quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:29 schreef Ewelina het volgende:
[..]Ze stierf van pure schande.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet eenvoudig leesbaar, als ik het me geod herinner kwam ze in een compromiterende situatie terecht, die erop neerkwam dat ze een nacht in een bordeel doorbracht en daarna stierf van schande dus.
Keetje Tippel was leesbaarder.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ach Viking, dat zijn vrouwen nu eenmaal hè. Welterusten!quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:19 schreef Viking84 het volgende:
Poept 'ie niet op schoot?.
Ik ga slapen, dames, maar eerst nog even mijn excuses maken voor mijn aangebrande reactie. De opmerking naar neen was niet zo bedoeld als 'ie opgevat werd en ik vond het vervelend dat er ook in dit topic nog weer op doorgegaan werd, vandaar.
Welterusten!
Mwehe het is hier pas 21.35 en ik ben al moequote:Op zaterdag 25 september 2010 22:33 schreef Blurred86 het volgende:
y mucho mas![]()
al heb ik er nog nooit met een grote groep gegeten, met een klein gezelschap is het in ieder geval zeer goed te doen!
zo, dat was het enige waar ik nog puf voor had, ik ga maar eens slapen (om half elf op zaterdag ja) truste allen!
Klopt, en het is een goed voorbeeld hoe de moraal in de negentiende eeuw veranderde.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze stierf van pure schande.
Het is niet eenvoudig leesbaar, als ik het me geod herinner kwam ze in een compromiterende situatie terecht, die erop neerkwam dat ze een nacht in een bordeel doorbracht en daarna stierf van schande dus.
Had ik het toch redelijk onthouden:quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:29 schreef Ewelina het volgende:
edit: een artikel over het boek: http://www.dbnl.org/tekst/pete026scha01_01/
En het boek zelf: http://www.dbnl.org/tekst/lenn006klaa01_01/
Het is gepubliceerd als feuilleton, dus in afleveringen. En soort soap, qua verhaallijn, geen doorwrochte roman.quote:Onze heldin blijkt van goede afkomst te zijn (zij wordt herenigd met haar adellijke moeder en haar zeer rijke grootvader van vaderszijde) en wordt van elke blaam over haar verblijf in het bordeel gezuiverd. Graaf Maurits heeft al die tijd op Klaasje, die eigenlijk Madeleine blijkt te heten, gewacht en wil met haar in het huwelijk treden. Zij kan het verleden echter niet van zich afzetten. Ondanks de tegenspraak van haar eigen omgeving blijft zij ervan overtuigd, dat de maand die zij in het bordeel doorgebracht heeft, haar in aller ogen tot een onfatsoenlijke vrouw maakt. Gesloopt door haar schokkende ervaringen komt Klaasje een ziekte niet meer te boven: ze sterft aan de tering.
Je kunt hem ook via google books lezen. Ik heb hem nu als PDF opgeslagen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:37 schreef Laureline het volgende:
Nou, die Klaasje Zevenster ga ik proberen! Keetje Tippel vond ik erg leuk, heb nu een boek liggen over bijna dood zijn/gaan van Neeltje Doff. Die ga ik weer eens tegen mijn 60e oppakken denk ik.
De derde moet Rood paleis van Bordewijk geweest zijn, daar heb ik geen herinneringen aan, en ik kan niet bedenken wat m'n vierde boek was?quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:37 schreef Laureline het volgende:
Nou, die Klaasje Zevenster ga ik proberen! Keetje Tippel vond ik erg leuk, heb nu een boek liggen over bijna dood zijn/gaan van Neeltje Doff. Die ga ik weer eens tegen mijn 60e oppakken denk ik.
Ja prima hoor, ik ben alleen zo moe dat ik in slaap val op de bank met de radio aanquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als er maar goed voor hem gezorgd wordtDan wordt de nieuwe zeker de kaasmobiel 2.0! Alles ook goed verder?
Daarom is het ook zo'n grappig verhaalquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:46 schreef Laureline het volgende:
Ach got, aan de tering sterven. God/de schrijver straft meteen! Net zo'n dom einde als voor Marquise de Merteuil, die ook ineens de builenpest krijgt, als ik het me goed herinner. Ik erger me altijd dood aan dat soort 'straffen' voor vrouwen die buiten de regeltjes van die tijd traden
Ja, en de bewuste Bollywoodheldin werd vertolkt door een actrice genaamd Mandakini! Als ik ooit mijn wachtwoord kwijtraak, neem ik die naam als nieuw aliasquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:43 schreef sigme het volgende:
Zevenster bleef rein als een Bollywoodheldin.
quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:50 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, en de bewuste Bollywoodheldin werd vertolkt door een actrice genaamd Mandakini! Als ik ooit mijn wachtwoord kwijtraak, neem ik die naam als nieuw alias't Was wel de eerste Bollywoodster waarvan de borsten te zien waren, vanwege de watervalscène in diezelfde film
![]()
Waarom wéét ik dit![]()
Jawel, maar alléén als in dat liedje mijn outfit op magische wijze minstens drie keer verandertquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
Bollywood is zo grappig![]()
We kunnen niet samen zijn! Jammer! Laten we samen door grassige weides met bloemen dartelen terwijl je een lofzang zingt voor mijn schoonheid!
Jaaaa! ik ga binnenkort misschien een lesje bollywood-dansen proberen, dus dan ben ik voorbereid, jewaits!quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:58 schreef Laureline het volgende:
[..]
Jawel, maar alléén als in dat liedje mijn outfit op magische wijze minstens drie keer verandertEn ik in het rondgezwierd word terwijl mijn haren voor mij uit wapperen!
Zet jij de dansgroep dan vast klaar in die met blauwe ecoline bespatte hemden? Regel ik een schaap!![]()
Oe dit moet ik zien! Al is het maar alleen voor het schaap!quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:05 schreef Laureline het volgende:
Maria, deze moet je zien:
Ook met wapperende doeken! En een oeros, op het einde!
edit: en het schaap komt op 2 min. erin!
Het Slot heb ik wel gelezen!quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:15 schreef Laureline het volgende:
Is er trouwens iemand die ooit Ulysses van James Joyce helemaal uit heeft gelezen en ervan genoten? Idem voor Das Schloss van Kafka
quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Jaaaa! ik ga binnenkort misschien een lesje bollywood-dansen proberen, dus dan ben ik voorbereid, jewaits!![]()
Tevens:![]()
Kom naar Leeds! Ze hebben hier bij de Student Union zogenaamde Give it a Go sessions (GIAG) en dan kan je allemaal dingen uitproberen voor een paar pond, of gratiesj!quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:20 schreef Perruche het volgende:
[..]ik wil ook bollywood classes!
quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:30 schreef Perruche het volgende:wat is een oeros? *googlen gaat. Ah, een oer-os! Fail
Maria wat leuk zeg! Het bevalt je goed he in Leeds? Heb je nog veel contact met het thuisfront gehad? Wel echt leuk dat je het zo naar je zin hebt.
Ik ga zo m'n bedje in, nog lekker beetje lezenrust in huis
Neem er ook eentje voor mij, ik kan vanavond niet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:32 schreef neen het volgende:
Welterusten slaapsters, ik ga even aan mijn sociale verplichtingen voldoen in het centrum
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en ik las iets over een meet. De halve familie van mijn man woont in DH, plus wat vrienden, dus misschien kan ik dan ook wel langskomen (kan ik het meteen combineren met wat andere bezoekjes ofzo).![]()
Ow? Had je zo weinig gegeten dan? (of heb ik iets anders gemist?).quote:Op zondag 26 september 2010 00:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik hoop met je mee, Coco!
Bah, ik werd net ineens hartstikke duizelig.Snel een banaan en een glas Sprite naar binnen gewerkt en nu gaat het wel weer. Zo toch maar eens gaan koken want het is echt hard nodig dat ik weer eens wat gezonds eet. Ik had gisteren nog wel gezond eten gekocht (wraps met allerlei groente) maar uiteindelijk heb ik het niet gemaakt, dus vanavond moet het toch echt!
Daarna lekker pyjama aan en een filmpje kijken.
Zo weinig was het eigenlijk niet, misschien teveel koffie gedronken. Nou ja, de laatste dagen waren een beetje raar, ik moet gewoon weer even gezond gaan doen.quote:Op zondag 26 september 2010 00:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ow? Had je zo weinig gegeten dan? (of heb ik iets anders gemist?).
Welke film ga je kijken?
*gaat ondertussen tanden poetsen en daarna naar bed*
Hmm, volgens mij heb ik ze allebei niet gezien. Have fun in ieder gevalquote:Op zondag 26 september 2010 00:51 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zo weinig was het eigenlijk niet, misschien teveel koffie gedronken. Nou ja, de laatste dagen waren een beetje raar, ik moet gewoon weer even gezond gaan doen.
Ik twijfel nog tussen The Departed (nog niet gezien) en The Big Lebowski (wel gezien maar blijft leuk).
Slaap lekker!
Stoomtreinquote:
Ookeee... ?quote:
Mooie tas zeg!quote:Op zondag 26 september 2010 09:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
www.fossil.com/en_US/shop(...)&imagePath=ZB4378206
Mooi! Heb m gezien in het blauw, maar deze zou ik wel willen
Wat een mist trouwens weer zeg!
maar het moet daar ook niet meer donker zijn nu!quote:Op zondag 26 september 2010 08:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ookeee... ?
Net zag ik de tram precies voorbij sjezen, dus moet ik een kwartier wachten. Vriendlief wilde niet dat ik s avonds in het donker door zuid fiets, dus ik had t beloofd.
nog een keer, je lijstjes zijn heeeeeel erg mager! Dat mag echt wel wat meer...Hoe lang ben je, en hoeveel beweeg je per dag?quote:Op zondag 26 september 2010 09:09 schreef mascarpone het volgende:
Even nog een lijstje van gisteren:
O: muesli met yoghurt,eitje
L: Appel
T: stokbrood hapjes bij een film
D: restje lasagne van gisteren en salade
T: 5 schorles
Ben wat meer water gaan drinken door de dag heen. En ik kan een crosstrainer lenen van iemand, ga toch eens kijken of ik niet iets kan sporten. Als het lukt koop ik er zelf een.
Beduidend beter dan de mijnequote:Op zondag 26 september 2010 09:31 schreef _Calimero_ het volgende:
Morning!
Ik heb ook een lijstje van gister nog,
O: verse bol met kaas, ei en tomaat
L: panini spaans van de bakker bart
D: zilvervliesrijst met groente, cashews en woksaus. Toe: stoofpeertjes vla
T: handje cashews nog
Vandaag:
O: 2x brood met ei, kaas, paprika en tomaat. Thee en vruchtensap
S: hardlopen![]()
L:?? geen idee nog
D: pasta met groente
T: ?
Ja, lekker hè?quote:Op zondag 26 september 2010 09:34 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Maar jij eet wel sushi vanavond!*jaloers is*
Oh dat. Ja...Duvel was daar uiteraard ook van de partij.quote:
MevrouwPuff wat doe je me aanquote:Op zondag 26 september 2010 09:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
www.fossil.com/en_US/shop(...)&imagePath=ZB4378206
Mooi! Heb m gezien in het blauw, maar deze zou ik wel willen
Wat een mist trouwens weer zeg!
Hulde voor je productiviteit. Ik ga nu ook een solli schrijven. Voor een energiebedrijf. Jij?quote:Op zondag 26 september 2010 10:30 schreef AKnynke het volgende:
Zo, hardgelopen. Was best lekker eigenlijk, en ik word steeds sneller...plus, ik raak alleen nog maar buiten adem van stukjes die heel stijl bergop gaan!
M'n brood staat in de oven en is over ongeveer een half uur klaar, dus dat is ook perfect. Ontbijten, en dan maar eens een sollicitatiebrief schrijven...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |