quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:00 schreef WSquater het volgende:
[..]
Mooi om te horen. En je hebt hem opnieuw gekocht omdat je de iPad toch wel een beetje miste?
Daarom.quote:Why iPad?
In spite of its passive character, the awkward keyboard, the stubborn iOS and its many other faults, the iPad has the power to drag you in and make you forget the world around you.
Hier heb je de wikiquote:Op zaterdag 25 september 2010 20:03 schreef WSquater het volgende:
iPad topic
nog geen vaste post, dus die maak ik zo wel even
Oh ja, ik heb er net al eentje gemaakt. Die ik nu heb is anders toch ook wel goed?quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:36 schreef misterDre het volgende:
[..]
Hier heb je de wiki![]()
http://wiki.fok.nl/index.php/IPad
Prima joh.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:50 schreef WSquater het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb er net al eentje gemaakt. Die ik nu heb is anders toch ook wel goed?
Ennuh... ik willl de iPad. Waarom moeten winkels op toch op zondag gesloten zijn? Alleen vanwege dat Christelijke geloof?!
dat gaat mij helaas niet lukken met de iphone icm de ipad.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:10 schreef PierreTT het volgende:
Ipad eindelijk aan mijn telefoon gekoppeld, nu ook internet onderweg
Oke, ik heb het met een Nokia gedaanquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:46 schreef Dirkh het volgende:
[..]
dat gaat mij helaas niet lukken met de iphone icm de ipad.
Dat zijn echt van die kleine dingetjes die Apple expres heeft laten ontbreken bij de eerste iPad, zodat ze verbeteringen over hebben voor latere modellen.quote:
Hij ziet er ook plat uit net zoals de iPhone 4. En de rand lijkt ook wel op die van de iPhone 4...quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat zijn echt van die kleine dingetjes die Apple expres heeft laten ontbreken bij de eerste iPad, zodat ze verbeteringen over hebben voor latere modellen.
Hij lijkt gewoon op de huidige iPadquote:Op zaterdag 25 september 2010 23:39 schreef WSquater het volgende:
[..]
Hij ziet er ook plat uit net zoals de iPhone 4. En de rand lijkt ook wel op die van de iPhone 4...
Frontfacing camera niet gezien?quote:Op zondag 26 september 2010 02:16 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Hij lijkt gewoon op de huidige iPad(afgezien van extra dock connector)
Die rand ziet er toch echt hetzelfde uit als bij de iPhone 4. En hij ziet er gewoon plat uit, als je er zo naar kijkt (en daarnaast, lijkt, het glas boven de rand uit te steken (net als bij de iPhone 4) - maar dat kan ook gewoon komen door die simpele schets.quote:Op zondag 26 september 2010 02:16 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Hij lijkt gewoon op de huidige iPad(afgezien van extra dock connector)
de huidige iPad heeft daar ook al zo'n sensor zitten. (voor meting omgevingslicht)quote:Op zondag 26 september 2010 10:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Frontfacing camera niet gezien?
Wordt dat niet in iOS 4.2 gefixt?quote:Op zondag 26 september 2010 12:27 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Is er trouwens ook nog ergens een browser welke niet constant herlaad als je hem opent in zijn tab
Perfect Browser. Daarbij kun je het instellen.quote:Op zondag 26 september 2010 12:27 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Is er trouwens ook nog ergens een browser welke niet constant herlaad als je hem opent in zijn tab
Hoe krijg je je theme zo afzichtelijk?quote:Op zondag 26 september 2010 14:39 schreef tuintegel het volgende:
Ik heb een probleempje geloof ik... ik heb op mijn ipad een wit icoontje staan (een app) die op wachten staat.. installeren gaat niet en verwijderen gaat ook niet... met herstellen wilt itunes de laatste reservekopie terugzetten , maar daar staat de foutieve app dus ook tussen
Dit dus :
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je ? Ik heb gewoon de interesse nog niet gehad om mijn achtergrond te wijzigenquote:Op zondag 26 september 2010 14:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hoe krijg je je theme zo afzichtelijk?
Geprobeerd! deed ie hier niet helaas... nu maar eens zien wat een nieuwe installatie doetquote:Op zondag 26 september 2010 14:42 schreef Copycat het volgende:
Had ik gisteren ook. Uit en aan zetten deed bij mij de truc.
Ik had het net ook (na het installeren van een app) en het bovenstaande werktequote:Op zondag 26 september 2010 14:42 schreef Copycat het volgende:
heh, dat had ik toevallig ook gisteren...quote:Op zondag 26 september 2010 14:42 schreef Copycat het volgende:
Waarvoor heb je Flash nodig? Om geheugenvretende advertenties op websites te zien?quote:Op zondag 26 september 2010 16:06 schreef MiFi het volgende:
Echt jammer van flash en multitasking, anders had ik hem wel willen uitproberen als mijn eerste apple
nou, flash heb ik nog geen seconde gemist. Multitasking wel een beetje, maar de huidige werking vast ook best mee.quote:Op zondag 26 september 2010 16:06 schreef MiFi het volgende:
Echt jammer van flash en multitasking, anders had ik hem wel willen uitproberen als mijn eerste apple
Video's kijkenquote:Op zondag 26 september 2010 16:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waarvoor heb je Flash nodig? Om geheugenvretende advertenties op websites te zien?
En multitasking komt in november.
Hmja, maar is daar geen app van dan? Of dezelfde comtent op een andere site bekijken?quote:Op zondag 26 september 2010 16:20 schreef MiFi het volgende:
[..]
Video's kijken
En dan geen youtube (Tudou bijvoorbeeld)
Volgens mij is er iets mis met je iPad. De fonts kloppen niet echt.quote:Op zondag 26 september 2010 14:54 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Hoe bedoel je ? Ik heb gewoon de interesse nog niet gehad om mijn achtergrond te wijzigenboeiend?
Nee hoor fonts zijn gewoon normaal , net zoals de fonts van de printscreens van een andere poster uit het vorige topic en het is idd een printscreen vanuit itunes.quote:Op zondag 26 september 2010 16:58 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Volgens mij is er iets mis met je iPad. De fonts kloppen niet echt.
Ja inderdaad laptop heeft gewoon windows . Je ging uit van een macbookquote:
Multitasking komt in november. Vind trouwens niet dat je tegen iemand kan zeggen 'wie heeft Flash, dat geheugenvretende spul, nou nodig?' - voor sommige is het weldegelijk handig. Prima dat ze het er niet standaard willen instoppen, maar geef je klanten op z'n minst een keuze of ze het wel of niet willen...quote:Op zondag 26 september 2010 16:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waarvoor heb je Flash nodig? Om geheugenvretende advertenties op websites te zien?
En multitasking komt in november.
Helaas , wellicht wordt dat de volgende aankoopquote:Op zondag 26 september 2010 17:30 schreef retorbrapi het volgende:
Ja Mac heeft andere fonts, vandaar.
quote:Ik ben erg blij dat er zoveel enthousiaste reacties zijn op ons idee voor de TVGids iPad app. Voorlopig blijft het bij een idee. Wat je ziet in het filmpje is een Keynote presentatie op een iPad. De demo hebben we gemaakt ter ondersteuning van onze inzending voor de Sanoma digital iPad challenge. Intussen weten we dat de iPad challenge gewonnen is door een….. poppenhuis. Ons idee kwam niet eens bij de top 5.
Inmiddels is er wel een echte TVGids iPad app klaar voor lancering. Deze app is vrijdag door TVgids.nl aangeboden bij Apple en zal dus normaal gesproken over anderhalve week beschikbaar zijn. In de nieuwe app kun je je eigen overzichten maken op basis van zenders, tijd en genre. Daarnaast kun je zien wat er over een bepaald programma gezegd wordt op Twitter en kun je promo’s en/of trailers bekijken. Nog niet alle features uit onze demo dus, maar het gaat iig vooruit!
Nogmaals bedankt voor de enthousiaste reacties. Wie weet gaan we ‘m echt nog een keer maken!
Tja, dat was natuurlijk geweldig geweest. Leuk idee om social media er in op te nemen op die manier.quote:Op maandag 27 september 2010 13:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Jammer dat die 'aangekondigde' social tv-gids voorlopig slechts een idee blijft![]()
. Zie reactie @ http://www.ipadplanet.nl/10140/tvgids-nl-binnenkort-op-de-ipad/
[..]
Deze app komt wel in de store, en iig ook met zien wat er op Twitter over het programma gezegd wordt. Tevens ook in portrait en de tvgids heeft een gelijkwaardige interface.quote:Op maandag 27 september 2010 18:05 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Tja, dat was natuurlijk geweldig geweest. Leuk idee om social media er in op te nemen op die manier.
Nu moeten we het doen met de Veronicagids, ook lekker uitgebreid maar niet met de leuke opties zoals dit plan had.
Macally BookStand. Gebruik ik nu aantal maanden nar volle tevredenheidquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, mijn iPad Snugg case is ook wel ah einde van zijn/haar latijn. Iemand een goed alternatief voor een goede stevige iPad case?
Zag het al voorbij komen via twitter. Duurt wel bijzonder lang.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Backup loopt sinds gisteravond 21:00 uur....
Alleen al over het backuppen van PressReader heeft ie een uurtje of 2,5 gedaanquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zag het al voorbij komen via twitter. Duurt wel bijzonder lang.
Ik ga 's rondsnuffelen: danke!quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Macally BookStand. Gebruik ik nu aantal maanden nar volle tevredenheid.
You're welcomequote:Op dinsdag 28 september 2010 13:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik ga 's rondsnuffelen: danke!
Die van mij is alweer uit elkaar aan het vallenquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:25 schreef Sander het volgende:
[..]
Die van mij is alweer uit elkaar aan het vallen
De rug. De voorkant begint er langzaam maar zeker af te vallen. Het begint nu aan de onderkant, een centimeter of twee. Binnenkort is het ducttape tijdquote:
Hmzquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:40 schreef Sander het volgende:
[..]
De rug. De voorkant begint er langzaam maar zeker af te vallen. Het begint nu aan de onderkant, een centimeter of twee. Binnenkort is het ducttape tijd
Hoe kom je daar dan aan?quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier mensen die iOS4 al op hun iPad hebben gezet? Hoe zijn de ervaringen?
Door te betalenquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:24 schreef Oxymoron het volgende:
Hoe krijg je een developer account?
Ik doe wel early adapten, niet developpen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Via Developer account.
Heb zelf nog niet de sprong in het diepe gewaagd...
quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Backup loopt sinds gisteravond 21:00 uur....
Volgens mij waren er al berichten geplaatst over dat de MM daar best lullig over doet. Zou gewoon even contact opnemenquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:01 schreef WSquater het volgende:
Dode pixel gevonden, en valt mij best op. Weet iemand hoe de mediamarkt hierover doet?
Al was ie 10 euro, dan horen er ook geen mankementen in te zittenquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:49 schreef WSquater het volgende:
Het is een apparaat van 700 euro... Dan horen er geen mankementen in te zitten.
Nee, tuurlijk niet maar ik bedoel daarmee te zeggen dat het bij een goedkoper apparaat nog wel eens kan voorkomen maar dat zoiets zeker niet moet voorkomen bij een apparaat van 700 euro.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:04 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Al was ie 10 euro, dan horen er ook geen mankementen in te zitten
Uiteraard.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:06 schreef WSquater het volgende:
Nee, tuurlijk niet maar ik bedoel daarmee te zeggen dat het bij een goedkoper apparaat nog wel eens kan voorkomen maar dat zoiets zeker niet moet voorkomen bij een apparaat van 700 euro.
Al geprobeerd...quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:18 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Uiteraard.
Overigens ziet het er meer uit als een luie pixel dan een dode. Een luie kan je meestal zelf verhelpen met een speciale app
Wat wil je? Soort van to do-app? Dan raad ik bijvoorbeeld Omnifocus aan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:39 schreef Nipples het volgende:
Kan iemand mij een goede time management app aanbevelen?
Ik zoek een to do functie gekoppelt aan een tijdslijn met agenda.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat wil je? Soort van to do-app? Dan raad ik bijvoorbeeld Omnifocus aan.
Pocket informant HDquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:36 schreef Nipples het volgende:
[..]
Ik zoek een to do functie gekoppelt aan een tijdslijn met agenda.
een apparaat van minimaal 500 euro, maar 30 euro voor een applicatie die je blijkbaar helemaal geweldig vindt is dan weer teveel. Ik zal het wel nooit snappen.quote:Op woensdag 29 september 2010 08:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Omnifocus![]()
En die prijs is de reden waarom mijn iPad een jailbreak heeft.
Zelfs dat heeft me niet tot jailbreaken verleid..quote:Op woensdag 29 september 2010 08:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Omnifocus![]()
500 euro is een hoop geld, 700 euro is nog meer. Als je door het aanschaffen van apps tegen de 1000 euro gaat lopen snap ik best dat dat voor sommige mensen een brug te ver is, zeker wanneer het alternatief zo makkelijk te nemen is.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:02 schreef Tokus het volgende:
[..]
een apparaat van minimaal 500 euro, maar 30 euro voor een applicatie die je blijkbaar helemaal geweldig vindt is dan weer teveel. Ik zal het wel nooit snappen.
Als je geen geld voor apps kan of wil uitgeven, moet je alleen nog maar gratis apps downloaden. Keuze en alternatieven genoeg. Als iedereen apps maar gaat jatten, is 't snel gedaan met geweldige apps. Als ik een auto van 30.000 euro koop, mag ik toch ook geen Tom Tom in de winkel jatten?quote:Op woensdag 29 september 2010 09:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
500 euro is een hoop geld, 700 euro is nog meer. Als je door het aanschaffen van apps tegen de 1000 euro gaat lopen snap ik best dat dat voor sommige mensen een brug te ver is, zeker wanneer het alternatief zo makkelijk te nemen is.
Dit kun je allemaal zelf bedenken als je niet zo elitair loopt te doen. Maar dat is het gros van de iPad gebruikers.
Het is nog maar de vraag of MM/Apple dat ook als mankement zien.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:06 schreef WSquater het volgende:
Hier 2 foto's. Het lijkt misschien niet erg omdat het zo kleinmis, maar het valt absoluut wel op en irriteert dus ook.
[ afbeelding ]
Net onder het lijntje van Pages (dus in het vakje van Shazam). Beetje onduidelijke foto, maar goed.
[ afbeelding ]
Dit is een duidelijkere foto. Dat roze-achtige stipje.
[..]
Nee, tuurlijk niet maar ik bedoel daarmee te zeggen dat het bij een goedkoper apparaat nog wel eens kan voorkomen maar dat zoiets zeker niet moet voorkomen bij een apparaat van 700 euro.
Ik heb al zo'n 80 dollar besteed voor het desktop programma en zo'n 20 euro voor de iPhone-app.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:02 schreef Tokus het volgende:
[..]
een apparaat van minimaal 500 euro, maar 30 euro voor een applicatie die je blijkbaar helemaal geweldig vindt is dan weer teveel. Ik zal het wel nooit snappen.
Dit soort gebruikers bedoel ik dus. En er zijn genoeg geweldige apps voor 79 cent tot vijf euro. Als origineel ontwikkelde apps voor zulke prijzen te koop zijn, is het absurd om 30 euro te vragen voor een setje OS-ports (iWork). Een app als Goodreader is bijvoorbeeld minstens net zo goed als ReaddleDocs, en dat voor een zesde van de prijs. Daar willen mensen best voor betalen, maar het moet niet overdreven worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Als je geen geld voor apps kan of wil uitgeven, moet je alleen nog maar gratis apps downloaden. Keuze en alternatieven genoeg. Als iedereen apps maar gaat jatten, is 't snel gedaan met geweldige apps. Als ik een auto van 30.000 euro koop, mag ik toch ook geen Tom Tom in de winkel jatten?
Dat vind ik ook. Als je de iPhone-app al hebt aangeschaft, zou de iPad app gratis, of in ieder geval met een flinke korting, aangeboden moeten worden. Dit is makkelijk genoeg na te gaan en maakt legaal aanschaffen een stuk aantrekkelijker.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n 80 dollar besteed voor het desktop programma en zo'n 20 euro voor de iPhone-app.
Ik vind het persoonlijk behoorlijk lef hebben van die lui om mij, als klant, ook nog 's de volle mep te laten betalen voor een iPad app.
Ow, daarmee ben ik 't zeker eensquote:Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Als je de iPhone-app al hebt aangeschaft, zou de iPad app gratis, of in ieder geval met een flinke korting, aangeboden moeten worden. Dit is makkelijk genoeg na te gaan en maakt legaal aanschaffen een stuk aantrekkelijker.
Kan een commerciële overweging zijn. Zie Nespresso: apparaten kosten geen drol, maar je betaalt voor de cups. Zelfde voor printers: printer krijg je bijna gratis, voor cartridges betaal je genoeg...quote:Op woensdag 29 september 2010 10:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waarom moet een app als logmein 30 euro kosten, terwijl de PC-versie gratis is?
Mwah, dat is het niet. Als een app goed is en de prijs er een is die ik best ervoor wil betalen, is dat prima. Als er goedkope vergelijkbare alternatieven zijn, verandert de markt vanzelf wel. Dat merkt Tom Tom nu ook met hun losse navigatiesystemen. Die verkoop zakt ook in door de gratis of goedkope alternatieven op bijvoorbeeld mobiele telefoons.quote:Waarom moet TomTom 70 euro kosten? De software en kaarten zijn er al, en het is een kleine moeite er een app van te maken. Dat hoeft écht niet zoveel te kosten, maar mensen zoals jij kunnen zich dan weer bijzonder voelen omdat ze meer geld uitgeven aan apps dan eigenlijk nodig zou moeten zijn.
Een iPad krijg je niet bijna gratis.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kan een commerciële overweging zijn. Zie Nespresso: apparaten kosten geen drol, maar je betaalt voor de cups. Zelfde voor printers: printer krijg je bijna gratis, voor cartridges betaal je genoeg...
Nu kun je het wel lekker bagetaliseren, maar dat verandert er niets aan dat sommige apps gewoon opzettelijk duurder verkocht worden dat ze zouden moeten zijn. En dat is een grotere reden dat mensen gaan jailbreaken dan apps van 79 cent als Angry Birds of Doodle Jump.quote:Als de prijs te hoog is, koopt niemand het. Kijk es naar de waarderingen van de Omnifocus-app: 4,5 ster op bijna 600 waarderingen. Da's hoog.
Mwah, dat is het niet. Als een app goed is en de prijs er een is die ik best ervoor wil betalen, is dat prima. Als er goedkope vergelijkbare alternatieven zijn, verandert de markt vanzelf wel. Dat merkt Tom Tom nu ook met hun losse navigatiesystemen. Die verkoop zakt ook in door de gratis of goedkope alternatieven op bijvoorbeeld mobiele telefoons.
Daar doelde ik niet opquote:Op woensdag 29 september 2010 10:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een iPad krijg je niet bijna gratis.
Definieer 'duurder dan ze zouden moeten zijn'. Ligt ook maar helemaal eraan wat voor markt je wil aanspreken en wat als developer je investering is geweest. Voor games is een veel grotere markt dan voor zo'n Omnifocus-app, dus daar zul je je ontwikkelkosten op een veel kortere termijn terugverdienen. Zelfs met een prijs van 79 cent.quote:[..]
Nu kun je het wel lekker bagetaliseren, maar dat verandert er niets aan dat sommige apps gewoon opzettelijk duurder verkocht worden dat ze zouden moeten zijn. En dat is een grotere reden dat mensen gaan jailbreaken dan apps van 79 cent als Angry Birds of Doodle Jump.
Dat is gewoon absurd. Breng dan een gratis versie en een "pro"-versie uit. Maar 30 euro voor logmein is echt belachelijk overpriced.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Daar doelde ik niet op. Bedoelde de gratis app voor bijvoorbeeld Mac en dat je dan voor de iPad- of iPhone-app wel moet betalen.
Dat heb ik al gedaan. ReaddleDocs is ruim vijf keer duurder dan GoodReader, een app die hetzelfde doet, en sommige dingen zelfs beter.quote:Definieer 'duurder dan ze zouden moeten zijn'.
Dan nog. Een prijs van een tientje valt nog wel te rechtvaarden, maar apps van 70-100 euro zijn echt van de gekke.quote:Ligt ook maar helemaal eraan wat voor markt je wil aanspreken en wat als developer je investering is geweest. Voor games is een veel grotere markt dan voor zo'n Omnifocus-app, dus daar zul je je ontwikkelkosten op een veel kortere termijn terugverdienen. Zelfs met een prijs van 79 cent.
Ik ben het niet met je eens. 30 euro voor een professioneel ontwikkelde app die je dagelijks gebruikt en die je productiviteit zeker verhoogt vind ik niet veel. Het probleem is dat men verwend is door de lage prijzen. Door de 'race to the bottom' in de App Store zijn mensen gewend geraakt aan uitgebreide apps voor 80 cent terwijl zulke prijzen echt niet gangbaar zijn in de industrie. Veel apps kunnen zoiets vragen omdat ze dan voor volume gaan. Maar een app als OmniFocus is toch echt veel gespecialiseerder en dus moeten zij wel zo'n prijs vragen.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit soort gebruikers bedoel ik dus. En er zijn genoeg geweldige apps voor 79 cent tot vijf euro. Als origineel ontwikkelde apps voor zulke prijzen te koop zijn, is het absurd om 30 euro te vragen voor een setje OS-ports (iWork). Een app als Goodreader is bijvoorbeeld minstens net zo goed als ReaddleDocs, en dat voor een zesde van de prijs. Daar willen mensen best voor betalen, maar het moet niet overdreven worden.
Waarom moet een app als logmein 30 euro kosten, terwijl de PC-versie gratis is? Waarom moet TomTom 70 euro kosten? De software en kaarten zijn er al, en het is een kleine moeite er een app van te maken. Dat hoeft écht niet zoveel te kosten, maar mensen zoals jij kunnen zich dan weer bijzonder voelen omdat ze meer geld uitgeven aan apps dan eigenlijk nodig zou moeten zijn.
En die analogie met een auto is een beetje belachelijk.
Nee dus, dat is het niet. Zie het voorbeeld dat ik hierboven geef mbt de Flash Cards van Netter. Waarom moet je aan de apps 160 euro kwijt zijn terwijl de gedrukte versie 40 euro kost? Voor de eerste app hadden ze best 30 euo mogen vragen, maar de opvolgers zijn PRECIES HETZELFDE, alleen met andere plaatjes in de anders exact gelijke app. Dat knip- en plakwerk in een reeds ontwikkelde app kost écht niet zoveel als ze ervoor vragen, hoe graag jij dat ook als argument wilt gebruiken om belachelijke prijzen te rechtvaarden.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:09 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. 30 euro voor een professioneel ontwikkelde app die je dagelijks gebruikt en die je productiviteit zeker verhoogt vind ik niet veel. Het probleem is dat men verwend is door de lage prijzen. Door de 'race to the bottom' in de App Store zijn mensen gewend geraakt aan uitgebreide apps voor 80 cent terwijl zulke prijzen echt niet gangbaar zijn in de industrie. Veel apps kunnen zoiets vragen omdat ze dan voor volume gaan. Maar een app als OmniFocus is toch echt veel gespecialiseerder en dus moeten zij wel zo'n prijs vragen.
Maar de vraag of 30 euro teveel is, is sowieso niet relevant vind ik. Ik ben tegen piraterij, hoe duur het ook is. Als je het niet wil betalen moet je het niet kopen, is het zo belangrijk voor je dan is de prijs toch wel te rechtvaardigen. Nu ga ik niemand hier erop beoordelen aangezien ik vroeger praktisch alles illegaal downloadde dus dat zou nogal hypocriet zijn. Maar nu ik er zelf m'n brood mee verdien ben ik er echt tegen geworden en kan ik het niet meer goedpraten.
Heb je niet per ongeluk het showmodel in je schoenen geschoven gekregen? Hier in de Mediamarkt staat er een showmodel 64 3g te koop voor 310 euro . Ik ben benieuwd wie hem durft te kopenquote:Op woensdag 29 september 2010 16:28 schreef WSquater het volgende:
Nou, nog een rede gevonden denk ik. Linksonderin rommelt er ook iets als je schud in mijn iPad 32 GB (3G). Lijkt me dus toch dat er meer mis is dan slechts een dode pixel..
Nee, nieuw. Helemaal gesealed, dus gewoon erg veel pech. Maar nu ik heb ontdekt dat er binnenin ook iets los zit, kunnen ze het gewoon niet meer weigeren en moet ik gewoon een nieuwe krijgen. Sterker nog, ben nu onderweg naar MM!quote:Op woensdag 29 september 2010 16:31 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Heb je niet per ongeluk het showmodel in je schoenen geschoven gekregen? Hier in de Mediamarkt staat er een showmodel 64 3g te koop voor 310 euro . Ik ben benieuwd wie hem durft te kopen
Het ergste is zelfs dat de iPad-app's enorm uitgebuit worden. Als jij Angry Birds al had voor je iPhone, krijg je hem niet universeel gratis, je krijgt hem al helemaal niet met korting of dezelfde prijs: je betaalt voor hetzelfde spel, dat vaak alleen maar in HD is geupscaled, meer dan voor de iphone-versie waarvoor je betaald hebt. Als je hem dus op de iPad en iPhone wilt hebben, betaal je twee keer, waarvoor vaak meer voor de iPad-versie dan voor de iPhone-versie. En als het nou echt wat toevoegt, oke. Maar de meeste ontwikkelaars upscalen de app en voegen eventueel 1 extra level toe, sommige upscalen hem zelfs alleen.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Als je de iPhone-app al hebt aangeschaft, zou de iPad app gratis, of in ieder geval met een flinke korting, aangeboden moeten worden. Dit is makkelijk genoeg na te gaan en maakt legaal aanschaffen een stuk aantrekkelijker.
En? Ik snap je frustratie heel goed trouwens, mijn scherm moet er ook perfect uitziet, een device dat je zovaak gebruikt moet er gewoon goed uitzien en vuiltjes en dode pixels kunnen je de pleures irriteren.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:43 schreef WSquater het volgende:
Nee
[..]
Nee, nieuw. Helemaal gesealed, dus gewoon erg veel pech. Maar nu ik heb ontdekt dat er binnenin ook iets los zit, kunnen ze het gewoon niet meer weigeren en moet ik gewoon een nieuwe krijgen. Sterker nog, ben nu onderweg naar MM!
Snap je frustratie, maar ze zijn niet verplicht om het om te ruilen. Je moet ze eerst de mogelijkheid bieden het euvel te verhelpen. Dan zal dat rammelen opgelost kunnen worden, maar die pixel is pech.Pixel garantie geven ze helaas niet bij mijn weten. Dat is ook de reden dat ik in de winkel gevraagd heb eerst de iPad te kunnen bekijken of het scherm geen problemen heeft, wat overigens zonder problemen mocht.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:43 schreef WSquater het volgende:
Nee
[..]
Nee, nieuw. Helemaal gesealed, dus gewoon erg veel pech. Maar nu ik heb ontdekt dat er binnenin ook iets los zit, kunnen ze het gewoon niet meer weigeren en moet ik gewoon een nieuwe krijgen. Sterker nog, ben nu onderweg naar MM!
God wat een pauper ben je dan!quote:Op woensdag 29 september 2010 08:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Omnifocus![]()
Ik heb een nieuwe meegekregen en ben nu onderweg naar huis (in de winkel activeren kon niet). Officieel mogen ze bij 1 dode pixel niet gelijk vervangen, maar ze zeiden gewoon direct dat ze het registeren als Dead On Arrivel. Ze vonden de regel van "minimaal x dode pixels" zelf dus ook onzin.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:49 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
En? Ik snap je frustratie heel goed trouwens, mijn scherm moet er ook perfect uitziet, een device dat je zovaak gebruikt moet er gewoon goed uitzien en vuiltjes en dode pixels kunnen je de pleures irriteren.
Ik snap het wel dat 30 euro veel is. Zelf zou ik ook geen 30 euro voor een app over hebben (voor geen enkele standaard computer software trouwens). Als je voor apps jailbreakt vind ik zelf dan wel zonde, maar goed. Dertig euro is veel.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
God wat een pauper ben je dan!![]()
![]()
30 euro te veel.
Prima als je het te duur vindt, maar dan koop je het niet. Dat je het te duur vindt is toch geen vrijbrief om het dan maar illegaal te downloaden..quote:Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee dus, dat is het niet. Zie het voorbeeld dat ik hierboven geef mbt de Flash Cards van Netter. Waarom moet je aan de apps 160 euro kwijt zijn terwijl de gedrukte versie 40 euro kost? Voor de eerste app hadden ze best 30 euo mogen vragen, maar de opvolgers zijn PRECIES HETZELFDE, alleen met andere plaatjes in de anders exact gelijke app. Dat knip- en plakwerk in een reeds ontwikkelde app kost écht niet zoveel als ze ervoor vragen, hoe graag jij dat ook als argument wilt gebruiken om belachelijke prijzen te rechtvaarden.
De iPhone en iPad versies samen kosten nog geen 5 euro. Waar hebben we het over.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:47 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
Het ergste is zelfs dat de iPad-app's enorm uitgebuit worden. Als jij Angry Birds al had voor je iPhone, krijg je hem niet universeel gratis, je krijgt hem al helemaal niet met korting of dezelfde prijs: je betaalt voor hetzelfde spel, dat vaak alleen maar in HD is geupscaled, meer dan voor de iphone-versie waarvoor je betaald hebt. Als je hem dus op de iPad en iPhone wilt hebben, betaal je twee keer, waarvoor vaak meer voor de iPad-versie dan voor de iPhone-versie. En als het nou echt wat toevoegt, oke. Maar de meeste ontwikkelaars upscalen de app en voegen eventueel 1 extra level toe, sommige upscalen hem zelfs alleen.
Als je hem er wel voor gaat jailbreaken is dubbel pauper natuurlijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:47 schreef WSquater het volgende:
Ik snap het wel dat 30 euro veel is. Zelf zou ik ook geen 30 euro voor een app over hebben (voor geen enkele standaard computer software trouwens). Als je voor apps jailbreakt vind ik zelf dan wel zonde, maar goed. Dertig euro is veel.
Het is niet normaal dat je voor sommige kleine dingen zoveel moet betalen, ja. Je hebt vast een Mac dus dan vind je het vast wel rechtvaardig enzo, maar goed. Dertig euro is veel, zeker voor een iPad app. Niet iedereen heeft jouw super salaris van 5000 euro per maand.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je hem er wel voor gaat jailbreaken is dubbel pauper natuurlijk.
30 euro duur voor software.![]()
Ben je dan 12 en moet je je bedruipen met een krantenwijk?
hoezo "zeker voor een ipad app" ? Je bent gewoon verwend door de vele gratis en 79 cent apps. Tsja, als de makers daarvan er voor kiezen om alleen hun developers-licensie eruit proberen te halen, en de uren die ze er aan besteed hebben niet, dan zijn ze gewoon een dief van hun eigen portemonnee. Of enthousiaste hobbyisten. Echter, achter een app als omnifocus zullen vast wel wat meer dan 1 persoon op een zolderkamertje zitten.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:19 schreef WSquater het volgende:
[..]
Het is niet normaal dat je voor sommige kleine dingen zoveel moet betalen, ja. Je hebt vast een Mac dus dan vind je het vast wel rechtvaardig enzo, maar goed. Dertig euro is veel, zeker voor een iPad app. Niet iedereen heeft jouw super salaris van 5000 euro per maand.
Misschien moet je het dan niet gebruiken! Moet je nou 1 keer photoshop gebruiken en je hebt even geen behoefte om er x duizend aan uit te geven dat snap ik helemaal.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:19 schreef WSquater het volgende:
[..]
Het is niet normaal dat je voor sommige kleine dingen zoveel moet betalen, ja. Je hebt vast een Mac dus dan vind je het vast wel rechtvaardig enzo, maar goed. Dertig euro is veel, zeker voor een iPad app. Niet iedereen heeft jouw super salaris van 5000 euro per maand.
Zoals ik zelf al zei zou ik er zelf niet om jailbreaken maar ik zei dat ik het wel begrijp dat mensen geen 30 euro willen uitgeven. Dertig euro vind ik best wel duur voor sommige iPad apps ja. Zeker als je bedenkt dat er vrijwel altijd een gratis alternatief is op, krachtigere, (Windows) computers. Vergeet niet dat ongeveer 50% van de iPad kopers een Windows pc heeft en dan valt het soms zwaar tegen als je opeens xx euro moet betalen voor iets dat voor de gebruiker altijd gratis is geweest. Voor Mac gebruikers is het redelijk normaal om (te) veel geld uit te geven aan software: komt vaak ook omdat Mac gebruikers wat rijker zijn en ze het eigenlijk niet echt iets uitmaakt.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:25 schreef Tokus het volgende:
[..]
hoezo "zeker voor een ipad app" ? Je bent gewoon verwend door de vele gratis en 79 cent apps. Tsja, als de makers daarvan er voor kiezen om alleen hun developers-licensie eruit proberen te halen, en de uren die ze er aan besteed hebben niet, dan zijn ze gewoon een dief van hun eigen portemonnee. Of enthousiaste hobbyisten. Echter, achter een app als omnifocus zullen vast wel wat meer dan 1 persoon op een zolderkamertje zitten.
Ik ook.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:56 schreef Copycat het volgende:
Ik heb een Windows laptop en mekker niet om prijzen van apps. Ik koop ze. Of niet.
Ik vind wat je schrijft allemaal onzin. Ik heb sinds kort een mac, en sinds kort een ipad, en het verschil tussen Windows en Apple is dat de prijs bij Apple garandeert dat je een goede app krijgt; of dat nou voor de iPad is of voor de iMac. En net als voor Windows is er voor de iMac en voor de iPad zeer veel goede en gratis software te krijgen.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:50 schreef WSquater het volgende:
[..]
Zoals ik zelf al zei zou ik er zelf niet om jailbreaken maar ik zei dat ik het wel begrijp dat mensen geen 30 euro willen uitgeven. Dertig euro vind ik best wel duur voor sommige iPad apps ja. Zeker als je bedenkt dat er vrijwel altijd een gratis alternatief is op, krachtigere, (Windows) computers. Vergeet niet dat ongeveer 50% van de iPad kopers een Windows pc heeft en dan valt het soms zwaar tegen als je opeens xx euro moet betalen voor iets dat voor de gebruiker altijd gratis is geweest. Voor Mac gebruikers is het redelijk normaal om (te) veel geld uit te geven aan software: komt vaak ook omdat Mac gebruikers wat rijker zijn en ze het eigenlijk niet echt iets uitmaakt.
De iPad is eigenlijk gewoon de eerste mini-computer van Apple, toegankelijk voor een groter publiek.
Ik ken serieus niemand die daadwerkelijk betaalt voor software op Windows. Wat mijn punt was, is dat ik vind dat sommige apps soms gewoon te duur zijn, zeker als je er aan denkt dat je op de computer vaak talloze gratis, betere, alternatieven hebt (de discussie begon trouwens met iemand anders, die zijn iPad jailbreakt voor apps - wat ik dan weer dom vind).quote:Op woensdag 29 september 2010 20:13 schreef Sander het volgende:
[..]
Ik vind wat je schrijft allemaal onzin. Ik heb sinds kort een mac, en sinds kort een ipad, en het verschil tussen Windows en Apple is dat de prijs bij Apple garandeert dat je een goede app krijgt; of dat nou voor de iPad is of voor de iMac. En net als voor Windows is er voor de iMac en voor de iPad zeer veel goede en gratis software te krijgen.
Het verschil is, is dat je voor Windows rustig 40 dollar kan neerleggen voor een programma dat complete, utterly crap blijkt te zijn.
Nu kun je wel hoog van de toren lopen blazen, maar met dat neerbuigende toontje ontwijk je wel mooi de vraag. Kun jij rechtvaarden waarom je 180 euro moet betalen voor een totaal aan apps die in geprinte vorm nog geen 40 euro kosten, en die allemaal PRECIES HETZELFDE in elkaar zitten? Kom niet aan met developersonkosten, want die hebben ze er al na de eerste app uit, de rest is gewoon schaamteloos de hoofdprijs vragen voor iets wat als update beschouwd kan worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:08 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Prima als je het te duur vindt, maar dan koop je het niet. Dat je het te duur vindt is toch geen vrijbrief om het dan maar illegaal te downloaden..
Inderdaad, sommige apps zijn gewoon belachelijk duur terwijl er vaak prima - betere - (bijna) gratis alternatieven zijn. Sommige apps heb ik schuingedrukt, onderstreept en dikgedrukt omdat de meeste hier daar nog al overheen lezen. Natuurlijk hebben veel apps een eerlijke prijs, maar er zijn er ook genoeg waarvan je denkt "Waarom zo duur? Dit kan je zelfs gratis en beter doen op een computer!"quote:Op woensdag 29 september 2010 20:54 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nu kun je wel hoog van de toren lopen blazen, maar met dat neerbuigende toontje ontwijk je wel mooi de vraag. Kun jij rechtvaarden waarom je 180 euro moet betalen voor een totaal aan apps die in geprinte vorm nog geen 40 euro kosten, en die allemaal PRECIES HETZELFDE in elkaar zitten? Kom niet aan met developersonkosten, want die hebben ze er al na de eerste app uit, de rest is gewoon schaamteloos de hoofdprijs vragen voor iets wat als update beschouwd kan worden.
Ik vind de prijs van een menu in een restaurant met vier Michelin sterren ook absurd over the top, maar dat geeft mij nog niet het recht om daar gratis het eten weg te snaaien.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:54 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nu kun je wel hoog van de toren lopen blazen, maar met dat neerbuigende toontje ontwijk je wel mooi de vraag. Kun jij rechtvaarden waarom je 180 euro moet betalen voor een totaal aan apps die in geprinte vorm nog geen 40 euro kosten, en die allemaal PRECIES HETZELFDE in elkaar zitten? Kom niet aan met developersonkosten, want die hebben ze er al na de eerste app uit, de rest is gewoon schaamteloos de hoofdprijs vragen voor iets wat als update beschouwd kan worden.
Welk neerbuigende toontje? Ik zeg alleen wat ik ervan vind. En nee ik kan die prijs niet rechtvaardigen, ik koop zoiets sowieso niet want ik studeer geen geneeskunde, zou ik dat wel doen zou ik er goed over na moeten denken.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:54 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Belachelijke vergelijking. Als een restaurant vier Michelinsterren heeft verdiend, valt een hoge prijs wél te rechtvaarden. Bovendien spreekt het een andere doelgroep aan, niet studenten die niet al het geld van de wereld hebben.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:00 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Ik vind de prijs van een menu in een restaurant met vier Michelin sterren ook absurd over the top, maar dat geeft mij nog niet het recht om daar gratis het eten weg te snaaien.
Goed punt jongen!quote:Als het geld het niet waard vind, dan koop je het toch niet? Of plaats een review dat de app het geld niet waard is.
Ik volg een medische studie, en die prijs is gewoon niet te rechtvaarden.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:02 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Welk neerbuigende toontje? Ik zeg alleen wat ik ervan vind. En nee ik kan die prijs niet rechtvaardigen, ik koop zoiets sowieso niet want ik studeer geen geneeskunde, zou ik dat wel doen zou ik er goed over na moeten denken.
Neuh, maar het wordt wel een stuk begrijpelijker waarom mensen het doen.quote:MAAR zoals ik al zei, ook al zou die prijs NIET gerechtvaardigd zijn, dat betekent niet dat het illegaal downloaden opeens WEL gerechtvaardigd is.
En wat voor impact heeft het op de battery life?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef retorbrapi het volgende:
In heel ander nieuws: iOS 4.2 is tof
Dankquote:Op woensdag 29 september 2010 21:34 schreef WSquater het volgende:
Op je iPad?
http://forum.fok.nl/fok/edit_prefs
Daar instellen en dan bij "Gebruik ook op mobiel?" "Ja" invullen.
Voorlopig merk ik weinig,quote:Op woensdag 29 september 2010 21:27 schreef WSquater het volgende:
[..]
En wat voor impact heeft het op de battery life?
Conquest en kolonisten van catan?quote:Op donderdag 30 september 2010 21:12 schreef Berend. het volgende:
Ik zoek games die je met 4 mensen kan spelen. Iemand? Maakt niet uit of ze betaald zijn of niet ^^
Oh cool voor een Moleskine fangirl als ik!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Moleskine Covers for iPhone and iPad - http://tinyurl.com/24p3da8 Gaaf
Haha, durf wel te zeggen dat je beter kan sparen dan met dat soort dingen mee gaan meedoen... Uiteindelijk wel stukken goedkoper...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:28 schreef Iemand91 het volgende:
Iemand91 is geschrokken van zijn tamelijk hoge telefoonrekening van gister en gaat dus maar niet weer sms'en. Helaas....
Nope, staat los van je iPhonequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:47 schreef -_Tommy_- het volgende:
Net een iPad 32 gig aangeschaft. Niet de 3G versie, vond ik overdreven, is altijd wel een WiFi punt in de buurt!
Heb nu alleen alle bijna alle programma's die ik op mijn iPhone heb staan ook op mijn iPad staan na de eerste sync... Als ik nu dingen verwijder gaan ze dan ook van mijn iPhone?
Ja hij zet gewoon alle apps in je iTunes erop. Je kan vervolgens op je iPad of in iTunes bepalen welke apps je erop wil hebbenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:11 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
okdank je wel! Dat neemt ie dan alleen de eerste keer over?
tja, hoop hè.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:48 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Haha, durf wel te zeggen dat je beter kan sparen dan met dat soort dingen mee gaan meedoen... Uiteindelijk wel stukken goedkoper...
Ik had die laatst in mijn handen, maar vond hem nog niet echt stevig, zeker omdat hij aan de randen nog gewoon open is. Lastig om een goeie case te vinden, vind ik. Voor de kindle hebben ze echt hele mooie, maar moet het voor de ipad nog ontdekken. De standaard apple case is trouwens een prima start, dus daar doe ik het voorlopig mee.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er zijn wel wat ontwikkelingen op dat gebied. Nu nog voor de iPhone maar de iPad zal wel snel volgen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:57 schreef WSquater het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat er geen echte torrent apps voor de iPad zijn. Gewoon wat muziek downloaden op je iPad (dus niet via de iTunes app) en direct in je iPod library zetten. Of gewoon bestanden uitwisselen (want torrents worden heus niet alleen gebruikt voor illegaal films downloaden bijvoorbeeld)
Net even getest en in USA werkt hetquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:10 schreef nelisb het volgende:
Http://beta.uitzendinggemist.nl/
Geen idee of hij vanui het buitenland bereikbaar is.
Logisch hernoemen in iTunes en dan in iBooks bij kopje Pdf-bestanden kiezen voor Titels (onderaan).quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:20 schreef stoeltafel het volgende:
Heb momenteel vrij veel verschillende tijdschriften op mijn iPad in Ibooks.
Playboy, Computeridee, Quest, enz maar hoe krijg ik deze netjes op volgorde ? De playboys staan nu door elkaar. Kan het niet vinden op de iPad of in iTunes.
Nope, nog steeds nietquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:55 schreef WSquater het volgende:
Weet iemand of je in de iOS 4.2 beta ook iPhone apps die werken met het retina display kan openen? Dus in 960x640 resolutie?
Ik zit nu al 8 minuten lang een filmpje van 2:35 te laden. Hij is pas op de helft. Gek word ik ervanquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:06 schreef retorbrapi het volgende:
Ik erger me soms dood aan die YouTube app. Hij laadt soms zo óngelofelijk langzaam he. Filmpje van een minuut doet er dan echt 5 minuten over om te laden. Ik zit dan gewoon op WiFi, internetsnelheid 120Mbps. Dat moet wel aan YouTube liggen he?
Voor 79 cent kun je GoodReader downloaden, daar kun je ze groeperen per map, en het bladert veel sneller door PDF-bestanden dan iBooks. Echt een topapp voor dat geld!quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:20 schreef stoeltafel het volgende:
Heb momenteel vrij veel verschillende tijdschriften op mijn iPad in Ibooks.
Playboy, Computeridee, Quest, enz maar hoe krijg ik deze netjes op volgorde ? De playboys staan nu door elkaar. Kan het niet vinden op de iPad of in iTunes.
De jailbreak is weg zodra je herstelt in iTunes, of update naar een nieuwere firmware. Jailbreaken is echt belachelijk makkelijk als je firmware 3.2 of 3.2.1 hebt. Als je 3.2.2 hebt, is je iPad niet te jailbreaken, en moet je het ook echt niet proberen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:23 schreef Oxymoron het volgende:
Is dat jailbreaken iets?
Ik lees er net over in iPad Life, Magazine voor de iPad gebruiker.
Nu ben ik best een n00b, dus heb ik wat vragen:
- ik wil het doen om de functie multitasking.
Is het iets om te jailbreaken tot iOs 4 er is? En dan weer te unjailbreaken?
- in dat magazine las ik dat het unjailbreaken, heel goed te doen is, en altijd nog kan.
Is dat echt zo makkelijk, en hoe werkt dat dan?
Verder, iPad was voor mij love at first touch en is het nog steeds!
Gekocht alleen er is niet zo'n mooi overzicht zoals bij ibooks hequote:Op maandag 4 oktober 2010 22:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Voor 79 cent kun je GoodReader downloaden, daar kun je ze groeperen per map, en het bladert veel sneller door PDF-bestanden dan iBooks. Echt een topapp voor dat geld!
quote:This sales rate is blowing past the one million units the iPhone sold in its first quarter and the 350,000 units sold in the first year by the DVD player, the most quickly adopted non-phone electronic product.
“The iPad did not seem destined to be a runaway product success straight out of the box,” said Colin McGranahan, retail analyst at Bernstein Research, in a note. “By any account, the iPad is a runaway success of unprecedented proportion.”
This is much bigger than I thought it would be,” said Pete Najarian, co-founder of TradeMonster.com and a ‘Fast Money’ trader. “It’s really a total media device and there’s not much a PC can do that you can’t do on an iPad.”
Niemand ooit issues gehad?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:28 schreef Drive-r het volgende:
Vraagje voor de kenners. Ik heb wat series gedownload via iTunes op de iPad. Nu werken de meeste episodes prima, maar bij The Office seizoen 3 hebben ik 2 aflevering die "vastlopen". Beide stopte ergens halverwege en als ik ze opnieuw wil openen krijg ik enkel een zwart beeld met geen respons, ik kan alleen met de menu knop terug naar mijn iPad menu?
Iemand bekend hiermee? Zou mooi zijn als ik wel gewoon kan kijken waar ik voor betaald heb natuurlijk...
Versteegrob, voor een mooi overzicht moet je de gratis app Bookman gebruiken. Die is echter minder scherp dan goodreader.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:51 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Gekocht alleen er is niet zo'n mooi overzicht zoals bij ibooks he
Heb ik ook al gedownload, vanavond even mee werken. Heb nu wel een leuke collectie van Quest (20 edities), Playboy, Autoweek en veel Computeridee'squote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:18 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Versteegrob, voor een mooi overzicht moet je de gratis app Bookman gebruiken. Die is echter minder scherp dan goodreader.
Ow, ongetwijfeld zal 't aan een app liggen. Ik heb Zinio met een zooi tijdschriften erop staan, PressReader met diverse abo's, Fortune, Wired. Dat hoort gewoon te werken. Die apps eraf gooien om een backup te maken (wat op sommige sites wordt 'aangeraden'), slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik heb verdomme nog meer dan de helft van de 64 GB vrij. Als ik geen ruimte heb, mag m'n iPad gaan klagen. Als je ziet hoe dat backupproces verloopt (allemaal kleine mdinfo en mddata-bestandjes) vraag je je af welke idioot dat verzonnen heeft. En de belangrijkste vraag: waarom gaat een backup van een iPhone 3GS WEL snel?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:08 schreef retorbrapi het volgende:
26 uur? dat is wel heel lang. sinds wanneer is het? zou het niet aan een app kunnen liggen?
Succesquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Inmiddels m'n iPad volledig gereset. Eens kijken hoe 't gaat als ik vanaf nul begin...
Het feit dat het aan een app kan liggen geeft al aan dat de backupfunctionaliteit zuigt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:08 schreef retorbrapi het volgende:
26 uur? dat is wel heel lang. sinds wanneer is het? zou het niet aan een app kunnen liggen?
Met 2.0 of 3.0 was dit probleem ook op de iPhone geloof ik, backups die ongelofelijk lang duurden. Dat was uiteindelijk opgelost, maar vreemd dat het nu dus weer op de iPad is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:14 schreef Brad het volgende:
[..]
Het feit dat het aan een app kan liggen geeft al aan dat de backupfunctionaliteit zuigt.
In mijn geval lag het aan de USB poort. USB doorgelust naar voorkant computerkast ging tergend lanzaam terwijl het 1 min tijd kostte op USB poort direct op het moederbord. Beide poorten doen makkelijk 25MB/s met een externe hd.
Hopelijk wordt het opgelost.
Kwaliteit is ook wel goed, alleen heeft Zumocast geen .srt ondersteuning. Ik gebruik zelf Air Video voor de video bestanden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:19 schreef GeneraalUli het volgende:
http://www.zumocast.com/
Werkt voor mij best goed. Iig op een iPhone, weet niet hoe de kwaliteit op een iPad is...
En StreamToMe heeft ook al zwaardere specs nodig.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:13 schreef FJD het volgende:
Is er ondertussen al een fatsoenlijk werkende mogelijkheid om mediabestanden naar de iPad te streamen? Mediabestanden staan nml. nu op een Atom systeempje naast m'n TV, dit systeem is niet enorm krachtig dus on the fly decoden zal lastig worden.
Wat zijn dan m'n opties? Zou het vanuit een NAS werken of moet ik m'n Atom PC op een of andere manier zo instellen dat bestanden automatisch worden omgezet naar MP4 zodat ik die kan streamen?
Iemand een goed idee?
Wil je alleen lezen of ook bewerken?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:43 schreef Pheno het volgende:
Is de Pages-app goed? Ik zoek een applicatie om Word bestanden ook mee te kunnen openen, maar ik lees wat tegenstrijdige berichten (voetnoten e.d.).
Laat dat soort shit toch van je iPad. Heb je je auto ook in de folie zitten?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:04 schreef J.A.N.A. het volgende:
Net een Zagg invisible shield op m'n iPad geplakt, wat een hell. Nog maar een paar bubbeltjes die hopelijk met een paar dagen weg zijn.
Ik vraag me dat ook altijd af. Wat doe je om met dat ding te gaan krassen? Zoomen met een pincet ofzo?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Laat dat soort shit toch van je iPad. Heb je je auto ook in de folie zitten?
Tsja, dat 'niet altijd even beheerste' zal dan vooral zitten in het laten vallen. Daar helpt die folie echt niet tegen. Of hebben ze ook erg scherpe nagels?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:28 schreef J.A.N.A. het volgende:
De IPad word heel veel door de kinderen gebruikt, die kunnen er niet altijd even beheerst mee om, en nu gooi ik hem zo in m'n tas zonder lastige dik makende cover of case.
Kortom je kunt er een stuk minder voorzichtig mee omgaan. Lijkt me alleen maar een voordeel...
Wat dacht je val met glasplaat naar boven op tafel leggen, met een speelgoed autootje er leuk overheen rijden of een sleutelbos er op gooien, genoeg situaties te bedenken waarin het toch prettig is om er iets van bescherming op zit, zo dat je niet je constant aan een dikke kras hoeft te ergeren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tsja, dat 'niet altijd even beheerste' zal dan vooral zitten in het laten vallen. Daar helpt die folie echt niet tegen. Of hebben ze ook erg scherpe nagels?
Ik ook niet. 't Enige is het scherm.... Door de iPhone4 weet je dat het beter kanquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:40 schreef Dos37 het volgende:
Een camera had ik wel verwacht, ik mis zo'n ding totaal niet.
Ik geloof niet in een 7", en al helemaal niet in een 7" met een Retina display.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
MobileMac.nl: 7 inch iPad krijgt Retina display, camera en 128GB opslagcapaciteit http://bit.ly/ap6ZgU
Waarom zou er een 7 inch iPad moeten verschijnen??? Huidige formaat is prima. Nog een formaat erbij... Lastig voor ontwikkelaars.
Ik zou het ding eigenlijk dan buiten het bereik van de kinderen leggenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:51 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Wat dacht je val met glasplaat naar boven op tafel leggen, met een speelgoed autootje er leuk overheen rijden of een sleutelbos er op gooien, genoeg situaties te bedenken waarin het toch prettig is om er iets van bescherming op zit, zo dat je niet je constant aan een dikke kras hoeft te ergeren.
En ik moet zeggen dat de shield ook wel erg prettig is, het is wat stroever en dat typt werkelijk veel beter en geeft ook nog eens veel meer grip, zo dat hij minder snel uit je handen zal vallen...
Ligt eraan wat je ermee doet... Veel GPS? Lichtsterkte hoger gezet?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:40 schreef tuintegel het volgende:
Mijn ipad is sinds vandaag wel erg vlot met zijn batterij, binnen een half uur 11 procent weg
. Dan zou hij van de tien uur eerst nu nog maar vijf uur halen , dat is vreemd toch?
Euhmzz, en een 7" met Retina Display dan?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:34 schreef athlonkmf het volgende:
Als de resolutie hetzelfde blijft maakt het voor ontwikkelaars niks uit. Een kleiner formaat is makkelijker mee te nemen, en het maakt de concurrentie moeilijker. Maar Apple is er natuurlijk van bewust dat het huidige formaat het meest veelzijdig te gebruiken is.
7" is gewoon niet geschikt voor PDF en dus ook niet voor magazines en alle A4 documenten.
Zal me niks verbazen als er eerst een 7" prototype was die Steve afschoot omdat veel content er niet op passen en er dus geen deals met de grote uitgevers gemaakt kan worden.
Dan heb je een hele scherpe letters van 3mm grootte vergelijkbaar met de kleine letters van een contract/algemene voorwaarden.. Je kan het misschien wel lezen, maar of het fijn is?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:50 schreef Junkie het volgende:
[..]
Euhmzz, en een 7" met Retina Display dan?
Ik geloof er ook geen drol van. Dat een volgende versie van de iPad een retina display heeft, daar kan ik mij iets bij voorstellen, maar kleiner? Misschien dat de zwarte rand om het scherm kleiner wordt, zodat de buitenafmetingen kleiner worden, maar het scherm zelf? Lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:31 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dan heb je een hele scherpe letters van 3mm grootte vergelijkbaar met de kleine letters van een contract/algemene voorwaarden.. Je kan het misschien wel lezen, maar of het fijn is?
En met een 7" zouden ze een andere resolutie moeten gebruiken. Dat gaan ze echt niet doen, is alleen maar gezeik voor developers, dan krijg je dezelfde fragmentatie als met Android.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:26 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Ik geloof er ook geen drol van. Dat een volgende versie van de iPad een retina display heeft, daar kan ik mij iets bij voorstellen, maar kleiner? Misschien dat de zwarte rand om het scherm kleiner wordt, zodat de buitenafmetingen kleiner worden, maar het scherm zelf? Lijkt me sterk.
Nee, zoals ik al gezegd had, met 7" kunnen ze nog steeds 1024x768 gebruiken, net als de iPad nu. Alleen dan in een kleiner formaat dus hogere ppi. Alleen zijn de letters wel veel kleiner, alleen scherper.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:42 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
En met een 7" zouden ze een andere resolutie moeten gebruiken. Dat gaan ze echt niet doen, is alleen maar gezeik voor developers, dan krijg je dezelfde fragmentatie als met Android.
Dat zou niet slim zijn, dan kunnen interface elementen te klein worden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:06 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al gezegd had, met 7" kunnen ze nog steeds 1024x768 gebruiken, net als de iPad nu. Alleen dan in een kleiner formaat dus hogere ppi. Alleen zijn de letters wel veel kleiner, alleen scherper.
Zoals welke interface elementen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:47 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat zou niet slim zijn, dan kunnen interface elementen te klein worden.
Je beseft wel dat die rand enorm belangrijk is, he? Als die rand er niet was zou je continue het scherm aanraken...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:26 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Ik geloof er ook geen drol van. Dat een volgende versie van de iPad een retina display heeft, daar kan ik mij iets bij voorstellen, maar kleiner? Misschien dat de zwarte rand om het scherm kleiner wordt, zodat de buitenafmetingen kleiner worden, maar het scherm zelf? Lijkt me sterk.
Inderdaad. Het is soms even wennen als je de hele tijd met je iPhone 4 bezig bent en dan opeens een stap terug doet met de iPad.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik ook niet. 't Enige is het scherm.... Door de iPhone4 weet je dat het beter kan
Ja, dat besef ik.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:26 schreef WSquater het volgende:
Je beseft wel dat die rand enorm belangrijk is, he? Als die rand er niet was zou je continue het scherm aanraken...
Allemaal worden ze kleiner natuurlijk. Bij sommige ga je er meer last van hebben dan bij andere, bijv. de status balk, de sliders in de media apps, de afspraken in de agenda, etc. Apple heeft de interface elementen nu juist zo ontworpen dat ze goed te bedienen zijn met de vinger, ze gaan echt niet opeens alles kleiner maken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zoals welke interface elementen?
Waar een wil is is een wegquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:49 schreef retorbrapi het volgende:
Retina verwacht ik ook voorlopig nog niet trouwens, ik denk dat die schermen nog veel te duur zijn. Of wellicht alleen in het topmodel.
Mwah. Vraag me af welke andere schokkende verbeteringen ze dan in het nieuwe model kunnen brengen. Alleen een camera en dockconnector? Niet schokkend natuurlijk...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:49 schreef retorbrapi het volgende:
Retina verwacht ik ook voorlopig nog niet trouwens, ik denk dat die schermen nog veel te duur zijn. Of wellicht alleen in het topmodel.
Ik zou sowieso niet uitgaan van 'schokkende' verbeteringen, die doet Apple sowieso bijna nooit (qua hardware). De iPad verkoopt nog geweldig en echte concurrentie is er nog niet, dus ze zijn ook nog niet gedwongen om een echt flinke upgrade uit te brengen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah. Vraag me af welke andere schokkende verbeteringen ze dan in het nieuwe model kunnen brengen. Alleen een camera en dockconnector? Niet schokkend natuurlijk...
En mini USB! Vergeet niet dat Apple een deal heeft getekend in Europa voor een universele oplader (en die deal gaat in vanaf 1 januari 2011)!quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:33 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik zou sowieso niet uitgaan van 'schokkende' verbeteringen, die doet Apple sowieso bijna nooit (qua hardware). De iPad verkoopt nog geweldig en echte concurrentie is er nog niet, dus ze zijn ook nog niet gedwongen om een echt flinke upgrade uit te brengen.
Ik denk:
- camera
- dockconnector
- 128 GB max opslag
- snellere processor (mogelijk dual core?)
- 512 MB geheugen
Ik denk dat ze daarom ook expres de camera bewaren voor de 2G. Als de camera al in de 1G zou zitten, zou het verschil simpelweg te klein zijn.
Waren ze alweer uitgestaptquote:Op zondag 10 oktober 2010 09:46 schreef WSquater het volgende:
[..]
En mini USB! Vergeet niet dat Apple een deal heeft getekend in Europa voor een universele oplader (en die deal gaat in vanaf 1 januari 2011)!
En mini USB! Vergeet niet dat Apple een deal heeft getekend in Europa voor een universele oplader (en die deal gaat in vanaf 1 januari 2011)!quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:33 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik zou sowieso niet uitgaan van 'schokkende' verbeteringen, die doet Apple sowieso bijna nooit (qua hardware). De iPad verkoopt nog geweldig en echte concurrentie is er nog niet, dus ze zijn ook nog niet gedwongen om een echt flinke upgrade uit te brengen.
Ik denk:
- camera
- dockconnector
- 128 GB max opslag
- snellere processor (mogelijk dual core?)
- 512 MB geheugen
Ik denk dat ze daarom ook expres de camera bewaren voor de 2G. Als de camera al in de 1G zou zitten, zou het verschil simpelweg te klein zijn.
Volgens mij is dat wetgeving en kan Apple er niet onderuitquote:
Geen wetgeving, maar een standaard die opgesteld is door bedrijven voor bedrijven. En darar hoef je je niet aan te houden als je de gedragscode niet ondertekendquote:Op zondag 10 oktober 2010 13:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wetgeving en kan Apple er niet onderuit
Meh, net mijn ipad geprobeerd, maar via Parallels werkt dat helaas toch niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:10 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ja, ik. Werkt prima, al is het niet zo makkelijk als jailbreakme of spirit, omdat je je apparaat in DFU-mode moet zetten halverwege de jailbreak, en na de jailbreak Cydia moet installeren via limera1n. Het wijst zich allemaal vanzelf, maar het zijn twee stappen extra.
Ik ben al lang blij dat ik bitesms weer heb
Maar ze hebben het wel ondertekent. Wat is je bron dat ze er zijn uitgestapt? Op Google vind ik alleen maar info dat ze er nog wel inzitten...quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:54 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Geen wetgeving, maar een standaard die opgesteld is door bedrijven voor bedrijven. En darar hoef je je niet aan te houden als je de gedragscode niet ondertekend
Maar het kan dus ook nog gerust eens een jaar of langer duren...quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ipadplanet.nl/(...)-contract-met-apple/
Ein-de-lijk! Het werd es tijd!
quote:Toch wil de overeenkomst niet meteen zeggen dat er vanaf eind oktober Nederlandse ebooks te krijgen zijn in de iBookstore. Het hangt namelijk af van het aantal Nederlandse uitgevers, dat bereid is de boeken beschikbaar te stellen als iBook. Apple zal de Nederlandse iBookstore pas openen, wanneer er voldoende aanbod is. Op deze manier zullen per land de lokale iBookstores worden geopend. Uitgevers moeten zelf aangeven of de boeken die ze via eBoekhuis als ebook aanbieden, ook als iBook moeten verschijnen. Dit gebeurt niet automatisch.
Yup, maar het is ontzettend dom om nog veel langer te wachten. Als je ziet hoeveel Nederlandse ebooks er nu al illegaal te krijgen zijn... Ik ben bereid om voor iets te betalen, maar soms word je dat gewoon onmogelijk gemaakt. En ik ga al helemaal niet bij bol.com een of ander DRM-beveiligd ebook kopen waar je nog moeite moet doen om de beveiliging eraf te halen. Hebben ze niks geleerd van de falende muziekindustrie met hun kopieerbeveiligingen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:36 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Maar het kan dus ook nog gerust eens een jaar of langer duren...
[..]
Oh ja...dat moet ik ook nog even doorkijken. Mooi dat het je gelukt is.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:13 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Hier een succesvolle jailbreak op ipad 3.2.2
Nou, dat vind ik ook! Voor een tijdschift die in de winkel ¤4,95 kost (EOS), ga ik digitaal geen ¤4,20 betalenquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[...]
- Prijsstelling: voor tijdschriften die normaal 8,95 euro kosten nu nog steeds 7,95 euro vragen vind ik te duur. Zeker voor een magazine dat niks toevoegt t.o.v. de papieren versie.
Ik vind persoonlijk alleen paypal ook een verbeterpunt waard.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
AKO MagWorld voor iPad: Nederlandse digitale tijdschriften - http://tinyurl.com/3xh2rvp
Eindelijk!
Ziet er aardig uit.
Verbeterpunten:
- De indeling in categorieën lijkt nogal willekeurig. Sommige magazines staan in een categorie die nergens op slaat.
- Zoekfunctie. Door slechte indeling kan ik een tijdschrift als Quote (wat volgens artikel wel beschikbaar zou moeten zijn) niet vinden.
- Prijsstelling: voor tijdschriften die normaal 8,95 euro kosten nu nog steeds 7,95 euro vragen vind ik te duur. Zeker voor een magazine dat niks toevoegt t.o.v. de papieren versie.
Denk es even ietsje verder dan je neus lang is. Zou het misschien zo kunnen zijn dat AKO copyright licenties heeft voor verkoop in Nederland, maar niet daarbuiten?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Via AKO-app kun je niet vanuit het buitenland kopen. Zie comments http://tinyurl.com/328d627 Welkom in 2010!
Wat een faalapplicatie.
Dan hadden ze dat beter moeten regelen. Waarom werkt dat bij Zinio wel prima?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:53 schreef Neelix het volgende:
[..]
Denk es even ietsje verder dan je neus lang is. Zou het misschien zo kunnen zijn dat AKO copyright licenties heeft voor verkoop in Nederland, maar niet daarbuiten?
Wat een faalcomment.
Bij zinio kan kon je ook geen National Geographic kopen als je een non-US account hebt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat beter moeten regelen. Waarom werkt dat bij Zinio wel prima?
Goede tip. Ff proberenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:56 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Bij zinio kan kon je ook geen National Geographic kopen als je een non-US account hebt.
Maarre.. misschien werkt dit: http://appadvice.com/appn(...)d-magazine-downloads
quote:We've received word that Apple has released the third beta version of iOS 4.2 and the associated Software Development Kit for the iPad, iPhone, and iPod touch to developers. The release comes two weeks after the release of the second beta version.
There is no word yet on changes included in the new version, but we'll update with any significant revelations.
Dat de definitieve 4.2 maar snel uitkomtquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://www.macrumors.com/(...)eta-3-to-developers/
[..]
Kan gebeuren. Een doa komt vaker voor. Wordt heus wel opgelost.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:15 schreef zomere het volgende:
Ter info:
24 uur geleden een 16GB WiFi iPad gekocht bij de mediamarkt te Hengelo voor de prijs van 499,-. Maximaal 6 uurtjes gebruikt in die 24 uur.
4 uurtjes geleden ineens een zwart-witte verticale streep (boven naar beneden) meer aan de linker kant. Dode pixels die dus niet weg willen, niet na normale reset, niet na factory reset.
iPad gaat straks retour afzender.
Jammer! Uiteraard zie ik het als een incident en zal ik het met een tweede iPad proberen. Mocht het probleem zich dan nog voor doen dan is het retour 499,- lijkt me zo.
Op welke app werkte het nou?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Werkt perfect. Gebruik iPhone Explorer
.
Ik heb het op de The New Yorker gebruikt. Van WIRED heb ik alle edities al gekocht.quote:
Download Safari, activeer develop mode en dan kan je je User Agent wisselen naar iPhone en dan heb je volgens mij al aardig een beeld van hoe het eruit ziet.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:32 schreef JDx het volgende:
Zijn er mensen met een iPod of iPad die een screenshot/foto kunnen maken van mijn website, hoe die eruit ziet op zo'n ding? (ga geen url spammen, dus zie 2e link signature).
Edit: van frontpage en/of single postof dat iemand een testsite weet?
Thanks! Wil namelijk zelf zo'n ding aanschaffenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:34 schreef Neelix het volgende:
[..]
Download Safari, activeer develop mode en dan kan je je User Agent wisselen naar iPhone en dan heb je volgens mij al aardig een beeld van hoe het eruit ziet.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:32 schreef JDx het volgende:
Zijn er mensen met een iPod of iPad die een screenshot/foto kunnen maken van mijn website, hoe die eruit ziet op zo'n ding? (ga geen url spammen, dus zie 2e link signature).
Edit: van frontpage en/of single postof dat iemand een testsite weet?
Klopt... Meteen die avond naar de media markt gegaan en daar een nieuw exemplaar ontvangen. Ik hoop toch wel dat deze langer mee gaat maar tot nu toe alles nog prima in orde.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:42 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Kan gebeuren. Een doa komt vaker voor. Wordt heus wel opgelost.
Ik doe dat wel vaker. Krijg ik dan ookquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Prins Willem-Alexander start zijn iPad op http://bit.ly/dqjAkZ
.
.
Jij bent geen kroonprinsquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik doe dat wel vaker. Krijg ik dan ooksmileys?
Oh je bent gewoon voor het koningshuis. Daar is vast een topic voor. Ik vermoed in babes en hunks.quote:
Neuh en neuh.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Oh je bent gewoon voor het koningshuis. Daar is vast een topic voor. Ik vermoed in babes en hunks.
quote:Nieuw in iOS 4.2b3, foto's roteren in de Foto's app! Nieuwe knop rechtsboven in het scherm http://twitpic.com/2xmbfa
Waar vind je die?!quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:41 schreef stoeltafel het volgende:
Welke Nederlandse tijdschriften zijn online te vinden als e-book?
Kom nu niet verder dan Playboy, Computeridee, Quest, Autoweek en Donals (Deze is niet in pdf)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |