abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2010 @ 16:31:44 #121
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_86985570
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:28 schreef WSquater het volgende:
Nou, nog een rede gevonden denk ik. Linksonderin rommelt er ook iets als je schud in mijn iPad 32 GB (3G). Lijkt me dus toch dat er meer mis is dan slechts een dode pixel..
Heb je niet per ongeluk het showmodel in je schoenen geschoven gekregen? Hier in de Mediamarkt staat er een showmodel 64 3g te koop voor 310 euro . Ik ben benieuwd wie hem durft te kopen :D
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_86986021
Nee
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:31 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Heb je niet per ongeluk het showmodel in je schoenen geschoven gekregen? Hier in de Mediamarkt staat er een showmodel 64 3g te koop voor 310 euro . Ik ben benieuwd wie hem durft te kopen :D
Nee, nieuw. Helemaal gesealed, dus gewoon erg veel pech. Maar nu ik heb ontdekt dat er binnenin ook iets los zit, kunnen ze het gewoon niet meer weigeren en moet ik gewoon een nieuwe krijgen. Sterker nog, ben nu onderweg naar MM!
pi_86988402
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Als je de iPhone-app al hebt aangeschaft, zou de iPad app gratis, of in ieder geval met een flinke korting, aangeboden moeten worden. Dit is makkelijk genoeg na te gaan en maakt legaal aanschaffen een stuk aantrekkelijker.
Het ergste is zelfs dat de iPad-app's enorm uitgebuit worden. Als jij Angry Birds al had voor je iPhone, krijg je hem niet universeel gratis, je krijgt hem al helemaal niet met korting of dezelfde prijs: je betaalt voor hetzelfde spel, dat vaak alleen maar in HD is geupscaled, meer dan voor de iphone-versie waarvoor je betaald hebt. Als je hem dus op de iPad en iPhone wilt hebben, betaal je twee keer, waarvoor vaak meer voor de iPad-versie dan voor de iPhone-versie. En als het nou echt wat toevoegt, oke. Maar de meeste ontwikkelaars upscalen de app en voegen eventueel 1 extra level toe, sommige upscalen hem zelfs alleen.
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
pi_86988474
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:43 schreef WSquater het volgende:
Nee
[..]

Nee, nieuw. Helemaal gesealed, dus gewoon erg veel pech. Maar nu ik heb ontdekt dat er binnenin ook iets los zit, kunnen ze het gewoon niet meer weigeren en moet ik gewoon een nieuwe krijgen. Sterker nog, ben nu onderweg naar MM!
En? Ik snap je frustratie heel goed trouwens, mijn scherm moet er ook perfect uitziet, een device dat je zovaak gebruikt moet er gewoon goed uitzien en vuiltjes en dode pixels kunnen je de pleures irriteren.
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
pi_86988698
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:43 schreef WSquater het volgende:
Nee
[..]

Snap je frustratie, maar ze zijn niet verplicht om het om te ruilen. Je moet ze eerst de mogelijkheid bieden het euvel te verhelpen. Dan zal dat rammelen opgelost kunnen worden, maar die pixel is pech.Pixel garantie geven ze helaas niet bij mijn weten. Dat is ook de reden dat ik in de winkel gevraagd heb eerst de iPad te kunnen bekijken of het scherm geen problemen heeft, wat overigens zonder problemen mocht.
pi_86988781
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Omnifocus O+

En die prijs is de reden waarom mijn iPad een jailbreak heeft. :+
God wat een pauper ben je dan! :D _O-
30 euro te veel. :')
pi_86988875
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:49 schreef StefanKollaart het volgende:

[..]

En? Ik snap je frustratie heel goed trouwens, mijn scherm moet er ook perfect uitziet, een device dat je zovaak gebruikt moet er gewoon goed uitzien en vuiltjes en dode pixels kunnen je de pleures irriteren.
Ik heb een nieuwe meegekregen en ben nu onderweg naar huis (in de winkel activeren kon niet). Officieel mogen ze bij 1 dode pixel niet gelijk vervangen, maar ze zeiden gewoon direct dat ze het registeren als Dead On Arrivel. Ze vonden de regel van "minimaal x dode pixels" zelf dus ook onzin.

Ben bijna thuis, dus nu maar hopen dat alles in orde is. Het lijkt er wel op.
pi_86990511
Zo, thuis en geactiveerd. Mijn oog viel niet direct op een eventuele dode pixel dus da's mooi. Lijkt prima te werken en ben nu aan het synchroniseren.

Top trouwens van MediaMarkt dat ze niet moeilijk deden. Goede service.

quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:57 schreef Godtje het volgende:

[..]

God wat een pauper ben je dan! :D _O-
30 euro te veel. :')
Ik snap het wel dat 30 euro veel is. Zelf zou ik ook geen 30 euro voor een app over hebben (voor geen enkele standaard computer software trouwens). Als je voor apps jailbreakt vind ik zelf dan wel zonde, maar goed. Dertig euro is veel.
pi_86991354
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee dus, dat is het niet. Zie het voorbeeld dat ik hierboven geef mbt de Flash Cards van Netter. Waarom moet je aan de apps 160 euro kwijt zijn terwijl de gedrukte versie 40 euro kost? Voor de eerste app hadden ze best 30 euo mogen vragen, maar de opvolgers zijn PRECIES HETZELFDE, alleen met andere plaatjes in de anders exact gelijke app. Dat knip- en plakwerk in een reeds ontwikkelde app kost écht niet zoveel als ze ervoor vragen, hoe graag jij dat ook als argument wilt gebruiken om belachelijke prijzen te rechtvaarden.
Prima als je het te duur vindt, maar dan koop je het niet. Dat je het te duur vindt is toch geen vrijbrief om het dan maar illegaal te downloaden..
pi_86991572
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:47 schreef StefanKollaart het volgende:

[..]

Het ergste is zelfs dat de iPad-app's enorm uitgebuit worden. Als jij Angry Birds al had voor je iPhone, krijg je hem niet universeel gratis, je krijgt hem al helemaal niet met korting of dezelfde prijs: je betaalt voor hetzelfde spel, dat vaak alleen maar in HD is geupscaled, meer dan voor de iphone-versie waarvoor je betaald hebt. Als je hem dus op de iPad en iPhone wilt hebben, betaal je twee keer, waarvoor vaak meer voor de iPad-versie dan voor de iPhone-versie. En als het nou echt wat toevoegt, oke. Maar de meeste ontwikkelaars upscalen de app en voegen eventueel 1 extra level toe, sommige upscalen hem zelfs alleen.
De iPhone en iPad versies samen kosten nog geen 5 euro. Waar hebben we het over.

woensdag 29 september 2010 @ 19:15:15 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86991675
Grin.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_86991738
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:47 schreef WSquater het volgende:

Ik snap het wel dat 30 euro veel is. Zelf zou ik ook geen 30 euro voor een app over hebben (voor geen enkele standaard computer software trouwens). Als je voor apps jailbreakt vind ik zelf dan wel zonde, maar goed. Dertig euro is veel.
Als je hem er wel voor gaat jailbreaken is dubbel pauper natuurlijk.
30 euro duur voor software. :')
Ben je dan 12 en moet je je bedruipen met een krantenwijk?
pi_86991868
Ik vind het alleen jammer dat er geen 24 uurs refund policy is, zoals bij de Android Market van Google. Installeer je een app binnen 24 uur, dan krijg je je geld terug.

Nu is het soms een complete gok of een app doet wat je verwacht.
Dit is niet erotiserend bedoeld.
pi_86991890
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als je hem er wel voor gaat jailbreaken is dubbel pauper natuurlijk.
30 euro duur voor software. :')
Ben je dan 12 en moet je je bedruipen met een krantenwijk?
Het is niet normaal dat je voor sommige kleine dingen zoveel moet betalen, ja. Je hebt vast een Mac dus dan vind je het vast wel rechtvaardig enzo, maar goed. Dertig euro is veel, zeker voor een iPad app. Niet iedereen heeft jouw super salaris van 5000 euro per maand.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 19:25:32 #135
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86992153
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:19 schreef WSquater het volgende:

[..]

Het is niet normaal dat je voor sommige kleine dingen zoveel moet betalen, ja. Je hebt vast een Mac dus dan vind je het vast wel rechtvaardig enzo, maar goed. Dertig euro is veel, zeker voor een iPad app. Niet iedereen heeft jouw super salaris van 5000 euro per maand.
hoezo "zeker voor een ipad app" ? Je bent gewoon verwend door de vele gratis en 79 cent apps. Tsja, als de makers daarvan er voor kiezen om alleen hun developers-licensie eruit proberen te halen, en de uren die ze er aan besteed hebben niet, dan zijn ze gewoon een dief van hun eigen portemonnee. Of enthousiaste hobbyisten. Echter, achter een app als omnifocus zullen vast wel wat meer dan 1 persoon op een zolderkamertje zitten.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_86992447
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:19 schreef WSquater het volgende:

[..]

Misschien moet je het dan niet gebruiken! Moet je nou 1 keer photoshop gebruiken en je hebt even geen behoefte om er x duizend aan uit te geven dat snap ik helemaal.

Maar als je doet App O+ O+ en je gaat je ipad er voor jailbreaken dan ben je zelfs voor krantenwijk jongen een pauper.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:44:55 #137
215 misterDre
Paint it black!
pi_86992998
Zal ik jullie dan maar weer verwennen met een tip voor een gratis app. :P

Autocad ws is gratis beschikbaar in de store.

http://appshopper.com/productivity/autocad-ws
pi_86993210
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:25 schreef Tokus het volgende:

[..]

hoezo "zeker voor een ipad app" ? Je bent gewoon verwend door de vele gratis en 79 cent apps. Tsja, als de makers daarvan er voor kiezen om alleen hun developers-licensie eruit proberen te halen, en de uren die ze er aan besteed hebben niet, dan zijn ze gewoon een dief van hun eigen portemonnee. Of enthousiaste hobbyisten. Echter, achter een app als omnifocus zullen vast wel wat meer dan 1 persoon op een zolderkamertje zitten.
Zoals ik zelf al zei zou ik er zelf niet om jailbreaken maar ik zei dat ik het wel begrijp dat mensen geen 30 euro willen uitgeven. Dertig euro vind ik best wel duur voor sommige iPad apps ja. Zeker als je bedenkt dat er vrijwel altijd een gratis alternatief is op, krachtigere, (Windows) computers. Vergeet niet dat ongeveer 50% van de iPad kopers een Windows pc heeft en dan valt het soms zwaar tegen als je opeens xx euro moet betalen voor iets dat voor de gebruiker altijd gratis is geweest. Voor Mac gebruikers is het redelijk normaal om (te) veel geld uit te geven aan software: komt vaak ook omdat Mac gebruikers wat rijker zijn en ze het eigenlijk niet echt iets uitmaakt.

De iPad is eigenlijk gewoon de eerste mini-computer van Apple, toegankelijk voor een groter publiek.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:56:56 #139
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86993499
Ik heb een Windows laptop en mekker niet om prijzen van apps. Ik koop ze. Of niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_86993668
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:56 schreef Copycat het volgende:
Ik heb een Windows laptop en mekker niet om prijzen van apps. Ik koop ze. Of niet.
Ik ook. :+
Calmer than you are
  woensdag 29 september 2010 @ 20:13:02 #141
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86994351
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:50 schreef WSquater het volgende:

[..]

Zoals ik zelf al zei zou ik er zelf niet om jailbreaken maar ik zei dat ik het wel begrijp dat mensen geen 30 euro willen uitgeven. Dertig euro vind ik best wel duur voor sommige iPad apps ja. Zeker als je bedenkt dat er vrijwel altijd een gratis alternatief is op, krachtigere, (Windows) computers. Vergeet niet dat ongeveer 50% van de iPad kopers een Windows pc heeft en dan valt het soms zwaar tegen als je opeens xx euro moet betalen voor iets dat voor de gebruiker altijd gratis is geweest. Voor Mac gebruikers is het redelijk normaal om (te) veel geld uit te geven aan software: komt vaak ook omdat Mac gebruikers wat rijker zijn en ze het eigenlijk niet echt iets uitmaakt.

De iPad is eigenlijk gewoon de eerste mini-computer van Apple, toegankelijk voor een groter publiek.
Ik vind wat je schrijft allemaal onzin. Ik heb sinds kort een mac, en sinds kort een ipad, en het verschil tussen Windows en Apple is dat de prijs bij Apple garandeert dat je een goede app krijgt; of dat nou voor de iPad is of voor de iMac. En net als voor Windows is er voor de iMac en voor de iPad zeer veel goede en gratis software te krijgen.

Het verschil is, is dat je voor Windows rustig 40 dollar kan neerleggen voor een programma dat complete, utterly crap blijkt te zijn.
pi_86996595
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:13 schreef Sander het volgende:

[..]

Ik vind wat je schrijft allemaal onzin. Ik heb sinds kort een mac, en sinds kort een ipad, en het verschil tussen Windows en Apple is dat de prijs bij Apple garandeert dat je een goede app krijgt; of dat nou voor de iPad is of voor de iMac. En net als voor Windows is er voor de iMac en voor de iPad zeer veel goede en gratis software te krijgen.

Het verschil is, is dat je voor Windows rustig 40 dollar kan neerleggen voor een programma dat complete, utterly crap blijkt te zijn.
Ik ken serieus niemand die daadwerkelijk betaalt voor software op Windows. Wat mijn punt was, is dat ik vind dat sommige apps soms gewoon te duur zijn, zeker als je er aan denkt dat je op de computer vaak talloze gratis, betere, alternatieven hebt (de discussie begon trouwens met iemand anders, die zijn iPad jailbreakt voor apps - wat ik dan weer dom vind).

Bij de iPad en Mac mag het dan misschien wel allemaal mooi zijn, maar er zijn genoeg apps waarvoor veel wordt gevraagd maar waarop je met een (vaak Windows) computer prima alternatieven hebt waarbij je meestal nog meer kan doen ook. Verder betaalt haast niemand voor Windows programma's (want, zoals ik al zei, zijn er vaak prima - en soms betere - alternatieven die gratis zijn).

Zo vind ik bijvoorbeeld de Pages app van Apple een prima app met een eerlijke prijs. Het is een goede tekstverwerker die niet al te duur is (Microsoft Word is bijvoorbeeld >80?) en erg simpel werkt. Je kan er veel mee doen en het is allemaal heel makkelijk te vinden. Echter, en nu komt mijn punt, er zijn ook een paar iPads app die meer kosten dan 50 euro terwijl die precies dezelfde functionaliteit hebben als Google Documents: dan kan je dus beter van Google Documents gebruik maken.
pi_86996619
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:08 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Prima als je het te duur vindt, maar dan koop je het niet. Dat je het te duur vindt is toch geen vrijbrief om het dan maar illegaal te downloaden..
Nu kun je wel hoog van de toren lopen blazen, maar met dat neerbuigende toontje ontwijk je wel mooi de vraag. Kun jij rechtvaarden waarom je 180 euro moet betalen voor een totaal aan apps die in geprinte vorm nog geen 40 euro kosten, en die allemaal PRECIES HETZELFDE in elkaar zitten? Kom niet aan met developersonkosten, want die hebben ze er al na de eerste app uit, de rest is gewoon schaamteloos de hoofdprijs vragen voor iets wat als update beschouwd kan worden.
pi_86996846
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:54 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nu kun je wel hoog van de toren lopen blazen, maar met dat neerbuigende toontje ontwijk je wel mooi de vraag. Kun jij rechtvaarden waarom je 180 euro moet betalen voor een totaal aan apps die in geprinte vorm nog geen 40 euro kosten, en die allemaal PRECIES HETZELFDE in elkaar zitten? Kom niet aan met developersonkosten, want die hebben ze er al na de eerste app uit, de rest is gewoon schaamteloos de hoofdprijs vragen voor iets wat als update beschouwd kan worden.
Inderdaad, sommige apps zijn gewoon belachelijk duur terwijl er vaak prima - betere - (bijna) gratis alternatieven zijn. Sommige apps heb ik schuingedrukt, onderstreept en dikgedrukt omdat de meeste hier daar nog al overheen lezen. Natuurlijk hebben veel apps een eerlijke prijs, maar er zijn er ook genoeg waarvan je denkt "Waarom zo duur? Dit kan je zelfs gratis en beter doen op een computer!"
pi_86996949
quote:

[..]

Ik vind de prijs van een menu in een restaurant met vier Michelin sterren ook absurd over the top, maar dat geeft mij nog niet het recht om daar gratis het eten weg te snaaien.

Als het geld het niet waard vind, dan koop je het toch niet? Of plaats een review dat de app het geld niet waard is.
Dit is niet erotiserend bedoeld.
pi_86997048
quote:

[..]

Welk neerbuigende toontje? Ik zeg alleen wat ik ervan vind. En nee ik kan die prijs niet rechtvaardigen, ik koop zoiets sowieso niet want ik studeer geen geneeskunde, zou ik dat wel doen zou ik er goed over na moeten denken.

MAAR zoals ik al zei, ook al zou die prijs NIET gerechtvaardigd zijn, dat betekent niet dat het illegaal downloaden opeens WEL gerechtvaardigd is.
pi_86997479
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:00 schreef Great.Expectations het volgende:

[..]

Ik vind de prijs van een menu in een restaurant met vier Michelin sterren ook absurd over the top, maar dat geeft mij nog niet het recht om daar gratis het eten weg te snaaien.
Belachelijke vergelijking. Als een restaurant vier Michelinsterren heeft verdiend, valt een hoge prijs wél te rechtvaarden. Bovendien spreekt het een andere doelgroep aan, niet studenten die niet al het geld van de wereld hebben.
quote:
Als het geld het niet waard vind, dan koop je het toch niet? Of plaats een review dat de app het geld niet waard is.
Goed punt jongen!
pi_86997531
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:02 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Welk neerbuigende toontje? Ik zeg alleen wat ik ervan vind. En nee ik kan die prijs niet rechtvaardigen, ik koop zoiets sowieso niet want ik studeer geen geneeskunde, zou ik dat wel doen zou ik er goed over na moeten denken.
Ik volg een medische studie, en die prijs is gewoon niet te rechtvaarden.
quote:
MAAR zoals ik al zei, ook al zou die prijs NIET gerechtvaardigd zijn, dat betekent niet dat het illegaal downloaden opeens WEL gerechtvaardigd is.
Neuh, maar het wordt wel een stuk begrijpelijker waarom mensen het doen.
pi_86998011
In heel ander nieuws: iOS 4.2 is tof :Y
pi_86998406
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef retorbrapi het volgende:
In heel ander nieuws: iOS 4.2 is tof :Y
En wat voor impact heeft het op de battery life? :P
pi_86998557
Hoe krijg ik de normale Fok-layout? Heb nu een gare blauwwitte die ik niet wegkrijg :r
pi_86998826
Op je iPad?
http://forum.fok.nl/fok/edit_prefs

Daar instellen en dan bij "Gebruik ook op mobiel?" "Ja" invullen.
pi_87000732
Kolonisten van catan is uit voor de ipad! Zo te zien wel alleen het basisspel.
pi_87001328
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:34 schreef WSquater het volgende:
Op je iPad?
http://forum.fok.nl/fok/edit_prefs

Daar instellen en dan bij "Gebruik ook op mobiel?" "Ja" invullen.
Dank _O_
  woensdag 29 september 2010 @ 22:58:20 #155
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_87003656
2 dingen :

Als ik op Omnifocus een audio-prompt wil, moet ik dan op iOs 4 wachten?

En, weten jullie ook, dat als je lang drukt op een app, op het bureaublad, dan kun je alles verplaatsen of verwijderen! Ik zal wel een n00b zijn dat ik het nu pas zie, maar ik deed het eerder altijd via ITunes. :@
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_87004663
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:27 schreef WSquater het volgende:

[..]

En wat voor impact heeft het op de battery life? :P
Voorlopig merk ik weinig,
pi_87038033
Ik zoek games die je met 4 mensen kan spelen. Iemand? Maakt niet uit of ze betaald zijn of niet ^^
pi_87044678
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:12 schreef Berend. het volgende:
Ik zoek games die je met 4 mensen kan spelen. Iemand? Maakt niet uit of ze betaald zijn of niet ^^
Conquest en kolonisten van catan?
pi_87048259
Sinds ik 'm wat handiger ben gaan gebruiken (Pages aangeschaft voor m'n aantekeningen, filmpjes erop heb gezet die wel werken, wat foto's erop gezet om zo eenvoudig te laten zien) ben ik echt blij dat ik 'm heb aangeschaft.
Toch wel meer dan alleen wat spelen met Safari, waar ik 'm eerst altijd voor gebruikte.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_87053552
Zonet maar 'ns meegedaan aan de Skyradio actie. Zal wel niks winnen...
Normaal gesproken is mij de iPad veel te duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')