Mijn macbook is erggg warmquote:Op donderdag 23 september 2010 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Meer mensen bij wie hun mac nogal warm wordt na die laatste security update?
Maar verkoopt de Trackpads dan weer niet. Ja, ze staan wel op de site, maar ze hebben hem nietquote:Op donderdag 23 september 2010 19:07 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dixons accepteert die bonnen volgens mij.
Nu er nog vernoemD van maken en dan is issie compleetquote:Op donderdag 23 september 2010 20:19 schreef Renesite het volgende:
Planetoide moest het zijn... fuck. Wissel het zelf wel
( http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)emd-naar-Cruijff.htm )
Hij is net gemaakt, dus veel vergelijkingsmateriaal had/heb ik niet meer. Toch heb ik het sterke vermoeden dat hij koeler was voor de update, in de periode tussen het ontvangen van de gemaakte macbookje en de update.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook sinds de laatste update?
Hij staat nu niet ingesteld op automatisch synchroniseren. Dat deed ik op mijn oude computer zelf als ik dat wilde.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe plaats je nu muziek op je iPod? Synchroniseer je of staat hij ingesteld op "handmatig beheren"?
Enig idee wat helpt?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Had ik ook met 4Gb: gewoon gaan swappen met 2Gb inactief geheugen
Rebooten. Of soms permissies laten herstellen, omdat OSX dan het inactieve geheugen om onduidelijke reden wel gaat vrijgeven.quote:
Ja rebooten, die kende ik, maar ik heb toch geen geld uitgegeven aan een (#%#%-ing Windows-bak.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Rebooten. Of soms permissies laten herstellen, omdat OSX dan het inactieve geheugen om onduidelijke reden wel gaat vrijgeven.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:32 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ja rebooten, die kende ik, maar ik heb toch geen geld uitgegeven aan een (#%#%-ing Windows-bak.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:32 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ja rebooten, die kende ik, maar ik heb toch geen geld uitgegeven aan een (#%#%-ing Windows-bak.
Nik Dfine. http://www.niksoftware.com/dfine/en/entry.phpquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:12 schreef Junkie het volgende:
Niet helemaal een Apple vraagje, maar weet dat er wat fotografen hier aan de SC mee doen.
Wie heeft een goede tip voor een goed programma (voor OSX) om ruis weg te filteren op foto's? (Of een plug-in)
Ik heb wel wat programma's gezien, maar misschien hebben jullie een gouden tip.
studentenkorting is 12% en je krijgt volgens mij een gratis printerquote:Op vrijdag 24 september 2010 15:46 schreef Renesite het volgende:
MaxMe in assen gaat morgen open, 10% korting op alle iMacs
8%quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:07 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
studentenkorting is 12% en je krijgt volgens mij een gratis printer
en de meeste mensen kennen vast wel iemand die studeert
ik zie dat de korting is gedaald, maar ik krijg nog steeds 10% korting als ik via surfspot inlog en een gratis printer als ik een imac 21,5 inch neem.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wou net zeggen, ik kreeg echt niet 12%
Dankje, die ga ik ff bekijken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nik Dfine. http://www.niksoftware.com/dfine/en/entry.php
Plugin voor zowel Aperture als Photoshop.
Veel beter bestaat volgens mij niet.
Beter! Ziet er een stuk beter uit en werkt daardoor prettiger. Nog geen problemen tegengekomen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gebruikt er al iemand Office:2011 for Mac? En zo ja, beter of kutter dan de 2008 versie?
10% is niet bij elke onderwijsinstelling zo. Verder krijg je die printer ook als je hem bij een reseller koopt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:07 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
ik zie dat de korting is gedaald, maar ik krijg nog steeds 10% korting als ik via surfspot inlog en een gratis printer als ik een imac 21,5 inch neem.
¤ 1.079,33 met korting - ¤ 1.199 zonder korting
Ja. Het is vooral veel sneller. Maar ik gebruik enkel Word en heel heel soms Excel.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gebruikt er al iemand Office:2011 for Mac? En zo ja, beter of kutter dan de 2008 versie?
First-gen AppleTV en ATVFlash?quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:50 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb momenteel geen TV en ben erg onder de indruk van Plex. Probleem is dat de meest voor de hand liggende oplossing op Plex te draaien een Mac Mini is, en dat is me eigenlijk een wat te duur apparaat als mediacenter. Hebben jullie nog andere ideeën?
quote:In iTunes 10.0.1 zijn een aantal belangrijke problemen verhopen, waaronder:
• Een probleem waarbij de beeldkwaliteit van een video veranderde afhankelijk van het al dan niet weergeven van de schermregelaars.
• Een probleem waarbij iTunes onverwacht werd gestopt tijdens interactie met albumillustraties die in een afzonderlijk venster werden weergegeven.
• Een probleem dat van invloed was op de prestaties van sommige visuele effecten van derden.
• Een probleem waarbij de iTunes-bibliotheek en -afspeellijsten leeg werden weergegeven.
• Een probleem waardoor een incompatibiliteit ontstond met sommige gedeelde bibliotheken van derden.
iTunes 10 bevat allerlei nieuwe functies en verbeteringen, waaronder:
• Maak kennis met Ping. Met Ping kunt u uw favoriete artiesten en vrienden volgen of kennismaken met de grootste muziekfans ter wereld. Ontdek zelf de muziek die door iedereen wordt besproken, beluisterd en gedownload.
• Uw favorieten afspelen op de nieuwe iPod touch, iPod nano, iPod shuffle en Apple TV.
• Muziek draadloos afspelen met AirPlay via voor AirPlay geschikte luidsprekers, de receiver van uw home-theatersysteem en iPod-accessoires.
• Allerlei verbeteringen in de interface vindt u overal in iTunes.
• Snelheidsverbeteringen zorgen ervoor dat iTunes sneller werkt en beter reageert.
• Extra stemondersteuning met VoiceOver Kit voor de iPod.
Ga voor informatie over de beveiligingsaspecten van deze update naar:http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=nl_NL
Ja het viel mij ook opquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
. Zo haal je het weg: http://gidden.net/tom/201(...)-from-itunes-10-0-1/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vul het in op store.apple.com/nlquote:
Exif data, anders geloven we je niet. Met bijbehorende emoticonsquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:18 schreef nils7 het volgende:
De schade van een bezoekje aan A-mac vandaag:
[ afbeelding ]
Maar anyway... heb er een grotere HDD in laten zetten en ik wil straks data van mijn oude MBP overzetten ik weet dat het zou moeten kunnen met (bonjour volgens mij) maar ik google er op maar kan er niks van vinden.
Heb nog ff want hij is nog aan het installeren!
ik zou firewire nemen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:47 schreef nils7 het volgende:
Ben er al achter met een ethernet kabel
Vergeten mee te nemen vandaagquote:
Target disk en Firewire: moet je wel een FireWire-kabel hebben gekocht vanmiddagquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:33 schreef nils7 het volgende:
op het kwijlen na... hoe werkt het overzetten van mac naar mac (kan niks vinden op google)... iemand enig idee?
Hmz, nou ja ethernet werkt wel. Maar ik vond het niet zo robuust als over firewire. Maar das alweer 2 jaar geleden ondertussen.quote:
Nettopje (met ION chip voor HD playback, hdmi output) en XBMC live-cd er op een optie? Lijkt me een Mac Mini inderdaad niet waard.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:50 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb momenteel geen TV en ben erg onder de indruk van Plex. Probleem is dat de meest voor de hand liggende oplossing op Plex te draaien een Mac Mini is, en dat is me eigenlijk een wat te duur apparaat als mediacenter. Hebben jullie nog andere ideeën?
http://www.daisydiskapp.com/quote:Op zondag 26 september 2010 12:30 schreef nils7 het volgende:
Godverse....
En ja hoor waar ik al bang voor was is gebeurt.
Alles netjes over gezet!
Mijn oude MBP was 160GB, helemaal vol gestampt met geen idee
Want had m al een keer opgeschoond en er zou veel meer vrij moeten zijn!
Anyways nu dus alles over gezet en van de 500GB heb ik nog 200 over... rarara hoe kan dat!
thnxquote:Op zondag 26 september 2010 13:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.daisydiskapp.com/
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan: Meerwaarde van Macbook Pro?.quote:Op zondag 26 september 2010 15:13 schreef gerbenp het volgende:
Ik twijfel tussen de 13" macbook / macbook pro of de 15". Iemand die me kan helpen bij deze keuze?
Hij is gecombineerd met de audio out in 1 poort.quote:Op zondag 26 september 2010 14:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
thnx
Ik kom er nu achter dat ik er geen line in meer op mn macbookje zit...?
[edit]
Aah volgens de specs wel... ben alleen benieuwd waar die zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 september 2010 19:09 schreef mac_this het volgende:
Iemand die weet of de Afstandsbediening van iPod het ook op de nieuwe iPod Touch doet? (zonder ontvanger extra bij?)Als je een dock met IR hebt, dan kan je hem gebruiken. De iPod Touch heeft geen IR.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand?quote:Op zondag 26 september 2010 18:31 schreef Snuf. het volgende:
[..]
ik heb adium en msn maar ik zie geen groepschat?
Misschien dat dit helpt...quote:Op zondag 26 september 2010 19:29 schreef Snuf. het volgende:
Weet iemand hoe ik mijn iTunes kan overzetten vanaf mijn PC naar Mijn MAC?
oké, en dat die dock moet ook persé van apple zijn? of werkt die van de blokker ook met de IRemote? of weet je dat niet?!quote:Op zondag 26 september 2010 19:24 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als je een dock met IR hebt, dan kan je hem gebruiken. De iPod Touch heeft geen IR.
Zeg, we proberen hier een fatsoenlijke slowchat voor liefhebbers van mooie spulletjes te houden hè!quote:
Volgens mij kan dat alleen met de backup manier.quote:Op maandag 27 september 2010 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
Zo, nieuwe iPhone binnen. Mooi ding.
Is er een manier om alleen de smsjes van het oude toestel over te zetten, bij voorkeur zonder jailbreak? Ik heb niet zo'n zin om een backup die al zo lang meegaat terug te zetten, bovendien zit de oude nog op 3.1, maar ik zou het wel handig vinden als ik m'n oude berichten mee kan nemen.
Dat hangt helemaal van de dock af. Daar moet je de type/specs ff van posten.quote:Op zondag 26 september 2010 20:50 schreef mac_this het volgende:
[..]
oké, en dat die dock moet ook persé van apple zijn? of werkt die van de blokker ook met de IRemote? of weet je dat niet?!
(og, en alvast bedankt voor je antwoord)
Dit misschienquote:Op maandag 27 september 2010 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
Zo, nieuwe iPhone binnen. Mooi ding.
Is er een manier om alleen de smsjes van het oude toestel over te zetten, bij voorkeur zonder jailbreak? Ik heb niet zo'n zin om een backup die al zo lang meegaat terug te zetten, bovendien zit de oude nog op 3.1, maar ik zou het wel handig vinden als ik m'n oude berichten mee kan nemen.
Oh, de kans is ook wel groot dat het goed gaat, maar mijn 3.1 installatie gaat al mee sinds het nog een 1.0 installatie was en ik heb er in die tijd aardig wat op geïnstalleerd en waar van verwijderd, dus ik vond het eigenlijk wel een mooi moment voor een nieuw beginquote:Op maandag 27 september 2010 16:25 schreef Junkie het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat alleen met de backup manier.
En een backup van 3.1 naar 4.x ging gewoon goed hier.
Je kunt bij syncen aangeven dat je alleen de contactpersonen wilt synchroniseren, niet de muziek. En anders kun je het programma PhoneView gebruiken waar het nog niet zo heel lang geleden over ging.quote:Op maandag 27 september 2010 16:45 schreef Snuf. het volgende:
Weet iemand een manier om mijn contacten van mijn iphone op mijn mac te zetten? Ik durf nog niet te sincken want mijn iPhone heeft veel muziek die niet op mijn mac staat.
quote:Op maandag 27 september 2010 16:25 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal van de dock af. Daar moet je de type/specs ff van posten.
Vaak werkt 't wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |