In ieder geval veel beter in het debat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef Jovatov het volgende:
Cohen is een lachertje, maar of Bos nu zoveel beter was?
Ja maar niet voor het land en dat lijkt me toch het belangrijkste.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In ieder geval veel beter in het debat.
Een tenenkrommende vertoning.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb ook wel eens interviews met Cohen gezien waarin hij overkwam als een welbespraakte, scherpe geest. Maar moet helaas bekennen dat hij mij behoorlijk teleurstelt. Gisteren was ook een nogal lullige vertoning.
Bos had weinig keus wat betreft die bankenoperaties... Een VVD-minister had wrs precies hetzelfde gedaan. Faillissement van ABN of ING was geen optie, veel te ontwrichtend voor het land.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar niet voor het land en dat lijkt me toch het belangrijkste.
Zijn sinterklaas spelen kost ons nog jaren lang geld en dan sinterklaas spelen voor alle banken behalve DSB.
Elke bank was net zo fout. Hij is en blijft een eikel.
Hij is zo ongeveer een generatie ouder dan de huidige fractievoorzitters.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:42 schreef Sachertorte het volgende:
Ja. Flop Cohen is vast een aardige man, maar hij doet er verstandig aan om vervroegd met pensioen te gaan, tenminste als je de PvdA een warm hart toedraagt. Van mij mag hij (dus) nog wel even blijven zitten.
Dit dus.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bos had weinig keus wat betreft die bankenoperaties... Een VVD-minister had wrs precies hetzelfde gedaan. Faillissement van ABN of ING was geen optie, veel te ontwrichtend voor het land.
quote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:09 schreef Pool het volgende:
Nou ja, Wouter bedankt in ieder geval! Hard en goed gewerkt als minister tijdens de crisis en ook zeer goed de rug recht gehouden in de kwestie Uruzgan. Een sociaal-democratisch hart, maar niet op de naiëve manier van de SP, maar met oog voor nationale werkgelegenheid en de financiële huishouding.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:35 schreef Pool het volgende:
Tja, met Cohen zullen ze waarschijnlijk niet veel stemmen verliezen of zelfs winnen, maar ik heb zelf gewoon meer met de koers Bos. Even wennen dus.
Bos is beter dan Cohen, erg veel meer positiefs krijg ik mijn bek niet uit over een PVDAérquote:Op dinsdag 14 september 2010 11:47 schreef Pool het volgende:
Bos heeft er zelfs ten opzichte van de Belgen nog veel weten uit te slepen. Bos is de politicus die door het Nederlandse volk op de blote knietjes bedankt zou moeten worden voor zijn goede werk, maar anderzijds snap ik wel dat inzicht in die materie de meeste Nederlanders boven de pet gaat en dat het vaak strategisch niet handig is om een politicus 'van de andere partij' de eer te geven die hem toekomt.
Haha. Geldt eigenlijk ook voor mij.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bos is beter dan Cohen, erg veel meer positiefs krijg ik mijn bek niet uit over een PVDAér.
Ik zie dat niet direct als een probleem. Ik denk dat Kroes het bv prima zou doen met deze veertigers. Het probleem van Cohen is niet gelegen in zijn leeftijd.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij is zo ongeveer een generatie ouder dan de huidige fractievoorzitters.
Halsema, Rutte, Pechtold, Thieme, Van de Staay, het zijn allemaal veertigers en wat moet je dan als zestiger?
Noem mij eens 3 redenen, nee 2 redenen, nee 1 reden waarom. Lol. Je hebt gelijk hoor trouwens, ben het met je eens. Bos was een veel beter debater.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In ieder geval veel beter in het debat.
Het was altijd genieten met Bos in het debat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:51 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Noem mij eens 3 redenen, nee 2 redenen, nee 1 reden waarom. Lol. Je hebt gelijk hoor trouwens, ben het met je eens. Bos was een veel beter debater.
Huh?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Ik vond Cohen juist erg goed gister bij P&W.
Ik vind het een verlies voor het land dat Bos uit de nationale politiek is. Een kundig en verstandig man. Jammer dat hij de PvdA niet volledig naar zijn denkbeelden heeft kunnen hervormen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:47 schreef Pool het volgende:
Bos heeft er zelfs ten opzichte van de Belgen nog veel weten uit te slepen. Bos is de politicus die door het Nederlandse volk op de blote knietjes bedankt zou moeten worden voor zijn goede werk, maar anderzijds snap ik wel dat inzicht in die materie de meeste Nederlanders boven de pet gaat en dat het vaak strategisch niet handig is om een politicus 'van de andere partij' de eer te geven die hem toekomt.
Wat precies? Kun je dit uiteenzetten?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Ik vond Cohen juist erg goed gister bij P&W.
Hoe hij uiteenzette hoe de PvdA haar positie op het ogenblik beschouwd.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat precies? Kun je dit uiteenzetten?
Hij heeft zijn kans om met links iets neer te zetten wel heimelijk gemist denk je niet ?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe hij uiteenzette hoe de PvdA haar positie op het ogenblik beschouwd.
Cohen moet zijn rol nog vinden, aan groeien daarin is hij nog helemaal niet toe. Bos was geschikter geweest in deze situatie, maar die is ook maar tijdelijk, daarnaast doet de PvdA niet aan sterke fractievoorzitters naast een kabinetsdeelname, stel je voor, straks wordt er in de volksvertegenwoordiging gediscussieerd ipv in de achterkamertjes.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef Sloggi het volgende:
Dat stelde ik al voor de campagne begon. Bos als fractievoorzitter en Cohen als premier was een voor de PvdA perfecte combinatie geweest.
Maar wie weet, misschien groeit Cohen nog in zijn rol.
http://www.analist.be/ber(...)1+miljoen+euro+winstquote:Op dinsdag 14 september 2010 11:47 schreef Pool het volgende:
Dus ik blijf bij mijn reacties van 12 maart.
[..]
[..]
[..]
Dat is niet echt in lijn met de enorme overwinningen van de PVV in met name Rucphen (St. Willebrord), Volendam en nog zo wat volslagen blanke gebieden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:55 schreef mvdejong het volgende:
De grootste buitenlander-haters zijn tegenwoordig de mensen die dagelijks last hebben van de onaangepaste groeperingen.
Ik heb gisteren gekeken, maar er is niets meer blijven hangen dat de PvdA eigenlijk ad-hoc beslissingen neemt, in relatie tot het mogelijke aanstaande kabinet.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik mis en duidelijk visie.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh, daarom kreeg ie alsnog zoveel stemmen zeker?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:43 schreef HeatWave het volgende:
Goh, en er zijn daadwerkelijk mensen verrast, die wonen dan NIET in Amsterdam, daar kon je hem dagelijks zien falen.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik hoop van niet. Heeft niks van de uitstraling van een staatsman. Veel te weinig levenservaring.
Cohen is de man. De Obama die het land kan redden.
Dat denk je? Dat weet ik wel zeker.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:00 schreef Pool het volgende:
[..]
en ik denk zelf ook dat de lijn van Wilders de problemen slechts zal verergeren.
Dat is eenvoudig te verklaren uit de sterk behoudende inslag van die gebieden. Ze willen hun eigen cultuur bewaren, en hebben geen behoefte aan vreemde invloeden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is niet echt in lijn met de enorme overwinningen van de PVV in met name Rucphen (St. Willebrord), Volendam en nog zo wat volslagen blanke gebieden.
Maar Bos heeft niet kunnen afrekenen met de lijn Vogelaar binnen de PvdA. Bos werd op dit punt voortdurend tegengewerkt door dissidenten. Dat levert een onbetrouwbare partij op, en op dit punt wil de kiezer geen onbetrouwbare partij. Daar heeft de PvdA overigens wel vaker last van: sterk uiteenlopende meningen binnen de partij. Ze doen er verstandig aan met een eenduidig verhaal te komen.quote:Verder klopt je analyse wel hoor, dat de PvdA de problemen met integratie te lang heeft ontkend. Maar tot die groep behoorde Bos in ieder geval niet. Die erkende het probleem juist en verwees daarbij ook naar de opkomst van Fortuyn. Alleen deelde hij de oplossingsrichting niet met Wilders, en ik denk zelf ook dat de lijn van Wilders de problemen slechts zal verergeren.
Wilders moet het nou eenmaal hebben van mensen die niet weten waar ze het over hebben.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is niet echt in lijn met de enorme overwinningen van de PVV in met name Rucphen (St. Willebrord), Volendam en nog zo wat volslagen blanke gebieden.
Cohen ook niet, die is van de destijds keiharde vreemdelingenwet. Daar heeft Verdonk nog wel even stoer mee lopen doen, maar verder helemaal niets aan toegevoegd. In Amsterdam heeft hij ook behoorlijk aangepakt wat betreft de integratieproblematiek, alleen daarbij zich niet beperkt of gebruik gemaakt van stoere taal. En daar gaat het om, als je maar stoere taal uitslaat. Dat je niks van de grond krijgt doet er niet toe.quote:Verder klopt je analyse wel hoor, dat de PvdA de problemen met integratie te lang heeft ontkend. Maar tot die groep behoorde Bos in ieder geval niet. Die erkende het probleem juist en verwees daarbij ook naar de opkomst van Fortuyn. Alleen deelde hij de oplossingsrichting niet met Wilders, en ik denk zelf ook dat de lijn van Wilders de problemen slechts zal verergeren.
Cohen was nu juist ook iemand met veel ervaring in het integratievraagstuk, alleen gingen de verkiezingen hier haast niet over.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Verder klopt je analyse wel hoor, dat de PvdA de problemen met integratie te lang heeft ontkend. Maar tot die groep behoorde Bos in ieder geval niet. Die erkende het probleem juist en verwees daarbij ook naar de opkomst van Fortuyn. Alleen deelde hij de oplossingsrichting niet met Wilders, en ik denk zelf ook dat de lijn van Wilders de problemen slechts zal verergeren.
Hij valt tegen in zijn huidige rol. Afgelopen mei had ik hogere verwachtingen. Ik geloof dat hij als bestuurder wel veel meer competenties heeft dan Rutte, waar mijn quote op sloeg.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:03 schreef Scorpie het volgende:
Nou EchtGaaf, je bent wel bijgedraaid:
[..]
Volgens mij ging het zojuist over problemen rondom integratie. Problemen rondom asiel is net even wat anders.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Cohen ook niet, die is van de destijds keiharde vreemdelingenwet.
Vind jij het geen tekortkoming dat de PvdA op belangrijke vraagstukken geen vergezichten heeft en de strategie om oppositie te voeren niet vanuit een identiteit is, maar ad-hoc?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:10 schreef remlof het volgende:
Cohen is een bestuurder pur sang, in debatten komt hij niet goed uit de verf. Maar ik denk dat hij lijsttrekker van de PvdA moet blijven, bij de volgende parlementsverkiezingen (die met gemak binnen een jaar kunnen zijn) maakt de PvdA grote kans de grootste partij te worden en dan kan hij eindelijk zijn rol als minister-president gaan vervullen.
Natuurlijk moet hij nu blijven. Niettemin jammer dat de VVD, en niet de PVDA, de grote winnaar van de wisseltruc werd. Maar ik schrijf hem inderdaad ook nog niet af als toekomstig m-p.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:10 schreef remlof het volgende:
Cohen is een bestuurder pur sang, in debatten komt hij niet goed uit de verf. Maar ik denk dat hij lijsttrekker van de PvdA moet blijven, bij de volgende parlementsverkiezingen (die met gemak binnen een jaar kunnen zijn) maakt de PvdA grote kans de grootste partij te worden en dan kan hij eindelijk zijn rol als minister-president gaan vervullen.
Dat is jammer, maar de VVD heeft eigenlijk ook geen andere grondslag dan de achterban plezieren. Het zou beter zijn als ze meer visie hadden, maar het is duidelijk dat je ook zonder een verkiezing kan winnen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vind jij het geen tekortkoming dat de PvdA op belangrijke vraagstukken geen vergezichten heeft en de strategie om oppositie te voeren niet vanuit een identiteit is, maar ad-hoc?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |