Hoe een bedrijf met een paar producten, wat zijn het er, alles bij elkaar, 35 stuks? en een dienst, Itunes, meer waard is dan de hele belgische beurs.quote:De beurswaarde van Apple is nu groter dan die van alle beursgenoteerde Belgische bedrijven, meldt economist Geert Noels.
De beurskoers van Apple is de voorbije jaren explosief gestegen dankzij het commerciële succes van opeenvolgende Apple-producten. Het computer- en elektronicabedrijf groeide daarmee uit tot het tweede grootste bedrijf op de Amerikaanse beurs, na Exxon.
De beurskapitalisatie van Apple bedraagt nu zowat 259 miljard dollar, nipt meer dan de hele waarde van de Brusselse beurs, schrijft Noels op zijn website EconoShock.
En dat is toch wel een bijzonder groot bedrag, vindt Noels. ‘Hoewel we bij Econopolis (het bedrijf van Noels, red) een grote fan zijn van Apple, betwijfelen we toch of het bedrijf nog in staat is om de beleggers positief te blijven verrassen’, schrijft hij.
Niemand had toen ooit kunnen verwachten dat Jobs het bedrijf zo enorm het succes zou injagenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:46 schreef koekjestrommeltje het volgende:
bekeek laatst het verloop van het aandeel apple.
iets van 900% gestegen over ik geloof 10 jaar
had ik maar ....
Nee, Apple is het meest waardevolle technologiebedrijf, heeft MS van de eerste plaats verslagen, wat google waard is weet ik zo even niet, maar minder dan Apple en MSquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:46 schreef Stokstaart het volgende:
Tja Google is een zoekmachine , en waarschijnlijk ook meer waard dan België
Koning Appel haalt Belgie uit het slobquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:58 schreef DeParo het volgende:
Apple moet de aandelen verkopen en daarna Belgie gewoon opkopen haha en koning spelen.
Heb ik jou een keer geneukt en niet meer teruggebeld?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:13 schreef Falco het volgende:
Typisch weer een dom nietszeggend Pietverdriet-topic dat door hem en overigens ook de Belgische pers verkeerd geïnterpreteerd wordt. De waarde van België staat natuurlijk niet gelijk aan de beurskapitalisatie van alle aandelen genoteerd aan de Brusselse beurs.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb ik jou een keer geneukt en niet meer teruggebeld?
Komt Apple op de marktquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:58 schreef DeParo het volgende:
Apple moet de aandelen verkopen en daarna Belgie gewoon opkopen haha en koning spelen.
Mijn België, wat doe jequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even en de schimmels in mijn koelkast zijn meer waard dan Belgie. Tenslotte, hoe kan iets waarde hebben als het niet meer bestaat!11!einz!
[..]
Komt Apple op de markt
"Hey wat ziet dat Belgie daar er goed uit, doet u mij maar 1 exemplaar"
"Astublieft meneer"
*Apple neemt Belgie aan en begint er keihard op de te stampen*
"Meneer wat doet u nu?!"
"Ik heb het toch gekocht whehehehe"
Nou, ik denk dat Steve zelf goed heeft bijgedragen aan die hype. Hij heeft niet reactief toe zitten kijken hoe de hype ontstond.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:49 schreef Nibb-it het volgende:
Steve is vast blij dat zijn spulletjes allemaal zo ongelooflijk gehyped zijn.
Forrest Gump.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:54 schreef Barcaconia het volgende:
Lieutenant Dan got me invested in some kind of fruit company. So then I got a call from him, saying we don't have to worry about money no more.
nee dan is Apple enkel de baas over alle Belgische beursgenoteerde bedrijvenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:58 schreef DeParo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dan is Apple enkel de baas over alle Belgische beursgenoteerde bedrijven
voor het land (letterlijk en figuurlijk) zelf moet je flink wat meer euro's neertellenÍk denk... OVER 9000!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |