:Op zondag 26 september 2010 14:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
DaD moet nodig aankomen.. Ik ben 1.65 en bij 54 kilo ben ik echt veel te mager
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |