In ieder geval veel beter in het debat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef Jovatov het volgende:
Cohen is een lachertje, maar of Bos nu zoveel beter was?
Ja maar niet voor het land en dat lijkt me toch het belangrijkste.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In ieder geval veel beter in het debat.
Een tenenkrommende vertoning.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb ook wel eens interviews met Cohen gezien waarin hij overkwam als een welbespraakte, scherpe geest. Maar moet helaas bekennen dat hij mij behoorlijk teleurstelt. Gisteren was ook een nogal lullige vertoning.
Bos had weinig keus wat betreft die bankenoperaties... Een VVD-minister had wrs precies hetzelfde gedaan. Faillissement van ABN of ING was geen optie, veel te ontwrichtend voor het land.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar niet voor het land en dat lijkt me toch het belangrijkste.
Zijn sinterklaas spelen kost ons nog jaren lang geld en dan sinterklaas spelen voor alle banken behalve DSB.
Elke bank was net zo fout. Hij is en blijft een eikel.
Hij is zo ongeveer een generatie ouder dan de huidige fractievoorzitters.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:42 schreef Sachertorte het volgende:
Ja. Flop Cohen is vast een aardige man, maar hij doet er verstandig aan om vervroegd met pensioen te gaan, tenminste als je de PvdA een warm hart toedraagt. Van mij mag hij (dus) nog wel even blijven zitten.
Dit dus.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bos had weinig keus wat betreft die bankenoperaties... Een VVD-minister had wrs precies hetzelfde gedaan. Faillissement van ABN of ING was geen optie, veel te ontwrichtend voor het land.
quote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:09 schreef Pool het volgende:
Nou ja, Wouter bedankt in ieder geval! Hard en goed gewerkt als minister tijdens de crisis en ook zeer goed de rug recht gehouden in de kwestie Uruzgan. Een sociaal-democratisch hart, maar niet op de naiëve manier van de SP, maar met oog voor nationale werkgelegenheid en de financiële huishouding.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:35 schreef Pool het volgende:
Tja, met Cohen zullen ze waarschijnlijk niet veel stemmen verliezen of zelfs winnen, maar ik heb zelf gewoon meer met de koers Bos. Even wennen dus.
Bos is beter dan Cohen, erg veel meer positiefs krijg ik mijn bek niet uit over een PVDAérquote:Op dinsdag 14 september 2010 11:47 schreef Pool het volgende:
Bos heeft er zelfs ten opzichte van de Belgen nog veel weten uit te slepen. Bos is de politicus die door het Nederlandse volk op de blote knietjes bedankt zou moeten worden voor zijn goede werk, maar anderzijds snap ik wel dat inzicht in die materie de meeste Nederlanders boven de pet gaat en dat het vaak strategisch niet handig is om een politicus 'van de andere partij' de eer te geven die hem toekomt.
Haha. Geldt eigenlijk ook voor mij.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bos is beter dan Cohen, erg veel meer positiefs krijg ik mijn bek niet uit over een PVDAér.
Ik zie dat niet direct als een probleem. Ik denk dat Kroes het bv prima zou doen met deze veertigers. Het probleem van Cohen is niet gelegen in zijn leeftijd.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij is zo ongeveer een generatie ouder dan de huidige fractievoorzitters.
Halsema, Rutte, Pechtold, Thieme, Van de Staay, het zijn allemaal veertigers en wat moet je dan als zestiger?
Noem mij eens 3 redenen, nee 2 redenen, nee 1 reden waarom. Lol. Je hebt gelijk hoor trouwens, ben het met je eens. Bos was een veel beter debater.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In ieder geval veel beter in het debat.
Het was altijd genieten met Bos in het debat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:51 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Noem mij eens 3 redenen, nee 2 redenen, nee 1 reden waarom. Lol. Je hebt gelijk hoor trouwens, ben het met je eens. Bos was een veel beter debater.
Huh?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Ik vond Cohen juist erg goed gister bij P&W.
Ik vind het een verlies voor het land dat Bos uit de nationale politiek is. Een kundig en verstandig man. Jammer dat hij de PvdA niet volledig naar zijn denkbeelden heeft kunnen hervormen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:47 schreef Pool het volgende:
Bos heeft er zelfs ten opzichte van de Belgen nog veel weten uit te slepen. Bos is de politicus die door het Nederlandse volk op de blote knietjes bedankt zou moeten worden voor zijn goede werk, maar anderzijds snap ik wel dat inzicht in die materie de meeste Nederlanders boven de pet gaat en dat het vaak strategisch niet handig is om een politicus 'van de andere partij' de eer te geven die hem toekomt.
Wat precies? Kun je dit uiteenzetten?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Hoe hij uiteenzette hoe de PvdA haar positie op het ogenblik beschouwd.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat precies? Kun je dit uiteenzetten?
Hij heeft zijn kans om met links iets neer te zetten wel heimelijk gemist denk je niet ?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe hij uiteenzette hoe de PvdA haar positie op het ogenblik beschouwd.
Cohen moet zijn rol nog vinden, aan groeien daarin is hij nog helemaal niet toe. Bos was geschikter geweest in deze situatie, maar die is ook maar tijdelijk, daarnaast doet de PvdA niet aan sterke fractievoorzitters naast een kabinetsdeelname, stel je voor, straks wordt er in de volksvertegenwoordiging gediscussieerd ipv in de achterkamertjes.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef Sloggi het volgende:
Dat stelde ik al voor de campagne begon. Bos als fractievoorzitter en Cohen als premier was een voor de PvdA perfecte combinatie geweest.
Maar wie weet, misschien groeit Cohen nog in zijn rol.
http://www.analist.be/ber(...)1+miljoen+euro+winstquote:Op dinsdag 14 september 2010 11:47 schreef Pool het volgende:
Dus ik blijf bij mijn reacties van 12 maart.
[..]
[..]
[..]
Dat is niet echt in lijn met de enorme overwinningen van de PVV in met name Rucphen (St. Willebrord), Volendam en nog zo wat volslagen blanke gebieden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:55 schreef mvdejong het volgende:
De grootste buitenlander-haters zijn tegenwoordig de mensen die dagelijks last hebben van de onaangepaste groeperingen.
Ik heb gisteren gekeken, maar er is niets meer blijven hangen dat de PvdA eigenlijk ad-hoc beslissingen neemt, in relatie tot het mogelijke aanstaande kabinet.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik mis en duidelijk visie.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh, daarom kreeg ie alsnog zoveel stemmen zeker?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:43 schreef HeatWave het volgende:
Goh, en er zijn daadwerkelijk mensen verrast, die wonen dan NIET in Amsterdam, daar kon je hem dagelijks zien falen.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik hoop van niet. Heeft niks van de uitstraling van een staatsman. Veel te weinig levenservaring.
Cohen is de man. De Obama die het land kan redden.
Dat denk je? Dat weet ik wel zeker.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:00 schreef Pool het volgende:
[..]
en ik denk zelf ook dat de lijn van Wilders de problemen slechts zal verergeren.
Dat is eenvoudig te verklaren uit de sterk behoudende inslag van die gebieden. Ze willen hun eigen cultuur bewaren, en hebben geen behoefte aan vreemde invloeden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is niet echt in lijn met de enorme overwinningen van de PVV in met name Rucphen (St. Willebrord), Volendam en nog zo wat volslagen blanke gebieden.
Maar Bos heeft niet kunnen afrekenen met de lijn Vogelaar binnen de PvdA. Bos werd op dit punt voortdurend tegengewerkt door dissidenten. Dat levert een onbetrouwbare partij op, en op dit punt wil de kiezer geen onbetrouwbare partij. Daar heeft de PvdA overigens wel vaker last van: sterk uiteenlopende meningen binnen de partij. Ze doen er verstandig aan met een eenduidig verhaal te komen.quote:Verder klopt je analyse wel hoor, dat de PvdA de problemen met integratie te lang heeft ontkend. Maar tot die groep behoorde Bos in ieder geval niet. Die erkende het probleem juist en verwees daarbij ook naar de opkomst van Fortuyn. Alleen deelde hij de oplossingsrichting niet met Wilders, en ik denk zelf ook dat de lijn van Wilders de problemen slechts zal verergeren.
Wilders moet het nou eenmaal hebben van mensen die niet weten waar ze het over hebben.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is niet echt in lijn met de enorme overwinningen van de PVV in met name Rucphen (St. Willebrord), Volendam en nog zo wat volslagen blanke gebieden.
Cohen ook niet, die is van de destijds keiharde vreemdelingenwet. Daar heeft Verdonk nog wel even stoer mee lopen doen, maar verder helemaal niets aan toegevoegd. In Amsterdam heeft hij ook behoorlijk aangepakt wat betreft de integratieproblematiek, alleen daarbij zich niet beperkt of gebruik gemaakt van stoere taal. En daar gaat het om, als je maar stoere taal uitslaat. Dat je niks van de grond krijgt doet er niet toe.quote:Verder klopt je analyse wel hoor, dat de PvdA de problemen met integratie te lang heeft ontkend. Maar tot die groep behoorde Bos in ieder geval niet. Die erkende het probleem juist en verwees daarbij ook naar de opkomst van Fortuyn. Alleen deelde hij de oplossingsrichting niet met Wilders, en ik denk zelf ook dat de lijn van Wilders de problemen slechts zal verergeren.
Cohen was nu juist ook iemand met veel ervaring in het integratievraagstuk, alleen gingen de verkiezingen hier haast niet over.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Verder klopt je analyse wel hoor, dat de PvdA de problemen met integratie te lang heeft ontkend. Maar tot die groep behoorde Bos in ieder geval niet. Die erkende het probleem juist en verwees daarbij ook naar de opkomst van Fortuyn. Alleen deelde hij de oplossingsrichting niet met Wilders, en ik denk zelf ook dat de lijn van Wilders de problemen slechts zal verergeren.
Hij valt tegen in zijn huidige rol. Afgelopen mei had ik hogere verwachtingen. Ik geloof dat hij als bestuurder wel veel meer competenties heeft dan Rutte, waar mijn quote op sloeg.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:03 schreef Scorpie het volgende:
Nou EchtGaaf, je bent wel bijgedraaid:
[..]
Volgens mij ging het zojuist over problemen rondom integratie. Problemen rondom asiel is net even wat anders.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Cohen ook niet, die is van de destijds keiharde vreemdelingenwet.
Vind jij het geen tekortkoming dat de PvdA op belangrijke vraagstukken geen vergezichten heeft en de strategie om oppositie te voeren niet vanuit een identiteit is, maar ad-hoc?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:10 schreef remlof het volgende:
Cohen is een bestuurder pur sang, in debatten komt hij niet goed uit de verf. Maar ik denk dat hij lijsttrekker van de PvdA moet blijven, bij de volgende parlementsverkiezingen (die met gemak binnen een jaar kunnen zijn) maakt de PvdA grote kans de grootste partij te worden en dan kan hij eindelijk zijn rol als minister-president gaan vervullen.
Natuurlijk moet hij nu blijven. Niettemin jammer dat de VVD, en niet de PVDA, de grote winnaar van de wisseltruc werd. Maar ik schrijf hem inderdaad ook nog niet af als toekomstig m-p.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:10 schreef remlof het volgende:
Cohen is een bestuurder pur sang, in debatten komt hij niet goed uit de verf. Maar ik denk dat hij lijsttrekker van de PvdA moet blijven, bij de volgende parlementsverkiezingen (die met gemak binnen een jaar kunnen zijn) maakt de PvdA grote kans de grootste partij te worden en dan kan hij eindelijk zijn rol als minister-president gaan vervullen.
Dat is jammer, maar de VVD heeft eigenlijk ook geen andere grondslag dan de achterban plezieren. Het zou beter zijn als ze meer visie hadden, maar het is duidelijk dat je ook zonder een verkiezing kan winnen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vind jij het geen tekortkoming dat de PvdA op belangrijke vraagstukken geen vergezichten heeft en de strategie om oppositie te voeren niet vanuit een identiteit is, maar ad-hoc?
Ik denk juist dat de PvdA op veel langere termijn denkt dan populistisch rechts. En het is een (de enig overgebleven) brede middenpartij, dus geen wonder dat er verschillende ideeën binnen de partij leven, dat is ook prima.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vind jij het geen tekortkoming dat de PvdA op belangrijke vraagstukken geen vergezichten heeft en de strategie om oppositie te voeren niet vanuit een identiteit is, maar ad-hoc?
Dit is geen argumentatie op de vraag of oppositie voeren niet vanuit een bepaalde identiteit of profiel moet komen boven ad-hoc beslissingen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:16 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Dat is jammer, maar de VVD heeft eigenlijk ook geen andere grondslag dan de achterban plezieren. Het zou beter zijn als ze meer visie hadden, maar het is duidelijk dat je ook zonder een verkiezing kan winnen.
Dat is goed dat jij dit denkt, maar onderbouw dat eens dan! Ik denk dat de PvdA op veel langere termijn denkt, omdat.....quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de PvdA op veel langere termijn denkt dan populistisch rechts. En het is een (de enig overgebleven) brede middenpartij, dus geen wonder dat er verschillende ideeën binnen de partij leven, dat is ook prima.
Nee, het is een vaststelling: het is jammer, maar niet funest in termen van electorale kansen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is geen argumentatie op de vraag of oppositie voeren niet vanuit een bepaalde identiteit of profiel moet komen boven ad-hoc beslissingen.
Bijvoorbeeld omdat ons land op langere termijn niet zonder immigratie kan ivm met de vergrijzing.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is goed dat jij dit denkt, maar onderbouw dat eens dan! Ik denk dat de PvdA op veel langere termijn denkt, omdat.....
Ik kan moeilijk oordelen of deze banken deze steun echt nodig hadden, maar het is inderdaad een feit dat Nederland een IJsland 2 was geworden als deze grote banken waren omgevallen ('wij' staan immers garant voor de spaartegoeden).quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bos had weinig keus wat betreft die bankenoperaties... Een VVD-minister had wrs precies hetzelfde gedaan. Faillissement van ABN of ING was geen optie, veel te ontwrichtend voor het land.
Laten we daar even vanuit gaan. Welke immigratie hebben we dan nodig, en hoe gaan we dat vormgeven?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat ons land op langere termijn niet zonder immigratie kan ivm met de vergrijzing.
In deze topic gaat het over de PvdA en Cohen en niet de VVD en jouw stelling dat zij alleen haar achterban pleziert.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:23 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Nee, het is een vaststelling: het is jammer, maar niet funest in termen van electorale kansen.
Sterker nog wat heeft de PvdA hier expliciet over gebezigd, waaruit blijkt dat zij veel meer een lange termijnvisie heeft?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Laten we daar even vanuit gaan. Welke immigratie hebben we dan nodig, en hoe gaan we dat vormgeven?
Juist, en daar schort het een beetje aan. Problemen die ons op lange termijn gaan treffen zijn natuurlijk onzeker, maar wat in de lucht hangt is van economische en klimatologische aard. Omdat zowel het milieu als onze munt niet (meer) op nationaal niveau te sturen zijn, is een blik naar buiten meer nodig dan ooit. Nu heeft Groenlinks het milieu gekaapt en D66 de Europese (monetaire) Unie.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is goed dat jij dit denkt, maar onderbouw dat eens dan! Ik denk dat de PvdA op veel langere termijn denkt, omdat.....
Nou ook veelal laagopgeleiden om onze steeds belangrijker wordende zorgsector draaiende te houden en te doen groeien. En laat die laagopgeleiden nu vooral uit moslimlanden komen. Lijkt me vrij dom om daar dan een immigratiestop voor in te voeren.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Laten we daar even vanuit gaan. Welke immigratie hebben we dan nodig, en hoe gaan we dat vormgeven?
Je hebt gelijk, ik kan beter een nieuw topic openen waarin ik voorbeelden post die in deze discussie passen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In deze topic gaat het over de PvdA en Cohen en niet de VVD en jouw stelling dat zij alleen haar achterban pleziert.
Kan de Oost-Europese markt ons hier niet al voor een groot deel in voorzien dan?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ook veelal laagopgeleiden om onze steeds belangrijker wordende zorgsector draaiende te houden en te doen groeien. En laat die laagopgeleiden nu vooral uit moslimlanden komen. Lijkt me vrij dom om daar dan een immigratiestop voor in te voeren.
Wel moet de integratie beter geregeld worden, maar dat ga je dan weer niet bereiken door hoofddoekjes te verbieden. Die oude Nederlandse dames die verzorgd moeten worden droegen vroeger nota bene ook voor een groot deel hoofddoekjes.
Wel eens in een verpleeg- of verzorgingstehuis geweest? Ik veel te veel de afgelopen jaren, als ik daar twee poolse heb zien rondlopen is het veel. Wel waren er veel islamitische meisjes, die met hoofddoek, hartstikke goed voor m'n vader gezorgd hebben.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:32 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Kan de Oost-Europese markt ons hier niet al voor een groot deel in voorzien dan?
Waar ik het over heb is dat de PvdA in 2002 afgerekend is met name op immigratie en integratie en dat er sindsdien geen discussie in de PvdA is geweest die in het voordeel van een richting is beslecht. Dat was ook de inhoudelijke commentaar van Ella Vogelaar bij haar aftreden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:29 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Juist, en daar schort het een beetje aan. Problemen die ons op lange termijn gaan treffen zijn natuurlijk onzeker, maar wat in de lucht hangt is van economische en klimatologische aard. Omdat zowel het milieu als onze munt niet (meer) op nationaal niveau te sturen zijn, is een blik naar buiten meer nodig dan ooit. Nu heeft Groenlinks het milieu gekaapt en D66 de Europese (monetaire) Unie.
Maar nogmaals, langetermijnplannen hebben (helaas) niet veel electorale effecten. Al is het maar omdat je partijen er niet op kan afrekenen.
Prima, maar je moet wel duidelijk voor ogen hebben hoezeer de vraagkant (middel/laag-opgeleide vrouwen om in de zorg te werken) en aanbodkant (moeten we ons blijven wenden tot Noord-Afrika, Turkije en Iran) de komende jaren intact blijven.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel eens in een verpleeg- of verzorgingstehuis geweest? Ik veel te veel de afgelopen jaren, als ik daar twee poolse heb zien rondlopen is het veel. Wel waren er veel islamitische meisjes, die met hoofddoek, hartstikke goed voor m'n vader gezorgd hebben.
De discussie komt wel wat verder als de argumentatie verschoond blijft van redeneringen 'maar die en die doen het ook'.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:31 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik kan beter een nieuw topic openen waarin ik voorbeelden post die in deze discussie passen.
Er lopen misschien een paar dingen door elkaar. In de eerste plaats heb je de electorale kant van het verhaal, en inderdaad de PvdA is hard afgerekend op hun (beeld over hun) immigratiebeleid.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waar ik het over heb is dat de PvdA in 2002 afgerekend is met name op immigratie en integratie en dat er sindsdien geen discussie in de PvdA is geweest die in het voordeel van een richting is beslecht. Dat was ook de inhoudelijke commentaar van Ella Vogelaar bij haar aftreden.
De PvdA heeft nog steeds geen richting gekozen die zij als alternatief naast de boodschap van Wilders zetten. Dus niet tegen Wilders, maar een eigen vergezicht en een boodschap die, vergelijkbaar met de retorische vermogen van Wilders, net zo pakkend is.
Daar ontbeert het simpelweg aan.
In principe heb je in het eigen verhaal, in tegenstelling tot wat remlof nu bezigt, geen uitingen tegen hoofddoekjes of immigratiestop nodig, als het verhaal sterk genoeg is en de boodschap pakkend.
Asiel is niet hetgeen waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:48 schreef Intxaurraga het volgende:
Dan heb je de werkelijke beleidslijnen en interne discussies daarover: er is al voor Fortuyn een harde vreemdelingenwet ingevoerd, ontworpen door de PvdA, die Verdonk inderdaad één op één overnam.
Ja, mag ik mijn punt nu wel of niet uitwerken?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De discussie komt wel wat verder als de argumentatie verschoond blijft van redeneringen 'maar die en die doen het ook'.
Die vaststelling van jou is irrelevant voor dit onderwerp.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:52 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ja, mag ik mijn punt nu wel of niet uitwerken?
quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die vaststelling van jou is irrelevant voor dit onderwerp.
Sympathiek vind ik 'm wel, dat is ook belangrijk. In tegenstelling tot andere politici....quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:06 schreef sunny16947 het volgende:
Ongeacht de partijstandpunten of visie. Als ik Cohen zie mis ik de passie en bevlogenheid, van "hier sta ik voor". Het lijkt altijd, zo komt het bij iig over, alsof hij zelf niet gelooft wat hij zegt.
Denk jij dat het evrstandig is deze functies door ongeschoolden uit totaal afwijkende culturen te laten vervullen? ik denk van niet. Ook laaggeschoold werk kan beter gedaan worden door mensen met meer mogelijkheden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ook veelal laagopgeleiden om onze steeds belangrijker wordende zorgsector draaiende te houden en te doen groeien.
Dat laatste is een onzinargument. Het gaat niet om de stof, het gaat om het gedachtegoed. Ik denk dat het verstandig is niet teveel mensen met een sterk conflicterende cultuur binnen te halen.quote:En laat die laagopgeleiden nu vooral uit moslimlanden komen. Lijkt me vrij dom om daar dan een immigratiestop voor in te voeren.
Wel moet de integratie beter geregeld worden, maar dat ga je dan weer niet bereiken door hoofddoekjes te verbieden. Die oude Nederlandse dames die verzorgd moeten worden droegen vroeger nota bene ook voor een groot deel hoofddoekjes.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat meer dan de helft van de Amsterdammers tevreden was met Cohen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:43 schreef HeatWave het volgende:
Goh, en er zijn daadwerkelijk mensen verrast, die wonen dan NIET in Amsterdam, daar kon je hem dagelijks zien falen.
En ik heb wel eens gelezen dat meer dan de helft allochtoon is in Amsterdam, dus dan kan ik het inderdaad begrijpen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik meen ooit gelezen te hebben dat meer dan de helft van de Amsterdammers tevreden was met Cohen.
Allochtonen zijn zelf ook het vaakst slachtoffer van allochtone criminaliteit.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ik heb wel eens gelezen dat meer dan de helft allochtoon is in Amsterdam, dus dan kan ik het inderdaad begrijpen.
Cohen neemt dan wel erg goed de moeite dan, ik heb in de hele campagne echt nog geen potentiele oplossing van die man gehoordquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:14 schreef peristilius het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij dat er nog een politicus is die kalm blijft tussen het geschreeuw van al die anderen. Vond Wouter Bos ook altijd een goed politicus, en Cohen komt misschien niet altijd even goed uit te verf, maar het is wel duidelijk dat hij fatsoen en idealen heeft, en deze niet aan de kant schuift om maar te kunnen regeren (zoals het CDA).
Het is jammer dat Nederlanders blijkbaar meer geneigd zijn te luisteren naar mensen die het reeds bekende keer op keer herhalen zonder echt aan te geven wat ze er aan willen doen (of met idiote onmogelijke oplossingen komen), dan naar mensen die de moeite willen nemen om te werken aan een duurzame en goed doordachte oplossing.
De allochtonen dus.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik meen ooit gelezen te hebben dat meer dan de helft van de Amsterdammers tevreden was met Cohen.
Wat een simplisme. Zo'n tevredenheidsonderzoek houden ze niet onder een representatieve groep personen hoor.quote:
Simplisme. Mooi woord man. Dank je.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een simplisme. Zo'n tevredenheidsonderzoek houden ze niet onder een representatieve groep personen hoor.
Je hoeft helemaal niet te schreeuwen. Maar mis gewoon die passie en bevlogenheid, zoals ik al zei. Het ziet er meer uit als, ik zeg wat de meerderheid van de partij denkt, vindt, maar sta er zelf niet achter. Hij draagt de partij niet uit. In mijn ogen dezelfde slappe houding als burgemeester van Amsterdam.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:14 schreef peristilius het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij dat er nog een politicus is die kalm blijft tussen het geschreeuw van al die anderen. Vond Wouter Bos ook altijd een goed politicus, en Cohen komt misschien niet altijd even goed uit te verf, maar het is wel duidelijk dat hij fatsoen en idealen heeft, en deze niet aan de kant schuift om maar te kunnen regeren (zoals het CDA).
Het is jammer dat Nederlanders blijkbaar meer geneigd zijn te luisteren naar mensen die het reeds bekende keer op keer herhalen zonder echt aan te geven wat ze er aan willen doen (of met idiote onmogelijke oplossingen komen), dan naar mensen die de moeite willen nemen om te werken aan een duurzame en goed doordachte oplossing.
Cijfers van 1 januari 2009:quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:57 schreef Scorpie het volgende:
En ik heb wel eens gelezen dat meer dan de helft allochtoon is in Amsterdam, dus dan kan ik het inderdaad begrijpen.
De problemen die op het moment veel aandacht krijgen zijn dan ook dusdanig complex dat er waarschijnlijk nog niemand is die er een ideale oplossing voor heeft. Daarnaast is het volledig afhankelijk van de coalitie die gevormd wordt welk beleid gevoerd wordt. De standpunten van de PvdA op veel gebieden zijn bekend, en je kan verwachten dat ze zullen proberen binnen dat kader beleid te vormen. Je kan ook zoals Wilders doet een hele hoop dingen roepen, en vervolgens overal op terugkomen, maar als PvdA'ers in het verleden van mening veranderden werden ze gelijk uitgemaakt voor draaikont.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Cohen neemt dan wel erg goed de moeite dan, ik heb in de hele campagne echt nog geen potentiele oplossing van die man gehoord
Zoveel? Hmmm.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:38 schreef chibibo het volgende:
[..]
Cijfers van 1 januari 2009:
totaal niet-westerse allochtonen: 262.759 (34,7%)
westerse allochtonen: 111.640 (14,8%)
autochtonen: 381.948 (50,5%)
(bron)
Was jij niet lid van de PvdA? Zo ja, dan is het erg logisch dat je Cohen 'goed' vond.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Het is ook totaal niet duidelijk wat precies zijn optreden van hem gisteren 'goed' maakt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:01 schreef Holograph het volgende:
[..]
Was jij niet lid van de PvdA? Zo ja, dan is het erg logisch dat je Cohen 'goed' vond.
Wat precies was de boodschap waar jij het dan zo mee eens bent?quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:16 schreef remlof het volgende:
Ik vond het een duidelijk, coherent verhaal waar ik het helemaal mee eens ben.
Dan snap ik niet zo goed wat je nu precies verwacht van de PvdA eigenlijk. De PvdA is, naast het CDA, de ultieme middenpartij en zal zich ook altijd als zodanig blijven profileren. Of zit je echt op het zoveelste anti-PVV geleuter te wachten?quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:22 schreef damian5700 het volgende:
Wat dit betreft is het erom heendraaien en praten in vage algemeenheden typerend. Totaal niet pakkend en richtinggevend. Helemaal niets.
Als je het topic had gevolgd had jij dit niet getypt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:23 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dan snap ik niet zo goed wat je nu precies verwacht van de PvdA eigenlijk. De PvdA is, naast het CDA, de ultieme middenpartij en zal zich ook altijd als zodanig blijven profileren. Of zit je echt op het zoveelste anti-PVV geleuter te wachten?
Ze legde de vinger idd wel op de gevoelige plekquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:19 schreef Urquhart het volgende:
Hij was gisteren inderdaad wel tenenkrommend slecht jaAls een Claudia de Breij je notabene op de feiten moet drukken, dan is het wel triest gesteld.
Dat ie is voor samenwerking met andere linkse partijen en dat is voorstander is van het komen met een gezamenlijke tegenbegroting bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:28 schreef eriksd het volgende:
Beste Remlof,
Wat heeft hij nou concreet gezegd in die conversatie?
Ik vroeg naar jouw mening, omdat jij Cohen 'erg goed' vond.quote:
Een rustig en genuanceerd verhaal is niet zo hip nee. Kunnen mensen ook niet zogoed mee omgaan. Je kunt beter roepen dat alle rechtsen KUT zijn of dat alle buitenlanders DOOD moeten, dan kunnen mensen ja of nee zeggen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:31 schreef remlof het volgende:
Ik snap dat jullie meer van schreeuwende politici met oneliners houden, maar dit verhaal van Job was echt niet slecht, ook al ben je het niet met hem eens.
Precies, dit is de tl;dr generatie die alleen samenvattingen leest.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:33 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Een rustig en genuanceerd verhaal is niet zo hip nee. Kunnen mensen ook niet zogoed mee omgaan. Je kunt beter roepen dat alle rechtsen KUT zijn of dat alle buitenlanders DOOD moeten, dan kunnen mensen ja of nee zeggen.
Maar hij gaf toe dat hij nog niet wist in welke bewoordingen hij dat moet doen. Best ernstig, Wouter Bos had daar geen enkele moeite mee. Cohen hapert en stottert daarnaast. Politiek is tegenwoordig voor de helft communicatie. In deze snelle tijd doen oneliners het erg goed. De reden dat Wilders juist zoveel mensen aanspreekt. In drie woorden je duidelijke boodschap geven.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:31 schreef remlof het volgende:
Ik snap dat jullie meer van schreeuwende politici met oneliners houden, maar dit verhaal van Job was echt niet slecht, ook al ben je het niet met hem eens.
Deze: http://www.youtube.com/ve(...)ch%3Fv%3DQggEvJAlV1s maar je moet een youtube account hebben om 'm te zien.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:35 schreef KingOfMars het volgende:
Even offtopic, heeft iemand een link naar dat engelse verkeersspotje?
Edit: wat Remlof zegtquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:35 schreef KingOfMars het volgende:
Even offtopic, heeft iemand een link naar dat engelse verkeersspotje?
Nog een keer:quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat ie is voor samenwerking met andere linkse partijen en dat is voorstander is van het komen met een gezamenlijke tegenbegroting bijvoorbeeld.
Zoals het er nu uitziet, moet Job Cohen (mede omdat hij zich niet bepaald constructief had tegenover het middenkabinet) oppositie gaan voeren tegen VVD+CDA(+PVV) Kabinet. De oppositieplannen zijn uitgelekt, en denk jij nou serieus dat Job Cohen capabel is om 'haat-oppositie' te voeren? Hij is bwvs. alleen goed in dingen goedpraten, en je moet niet raar opkijken als bij de volgende verkiezingen de PvdA veel verliest aan de D'66/GL/SP.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies, dit is de tl;dr generatie die alleen samenvattingen leest.
Dat hoop ik sowieso.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:39 schreef Holograph het volgende:
je moet niet raar opkijken als bij de volgende verkiezingen de PvdA veel verliest aan D'66
Daar moet Cohen ook niet gaan doen, past ook helemaal niet bij zijn imago. Maar er zitten nog 29 PvdA'ers in de Tweede Kamerquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet, moet Job Cohen (mede omdat hij zich niet bepaald constructief had tegenover het middenkabinet) oppositie gaan voeren tegen VVD+CDA(+PVV) Kabinet. De oppositieplannen zijn uitgelekt, en denk jij nou serieus dat Job Cohen capabel is om 'haat-oppositie' te voeren?
Dat zal nog wel meevallen, ik geef de PvdA een hele goeie kans de grootste partij te worden na de volgende (vervroegde) verkiezingen.quote:Hij is bwvs. alleen goed in dingen goedpraten, en je moet niet raar opkijken als bij de volgende verkiezingen de PvdA veel verliest aan de D'66/GL/SP.
Met name de SP.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet, moet Job Cohen (mede omdat hij zich niet bepaald constructief had tegenover het middenkabinet) oppositie gaan voeren tegen VVD+CDA(+PVV) Kabinet. De oppositieplannen zijn uitgelekt, en denk jij nou serieus dat Job Cohen capabel is om 'haat-oppositie' te voeren? Hij is bwvs. alleen goed in dingen goedpraten, en je moet niet raar opkijken als bij de volgende verkiezingen de PvdA veel verliest aan de D'66/GL/SP.
Mark Ruttequote:Op dinsdag 14 september 2010 16:43 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Jammer dat er geen combinatie bestaat van iemand met de kenmerken van Bos en Cohen. Bos een fel debater en Cohen een nette, betrouwbare vent die rust uitstraalt.
Dat zijn waarschijnlijk per definitie onverenigbare eigenschappenquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:43 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Jammer dat er geen combinatie bestaat van iemand met de kenmerken van Bos en Cohen. Bos een fel debater en Cohen een nette, betrouwbare vent die rust uitstraalt.
Want die genoemde eigenschappen zie je niet verenigd in Mark Rutte?quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:44 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Jij bent echt de lolligste thuis zeker
Nee. Vind Rutte overkomen als een aardige vent, maar het blijft een opschoten korpslulletje. En sinds hij heeft laten optekenen vooral een premier voor rechts NL te willen zijn, heb ik niet erg veel zin meer in ziijn leiderschap.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Want die genoemde eigenschappen zie je niet verenigd in Mark Rutte?
Touché!quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Allochtonen zijn zelf ook het vaakst slachtoffer van allochtone criminaliteit.
En hij liegt bovendien dat de VVD goed is voor de armenquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:14 schreef remlof het volgende:
Ik vind Rutte nou niet bepaald betrouwbaar, gezien de manier waarop ie alle liberale principes overboord gooit...
Je kan van Rutte veel zeggen, maar betrouwbaar? Hij heeft tijdens de afgelopen verkiezingscampagne aardig wat afgelogen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hij is ook absoluut onbetrouwbaar. Als er een demagoog rondloopt in Den Haag, dan is hij het wel.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je kan van Rutte veel zeggen, maar betrouwbaar? Hij heeft tijdens de afgelopen verkiezingscampagne aardig wat afgelogen.
Je kent de inhoud van het concept-gedoogdakkoord al? Tell us more!quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:14 schreef remlof het volgende:
Ik vind Rutte nou niet bepaald betrouwbaar, gezien de manier waarop ie alle liberale principes overboord gooit...
Welke liberale principes mogen dat dan zijn? Sowieso zijn de onderhandelingen nog bezig hè.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:14 schreef remlof het volgende:
Ik kon al weinig liberaals terugvinden in het VVD-verkiezingsprogramma, dus ik houd mijn hart vast.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
Je kent de inhoud van het concept-gedoogdakkoord al? Tell us more!
Ach, als socialisten hun hart moeten vasthouden na het lezen van een VVD-verkiezingsprogramma dan belooft het juist veel goeds.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kon al weinig liberaals terugvinden in het VVD-verkiezingsprogramma, dus ik houd mijn hart vast.
PvdA'ers zijn geen socialisten, maar sociaal-democraten. En ik heb ook nog wel eens VVD gestemd, toen ze nog wel liberaal waren.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:13 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach, als socialisten hun hart moeten vasthouden na het lezen van een VVD-verkiezingsprogramma dan belooft het juist veel goeds.
Dat wordt een discussie waar we nooit uitkomen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:26 schreef remlof het volgende:
[..]
PvdA'ers zijn geen socialisten, maar sociaal-democraten.
Waar is het precies misgegaan?quote:En ik heb ook nog wel eens VVD gestemd, toen ze nog wel liberaal waren.
Op 11 september 2001.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat wordt een discussie waar we nooit uitkomen.
[..]
Waar is het precies misgegaan?
Dat betrouwbare heeft hij niet zo geloof ik. Zeker niet meer dan Bos of Balkenende.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik dit zie. Niet supergoed maar wel een weloverwogen verhaal.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:26 schreef remlof het volgende:
<embed src="http://pauwenwitteman.vara.nl/typo3conf/ext/vara_flashplayer/player/player.swf" AllowScriptAccess="always" width="480" height="320" bgcolor="262626" allowfullscreen="true" flashvars="config=http://pauwenwitteman.vara.nl/index.php%3Fid%3D1548%26type%3D9010%26tx_varaflashplayer_xmlgenerator%5Bconfig%5D%3D6657%26tx_varaflashplayer_xmlgenerator%5Bembed%5D%3D1%26cHash%3Df86b44afd0e166b75262f2e6324a6452" ></embed>
Lijkt mij juist een reden om niet op de PvdA te stemmenquote:
Aha want proberen Moslims zoveel mogelijk in een apart hokje te drijven gaat helpen tegen radicaliseringquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt mij juist een reden om niet op de PvdA te stemmen
Ja, want de aanval op Irak, die de VVD graag militair had willen meedoen, die heeft het gevaar van terrorisme danig verkleind.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt mij juist een reden om niet op de PvdA te stemmen
Ohja, je moet ze de wang toekeren. Stom van mij!quote:Op woensdag 15 september 2010 09:12 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, want de aanval op Irak, die de VVD graag militair had willen meedoen, die heeft het gevaar van terrorisme danig verkleind.Ga toch fietsen man. Als er iets niet werkt tegen terrorisme, dan is het een paar conservatieve klootzakken aan de macht brengen. En dat is precies de verschuiving die de VVD heeft gemaakt: van liberaal naar conservatief.
Onnavolgbaar. Als men niet de PvdA stemt is dit de consequentie?quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha want proberen Moslims zoveel mogelijk in een apart hokje te drijven gaat helpen tegen radicalisering?
O ja, nog zoiets inderdaad.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ohja, je moet ze de wang toekeren. Stom van mij!
Het is de lijn van de PVV.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Onnavolgbaar. Als men niet de PvdA stemt is dit de consequentie?
Ja? Dit zijn toch niet de enige twee partijen?quote:
Laten we het er maar op houden dat we fundamenteel van mening verschillenquote:Op woensdag 15 september 2010 09:49 schreef Pool het volgende:
[..]
O ja, nog zoiets inderdaad.Ik snap dat de VVD goed naar Pappie Bush heeft geluisterd, maar ik zal het nog één keer vertellen: Irak had geen MWD en de plegers van 11 september hadden niets te maken met Irak. Irak had wel olie.
De wang toekeren hoeft nu ook weer niet. Maar als je geslagen wordt, dan hoef je ook niet een willekeurige andere voorbijganger het ziekenhuis in te slaan. Dat is wat met Irak is gebeurd.
En over het liberalisme: een land in strijd met het internationale recht preventief aanvallen om één of andere kutreden die niet eens klopt is NIET liberaal.
DIt concrete debattrucje heeft hij 'overgenomen' van, naar ik meen, Andre Rouvoet.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:51 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Noem mij eens 3 redenen, nee 2 redenen, nee 1 reden waarom. Lol. Je hebt gelijk hoor trouwens, ben het met je eens. Bos was een veel beter debater.
De beste bestuurder? Ik vraag me serieus af waarop mensen dit baseren. Sowieso moet een MP meer zijn dan een goede bestuurder. Goed uit je woorden komen is daarbij even zeer van belang.quote:Op woensdag 15 september 2010 12:41 schreef Grumpey het volgende:
Cohen is gewoon de beste bestuurder van alle mensen. Dat hij zich niet goed handhaaft in een oneliner-battle waarin politici tegenwoordig als enige nog maar geoefend in zijn, doet dat voor mij helemaal niets af. Sterker nog, juist daarom heeft hij mijn stem gehad.
Ik baseer dit op het feit dat ik (dus ik) het belangrijk vind dat een bestuurder boven alle partijen staat. Die ideologie in het oog houdt, maar daar niet op dramt, en die probeert het beste uit de combinatie van ideeen te halen. Cohen heb ik gevolgd in zijn tijd als burgemeester van Amsterdam, en het is een van de weinige mensen die ik gezien heb die dat voor elkaar krijgt. Je kan altijd negatieve en positieve punten oprakelen uit iemands bestuursverleden, maar het feit dat Amsterdam op dit moment een stuk populairder is onder studenten, dertigers, bedrijven, culturele voorzieningen en toeristen dan twee decennia terug lijkt mij een belangrijke constatering. Dat iemand dat bereikt met zijn team is mij veel meer waard dan of iemand de perfecte zin uitspreekt wanneer de situatie bij voorbaat gewoon nuancering nodig heeft.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:17 schreef nikk het volgende:
[..]
De beste bestuurder? Ik vraag me serieus af waarop mensen dit baseren. Sowieso moet een MP meer zijn dan een goede bestuurder. Goed uit je woorden komen is daarbij even zeer van belang.
Maar dat geldt net zo goed voor steden als Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, etc. Alle steden zijn een stuk populairder dan twee decennia terug. Daarbij is de macht van de burgemeester vrij beperkt, dus om vooruitgang op het conto van de burgervader te schrijven gaat nogal ver. Daarnaast maakt een goede bestuurder nog geen goede leider. Zijn optreden tot nu toe als leider van de PvdA doen mij niet van gedachten veranderen.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:53 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik baseer dit op het feit dat ik (dus ik) het belangrijk vind dat een bestuurder boven alle partijen staat. Die ideologie in het oog houdt, maar daar niet op dramt, en die probeert het beste uit de combinatie van ideeen te halen. Cohen heb ik gevolgd in zijn tijd als burgemeester van Amsterdam, en het is een van de weinige mensen die ik gezien heb die dat voor elkaar krijgt. Je kan altijd negatieve en positieve punten oprakelen uit iemands bestuursverleden, maar het feit dat Amsterdam op dit moment een stuk populairder is onder studenten, dertigers, bedrijven, culturele voorzieningen en toeristen dan twee decennia terug lijkt mij een belangrijke constatering. Dat iemand dat bereikt met zijn team is mij veel meer waard dan of iemand de perfecte zin uitspreekt wanneer de situatie bij voorbaat gewoon nuancering nodig heeft.
De burgervaders van die steden doen helaas niet mee aan de verkiezingen, anders zouden die voor mij ook een streepje voor kunnen hebben (alhoewel de populariteit van bijvoorbeeld rotterdam in de laatste twee decennia nog wel een discussieonderwerp kan zijn).quote:Op woensdag 15 september 2010 14:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Maar dat geldt net zo goed voor steden als Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, etc. Alle steden zijn een stuk populairder dan twee decennia terug. Daarbij is de macht van de burgemeester vrij beperkt, dus om vooruitgang op het conto van de burgervader te schrijven gaat nogal ver. Daarnaast maakt een goede bestuurder nog geen goede leider. Zijn optreden tot nu toe als leider van de PvdA doen mij niet van gedachten veranderen.
Zelfs dat eerste waag ik te betwijfelen. En dan beweer ik dat dat simpelweg nog niet bewezen is. Het burgermeesterschap in Amsterdam liet praktisch geen daadkracht zien, maar puur meewaaien met de sterkste winden. De weg van de minste weerstand volgen.quote:Op woensdag 15 september 2010 12:41 schreef Grumpey het volgende:
Cohen is gewoon de beste bestuurder van alle mensen. Dat hij zich niet goed handhaaft in een oneliner-battle waarin politici tegenwoordig als enige nog maar geoefend in zijn, doet dat voor mij helemaal niets af. Sterker nog, juist daarom heeft hij mijn stem gehad.
Waarmee niet gezegd is dat dat ineffectief beleid is. Zou het niet om uitkomsten moeten gaan in plaats van hoe iemand zich als persoonlijkheid neerzet?quote:Op woensdag 15 september 2010 14:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zelfs dat eerste waag ik te betwijfelen. En dan beweer ik dat dat simpelweg nog niet bewezen is. Het burgermeesterschap in Amsterdam liet praktisch geen daadkracht zien, maar puur meewaaien met de sterkste winden. De weg van de minste weerstand volgen.
Ja zeer effectief. Amsterdam heeft inmiddels meer weg van Gotham-city dan van een door een centrale en legitieme macht gecontroleerde hoofdstad.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:17 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Waarmee niet gezegd is dat dat ineffectief beleid is. Zou het niet om uitkomsten moeten gaan in plaats van hoe iemand zich als persoonlijkheid neerzet?
Wanneer je je beweringen zou onderbouwen met feiten, dan was er van getroll ook geen sprake. Nu zijn jouw reacties niet meer dan het product van een rommelende onderbuik. Als je werkelijk overtuigd bent van je gelijk, gebruik dan eens voorbeelden om je geroeptoeter te staven.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:35 schreef voice-over het volgende:
Links vind alles getroll wat ik schrijf. Never mind, always write angry letters to your enemies. Never mail them.
Ja, want dat blijkt ook zo lekker. Criminaliteit neemt al 10 jaar af, Drugsbeleid is ingedamd, De prostititutie is regelbaarder gemaakt, grote verloederde stadsdelen zijn enorm opgeknapt en nu enorm populair (de pijp, oud west, staatsliedenbuurt, bos en lommer, de baarsjes), amsterdam is nu ineens het financiele centrum van Nederland (zie zuidas-succesverhaal), zie de perfecte draaiboeken van grote evenementen die in andere steden paniek veroorzaken en afgelast worden maar in amsterdam wel doorgang kunnen vinden.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:52 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja zeer effectief. Amsterdam heeft inmiddels meer weg van Gotham-city dan van een door een centrale en legitieme macht gecontroleerde hoofdstad.
Mensen die roepen dat het bar en boos in Amsterdam wonen daar zelf vaak ookl niet.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:23 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ja, want dat blijkt ook zo lekker. Criminaliteit neemt al 10 jaar af, Drugsbeleid is ingedamd, De prostititutie is regelbaarder gemaakt, grote verloederde stadsdelen zijn enorm opgeknapt en nu enorm populair (de pijp, oud west, staatsliedenbuurt, bos en lommer, de baarsjes), amsterdam is nu ineens het financiele centrum van Nederland (zie zuidas-succesverhaal), zie de perfecte draaiboeken van grote evenementen die in andere steden paniek veroorzaken en afgelast worden maar in amsterdam wel doorgang kunnen vinden.
Het is maar net welke krant je leest denk ik.
Melkert was ook zo iemand die niet geaccepteerd werd door het publiek omdat hij weinig charismatisch was, terwijl hij veel beter wist waar hij mee bezig was dan een hoop anderen. Zegt meer over het Nederlandse volk dan over de kwaliteiten van Ad Melkert.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:55 schreef voice-over het volgende:
Kan niet anders en hij gaat Bos en Melkert achterna.
Linkse intellect naar de SP? Denk zelf toch eerder GL en D66, SP is ook voor populisten.quote:Gunstig aspect: Emiel Roemer kan zich hierdoor gemakkelijker handhaven aan de linkerkant. De allochtonen naar Job en het linkse intellect naar Emiel, Femke en Alexander. Is voor rechts een stuk overzichtelijker om te bestrijden.
Het is in ieder geval de lijn van de partijen die zich zoveel mogelijk afzetten tegen de PvdA. En aangezien Eriksd stelde dat je volgens hem door 11 september in elk geval bij de PvdA vandaan gedreven zou worden...quote:Op woensdag 15 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Onnavolgbaar. Als men niet de PvdA stemt is dit de consequentie?
Ik zal nog maar niks verklappen over dat enkeltje Goelag dat klaar ligtquote:
Je kan zn naam niets een normaal schrijven. Wat een afgangquote:Op woensdag 15 september 2010 19:03 schreef voice-over het volgende:
du-ke moderator ...![]()
Wat een afgang.
Wat ben jij toch een enorme troll.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kan zn naam niets een normaal schrijven. Wat een afgang
Ja, dit is wat ik stelde; onnavolgbaar.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is in ieder geval de lijn van de partijen die zich zoveel mogelijk afzetten tegen de PvdA. En aangezien Eriksd stelde dat je volgens hem door 11 september in elk geval bij de PvdA vandaan gedreven zou worden...
Nou ja, dit is echt heel kinderlijk. Reactie beneden alle peil!quote:Op woensdag 15 september 2010 19:03 schreef voice-over het volgende:
du-ke moderator ...![]()
Wat een afgang.
Wat is er mis met remlof?quote:Op woensdag 15 september 2010 19:08 schreef eriksd het volgende:
Erger dan remlof kan het niet worden in ieder geval![]()
du_ke is een enge stalker. Hij zeurt altijd over de inhoud van mijn postings maar die van hem zijn werkelijk hilarisch slecht. Daar zeur ik toch ook niet over?quote:Op woensdag 15 september 2010 19:08 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Nou ja, dit is echt heel kinderlijk. Reactie beneden alle peil!
Du_ke is niet voor niets moderator. Ik denk dat hij dit is geworden omdat de staff hier wel weet dat hij rechtvaardig is en zich niet schuldig gaat maken aan parijidigheid.
Waarom denk je niet even na voordat je post voice-over??
quote:Op woensdag 15 september 2010 19:08 schreef eriksd het volgende:
Erger dan remlof kan het niet worden in ieder geval![]()
In de zin van als moderator meedoen in discussies. Het was niet bedoeld als troll maar als ik het zo teruglees kan je die indruk krijgen.quote:
Ja hoor gewoon erover heen lullen. Prima hoor.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:10 schreef voice-over het volgende:
[..]
du_ke is een enge stalker. Hij zeurt altijd over de inhoud van mijn postings maar die van hem zijn werkelijk hilarisch slecht. Daar zeur ik toch ook niet over?
Enfin, het onderwerp is Job Cohen. Man, man, man wat een ontstellend beroerde politicus is dat toch. Als ik Cohen zo zie schutteren in de kamer dan overvalt me een gegeneerd soort medelijden. Maar dat wordt toch ver overtroffen door afschuw en woede over wat hij de oorspronkelijke Amsterdammers heeft aangedaan en wat hij Nederland van plan was aan te doen.
Man denk toch eens na voordat je iets schrijft! Als mensen een ander idee hebben of niet in hetzelfde geloven als jij maakt hen dat geen troll of 'slecht'.quote:
Sorry Mike , had mijn onderstaande reactie al gepost voordat ik je post zag.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:13 schreef Mike het volgende:
Kunnen we weer terug ontopic? In POL loopt een welkomst-topic voor du_ke.
Zoals? Volgens mij is hij enorm populair in Amsterdam hoor, dus dit is echt een beetje een opmerking waar je jezelf wat belachelijk mee maakt.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:10 schreef voice-over het volgende:
Maar dat wordt toch ver overtroffen door afschuw en woede over wat hij de oorspronkelijke Amsterdammers heeft aangedaan en wat hij Nederland van plan was aan te doen.
Laat die Cohen toch lekker in de Tweede Kamer door de mand vallen en daarmee zijn PvdA onderuithalen. De PvdA kennende zal hij voor de komende verkiezingen vervangen zijn. Als ik een foto van Cohen zie, krijg ik bijna medelijden met deze man. Veel geleerdheid en dan nog zulke domheid uitstralen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 03:09 schreef Boldface het volgende:
Cohen lijkt me een uitermate geschikte premier, maar het politieke werk in de Tweede Kamer en als fractievoorzitter is relatief nieuw voor hem. Hij is erg gewend om zich diplomatiek uit te drukken; dat is jarenlang zijn rol geweest. Ik denk ook niet dat Cohen nog wezenlijk gaat veranderen. Hij heeft zo zijn eigen stijl (en imago!) en gaat die (dat!) niet overboord gooien.
Dat gezegd hebbende, mis ik Wouter Bos wel degelijk, ja. Ik zat érg op de lijn van Bos, qua politieke standpunten. Niks ten nadele van Cohen, maar ik hoop Bos zeker nog eens terug te zien in de politiek.
Wat ben jij toch een enorme troll.quote:Op zaterdag 18 september 2010 07:32 schreef voice-over het volgende:
[..]
Laat die Cohen toch lekker in de Tweede Kamer door de mand vallen en daarmee zijn PvdA onderuithalen. De PvdA kennende zal hij voor de komende verkiezingen vervangen zijn. Als ik een foto van Cohen zie, krijg ik bijna medelijden met deze man. Veel geleerdheid en dan nog zulke domheid uitstralen.
Perfecte analyse. Die arme Job heeft helaas niet veel mensenkennis, anders zou hij weten dat het partijkader de messen al aan het slijpen is. Dat gun je zo'n man toch ook weer niet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 07:32 schreef voice-over het volgende:
[..]
Laat die Cohen toch lekker in de Tweede Kamer door de mand vallen en daarmee zijn PvdA onderuithalen. De PvdA kennende zal hij voor de komende verkiezingen vervangen zijn. Als ik een foto van Cohen zie, krijg ik bijna medelijden met deze man. Veel geleerdheid en dan nog zulke domheid uitstralen.
Nou jongen als je dit al een perfecte analyse noemt dan leg je je normen niet al te hoogquote:Op zaterdag 18 september 2010 10:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Perfecte analyse. Die arme Job heeft helaas niet veel mensenkennis, anders zou hij weten dat het partijkader de messen al aan het slijpen is. Dat gun je zo'n man toch ook weer niet.
Ga jij ontkennen dat Cohen hard door de mand aan het vallen is in de TK, dat daarmee ook de PvdA aan een vrije val is begonnen, dat binnen de PvdA al hard gezocht wordt naar een manier om Cohen te lozen, dat het triest is voor Cohen persoonlijk?quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou jongen als je dit al een perfecte analyse noemt dan leg je je normen niet al te hoog.
Je stellingen vallen inderdaad nog wel te bezien.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ga jij ontkennen dat Cohen hard door de mand aan het vallen is in de TK, dat daarmee ook de PvdA aan een vrije val is begonnen, dat binnen de PvdA al hard gezocht wordt naar een manier om Cohen te lozen, dat het triest is voor Cohen persoonlijk?
Ik denk dat je heel erg voorbarig bent, want er is nog niet eens een nieuw kabinet, dus de oppositie ertegen is ook nog niet begonnenquote:Op zaterdag 18 september 2010 10:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ga jij ontkennen dat Cohen hard door de mand aan het vallen is in de TK, dat daarmee ook de PvdA aan een vrije val is begonnen, dat binnen de PvdA al hard gezocht wordt naar een manier om Cohen te lozen, dat het triest is voor Cohen persoonlijk?
Laat ik het zo zeggen: Cohen lijkt me niet de juiste man om hard oppositie te voeren in de TK. Cohen wordt straks overvleugeld door Roemer/Halsema/Pechtold, ergo nog meer versplintering op links; en dat maakt de aantrekkingskracht van links voor zij die twijfelen nog minder. De PvdA gaat moeilijke jaren tegemoet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel erg voorbarig bent, want er is nog niet eens een nieuw kabinet, dus de oppositie ertegen is ook nog niet begonnen
Met fatsoen win je geen politieke veldslagen. Bovendien moet je wel een beetje retorisch begaafd zijn wil je de show stelen in de Tweede Kamer en als oppositieleider gezien worden (Bijv. Pechtold toentertijd met zijn drie zetels).quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:53 schreef TomLievense het volgende:
Cohen is de ideale schaduw-premier. Fatsoen gaat de doorslag geven, door hem lijkt het rechtse kabinet staks zwaar onfatsoenlijk.
Cohen is een groentje in de politiek. Hij is een hapklaar brokje voor Rutte, Wilders en Verhagen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Perfecte analyse. Die arme Job heeft helaas niet veel mensenkennis, anders zou hij weten dat het partijkader de messen al aan het slijpen is. Dat gun je zo'n man toch ook weer niet.
mhaw zal meevallen. Het is geen al te daadkrachtig trio en ze moeten erg vervelend beleid gaan verdedigen waarmee zij lastig en waartegen Cohen makkelijk kan scorenquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Cohen is een groentje in de politiek. Hij is een hapklaar brokje voor Rutte, Wilders en Verhagen.
Cohen kan lang niet zo goed zeuren en zeiken als Pechtold en Halsema en hij mist de humor van Roemer.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:53 schreef TomLievense het volgende:
Cohen is de ideale schaduw-premier. Fatsoen gaat de doorslag geven, door hem lijkt het rechtse kabinet staks zwaar onfatsoenlijk.
Uit dit rijtje is alleen Marcouch ok, Samsom heeft een te groen imago om potten te kunnen breken.quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:46 schreef du_ke het volgende:
Marcouch, Plasterk, Samsom, Spekman, Albayrak, Timmermans ze hebben best een handvol mensen die prima uit kunnen halen en inhoudelijk met een vrij sterk verhaal kunnen komen en ook nog eens mensen aanspreken. Dat komt dus wel en het kabinet zal het ze zeer makkelijk maken dat scheelt nogal.
Spekman begint er steeds meer als een soort zwerver uit zien. Bij het laatste kamerdebat had hij een lang stoppelbaardje zelfs. En dan nog die doeken er bij waar ie altijd in loopt.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:14 schreef Sachertorte het volgende:
Ok, Spekman wint - zoals ieder jaar - uiteraard de prijs voor bestgekleed kamerlid. Maar dat is een troostprijs.
Geen kwaad woord over Spekman. Hij is 1 van de initiatiefnemers van de Voetbalwet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Spekman begint er steeds meer als een soort zwerver uit zien. Bij het laatste kamerdebat had hij een lang stoppelbaardje zelfs. En dan nog die doeken er bij waar ie altijd in loopt.
Marcouch is prima voor een PvdA'er. Dappere vent.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Uit dit rijtje is alleen Marcouch ok, Samsom heeft een te groen imago om potten te kunnen breken.
Ok, Spekman wint - zoals ieder jaar - uiteraard de prijs voor bestgekleed kamerlid. Maar dat is een troostprijs.
Illustratie:quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Spekman begint er steeds meer als een soort zwerver uit zien. Bij het laatste kamerdebat had hij een lang stoppelbaardje zelfs. En dan nog die doeken er bij waar ie altijd in loopt.
Eigenlijk wel eens. Het is een van de weinige PvdA-ers die nog binding heeft met de arbeiders, het oorspronkelijke electoraat.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:26 schreef voice-over het volgende:
Heeft hij de gelofte van armoede moeten afleggen of zo?
Enfin, ik vind Spekman 1 van de zeer weinige PvdA'ers die ik kan pruimen. Hij heeft wel wat.
Klopt, ik heb altijd het idee dat hij staat voor waar hij over praat. De meeste Pvda'ers zijn imho machtsgeile professionals die het geen hol kan schelen namens welke partij zij in de 2e kamer zitten.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eigenlijk wel eens. Het is een van de weinige PvdA-ers die nog binding heeft met de arbeiders, het oorspronkelijke electoraat.
Precies. Als je zo'n verschrikkelijk figuur als Timmermans ziet, de minachting waarmee de beste man over door hem als canaille beschouwde gewone burgers praat, is stuitend. Eigenlijk zou hij het liefst de democratie afschaffen, maar ja, dat standpunt is slecht voor de carriere, dus dat wordt slechts binnenskamers geventileerd.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:35 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt, ik heb altijd het idee dat hij staat voor waar hij over praat. De meeste Pvda'ers zijn imho machtsgeile professionals die het geen hol kan schelen namens welke partij zij in de 2e kamer zitten.
Die vent loopt echt voor gek.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Illustratie:
[ afbeelding ]
De zetels stromen toe
Dan moet je nog wel over die retorische vaardigheden beschikken. En dat doet Cohen niet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
mhaw zal meevallen. Het is geen al te daadkrachtig trio en ze moeten erg vervelend beleid gaan verdedigen waarmee zij lastig en waartegen Cohen makkelijk kan scoren
Worden jullie nooit moe van je zelf?quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Precies. Als je zo'n verschrikkelijk figuur als Timmermans ziet, de minachting waarmee de beste man over door hem als canaille beschouwde gewone burgers praat, is stuitend. Eigenlijk zou hij het liefst de democratie afschaffen, maar ja, dat standpunt is slecht voor de carriere, dus dat wordt slechts binnenskamers geventileerd.
Hallo, het is geen mongool ofzo!! Een beetje respect voor de leider van Links a.u.b.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan moet je nog wel over die retorische vaardigheden beschikken. En dat doet Cohen niet.
Geloof je daar echt in? Dat PvdA'ers geen sociaal-democraten zijn maar een stelletje macht wellustelingen?quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:35 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt, ik heb altijd het idee dat hij staat voor waar hij over praat. De meeste Pvda'ers zijn imho machtsgeile professionals die het geen hol kan schelen namens welke partij zij in de 2e kamer zitten.
Het is geen kwestie van respect hebben of niet. Ik constateer gewoon dat hij geen begenadigd spreker is.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:57 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Hallo, het is geen mongool ofzo!! Een beetje respect voor de leider van Links a.u.b.
Oh het kan beter, dat zeker. Maar dan nog is het wel heel erg makkelijk scoren en oppositie voeren tegen het aankomende experimentquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van respect hebben of niet. Ik constateer gewoon dat hij geen begenadigd spreker is.
Goed punt.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eigenlijk wel eens. Het is een van de weinige PvdA-ers die nog binding heeft met de arbeiders, het oorspronkelijke electoraat.
Ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb anderhalf jaar geleden bij gelegenheid een PvdA-wethouder gesproken en die zei dat hij de PvdA een verschrikkelijke partij vond. Hij was via via in die baan gerold maar had verder geen enkele binding met die partij.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:58 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Geloof je daar echt in? Dat PvdA'ers geen sociaal-democraten zijn maar een stelletje macht wellustelingen?
Cohen is een zegen voor rechts, laat hij AUB blijven tot de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van respect hebben of niet. Ik constateer gewoon dat hij geen begenadigd spreker is.
En jij denkt dat dat bij de VVD en het CDA niet gebeurt?quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb anderhalf jaar geleden bij gelegenheid een PvdA-wethouder gesproken en die zei dat hij de PvdA een verschrikkelijke partij vond en via via in die baan gerold was maar verder geen enkele binding had met die partij.
Ik heb ook zulke ervaringen. Doet mij eerlijk gezegd niet positiever denken over de PvdA.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb anderhalf jaar geleden bij gelegenheid een PvdA-wethouder gesproken en die zei dat hij de PvdA een verschrikkelijke partij vond. Hij was via via in die baan gerold maar had verder geen enkele binding met die partij.
In de afgelopen kabinetsperiode werd Rutte ook compleet overschaduwd. Op rechts door Verdonk (eerst) en Wilders (later), maar ook op links door mensen als Pechtold en Halsema. De VVD was enorm diep weggezakt in de peilingen: 14-15 zetels slechts.quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:01 schreef Sachertorte het volgende:
Laat ik het zo zeggen: Cohen lijkt me niet de juiste man om hard oppositie te voeren in de TK. Cohen wordt straks overvleugeld door Roemer/Halsema/Pechtold, ergo nog meer versplintering op links; en dat maakt de aantrekkingskracht van links voor zij die twijfelen nog minder. De PvdA gaat moeilijke jaren tegemoet.
Ik ben er ook niet zo bang voor. Wilders zit met handen en voeten vast aan dit kabinet, Rutte zal het premierschap niet of nauwelijks aankunnen en Verhagen heeft het druk met intern gedoe. Prijsschieten dusquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:57 schreef Boldface het volgende:
[..]
In de afgelopen kabinetsperiode werd Rutte ook compleet overschaduwd. Op rechts door Verdonk (eerst) en Wilders (later), maar ook op links door mensen als Pechtold en Halsema. De VVD was enorm diep weggezakt in de peilingen: 14-15 zetels slechts.
Dus wat dat betreft is het perspectief voor Cohen nog veelbelovend.
Ach, jij wist ook zeker dat er een Paars+ kabinet zou komen. So far voor jouw voorspellende gave dus.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet zo bang voor. Wilders zit met handen en voeten vast aan dit kabinet, Rutte zal het premierschap niet of nauwelijks aankunnen en Verhagen heeft het druk met intern gedoe. Prijsschieten dus.
En dat het CDA nog wel een eindsprint in zou zetten bij de verkiezingen. Ja, naar beneden.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, jij wist ook zeker dat er een Paars+ kabinet zou komen. So far voor jouw voorspellende gave dus.
Cohen is geen slechte vent maar hij is politiek leider van een hele foute partij. Een partij die er voor heeft gezorgd dat allochtonen zich niet aanpasten aan de Nederlandse normen en waarden.quote:Op zondag 19 september 2010 00:41 schreef Verlichtend het volgende:
Cohen is een prima bestuurder met hart voor de zaak. Maar ik moet er in mee gaan dat het vak als politicus anders is. Harder en sneller. Eigenlijk is hij te vriendelijk en oprecht voor het vak als oppositieleider. Al kan hij een verademing zijn in het huidige politieke landschap.
Kijk nou is naar de toekomst i.p.v. het verleden. Het zijn de rechtse partijen die nu willen bezuinigen op intergratie, dat zal er niet voor gaan zorgen dat allochtonen zich sneller aanpassen aan onze 'normen en waarden'.quote:Op zondag 19 september 2010 08:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
Cohen is geen slechte vent maar hij is politiek leider van een hele foute partij. Een partij die er voor heeft gezorgd dat allochtonen zich niet aanpasten aan de Nederlandse normen en waarden.
Dat gebeurt alleen bij assimilatie. Bij intergratie kunnen ze gewoon de Islamitische cultuur behouden, die uit Westers oogpunt achterlijk is.quote:Op zondag 19 september 2010 11:53 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Kijk nou is naar de toekomst i.p.v. het verleden. Het zijn de rechtse partijen die nu willen bezuinigen op intergratie, dat zal er niet voor gaan zorgen dat allochtonen zich sneller aanpassen aan onze 'normen en waarden'.
...die uit Wilder's oogpunt achterlijk is.quote:Op zondag 19 september 2010 11:55 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat gebeurt alleen bij assimilatie. Bij intergratie kunnen ze gewoon de Islamitische cultuur behouden, die uit Westers oogpunt achterlijk is.
Wil jij serieus beweren dat een cultuur waar vrouwen mogen worden gediscrimineerd, waar steniging een fatsoenlijke straf is, en een cultuur waar meisjes op 9 jarige leeftijd 'rijp' zijn, een normale/fatsoenlijke cultuur noemen?quote:Op zondag 19 september 2010 11:57 schreef remlof het volgende:
[..]
...die uit Wilder's oogpunt achterlijk is.
Dat gebeurt ook nog in bepaalde stromingen in het christendom en het judaïsme. Culturen waar dat de meest belangrijke godsdienst is noem ik ook niet achterlijk.quote:Op zondag 19 september 2010 12:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Wil jij serieus beweren dat een cultuur waar vrouwen mogen worden gediscrimineerd, waar steniging een fatsoenlijke straf is, en een cultuur waar meisjes op 9 jarige leeftijd 'rijp' zijn, een normale/fatsoenlijke cultuur noemen?
Nee, imho is dat een achterlijke cultuur.
Ik ben in Nederland geboren, getogen en woon er nog steeds. Logisch lijkt mij dat ik ook van uit een Westers oogpunt naar de wereld kijk. En ik vind het geen gevaar voor de samenleving dat er een aantal moslims wonen. 'Het Westerse oogpunt' bestaat dus niet en schaar ik daarom onder de categorie "het volk ...".quote:Op zondag 19 september 2010 11:55 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat gebeurt alleen bij assimilatie. Bij intergratie kunnen ze gewoon de Islamitische cultuur behouden, die uit Westers oogpunt achterlijk is.
Ongetwijfeld, en dat doet ook echt niets af aan de Islamitische cultuur. Maar maakt dat de Islamitische cultuur minder achterlijk dan?quote:Op zondag 19 september 2010 12:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook nog in bepaalde stromingen in het christendom en het judaïsme.
Dat is het wel.quote:Culturen waar dat de meest belangrijke godsdienst is noem ik ook niet achterlijk.
En dat gebeurd allemaal in Slotervaart?quote:Op zondag 19 september 2010 12:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Wil jij serieus beweren dat een cultuur waar vrouwen mogen worden gediscrimineerd, waar steniging een fatsoenlijke straf is, en een cultuur waar meisjes op 9 jarige leeftijd 'rijp' zijn, een normale/fatsoenlijke cultuur noemen?
Nee, imho is dat een achterlijke cultuur.
Iedereen generaliseert. Lees het forum maar eens door, en zie dat ook Links generaliseert, en vaak nog 'grover' dan Wilders zelf. Dus ik snap jouw bezwaar niet echt..quote:Op zondag 19 september 2010 12:02 schreef remlof het volgende:
Je generaliseert dus weer, zoals gewoonlijk, zoals Wilders.
Het betekent iig dat de islam niet achterlijk is vanuit Westers oogpunt, maar vanuit jouw oogpunt.quote:Op zondag 19 september 2010 12:08 schreef Holograph het volgende:
[..]
Iedereen generaliseert. Lees het forum maar eens door, en zie dat ook Links generaliseert, en vaak nog 'grover' dan Wilders zelf. Dus ik snap jouw bezwaar niet echt..
Als je de Westerse normen en waarden bekijkt, en de Islamitische normen en waarden bekijkt, kun je niet ontkennen dat het achterlijk is.quote:Op zondag 19 september 2010 12:11 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Het betekent iig dat de islam niet achterlijk is vanuit Westers oogpunt, maar vanuit jouw oogpunt.
Dat is zeker die vent van WNL? Als we dezelfde bedoelen dan ben ik het met je eens. Hij heeft geen ervaring en mist de afstandquote:Op zondag 19 september 2010 20:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Michiel Bicker Caarten vind ik geen goed interviewer. Die lul je zo vast.
Ja, dat kleine ventje met bril van WML.quote:Op zondag 19 september 2010 20:18 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat is zeker die vent van WNL? Als we dezelfde bedoelen dan ben ik het met je eens. Hij heeft geen ervaring en mist de afstand
Kom op, is er ook maar iemand in Nederland die hem serieus neemt?quote:Op zondag 19 september 2010 20:14 schreef Willy84 het volgende:
Diederik Samson Afgelopen woensdag bij "uitgesproken WNL" gezien.
Bedankt voor je mening. Wat zijn je argumenten?quote:Op zondag 19 september 2010 20:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kom op, is er ook maar iemand in Nederland die hem serieus neemt?
http://www.inoverheid.nl/(...)verstandhouding.htmlquote:Maar in plaats van het vertrouwen, nam de onderlinge irritatie toe. Zo stond na een aantal weken onderhandelen het milieu op de agenda. Bos nam het kersverse Kamerlid en voormalig Greenpeace-man Diederik Samsom mee. Bos en Samsom kregen buiten van Greenpeace een zak met protesthandtekeningen en legden die op de lege stoel van Verhagen. Die liet bij binnenkomst niets merken. ‘Ik dacht: Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen?’, zei Verhagen daar later over. ‘Zit ik hier aan tafel met een politicus of een actievoerder?’ Korte tijd later ergerde Verhagen zich opnieuw aan Samsom, die prominent een witte, vierkante button op zijn jasje droeg ten teken dat hij ‘vierkant tegen de oorlog in Irak’ was. Het al dan niet militair steunen van die oorlog was namelijk een majeur probleem aan het worden aan de onderhandelingstafel. Als Samsom kort daarop buiten het Kamergebouw staat te flyeren tegen de oorlog, ventileert Verhagen zijn ergernis richting Bos. Die hoort het aan maar doet niets.
Hij heeft inhoudelijk wel steeds gelijk.quote:Op zondag 19 september 2010 20:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
http://www.inoverheid.nl/(...)verstandhouding.html
samson is ook veruit de slimste van het stelquote:Op zondag 19 september 2010 20:14 schreef Willy84 het volgende:
Afgelopen week heb ik Job Cohen en Albayrak bij PenW gezien.
Cohen heeft tot nu toe niet gebracht wat van hem werd verwacht. Een rol als oppositieleider is hem niet op het lijf gesneden. Hij is een bestuurder, regent en nog van de oude stempel ook. Als de PvdA verstandig is vervangen ze hem zodra het huidige kabinet is geinstalleerd. Anders wordt het een nieuwe nederlaag bij de Provinciale Staten verkiezing. Hij zal dan daarna verdwijnen.
Albayrak discussie gezien over integratie. Vertoond hierbij struisvogelpolitiek. Gaat niet in op argumenten en ontekend problemen. Typisch PvdA en zeer links.
Diederik Samson Afgelopen woensdag bij "uitgesproken WNL" gezien. Was erg sterk tegenover een onervaren presentator. Weet het socialische verhaal goed onder het voetlicht te brengen. Ik tip hem voor het lijsttrekkerschap.
Overigens vind ik Boris van der Ham (van D66) ook een erg sterke politicus van de oppositie.
Het aloude adagium: Links lullen rechts zakkenvullen gaat hier weer op.quote:Op zondag 26 september 2010 17:57 schreef Toad het volgende:
Wouter Bos heeft een nieuwe baan!
http://www.volkskrant.nl/(...)_adviesbureau_werken
De reacties op nieuwssites en twitter zijn weer van een bedroevend niveau.
Mensen die het gaan hebben over de Balkenendenorm?![]()
![]()
Over zijn gezin, heeft hij ooit gezegd dat hij thuis gaat zitten dan![]()
![]()
Wat een onzin, hij werkte al voor Shell voor z'n politieke carrière.quote:Op zondag 26 september 2010 18:57 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het aloude adagium: Links lullen rechts zakkenvullen gaat hier weer op.
Omdat Bos links is mag hij geen baan hebben?quote:Op zondag 26 september 2010 18:57 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag iedereen zichzelf verrijken met een topsalaris. Daarom was ik ook tegen een zekere Wouter Bos in het verleden.quote:Op zondag 26 september 2010 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat Bos links is mag hij geen baan hebben?Of moet hij per se in de bijstand gaan zitten of ergens voor een hongerloontje gaan werken? Klinkt alsof links geen geld mag mag verdienen
quote:Op zondag 26 september 2010 18:57 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Klopt. Linksen kletsen een paar jaar zich helemaal suf over hoe onrechtvaardig de wereld toch is en hoe ze de verworpenen der aarde willen steunen .... maar dan hebben ze er ineens genoeg van en gaan hun zakken vullen en kan iedereen de klere krijgen.quote:Op zondag 26 september 2010 18:57 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ook links is niet tegen topsalarissen. Aan de rechterzijde van het politieke spectrum lijkt men wel eens te denken dat de linkse partijen eindeloos willen nivelleren. Dat is gewoonweg niet waar. Ja, links is voorstander van ons huidige belastingstelsel en deze bij voorkeur nog een beetje uitbreiden. Echter, niemand wordt de mogelijkheid ontzegd om riant te vedienen in ons land.quote:Op zondag 26 september 2010 19:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag iedereen zichzelf verrijken met een topsalaris. Daarom was ik ook tegen een zekere Wouter Bos in het verleden.
quote:Op zondag 26 september 2010 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook links is niet tegen topsalarissen. Aan de rechterzijde van het politieke spectrum lijkt men wel eens te denken dat de linkse partijen eindeloos willen nivelleren. Dat is gewoonweg niet waar. Ja, links is voorstander van ons huidige belastingstelsel en deze bij voorkeur nog een beetje uitbreiden. Echter, niemand wordt de mogelijkheid ontzegd om riant te vedienen in ons land.
Jij hebt niets meer te besteden door het linkse beleid van onze regering? Misschien had je wat langer in de schoolbankjes moeten blijven zitten. Zonder gekheid, je kan in Nederland prima verdienen. We hebben in ieder geval niets te klagen.quote:Op zondag 26 september 2010 19:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Net zoals Wilders tegen de Islam is en niet tegen Moslims zeker.
Ik snap niet zo goed waarover je het hebt. We hebben het hier over een functie in het bedrijfsleven.quote:Op zondag 26 september 2010 19:13 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt. Linksen kletsen een paar jaar zich helemaal suf over hoe onrechtvaardig de wereld toch is en hoe ze de verworpenen der aarde willen steunen .... maar dan hebben ze er ineens genoeg van en gaan hun zakken vullen en kan iedereen de klere krijgen.
Alsof dat onderscheid door links Nederland wordt gemaakt. Hoevaak is er wel niet geklaagd over topsalarissen in het bedrijfsleven.quote:Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarover je het hebt. We hebben het hier over een functie in het bedrijfsleven.
verdient Bos dan een topsalaris?quote:Op zondag 26 september 2010 19:22 schreef nikk het volgende:
[..]
Alsof dat onderscheid door links Nederland wordt gemaakt. Hoevaak is er wel niet geklaagd over topsalarissen in het bedrijfsleven.
Er wordt meer geklaagd over de bonuscultuur. Maar jij vindt eigenlijk dat Bos deze baan had moeten afslaan?quote:Op zondag 26 september 2010 19:22 schreef nikk het volgende:
[..]
Alsof dat onderscheid door links Nederland wordt gemaakt. Hoevaak is er wel niet geklaagd over topsalarissen in het bedrijfsleven.
Meer dan de Balkenendenorm en ook nog winstdeling. En dat voor maar 4 dagen per week. Hey, van mij mag het, ik juich het zelfs toe.quote:
volgens mij heeft Bos hier in het verleden ook nooit bezwaar tegen gemaakt.quote:Op zondag 26 september 2010 19:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Meer dan de Balkenendenorm en winstdeling. En dat voor maar 4 dagen per week. Hey, van mij mag het, ik juich het zelfs toe.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)er_topsalarissen.xmlquote:Op zondag 26 september 2010 19:25 schreef Toad het volgende:
[..]
volgens mij heeft Bos hier in het verleden ook nooit bezwaar tegen gemaakt.
gefeliciteerd. maar wat heeft het te maken met deze baan/benoeming?quote:Op zondag 26 september 2010 19:27 schreef nikk het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/finan(...)er_topsalarissen.xml
Welgeteld de eerste link na één tel zoeken. Maar er is hier vast meer over te vinden.
Dat moet elke topmanager met topsalaris.quote:Op zondag 26 september 2010 19:27 schreef KoosVogels het volgende:
Bovendien moet Bos ook gewoon het belastingpercentage betalen dat hoort bij zijn functie en salarisniveau.
quote:Op zondag 26 september 2010 19:28 schreef Toad het volgende:
[..]
gefeliciteerd. maar wat heeft het te maken met deze baan/benoeming?
Klopt. Ik ben dan ook geen tegenstander van topsalarissen. Vind alleen dat de bonuscultuur nogal is doorgeslagen. Las vorig jaar een artikel over een Spanjaard die zijn bank failliet zag gaan, maar bij zijn vertrek toch nog effe een bonus van 75 miljoen euro in zn zak stak. Dat gaat mij echt te ver.quote:Op zondag 26 september 2010 19:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat moet elke topmanager met topsalaris.
Ja, maar de Balkenendenorm geldt voor de overheid. En ik vind het nogal logisch dat daar andere regels voor gelden; het wordt immers uit publiek geld betaald. De Balkenendenorm heeft niets met het bedrijfsleven te maken.quote:Op zondag 26 september 2010 19:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Topsalarissen enzo. Maar goed, kennelijk is zelfs meer dan de Balkenendenorm verdienen niet meer een topsalaris. Goed dat we dit samen hebben vastgesteld.
As hij een topsalaris gaat verdienen, betekent dat nog niet dat hij geen voorstander is van een salarisplafond.quote:Op zondag 26 september 2010 19:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Topsalarissen enzo. En het was een reactie op jouw stelling dat Bos er nooit bezwaar tegen had gemaakt. Dit heeft hij dus wel. Maar goed, kennelijk is zelfs meer dan de Balkenendenorm verdienen niet meer een topsalaris. Goed dat we dit samen hebben vastgesteld.
Wat is er onduidelijk aan:quote:Op zondag 26 september 2010 19:31 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja, maar de Balkenendenorm geldt voor de overheid. En ik vind het nogal logisch dat daar andere regels voor gelden; het wordt immers uit publiek geld betaald. De Balkenendenorm heeft niets met het bedrijfsleven te maken.
En ik vind het prima dat Bos als partner van KPMG een goed salaris verdient. Maar daar draait de kritiek van Bos - in het artikel wat jij daar post - ook niet om.
quote:Minister Bos van Financiën mengt zich in de discussie over de topsalarissen in het bedrijfsleven. Hij vindt dat die aan banden moeten worden gelegd.
Afgezien van de hypocrise?quote:Op zondag 26 september 2010 19:28 schreef Toad het volgende:
[..]
gefeliciteerd. maar wat heeft het te maken met deze baan/benoeming?
Heb je ook verder gelezen? Daar staat precies wat hij wil...quote:
Dat kan Bos toch nog steeds vinden? Bovendien zijn wij niet aanwezig bij de contract-onderhandelingen. Wie weet heeft Bos zich erg bescheiden opgesteldquote:
Hij had de baan dus moeten afslaan? Bos roept in het bovenstaande artikel dat de topsalarissen aan banden moeten worden gelegd. Zolang dat nog niet is gebeurd, krijgt hij het geldbedrag dat bij zijn functie past.quote:
Je maakt enkele posts de scheiding tussen publiek en privaat. Ik stel dat "links" die scheiding vrijwel nooit maakt. Ik probeer alleen maar aan te geven dat ook Bos die scheiding nooit maakte.quote:Op zondag 26 september 2010 19:34 schreef Toad het volgende:
[..]
Heb je ook verder gelezen? Daar staat precies wat hij wil...
Heeft Bos dan ooit voorgesteld dat de Balkenendenorm ook moet gelden voor het bedrijfsleven? Hij zegt dat er een duidelijk verband moet zijn tussen beloning en prestatie in bedrijfsleven. Dat betekent niet dat iemand geen goed salaris mag verdienen, toch? Of wel?quote:Op zondag 26 september 2010 19:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Je maakt enkele posts de scheiding tussen publiek en privaat. Ik stel dat "links" die scheiding vrijwel nooit maakt. Ik probeer alleen maar aan te geven dat ook Bos die scheiding nooit maakte.
Het streven naar nivellering komt echter niet voort uit afgunstquote:Op zondag 26 september 2010 19:39 schreef nikk het volgende:
Enne nogmaals, het interesseert mij helemaal niets wat Wouter Bos zal verdienen. Wat mij betreft krijgt hij een miljard per jaar. Afgunst is een socialistisch trekje.
Voor iemand die zoveel grote woorden heeft gehad over topsalarissen in het bedrijfsleven en zelfs van mening was dat de overheid bij private (!) bedrijven moest ingrijpen in de salarisstructuur (wat een nogal extreem standpunt is), vind ik het nogal vreemd dat diezelfde persoon zelf een topsalaris gaat verdienen (en winstdeling, maar dat is natuurlijk geen bonus hèquote:Op zondag 26 september 2010 19:40 schreef Toad het volgende:
[..]
Heeft Bos dan ooit voorgesteld dat de Balkenendenorm ook moet gelden voor het bedrijfsleven? Hij zegt dat er een duidelijk verband moet zijn tussen beloning en prestatie in bedrijfsleven. Dat betekent niet dat iemand geen goed salaris mag verdienen, toch? Of wel?
Het ging in dit verband m.n. om de bonussen bij overnames e.d. Maar hoe zou Bos het dan volgens jou moeten doen? Niet in het bedrijfsleven? Een lager salaris eisen?quote:Op zondag 26 september 2010 19:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Voor iemand die zoveel grote woorden heeft gehad over topsalarissen in het bedrijfsleven en zelfs van mening was dat de overheid bij private (!) bedrijven moest ingrijpen in de salarisstructuur (wat een nogal extreem standpunt is), vind ik het nogal vreemd dat diezelfde persoon zelf een topsalaris gaat verdienen (en winstdeling, maar dat is natuurlijk geen bonus hè).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |