Nou jongen als je dit al een perfecte analyse noemt dan leg je je normen niet al te hoogquote:Op zaterdag 18 september 2010 10:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Perfecte analyse. Die arme Job heeft helaas niet veel mensenkennis, anders zou hij weten dat het partijkader de messen al aan het slijpen is. Dat gun je zo'n man toch ook weer niet.
Ga jij ontkennen dat Cohen hard door de mand aan het vallen is in de TK, dat daarmee ook de PvdA aan een vrije val is begonnen, dat binnen de PvdA al hard gezocht wordt naar een manier om Cohen te lozen, dat het triest is voor Cohen persoonlijk?quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou jongen als je dit al een perfecte analyse noemt dan leg je je normen niet al te hoog.
Je stellingen vallen inderdaad nog wel te bezien.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ga jij ontkennen dat Cohen hard door de mand aan het vallen is in de TK, dat daarmee ook de PvdA aan een vrije val is begonnen, dat binnen de PvdA al hard gezocht wordt naar een manier om Cohen te lozen, dat het triest is voor Cohen persoonlijk?
Ik denk dat je heel erg voorbarig bent, want er is nog niet eens een nieuw kabinet, dus de oppositie ertegen is ook nog niet begonnenquote:Op zaterdag 18 september 2010 10:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ga jij ontkennen dat Cohen hard door de mand aan het vallen is in de TK, dat daarmee ook de PvdA aan een vrije val is begonnen, dat binnen de PvdA al hard gezocht wordt naar een manier om Cohen te lozen, dat het triest is voor Cohen persoonlijk?
Laat ik het zo zeggen: Cohen lijkt me niet de juiste man om hard oppositie te voeren in de TK. Cohen wordt straks overvleugeld door Roemer/Halsema/Pechtold, ergo nog meer versplintering op links; en dat maakt de aantrekkingskracht van links voor zij die twijfelen nog minder. De PvdA gaat moeilijke jaren tegemoet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel erg voorbarig bent, want er is nog niet eens een nieuw kabinet, dus de oppositie ertegen is ook nog niet begonnen
Met fatsoen win je geen politieke veldslagen. Bovendien moet je wel een beetje retorisch begaafd zijn wil je de show stelen in de Tweede Kamer en als oppositieleider gezien worden (Bijv. Pechtold toentertijd met zijn drie zetels).quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:53 schreef TomLievense het volgende:
Cohen is de ideale schaduw-premier. Fatsoen gaat de doorslag geven, door hem lijkt het rechtse kabinet staks zwaar onfatsoenlijk.
Cohen is een groentje in de politiek. Hij is een hapklaar brokje voor Rutte, Wilders en Verhagen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Perfecte analyse. Die arme Job heeft helaas niet veel mensenkennis, anders zou hij weten dat het partijkader de messen al aan het slijpen is. Dat gun je zo'n man toch ook weer niet.
mhaw zal meevallen. Het is geen al te daadkrachtig trio en ze moeten erg vervelend beleid gaan verdedigen waarmee zij lastig en waartegen Cohen makkelijk kan scorenquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Cohen is een groentje in de politiek. Hij is een hapklaar brokje voor Rutte, Wilders en Verhagen.
Cohen kan lang niet zo goed zeuren en zeiken als Pechtold en Halsema en hij mist de humor van Roemer.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:53 schreef TomLievense het volgende:
Cohen is de ideale schaduw-premier. Fatsoen gaat de doorslag geven, door hem lijkt het rechtse kabinet staks zwaar onfatsoenlijk.
Uit dit rijtje is alleen Marcouch ok, Samsom heeft een te groen imago om potten te kunnen breken.quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:46 schreef du_ke het volgende:
Marcouch, Plasterk, Samsom, Spekman, Albayrak, Timmermans ze hebben best een handvol mensen die prima uit kunnen halen en inhoudelijk met een vrij sterk verhaal kunnen komen en ook nog eens mensen aanspreken. Dat komt dus wel en het kabinet zal het ze zeer makkelijk maken dat scheelt nogal.
Spekman begint er steeds meer als een soort zwerver uit zien. Bij het laatste kamerdebat had hij een lang stoppelbaardje zelfs. En dan nog die doeken er bij waar ie altijd in loopt.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:14 schreef Sachertorte het volgende:
Ok, Spekman wint - zoals ieder jaar - uiteraard de prijs voor bestgekleed kamerlid. Maar dat is een troostprijs.
Geen kwaad woord over Spekman. Hij is 1 van de initiatiefnemers van de Voetbalwet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Spekman begint er steeds meer als een soort zwerver uit zien. Bij het laatste kamerdebat had hij een lang stoppelbaardje zelfs. En dan nog die doeken er bij waar ie altijd in loopt.
Marcouch is prima voor een PvdA'er. Dappere vent.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Uit dit rijtje is alleen Marcouch ok, Samsom heeft een te groen imago om potten te kunnen breken.
Ok, Spekman wint - zoals ieder jaar - uiteraard de prijs voor bestgekleed kamerlid. Maar dat is een troostprijs.
Illustratie:quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Spekman begint er steeds meer als een soort zwerver uit zien. Bij het laatste kamerdebat had hij een lang stoppelbaardje zelfs. En dan nog die doeken er bij waar ie altijd in loopt.
Eigenlijk wel eens. Het is een van de weinige PvdA-ers die nog binding heeft met de arbeiders, het oorspronkelijke electoraat.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:26 schreef voice-over het volgende:
Heeft hij de gelofte van armoede moeten afleggen of zo?
Enfin, ik vind Spekman 1 van de zeer weinige PvdA'ers die ik kan pruimen. Hij heeft wel wat.
Klopt, ik heb altijd het idee dat hij staat voor waar hij over praat. De meeste Pvda'ers zijn imho machtsgeile professionals die het geen hol kan schelen namens welke partij zij in de 2e kamer zitten.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eigenlijk wel eens. Het is een van de weinige PvdA-ers die nog binding heeft met de arbeiders, het oorspronkelijke electoraat.
Precies. Als je zo'n verschrikkelijk figuur als Timmermans ziet, de minachting waarmee de beste man over door hem als canaille beschouwde gewone burgers praat, is stuitend. Eigenlijk zou hij het liefst de democratie afschaffen, maar ja, dat standpunt is slecht voor de carriere, dus dat wordt slechts binnenskamers geventileerd.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:35 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt, ik heb altijd het idee dat hij staat voor waar hij over praat. De meeste Pvda'ers zijn imho machtsgeile professionals die het geen hol kan schelen namens welke partij zij in de 2e kamer zitten.
Die vent loopt echt voor gek.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Illustratie:
[ afbeelding ]
De zetels stromen toe
Dan moet je nog wel over die retorische vaardigheden beschikken. En dat doet Cohen niet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
mhaw zal meevallen. Het is geen al te daadkrachtig trio en ze moeten erg vervelend beleid gaan verdedigen waarmee zij lastig en waartegen Cohen makkelijk kan scoren
Worden jullie nooit moe van je zelf?quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Precies. Als je zo'n verschrikkelijk figuur als Timmermans ziet, de minachting waarmee de beste man over door hem als canaille beschouwde gewone burgers praat, is stuitend. Eigenlijk zou hij het liefst de democratie afschaffen, maar ja, dat standpunt is slecht voor de carriere, dus dat wordt slechts binnenskamers geventileerd.
Hallo, het is geen mongool ofzo!! Een beetje respect voor de leider van Links a.u.b.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan moet je nog wel over die retorische vaardigheden beschikken. En dat doet Cohen niet.
Geloof je daar echt in? Dat PvdA'ers geen sociaal-democraten zijn maar een stelletje macht wellustelingen?quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:35 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt, ik heb altijd het idee dat hij staat voor waar hij over praat. De meeste Pvda'ers zijn imho machtsgeile professionals die het geen hol kan schelen namens welke partij zij in de 2e kamer zitten.
Het is geen kwestie van respect hebben of niet. Ik constateer gewoon dat hij geen begenadigd spreker is.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:57 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Hallo, het is geen mongool ofzo!! Een beetje respect voor de leider van Links a.u.b.
Oh het kan beter, dat zeker. Maar dan nog is het wel heel erg makkelijk scoren en oppositie voeren tegen het aankomende experimentquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van respect hebben of niet. Ik constateer gewoon dat hij geen begenadigd spreker is.
Goed punt.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eigenlijk wel eens. Het is een van de weinige PvdA-ers die nog binding heeft met de arbeiders, het oorspronkelijke electoraat.
Ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb anderhalf jaar geleden bij gelegenheid een PvdA-wethouder gesproken en die zei dat hij de PvdA een verschrikkelijke partij vond. Hij was via via in die baan gerold maar had verder geen enkele binding met die partij.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:58 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Geloof je daar echt in? Dat PvdA'ers geen sociaal-democraten zijn maar een stelletje macht wellustelingen?
Cohen is een zegen voor rechts, laat hij AUB blijven tot de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van respect hebben of niet. Ik constateer gewoon dat hij geen begenadigd spreker is.
En jij denkt dat dat bij de VVD en het CDA niet gebeurt?quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb anderhalf jaar geleden bij gelegenheid een PvdA-wethouder gesproken en die zei dat hij de PvdA een verschrikkelijke partij vond en via via in die baan gerold was maar verder geen enkele binding had met die partij.
Ik heb ook zulke ervaringen. Doet mij eerlijk gezegd niet positiever denken over de PvdA.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb anderhalf jaar geleden bij gelegenheid een PvdA-wethouder gesproken en die zei dat hij de PvdA een verschrikkelijke partij vond. Hij was via via in die baan gerold maar had verder geen enkele binding met die partij.
In de afgelopen kabinetsperiode werd Rutte ook compleet overschaduwd. Op rechts door Verdonk (eerst) en Wilders (later), maar ook op links door mensen als Pechtold en Halsema. De VVD was enorm diep weggezakt in de peilingen: 14-15 zetels slechts.quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:01 schreef Sachertorte het volgende:
Laat ik het zo zeggen: Cohen lijkt me niet de juiste man om hard oppositie te voeren in de TK. Cohen wordt straks overvleugeld door Roemer/Halsema/Pechtold, ergo nog meer versplintering op links; en dat maakt de aantrekkingskracht van links voor zij die twijfelen nog minder. De PvdA gaat moeilijke jaren tegemoet.
Ik ben er ook niet zo bang voor. Wilders zit met handen en voeten vast aan dit kabinet, Rutte zal het premierschap niet of nauwelijks aankunnen en Verhagen heeft het druk met intern gedoe. Prijsschieten dusquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:57 schreef Boldface het volgende:
[..]
In de afgelopen kabinetsperiode werd Rutte ook compleet overschaduwd. Op rechts door Verdonk (eerst) en Wilders (later), maar ook op links door mensen als Pechtold en Halsema. De VVD was enorm diep weggezakt in de peilingen: 14-15 zetels slechts.
Dus wat dat betreft is het perspectief voor Cohen nog veelbelovend.
Ach, jij wist ook zeker dat er een Paars+ kabinet zou komen. So far voor jouw voorspellende gave dus.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet zo bang voor. Wilders zit met handen en voeten vast aan dit kabinet, Rutte zal het premierschap niet of nauwelijks aankunnen en Verhagen heeft het druk met intern gedoe. Prijsschieten dus.
En dat het CDA nog wel een eindsprint in zou zetten bij de verkiezingen. Ja, naar beneden.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, jij wist ook zeker dat er een Paars+ kabinet zou komen. So far voor jouw voorspellende gave dus.
Cohen is geen slechte vent maar hij is politiek leider van een hele foute partij. Een partij die er voor heeft gezorgd dat allochtonen zich niet aanpasten aan de Nederlandse normen en waarden.quote:Op zondag 19 september 2010 00:41 schreef Verlichtend het volgende:
Cohen is een prima bestuurder met hart voor de zaak. Maar ik moet er in mee gaan dat het vak als politicus anders is. Harder en sneller. Eigenlijk is hij te vriendelijk en oprecht voor het vak als oppositieleider. Al kan hij een verademing zijn in het huidige politieke landschap.
Kijk nou is naar de toekomst i.p.v. het verleden. Het zijn de rechtse partijen die nu willen bezuinigen op intergratie, dat zal er niet voor gaan zorgen dat allochtonen zich sneller aanpassen aan onze 'normen en waarden'.quote:Op zondag 19 september 2010 08:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
Cohen is geen slechte vent maar hij is politiek leider van een hele foute partij. Een partij die er voor heeft gezorgd dat allochtonen zich niet aanpasten aan de Nederlandse normen en waarden.
Dat gebeurt alleen bij assimilatie. Bij intergratie kunnen ze gewoon de Islamitische cultuur behouden, die uit Westers oogpunt achterlijk is.quote:Op zondag 19 september 2010 11:53 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Kijk nou is naar de toekomst i.p.v. het verleden. Het zijn de rechtse partijen die nu willen bezuinigen op intergratie, dat zal er niet voor gaan zorgen dat allochtonen zich sneller aanpassen aan onze 'normen en waarden'.
...die uit Wilder's oogpunt achterlijk is.quote:Op zondag 19 september 2010 11:55 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat gebeurt alleen bij assimilatie. Bij intergratie kunnen ze gewoon de Islamitische cultuur behouden, die uit Westers oogpunt achterlijk is.
Wil jij serieus beweren dat een cultuur waar vrouwen mogen worden gediscrimineerd, waar steniging een fatsoenlijke straf is, en een cultuur waar meisjes op 9 jarige leeftijd 'rijp' zijn, een normale/fatsoenlijke cultuur noemen?quote:Op zondag 19 september 2010 11:57 schreef remlof het volgende:
[..]
...die uit Wilder's oogpunt achterlijk is.
Dat gebeurt ook nog in bepaalde stromingen in het christendom en het judaïsme. Culturen waar dat de meest belangrijke godsdienst is noem ik ook niet achterlijk.quote:Op zondag 19 september 2010 12:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Wil jij serieus beweren dat een cultuur waar vrouwen mogen worden gediscrimineerd, waar steniging een fatsoenlijke straf is, en een cultuur waar meisjes op 9 jarige leeftijd 'rijp' zijn, een normale/fatsoenlijke cultuur noemen?
Nee, imho is dat een achterlijke cultuur.
Ik ben in Nederland geboren, getogen en woon er nog steeds. Logisch lijkt mij dat ik ook van uit een Westers oogpunt naar de wereld kijk. En ik vind het geen gevaar voor de samenleving dat er een aantal moslims wonen. 'Het Westerse oogpunt' bestaat dus niet en schaar ik daarom onder de categorie "het volk ...".quote:Op zondag 19 september 2010 11:55 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat gebeurt alleen bij assimilatie. Bij intergratie kunnen ze gewoon de Islamitische cultuur behouden, die uit Westers oogpunt achterlijk is.
Ongetwijfeld, en dat doet ook echt niets af aan de Islamitische cultuur. Maar maakt dat de Islamitische cultuur minder achterlijk dan?quote:Op zondag 19 september 2010 12:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook nog in bepaalde stromingen in het christendom en het judaïsme.
Dat is het wel.quote:Culturen waar dat de meest belangrijke godsdienst is noem ik ook niet achterlijk.
En dat gebeurd allemaal in Slotervaart?quote:Op zondag 19 september 2010 12:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Wil jij serieus beweren dat een cultuur waar vrouwen mogen worden gediscrimineerd, waar steniging een fatsoenlijke straf is, en een cultuur waar meisjes op 9 jarige leeftijd 'rijp' zijn, een normale/fatsoenlijke cultuur noemen?
Nee, imho is dat een achterlijke cultuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |