Mijn macbook is erggg warmquote:Op donderdag 23 september 2010 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Meer mensen bij wie hun mac nogal warm wordt na die laatste security update?
Maar verkoopt de Trackpads dan weer niet. Ja, ze staan wel op de site, maar ze hebben hem nietquote:Op donderdag 23 september 2010 19:07 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dixons accepteert die bonnen volgens mij.
Nu er nog vernoemD van maken en dan is issie compleetquote:Op donderdag 23 september 2010 20:19 schreef Renesite het volgende:
Planetoide moest het zijn... fuck. Wissel het zelf wel
( http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)emd-naar-Cruijff.htm )
Hij is net gemaakt, dus veel vergelijkingsmateriaal had/heb ik niet meer. Toch heb ik het sterke vermoeden dat hij koeler was voor de update, in de periode tussen het ontvangen van de gemaakte macbookje en de update.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook sinds de laatste update?
Hij staat nu niet ingesteld op automatisch synchroniseren. Dat deed ik op mijn oude computer zelf als ik dat wilde.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe plaats je nu muziek op je iPod? Synchroniseer je of staat hij ingesteld op "handmatig beheren"?
Enig idee wat helpt?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Had ik ook met 4Gb: gewoon gaan swappen met 2Gb inactief geheugen
Rebooten. Of soms permissies laten herstellen, omdat OSX dan het inactieve geheugen om onduidelijke reden wel gaat vrijgeven.quote:
Ja rebooten, die kende ik, maar ik heb toch geen geld uitgegeven aan een (#%#%-ing Windows-bak.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Rebooten. Of soms permissies laten herstellen, omdat OSX dan het inactieve geheugen om onduidelijke reden wel gaat vrijgeven.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:32 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ja rebooten, die kende ik, maar ik heb toch geen geld uitgegeven aan een (#%#%-ing Windows-bak.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:32 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ja rebooten, die kende ik, maar ik heb toch geen geld uitgegeven aan een (#%#%-ing Windows-bak.
Nik Dfine. http://www.niksoftware.com/dfine/en/entry.phpquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:12 schreef Junkie het volgende:
Niet helemaal een Apple vraagje, maar weet dat er wat fotografen hier aan de SC mee doen.
Wie heeft een goede tip voor een goed programma (voor OSX) om ruis weg te filteren op foto's? (Of een plug-in)
Ik heb wel wat programma's gezien, maar misschien hebben jullie een gouden tip.
studentenkorting is 12% en je krijgt volgens mij een gratis printerquote:Op vrijdag 24 september 2010 15:46 schreef Renesite het volgende:
MaxMe in assen gaat morgen open, 10% korting op alle iMacs
8%quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:07 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
studentenkorting is 12% en je krijgt volgens mij een gratis printer
en de meeste mensen kennen vast wel iemand die studeert
ik zie dat de korting is gedaald, maar ik krijg nog steeds 10% korting als ik via surfspot inlog en een gratis printer als ik een imac 21,5 inch neem.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wou net zeggen, ik kreeg echt niet 12%
Dankje, die ga ik ff bekijken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nik Dfine. http://www.niksoftware.com/dfine/en/entry.php
Plugin voor zowel Aperture als Photoshop.
Veel beter bestaat volgens mij niet.
Beter! Ziet er een stuk beter uit en werkt daardoor prettiger. Nog geen problemen tegengekomen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gebruikt er al iemand Office:2011 for Mac? En zo ja, beter of kutter dan de 2008 versie?
10% is niet bij elke onderwijsinstelling zo. Verder krijg je die printer ook als je hem bij een reseller koopt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:07 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
ik zie dat de korting is gedaald, maar ik krijg nog steeds 10% korting als ik via surfspot inlog en een gratis printer als ik een imac 21,5 inch neem.
¤ 1.079,33 met korting - ¤ 1.199 zonder korting
Ja. Het is vooral veel sneller. Maar ik gebruik enkel Word en heel heel soms Excel.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gebruikt er al iemand Office:2011 for Mac? En zo ja, beter of kutter dan de 2008 versie?
First-gen AppleTV en ATVFlash?quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:50 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb momenteel geen TV en ben erg onder de indruk van Plex. Probleem is dat de meest voor de hand liggende oplossing op Plex te draaien een Mac Mini is, en dat is me eigenlijk een wat te duur apparaat als mediacenter. Hebben jullie nog andere ideeën?
quote:In iTunes 10.0.1 zijn een aantal belangrijke problemen verhopen, waaronder:
• Een probleem waarbij de beeldkwaliteit van een video veranderde afhankelijk van het al dan niet weergeven van de schermregelaars.
• Een probleem waarbij iTunes onverwacht werd gestopt tijdens interactie met albumillustraties die in een afzonderlijk venster werden weergegeven.
• Een probleem dat van invloed was op de prestaties van sommige visuele effecten van derden.
• Een probleem waarbij de iTunes-bibliotheek en -afspeellijsten leeg werden weergegeven.
• Een probleem waardoor een incompatibiliteit ontstond met sommige gedeelde bibliotheken van derden.
iTunes 10 bevat allerlei nieuwe functies en verbeteringen, waaronder:
• Maak kennis met Ping. Met Ping kunt u uw favoriete artiesten en vrienden volgen of kennismaken met de grootste muziekfans ter wereld. Ontdek zelf de muziek die door iedereen wordt besproken, beluisterd en gedownload.
• Uw favorieten afspelen op de nieuwe iPod touch, iPod nano, iPod shuffle en Apple TV.
• Muziek draadloos afspelen met AirPlay via voor AirPlay geschikte luidsprekers, de receiver van uw home-theatersysteem en iPod-accessoires.
• Allerlei verbeteringen in de interface vindt u overal in iTunes.
• Snelheidsverbeteringen zorgen ervoor dat iTunes sneller werkt en beter reageert.
• Extra stemondersteuning met VoiceOver Kit voor de iPod.
Ga voor informatie over de beveiligingsaspecten van deze update naar:http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=nl_NL
Ja het viel mij ook opquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
. Zo haal je het weg: http://gidden.net/tom/201(...)-from-itunes-10-0-1/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vul het in op store.apple.com/nlquote:
Exif data, anders geloven we je niet. Met bijbehorende emoticonsquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:18 schreef nils7 het volgende:
De schade van een bezoekje aan A-mac vandaag:
[ afbeelding ]
Maar anyway... heb er een grotere HDD in laten zetten en ik wil straks data van mijn oude MBP overzetten ik weet dat het zou moeten kunnen met (bonjour volgens mij) maar ik google er op maar kan er niks van vinden.
Heb nog ff want hij is nog aan het installeren!
ik zou firewire nemen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:47 schreef nils7 het volgende:
Ben er al achter met een ethernet kabel
Vergeten mee te nemen vandaagquote:
Target disk en Firewire: moet je wel een FireWire-kabel hebben gekocht vanmiddagquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:33 schreef nils7 het volgende:
op het kwijlen na... hoe werkt het overzetten van mac naar mac (kan niks vinden op google)... iemand enig idee?
Hmz, nou ja ethernet werkt wel. Maar ik vond het niet zo robuust als over firewire. Maar das alweer 2 jaar geleden ondertussen.quote:
Nettopje (met ION chip voor HD playback, hdmi output) en XBMC live-cd er op een optie? Lijkt me een Mac Mini inderdaad niet waard.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:50 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb momenteel geen TV en ben erg onder de indruk van Plex. Probleem is dat de meest voor de hand liggende oplossing op Plex te draaien een Mac Mini is, en dat is me eigenlijk een wat te duur apparaat als mediacenter. Hebben jullie nog andere ideeën?
http://www.daisydiskapp.com/quote:Op zondag 26 september 2010 12:30 schreef nils7 het volgende:
Godverse....
En ja hoor waar ik al bang voor was is gebeurt.
Alles netjes over gezet!
Mijn oude MBP was 160GB, helemaal vol gestampt met geen idee
Want had m al een keer opgeschoond en er zou veel meer vrij moeten zijn!
Anyways nu dus alles over gezet en van de 500GB heb ik nog 200 over... rarara hoe kan dat!
thnxquote:Op zondag 26 september 2010 13:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.daisydiskapp.com/
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan: Meerwaarde van Macbook Pro?.quote:Op zondag 26 september 2010 15:13 schreef gerbenp het volgende:
Ik twijfel tussen de 13" macbook / macbook pro of de 15". Iemand die me kan helpen bij deze keuze?
Hij is gecombineerd met de audio out in 1 poort.quote:Op zondag 26 september 2010 14:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
thnx
Ik kom er nu achter dat ik er geen line in meer op mn macbookje zit...?
[edit]
Aah volgens de specs wel... ben alleen benieuwd waar die zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 september 2010 19:09 schreef mac_this het volgende:
Iemand die weet of de Afstandsbediening van iPod het ook op de nieuwe iPod Touch doet? (zonder ontvanger extra bij?)Als je een dock met IR hebt, dan kan je hem gebruiken. De iPod Touch heeft geen IR.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand?quote:Op zondag 26 september 2010 18:31 schreef Snuf. het volgende:
[..]
ik heb adium en msn maar ik zie geen groepschat?
Misschien dat dit helpt...quote:Op zondag 26 september 2010 19:29 schreef Snuf. het volgende:
Weet iemand hoe ik mijn iTunes kan overzetten vanaf mijn PC naar Mijn MAC?
oké, en dat die dock moet ook persé van apple zijn? of werkt die van de blokker ook met de IRemote? of weet je dat niet?!quote:Op zondag 26 september 2010 19:24 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als je een dock met IR hebt, dan kan je hem gebruiken. De iPod Touch heeft geen IR.
Zeg, we proberen hier een fatsoenlijke slowchat voor liefhebbers van mooie spulletjes te houden hè!quote:
Volgens mij kan dat alleen met de backup manier.quote:Op maandag 27 september 2010 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
Zo, nieuwe iPhone binnen. Mooi ding.
Is er een manier om alleen de smsjes van het oude toestel over te zetten, bij voorkeur zonder jailbreak? Ik heb niet zo'n zin om een backup die al zo lang meegaat terug te zetten, bovendien zit de oude nog op 3.1, maar ik zou het wel handig vinden als ik m'n oude berichten mee kan nemen.
Dat hangt helemaal van de dock af. Daar moet je de type/specs ff van posten.quote:Op zondag 26 september 2010 20:50 schreef mac_this het volgende:
[..]
oké, en dat die dock moet ook persé van apple zijn? of werkt die van de blokker ook met de IRemote? of weet je dat niet?!
(og, en alvast bedankt voor je antwoord)
Dit misschienquote:Op maandag 27 september 2010 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
Zo, nieuwe iPhone binnen. Mooi ding.
Is er een manier om alleen de smsjes van het oude toestel over te zetten, bij voorkeur zonder jailbreak? Ik heb niet zo'n zin om een backup die al zo lang meegaat terug te zetten, bovendien zit de oude nog op 3.1, maar ik zou het wel handig vinden als ik m'n oude berichten mee kan nemen.
Oh, de kans is ook wel groot dat het goed gaat, maar mijn 3.1 installatie gaat al mee sinds het nog een 1.0 installatie was en ik heb er in die tijd aardig wat op geïnstalleerd en waar van verwijderd, dus ik vond het eigenlijk wel een mooi moment voor een nieuw beginquote:Op maandag 27 september 2010 16:25 schreef Junkie het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat alleen met de backup manier.
En een backup van 3.1 naar 4.x ging gewoon goed hier.
Je kunt bij syncen aangeven dat je alleen de contactpersonen wilt synchroniseren, niet de muziek. En anders kun je het programma PhoneView gebruiken waar het nog niet zo heel lang geleden over ging.quote:Op maandag 27 september 2010 16:45 schreef Snuf. het volgende:
Weet iemand een manier om mijn contacten van mijn iphone op mijn mac te zetten? Ik durf nog niet te sincken want mijn iPhone heeft veel muziek die niet op mijn mac staat.
quote:Op maandag 27 september 2010 16:25 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal van de dock af. Daar moet je de type/specs ff van posten.
Vaak werkt 't wel.
Er staat bij. Inc. afstandsbedieningquote:Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef mac_this het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk, even prt-scr. gedaan.
(En, Ohja. ik gebruik nog windhoos hoor, voor degenen die het opvallen!)
Haha, zal ik eens beginnen over jouquote:Op maandag 27 september 2010 20:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Windows
Mensen die Windhoos zeggen
Hangt af van model, leeftijd, staat en of je hem daadwerkelijk krijgt of niet.quote:Op maandag 27 september 2010 22:56 schreef bpi het volgende:
ik heb zojuist een macbook air op ebay kunnen kopen voor 510 euro. inclusief een superdrive en afstandsbediening. is toch een koopje of niet soms?
op mac2sell stond dat hij nog 720 euro waart is en ja ben hem daarstraks gaan halen. Batterij gaat nog een 3 uur mee. Is een 1,66 ghz. En er staat geen kras of iets op.quote:Op maandag 27 september 2010 23:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hangt af van model, leeftijd, staat en of je hem daadwerkelijk krijgt of niet.
Wees gerust, de kans dat je eten voor haar moet koken is nogal kleinquote:Op maandag 27 september 2010 21:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
En de Mac-Chick van september op Macenstein.com is:
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat ze dat was, maar jammer dat ze vegetarier is..
Kijk Samsung, zo maak je een iPad-concurent. Jammer dat hij maar 7 inch is, een enorme bezel heeft en de prijs nog niet bekend is, maar verder ziet het er erg veelbelovend uit.quote:Op maandag 27 september 2010 23:41 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
RIM introduces PlayBook -- the BlackBerry tablet
Ik moet zeggen, zo op het eerste gezicht ziet dit er toch best goed uit.
Ziet er interessant uit. Wel een beetje aan de kleine kant (7 inch) en ook pas in 2011…quote:Op maandag 27 september 2010 23:41 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
RIM introduces PlayBook -- the BlackBerry tablet
Ik moet zeggen, zo op het eerste gezicht ziet dit er toch best goed uit.
Schwingggquote:Op maandag 27 september 2010 21:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
En de Mac-Chick van september op Macenstein.com is:
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat ze dat was, maar jammer dat ze vegetarier is..
Tis een clean install. Ik heb maar een andere G5 uit het rek gepaktquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Standaard oplossingen dan maar? PRAM resetten? Nieuwe user aanmaken?
10 euro voor die andere geboden danquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tis een clean install. Ik heb maar een andere G5 uit het rek gepakt
Dan kan ik genoeg mensen hier nog wel een plezier doenquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
10 euro voor die andere geboden dan
Dat is niet waar, maar ik neem aan dat er wordt gedoeld op kopen op afstand vs. kopen in een fysieke winkel?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:35 schreef WSquater het volgende:
En kan je ons het verschil uitleggen tussen de garantie bij Bol.com en bij de MM? Want je hebt volgens de wet standaard 2 jaar garantie
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat is niet waar, maar ik neem aan dat er wordt gedoeld op kopen op afstand vs. kopen in een fysieke winkel?
Bij Apple-producten maakt het voor garantie weinig uit, zowel bij online bestellingen via de Apple Store, aankopen bij een APR en in de meeste gevallen aankopen bij de MediaMarkt, wordt je naar de AASP gestuurd om de iPod te laten repareren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:03 schreef mac_this het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik.
Maar hoeft al niet meer, kreeg onverwacht bericht van de MaxMe groningen, dat de iPod Touch is binnen, en ligt klaar! * mac_this is verliefd op de iPod Touch
!!!
Ik citeer van consuwijzer.nl:quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat is niet waar, maar ik neem aan dat er wordt gedoeld op kopen op afstand vs. kopen in een fysieke winkel?
quote:Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.
Ja, maar over die passage is geen consensus.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:20 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ik citeer van consuwijzer.nl:
[..]
Volgens mij is die Europese regel heel duidelijk, maar weigert Nederland koppig om die in nationale wetgeving om te zetten....quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:21 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, maar over die passage is geen consensus.
Precies, dat dus.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij is die Europese regel heel duidelijk, maar weigert Nederland koppig om die in nationale wetgeving om te zetten....
De nederlandse wet biedt dan ook langere garantie dan de Europese wetgeving. Het enige nadeel is het bewijzen van non-conformiteit.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij is die Europese regel heel duidelijk, maar weigert Nederland koppig om die in nationale wetgeving om te zetten....
En bedankt voor die linkquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
. Zo haal je het weg: http://gidden.net/tom/201(...)-from-itunes-10-0-1/
Ja dat weten we direct te verzinnen zonder jouw interesses te weten. Daarnaast... hoe moeilijk is de zoekfunctie in itunes?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:18 schreef mac_this het volgende:
Oh, mensen!
wie weet/heeft nog een leuk pakket die ik moet binnenhalen binnenkort op mijn iPod touch?!
of niemand ideeën?
Niet, maar ik heb niet echt zin om naar games te zoeken. en ben van plan superveel games erop te zetten, dit om saaie lessen wat leuker te maken en om de reizen naar overal en nergens waar ik heen ga iets korter te laten voelen!quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat weten we direct te verzinnen zonder jouw interesses te weten. Daarnaast... hoe moeilijk is de zoekfunctie in itunes?
Doen, niemand die je tegen houdquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:45 schreef Sharana_LV het volgende:
zit te denken om mijn macbook pro 13" uit te breiden met 8GB
Met 8GB of naar 8GB? Sowieso voldoendequote:Op dinsdag 28 september 2010 21:45 schreef Sharana_LV het volgende:
Hihi naar 8GB, ik heb hem in december gekocht dus heb nog de 2GB versiequote:Op dinsdag 28 september 2010 22:30 schreef fyah het volgende:
[..]
Met 8GB of naar 8GB? Sowieso voldoende
waarom 8? ik weet niet wat je er mee doet, maar voor het gros van de mensen is 4 GB echt voldoende. 8 GB maakt het niet sneller.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:45 schreef Sharana_LV het volgende:
quote:What’s New:
* Major Performance Improvements
In addition to full 64-Bit architecture support, enjoy incredible image editing performance in every part of the app.
* Layer Groups
Use Layer Groups to arrange your layers quickly and in a logical order and to reduce clutter in the Layers palette.
* Flickr, Picasa, and Facebook
Quickly and easily publish your images to Flickr, Picasa or Facebook – an online photo management and sharing applications.
* Import
Easily import images from cameras, scanners, and multifunction devices, and devices such as the iPhone.
* New Transform Tools
Enjoy the new transforming tools, redesigned to be more precise and powerful yet also much easier to use.
* Bug Fixes and Improvements
For more information about new features, improvements, and corrected bugs, view the complete release notes.
* Aperture support
Quickly access your Aperture library, projects, albums, smart albums, or folders via the new Photo Browser palette.
omdat 2GB echt te weinig is met photoshoppen en videobewerken etc, plus dat als ik nu 4 neem ik over tijdje toch wel wer 8 wil, kan het dan maar beter gelijk goed doen ... ik ken mezelfquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:11 schreef Adames het volgende:
[..]
waarom 8? ik weet niet wat je er mee doet, maar voor het gros van de mensen is 4 GB echt voldoende. 8 GB maakt het niet sneller.
is dat een wekker?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:57 schreef Junkie het volgende:
Zat de "Wake On LAN" functie al in de iTunes Remote App, of is dat bij deze nieuwe versie bijgekomen?
Ik opende namelijk net de Remote App en hij stond nog ingesteld met mn desktop PC en die starte op. Erg handig!![]()
Hebben jullie ervaring met de WOL-Apps waarmee je een computer via internet kan opstarten?
Werkt dat een beetje? Ik zag daar net wat betaalde Apps van in de AppStore.
Moet je dan op de router een poort opengooien?
Neej, geen wekkerquote:Op donderdag 30 september 2010 17:09 schreef mac_this het volgende:
[..]
is dat een wekker?
leuk, heb ik binnenkort 3 wekkers!
Dan heb je denk ik pech.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:17 schreef TeleluvR het volgende:
Waarom updaten ze de ipod classic niet? Ik wil een nieuwe!
En welke ipod moet dat gat dan vullen?quote:Op donderdag 30 september 2010 17:20 schreef Junkie het volgende:
Dan heb je denk ik pech.
Want ik denk dat dit zelfs de laatste classic uitvoering zal zijn die ze zullen verkopen.
Oh, haha. kon het al niet vinden!quote:Op donderdag 30 september 2010 17:20 schreef Junkie het volgende:
[..]
Neej, geen wekker![]()
Met Wake-on-LAN kan je met een andere computer (of apparaat) aanzetten. Dit doe je door via het netwerk (LAN) een speciaal commando te sturen
Dit wordt bijvoorbeeld gebruikt bij bedrijven die zo computers aanzet vanuit de server om zo de updates op de andere computers door te voeren.
[..]
Dan heb je denk ik pech.
Want ik denk dat dit zelfs de laatste classic uitvoering zal zijn die ze zullen verkopen.
Dat weet Steve J.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En welke ipod moet dat gat dan vullen?
quote:Warmte probleem Macbook
Gepubliceerd op 9 July 2008
Iemand wilde tonen hoe heet zijn Macbook werd…
Door er een ei op te bakken!!!
Macbook zwart met ei
Lukte hem ook nog dus
quote:Mac OS X 10.6.5 build 10H548 Seed Note
Mac OS X Update 10.6.5 is an update to Mac OS X 10.6.
Known Issues
- None
Focus Areas
- 3D Graphics
- iCal
- QuickTime
- Time Machine
- USB Devices
je kan ook nadenken waarom ze nu een iPod Touch hebben uitgebracht te samen met andere nieuwe Pod gadgets...quote:Op donderdag 30 september 2010 17:17 schreef TeleluvR het volgende:
Waarom updaten ze de ipod classic niet? Ik wil een nieuwe!
De 3GS kan ook 1080p afspelen: iPhone 3GS totally capable of 1080p video playbackquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:23 schreef koffiekoekje het volgende:
Ook "spannend" nieuws
http://www.macrumors.com/(...)estore-capabilities/
En dat ATV 1080p bron materiaal kan downscalen naar 720p
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1023131
Zal het in de toekomst echt mogelijk zijn 1080p te tonen???
Omzetten met Handbrake naar een iPod formaat.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:27 schreef mac_this het volgende:
Maar God, wat bekrast die achterkant toch snel, van een paar keer de broekzak in en uit!
/EdiT: Weet iemand van jullie hoe je op de iPod Touch 4g Video_TS audio_ts bestanden afspeelt?
heb films binnengehaald via nieuwsgroepen, maar snap er nu niks meer van!
Oh. Dankjewel. Ik zal het zometeen gelijk uitproberen. Muy graçias.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
Omzetten met Handbrake naar een iPod formaat.
Nog steeds bezigquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ben dus al gewoon 24u bezig op mijn werkdocumenten op iDisk te zetten (7Gb): lekker, zo'n 'iDisk niet synchroon' melding
Als je Windows had, was de tip: zet indexeren en je virusscanner uit... Maar jaquote:
Je hebt echt een probleem met je eigen mening vormen of zoeken op je eigen smaak he.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:18 schreef mac_this het volgende:
Weet nog iemand een leuke game voor op mijn iTouch?
een die gratis is, graag!
thx
Post hier...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:18 schreef mac_this het volgende:
Weet nog iemand een leuke game voor op mijn iTouch?
een die gratis is, graag!
thx
Thanx, doe ik gelijk even kijkenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:34 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Post hier...
Apple iPhone Apps #9 - Met wéér nieuwe Angry Birds update!
Het moet gewoon tijd-dodend zijn, may as you knowquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt echt een probleem met je eigen mening vormen of zoeken op je eigen smaak he.
Wederom, er staan 100.000 games in de appstore. Hoe moeten wij in godsnaam weten wat je leuk vind.
mede-student had GTA, Red Alert en geloof ik nog wel wat meer op z'n iPhone staan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:42 schreef mac_this het volgende:
Het moet gewoon tijd-dodend zijn, may as you know!
GTA CTW heb ik nu ook op staanquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
mede-student had GTA, Red Alert en geloof ik nog wel wat meer op z'n iPhone staan.
Dat eerste helaas nog niet voor Android. (Correct me if i'm wrong)
iBooks downloaden uit de AppStore?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:45 schreef mac_this het volgende:
[..]
GTA CTW heb ik nu ook op staan! en iemand enig idee hoe ik een e-book op mijn iPod krijg?(Goh, ik vraag wel veel!)
Die heb ik, maar heb een E-book binnengehaald via nieuwsgroepen, en snap geen *** van hoe ik dat pdf E-book in mijn iPod moet krijgenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:08 schreef Junkie het volgende:
[..]
iBooks downloaden uit de AppStore?
Voordat je vraagt, kan je dan eerst even googlen.
Mnou ik wil graag developen voor iOS (althans laat ik doen, zijn ze wel ff mee bezig) maar ik wilde me aanmelden bij Apple.quote:
bel ze nu, zal ik zeggen!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mnou ik wil graag developen voor iOS (althans laat ik doen, zijn ze wel ff mee bezig) maar ik wilde me aanmelden bij Apple.
Netjes ingeschreven en weet ook dat het me 90 dollar kost, maar ze gaan mn account valideren (dat begrijp ik) maar nu kom ik niet meer ingelogd.
Hij blijft melden dat het wachtwoord of Apple Dev account niet overeenkomt, maar ook het password resetten (dat mailtje werkte gisteren wel) ging wel maar werkte uiteindelijk niet.
Enig idee dat je je account niet in kan tijdens validatie proces?
Ja ik heb ze gemaild, maar nog geen reactie gehad en ik kan ze ook bellen zag ik maar daar kwam ik gister een half uur te laat achter
Naar itunes slepen. Zo heb ik er ook 355 op gekregen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:45 schreef mac_this het volgende:
en iemand enig idee hoe ik een e-book op mijn iPod krijg?(Goh, ik vraag wel veel!)
ma t/m vrquote:
Oh, haha. klopt, is waar ook!quote:
Klopt, staan bij mij nu bij PDF in iBookquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Naar itunes slepen. Zo heb ik er ook 355 op gekregen.
PPPoEquote:Op zondag 3 oktober 2010 11:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Swets, ik ben diep teleurgesteld in de nieuwe Sitecom router (WL-366) die ik gekocht heb. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om tegelijkertijd te verbinden via PPPoE én handmatig een DNS-server in te stellen, dus ik moet hem maar terugbrengen.
Wat is er mis met de DNS server van de ISP dan?quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zit in een studentencomplex dat daarvan gebruik maakt. Maar een dns-server op elke computer instellen die verbinding wil maken, inclusief telefoons, playstations en wat niet is inderdaad een oplossing, maar een minder goede oplossing dan gewoon een andere router halen.
Nou ja die sitecom is ook goedkoper dan 35 euro dus die zou ik ook cheapass noemen. Maar het zit niet in de ralink SDK inderdaad en in jouw specifieke geval is het echt een probleem.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Er is niet echt een ISP in die zin. Het complex is aangesloten op het campusnetwerk met gewoon een outlet in de kamers. Toegang tot het universiteitsnetwerk en het internet gebeurt door in te loggen via PPPoE met je universiteits-id. Wat ik ervan begrijp is dat meerdere complexen op deze manier inloggen, maar dat er geen DNS-server wordt teruggestuurd omdat die per complex verschilt. Die moet je dus handmatig instellen. En op mijn cheap-ass Belkin router kan dat wel gewoon, maar de Sitecom router die ik net gekocht heb voor iemand anders in dit complex niet.
Uiteraard kan je als ijverige ontwikkelaar de functie bouwen buiten de sdk. Bij de goedkopere router zal dit zeker niet gedaan worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mmh, het is dus niet gewoon luiheid van de interface-designers dat ik het niet kan instellen, maar iets fundamentelers? En als ik een andere router koop met dezelfde ralink chipset(?) heb ik hetzelfde probleem?
Je bedoelt Boxee?quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:41 schreef DancePlaza het volgende:
is plex op een first gen appletv een goede/ betere vervanger dan een hdx1000/popcorn a110?
http://www.verticalforest(...)-for-youtube-videos/quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:43 schreef De_Hertog het volgende:
Hier zitten ook wel ClickToFlash-gebruikers. Krijgen jullie nog h.264 filmpjes bij YouTube? Bij mij wil hij alleen nog maar de Flash-versie laden, ook al staat 'load h264 files from YouTube' aan. Ik heb net handmatig geupdate naar 1.5.5 omdat de update checker het blijkbaar niet goed deed, maar het probleem blijft.
Zal ongetwijfeld werken - al vind ik 'convertor' wat vreemd klinken - maar ik vroeg me vooral af waarom het bij ClickToFlash ineens niet meer werkte. Die heb ik namelijk alquote:Op maandag 4 oktober 2010 14:45 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
http://www.verticalforest(...)-for-youtube-videos/
Geen idee. Maar ik gebruik al een tijdje deze, is gewoon een Safari extension, werkt perfectquote:Op maandag 4 oktober 2010 15:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld werken - al vind ik 'convertor' wat vreemd klinken - maar ik vroeg me vooral af waarom het bij ClickToFlash ineens niet meer werkte. Die heb ik namelijk al
Garageband?quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:14 schreef Nashje het volgende:
Ik ben opzoek naar een heel simpel audio montage programma. Het is maar om 3 stukjes audio aan elkaar te plakken... Was zelf in iMovie wat aan het kloten, maar lukt niet helemaal. Dank alvast.
http://www.nu.nl/gadgets/(...)uurder-dan-ipad.htmlquote:Galaxy Tab fors duurder dan iPad
AMSTERDAM – De Samsung Galaxy Tab gaat in Nederland flink meer kosten dan de iPad van Apple. Bovendien vraagt Samsung in Nederland meer geld voor de tablet dan in bijvoorbeeld Engeland en de Verenigde Staten.
De Galaxy Tab zal waarschijnlijk in november in Nederland verkocht worden. De 16GB-variant zal 749 euro kosten en voor de 32GB-variant moet 849 euro betaald worden. Dat bevestigt Samsung tegenover NU.nl.
Nauwelijks.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:25 schreef retorbrapi het volgende:
Is er uberhaupt iemand die Ping gebruikt?
Oef. Ik vind wat Apple vraagt ook te veel maar dat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gadgets/(...)uurder-dan-ipad.html
499 voor een iPad is duur?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Oef. Ik vind wat Apple vraagt ook te veel maar dat.![]()
Wel benieuwd welke hardware ze daar gaan verkopen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
499 voor een iPad is duur?
Ondertussen hebben ze in Redmond de kopieermachine weer aan het werk gezet:
[ afbeelding ]
Ze hebben al vier van die Microsoft Stores, inclusief een plek waar je hulp kan krijgen van experts, genaamd de Answer Bar...
Muizen, toetsenborden, Zunes..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:57 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Wel benieuwd welke hardware ze daar gaan verkopen.
Tja, als je al een laptop hebt en een iPad (of welke tablet dan ook) alleen zou gebruiken voor wat youtube, internetten en misschien wat leuke apps op de bank, plus het feit dat ik student ben, ja dan is het duur.quote:
Geweldig inderdaadquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:38 schreef rubje het volgende:
kennen we nog die late nite talkshow van Greg.... op CBS die over de Zune heeft en het "Zune zucks"heeft?
Iemand die dat YouTube filmpje nog kent?
wat heb je er nu aan de apple tv als er nog geen content beschikbaar is in NL?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:45 schreef ChungLingSoo het volgende:
Woei!
Vriendinnetje heeft net een Apple TV voor me meegenomen uit NY!
Wat glimt ie onder de tv!!
Ik heb geen hmdi kabel
Aan de andere kant hangt mijn Mini al aan de tv, dus who cares. Mooi doosje, lief lichtje, en mocht
het nodig zijn kan ie tijdelijk als paperweight dienst doen
Idd, streamen vanaf je mac of iOS ding. Er zijn mensen die een AirPort Express kochten alleen voor AirTunes, $99 voor een kastje dat ook video aankan is dan niet duurquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:20 schreef PimD het volgende:
Je kunt toch gewoon de content in je library bekijken?
Tja, dus dan koop je een crippled mediaplayer die maar een handjevol formaten aankan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
AppleTV: toch een van mijn beste Apple-aankopen ever. Voor de 1080p hebben we de PS3 en heel erg veel verschil zie ik nu ook weer niet.
die is wel erg flauw. niet echt grappig ook.quote:
Ik dacht dat ik hem in Duitsland bij de APR ook gezien hadquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Idd, streamen vanaf je mac of iOS ding. Er zijn mensen die een AirPort Express kochten alleen voor AirTunes, $99 voor een kastje dat ook video aankan is dan niet duur
Als hij hier te koop is haal ik er misschien ook wel een.
Nee hoor, hij is wel grappig!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:54 schreef Adames het volgende:
[..]
die is wel erg flauw. niet echt grappig ook.
Die formats zijn geen probleem als je al een Mac hebt en je met ATVFlash een hele hoop kan toevoegen. Zo crippled is ie niet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, dus dan koop je een crippled mediaplayer die maar een handjevol formaten aankan.
"Ik zie niet zoveel verschil" is niet echt een argument natuurlijk. In dit geval zijn er toch echt veel betere alternatieven.
nlondertils.com en Submerge: 3 minuten werk om ondertitels onder een AppleTV-format te krijgen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:29 schreef retorbrapi het volgende:
Voordat dat ding 1080p en apps aankan vind ik het een faal. Beiden zijn een kwestie van tijd natuurlijk, maar op dit moment vind ik het niks. Ook omdat je nog niet makkelijk NL ondertitelde films kan kijken
3 minuten te veel aangezien andere het wel normaal doen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 07:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
nlondertils.com en Submerge: 3 minuten werk om ondertitels onder een AppleTV-format te krijgen.
Waarom is dat geen probleemquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die formats zijn geen probleem als je al een Mac hebt
Kom zeg, is het argument hier niet altijd "it just works" En nu ga je roepen dat je de boel kan hacken en dat hij dan niet crippled is.quote:en je met ATVFlash een hele hoop kan toevoegen. Zo crippled is ie niet.
De PS3 is dan ook op de eerste plaats een gamedevice en geen dedicated mediaplayer. En daarnaast is het simpelweg belachelijk dat in deze tijd van HD TV's apple nog steeds kiest voor HD Ready en meer niet. Daar kan je 5 jaar geleden nog wel zonder problemen mee wegkomen, maar nu kunnen alternatieven van 79,- simpelweg (veel) meer.quote:En dat alternatief staat ook hier. En ik zie weinig verschil is dan voor mij wel een argument; ik kijk eerder een HD film op de AppleTV dan een bluray op de PS3
Precies, embedded, .srt, .subquote:Op woensdag 6 oktober 2010 07:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
3 minuten te veel aangezien andere het wel normaal doen.
Nogmaals, voor 79,- euro en twee jaar geleden voor 149,- had je een apparaat dat veel meer kan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mijn AppleTV met ATV-flash pakt .mkv ook; andere formats download ik niet. En die embedded srt pakt ie dan ook prima. Downloaden, doorsluizen naar AppleTV en afspelen maar.
En ik zeg niet dat 'it just works'; mijn iPhone en iPad zijn ook gehackt. Voor nog geen 200 euro heb ik al twee jaar erg veel plezier van mijn AppleTV.
Nogmaals, ik heb bijzonder veel plezier van mijn AppleTV. En wat ie doet 'out-of-the-box' is voor mij erg prima; wat ie doet met een atv-flash is voor mij erg erg prima.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, voor 79,- euro en twee jaar geleden voor 149,- had je een apparaat dat veel meer kan.
Leuk voor je.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb bijzonder veel plezier van mijn AppleTV. En wat ie doet 'out-of-the-box' is voor mij erg prima; wat ie doet met een atv-flash is voor mij erg erg prima.
Altijd vervelend als mensen feiten en eigen mening door elkaar halen. Ik kan me Swets z'n redenatie prima voorstellen hoor, maar ik kan me net zo goed indenken dat Walter tevreden is met zijn AppleTV. Hangt er maar net vanaf wat je ermee wil doen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het blijft een device met een zeer slechte prijs/kwaliteit verhouding.
Inderdaad vervelend dat je dat doet. De feiten kan je meten en bekijken en kan je vrij snel tot de conclusie komen dat de prijs kwaliteit verhouding zeer slecht is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Altijd vervelend als mensen feiten en eigen mening door elkaar halen. Ik kan me Swets z'n redenatie prima voorstellen hoor, maar ik kan me net zo goed indenken dat Walter tevreden is met zijn AppleTV. Hangt er maar net vanaf wat je ermee wil doen.
Ik ken ook iemand die, nadat hij twee andere mediaplayers afgekeurd had, erg blij was met zijn AppleTV. Vorige generatie, zonder ATV Flash of wat dan ook. Ja, het kon wat minder dan die anderen maar het werkte wel gewoon goed allemaal. En ik had niet verwacht dat ik dat in een Apple SC ooit nog uit zou moeten leggen
Ik vind 99 euro voor een video-, foto- en audiostreaming device ook niet slecht, trouwens. Zoals ik al eerder zei, er zijn mensen die 89 euro uitgeven aan een Airport Express alleen voor AirTunes..
En op welk meetbaar kwalitatief punt schiet de AppleTV dan tekort?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
Inderdaad vervelend dat je dat doet. De feiten kan je meten en bekijken en kan je vrij snel tot de conclusie komen dat de prijs kwaliteit verhouding zeer slecht is.
Ga je doen alsof je dom bent? Want dan zijn wij snel uitgepraat.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En op welk meetbaar kwalitatief punt schiet de AppleTV dan tekort?
Die eisen zijn voor iedere persoon anders, precies wat ik al zei. Voor Swets en voor jou voldoet de AppleTV duidelijk niet aan de eisen die jullie hebben en dan is de prijs/kwaliteit verhouding inderdaad slecht. Maar anderen, zoals Walter, hebben andere eisen. Voor hen voldoet de AppleTV blijkbaar wel. En dan is 99 euro een prima prijs voor een apparaat dat precies doet wat je wilt, een prima prijs/kwaliteitverhouding dus. Je kunt dus niet objectief stellen dat de prijs/kwaliteitverhouding per definitie slecht is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Daar begon het hele gesprek mee. En zelfs jij kan bedenken wat voor eisen je kan stellen aan een hedendaagse mediaplayer.
Maar de AppleTV kan ook (nog?) niet de media van die externe/gedeelde schijf lezen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:59 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb een paar weken voor de lancering van de nieuwe Apple TV zo'n WD TV Live gekocht. Ben er erg tevreden mee, het enige waar ik minder over te spreken ben is de netwerkverbinding; 9 van de 10 keer ziet hij de externe HD die ik aan mijn Airport Extreme heb hangen niet. Dus ik prik die schiijf nu toch maar gewoon via USB erin. Overweeg wel die nieuwe ATV te kopen om die reden.
Ehm nee. Dit is een Apple-topic en ik post een aardig verhaal over een feit dat veel mensen over het hoofd zien; dat Apple nu vooral in het nieuws is en besproken wordt vanwege iPhone en iPad, maar dat de oorspronkelijke core business - computers - de afgelopen jaren ook enorm is gegroeid. Ik vond het interessant.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:40 schreef rubje het volgende:
is dit een poging andermaal een veer in de welbekende Apple reet te steken met deze link?
Vast en zeker, ik heb het gedaan, en alles ging goed. nou, dat is een wonder bij mijquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:58 schreef ScarFace- het volgende:
Mn iPod is nu aan het syncen met Itunes. Hopen dat alles goed gaat.
Kan iemand die Ballmer uit zijn lijden verlossen?quote:Question: “We haven’t had a Windows tablet come out yet [...] we do see the prototypes coming out all the time but I do remember you saying that it’s going to run full Windows 7. [...] are we going to have like a tablet version of Windows Phone 7 or a tablet of Windows Embedded 7 coming out? [...] To me, although [Windows 7] is touch enabled, I don’t think it’s great for a small 7″, 9″ device.”
Mr Ballmer’s response: “Yeah, what you’ll see over the course of the next year is us doing more and more work with our hardware partners creating hardware-software optimisations with Windows 7 and with Windows 7 Media Center [...] Media Center is big and, when people say ‘hey, we could optimise more for clients’ I think what they generally mean is ‘Big Buttons’. Big Buttons that’s, I think, a codeword for Big Buttons and Media Center is Big Buttons not Little Buttons. I’m not trying to trivialise that – it’s a real issue.
Zou mij niet verbazen dat Steve Ballmer door apple betaald wordtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ballmer: we maken grotere knoppen in Windows 7 interface en het kan zo op een Tablet draaien
[..]
Kan iemand die Ballmer uit zijn lijden verlossen?
Echt he? Totaal visieloze rukker met teveel macht.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:22 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen dat Steve Ballmer door apple betaald wordt
Yup, Devonthink Pro Office zelfs aangeschaft. Heb ook een ScanSnap S510M scanner staa, Moet 't nog heeeeel actief gaan gebruiken, maar mooi pakket. En iPad-app kan ieder moment gereleased worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Enfin, gebruikt iemand hier DevonThink Pro (Office)??
Er is serverfunctionaliteit ingebouwd, maar die draai je vanaf een van je Macs. Vanaf andere apparaten benader je die via een webinterface of iPhone (en dadelijk iPad).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ja, dat zag ik al, dus vandaar dat ik geinteresseerd raakte. Hoe sync jij je database over meerdere Macs (if at all, of course)?
Het lijkt er nl. op dat de inbox lokaal bewaard blijft, terwijl ik de database op dropbox wil zetten.
quote:DEVONthink Pro Office allows you to give others on the local network access to your database using a standard web browser on any operating system (including Windows and Linux). The embedded web server provides an interactive web interface that allows you to browse and search all open and shared databases, preview documents, and add notes to the inbox. Alternatively it offers a simple search-engine-like search for those users who don't need all the functionality of the full web interface.
Sharing a database
By default, DEVONthink Pro Office does not share any database. To share a database, open it, then show its properties, File > Database Properties, and check Shared Database. Uncheck this property to keep this database from being shared.
To find out the address of your shared database, open Preferences > Server. You can start and stop the web server here and also find your web server's address. When the web server is running you can also find DEVONthink Pro Office in the Bonjour menu of your web browser.
Wat ik eruit begrijp (zelf nog niet getest) wel idd. Anders es op de site zoeken of iemand al heeft geprobeerd om het via MobileMe of dropbox aan de gang te krijgen. Zou handig zijn... Al gebeurt heel wat functionaliteit natuurlijk in het programma zelf (verbanden tussen files zoeken etc.).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aha, dus als ik (bijv.) op mijn werk ben en ik wil de database op mijn iMac benaderen (eigenlijk dus op mijn dropbox) moet mijn iMac aanstaan?
Evernote blijft geniaal iddquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:20 schreef De_Hertog het volgende:
Andere optie is nog Evernote, doet ook aan syncing, webinterface, iPhone- en iPad-programma en bij gemiddeld gebruik helemaal gratis. Het heeft weinig teken- en modelleerfuncties, maar wel weer tekstherkenning in afbeeldingen. Ik vind het erg prettig werken, kan niet meer zonder.
Die iPad-applicatie is ook prachtig. Nu alleen nog een iPad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Evernote blijft geniaal idd![]()
. Erg handig om foto's voor OCR naartoe te sturen. Gebruik 't ook om screenshots van artikelen @ iPad naartoe te sturen. Handig
.
Nadeel is de beperkte opslagruimte.
Klopt, maar dan nog is 't 'maar' 500 MBquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die iPad-applicatie is ook prachtig. Nu alleen nog een iPad.
Opslagruimte kun je bij kopen, $45 per jaar is niet veel voor Premium vind ik.
Ja, maar ik pomp er wel meer dan de gratis 500 mb per maand doorheen: die viel dus al af.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:20 schreef De_Hertog het volgende:
Andere optie is nog Evernote, doet ook aan syncing, webinterface, iPhone- en iPad-programma en bij gemiddeld gebruik helemaal gratis. Het heeft weinig teken- en modelleerfuncties, maar wel weer tekstherkenning in afbeeldingen. Ik vind het erg prettig werken, kan niet meer zonder.
Oh, dat wist ik niet, dacht dat het wel meer was. Ik kan me voorstellen dat 500MB ook een keer opraakt ja. Vreemd dat je niet nog meer bij kunt kopen eigenlijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt, maar dan nog is 't 'maar' 500 MB.
Psies. Dat je kunt bijkopen is prima, maar nu blijft dat toch beperkt. Bijbetalen voor onbeperkt zou logischer zijn geweest.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet, dacht dat het wel meer was. Ik kan me voorstellen dat 500MB ook een keer opraakt ja. Vreemd dat je niet nog meer bij kunt kopen eigenlijk.
Ja, ik heb net eens gekeken op het forum en zie zelfs een aantal berichten van mensen die best nog meer willen betalen voor extra upload. Snap niet zo goed waarom ze dat niet inbouwen, lijkt me redelijk eenvoudig.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Psies. Dat je kunt bijkopen is prima, maar nu blijft dat toch beperkt. Bijbetalen voor onbeperkt zou logischer zijn geweest.
31 augustus 2010.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:59 schreef t0sti het volgende:
weet iemand wanneer autoCAD voor mac uitkomt?
aangezien de app al in de app store staat (gratis)
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:05 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop dat Microsoft Adobe overneemtWat een bazenbedrijf zou er dan ontstaan
Te krijgen in de smaken Microsoft Photoshop Home Basic, Microsoft Photoshop Home Premium, ...quote:
Nee het probleem is dat die andere spelers met een zelfde of lagere prijs net zo goed zijn in alle randzaken zoals navigatie, netwerk, wifi streaming EN daarnaast gewoon 1080p en alle bestandsformaten ondersteunen. Daar valt weinig op af te dingen hoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die eisen zijn voor iedere persoon anders, precies wat ik al zei. Voor Swets en voor jou voldoet de AppleTV duidelijk niet aan de eisen die jullie hebben en dan is de prijs/kwaliteit verhouding inderdaad slecht. Maar anderen, zoals Walter, hebben andere eisen. Voor hen voldoet de AppleTV blijkbaar wel. En dan is 99 euro een prima prijs voor een apparaat dat precies doet wat je wilt, een prima prijs/kwaliteitverhouding dus. Je kunt dus niet objectief stellen dat de prijs/kwaliteitverhouding per definitie slecht is.
Precies. Zonder content, slaat dat ding echt als een tang op een varken. Het is alsof je een iTunes store hebt zonder muziek en een speler erbij die alleen AAC files kan afspelen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het enige wat de apple tv meerwaarde zou geven is content, maar juist DIE is niet beschikbaar in Europa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |