Nou, als ik de OP bijv van de Wiki kopieer, en dan plak in het vakje om in te voeren, dan kan ik niet meer "omhoog", naar de eerste zin zegmaar. Wat je met het pijltje omhoog op een windowskeyboard, wel kan.quote:
multitouch. Dus effe eens twee vingers gebruiken?quote:Op maandag 13 september 2010 14:57 schreef Oxymoron het volgende:
Maar hoe doen jullie dat dan?
Net zoals ik, gewoon selecteren en dan omhoog gaan?
Of jullie schrijven geen posts van meerdere vensters langdat kan ook
It is that simple?quote:Op maandag 13 september 2010 15:48 schreef athlonkmf het volgende:
multitouch. Dus effe eens twee vingers gebruiken?
en dan moet je natuurlijk niet proberen om met 3 vingers of meer te gebruiken. Anders vind je zomaar de easter eggs![]()
Kun je niet de tekst aanraken tot het vergrootglas verschijnt, en dan (met het vergrootglas) naar het gedeelte scrollen?quote:Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Nou, als ik de OP bijv van de Wiki kopieer, en dan plak in het vakje om in te voeren, dan kan ik niet meer "omhoog", naar de eerste zin zegmaar. Wat je met het pijltje omhoog op een windowskeyboard, wel kan.
Of mis ik een optie op mijn ipad toetsenbord? Hoe gaan jullie "terug"?
Of is het zo niet duidelijk?
Dan is het inks voor jou. Leuk toch, zo'n makkelijke test?quote:Op maandag 13 september 2010 20:03 schreef kwiwi het volgende:
We hebben hier een iPad liggen (ben er nu ook mee aan het fokken) en het werkt wel fijn, maar ik zie de toegevoegde waarde ten opzichte van een iPhone of laptop dus totaal niet. Het is niet meer dan een leuke gadget.
quote:Op maandag 13 september 2010 15:53 schreef barrybevelaar het volgende:
Ik hou het toch maar bij kranten:
Whehehehequote:Op maandag 13 september 2010 15:53 schreef barrybevelaar het volgende:
Leuke post over die tips & easter eggs:)quote:Op maandag 13 september 2010 15:48 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
multitouch. Dus effe eens twee vingers gebruiken?
en dan moet je natuurlijk niet proberen om met 3 vingers of meer te gebruiken. Anders vind je zomaar de easter eggs![]()
Hahaquote:Op maandag 13 september 2010 15:53 schreef barrybevelaar het volgende:
quote:Op maandag 13 september 2010 15:53 schreef barrybevelaar het volgende:
Jeps, al je beltegoed in 1x weg. Je kan wel dit aankaarten bij Vodafone trouwens, ik kreeg mijn geld terug omdat 3G gewoon moet stoppen volgens mij.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:21 schreef Tokus het volgende:
op de dag dat je Internet Blox van Vodafone afloopt moet je dus niet je iPad op 3g aan hebben staan (indien dus de truc met een prepaid simkaartje). Dan gaat het je 0,75 cent per 15 minuten kosten, kom ik dus op de lastige manier achter.
Doen! Ik heb zelf een abo op RS en vind het erg lekker iLezen. Je kunt artikelen ook in tekst lezen voor het doorlezen. De fotografie is haarscherp, het gebruikgemak enorm.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:03 schreef Godtje het volgende:
Heeft iemand al tijdschriften gekocht voor Zinio? En hoe bevalt dat?
Ik sta op het punt eenmalig 26 issues Rolling Stone te nemen dus nog even controleren bij jullie.
Ik wilde eigenlijk de vraag al direct aan je stellen.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Doen! Ik heb zelf een abo op RS en vind het erg lekker iLezen. Je kunt artikelen ook in tekst lezen voor het doorlezen. De fotografie is haarscherp, het gebruikgemak enorm.
En Roling Stone blijft een leuk blad.
Ik heb hem al binnen.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:09 schreef Copycat het volgende:
Mooie cover en acgtergrondartikel over Mad Men in het huidige issue.
Ik heb een hele rij aan goedkope abonnementen via Zinio. Werkt perfectquote:Op woensdag 15 september 2010 18:03 schreef Godtje het volgende:
Heeft iemand al tijdschriften gekocht voor Zinio? En hoe bevalt dat?
Ik sta op het punt eenmalig 26 issues Rolling Stone te nemen dus nog even controleren bij jullie.
Een hele rij gaat me dan weer wat ver.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik heb een hele rij aan goedkope abonnementen via Zinio. Werkt perfect.
Popular Sciencequote:Op woensdag 15 september 2010 18:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Een hele rij gaat me dan weer wat ver.![]()
Maar ik wil wel weten welke je hebt
Esquire is ook leuk ja.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Popular Science
SPIN Magazine
Digifoto Pro (Nederlands)
National Geographic Traveler Interactive
Rolling Stone
Macworld
Esquire
Meeste voor echte spotprijzen.
En spotgoedkoop.quote:Digital Subscription / 11 Issues
Zinio Digital Price: $8.00 US
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 15 september 2010 18:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Esquire is ook leuk ja.![]()
[..]
En spotgoedkoop.
Screen Lock knop krijgt andere functiequote:Op woensdag 15 september 2010 20:13 schreef retorbrapi het volgende:
iOS 4.2 beta is uit (voor developers), screenshots: http://www.macstories.net(...)4-2-beta-1-for-ipad/
Belachelijk iddquote:Op woensdag 15 september 2010 22:42 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Screen Lock knop krijgt andere functieik hoef helemaal geen Mute knop op de iPad
Dat was ook de oorspronkelijke functie van de knop, het was eerst voor volumedemping bedoeld. Maar opeens veranderde Apple het snel in een oriëntatievergrendeling.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:42 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Screen Lock knop krijgt andere functieik hoef helemaal geen Mute knop op de iPad
Flauwekul inderdaad. En er zit al een mute op, als je de volume down even ingedrukt houdt.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Belachelijk idd.
Dat ze het maar als keuze geven.
Maar wat moet ik nou met een Muteknop op een iPad? Voor een iPhone snap ik het wel, die kan op ongelukkige momenten herrie maken als je gebeld wordt, maar de iPad maakt pas herrie als ik dat ding erom vraag.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:53 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat was ook de oorspronkelijke functie van de knop, het was eerst voor volumedemping bedoeld. Maar opeens veranderde Apple het snel in een oriëntatievergrendeling.
Waar heb je hem besteld? Ik had mijn Fabrix sleeve besteld bij iFoniq, en die werd gewoon de volgende dag bezorgd.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:23 schreef Locusta het volgende:
Hey, even een vraagje tussendoor
Ik heb 20 augustus een Fabrix sleeve besteld, maar hij is nog steeds niet geleverd. Heeft iemand ervaring met de levertijden van Fabrix?
Bij PayPal moet je binnen 45 dagen een klacht indienen en ik zit vandaag op dag 36 na de bestelling en betaling. Ik wil eigenlijk niet mijn geld terug, maar gewoon die (mooie) sleeve hebben. Ik heb besloten om nog even tot na het weekend te wachten en daarna contact op te nemen als de sleeve nog niet geleverd is
![]()
Wachten duurt altijd zo lang
Bij Fabrix zelfquote:Op woensdag 15 september 2010 23:29 schreef Great.Expectations het volgende:
Waar heb je hem besteld? Ik had mijn Fabrix sleeve besteld bij iFoniq, en die werd gewoon de volgende dag bezorgd.
Omdat de iPad een mobiel apparaat isquote:Op woensdag 15 september 2010 23:54 schreef stoeltafel het volgende:
Veel sites denken dat ik de site bezoek op een mobiel terwijl ik via de Ipad binnen kom, hoe komt dit ?
Omdat de iPad iOs gebruikt, oorspronkelijk een besturingssysteem voor de mobiele telefoon. Bij de meeste websites kan je ook de normale versie bekijken.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:54 schreef stoeltafel het volgende:
Veel sites denken dat ik de site bezoek op een mobiel terwijl ik via de Ipad binnen kom, hoe komt dit ?
Hmm... Ik heb zelf nog geen boek gekocht. Wel een hoop demoversies laten whisperen.quote:Op donderdag 16 september 2010 07:15 schreef Tokus het volgende:
die Kindle-store van Amazon is ook niet de meest klantvriendelijke.
In de Amerikaanse krijg ik bij een boek dat ik wil hebben de melding dat het niet in mijn regio beschikbaar is (de amerikaanse uitgave, dan).
Ok, dan naar .co.uk, waar het boek vandaag uitgekomen is (itt amerika, waar het al sinds augustus uit is). Maar de UK-store zegt weer dat die store alleen voor UK-customers is, en verwijst me naar amazon.com. Daar wil ik dan dat boek (de UK uitgave) halen maar vanwege tijdsverschil zitten ze daar nog op 15 september denk ik, en kan ik dus alleen pre-orderen. En dat terwijl ik zometeen in de trein eraan wilde beginnen.
Dat gezeik over regio's is sws zumquote:Op donderdag 16 september 2010 07:15 schreef Tokus het volgende:
die Kindle-store van Amazon is ook niet de meest klantvriendelijke.
In de Amerikaanse krijg ik bij een boek dat ik wil hebben de melding dat het niet in mijn regio beschikbaar is (de amerikaanse uitgave, dan).
Ok, dan naar .co.uk, waar het boek vandaag uitgekomen is (itt amerika, waar het al sinds augustus uit is). Maar de UK-store zegt weer dat die store alleen voor UK-customers is, en verwijst me naar amazon.com. Daar wil ik dan dat boek (de UK uitgave) halen maar vanwege tijdsverschil zitten ze daar nog op 15 september denk ik, en kan ik dus alleen pre-orderen. En dat terwijl ik zometeen in de trein eraan wilde beginnen.
Ik zou gewoon een mailtje sturen naar ze.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:12 schreef Locusta het volgende:
Niemand die iets kan zeggen over de levertijden van Fabrix?
Dat gaat toch ook gebeuren?quote:Op donderdag 16 september 2010 12:58 schreef Tokus het volgende:
waarom verbouwen ze hun iphone/ipad app niet zodat het een pure iPad app wordt?
quote:De NPO laat weten dat de iPhone-app bij een volgende update wordt uitgebreid met een iPad-interface.
Als het antwoord zo makkelijk was, zou ik het hier niet vragenquote:Op donderdag 16 september 2010 12:43 schreef Junkie het volgende:
Ik zou gewoon een mailtje sturen naar ze.![]()
Want dit duurt wel lang. En er is niks mis mee om even te vragen.![]()
ja, een volgende update. Wanneer die er komt staat er niet bij.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat gaat toch ook gebeuren?
[..]
Kans is groot dat hetquote:Op donderdag 16 september 2010 20:24 schreef Drive-r het volgende: Ik probeer er zo goed mogelijk een work-travel-tool van te maken, maar de echt goeie Apps daarvoor mis ik nog helaas.
quote:maar de echt goeie Apps daarvoor heb ik nog niet gevonden helaas.
?quote:
Daarmee bedoelt ie dat die apps er waarschijnlijk wel zijn, maar jij hebt ze nog niet ontdekt.quote:
Aha. Het zal wel. Ik heb alle "top business apps" e.d. bekeken, maar die zijn niet echt wat ik zoek. Ik gebruik dingen als Bloomberg, Reuters, Factiva, CapitalIQ, etc... Die werken allemaal in Safari, maar hebben zelden een app helaas. Maar misschien mis ik dus iets, ik weet alleen verder niet waar ik moet zoeken en kan dus wel wat tips gebruikenquote:Op donderdag 16 september 2010 22:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Daarmee bedoelt ie dat die apps er waarschijnlijk wel zijn, maar jij hebt ze nog niet ontdekt.
Heb je al in de App Store gekeken?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:24 schreef Drive-r het volgende:
Ik kom even volgen, ben inmiddels over. Ik was altijd vrij gek op mijn Kindle en had niks nodig - dacht ik. Maar goed, een strandstoel op mijn Kindle gaf de mogelijkheid mijn opties te herzien en dus nu iPad. Erg relaxed apparaat, alhoewel het echt enorm entertainment-focussed is. Ik probeer er zo goed mogelijk een work-travel-tool van te maken, maar de echt goeie Apps daarvoor mis ik nog helaas.
Zeker 10 uurquote:Op donderdag 16 september 2010 22:47 schreef JDx het volgende:
Hoe lang gaat zo'n batterij werkelijk mee?
Natuurlijk, ben niet helemaal gek. Maar je ziet door de bomen het bos niet meer, tenzij je een beetje gericht zoekt. Maar via Google en diverse website kom ik er niet echt uit. Valt me tot nu toe tegen, de apps, maar daarom wellicht tips van slimme Fokkers...quote:Op donderdag 16 september 2010 22:33 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Heb je al in de App Store gekeken?
GoodReader, DropBox, iThoughtsHD, Read It Later. Bedoel je dat soort dingen?quote:Op donderdag 16 september 2010 23:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk, ben niet helemaal gek. Maar je ziet door de bomen het bos niet meer, tenzij je een beetje gericht zoekt. Maar via Google en diverse website kom ik er niet echt uit. Valt me tot nu toe tegen, de apps, maar daarom wellicht tips van slimme Fokkers...
Dat je de app store niet overzichtelijk vindt, wil niet zeggen dat de apps niet te vinden zijn...quote:Op donderdag 16 september 2010 23:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk, ben niet helemaal gek. Maar je ziet door de bomen het bos niet meer, tenzij je een beetje gericht zoekt. Maar via Google en diverse website kom ik er niet echt uit. Valt me tot nu toe tegen, de apps, maar daarom wellicht tips van slimme Fokkers...
Ja, maar allemaal niet echt wat ik zoek. DropBox is wel top. Heb verder DocsToGo, Bloomberg, etc...quote:Op donderdag 16 september 2010 23:32 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
GoodReader, DropBox, iThoughtsHD, Read It Later. Bedoel je dat soort dingen?
Sorry, heb ik je iets misdaan ofzo? Ik vraag enkel tips, fucking Apple-freak. De Appstore is onoverzichtelijk en dus kan ik inderdaad moeilijk de goeie apps van de slechte onderscheiden.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat je de app store niet overzichtelijk vindt, wil niet zeggen dat de apps niet te vinden zijn...
quote:Op donderdag 16 september 2010 23:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry, heb ik je iets misdaan ofzo? Ik vraag enkel tips, fucking Apple-freak. De Appstore is onoverzichtelijk en dus kan ik inderdaad moeilijk de goeie apps van de slechte onderscheiden.
Maar goed - ik vraag het wel elders.
Ik had je naar de lijst in de OP willen verwijzen of een app als Omnifocus, maar vraag 't gerust elders. Misschien kun je een iPad kopen waarop de gewenste apps via telepathie alvast zijn geïnstalleerd zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry, heb ik je iets misdaan ofzo? Ik vraag enkel tips, fucking Apple-freak. De Appstore is onoverzichtelijk en dus kan ik inderdaad moeilijk de goeie apps van de slechte onderscheiden.
Maar goed - ik vraag het wel elders.
Yup - Maar ook daar weinig zinnigs. Het zijn veel apps met functies voor notes, file sharing, etc... Maar goed, dat heb ik volgens mij al. Ik heb ook de links in de OP bekeken, etc... Probleem van veel van de Top 10 Business Apps die je op Google vindt, is dat ze allemaal toch een beetje bedoeld lijken voor mensen die een beetje boodschappen lijstje willen bijhouden en een keer de AEX willen bekijken. Nu begrijp ik dat de iPad niet direct een vervanger is van je Laptop, maar met zoveel gebruikers verwacht je wat meer op het professioneel gebied.quote:
Als je dat gewild had, had je dat ik je eerste reply al gedaan. Jammer dat dit weer typisch zo'n hoekje van Fok! is waar mensen een waas voor hun ogen krijgen bij de eerste licht kritische vraag.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik had je naar de lijst in de OP willen verwijzen of een app als Omnifocus, maar vraag 't gerust elders. Misschien kun je een iPad kopen waarop de gewenste apps via telepathie alvast zijn geïnstalleerd zijn.
quote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als je dat gewild had, had je dat ik je eerste reply al gedaan. Jammer dat dit weer typisch zo'n hoekje van Fok! is waar mensen een waas voor hun ogen krijgen bij de eerste licht kritische vraag.
Jij weet niet wat je wilt, jij weet niet wat je zoekt, en vervolgens word je boos als anderen je niet van alles op een zilveren dienblaadje aanreiken?quote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als je dat gewild had, had je dat ik je eerste reply al gedaan. Jammer dat dit weer typisch zo'n hoekje van Fok! is waar mensen een waas voor hun ogen krijgen bij de eerste licht kritische vraag.
Ohhh hoopte op 2 dagen ofzo, dat ie niet elke dag aan de lader hoeft, maar dat gaat 'm niet wordenquote:
Jawel, ik weet exact wat ik wil - ik weet alleen niet waar ik het kan vinden en of het er is. En volgens mij vragen mensen wel vaker om tips, is dat zo vreemd? Ik word echter (volgens mij terecht, maar daar heeft eenieder zijn mening over) wel licht geirriteerd als je na een simpel vraag enkel negatieve bagger ontvangt. Maar zoals ik al zei, zal wel de fanbase zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:48 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Jij weet niet wat je wilt, jij weet niet wat je zoekt, en vervolgens word je boos als anderen je niet van alles op een zilveren dienblaadje aanreiken?
Zo'n jammere reactie weer. Beetje bijdehand doen, dan verongelijkt doen. VMBO argumentatie 1-0-1.quote:
Zeker niet, dit ding is briljant!quote:
Je hebt al sleeves met ingebouwde extra batterij. Het wordt iets lomper helaas, maar dan voeg je volgens mij aardig wat uurtje toe. En tevens gebruik je hem niet 10 uur constant toch? Ik gebruik hem ook gewoon af en toe, en heb hem nu al 3 dagen niet aan de oplader gehangen.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:50 schreef JDx het volgende:
[..]
Ohhh hoopte op 2 dagen ofzo, dat ie niet elke dag aan de lader hoeft, maar dat gaat 'm niet wordennouja als ie niet in gebruik is kan ie wel aan de lader ja.
Lijkt me heerlijk om mn dagelijkse dingen te kijken, lekker op de bank.
Ik doe - misschien tegen beter weten in - nog één poging. Stuk voor stuk prachtige apps. Overigens allemaal te vinden door de genoemde namen in de zoekbox in iTunes in te typen. Benieuwd waarop je gezocht hebt.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Aha. Het zal wel. Ik heb alle "top business apps" e.d. bekeken, maar die zijn niet echt wat ik zoek. Ik gebruik dingen als Bloomberg, Reuters, Factiva, CapitalIQ, etc... Die werken allemaal in Safari, maar hebben zelden een app helaas. Maar misschien mis ik dus iets, ik weet alleen verder niet waar ik moet zoeken en kan dus wel wat tips gebruiken
En het scherm niet op volle brightness zetten. Scheelt ook enormquote:Op donderdag 16 september 2010 23:50 schreef JDx het volgende:
[..]
Ohhh hoopte op 2 dagen ofzo, dat ie niet elke dag aan de lader hoeft, maar dat gaat 'm niet wordennouja als ie niet in gebruik is kan ie wel aan de lader ja.
Als je terug leest, zul je zien dat ik Bloomberg reeds heb. Helaas is het een vrij uitgeklede versie, maar dat kan voor een gratis app natuurlijk moeilijk anders. Reuters is een erg uitgeklede versie en ik ben niet zozeer op zoek naar hun basis nieuws, maar naar hun financiele sites (research, share data, etc...).quote:Op donderdag 16 september 2010 23:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik doe - misschien tegen beter weten in - nog één poging. Stuk voor stuk prachtige apps. Overigens allemaal te vinden door de genoemde namen in de zoekbox in iTunes in te typen. Benieuwd waarop je gezocht hebt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik de hele dag enkel mijn iPad gebruik en mijn notebook uit laat staan zou ik 2 dagen met de iPad kunnen doen (Surfen, mailen, twitter/facebook en film kijken)quote:Op donderdag 16 september 2010 23:50 schreef JDx het volgende:
[..]
In plaats van het wapengekletter kan je natuurlijk ook een keer vragen wat voor app je voor jouw doelen kan gebruiken. Nadat je duidelijk hebt gemaakt wat jouw doelstellingen zijn.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als je terug leest, zul je zien dat ik Bloomberg reeds heb. Helaas is het een vrij uitgeklede versie, maar dat kan voor een gratis app natuurlijk moeilijk anders. Reuters is een erg uitgeklede versie en ik ben niet zozeer op zoek naar hun basis nieuws, maar naar hun financiele sites (research, share data, etc...).
Ik betaal er ook graag voor, maar deze versie zijn (zoals ik eerder al aan gaf) meer gericht op de huis-tuin-en-keuken consument. Ik kon ze natuurlijk zelf vrij makkelijk vinden door de search in de appstore te doen.
Maar bedankt voor je tijd en aandacht.
Ik ben het met je eens dat de App Store op de iPad te wensen overlaat (het kan zoveel beter) maar je weet je ook wel als een kleuter te gedragen hoorquote:Op donderdag 16 september 2010 23:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Jawel, ik weet exact wat ik wil - ik weet alleen niet waar ik het kan vinden en of het er is. En volgens mij vragen mensen wel vaker om tips, is dat zo vreemd? Ik word echter (volgens mij terecht, maar daar heeft eenieder zijn mening over) wel licht geirriteerd als je na een simpel vraag enkel negatieve bagger ontvangt. Maar zoals ik al zei, zal wel de fanbase zijn.
Als je nog studeert of een baan hebt, dan kan je natuurlijk niet 10uur achter elkaar op de iPad op een doordeweekse dag. Als je, zoals een normaal mens, 3uur eigen vrije tijde hebt, kan je meer dan 3 dagen met 1 lading volhouden.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:50 schreef JDx het volgende:
[..]
Volgens mij begon ik niet en ik weet niet exact hoe ik het beter duidelijk moet maken. Ik hoopte iemand te vinden die soortgelijke wensen heeft. Zoals ik al beschreef zoek ik apps voor bestaande finance tools zoals CapitalIQ, Amadeus, Reuters (research, niet nieuws) en een wat volwaardigere variant van Bloomberg.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:07 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
In plaats van het wapengekletter kan je natuurlijk ook een keer vragen wat voor app je voor jouw doelen kan gebruiken. Nadat je duidelijk hebt gemaakt wat jouw doelstellingen zijn.
Luister, ik begon niet en ik post geen zielige smilies. Jammer dat het zo loopt, maar ik zie het niet als mijn probleem.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:09 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de App Store op de iPad te wensen overlaat (het kan zoveel beter) maar je weet je ook wel als een kleuter te gedragen hoor
Sorry hoor.quote:Op vrijdag 17 september 2010 01:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Werkt de Ipad trouwens goed als een Ipod Touch vervanger?
Het is een beetje appels met peren vergelijken. De speaker van de iPad gaat harder en is bij hogere volumes ook wat zuiverder, maar je moet geen wonderen verwachten. Via oordopjes maakt het geluid geen verschil, maar ik zie niemand met een iPad in zijn binnenzak rondlopen. De reactie die je kreeg was dus een reactie die je veel vaker zult krijgen als je zo'n nietszeggende vraag stelt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Het gaat er niet om of jij er wel of niet iets in ziet, ik vraag me de functionaliteit af. Of het geen problemen oplevert in het geluidsverschil bijvoorbeeld.
Ligt eraan hoeveel gebruik je ervan maakt. Ik heb zelf een prepaid kaartje van Vodafone. Als ik 't gebruik betaal ik 9,50 per maand. Loopt automatisch af, dus als ik het 3 maanden niet zou gebruiken, betaal ik niksquote:Op vrijdag 17 september 2010 11:44 schreef Turalyon het volgende:
Welk internet abbonement raden jullie aan om te nemen?
Mooi dat je je Flipboard straks met meer dan negen voorkeuren kunt vullen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
iPadPlanet.nl: Officiële Facebook-app voor de iPad binnenkort te downloaden http://tblt.nl/6Bb
En wat meer over de update van Flipboard: http://www.ipadplanet.nl/(...)gebreide-update-uit/
Leer lezen, zo moeilijk is het niet. Mijn vraag heb ik duidelijk geformuleerd. Daarnaast was ik ook niet van plan om het in mijn zakken te stoppen. Maar ook dat had je kunnen lezen als je beter had opgelet. Ook werd er nergens een vraag gesteld over enige vorm van bewerking. Je mening is dan ook totaal nietszeggend.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:46 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het is een beetje appels met peren vergelijken. De speaker van de iPad gaat harder en is bij hogere volumes ook wat zuiverder, maar je moet geen wonderen verwachten. Via oordopjes maakt het geluid geen verschil, maar ik zie niemand met een iPad in zijn binnenzak rondlopen. De reactie die je kreeg was dus een reactie die je veel vaker zult krijgen als je zo'n nietszeggende vraag stelt.
Waar gebruik je een iPod Touch voor? Waarvoor wil je een iPad gaan gebruiken? Waarom denk je dat de iPad meerwaarde heeft?
De iPad is vooral een iPod Touch met een gigantisch scherm, en software die die extra schermgrootte goed benut voor productieve apps. Het is een prachtig apparaat voor vooral het consumeren van informatie/media, maar een hopeloos beperkt apparaat voor echt stevige productie/bewerking van informatie/media.
Nu alquote:Op vrijdag 17 september 2010 12:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mooi dat je je Flipboard straks met meer dan negen voorkeuren kunt vullen.
Dit noem je een duidelijke vraag?quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Leer lezen, zo moeilijk is het niet. Mijn vraag heb ik duidelijk geformuleerd. Daarnaast was ik ook niet van plan om het in mijn zakken te stoppen. Maar ook dat had je kunnen lezen als je beter had opgelet. Ook werd er nergens een vraag gesteld over enige vorm van bewerking. Je mening is dan ook totaal nietszeggend.
OK. Duidelijk antwoord dan:quote:Op vrijdag 17 september 2010 01:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Werkt de Ipad trouwens goed als een Ipod Touch vervanger?
En binnen!quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nu al. De update is inmiddels binnen te halen
.
Ja dit noem ik een duidelijke vraag, tenzij je moeite hebt met begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:40 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dit noem je een duidelijke vraag?
[..]
OK. Duidelijk antwoord dan:
Ja. Soms. Nee.
Als jij het zegt.. Bedenk wel dat je antwoorden zal krijgen die kwalitatief gelijk is aan de kwaliteit van de vraag.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ja dit noem ik een duidelijke vraag, tenzij je moeite hebt met begrijpend lezen.
Vragen staat vrij ...quote:Op zaterdag 18 september 2010 02:55 schreef electrocrash het volgende:
Ik wil er een vragen voor me 18ste verjaardag
Haast jammer dat ik geen kabeltv meer heb...quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:57 schreef Ericjuh het volgende:
eindelijk weer een applicatie waar ik op aan het wachten ben:
De limieten van de iPad zijn nog lang niet bereikt!quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:52 schreef Great.Expectations het volgende:
Ik gebruik mijn iPad overigens wel om te tekenen, dat gaat fantastisch, en ook voor het maken van mindmaps e.d. Het schijnt dat ook componisten er goed gebruik van maken.
Dus dat het alleen een consumptie apparaat is, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Voor digitale idee vorming vind ik het een heerlijk apparaat. En het is heel geschikt om te reageren op bestaande content, dus een combinatie van consumeren en reageren.
Voor mij is het overigens in veel gevallen wel een goede vervanger van mijn mp3 speler, omdat ik meestal muziek luister terwijl ik iets anders doe. En dat zijn nu vaak iPad dingen. Maar er blijven natuurlijk situaties over waarbij dat niet praktisch is.
Ik heb een vodafone 3g abbonement, voor de eerste 6 maanden betaal ik iets van 13 euro, per maand. daarna , de rest van het jaar, 16 euro per maand. Ik heb een 1 jarig abonnement genomen via metjelaptoponline.nlquote:Op vrijdag 17 september 2010 11:44 schreef Turalyon het volgende:
Welk internet abbonement raden jullie aan om te nemen?
Nope, werkt bij mij ook niet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:56 schreef nelisb het volgende:
Werkt RTL gemist bij jullie? Als ik naar de site ga en een programma aanklik krijg ik een zwart scherm.
Edit. Het lijkt erop dat ik afleveringen van gisteren niet kan bekijken, van eergisteren wel.
We hebben vanochtend nog wel te Voice of Holland gekeken via RTL Gemist.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:56 schreef nelisb het volgende:
Werkt RTL gemist bij jullie? Als ik naar de site ga en een programma aanklik krijg ik een zwart scherm.
Edit. Het lijkt erop dat ik afleveringen van gisteren niet kan bekijken, van eergisteren wel.
Oh, daar hoefde ik niet lang over na te denken. Ik was hem ook iedere keer kwijt. Binnen een week had mijn vrouw ook een iPadquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:54 schreef dronkeykong het volgende:
Denk erover na om een tweede iPad te halen. Nu een week verder en mijn vrouw is werkelijkwaar verslaafd.
Nu is ze vooral bezig met Sketchbook Pro, Farm Story etc etc en ik zit dit nu maar achter mijn PC te tikken![]()
[..]
Allereerst, het gebruiken van woorden als kwalitatief of anders zonder de taalkundige betekenis ervan te weten is op zichzelf al een faal.quote:Op zaterdag 18 september 2010 08:44 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als jij het zegt.. Bedenk wel dat je antwoorden zal krijgen die kwalitatief gelijk is aan de kwaliteit van de vraag.
quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Allereerst, het gebruiken van woorden als kwalitatief of anders zonder de taalkundige betekenis ervan te weten is op zichzelf al een faal.
Oh jawel hoor. Jij kan geen goede vragen stellen, dat is niet erg. Maar het niet willen toegeven.quote:Daarnaast kun je geen vragen meten op kwaliteit zoals jij het aangeeft. Je kunt iets wel vinden maar dan nog. Een mening is suggestief. Het bevat geen vorm van waarde.
quote:En nu wegwezen schooier.
zal wel weer US-only zijn....quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apple Said to Negotiate With Publishers Over Digital Newsstand
Wat een tering faler ben jij toch ook. Los van het feit dat je behoorlijk dom over komt faal je ook nog eens in het begrijpend lezen van een tekst.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:00 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
[..]
Oh jawel hoor. Jij kan geen goede vragen stellen, dat is niet erg. Maar het niet willen toegeven.![]()
Vraag 1) Werkt de Ipad trouwens goed als een Ipod Touch vervanger?
Vraag 2) Ik zal de iPod Touch gebruiken om onderweg muziek te luisteren. Geluidskwaliteit is voor mij heel belangrijk, maar ik moet het ook wel kunnen bedienen tijdens het lopen. Kan ik de iPad daar ook voor gebruiken?
Nou... welke zal een beter antwoord krijgen?
[..]
![]()
Er stond laatst een bericht in de krant dat mensen met een iPad vaak hele nare, onvriendelijke en asociale mensen zijn.quote:
Als je je eigen Posts had gelezen, 1 regel each, dan zal je opmerken dat je helemaal niks zinnigs hebt gevraagd. En dan krijg je dit soort reacties. Geef niks, ik vind het niet erg om een beetje te sarren.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Wat een tering faler ben jij toch ook. Los van het feit dat je behoorlijk dom over komt faal je ook nog eens in het begrijpend lezen van een tekst.
Als je had kunnen lezen (wat je nu nogmaals weer bevestigd van niet) dan had je kunnen weten dat: a het mij totaal niet interesseert of je met een Ipad en muziek tegelijkertijd kunt lopen omdat ik het alleen voor het OV zou willen gebruiken en b je te stompzinnig bent om normale zin te begrijpen tenzij je een duidelijk uitgebreide samenvatting ervan krijgt.
Selfish elites om exact te zijnquote:Op zaterdag 18 september 2010 23:53 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Er stond laatst een bericht in de krant dat mensen met een iPad vaak hele nare, onvriendelijke en asociale mensen zijn.
Ik vond dat eerst flauwekul, maar ik zie er nu wel een kern van waarheid in.
Te sarren? Je zet jezelf alleen maar voor lul, argumenteren kun je niet, inhoudelijk ben je kansloos. Vandaar ook je simpelheid, en de korte zinnen dat je maakt.quote:Op zondag 19 september 2010 00:10 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als je je eigen Posts had gelezen, 1 regel each, dan zal je opmerken dat je helemaal niks zinnigs hebt gevraagd. En dan krijg je dit soort reacties. Geef niks, ik vind het niet erg om een beetje te sarren.
En tot nu toe ben je er niet in geslaagd om ook maar 1 antwoord op je vraag te krijgen. En dat terwijl je zo trots ben op je taalgebruik. Inhoudelijk kom je ook nergens. Je kan vinden wat je wilt hoor, ik vind dit wel amusantquote:Op zondag 19 september 2010 10:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Te sarren? Je zet jezelf alleen maar voor lul, argumenteren kun je niet, inhoudelijk ben je kansloos. Vandaar ook je simpelheid, en de korte zinnen dat je maakt.
Ben jij nu echt zo dom dan je doet lijken? Ik kan hier minimaal 3 quotes opgeven waar erop geantwoord wordt. Of het antwoord mij zint is iets anders dan een antwoord op een vraag krijgen. Maar dat is het minste waar jij je om druk zou moeten maken.quote:Op zondag 19 september 2010 10:26 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En tot nu toe ben je er niet in geslaagd om ook maar 1 antwoord op je vraag te krijgen. En dat terwijl je zo trots ben op je taalgebruik. Inhoudelijk kom je ook nergens. Je kan vinden wat je wilt hoor, ik vind dit wel amusant
Lezen op de iPad bevalt mij ook erg goed moet ik zeggen, alleen in bed is het nog een beetje kloten wat de beste leespositie isquote:Op zondag 19 september 2010 10:57 schreef Copycat het volgende:
Leuk geweest ...
Anyhood. Ik verbaas mezelf hoe snel ik -als archaïsch ingestelde lezer- fysieke boeken met plezier heb ingeruild voor e-versies. Altijd gedacht dat ik de touch & feel van een fysiek boek zou missen, maar ik vind het alleen maar zoveel prettiger lezen. Zonder leeslampje of geknakte boekruggen.
Ik zet het scherm dan vast op portrait en lees zoals altijd: liggend op mijn zij en als ik in slaap val, gaat automatisch het licht uitquote:Op zondag 19 september 2010 11:02 schreef PierreTT het volgende:
Lezen op de iPad bevalt mij ook erg goed moet ik zeggen, alleen in bed is het nog een beetje kloten wat de beste leespositie is
Ah weinig, moeizame zelfreflectie... Misschien toch wel geschikt voor de selfish elites club.quote:Op zondag 19 september 2010 10:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ben jij nu echt zo dom dan je doet lijken? Ik kan hier minimaal 3 quotes opgeven waar erop geantwoord wordt. Of het antwoord mij zint is iets anders dan een antwoord op een vraag krijgen. Maar dat is het minste waar jij je om druk zou moeten maken.
Oeh oeh, word ik aangeklaagd?quote:Als ik jou was zou ik mij heel stil houden, en niks meer zeggen. Want elke woord dat je opschrijft begint nu ernstig tegen je te werken.
Yup, je hebt gelijk. Tijd om weer ontopic te gaan.quote:Op zondag 19 september 2010 10:57 schreef Copycat het volgende:
Leuk geweest ...
Anyhood. Ik verbaas mezelf hoe snel ik -als archaïsch ingestelde lezer- fysieke boeken met plezier heb ingeruild voor e-versies. Altijd gedacht dat ik de touch & feel van een fysiek boek zou missen, maar ik vind het alleen maar zoveel prettiger lezen. Zonder leeslampje of geknakte boekruggen.
Je bevestigd het alweer, zelfs een kind kan beter argumenteren dan jij.quote:Op zondag 19 september 2010 11:16 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ah weinig, moeizame zelfreflectie... Misschien toch wel geschikt voor de selfish elites club.
[..]
Oeh oeh, word ik aangeklaagd?![]()
En dan valt je iPad op de grond?quote:Op zondag 19 september 2010 11:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zet het scherm dan vast op portrait en lees zoals altijd: liggend op mijn zij en als ik in slaap val, gaat automatisch het licht uit.
Waar haal jij die Quests vandaan?quote:Op zondag 19 september 2010 11:24 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Yup, je hebt gelijk. Tijd om weer ontopic te gaan.
Een tip voor een app wat je nu snel moet binnen (want ik denk dat ie binnenkort geld kost) is bookman.
Een gratis reader voor PDF, CBR, cbz e.d. Er moet nog wat bijgeschaaft worden aan usability, maar het heeft potential.
Ik vind de bookshelf look wel leuk voor tijdschriften. Helaas heeft goodreader dit niet... (goodreader is kwalitatief wel beter. Scherpere tekst e.d. )
[ afbeelding ]
Nee, dan ligt ie naast me, in mijn grote-mensenbed.quote:
quote:Op zondag 19 september 2010 11:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, dan ligt ie naast me, in mijn grote-mensenbed.
Kijk, dat is nou een duidelijke vraag.quote:Op zondag 19 september 2010 11:25 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Waar haal jij die Quests vandaan?
Niet bang dat je er op gaat liggen en het frame verbuigd?quote:Op zondag 19 september 2010 11:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, dan ligt ie naast me, in mijn grote-mensenbed.
Zeg! Ik ben slank, ja! Nee joh, net als een boek ligt ie naast me en daar ligt ie de volgende ochtend net zo vredig; klaar om weer ter hand te worden genomen.quote:Op zondag 19 september 2010 11:29 schreef athlonkmf het volgende:
Niet bang dat je er op gaat liggen en het frame verbuigd?
Mijns inziens ook het meest relaxe aan de Ipad, in bed liggen en even rustig je mail checken, nieuws lezen etcquote:Op zondag 19 september 2010 11:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zeg! Ik ben slank, ja! Nee joh, net als een boek ligt ie naast me en daar ligt ie de volgende ochtend net zo vredig; klaar om weer ter hand te worden genomen.
Nog leuker is om in de ochtend snel te checken hoeveel files er staat en dan beslissen of je wakker worst of verder gaat maffen. Met de iPad weet je dat namelijk binnen 10secondes. 1s om de iPad te pakken van het nachkastje, 1s om te starten 1s om te unlocken, 1s op fileinfo klikken, 2s om te laden,2s om te lezen, 1s om te beslissen, 1s om de iPad weg te zettenquote:Op zondag 19 september 2010 11:37 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Mijns inziens ook het meest relaxe aan de Ipad, in bed liggen en even rustig je mail checken, nieuws lezen etc
+1! Zo relaxed! Terwijl ik met boeken in bed altijd gekut had met blaadjes omvouwen en lastig vasthouden als je op je zij wilt liggen. Ideaal dat lezen op iPad!quote:Op zondag 19 september 2010 11:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zet het scherm dan vast op portrait en lees zoals altijd: liggend op mijn zij en als ik in slaap val, gaat automatisch het licht uit.
Zet hem eens op DFU-mode en restore een backup.quote:Op maandag 20 september 2010 15:30 schreef DJWeisz het volgende:
Ik heb een probleempje mt mn Ipad ...
Heb mn gekocht een paar maanden geleden in de States en kan m dus alleen maar via mn Laptop opladen zoals bekent, ok duurt wat langer maar heb er nooit problemen mee gehad, maar nu is de batterij helemaal opgegaan en is t beeld op zwart gegaan, stop m in de laptop en die leest mn niet meer, nieteens de connectie van de USB poort ...
Heb hem er al uren aangesloten inmiddels maar blijft zwart beeld hebben ...
Iemand die met dit probleem raadt weet ??
Alvast Bedankt
amerikaanse laadt wel op aan de laptop, maar voordat je m 100% hebt duurt t wel een paar uurtjes ...quote:Op maandag 20 september 2010 16:03 schreef Copycat het volgende:
Wel typisch dat de Europese juist niet aan de laptop oplaadt.
Als het daar nou bij bleef, maar je moet ook uitleggen dat de d er soms wel achter komt als het werkwoord niet in 't kofschip voorkomt. Dus als je zegt: "ik ben bevooroordeeld", dan is het wel met een d, maar als ik zeg: "hij bevooroordeelt jou", dan is het met een t. Omdat bij ik ben bevooroordeeld, ben het werkwoord is en niet bevooroordeeld. Dus ga je kijken bij bevooroordelen, delen... deLen... de L.. ja het gaat hier om de L... 't kofschip... nee zit geen L in... DUS... is ik ben bevooroordeeld met een D. Logisch eigenlijkquote:Op maandag 20 september 2010 16:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
Mensen, mensen... Tweede en derde persoon enkelvoud, tegenwoordige tijd is stam + t. Dat is zo'n beetje de eerste spellingsregel die je in groep 3 van de basisschool leert. Het verbaast me daarom dat jullie het in jullie kinderachtige "discussie" beiden voor elkaar krijgen om het verkeerd te doen:
@MisterJ.Lo: "je bevestigd"
@athlonkmf: "het frame verbuigd"
Niet alleen falen jullie er beiden in de meest basale grammatica correct toe te passen, maar jullie hebben beiden het lef het taalgebruik/de leesvaardigheid van de ander te bekritiseren. Door deze fouten te maken ontneem je jezelf het recht om iemand op zijn taalgebruik te bekritiseren.
Dus, als geheugensteuntje nog maar een keer, met het meest herkenbare werkwoord, speciaal voor jullie:
ik smurf
jij smurft
hij/zij smurft
wij/zij smurfen
Gebruik dit als referentie, en laat het niet meer zien dat je de tweede of derde persoon enkelvoud op een d laat eindigen oke?
Nu weer ontopic graag.
Dat gaat weer een beetje te ver. Als ze stam+t niet eens consequent toe kunnen passen, moet je niet te hoog mikken natuurlijk.quote:Op maandag 20 september 2010 16:09 schreef JDx het volgende:
[..]
Als het daar nou bij bleef, maar je moet ook uitleggen dat de d er soms wel achter komt als het werkwoord niet in 't kofschip voorkomt. Dus als je zegt: "ik ben bevooroordeeld", dan is het wel met een d, maar als ik zeg: "hij bevooroordeelt jou", dan is het met een t. Omdat bij ik ben bevooroordeeld, ben het werkwoord is en niet bevooroordeeld. Dus ga je kijken bij bevooroordelen, delen... deLen... de L.. ja het gaat hier om de L... 't kofschip... nee zit geen L in... DUS... is ik ben bevooroordeeld met een D. Logisch eigenlijk
En de beta-versie is inmiddels in de lucht.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nieuwe website Uitzending Gemist geschikt voor de iPad
Het is een forum: daar schrijven mensen niet altijd zo netjes als je wilt. En het boeit bijna niemand als je bijvoorbeeld 'gebeurd' i.p.v.'gebeurt' (of omgekeerd, uiteraard) intikt.quote:Op maandag 20 september 2010 16:09 schreef JDx het volgende:
[..]
Als het daar nou bij bleef, maar je moet ook uitleggen dat de d er soms wel achter komt als het werkwoord niet in 't kofschip voorkomt. Dus als je zegt: "ik ben bevooroordeeld", dan is het wel met een d, maar als ik zeg: "hij bevooroordeelt jou", dan is het met een t. Omdat bij ik ben bevooroordeeld, ben het werkwoord is en niet bevooroordeeld. Dus ga je kijken bij bevooroordelen, delen... deLen... de L.. ja het gaat hier om de L... 't kofschip... nee zit geen L in... DUS... is ik ben bevooroordeeld met een D. Logisch eigenlijk
Dat doet het wel. Dat het jou niets doed zegd genoeg.quote:Op maandag 20 september 2010 17:34 schreef WSquater het volgende:
[..]
Het is een forum: daar schrijven mensen niet altijd zo netjes als je wilt. En het boeit bijna niemand als je bijvoorbeeld 'gebeurd' i.p.v.'gebeurt' (of omgekeerd, uiteraard) intikt.
Goed om te lezenquote:Op maandag 20 september 2010 19:43 schreef Dirkh het volgende:
Oeh, ik zit sinds vrijdag met iOs4.2 beta op de iPad.... En gaat prima. Geen gekke bugs ontdekt. Wel alles lekker in mappen verwerkt dus dat scheelt wel troep. Verder lijkt het beeld scherper.
Ik durf 't nog niet aan omdat 't bij mij dik 24 uur duurt om een backup te makenquote:Op maandag 20 september 2010 19:43 schreef Dirkh het volgende:
Oeh, ik zit sinds vrijdag met iOs4.2 beta op de iPad.... En gaat prima. Geen gekke bugs ontdekt. Wel alles lekker in mappen verwerkt dus dat scheelt wel troep. Verder lijkt het beeld scherper.
Mja, al zal je er toch een keer aan "moeten" al is 24 uur wel erg lang om iets ff te testen.quote:Op maandag 20 september 2010 20:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik durf 't nog niet aan omdat 't bij mij dik 24 uur duurt om een backup te maken. Daar heb ik nu ff geen zin in
,
&binnengehaaldquote:Op maandag 20 september 2010 20:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ipadplanet.nl/(...)or-ipad-goedgekeurd/
Waarom verkocht dan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is toch apart hoe Apple producten kan maken die weinig toegevoegde waarde lijken te hebben als je ze niet hebt, maar onmisbaar blijken als je ze eenmaal hebt. Het is pas wanneer je zelf een iPad hebt dat je steeds meer situaties vindt (of verzint) waarin je hem liever pakt dan je laptop.
Toen ik hem net had twijfelde ik nog over de meerwaarde, maar sinds ik hem zaterdag verkocht heb, mis ik hem wel.
yep. hier ook, en ook al even geprobeerd. 1e bevinding is positief.quote:
Dat is goed zaken doen als iemand de nieuwwaarde neerlegd voor een tweedehands productquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Iemand wilde er 500 euro voor geven
Ik bedoel maarquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:25 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Dat is goed zaken doen als iemand de nieuwwaarde neerlegd voor een tweedehands product
De persoon wist dat hij nieuw hetzelfde kost? Maar knap gedaanquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:27 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik bedoel maarHij kreeg er wel een leren beschermhoes en een stylus van DX bij
Jup, 499 bij de mediamarkt, maar hij vond het fijn om extra uitleg te krijgen. Ik heb gistermiddag zelfs nog een mail van hem gekregen waarin hij liet weten hoe blij hij met zijn nieuwe speeltje is. Altijd leuk om te horen natuurlijkquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:34 schreef tuintegel het volgende:
De persoon wist dat hij nieuw hetzelfde kost? Maar knap gedaan
Als je via kabel met je iTunes-library @ pc of Mac synct, zou dat allemaal automatisch moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:25 schreef DJWeisz het volgende:
Hoe zorg ik ervoor dat mn afgespeelde liedjes op de ipod van mn ipad kwa plays en rating worden gesyncd met mn itunes ?
Op dit moment lukt dat namelijk niet, kan t ermee temaken hebben dat ik niet al mn songs erop heb, heb daar namelijk niet genoeg geheugen voor ... ??
Hier bugged ie niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:53 schreef Copycat het volgende:
Bugged Zinio bij meer mensen? Eerst kreeg ie geen internetverbinding en nu sluit ie na tien seconden logo af.
Als ik 'm eraf gooi en weer via synchen erop, ben ik toch geen magazines kwijt, lijkt me?
Geen problemen hier en heb er toch veel magazines in staan,quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:53 schreef Copycat het volgende:
Bugged Zinio bij meer mensen? Eerst kreeg ie geen internetverbinding en nu sluit ie na tien seconden logo af.
Als ik 'm eraf gooi en weer via synchen erop, ben ik toch geen magazines kwijt, lijkt me?
Iannotate. Of zoeken naar annotatequote:Op dinsdag 21 september 2010 20:23 schreef Leinonlein het volgende:
Ik gebruik Goodreader voor het lezen van pdf's maar kan er geen aantekeningen bij maken. Is er een app die dat wel kan? Het liefst zou ik een soort pdf reader en text editor in 1 hebben. Bestaat zoiets?
Gebruik je dit zelf ook? Wel wel beniewd of het de ¤8 waard is maar de recencies zijn heel goed en het doet ongeveer wat ik wil. Ga hem dus maar gewoon bestellen. Echter wil ik soms ook aantekeningen maken los van een PDF document, nu switch ik dan tussen Goodreader en Pages, is daar toevallig ook een app voor? Dat zou heeelemaal mooi zijn namelijkquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:23 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Iannotate. Of zoeken naar annotate
Raar genoeg gebeurt dat niet, met mijn Ipad Classic bijvoorbeeld lukt dat perfect en blijft het netjes up to date zo ...quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als je via kabel met je iTunes-library @ pc of Mac synct, zou dat allemaal automatisch moeten gebeuren.
Goede tip. Ff proberenquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:37 schreef misterDre het volgende:
Vandaag gratis een leuke foto collage app.
Photo wall pro collage
http://itunes.apple.com/u(...)aneQ5Y5k3k2pDYL10UkA
ipad speelt geen HD content afquote:Op woensdag 22 september 2010 10:21 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
VLC Mediaplayer crashed steeds bij mij. Heb er 2 afleveringen van series in staan in HD formaat (+- 1,5 GB per aflevering).
Is er hier iemand die dezelfde klachten heeft?
How to Get the Most Out of VLC for iPadquote:Op woensdag 22 september 2010 10:21 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
VLC Mediaplayer crashed steeds bij mij. Heb er 2 afleveringen van series in staan in HD formaat (+- 1,5 GB per aflevering).
Is er hier iemand die dezelfde klachten heeft?
zie de post van Junkie boven je, als je de apps tab hebt moet je naar beneden scrollen.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:18 schreef stoeltafel het volgende:
Heb net VLC gedownload en nu wil ik er series/films mee afspelen, dit gaat op de volgende manier
Connect your iPad to your computer
In iTunes, select your iPad, and then click the app tab
Below File Sharing, slect VLC form the list and click then add
Alleen de laatste zin kan ik niet uitvoeren, zie nergens in iTunes waar ik dit kan doen, iemand een printscreen ?
quote:Op woensdag 22 september 2010 11:18 schreef stoeltafel het volgende:
Heb net VLC gedownload en nu wil ik er series/films mee afspelen, dit gaat op de volgende manier
Connect your iPad to your computer
In iTunes, select your iPad, and then click the app tab
Below File Sharing, slect VLC form the list and click then add
Alleen de laatste zin kan ik niet uitvoeren, zie nergens in iTunes waar ik dit kan doen, iemand een printscreen ?
Omnifocus, maar kost wel watquote:Op woensdag 22 september 2010 11:50 schreef Leinonlein het volgende:
Nog een vraag. De beste applicatie voor iPad icm Macbook voor to-do lijstjes. Things of toch iets anders?
Super ! Nu kan ik Entourage op me werk kijkenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:37 schreef AardEngel het volgende:
[..]
zie de post van Junkie boven je, als je de apps tab hebt moet je naar beneden scrollen.
haha, ik kijk het altijd in de bus naar m'n werkquote:Op woensdag 22 september 2010 11:52 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Super ! Nu kan ik Entourage op me werk kijken
Net seizoen 7 erop gezet, was iets van 8gb dus duurde aardig lang.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:22 schreef AardEngel het volgende:
[..]
haha, ik kijk het altijd in de bus naar m'n werk
Waar had je die besteld?quote:Op woensdag 22 september 2010 16:15 schreef Copycat het volgende:
Ik moet nu beslissen hoe mijn hand-carved, personalized iPad cover er een beetje moet komen uit te zien. Hij doet geen poezenplaatjes en ook geen Mona Lisa's. Gelukkig.
Hoop dat ie een beetje opschiet, zodat ik mijn superstoere cover mee kan nemen op mijn Indonesiëtrip, over minder dan twee weken ...
En ja, ik maak er een foto van!
Mja, 720p gaat schokkerig, en geluid is soms pleite. Standaard divx pakt hij hier goed.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:51 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Net seizoen 7 erop gezet, was iets van 8gb dus duurde aardig lang.
Formaat is 720p alleen als ik vlc opstart ziet hij niks terwijl het er echt opstaat, dacht dat vlc alles speelde, pffff
Welkom bij de clubquote:Op woensdag 22 september 2010 23:35 schreef zeebeschuit het volgende:
zo, ook een gekocht! 829 dollar incl. 64gb wifi&3g. Nu Maar even Alle topics doorlezen!
Alleen als je echt met documenten op PDF werkt. Als je een collegesheet aantekeningen wilt maken, dus alsof je op gelinieerd papier zal doen, dan zijn er betere keuzesquote:Op woensdag 22 september 2010 22:46 schreef Joris33 het volgende:
Is IAnnote PDF aan te raden als app om aantekeningen te kunnen maken op collegesheet etc?
Coole linkquote:Op woensdag 22 september 2010 23:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[url=iWork iPad apps get updated to export to Microsoft Office formats]iWork iPad apps get updated to export to Microsoft Office formats http://goo.gl/fb/IVrgM #iosdevices[/url]
Handig.
Bedankt!quote:Op donderdag 23 september 2010 05:46 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Alleen als je echt met documenten op PDF werkt. Als je een collegesheet aantekeningen wilt maken, dus alsof je op gelinieerd papier zal doen, dan zijn er betere keuzes
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1016577
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=978620
Bij mij is er niet eens beeld, terwijl vlc het wel afspeelt op de laptop. Zal straks eens kijkenquote:Op woensdag 22 september 2010 17:55 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, 720p gaat schokkerig, en geluid is soms pleite. Standaard divx pakt hij hier goed.
Je kunt ze meteen allemaal binnenhalen als je op die pagina zit en ingelogd bentquote:Op donderdag 23 september 2010 11:11 schreef Copycat het volgende:
En weer een gratis magazine door even een kleine survey van Zinio in te vullen.
Allemaal?quote:Op donderdag 23 september 2010 11:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je kunt ze meteen allemaal binnenhalen als je op die pagina zit en ingelogd bent
Ja, als je op die pagina zit: inloggen en de tijdschriften een voor een aanklikken. Dan verschijnen ze vanzelf in je libraryquote:
Voor de volledigheid: ging dus om deze survey denk ik http://bit.ly/axl16zquote:Op donderdag 23 september 2010 11:11 schreef Copycat het volgende:
En weer een gratis magazine door even een kleine survey van Zinio in te vullen.
Van die brillen doekjes.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:42 schreef .Pas het volgende:
Waarmee maken jullie het beeldscherm schoon?
Tis al te laat voor je dan, maar een tip voor anderen: zo haal je het oleophobic laagje van de ipad weg. Dat laagje zorgt ervoor dat vingervlekken makkelijker weggehaald kan worden met een droge zachte doek.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:48 schreef Copycat het volgende:
Brillendoekje, microvezeldoekje, en heel af en toe verstuif ik een klein beetje brilschoonmaakvloeistof op een doekje en haal ik dat eroverheen.
http://itunes.apple.com/us/app/tex-touch/id377627321?mt=8 ?quote:Op donderdag 23 september 2010 16:46 schreef Joris33 het volgende:
Weet iemand of er een applicatie is om tex bestanden te maken?
En wat een heerlijk apparaat is een iPad.
Thanks! Ik heb wel heel slecht gezochtquote:Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://itunes.apple.com/us/app/tex-touch/id377627321?mt=8 ?
In Zinio zit Digifoto Proquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:07 schreef stoeltafel het volgende:
Welke Nederlandse tijdschriften zijn er als ebook online te vinden ?
Kom nu niet verder dan Playboy en Quest. Heb wel veel vette Engelse tijdschriften.
Desnoods pm me maar
Ik betaal graag voor goede content. ZInio is wat dat betreft ideaal.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:15 schreef stoeltafel het volgende:
Alleen Zinio kost geld maar heb nu wel een vette bieb, zal na het weekend wel een foto posten. Nu weg met genoeg leesvoer
Dat heeft ook met de kwaliteit en eventuele plaatjes in de bestanden te maken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:28 schreef Dos37 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een Epub bestaand zo klein is en een PDF bestand van 2 pagina's al makkelijk 6MB kan zijn?
Sorbo glansdoekje, en hij glimt als nieuw uit de doosquote:Op donderdag 23 september 2010 15:06 schreef Godtje het volgende:
Die vingerafdrukken zijn ook niet makkelijk te verwijderen met die laag.
PDF-bestanden zijn 'foto's', terwijl bij epub-bestanden alleen maar de tekst als informatie bewaard wordt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:28 schreef Dos37 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een Epub bestaand zo klein is en een PDF bestand van 2 pagina's al makkelijk 6MB kan zijn?
Er is op het moment een gratis alternatief in de store.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:46 schreef Joris33 het volgende:
Is IAnnote PDF aan te raden als app om aantekeningen te kunnen maken op collegesheet etc?
En dat redden ze wel als ze vlak voor kerst een iPad 2 uit zouden brengen? Ik vind het geen sterke aanwijzing voor een snelle komst van een nieuwe iPad. Het lijkt mij eerder dat Apple even wacht waar de concurrentie mee komt rond de kerst, om die volgend jaar weer proberen weg te spelen met een nieuwe iPad.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:27 schreef WSquater het volgende:
maar Steve Jobs zei zelf ook nog dat ze dit jaar nog "tientallen apparaten met FaceTime gaan verschepen" en dat redden ze heus niet met de iPhone 4 en ik denk ook niet met de iPod Touch 4.
Vlak voor de feestdagen kan ook al in november zijn (rond Thanksgiving bijvoorbeeld). En ik denk dat als ze bijvoorbeeld dus al deze of volgende maand beginnen met het produceren ze een prima line-up hebben voor de feestdagen: nieuwe iPods en de nieuwe iPad met videobellen!quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:44 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
En dat redden ze wel als ze vlak voor kerst een iPad 2 uit zouden brengen? Ik vind het geen sterke aanwijzing voor een snelle komst van een nieuwe iPad. Het lijkt mij eerder dat Apple even wacht waar de concurrentie mee komt rond de kerst, om die volgend jaar weer proberen weg te spelen met een nieuwe iPad.
Apple heeft nu al moeite om met de productie aan de vraag te voldoen, en jij denkt dat ze daarnaast een nieuwe versie gaan produceren, alleen maar vanwege die opmerking van Jobs over videobellen?quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:04 schreef WSquater het volgende:
[..]
Vlak voor de feestdagen kan ook al in november zijn (rond Thanksgiving bijvoorbeeld). En ik denk dat als ze bijvoorbeeld dus al deze of volgende maand beginnen met het produceren ze een prima line-up hebben voor de feestdagen: nieuwe iPods en de nieuwe iPad met videobellen!
Productieproblemen zijn al opgelost. Daarnaast is FaceTime ook al gevonden in iOS 4.2 voor iPad..quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:25 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Apple heeft nu al moeite om met de productie aan de vraag te voldoen, en jij denkt dat ze daarnaast een nieuwe versie gaan produceren, alleen maar vanwege die opmerking van Jobs over videobellen?
Ja, amper een maand.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:41 schreef WSquater het volgende:
[..]
Productieproblemen zijn al opgelost.
Dat zegt niets over wanneer er een nieuwe versie van de iPad komt. Dat die er komt, met een camera, dat zal best. Maar voor de kerst in de winkels? Nee.quote:Daarnaast is FaceTime ook al gevonden in iOS 4.2 voor iPad..
Dat weet jij ook niet..quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:49 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Ja, amper een maand.
[..]
Dat zegt niets over wanneer er een nieuwe versie van de iPad komt. Dat die er komt, met een camera, dat zal best. Maar voor de kerst in de winkels? Nee.
Nee, natuurlijk weet ik het ook niet, want ik ben Steve Jobs niet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:56 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dat weet jij ook niet..Het enige wat ik zei is dat ik twijfel omdat er nu ook al veel berichten komen dat Apple nog voor de feestdagen een iPad met FaceTime gaat uitbrengen en toen bedacht ik me dat Steve ook zei dat FaceTime op tientallen miljoenen apparaten beschikbaar zou zijn.
Ja, en als er een nieuwe iPad aankomt verkoop ik 'm wel weer. Misschien dan met 50 of 100 euro verlies, maar goed.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:00 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk weet ik het ook niet, want ik ben Steve Jobs niet.
Koop nu maar gewoon een iPad, je hebt immers al je iPhone met FaceTime.
Tja, dan heb je nog steeds geen GPS in je iPad zelf natuurlijkquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:27 schreef Great.Expectations het volgende:
Dan ben ik blij met mijn HTC Desire, die als wifi hotspot kan dienen.
Ik heb 32 GB, maar dat blijkt wel erg ruim in de praktijk. Video neemt veel ruimte in beslag, maar met Air Video ik heb eigenlijk niet de behoefte om veel video's op te slaan op de iPad.
quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:35 schreef WSquater het volgende:
[..]
Tja, dan heb je nog steeds geen GPS in je iPad zelf natuurlijk
Hoeveel ruimte gebruik je momenteel (en wat voor soort dingen heb je erop? Ook muziek enzo?)
Inderdaad, aan 16 GB zou je niet genoeg hebben...quote:Op zaterdag 25 september 2010 16:41 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En deze apps:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Misschien is 32 GB dan eigenlijk niet eens zo'n gekke keuze, als ik het zo zie.
Een dock of toetsenbord kun je altijd nog later erbij kopen. 16 GB geheugen niet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:36 schreef WSquater het volgende:
[..]
Inderdaad, aan 16 GB zou je niet genoeg hebben...
Maar als ik 32 GB met 3G doe dan zit ik al aan de 700 euro. Dan nog een hoesje erbij en een dock... en ik moet nog een bluetooth toetsenbord...
Daar heb je gelijk in...quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:43 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Een dock of toetsenbord kun je altijd nog later erbij kopen. 16 GB geheugen niet.
Ik heb zelf geen dock of toetsenbord en mis het niet, maar goed, dat dat zijn ook persoonlijke keuzes.
Bedanktquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:22 schreef athlonkmf het volgende:
Goodreader precached pagina's zodat je sneller kan bladeren ivm ibooks. Maar wat ook belangrijk is, je kan goodreader als een tussenapplicatie gebruiken om bestanden te delen. Ik download bv m'n strips en andere bestanden met goodreader van mijn nas en stuurt deze door naar de juiste app.
De iPad is vooral een heel erg leuk apparaat 'voor erbij'. Het is net zo makkelijk om een pleidooi te houden waarom een iPad overbodig is, als het voor een iPad gebruiker is te vertellen waarom hij niet meer zonder kan. Ik heb mijn iPad vorige week verkocht en er vandaag toch weer eentje gekocht.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:41 schreef WSquater het volgende:
Zie hier tegenwoordig niemand meer echt ervaringen met de iPad plaatsen, dus ik vraag het maar: wat vinden jullie echt het fijnst/leukst aan de iPad?
Ik denk dat ik namelijk binnenkort ook de iPad ga kopen en het leukste lijkt mij toch wel het browsen op het web. Gewoon lekker op de bank met zo'n mooi ding in je handen het internet aanraken...
En iemand hiermee ervaringen: http://www.appelhoes.nl/W(...)cally-ViewStand.html
Ziet er prima uit om bijvoorbeeld ook gewoon in te bewaren, maar ook gewoon voor gebruik en je kan hem natuurlijk ook plat neerleggen (dat-ie schuin naar bovengaat).
Mooi om te horen. En je hebt hem opnieuw gekocht omdat je de iPad toch wel een beetje miste?quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De iPad is vooral een heel erg leuk apparaat 'voor erbij'. Het is net zo makkelijk om een pleidooi te houden waarom een iPad overbodig is, als het voor een iPad gebruiker is te vertellen waarom hij niet meer zonder kan. Ik heb mijn iPad vorige week verkocht en er vandaag toch weer eentje gekocht.
De kracht van de iPad ligt, in mijn ogen, vooral in het gebruiksgemak. Voor het consumeren van media en informatie is het veel makkelijker even de iPad te pakken dan een laptop op te starten. Daarbij komt dat het brossen via het multitouch scherm van de iPad echt een genot is. Zelfde geldt voor mail checken, of stripboeken/magazines lezen: andere apparaten kunnen het ook, maar op geen van deze apparaten is het zo leuk als op de iPad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |