abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86317210

Dit is het centrale topic over ervaringen met medische hulpverlening. Dit topic is niet alleen bedoeld voor patiënten, maar ook voor de mensen die werkzaam zijn in de zorg, mantelzorgers et cetera. Deel je ervaringen, misschien heeft iemand anders er wat aan.

Klik hier voor het vorige topic pijnstillers/pijnbestrijding

LET OP: Het is niet de bedoeling dat het één groot tirade gaat worden jegens de gezondheidszorg, instanties, hulpverleners et cetera. Met dergelijke klachten kan je hier terecht: Klaagbaak

[ Bericht 20% gewijzigd door MarMar op 12-09-2010 11:53:58 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 september 2010 @ 17:18:11 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86317531
Ik ben er ook weer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86317906
Ik heb alweer heel wat afspraken staan, komende woensdag internist, die wil een volledig onderzoek (vooral maagdarm geloof ik, hoor ik dan wel)
Volgende week woensdag de eerste zenuwblokkade (duim duim!)
13 oktober de Sintmaartenkliniek in Nijmegen..

Ik heb even geteld, maar ik heb toch inderdaad het afgelopen jaar gemiddeld 1 keer per week een of andere arts moeten bezoeken. (heb ik de opname in het ziekenhuis en de artsen die hier moesten komen van de dokterswacht nog niet eens meegeteld)

Inmiddels het dossier van het ziekenhuis in Sneek waar ik geboren en getogen ben grondig doorgespit.. best even schrikken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 september 2010 @ 18:11:42 #4
13151 crew  Rewimo
pi_86318830
Ik heb ook een afspraak aangevraagd voor de Maartenskliniek, voor mijn heup. Eens kijken of ze nu iets meer weten te verzinnen dan fysio die helaas niet helpt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 11 september 2010 @ 18:25:31 #5
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86319106
ik lees (en post) ook weer mee

Komende periode ook veel medische dingen.
Maandag kniebrace halen en naar de gynaecoloog. Dinsdag naar het Erasmus in Rotterdam naar de handchirurg. Volgende week woensdag naar de revalidatiearts + schoenmaker, mits ze weer niet afzeggen voor de zoveelste keer.

@Marmar: heeft L'steyn ook zoveel afspraken bij jou verzet destijds?
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_86319307
@Manda-rijn:
Nee, hebben ze niet..maar ik vond het wel heel vervelend dat soms vrijdag maar meestal zaterdag per post pas het rooster was vanaf de maandag daarop.
Ik ben wel een aantal keer van programma geswitched daar.. steeds omdat we er tegenaan liepen dat het niet werkte of dat de oefeningen de klachten juist verergerden.
Kniebrace heb ik ook overigens.

Hopelijk kan je een beetje snel terecht Rewimo, lijkt me niet dat je die heup even fikst met fysio :*
pi_86337384
Voor de aankomende medici hier:

Ik ben benieuwd naar jullie mening/bevindingen over langdurig (lees: levenslang) antibioticagebruik.
Van verschillende artsen heb ik her uiteenlopende verhalen over; de een zegt dat het slecht voor je weerstand is, de ander zegt dat dit onzin is.

Achtergrondverhaal: wegens een gaatje in de onderste twee kamers van mijn hart moest ik bij elk schrammetje/verkoudheidje/griepje etc antibiotica vanaf mijn geboorte tot mijn 18e en ook na mijn 18e tot nu heb ik wel de nodige antibiotica gehad.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 11:46:42 #8
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86337585
Ben er ook weer :)

[ Bericht 29% gewijzigd door De_Kardinaal op 12-09-2010 11:58:30 ]
pi_86337789
and we're back on track :)

[ Bericht 86% gewijzigd door MarMar op 12-09-2010 12:00:33 ]
pi_86337813
Nog even mijn vragen uit het vorige topic: :)
Hebben jullie wel eens het gevoel gehad dat je door een arts niet serieus genomen werd?
En welke wegen (artsen) hebben jullie bewandeld voordat jullie een duidelijke diagnose kregen?
pi_86338242
Mijn antwoord op de vraag van Yoewie in het vorige topic:

Internist/revalidatiearts/reumatoloog/orthopeed/gynaecoloog waren er de afgelopen jaren allemaal bij.

En ja idd, in het begin toen de huisarts mijn dossier bekeek, zag dat ik tien jaar geleden eens bij een psycholoog geweest was en zich daarop blindstaarde, daarna moest ik echt aandringen op onderzoeken en bleek uiteindelijk gewoon precies aan de hand te zijn wat ik zelf allang riep.

Toen de huisarts me telefonisch een hormoonkuurtje wilde voorschrijven omdat ik al drie weken vloeide en ik moest aandringen op onderzoek waarna ik met spoed naar het ziekenhuis moest en 20 weken zwanger bleek (wat niet goed afliep)... toen de huisarts me telefonisch een tweede ab kuur voorschreef voor een bronchitis die al maanden aan de hand was en ik even later een longontsteking had en prednison kreeg (tijdens zijn vakantie) en in het ziekenhuis belandde...

Veel artsen hebben aannames nog voordat ze je gezien of gesproken hebben, die aannames gaan vaak van arts op arts over in de verwijsbrieven.
Zo stuurde mijn huisarts steeds verwijsbrieven waar hij in aankaartte dat ik naar de psycholoog geweest ben jaren terug, maar vertelde hij er niets bij over de heupdysplasie etc.... Dit geintje heeft hij weer geflikt bij de pijnpoli, maar gelukkig had die arts ook gewoon in mijn ziekenhuisdossier gekeken.

(ik ben overgestapt naar een andere huisarts inmiddels)

Nu ter aanvulling:
Om te voorkomen dat ik weer dit soort gedoe krijg en om voor mezelf eea op een rij te krijgen heb ik het dossier uit het ziekenhuis waar ik als kind behandeld ben opgevraagd. Gelukkig hadden ze die nog op film.
Vanaf mijn geboortedag komen een aantal dingen steeds naar voren, dat zijn:
Scoliose
Heupdysplasie/scheef bekken
Ene been korter dan andere been
Vraagstelling "doen we gipsbedje of kijken we de ontwikkeling aan"
Hartruis
Vlagen van weken met koorts zonder aanwijsbare reden
vanaf een paar maanden: exceem over mijn hele lijf, tot nu: psoriasis op sommige plaatsen (vooral hoofdhuid)
Ook blijkt dat ik al op mijn 2e mijn eerste longontsteking had en voor mijn 1e jaar mijn amandelen verwijderd zijn.

Mijn ouders wisten me, behalve de hartruis en exceem, het meeste hiervan niet te vertellen.. :X
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 12:29:30 #12
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86338731
Tja, bij mij lagen er 'harde feiten' op tafel. Het heeft alleen lang geduurd voordat men de oorzaak daarvan vond. Ik kan ook gewoon een papiertje bij instanties inleveren vol met 'harde feiten' en direct daaruit voortvloeiende problematiek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 september 2010 @ 12:33:32 #13
13151 crew  Rewimo
pi_86338860
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:55 schreef Yoewie het volgende:
Hebben jullie wel eens het gevoel gehad dat je door een arts niet serieus genomen werd?
Ja, daar heb ik nog wel een leuk voorbeeldje van :') Is alweer lang geleden, maar toch...

Ik ben toen ik 9 was, een keer gevallen met mijn fiets. Ik ving mezelf met één been op en er leek niks aan de hand te zijn. Maar langzamerhand kreeg ik pijn in mijn grote teen, in het gewricht. Ik kon niet goed meer lopen en mijn ouders namen me mee naar het ziekenhuis. Daar werd geconstateerd dat er een middenvoetsbeentje was verschoven net naast mijn grote teen. Ik kreeg fysiotherapie waarmee ze gingen proberen het botje weer op zijn plek te krijgen. Dat is niet gelukt en om een of andere reden is er toen verder niets aan gedaan.

Een aantal jaren gingen voorbij, en toen ik 15 was kreeg ik heel erg veel pijn aan mijn grote teen. Uiteindelijk is na veel onderzoek gebleken dat het gewricht van mijn grote teen versleten was. Er was gelukkig een oplossing: een kunstgewricht. Uiteindelijk kreeg ik net voor mijn 18e verjaardag een kunstgewricht van sylastic. Hiephiephoera, probleem verholpen!

Alleen bleef ik pijn houden :{ Volgens de orthopeed was dat niet mogelijk en ik moest me niet aanstellen. Maar ja, de pijn ging maar niet weg. Uiteindelijk - na ruim een jaar! - hebben ze een scan gemaakt (iets met radioactiviteit - moest iets drinken en kreeg een prik) en wat bleek: het gewricht was helemaal aangevreten. Na onderzoek bleek wat er aan de hand was: één op de 4 miljoen mensen is allergisch voor sylastic. Laat ik nou net die ene zijn :')

Gewricht is er weer uitgehaald, en ik heb nog een hoop ellende meegemaakt door die teen. Maar een excuus van de orthopeed, of zelfs maar toegeven dat ik gelijk had, kon er niet af :N
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 12:36:47 #14
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86338962
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:33 schreef Rewimo het volgende:

Alleen bleef ik pijn houden :{ Volgens de orthopeed was dat niet mogelijk en ik moest me niet aanstellen. Maar ja, de pijn ging maar niet weg. Uiteindelijk - na ruim een jaar! - hebben ze een scan gemaakt (iets met radioactiviteit - moest iets drinken en kreeg een prik) en wat bleek: het gewricht was helemaal aangevreten. Na onderzoek bleek wat er aan de hand was: één op de 4 miljoen mensen is allergisch voor sylastic. Laat ik nou net die ene zijn :')
Volgens mij vergeten artsen juist vaak dat als iets in op de zoveel is dat de kans verwaarloosbaar is dat jij het bent, maar vergeten dat het toch uiteindelijk iemand is die het wel heeft. Kans 1 op de 4 miljoen, de een wint de loterij, de andere een allergie voor wat het ook moge zijn! -O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 september 2010 @ 12:54:31 #15
13151 crew  Rewimo
pi_86339523
Tsja, de kans dat je zoiets hebt is inderdaad heel klein, en dus denken ze dat je je aanstelt, en niet dat je misschien wel allergisch bent. Het vervelendste is dat ze je niet serieus nemen. En als je nog zo jong bent, ben je ook niet assertief genoeg om ertegenin te gaan.
  zondag 12 september 2010 @ 13:46:28 #16
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86341147
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:55 schreef Yoewie het volgende:
En welke wegen (artsen) hebben jullie bewandeld voordat jullie een duidelijke diagnose kregen?
Ja, dat gebeurt regelmatig.

Eerst door mijn 2e revalidatiearts, die nam mijn schouderklachten niet serieus. Mijn schouder zou wel niet uit de kom gaan want het was nog nooit gebeurt bij haar op het spreekuur (ja serieus). Na tientallen luxaties ben ik uiteindelijk via de huisarts met spoed bij de orthopeed gekomen en daar bleek dat de kraakbeenring die rondom de schouderkom zit bij mij compleet was losgescheurd door alle luxaties. Uiteindelijk ben ik geopereerd en heb ik 2 schroeven in mijn schouder. Als complicatie een frozen shoulder gekregen en een goed gesprek met de revalidatiearts die begon te huilen op het laatst. Ik kwam met bewijzen dat zij fout zat, en dat kon ze niet hebben. :P IK ben door haar doorgestuurd naar een andere revalidatiearts in een revalidatiekliniek, en die vond 3/4 jaar later dat ik ook maar met mijn andere schouder naar de orthopeed moest. Ondertussen zitten daar ook al 2 schroeven in.

Via de orthopeed die onder narcose (bij laatste schouderoperatie) mijn polsgewricht heeft bestudeerd ben ik naar de plastisch chirurg van het streekziekenhuis gestuurd. Echt dat is mij toch een hork. Het allereerste wat ze zei was; "En waarom zit jij in een rolstoel?!?" Ook goedemorgen. En daarna een hele verhaal met dat ik helemaal niks mankeer, en dat ik niet hypermobiel ben, ik alle hulpmiddelen zelf heb aangeschaft (sure, een rolstoel van ¤4000,- betaal je zelf even zeker, en mijn polssplint van ¤500,- die je alleen op verwijzing van een arts krijgt). Volgens haar was de behandeling een ritje naar een maatschappelijk werker. :')

Dat ik 3x de diagnose EDS heb gekregen van verschillende artsen telt vast niet mee volgens haar. Overigens heeft zij mijn pols niet eens aangeraakt!

Nu ga ik dinsdag naar het Erasmus voor hopelijk een goede plan van aanpak.

---------------------

Voor een duidelijke diagnose, 1x revalidatiearts en 2x naar de klinisch geneticus.

@Rewimo: :o je treft het niet!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 september 2010 @ 14:16:55 #17
13151 crew  Rewimo
pi_86342149
Jij ook niet zo te lezen, goeiedag zeg, wat een horken heb je er toch bij -O-
pi_86342835
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met voorzieningen?

Ik ben hard in gevecht met de gemeente om oa thuiszorg een beetje voor elkaar te krijgen.
We hadden een paar uren per week, maar nu willen ze dat reduceren tot 0 terwijl de situatie niet gewijzigd is, of eerder verslechterd en mijn man nogsteeds geen manier heeft uitgevonden om zichzelf te klonen.
Het schijnt ook nogal moeilijk te zijn om hem aangemeld te krijgen als mantelzorger, terwijl hij toch echt meer dan 8 uren per week persoonlijke zorg voor mij heeft (helpen met douchen, aankleden etc.)

Hulpmiddelen zoals rolstoel, scootmobiel en trippelstoel had ik dan wel weer zomaar geregeld.
pi_86345285
31 jaar naar allerlei artsen geweest totdat ik zelf bij "Jezalhetmaarhebben" van BNN zag wat ik had. EDS, bevestigd door KG.

Vandaar ook mijn afnemende vertrouwen in de artsen. Bijna geen enkele arts is op de hoogte van EDS, wel van de Marfanvariant, niet dan de andere.
Zelfs als ik aangeef niet gewoon gehecht kan worden, nemen ze het niet serieus. Dat er dan na twee dagen geen hechtingen meer inziiten...................ja duh dat zei ik al. :D

:* Anitra

Ik betaal ook veel zelf, kheb geen enkele zin te leuren om van alles en nog wat en dat alleen omdat er geen protocol is voor EDS.
Ik heb een Tempurmatras en ik "steun"met 9 kussens en buizen om weinig luxaties per nacht te krijgen. Vastzetten van gewrichten kan niet omdat lichaamsoneigen materiaal afgestoten wordt.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 20:38:38 #20
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86356112
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:34 schreef MarMar het volgende:
terwijl hij toch echt meer dan 8 uren per week persoonlijke zorg voor mij heeft (helpen met douchen, aankleden etc.)
Je telt toch alleen nog als mantelzorger als de ander een indicatie 'verblijf' heeft?
pi_86357391
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:38 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Je telt toch alleen nog als mantelzorger als de ander een indicatie 'verblijf' heeft?
quote:
Mantelzorg: Artikel 1, lid 1, sub b Wmo: b. mantelzorg: langdurige zorg die niet in het kader van een hulpverlenend beroep wordt geboden aan een hulpbehoevende door personen uit diens directe omgeving, waarbij zorgverlening rechtstreeks voortvloeit uit de sociale relatie en de gebruikelijke zorg van huisgenoten voor elkaar overstijgt;
Op de site “rechtopwmo.nl” staat hierover het volgende: Voor de Wmo is pas sprake van mantelzorg als u langdurig zorg verleent. Langdurige zorg is zorg langer dan acht uur per week gedurende minstens drie maanden. Daarnaast moet de zorg voldoen aan vier voorwaarden:
- U verleent de zorg niet in het kader van uw (hulpverlenend) beroep.
- U verleent de zorg aan iemand in uw directe omgeving.
- De zorg die u verleent, vloeit voort uit de sociale relatie tussen u en de zorgvrager (bijvoorbeeld huisgenoten, familie, vrienden of kennissen).
- De zorg die u verleent gaat verder dan de gebruikelijke zorg tussen huisgenoten.
Dit is verse info.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 21:05:09 #22
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86357488
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:03 schreef MarMar het volgende:

[..]

[..]

Dit is verse info.
En waar meld je je dan aan als mantelzorger? Gaat dat via de gemeente?
pi_86358470
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:05 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En waar meld je je dan aan als mantelzorger? Gaat dat via de gemeente?
De informatie die ik hierover heb: U hoeft zichzelf niet aan te melden als mantelzorger, dit doet de gemeente voor u naar aanleiding van de indicatie.

Voor het mantelzorgcompliment moet men wel een indicatie hebben voor AWBZ zorg aan huis.

Nu hebben twee vriendinnen van me net een dijk van een bezwaarschrift voor de gemeente in elkaar getimmerd voor me met allemaal verwijzingen naar wetgeving en regels die de gemeente zelf hanteert, dus kan ik het toevallig even snel opzoeken ;)

Ik vind er met Google weinig duidelijks over om eerlijk te zijn, wel veel particuliere instellingen en mantelzorgverenigingen etc.
Het mantelzorgcomplimentje stelt imho ook niet heel veel voor en bij mantelzorgers in het zonnetje zetten gebeurt er niet veel meer dan een bak koffie met een plak cake onder het genot van een shanty koor...

Voor mijn oudste dochter heb ik een stichting gevonden voor "mini mantelzorgers, van 10 tot 18 jaar". Het betreft een friese stichting www.fawaka.nu en ik weet niet wat er landelijk nog meer is op dit gebied.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 21:26:55 #24
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86358754
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:22 schreef MarMar het volgende:
De informatie die ik hierover heb: U hoeft zichzelf niet aan te melden als mantelzorger, dit doet de gemeente voor u naar aanleiding van de indicatie.

Voor het mantelzorgcompliment moet men wel een indicatie hebben voor AWBZ zorg aan huis.
Wat is het voordeel van officieel mantelzorger zijn dan? DE indicatie? En wat voor indicatie is dat nou weer en hoe krijg je die weer?

En hoe kom je weer in aanmerking voor die tweede?

Zeker twee verschillende instanties? 8)7
pi_86360886
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:26 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van officieel mantelzorger zijn dan? DE indicatie? En wat voor indicatie is dat nou weer en hoe krijg je die weer?

En hoe kom je weer in aanmerking voor die tweede?

Zeker twee verschillende instanties? 8)7
WMO en AWBZ zijn inderdaad verschillende instanties.. vroeger had je het wvg, toen dat allemaal is veranderd en het wmo gekomen is is eea verschoven.

Onder wmo valt dan bijvoorbeeld huishoudelijke hulp, terwijl hulp met verzorging dan weer valt onder de AWBZ (terwijl die hulp vaak via de zelfde thuiszorginstantie gegeven wordt)

Ook langdurige opname in een psychiatrische inrichting valt onder het AWBZ, dit is een verplichte landelijke verzekering.

WMO is imho willekeuriger dan het AWBZ omdat het WMO gemeentelijk bepaald wordt en hier en daar nog afwijkt in regelgeving.

Je merkt in de zorg en in de gemeente vaak dat personeel die er al langer in zitten ook niet precies weten hoe de nieuwe regelgeving in elkaar zit, laat staat dat je dat als leek allemaal maar moet weten...
Helaas moet je het wel echt goed uitzoeken tegenwoordig als je je recht op hulp wilt weten.

WMObeleid kan je als het goed is vinden op de website van je gemeente overigens.

www.ciz.nl is redelijk duidelijk vind ik en via het CIZ kan je zelf een indicatie aanvragen met je digid.

Voor de gemeentelijke politiek heb ik mij al behoorlijk verdiept in het WMO gebeuren, wat me nu wel goed van pas komt.. ik raad iedereen die ermee te maken heeft aan om het hele wmobeleid te downloaden van de gemeentelijke site en het eens goed door te spitten.
pi_86361141
Oh en het voordeel ervan:

Officieel als mantelzorger geregistreerd zijn nav een indicatie voor zorg van het AWBZ geeft je recht op het mantelzorgcomplimentje... 250 euro per jaar en ik weet niet zeker of je daar jaarlijks recht op hebt.
Bij de gemeente erkend worden als mantelzorger geeft je recht op respijtzorg, oftewel bijvoorbeeld hulp in de huishouding waardoor de mantelzorger ontlast kan worden.
Handig om te weten wanneer je hulp in de huishouding aan wilt vragen.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 22:00:49 #27
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86361190
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:56 schreef MarMar het volgende:
[...]
En daar verdwijnt het geld heen, richting regelgeving en potjes die niemand weet te vinden of durft te openen! :X
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 22:02:24 #28
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86361308
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:00 schreef MarMar het volgende:
Handig om te weten wanneer je hulp in de huishouding aan wilt vragen.
En ik in mijn naïviteit, maar denken dat de mensen die voor de gemeente - WMO werken dat soort dingen zelf weten.
pi_86361550
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:02 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En ik in mijn naïviteit, maar denken dat de mensen die voor de gemeente - WMO werken dat soort dingen zelf weten.
Mijn ervaring zegt me dat de gemeente zoveel mogelijk profiteert van wat mensen niet weten en er van uitgaan dat 90% van de aanvragers niet in protest gaat tegen een afwijzing.

In een aantal stukken staat letterlijk het woord "ontmoedigingsbeleid"
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 22:15:10 #30
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86362153
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:06 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mijn ervaring zegt me dat de gemeente zoveel mogelijk profiteert van wat mensen niet weten en er van uitgaan dat 90% van de aanvragers niet in protest gaat tegen een afwijzing.

In een aantal stukken staat letterlijk het woord "ontmoedigingsbeleid"
Ik denk dat de meeste mensen die daar recht op hebben niet eens weten en die worden nog eens ontmoedigd? :X
pi_86365174
Voorlichting over waar je terecht kan voor hulp en hoe je het aan kan vragen is miserabel.
Mijns inziens zou er gewoon een foldertje moeten zijn die je meekrijgt van je huisarts..
Nuttige links zijn:

www.mee.nl
www.ciz.nl
www.rechtopwmo.nl
www.mezzo.nl
www.regelhulp.nl
voor de friezen onder ons: www.fawaka.nu

Ook zijn er regionale mantelzorgmakelaars die (tegen betaling) hulp bieden bijj bijvoorbeeld het maken van bezwaarschriften tegen beslissingen van het WMO.
pi_86365235
voor het aanvragen van vervoer voor langere afstanden (hier heb je recht op als je een rolstoel en/of scootmobiel hebt via het WMO): www.valys.nl
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 23:09:35 #33
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86365442
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:04 schreef MarMar het volgende:
Voorlichting over waar je terecht kan voor hulp en hoe je het aan kan vragen is miserabel.
Mijns inziens zou er gewoon een foldertje moeten zijn die je meekrijgt van je huisarts..
Nuttige links zijn:

www.mee.nl
www.ciz.nl
www.rechtopwmo.nl
www.mezzo.nl
www.regelhulp.nl
voor de friezen onder ons: www.fawaka.nu

Ook zijn er regionale mantelzorgmakelaars die (tegen betaling) hulp bieden bijj bijvoorbeeld het maken van bezwaarschriften tegen beslissingen van het WMO.
Die zet ik morgen even in de OP (niet je post, maar die in de wiki OP)! Dat is wel fijne informatie!
pi_86371903
Hier zijn jullie :@
Pfff als ik alles zo lees zouden artsen en andere hulpverleners een cursus luisteren moeten krijgen.

Hier is de WMO een ramp, een aantal dingen vallen onder de gemeente waar ik woon, maar andere dingen via een gemeente die samenwerkt met hier. Erg verwarrend en 2 totaal verschillende beleidsvormen. Vaak heb je al een grote stap genomen om hulp aan te vragen en dan krijg het kastje naar de muur effect en vaak heb je de energie niet om zo te gaan vechten voor iets dat je al moeite kost om het aan te vragen.
  maandag 13 september 2010 @ 10:04:32 #35
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86374080
en de kniebrace kan wederom terug :( en ik heb hem nog maar een kleine uur. (nu zullen er vast reacties komen dat ik hem gewoon langer moet proberen)

1. Hij knelt ontzettend dat het echt zeer doet (lang leve een opkomende spatader)
2. Ik ging net zo giga door mijn knie, en ik wil dat een brace dat tegenhoudt.

EN WAT KRIJG JE?! Juist, een slappe bandage :(

Morgen voor het eerst met Valys! Het zal mij benieuwen of alles goed komt.
pi_86375012
Succes met Valys :X

Slappe bandage gaat natuurlijk niet werken als een brace niet eens werkt.. logica mensen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 11:08:40 #37
13151 crew  Rewimo
pi_86375735
Een brace waarmee je door je knie gaat schiet niet op nee :{

Ik heb vanmiddag een afspraak met de chirurg die me heeft geopereerd aan mijn buik. Hopelijk weet ie nog iets te doen zodat ik weer (wat langer) kan zitten.
  maandag 13 september 2010 @ 11:14:56 #38
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86375912
@MarMar: geen goede ervaring met Valys?

@Rewimo: Succes vanmiddag!

En de gynaecoloog stuurt mij door naar het UMCG, hij weet het niet meer. Hij had gehoopt dat het UMCG nog wel een jaar of 10 zou duren, i.p.v. 1,5 jaar :X Dit kwam wel hard binnen zeg maar. De grote enge buikoperatie komt steeds dichterbij
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 11:32:59 #39
13151 crew  Rewimo
pi_86376421
manda-rijn, heb er misschien overheen gelezen maar om wat voor operatie gaat het?
  maandag 13 september 2010 @ 11:45:42 #40
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86376810
Ik heb de diagnose endometriose (naast EDS) sinds 2008. Het zit bij mij in een plek die ze moeilijk kunnen bereiken en moeilijk kunnen behandelen. Medicatie slaat iedere keer niet goed aan. Tijdens de kijkoperatie in 2008 hebben ze al geprobeerd veel haarden weg te halen, maar kon niet alles want dan zouden ze mijn darmen kunnen beschadigen en dat wilde hij liever doen met een grote buikoperatie in het UMCG door een gynaecoloog die gespecialiseerd is in endometriose.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 11:47:18 #41
13151 crew  Rewimo
pi_86376857
Oew, da's geen fijn vooruitzicht nee -O- Daar moet je inderdaad wel een goede chirurg voor hebben. Complimenten voor een arts die toegeeft dat hij zoiets beter niet zelf kan doen ^O^
  † In Memoriam † maandag 13 september 2010 @ 11:55:25 #42
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86377138
Sterkte!
pi_86379496
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:14 schreef manda-rijn het volgende:
@MarMar: geen goede ervaring met Valys?

Niet bepaald... of ze zijn veel te vroeg, of veel te laat (gemiddeld 30 tot 60 minuten, record is 3 uren...)
Dan komt er een taxibusje voorrijden met van die inklapbare stoeltjes die zonder beperking al niet lekker zitten, moet je je scootmobiel erin rijden en aangezien er dan geen ruimte meer is in het gangpad moet je van je scootmobiel naar een stoeltje zien te klauteren...
Ook heb ik een keer gehad dat we met 5 personen reisden en ze maar plek hadden voor 4...
Geen feest dus..

Mandarijn, jij succes met alles, heftig allemaal zeg!
Rewimo vanmiddag sterkte!

:*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 15:22:35 #44
13151 crew  Rewimo
pi_86383340
Ik ben weer terug van de chirurg. Blijkbaar hoort de pijn erbij en ik moet eind oktober weer terug met een volledig bloedbeeld :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 september 2010 @ 06:59:33 #45
13151 crew  Rewimo
pi_86410579
En nu heb ik ook nog bronchitis }:|
pi_86417265
Hebben jullie wel eens gehad dat een arts jouw waarheid verdraaide in een dossier?
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2010 @ 12:40:18 #47
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86417351
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:37 schreef Yoewie het volgende:
Hebben jullie wel eens gehad dat een arts jouw waarheid verdraaide in een dossier?
Daar moet ik nog even opwachten, want zo snel zijn ze doorgaans niet met het afleveren van het kopië! :Y)
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:34:04 #48
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86445977
Nou mijn eerste rit met Valys zit erop :X

Heen:
-kwartier te vroeg
-bijna vangrail geraakt
-kon ingang van het EMC niet vinden en heeft ons ordinair bij een tankstation eruit gedumpt.

Terug:
-20 minuten te laat
-gecombineerd met 3 andere mensen die naar Naaldwijk, Den Haag en Amsterdam moesten.
-Rijdt de taxichauffeur Naaldwijk voorbij en wil keren als we in Den Haag zijn (NO WAY!). Vrouw gaat verder met de tram.
-Uiteindelijk deden we 3 uren over een rit van 1 uur. Waarschijnlijk heb ik mijn eerste gratis rit van Valys al binnen.

Helaas mag ik volgende week weer naar het EMC, omdat het in mijn pols niet goed blijkt te zijn. Er luxeert te veel, en er kraakt te veel. Waarschijnlijk iets stuk in mijn pols. Volgende week foto's + CT + uitslag. Dan termijn plannen voor polsoperatie. Gelijk 2 in 1 operatie waarbij ze mijn hand aan 2 kanten open maken, nice maar niet heus.
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2010 @ 23:38:20 #49
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86446148
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:34 schreef manda-rijn het volgende:
Gelijk 2 in 1 operatie waarbij ze mijn hand aan 2 kanten open maken, nice maar niet heus.
Valys neemt wel blinden in dienst als chauffeur zo te lezen! Dat is wel nobel van ze! :')
Succes en sterkte!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 september 2010 @ 07:19:24 #50
13151 crew  Rewimo
pi_86449894
Fijne rit :')

Sterkte met je pols (en de volgende rit - wat een ellende zeg :{ )
pi_86451465
Herkenbaar die Valysellende...

Sterkte met je pols mandarijn!!

Ik moet vandaag naar de internist om 12.00, nav de ziekenhuisopname een maand geleden. Ben benieuwd wat eruit komt en wat hij nog wil gaan onderzoeken, een ding is zeker: ik doe nooit weer een gastroscopie zonder roesje!
Ik heb alvast een samenvatting gemaakt van mijn ziekenhuisdossier uit mijn jeugd... dat dossier is nooit doorgegeven van de ene aan de andere arts.
pi_86451598
even grrrrrrommen hier.

Ik heb, in het kader van revalidatie en mobilisatie, al 5 jaar een chronische machtiging voor fysiotherapie. Daar wordt altijd in aangegeven door de revalidatiearts, dat ik een aangeboren heupafwijking heb, waardoor er een afwijking in mijn motoriek en bewegingsapparaat is ontstaan.
Krijg ik afgelopen maandag een brief van de verzekeraar, dat ik niet in aanmerking kom voor deze vorm van fysiotherapie omdat ik geen diagnose uit bijlage 1 van de bladibladibla heb.

Gisteren met spoed naar de revalidatiearts, blijkt dat er in de laatste machtiging 1 woordje ontbreekt, namelijk "aangeboren". Nieuwe machtiging geschreven en nu maar weer afwachten of ik de fysiotherapie wel vergoed krijg.
Volgens de ziektekostenverzekeraar heb ik dus na 5 jaar fysiotherapie ineens die aangeboren afwijking niet meer, of ze hebben alle eerdere verwijzingen van de revalidatiearts kwijt gemaakt, niet gelezen.
Bleghhhh, bureaucratie.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_86451786
:X

Niet best hoeveel kostbare tijd verloren gaat door domme bureaucratie. Hopelijk fiksen ze het snel voor je!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 september 2010 @ 10:14:09 #54
13151 crew  Rewimo
pi_86452441
Die stomme regels ook altijd }:| Eén ontbrekend woordje en hup, in de prullenbak met je indicatie, belachelijk gewoon.
pi_86468942
Iemand misschien een reactie op mijn vraag?
pi_86469758
Vanwaar die vragen Yoewie? Heb je er zelf ervaring mee?
Ik heb wel ergens in een dossier 'plotselinge klachten" gelezen, terwijl dezelfde klachten al beschreven staan in dossiers vanaf mijn geboorte. Dat is imho best een ernstig geval van waarheid verdraaien.

Vandaag was een verademing. Ik had een afspraak nav de ziekenhuisopname een maand geleden; de internist wilde me terugzien.
De internist luisterde en kwam behalve dat het zinvol is om verder onderzoek te doen al is het maar om zeker te weten dat het niets ernstigs is, dat mijn medisch dossier een schip zonder kapitein is.
Hij vroeg zich ook af of de huisarts dit wel aankan en bood aan om zelf eens verder te kijken voor me.

Begin november gaan we los, de komende weken eerst nog "even" de zenuwblokkade en een ritje Nijmegen. De internist vond het ook een goed plan dat ik naar de sintmaarten kliniek ga, dé plek voor die klachten volgens hem.

Ik was een paar maanden geleden de hele medische mallemolen helemaal zat, maar dit geeft me toch wel weer wat frisse moed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 september 2010 @ 18:54:31 #57
13151 crew  Rewimo
pi_86469936
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:49 schreef MarMar het volgende:

Ik was een paar maanden geleden de hele medische mallemolen helemaal zat, maar dit geeft me toch wel weer wat frisse moed.
Dat klinkt goed, vind ik fijn voor je! Hopelijk kunnen ze nu weer een eindje verder helpen met deze afspraken.
pi_86483606
Marmar :* klinkt goed!
Jannuk wat een gedoe om 1 woordje :*

Hier vandaag na overleg de mirtazapine er af gehaald, doet niks voor de pijn en depressief ben ik nog steeds. Nu heb ik er, na onderzoek waar mede patienten (tarlov cystes) baat bij hebben, cymbalta gekregen. Nu las ik dat het wel samen kan met tramadol, maar wel opletten. Klopt dat ook, want ik wist bv niet dat tramadol ook iets met serotonine of zoiets stimuleerd.
De reden dat we alles aan het omzetten zijn is dat de cystes meer kracht op de zenuwen zetten en de pijn niet te houden is.
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 00:40:33 #59
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86484514
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:49 schreef MarMar het volgende:
dat mijn medisch dossier een schip zonder kapitein is.
Hij vroeg zich ook af of de huisarts dit wel aankan en bood aan om zelf eens verder te kijken voor me.
Ik ben de kapitein op eigen baggerschuit. ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 september 2010 @ 08:38:37 #60
13151 crew  Rewimo
pi_86487315
Kl*** Anitra, dat je zoveel meer last hebt. Ik hoop voor je dat de medicijnen aanslaan :*

Had ik al gezegd dat ik bronchitis haat? }:| Ik haat bronchitis! :(
pi_86487319
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:40 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik ben de kapitein op eigen baggerschuit. ;)
Hmhm, dat ging ik ook proberen, maar krijg als `patient´ maar eens voor elkaar dat je de juiste verwijzingen krijgt, zelfs al weet je het nog zo goed...

Al dat knokken kost veel te veel energie die ik niet echt over heb.
pi_86487424
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:07 schreef AnitraX het volgende:
Marmar :* klinkt goed!
Jannuk wat een gedoe om 1 woordje :*

Hier vandaag na overleg de mirtazapine er af gehaald, doet niks voor de pijn en depressief ben ik nog steeds. Nu heb ik er, na onderzoek waar mede patienten (tarlov cystes) baat bij hebben, cymbalta gekregen. Nu las ik dat het wel samen kan met tramadol, maar wel opletten. Klopt dat ook, want ik wist bv niet dat tramadol ook iets met serotonine of zoiets stimuleerd.
De reden dat we alles aan het omzetten zijn is dat de cystes meer kracht op de zenuwen zetten en de pijn niet te houden is.
Tramadol remt de heropname van serotonine. Serotonine is een neurotransmitter, oftewel een stofje die signalen overbrengt. Serotonine speelt als ik het goed heb met name een rol bij emotie, eetlust, slaap, seksuele activiteit.. Als het stofje niet heropgenomen wordt, blijft het in je bloed en wordt het serotoninelevel dus hoger. Daar zou je je theoretisch beter van moeten gaan voelen.

Aangezien cymbalta dat volgens mij ook doet, moet je inderdaad opletten met de dosis van beide.
Ik hoop dat het werkt voor je!!! :*
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 09:26:35 #63
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86488195
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:38 schreef MarMar het volgende:

[..]

Hmhm, dat ging ik ook proberen, maar krijg als `patient´ maar eens voor elkaar dat je de juiste verwijzingen krijgt, zelfs al weet je het nog zo goed...

Al dat knokken kost veel te veel energie die ik niet echt over heb.
Waarom krijg je die verwijzingen dan niet? Wie doet daar nou zo moeilijk over?
pi_86488410
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:26 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Waarom krijg je die verwijzingen dan niet? Wie doet daar nou zo moeilijk over?
De huisarts deed dat.
Het overstappen schijnt nog steeds niet geregeld te zijn.. belachelijk dat het meer dan twee weken moet duren om een dossier door te sturen van de ene naar de andere huisarts.
De huisarts was er in eerste instantie van overtuigd dat het `tussen de oren´ zat, heeft nooit de dossiers uit mijn kindertijd ingekeken en elke keer als ik na lang zeiken een verwijzing kreeg, kreeg ik uiteindelijk ook gelijk. Het heeft me alleen heel veel, teveel, tijd gekost al met al en steeds vechten om jezelf te bewijzen voordat je eens hulp krijgt is ronduit kut. (dat zullen meer hier herkennen ben ik bang)
Als de huisarts vervolgens bij een verwijsbrief als eerste noemt dat hij denkt dat het psychisch is, is zo'n arts meteen bevooroordeeld en moet je daar opnieuw de strijd aan gaan.
Het stomme is, zelfs nadat ik elke keer gelijk kreeg, hield de huisarts zijn standpunt vol.
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 09:46:37 #65
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86488686
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:36 schreef MarMar het volgende:

[..]

De huisarts deed dat.
Dan is overstappen een goed idee! Kan je meteen de niet ter zake doende onzin van de vorige huisarts eruit laten halen.
pi_86488739
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:46 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dan is overstappen een goed idee! Kan je meteen de niet ter zake doende onzin van de vorige huisarts eruit laten halen.
gmta ;)
  donderdag 16 september 2010 @ 12:10:34 #67
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86493372
Ook ik ben van plan te wisselen van huisarts.

Na een aantal eerdere rare dingen en fouten, kreeg ik vandaag die laatste druppel die mijn emmer deed overstromen.

Al langere tijd voel ik me hartstikke beroerd en na drie longontstekingen, bleef ik pijn op mijn borst houden en sloeg mijn hart regelmatig vanuit het niets op hol.
Na twee keer met spoed naar het ziekenhuis gestuurd te zijn voor wat onderzoekjes, waar niets uitgekomen is overigens, kreeg ik een doorverwijzing voor de cardioloog. Zeker gezien de hartproblemen in mijn familie maakte ik me inmiddels behoorlijk zorgen. Volgens de huisarts zou ze er direct werk van maken en zou ik binnen een week een uitnodiging van de cardioloog krijgen.
Na anderhalve week had ik nog niets gehoord, dus ik belde vanmorgen het ziekenhuis zelf maar.
Daar kreeg ik te horen dat ze gisteren (!) een doorverwijzing door hadden gekregen, waar zo weinig informatie opstond dat ze er niets mee konden. :{
Ik heb mijn huisarts dus gebeld om die verwijsbrief alsnog te krijgen, zodat ik zelf een afspraak kon maken. Na een hoop gezeur kon ik deze inderdaad komen halen. Ik ben nu echter bij mijn ouders (omgeving Utrecht) omdat ik hartstikke bang ben dat er iets mis gaat met mijn hart in mijn slaap ofzo, terwijl mijn huisarts in Elden (Arnhem) zit.
Ik heb dus vriendelijk gevraagd of de brief ook opgestuurd kon worden, zodat ik niet dat hele stuk met de trein hoefde te reizen, terwijl ik me al zo rottig voel. Dat was hoogst ongebruikelijk en de assistente 'had wel wat beters te doen'....

Ik heb zelf gebeld voor een afspraak bij mijn vertrouwde ziekenhuis, waar ik al een aantal jaren onder behandeling ben en daar kan ik gelukkig al vlot terecht :)
Nu is het wachten op de verwijsbrief....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 september 2010 @ 12:14:26 #68
13151 crew  Rewimo
pi_86493499
Heerlijk als mensen zo met je meedenken :')

Wat een onwil kom je toch tegen af en toe -O-
  donderdag 16 september 2010 @ 12:16:38 #69
112545 Muck
pi_86493561
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:14 schreef Rewimo het volgende:
Heerlijk als mensen zo met je meedenken :')

Wat een onwil kom je toch tegen af en toe -O-
Ja, fijn he? :')

Ik kwam overigens een paar maanden geleden bij dezelfde huisarts voor problemen met mijn gewrichten en dan met name mijn enkels. Ze heeft niet eens gekeken en me afgewimpeld naar de fysiotherapeut 'want ik zou wel zwakke banden hebben' :D

Binnenkort eens kijken of ik mijn oude huisarts uit mijn geboorteplaats weer terug kan krijgen :)
pi_86494252
Jemig Muck, wat herkenbaar die houding..
Beter maar overstappen inderdaad..

Ik heb ook een beetje het idee dat meespeelt dat huisartsen het zélf willen oplossen ofzo.. liever zeggen dat het `tussen de oren zit` dan toe te geven dat ze zelf niet bij machte zijn de diagnose te stellen..

De smoes dat ze wel wat anders te doen hebben of het druk hebben heb ik ook gehoord idd.. alsof wij niets beters te doen hebben dan overal op wachten..
  donderdag 16 september 2010 @ 12:50:38 #71
112545 Muck
pi_86494622
Dat idee heb ik ook weleens ja. Maar ja, specialisten zijn er toch niet voor niets?
En dat ze het druk hebben zal best, maar als je zo laat zo'n slechte verwijzing stuurt, zal hun drukke schema me echt aan mijn reet roesten :P
pi_86495138
Als ze het in 1 keer goed zouden doen, hadden ze het ook een stuk minder druk. Zo kan je het ook nog bekijken ;)
  donderdag 16 september 2010 @ 13:08:39 #73
112545 Muck
pi_86495172
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:07 schreef MarMar het volgende:
Als ze het in 1 keer goed zouden doen, hadden ze het ook een stuk minder druk. Zo kan je het ook nog bekijken ;)
Ja precies :D
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 18:47:10 #74
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86507147
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:36 schreef MarMar het volgende:

[..]

De huisarts deed dat.
Mijn oude huisarts deed daar ook zo moeilijk over. Daarom ben ik toen begonnen om mijn eigen kapitein te spelen. Ik verwees mezelf gewoon door. :')
pi_86525410
:* voor alle huisartsproblemen, hier vervloek ik hem soms maar dan ga ik praten en dan blijkt hij speciaal voor mij meer aan het leren is over pijnbestrijding :@ met andere woorden, het is vaak mijn eigen angst die mij tegenhoud om iets te bespreken. Ik vul zelf de antwoorden al in en ga uit van het ergste :@

Marmar dank je voor het antwoord op cymbalta vraag. Ik neem ze op verschillende tijden en dat gaat goed
pi_86528349
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 08:04 schreef AnitraX het volgende:
:* voor alle huisartsproblemen, hier vervloek ik hem soms maar dan ga ik praten en dan blijkt hij speciaal voor mij meer aan het leren is over pijnbestrijding :@ met andere woorden, het is vaak mijn eigen angst die mij tegenhoud om iets te bespreken. Ik vul zelf de antwoorden al in en ga uit van het ergste :@

Marmar dank je voor het antwoord op cymbalta vraag. Ik neem ze op verschillende tijden en dat gaat goed
Dan heb je een toffe huisarts en graag gedaan! :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 september 2010 @ 12:50:56 #77
13151 crew  Rewimo
pi_86532963
Beh, ik heb nu juist géén medicijnen gekregen want mijn bronchitis is van virale aard -O- Kan er volgens de HA nog wel een week of 2 van genieten :')

Ik slaap voor geen meter door al dat hoesten. Elke keer als ik net weer ingeslapen ben krijg ik weer een hoestbui.
pi_86570183
Beterschap Rewimo :* Hoestdrank geen optie?
Tramadol schijnt ook hoestonderdrukkend te werken O-)

Ik begin inmddels best zenuwachtig te worden voor de zenuwblokkade woensdag, gaat het werken of niet..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 september 2010 @ 15:22:44 #79
13151 crew  Rewimo
pi_86571425
Hoestdrank, zuigtabletten, laurierdropjes, check ;) Werkt allemaal maar tijdelijk natuurlijk. Tramadol heb ik niet, zou ik voor naar NL moeten en daar heb ik nu geen zin in.

Spannend hoor, ik hoop voor je dat het werkt!
pi_86598385
Codeine helpt ook, heb je ook niet denk ik?

Gisteren naar het afzwemmen van mijn zoontje geweest, het was helemaal super en leuk en hij heeft zijn A diploma. Maar vandaag, vannacht al was het hier prut. Word gek vd pijn. Hopelijk word het snel minder.
pi_86598500
Die pijn is klote Anitrax, maar gister neemt niemand je meer af.
Als we alles zouden laten omdat erna weer pijn komt houden we echt niets meer over :X
Ik weet ook vaak van te voren als ik iet ga ondernemen, al is het maar een keer uit eten ofzo, dat ik het de volgende dagen wel hard ga merken, maar de momenten die ik heb pak ik en neemt niemand me meer af!
pi_86598730
Das waar, heb gister ook enorm genoten. Maar het blijft prut dat je er nog dagen, soms weken last van heb.
pi_86598828
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:34 schreef AnitraX het volgende:
Codeine helpt ook, heb je ook niet denk ik?

Gisteren naar het afzwemmen van mijn zoontje geweest, het was helemaal super en leuk en hij heeft zijn A diploma. Maar vandaag, vannacht al was het hier prut. Word gek vd pijn. Hopelijk word het snel minder.
Sterkte

Kdoe met je mee, kheb gisteren tegen beter weten in een fiets gekocht en al 500 meter op gefietst. Knudde hier nu, maar ik geef niet op.

pi_86686651
Ben benieuwd hoeveel ik slaap vannacht.
De afgelopen dagen de diclo laten staan ivm bloedverdunnende werking, dat was niet echt tof.. de tolerantie voor de tramadol bouwt inmiddels ook op, het was dus echt tanden bijten..
Morgen 8.00 moet ik bij de dagopname zijn, ben dus smiddags lekker weer thuis.
Dan zal het de komende weken moeten blijken of de zenuwblokkade wat voor me doet... stress!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 september 2010 @ 20:35:32 #85
13151 crew  Rewimo
pi_86687638
Anitra, wat fijn dat hij zijn diploma heeft en dat je erbij kon zijn, je zult wel hartstikke trots zijn! *)

Dat je iets leuks moet bekopen met pijn naderhand ken ik ook ja :{ Toch moet je het er soms voor overhebben, vind ik. Je bent vaak al zo beperkt in wat je kunt doen. Dus dan maar een lading pijnstillers extra en gaan met die banaan ;)

Sterkte morgen MarMar! :*
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2010 @ 21:06:19 #86
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86688886
Sterkte Marmar!
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:02:31 #87
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86691508
Sterkte MarMar!

(en ook met de verpleging van de dagopname, daar werken mij toch een partij horken)
pi_86702534
Sterkte MarMar! :*
pi_86705831
Dank jullie :*

De behandeling zelf viel me alles mee, kreeg zes naalden ingeprikt, dus op zes plekken blokkades.
De verpleging was ook super dit keer Manda-rijn ;) misschien was je net op de verkeerde dag? Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met verplegend personeel hier.

Moest nog wel even lachen, een man zei dattie anderhalf uur niet mag lopen toen hij net uit de OK kwam, ik was toen net al in de kleren en terug in de rolstoel en floepte eruit "Goh, dat heeft de dokter niet tegen mij gezegd"

Het plaatsen van de naalden vond ik wel vervelend, het heen en weer schuiven om het precies op de goede plek te krijgen ook, maar dat duurde maar zo kort.. was prima te overleven.
De stroomschokjes zelf heb ik niets meer van gevoeld dan een licht tintelend gevoel en ik heb nu ook wel echt het idee dat stukken verdoofd zijn. Verder ben ik best dizzy nu en wat de controle kwijt over mn benen voor zover ik dat al had, maar het is imho beslist geen ingreep om bang voor te zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 september 2010 @ 12:28:12 #90
13151 crew  Rewimo
pi_86706875
Fijn dat het je meegevallen is ^O^ En nu maar hopen dat het veel effect heeft :)
pi_86708224
* Glacier duimt ook heel hard! :*
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 17:36:40 #92
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86718246
Ik hoop dat het geholpen heeft. Wanneer weet je dat?
  woensdag 22 september 2010 @ 17:46:45 #93
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86718640
dan heb je mazzel bij de verpleging gehad (andere afdelingen, incl shortstay is prima trouwens). Bij mij deden ze erg stom en duwden ze mij terug in bed terwijl daar nog een verbandschaar lag etc. :X Knipten ze de drukverband van mijn romp en dat hoopje van paar honderd gram bleef kleven aan mijn operatiewond omdat zij het niet gingen vast houden. En ik mocht niet jammeren :D

Heeft er trouwens iemand ervaring met CT-scans en polsen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 september 2010 @ 17:49:10 #94
13151 crew  Rewimo
pi_86718739
Wat wil je precies weten, manda-rijn?
pi_86719270
@ de Kardinaal: volgens de arts moet dat de komende dagen een beetje duidelijk worden.
Ik heb een paar uren geslapen inmiddels, de dizzyness is wat minder nu en het lijkt toch echt alsof bepaalde delen gevoelloos zijn, ik heb nog geen pijnstiller gehad (die mag ik wel gewoon nu als het nodig is.
Het is vanaf de heup tot aan de 6e wervel van onder ofzo afwisselend gevoelloos lijkt het, dus niet 1 groot verdoofd gebied. Als ik er niet op let voel ik niet echt een verschil met gewone stukken, maar geen idee of dat nog anders wordt.

De naweeën vallen me tot nu toe net als de behandeling zelf erg mee, dus als het niet optimaal gaat werken ga ik iets minder balen dan ik dacht omdat ze van mij best nog es mogen prikken om te kijken of het dan wel lukt.

@ Manda-rijn: eigenlijk hoop ik dat jij net pech hebt gehad :*
Drachten staat juist heel goed bekend wat verplegend personeel betreft, maar wat jij beschrijft is wel heel erg :X Helaas heb je overal horken rondlopen blijkbaar!
  woensdag 22 september 2010 @ 18:37:05 #96
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86720563
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:49 schreef Rewimo het volgende:
Wat wil je precies weten, manda-rijn?
Krijg je ook een spuit met contrastvloeistof in het gewricht gespoten? Of infuus? Of helemaal niks?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 september 2010 @ 18:54:12 #97
13151 crew  Rewimo
pi_86721235
Volgens mij niets bij een pols. Maar helemaal zeker weet ik het niet.
pi_86738201
* MarMar begint voorzichtig in een jubelstemming te komen...

Of gewoon emodoos als ik ben zit ik de hele ochtend al met tranen in mijn ogen... van geluk.
Zo weinig pijn!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 september 2010 @ 08:37:06 #99
13151 crew  Rewimo
pi_86738366
Joh, wat heerlijk! *O*
pi_86779366
Dat is super MarMar!!! *O* :*
  vrijdag 24 september 2010 @ 23:46:58 #101
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86813544
wat goed MarMar!

2e rit met Valys achter de rug. Wederom konden ze de hoofdingang niet vinden en werden we in de parkeergarage gedropt :P Terug weg moest de chauffeur pissen en dropte ons bij de tankstation zonder iets te zeggen (om gelukkig vervolgens wél terug te komen).

CT scan viel mee. Wel enorm pijnlijk omdat ik in een superman houding op de plank moest liggen, terwijl ik nog last heb van de frozen shoulder. Geen afwijkingen op CT. Wel paar kleine afwijkinkjes op röntgen, maar die veroorzaken niet mijn klachten. Daar heb ik een cyste in zitten en is mijn ellepijp te kort vergeleken met andere arm. Kon gelijk door voor preop en sta nu op de operatie wachtlijst.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 september 2010 @ 09:06:27 #102
13151 crew  Rewimo
pi_86819517
En wat gaan ze doen bij die operatie, manda-rijn?
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:51:19 #103
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86820174
Ze gaan een pees uit mijn onderarm halen en een gat boten in mijn ellepijp en spaakbeen en dan die pees erdoor leggen. Datzelfde procedure gaan ze ook doen met wat handwortelbeentjes, voor zover ik het begreep.

De operatie duurt zo'n 2,5-3 uur en is dus niet echt makkelijk in te plannen. Ik verwacht over >6 mnd aan de beurt te zijn (ik hoop zo dat ik in de zomer gipsvrij ben!)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 september 2010 @ 10:41:22 #104
13151 crew  Rewimo
pi_86821011
Dat klinkt heftig :{ Lijkt me geen lolletje.
  † In Memoriam † zaterdag 25 september 2010 @ 10:51:38 #105
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86821209
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:51 schreef manda-rijn het volgende:
Ze gaan een pees uit mijn onderarm halen en een gat boten in mijn ellepijp en spaakbeen en dan die pees erdoor leggen. Datzelfde procedure gaan ze ook doen met wat handwortelbeentjes, voor zover ik het begreep.

De operatie duurt zo'n 2,5-3 uur en is dus niet echt makkelijk in te plannen. Ik verwacht over >6 mnd aan de beurt te zijn (ik hoop zo dat ik in de zomer gipsvrij ben!)
Dat klinkt als een hoop gedoe! Sterkte!
pi_86822336
Heftig inderdaad! Sterkte manda-rijn en hopelijk ben je een beetje op tijd aan de beurt!
pi_86823285
Dat is heftig manda-rijn. Hoop dat je snel aan de beurt ben :*
pi_86849096
3 weken geleden hebben artsen een opgezette talgklier weggesneden uit mijn nek.
Voor de eerste keer in mijn leven dat ik in het ziekenhuis moest zijn voor medische "hulp".

Plaatselijke verdoving met 4 pittige prikken gekregen, en het had een neven effect. Iets wat ik zeker kon waarderen *O* Deed me aan hele andere dingen denken ( housefeesten enzo, zonder de kleuren ).

Na kwartiertje zaten de hechtingen erin , en liep ik vrolijk weer naar mijn werk toe. Verder geen complicaties.
Toch in het ziekenhuis wat vorig jaar nog het slechtste ziekenhuis van Nederland was.

Ook bij het verwijderen van de hechtingen (later dan gepland ivm eerdere afspraak en toen verkeersongeval in de stad, de hele ER stond op stelten ) geen problemen, het was allemaal nieuw, maar niets aan het handje :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 september 2010 @ 09:07:06 #109
13151 crew  Rewimo
pi_86852717
Mooi dat je eerste ervaring een goede was, Monopoly :)
pi_86889456
Monopoly fijn dat je ervaring zo goed was!

Hier 28 oktober weer naar de neuroloog, ik wil een MRI om te weten hoe die cystes nu zitten.
Zijn hier mensen met ervaring van een medicijnpomp die in het lichaam geplaatst is? Paar jaar geleden heb ik samen met het pijnteam nee gezegd. Hun vonden mij te jong en het schijnt moeilijk te zijn met reizen ( wij willen soms nog wel eens concerten bezoeken in het buitenland.)
Ik zou graag de voor en nadelen willen weten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 september 2010 @ 08:27:54 #111
13151 crew  Rewimo
pi_86889518
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat dat wel iets voor je zou kunnen zijn, Anitra. Verder geen idee wat de praktische kant is van zo'n pomp.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 september 2010 @ 13:26:27 #112
13151 crew  Rewimo
pi_86977793
Ik heb net (eindelijk) mijn endocrinoloog gesproken. HIj adviseert me nu paracetamol/codeïnezetpillen. Wat op zich logisch is, want ik neem door mijn maagverkleining normale pillen niet goed./voldoende op. Daarbij nog iets dat metronidazol heet en overmatige bacteriegroei in mijn darm tegen moet gaan. Hopelijk doet dat wat.
pi_86988278
Ik hoop het ook voor je, je begint er direct mee neem ik aan?
Succes!

Anitrax, moeilijke beslissing lijkt me.. niet iets wat je even probeert zoals een pil.
Goed de voors en tegens tegen elkaar afwegen lijkt me.. maar ik kan je er verder geen gericht advies over geven. Veel sterkte met die overweging :*

Ondertussen ben ik nog steeds pilvrij, een week inmiddels.
De pijn die over is kan ik goed aan, ben natuurlijk ook wel wat gewend inmiddels ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 september 2010 @ 17:47:46 #114
13151 crew  Rewimo
pi_86988396
Wat goed dat het werkt, MarMar ^O^

Ik moet een afspraak met de huisarts regelen om die medicijnen te krijgen, maar misschien rij ik er morgen wel gewoon even langs om te overleggen of ik niet gewoon een recept kan krijgen.
pi_87009037
MarMar wat goed!!! En Thanks :* het is idd een heftige beslissing. Maar er word vooruitgang geboekt internationaal om tarlov cyste als ziekte te erkennen zodat er geld vrij gaat komen voor onderzoek. Omdat het in 1948 bij een autopsie door Dr Tarlov ontdekt werd is het niet als ziekte erkent, het beestje heeft alleen een naam gekregen. Het zal nog heel wat jaren duren, maar het is een begin!

Rewimo hopelijk heb je de medicijnen snel!
  donderdag 30 september 2010 @ 19:58:59 #116
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_87034451
Morgen naar de orthopeed met mijn kniebrace. Gebed zonder eind krijgt hopelijk morgen wel een eind! (zal wel niet)

Ik ga ook aanvullend onderzoek eisen. Er is zelfs nog geen röntgenfoto's gemaakt van mijn knie of iets dergelijks. Maandag gaat de fysio mijn heup onderzoeken om te zien hoe die beweegt, want ik kan mijn knie voor geen mogelijkheid recht draaien. Leuk dat ze eerst een brace voorschrijven (en je dan een bandage krijgt) en niet eens goed kijken wat het probleem veroorzaakt.

Ik liep net bij de deurpost omhoog en luxeerde mijn sleutelbeen en die krijg ik niet meer terug :X Geen zin om de dokterswacht te bellen, het duurt daar allemaal zo ontzettend lang. Als mijn sleutelbeen morgen nog niet op zijn plek zit kan de orthopeed dat gelijk doen

Vandaag weer 2 sollicitaties verstuurd. Hopelijk deze keer geen afwijzing wegens te weinig werkervaring of lichamelijk mankement
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 september 2010 @ 22:42:21 #117
13151 crew  Rewimo
pi_87043104
Auw, dat klinkt pijnlijk, dat sleutelbeen -O- Sterkte morgen!
pi_87043662
Auw manda-rijn! Hopelijk word het goed onderzocht nu!

Hier nieuwe AD nu cymbalta er af is, nu paroxetine, wel zelfde soort werking als cymbalta, maar een stuk lagere dosis. Mocht ik een koortsaanval of hoofdpijn weer krijgen dan gelijk weer stoppen en weer praten over volgende stap. Vandaag enorme jankdag gehad, vooral omdat ik zo moe ben en slapen nooit langer duurt dan 1 uurtje. Ben helemaal op en 28 oktober is nog zo ver weg. Daarbij veel zorgen om mijn dochter die onderuit blijft gaan, zij kan 13 oktober naar neuroloog.
(Sorry voor de klaagpost :@ het is allemaal even iets teveel )
pi_87044539
Heftig allemaal weer :(
Manda-rijn sterkte, ik hoop dat je er vannacht niet teveel last van hebt :*

AnitraX godsamme zeg, je hebt alle recht om es te klagen! Niet te streng voor jezelf zijn en ontzettend rot voor je dochter en haar ouders! Ook daarmee sterkte.

Ik had vandaag ook een jankdag..
Waarom dat is kan je hier lezen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:30:55 #120
13151 crew  Rewimo
pi_87049634
Anitra, balen dat je zo slecht slaapt zeg, daar ga je ook kapot aan -O-

En wat is er met je dochter? Ik schrik ervan!
pi_87067064
:*:*
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:40:05 #122
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_87070357
@Anitra: moge het snel 28 oktober zijn!

@MarMar: ik krijg echt de neiging om de hele avond met mijn rolstoel de hele avond de DA in en uit te rollen om meneer S. te pesten.

Sleutelbeen schoot vannacht gelukkig terug!
Orthopeed vond het onzin waarom bedrijf O. mij naar hem toe stuurde. Ze konden hem ook telefonisch bereiken en deze bandage vond hij ook belachelijk. Tja.... dat vond ik ook. Nu heeft hij een nieuwe aanvraag geschreven met specifiek erbij dat ik een brace moet krijgen met scharnieren.

Verder bij radiologie al mijn foto's en scans opgevraagd. Zo kom je nog eens achter wat dingen!

-Mijn rug loopt niet keurig recht, wat ik zelf al dacht, maar de revalidatiearts destijds vond niks afwijkends.
-Ik blijk 6 cystes in mijn borst te hebben ipv 4 wat de chirurg zei.
-Het beeld van de gynaecoloog zag er niet goed uit, veel endometriosehaarden
-Ik blijk ook osteoporose in mijn linkerpols te hebben. En waarom verteld niemand dat? Kan nog wel eens heel leuk worden (maar niet heus), broze botten in combinatie met de luxaties
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:06:18 #123
13151 crew  Rewimo
pi_87113510
Fijne opsomming, manda-rijn :')

Wat gaan ze nu doen?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:27:39 #124
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_87330634
Afgelopen dinsdag bloed laten prikken en dinsdag weer terug naar mijn huisarts. Ik moest hem nog voorkauwen waarom ik nu bloed wilde gaan prikken, dan hebben we namelijk de uitslag er dinsdag gelijk bij. Even verder kijken dan je neus lang is, dokter :D .

Verder een :X wat betreft artsen die 'vergeten' dingen te doen. Ik moet een uitnodiging krijgen van het UMCG voor de gynaecoloog. Mijn gynaecoloog hier zou een verwijsbrief maken en dat zou hij diezelfde week (van 13 sept). of die week erna doen. Paar weken later heb ik nog geen reactie van UMCG. UMCG bellen, ziekenhuis hier bellen. Blijkt die arts helemaal nog geen verwijsbrief te hebben gemaakt :( . Zit ik dus al 4 werkweken voor jan lul te wachten en de pijn wordt steeds heviger. (Als in, ik word wakker van de pijn terwijl ik met een luxatie rustig door blijf slapen)

En blijkbaar val ik nu onder de fertiliteitspoli in het UMCG. Dat was wel even slikken en een vraagteken. Gewoon op een poli voor onvruchtbaarheid en niet meer op een 'gewone' gynaecologiepoli. Terwijl ik niet eens weet of ik überhaupt kinderen wil (ze zijn wel ontzettend leuk, maar ik wil niet dat ze ook EDS krijgen).

Het EMC wilde mij de brief niet geven die de plastisch chirurg aan mijn huisarts heeft geschreven. Zij mogen niet zomaar brieven aan patiënten geven. Terwijl patiënten wel het recht hebben om hun dossier in te kijken/op te vragen en dan ook zo bij de brief kunnen? :? Nou ja stuur dan zelf die brief lekker naar de artsen die hem ook willen hebben, als zij zo nodig meer werk willen verrichten.

En moet even blij zijn. Na 22 afwijzingen met sollicitaties heb ik dan eindelijk in november een kennismakingsgesprek/sollicitatiegesprek!
pi_87456781
Klinkt heftig allemaal Manda-rijn, weet je inmiddels al meer over wanneer je er terecht kan?

En heel veel succes 22 november!

Tijd vliegt.. morgen ben ik al aan de beurt in de Sintmaartenskliniek in Nijmegen.

IK BEN HEUS NIET ZENUWACHTIG!

alleen maar een beetje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:48:21 #126
13151 crew  Rewimo
pi_87457511
Manda-rijn, alvast heel veel succes met je sollicitatie! Wat een gekloot met die verwijzing zeg }:|

MarMar, succes morgen!

Ik had hier ook weer een gezellig kastje-muur-verhaal. In overleg met de NL endocrinoloog zou ik andere pijnstillers krijgen: paracetamol-codeïne in zetpilvorm. Prima, ik naar de (Duitse) huisarts, geen probleem, assistente schrijft recept uit, en ik naar de apotheek. Apotheek heeft ze niet maar bestelt ze en heeft ze dan 's middags. Zoonlief (9) is echt lief O+ en fietst naar de apotheek voor me om ze te halen.

's Avonds wil ik een zetpil nemen, kijk op het doosje: is alleen paracetamol. Daar heb ik niks aan dus ik maak het doosje niet eens open. Apotheek is natuurlijk niet open in het weekend dus geen kans om aan de nieuwe medicijnen te wennen. En ik moest gisteren voor het eerst werken (= 4 uur zitten inclusief autorijden). Gistermorgen dus op een hol naar de apotheek. Daar zochten ze het recept op en bleek dat het recept verkeerd was. Paracetamol ingeleverd en apotheekmevrouw ging opzoeken of ze die andere kon leveren. Kon ze zo snel niet vinden en ik moest naar mijn werk, dus afgesproken dat ze mijn man zou bellen.

Man ingeseind dat de apotheek zou bellen. Zelf toch nog maar een keer Ibuprofen genomen en naar het werk. Man belt dat de apotheek de zetpillen wel kan leveren maar niet zonder een nieuw recept van de huisarts. Hij moet zelf ook weg dus dat kan pas later.

Eenmaal thuis realiseer ik me dat de huisarts er deze week niet is :')

Wat nu? Ik wil mijn medicijnen toch wel graag hebben. Ik bel eerst een NL apotheek om te vragen of ik een recept nodig heb voor de zetpillen. Ja dus. Wat nu? Ik besluit om mijn NL arts te bellen. Ik leg de situatie uit en de assistente overlegt met hem. Ze zegt dat ze een recept gaat faxen naar de apotheek in Boxmeer _O_

Vanmorgen de apotheek gebeld of het recept er is en of ik de medicijnen kan halen. Recept is er, maar ze hebben niet de volledige hoeveelheid. Gelukkig wel genoeg voor de komende tijd tot de huisarts er weer is. Dus maar een extra ritje Boxmeer gemaakt, en nu eindelijk de goede zetpillen. Nu maar hopen dat ik er goed op reageer want morgen moet ik dus weer 2 uur autorijden. En het is ook wel handig om niet al te suf te zijn tijdens het inwerken bij een nieuwe baan :+
pi_87459241
Jemig wat een gedoe!!!! Hopelijk helpt dan in elk geval wel, dan is het nog ergens goed voor :')

Ik heb ook even gedoe :') had voor morgen vervoer geregeld, maar diegene kan niet.
Dus ik boek een Valysrit online.. krijg ik een telefoontje dat het toch echt niet de bedoeling is dat Valys gebruikt wordt voor ritten naar ziekenhuizen.. NARGH....

Nu verzekering gebeld, die zegt dat ik het kan declareren als ik bij de aanvraag een WMOverklaring voor scootmobiel en rolstoel opstuur, gelukkig heb ik die! Maar moet wel even met terugwerkende kracht.. dus ehm *regel regel regel* enzo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:42:42 #128
13151 crew  Rewimo
pi_87459435
Dat krijg je niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen :') Heerlijk hoor, dit soort dingen -O-
pi_87460145
Ja fijn.. en heel eigenlijk wil ik dat van de verzekering ook wel zwart op wit hebben voordat ik een ritje van een paarhonderd bestel.. dus toch maar even lieve vrienden langsbellen of niet iemand per ongeluk toevallig tijd heeft morgen.
pi_87476230
Lang leve lieve vrienden :) geen dure taxirit morgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 oktober 2010 @ 07:47:46 #131
13151 crew  Rewimo
pi_87485074
Succes vandaag, MarMar! Fijn dat je toch iemand hebt gevonden om je te brengen :)

Vergeet je ID niet, die heb je nodig bij het inschrijven
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:25:34 #132
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_87489512
Ik gebruik valys wel naar het ziekenhuis en ik krijg geen gedonder :?

Mar, als je weer eens met vervoersnood zit, mag je mij ook vragen :Y Het kan zijn dat ik dan vrij ben
Succes vandaag!

Wat een gedoe met het recept, Rewimo!

Hier is de verwijsbrief nog steeds niet geschreven :(
En mijn huisarts neemt mij niet serieus wat betreft botontkalking (ivm mijn leeftijd, terwijl mijn vader op zijn 30ste al osteoporose had en bij EDS3 is bekend dat er een verminderde botmineraaldichtheid kan zijn). Ik laat het denk ik zo, mocht het verkeerd gaan bij de operatie, dan heeft mijn huisarts een probleem :P
  † In Memoriam † woensdag 13 oktober 2010 @ 13:11:28 #133
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87492653
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:25 schreef manda-rijn het volgende:
Ik gebruik valys wel naar het ziekenhuis en ik krijg geen gedonder :?

Mar, als je weer eens met vervoersnood zit, mag je mij ook vragen :Y Het kan zijn dat ik dan vrij ben
Succes vandaag!

Wat een gedoe met het recept, Rewimo!

Hier is de verwijsbrief nog steeds niet geschreven :(
En mijn huisarts neemt mij niet serieus wat betreft botontkalking (ivm mijn leeftijd, terwijl mijn vader op zijn 30ste al osteoporose had en bij EDS3 is bekend dat er een verminderde botmineraaldichtheid kan zijn). Ik laat het denk ik zo, mocht het verkeerd gaan bij de operatie, dan heeft mijn huisarts een probleem :P
Valys is toch landelijk? Wat is het CVV dan weer (OV taxi met zones ofzoiets)?

Je huisarts kan toch een scan van je botjes aanvragen? Die heb ik ook gehad vanwege chronisch vitamine D gebrek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 oktober 2010 @ 13:24:13 #134
13151 crew  Rewimo
pi_87493109
Ik heb ook een botscan gehad, heb ook verhoogd risico vanwege mijn WLS-operatie. Onderzoek is een kwestie van een poosje stilliggen ;)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:44:04 #135
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_87498307
die botscan wil hij dus niet aanvragen. Hij weet het niet meer zegt hij (word dan geen arts...).
Uit bloedonderzoek kwamen geen bijzonderheden. Alleen de fosfaat en eGFR waren verhoogd. Meneer weet niet of de fosfaat kan schommelen in het bloed en een verhoogd eGFR was volgens hem juist goed (dat zou nog best kunnen ook).
pi_87512074
* MarMar is nog niet zoveel wijzer.

Het struikelblok was wederom de verwijsbrief (nog van mijn vorige huisarts)
Gelukkig had ik stukjes uit het dossier van het ziekenhuis waar ik als kiddo was mee en kon ik zo wat foto's afdwingen van de ruggegraat.. waar ik nog over gebeld wordt... (lees: waar ik een keer of tig over ga bellen tot ik antwoord heb)
Wat de heupen betreft kunnen ze niets voor me doen. "Echt significante verkalking is nog niet zichtbaar" ehmm, hoe moet dat me geruststellen :')
Bursitis opereren ze liever niet ivm nadelige gevolgen van zo'n operatie op het weefsel. Toen ik vroeg wat ik er dan mee moet en of die verkalking dan wel significant gaat worden als die ontstekingen zo blijven kreeg ik niet echt een heel duidelijk antwoord. Na de derde keer vragen een antwoord als "Dat zou kunnen ja"

Hij wilde me gaan uitleggen dat hij geen wonderen voor me kan verrichten en ik moest uitleggen dat ik daar ook helemaal niet voor kwam, maar dat ik gewoon wil dat 1 arts/kliniek naar het geheel kijkt en niet naar alleen de knieën of alléén naar de heupen of alléén de rug...
Meneer wilde eerst ook nog alleen een foto van de onderste vier wervels van de rug maken.. alsof je dan een scoliose goed kan zien :') maar goed.. dat is gefikst al moest ik er wel boos voor worden en een brief uit 1977 voor laten zien..

Dus nu foto's maar even afwachten en dan maar eens diep nadenken.. ik denk dat ik toch de internist vanaf november maar eens nieuwe verwijsbrieven vraag..
Als het wat bezonken is schrijf ik een brief en duw ik er wat stukjes uit mijn dossier bij.
  † In Memoriam † woensdag 13 oktober 2010 @ 22:17:30 #137
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87514552
Bij mij hadden ze gewoon geprikt op vitamine D en die was nogal laag. Meegenomen naar de internist, opnieuw geprikt en een botscan gehad. Zoveel werk was dat niet. (Maar ja ik had vlak van te voren ook wat gebroken dus misschien deden ze het daarom zo snel.)
pi_87721938
Hier een copy past van een blog van mij...

Tot 25 Oktober zouden we nog 3.5 uren in de twee weken huishoudelijke hulp hebben en dan, zo was besloten vanuit het WMO, kon mijn man het wel weer zelf. Natuurlijk hebben we, met goede hulp, een bezwaar ingediend tegen dit besluit.

Het besluit was gemaakt omdat mijn man alleen gebruikelijke hulp zou verlenen. Dat wil zeggen; wat je als vader in een éénouder gezin ook zou moeten. Een huishouden runnen, boodschappen doen, kinderen verzorgen, eten koken.. dat soort dingen valt allemaal onder gebruikelijke zorg.

Het SCIO onderzoekt de situatie achter de aanvragen voor de gemeente en het SCIO concludeerde dat van overbelasting geen sprake was. Ook concludeerde het SCIO dat ik in mijn persoonlijke verzorging geheel zelfstandig zou zijn.

Daar liep het dus mis..
Hulp met persoonlijke verzorging van een volwassene is namelijk géén gebruikelijke zorg, als een partner/familielid/vriend díe zorg verleent is hij of zij officieel een mantelzorger. Dan heeft diegene bijvoorbeeld ook recht op het mantelzorgcomplimentje; oftewel een leuk bedrag van 250 euro per jaar.

De indicatie hiervoor moet worden afgegeven door het CIZ, een zelfde soort indicatieorgaan als het SCIO alleen zo blijkt, met net iets meer bevoegdheden.
Bij gemeentes die het CIZ inhuren, hoef je niets meer te doen om als mantelzorger erkend te worden nadat je een voorziening via het WMO aangevraagd en gekregen hebt.
Nu moest ik zelf de aanvraag bij het CIZ doen. Gelukkig weet ik dat nu, maar ik had het graag eerder geweten.

Inmiddels is die indicatie van het CIZ er en is mijn man dus officieel erkend als mantelzorger. Ik heb een indicatie voor verpleegzorg uit het AWBZ, met een notitie dat mijn man deze zorg verleent. (Denk aan hulp bij aankleden, douchen etc.)

Met dat feit wordt de hele zaak anders en staat ook vast dat mijn man niet alleen maar gebruikelijke zorg verleent.

Vanmiddag konden we terecht bij het gemeentehuis voor een hoorzitting. Hier hadden we de gelegenheid het bezwaarschrift verder toe te lichten. Naast de wethouder waren het hoofd van sociale zaken en degene die het bezwaarschrift behandelt aanwezig.
X was met mij mee ter ondersteuning.

Ze waren het eens dat deze indicatie vanuit het CIZ de zaak heel anders maakt. Ook vonden ze het raar dat over de persoonlijke verzorging niets genoemd stond in de rapporten van het SCIO. Daar stond namelijk in dat ik volledig zelfstandig was in de persoonlijke verzorging. Heel iets anders dan we in de gesprekken met de SCIO-arts aangegeven hadden.

Het gesprek verliep naar ons gevoel goed, er werd geluisterd, genoteerd. X had nog een kanttekening die niet alleen over mij ging, maar over het verstrekken van informatie bij beschikkingen. Zo heb ik bijvoorbeeld pas inzage gekregen in het rapport van het SCIO nadat het bezwaarschrift was ingediend. Eigenlijk zou je bij elke beschikking gelijk een rapportage bijgesloten moeten krijgen.
Was dat gebeurd, dan hadden we meteen kunnen weerleggen dat ik niet geheel zelfstandig ben in de persoonlijke verzorging.

Het besluit wordt herzien, wat daar uitkomt is nog afwachten.
Wat wel toegezegd is en waar ik alvast heel blij mee ben, is dat de voorziening niet stopt per 25 Oktober, maar doorloopt zolang het defenitieve besluit nog niet genomen is.

Ook werd nog even meegedeeld door de wethouder dat de SCIO-arts waar ik zoveel problemen mee had, niet meer werkzaam is bij het SCIO.

Het heeft lang geduurd, veel tijd en vooral moeite gekost, maar het gevoel dat er dan uiteindelijk toch geluisterd wordt maakt heel veel goed.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het nu wel goed gaat komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MarMar op 19-10-2010 18:59:45 ]
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:05:34 #139
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87722144
Hier hebben we nooit problemen gehad met de hulp in de huishouding. Wat telt eigenlijk om alles mantelzorger in aanmerking te komen? Van dat hele CIZ heb ik nog nooit gehoord.
pi_87722506
Wat hulp in de huishouding betreft was het hier eerst "van mensen van uw leeftijd verwachten we dat u het regelt met vrienden en familie" en daarna "uw man behoort in staat te zijn het huishouden in zijn eentje te voeren" want dat zou gebruikelijke zorg zijn.

Persoonlijke verzorging verlenen, dus helpen met douchen, aankleden, in en uit bed komen, medicatie toedienen etc. valt onder mantelzorg. Boodschappen doen, huishouden doen en eten koken voor een gezinslid, al deed deze dat voorheen en heb je een fulltime baan, valt dus onder gebruikelijke zorg.

Bij het CIZ kan je een aanvraag indienen voor zorg via het AWBZ op deze link
Die zorg hoef je dan niet per sé te krijgen via het AWBZ, maar je hebt die indicatie nodig voordat bijvoorbeeld je partner officieel mantelzorger is. Die indicatie gaat automatisch naar de SVB en die neemt dan weer contact met je op voor dat mantelzorgcomplimentje.

Ook geeft het je recht op die pleegzorg uit het AWBZ per direct als je mantelzorger het niet meer kan of wil doen.
Je kan zelfs een PGB aanvragen voor die zorg en daarvoor je partner in dienst nemen. (wel pas weer vanaf januari denk ik, PGBpotjes zijn bijna overal leeg.)

Overigens ken ik inmiddels het hele WMO beleid ook uit mijn hoofd van deze gemeente :')
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:26:47 #141
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87722940
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:15 schreef MarMar het volgende:
Wat hulp in de huishouding betreft was het hier eerst "van mensen van uw leeftijd verwachten we dat u het regelt met vrienden en familie" en daarna "uw man behoort in staat te zijn het huishouden in zijn eentje te voeren" want dat zou gebruikelijke zorg zijn.

Persoonlijke verzorging verlenen, dus helpen met douchen, aankleden, in en uit bed komen, medicatie toedienen etc. valt onder mantelzorg. Boodschappen doen, huishouden doen en eten koken voor een gezinslid, al deed deze dat voorheen en heb je een fulltime baan, valt dus onder gebruikelijke zorg.

Bij het CIZ kan je een aanvraag indienen voor zorg via het AWBZ op deze link
Die zorg hoef je dan niet per sé te krijgen via het AWBZ, maar je hebt die indicatie nodig voordat bijvoorbeeld je partner officieel mantelzorger is. Die indicatie gaat automatisch naar de SVB en die neemt dan weer contact met je op voor dat mantelzorgcomplimentje.

Ook geeft het je recht op die pleegzorg uit het AWBZ per direct als je mantelzorger het niet meer kan of wil doen.
Je kan zelfs een PGB aanvragen voor die zorg en daarvoor je partner in dienst nemen. (wel pas weer vanaf januari denk ik, PGBpotjes zijn bijna overal leeg.)

Overigens ken ik inmiddels het hele WMO beleid ook uit mijn hoofd van deze gemeente :')
Bedankt! Ik zal het eens een keer proberen. Nee, heb je, ja...
pi_87952679
3 onderzoeken te gaan de komende 2 weken, joechei..
pi_87952815
Ervaring met medische hulpverlening:

http://www.nu.nl/binnenla(...)rug-weggestuurd.html
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_87957548
:X
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:54:00 #145
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88003732
Naar even zoeken heb ik wel een fijne huisarts gevonden. Voor alles inmiddels wel, maar dat is meer dat je naar bepaalde specialisten wordt doorgestuurd. Je moet alleen heel Nederland door dat is het nadeel.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:09:10 #146
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_88023905
Ze zeggen toch als je eenmaal bij de psycholoog bent geweest dat je nooit meer van de stempel 'psychisch' afkomt?

Geldt dat ook voor de obstipatie?
(Na narcose kappen mijn darmen er altijd mee voor een tijdje en daardoor kreeg ik altijd tijdelijk last van obstipatie)

Gister ging ik naar de vervangende huisarts omdat ik al sinds donderdag acute buikpijn rechtsonder had. Ik verwachtte dat het wel over zou gaan, maar dat ging het niet.
Mijn eigen vermoeden: mijn eierstok die vol met endometriose gaat zitten ondanks de medicatie of een cyste. Blindedarm ontsteking had ik nog niet uitgesloten aangezien drempeltjes behoorlijk zeer deden als ik erover reed.

Huisarts wist niet wat het kon zijn, blinde darm, endometriose, ovariumcyste en om blindedarm uit te sluiten bloed laten prikken. Ik zou gister de uitslag krijgen, mits het ziekenhuis niet vergat om de uitslag door te bellen!
Dus vandaag zelf gebeld.... kreeg ik net telefonisch te horen dat het bloed goed is (hulde), en dat ik maar 3-4 zakjes movicolon per dag moest nemen aangezien het dan vast wel obstipatie zou zijn. Nou serieus.... met mijn darmen gaat het beter dan ooit! En 3-4 zakjes zijn best veel...

Nu probeer ik een spoedafspraak te krijgen bij de gynaecoloog (desnoods bij mijn oude), want ik denk zelf dat het mijn eierstok is. (Enge beelden met ovariumcystes en dat de eierstok kantelt etc :X ) Hopelijk ziet de arts er het nut ook van in en wil hij meehelpen met de spoedafspraak of zorgen dat ik een echo krijg. Maar dat zal wel weer niet denk ik (als in: probeer eerst de movicolon maar).

En morgen het UMCG ook maar bellen omdat ik nog steeds geen afspraak heb daar bij de gynaecoloog... ondertussen zijn we 1,5 maand verder sinds de gyn zei dat ik naar het universitair moest.

Soms word ik echt gek van de medische wereld. Een ziekenhuis die 'vergeet' de uitslag door te bellen, een arts die denkt dat het obstipatie is terwijl hij gister ook zei dat mijn darmen volledig leeg waren, lange wachttijden, assistentes die niks begrijpen bah.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 15:15:31 #147
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88024138
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:09 schreef manda-rijn het volgende:
Soms word ik echt gek van de medische wereld. Een ziekenhuis die 'vergeet' de uitslag door te bellen, een arts die denkt dat het obstipatie is terwijl hij gister ook zei dat mijn darmen volledig leeg waren, lange wachttijden, assistentes die niks begrijpen bah.
Daar zal vast iemand van het geneeskunde draadje wel wat over kunnen zeggen! Ik kan wel zeggen dat ik dat niet vind kunnen, maar ja van de zijlijn roepen is altijd makkelijker dan zelf spelen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:34:34 #148
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_88024774
Ik ben zelf ook doktersassistent dus weet redelijk hoe het allemaal in elkaar zit. Ik probeer mijn patiënten altijd te behandelen hoe ik zelf ook behandeld wil worden, zonder teveel poespas maar wel volgens de regeltjes. Het kan altijd zijn dat een patiënt er niet mee eens is (zo mag ik dus geen medicatie voorschrijven zonder voorschrift van een arts, dus als ze dan boos worden op mij dat ik het niet alla minuut wil/kan voorschrijven kan ik er niks aan doen).

Net telefoon gehad van de assistente. Die heeft nog met de huisarts gesproken, en die heeft weer overleg gehad met de gynaecoloog. De gyn wil mij wel graag zien, dus morgen om 08.40 heb ik een afspraak.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 15:35:50 #149
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88024835
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:34 schreef manda-rijn het volgende:
Ik ben zelf ook doktersassistent dus weet redelijk hoe het allemaal in elkaar zit. Ik probeer mijn patiënten altijd te behandelen hoe ik zelf ook behandeld wil worden, zonder teveel poespas maar wel volgens de regeltjes. Het kan altijd zijn dat een patiënt er niet mee eens is (zo mag ik dus geen medicatie voorschrijven zonder voorschrift van een arts, dus als ze dan boos worden op mij dat ik het niet alla minuut wil/kan voorschrijven kan ik er niks aan doen).

Net telefoon gehad van de assistente. Die heeft nog met de huisarts gesproken, en die heeft weer overleg gehad met de gynaecoloog. De gyn wil mij wel graag zien, dus morgen om 08.40 heb ik een afspraak.
Dat is toch mooi dat je die afspraak hebt! Sterkte in ieder geval!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 oktober 2010 @ 16:25:54 #150
13151 crew  Rewimo
pi_88026859
Sterkte, Manda-rijn! Klinkt niet lekker allemaal.

Ik ging van de week naar de (Duitse) huisarts om bloed te laten prikken. Had ook een formulier bij me voor mijn endocrinoloog in NL, en ik vroeg of zij dat kunnen prikken, of dat ik daarvoor naar een ziekenhuis in NL moet. Assistente zou het vragen aan de dokter. Vanmorgen kon ik de uitslag van maandag ophalen, en ik vroeg ook meteen naar het andere formulier. Maar de assistente van maandag was er niet, en degene die er nu zat kon het niet vinden. En dus moet ik nu weer wachten tot die twee elkaar gesproken hebben en ik of kan laten prikken of mijn formulier terugkrijgen om in NL te laten prikken. Had beter gelijk naar NL kunnen gaan :X
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:21:42 #151
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_88061248
Weet je al meer, Rewimo?

Waarom denken gynaecologen dat er gerust 3 mannenvingers in iemand zijn doos kan terwijl diegene geen kinderen heeft gehad en niet 80+ is? Volgende keer plaats ik preventief wel een laarzenspanner in mijn doos om het alvast te laten rekken :X De echodildo was dan wel weer een verademing want die is een stuk dunner.

Conclusie:
Geen cystes, geen endometriose te zien of te voelen (kan er dan nog wel zitten overigens). Wel extreem veel baarmoederslijmvlies in mijn baarmoeder wat mijn baarmoeder eruit wil hebben en mijn lichaam houdt het tegen. Door mijn medicijnen die ik gebruik moet het eigenlijk slinken tot minimaal niveau, ipv groeien. Waarschijnlijk komt mijn pijn daar dus van. Nu moet ik volgende week stoppen met de medicatie en dan de hel afwachten :X . Over 3 weken weer terug op controle. Nog bloed laten prikken (3e x in 2 weken tijd) en ik kon weer naar huis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 oktober 2010 @ 14:24:50 #152
13151 crew  Rewimo
pi_88066114
Dat klinkt allemaal niet fijn, dat gewroet en zeker niet van dat slijmvlies -O-

Ik ben vanmorgen teruggegaan naar de huisarts, heb de formulieren opgehaald want we moesten vandaag toch naar Boxmeer. Alleen jammer dat ik er in het ziekenhuis achterkwam dat ik het verkeerde formulier had :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88134502
@ Mandarijn: ik hoop dat je snel een oplossing krijgt. Ik heb gehoord dat ze in Drachten dat slijmvlies met een hele kleine poliklinische ingreep kunnen verwijderen, Novasurebehandeling heet dat. Moest ik meteen aan denken toen ik je post las.

Sterkte meis.

@ Rewimo, grinnik, beetje suf :*

Gister had ik de eerste van mijn reeksje onderzoeken de komende tijd; longfunctieonderzoek. De nieuwe huisarts was stomverbaasd dat ik die nog niet gehad had. (had er bij de vorige wel om gevraagd.. de nieuwe huisarts kwam er zelf mee...)
Nu mogen ze eigenlijk nog geen uitspraken doen zelf tijdens het onderzoek, maar ze zag zo duidelijk verschil tussen resultaten zonder en daarna resultaten met puf dat ze me best kon vertellen dat dit gewoon lijkt op astma.
Precies wat ik zelf dacht.
Dat wordt waarschijnlijk aan de pufjes dus.

Dan dinsdag naar de gyn, woensdag aan de moviprep :x en donderdag colonoscopie.

Allemaal naar aanleiding van de opname deze zomer, behalve gyn, dat is omdat de mirena die ik kreeg omdat ik drie van de vier weken vloeide spontaan meegekomen is met wéer vloeien wat minimaal twee weken geduurd heeft. Letterlijk en figuurlijk kutzooi dus.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 november 2010 @ 20:30:22 #154
13151 crew  Rewimo
pi_88262075
Crosspost:

En de Arbo is aan het klooien, ik had vorige week een afspraak omgezet in een telefonische (maar ben vervolgens niet gebeld }:| ) en een nieuwe gemaakt voor 8 november. Belde er vanmiddag iemand die beweerde dat ik afgelopen week niet op was komen dagen en dat de afspraak voor 8 november op mijn verzoek telefonisch was. En dat terwijl ik al een brief van ze in huis heb met daarop de locatie en tijd voor die afspraak :')

Dus ik nog maar eens uitgelegd dat ik vorige week maandag èn dinsdag met een collega van haar heb gesproken (had het doorkiesnummer nog liggen hier) en hoe de boel toen geregeld was, maar dat ik niet gebeld was, terwijl ik toch twee keer had gevraagd of ik zelf moest bellen of gebeld zou worden. Nee, de arts zou mij bellen. Dus niet en nu beweren ze dat ik de afspraak heb gemist :6
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2010 @ 20:32:59 #155
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88262195
Ik had vandaag de griepprik gehad! Sta je daar tussen de bejaarden! :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 november 2010 @ 22:02:50 #156
13151 crew  Rewimo
pi_88266850
Ik was er met mijn zoon die voor zijn inentingen moest, die had ik al de hele dag lopen plagen met zijn prikken. Maar ja, toen vroeg ik naar de griepprik, en was ik zelf ook de sigaar, want ik kreeg er ook nog een tetanus/difterieprik bij. Dus toen had zoon dikke pret :D
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2010 @ 22:10:44 #157
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88267273
Ik wacht in spanning af de bijwerkingen weg blijven! :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 november 2010 @ 22:24:42 #158
13151 crew  Rewimo
pi_88268183
Heb een paar dagen een zere plek gehad, meer niet ;)
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:25:55 #159
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_88268289
@MarMar: de Novasure zou normaliter wel ideaal zijn. Maar als het goed is heeft het blijvende invloed op het baarmoederslijmvlies en volgens mij is dat niet ideaal voor een evt. zwangerschap. Bij mij is de reden ook bekend van het hevige bloedverlies (namelijk endometriose) en het heeft zich de afgelopen 3,5 maand flink kunnen opbouwen. Helaas heeft het stoppen van de medicijnen voor alsnog geen effect. Ik baal behoorlijk.

Hoe gaat het verder met jou?

---------------------

Ik kan morgen mijn griepprik houden, in kader van het werk. Ik vind het vreselijk een vaccinatie. Bloedprikken vind ik totaal niet erg, maar nu spuiten ze er iets in. Maar het is zo gepiept dus ik laat het maar over mij heenkomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 november 2010 @ 14:05:27 #160
13151 crew  Rewimo
pi_88737028
Vandaag in de Maartenskliniek geweest. Na onderzoek lijkt het er toch op dat de problemen niet van de slijmbeurs in mijn heup komen maar van de spieren in mijn bovenbeen. Morgen (al!) een echo, over twee weken weer terugkomen. Ik hoop zo dat ze de oorzaak kunnen vinden, en dat ik weer van die stomme krukken af kom.
pi_88742242
Eea is hier even uitgesteld, moest eerst even mijn gezin op de rail houden.. dus nog niet veel medisch nieuws.
Wel behoorlijk ruzie met de gemeente inmiddels over huishoudelijke hulp.
Eerst wilden ze het stopzetten omdat mijn man gebruikelijke zorg verleent volgens de gemeente.
Dat heb ik weerlegd met een indicatie van het CIZ voor verpleegzorg.
Dan vonden ze dat (dreigende) overbelasting van mijn man niet voldoende bewezen was..
Nu is mijn man dan volledig overspannen, is ook even weg geweest om tot rust te komen en krijgt nu oa therapie, hij werkt nog wel.. Toen ik de gemeente belde en uitlegde hoe en wat kreeg ik wel meteen zes uren per week huishoudelijke hulp, maar met de mededeling dat er wellicht nog een onderzoek zou komen naar de precieze benodigde uren en dat het dan nog anders kon worden dan zes uren.

Drie dagen later krijg ik opeens een telefoontje, als we die zes uren willen houden moet ofwel mijn man uitgeschreven zijn van dit adres bij het GBA, ofwel hij moet volledig opgenomen worden in een kliniek. Belachelijk natuurlijk en dat is nu juist wat we willen voorkomen door te zorgen dat hij niet steeds zwaar overbelast raakt zou je kunnen zeggen..
Dan is de wethouder die hierover gaat in onze gemeente ook nog eens een ChristenUnie man.. je zou toch denken dat de CU geen koppels uit elkaar wil drijven...

De gemeente verzint dus steeds een nieuw smoesje om hulp niet toe te kennen, terwijl wij steeds netjes die argumenten langs de officiele weg weerleggen. Woensdag ga ik het hele verhaal overdragen aan een advocaat, bij het juridisch loket vinden ze het behalve dat het puur als mens bekeken een misselijkmakende behandeling van de gemeente is ook dat het verhaal van de gemeente niet klopt.

Achter de schermen bij de gemeente heet het "ontmoedigingsbeleid"...
Dan weten ze nog niet watvoor pittbull een mama en vrouw wordt als ze haar gezin en haar kerel er onderdoor ziet gaan.. Ik moet en ik zal geregeld krijgen dat we zo goed mogelijk verder kunnen met ons leventje.

De laatste dagen komt de pijn ook weer wat terug trouwens, heb een vermoeden dat de werking van de zenuwblokkade aan het afnemen is. Niet fijn, maar het heeft dan toch bijna acht weken goed gewerkt, dus kom maar op met de volgende. (In januari heb ik weer een afspraak, eerder kan en mag het helaas niet). Misschien vindt de pijndokter nog een betere oplossing, de goede zenuwen heeft hij in elk geval kunnen vinden.

Altijd positief blijven toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 november 2010 @ 16:34:58 #162
13151 crew  Rewimo
pi_88742592
Jeetje MarMar, je slaat er toch steil van achterover als je leest waar ze allemaal mee op de proppen komen om die zorg maar niet te hoeven verlenen -O-

Sterkte voor jou en je man :*
pi_88780987
Heb het idee dat er nu een extra pijn bij is aan de zenuwen zelf.. mss het genezen van de zenuwblokkade ofzo?
De pijnpoli is alleen ma wo do bereikbaar..
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:26:11 #164
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_88796865
Het zit jullie ook niet mee he Mar!
Zijn er verder nog andere behandelmogelijkheden wat betreft die zenuw? (doorsnijden bijvoorbeeld?)

--------------------------------

Vandaag kon ik dan eindelijk naar het endometriosespreekuur in het universitair.
Blijkbaar hebben ze in het plaatselijk ziekenhuis een paar dingen gedaan die eigenlijk totaal overbodig waren/niet mochten. Zo heb ik een darmonderzoek gehad tijdens de menstruatie, en mijn nieuwe gynaecoloog vind dat een onnodige marteling omdat het dan echt gigantisch pijnlijk is als je daar endometriose hebt. En dat was het ook, alleen zagen ze geen endometriose. Dit komt omdat ze er heel onervaren in zijn en dus niet weten waar ze naar moeten zoeken. Maar de extreme kronkelingen moeten al een aanwijzing zijn geweest dat er wat gaande is.
Verder zag mijn oude gynaecoloog zoals hierboven ergens beschreven geen endometriose met een echo.
Deze gynaecoloog zag het echter wel, en ik deze keer ook. Mijn linker eierstok zit verkleefd aan mijn baarmoeder en de endometriose zit al in mijn darmwand. Daar schrok ik toch wel van, omdat mijn andere gynaecoloog al bijna 2 jaar zegt dat er niks te zien is.

De gyn wil als behandeling Lucrin injecties om mij in een kunstmatige overgang te brengen (en dan ben je 22), en daarbij nog een hormoontablet en calciumtabletten.
Maar hij wil eerst uitzoeken of er een relatie is tussen mijn andere aandoening en osteoporose aangezien er in mijn linkerpols dus wat botontkalking zit en bij lang gebruik van Lucrin ook bekend is dat je botten ontkalkt raakt (net als met een normale overgang).

Bah wat vind ik het eng!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 november 2010 @ 21:31:19 #165
13151 crew  Rewimo
pi_88797128
Dat klinkt inderdaad eng allemaal -O- Zeker omdat je nog zo jong bent, dan klinkt dat allemaal wel erg heftig.

Voor calcium heb ik overigens nog een goede tip: calcium wordt het beste opgenomen als je er ook magnesium en vitamine D bij inneemt. Ik gebruik die combinatie zelf ook, omdat mijn spijsvertering ingekort is en ik anders ook niet voldoende opneem.

Linkje waar ik het bestel ('t is niet goedkoop maar waarschijnlijk hoef jij er niet zoveel van te nemen als ik ;) ). Maar wel het beste dat je op dit gebied kunt krijgen. Overleg eens met je arts of dit iets voor je is.
pi_88819223
Wat rot Manda-rijn! Ook zo klote dat je al twee jaar aan het kwakkelen bent en men het gewoon niet serieus genoeg genomen heeft.. dat soort ongein gebeurt veel te vaak.

Klinkt wel alsof je nu dan eindelijk een goede gyn hebt die goed doorpakt, hopelijk wordt het vanaf nu dan een stuk leefbaarder voor je, ookal is het heavy allemaal..
Sterkte! :*

Vanochtend heb ik de pijnpoli gebeld, blijkbaar was de blokkade toch een proefblokkade (zo fijn als ze meteen en van te voren ook gewoon volledige info geven.... grmbl). Op zich had het langer moeten werken, maar dat het zo goed gewerkt heeft vonden ze daar toch wel heel positief en hoopvol voor de toekomst. Ik moet alleen de tijd wel door zien te komen tot januari vanwege de shitload medicijnen die ingespoten worden bij zo'n behandeling etc.

Ik krijg nu morfinepleisters naast diclo en paracetamol, afwachten wat dat gaat doen voor me, vanmiddag na 4 uur kan ik de eerste plakken.

Verder heb ik vanochtend het hele WMO dossier overgedragen aan de advocaat die zo lief was hier thuis te komen (het lukte mij niet om daarheen te gaan vanochtend). Voelt wel lekker dat ik dat nu uit handen kon geven en nu ook maar afwachten wat daar verder mee gaat gebeuren. Ik kan alvast verklappen dat "ontmoedigingsbeleid" zoals het achter de schermen zo mooi heet bij mij niet gewerkt heeft!

Verder kreeg ik vanochtend een telefoontje van de maartenskliniek, ze zijn druk bezig met dossiers uit andere ziekenhuizen opvragen en nav een brief die ik gestuurd heb na de afspraak die ik daar had met aanvullende info die mijn oude huisarts dus verzuimd had op te sturen, gaan ze het nog eens goed onder de loep nemen. Hoor ik binnenkort meer van.

Dapper strijden we verder..
pi_88857096
Well.. die pleisters doen het prima.. alleen weer ontzettend wazig ervan.
Invloed op het reactievermogen is vergelijkbaar met 0,8 promille las ik ergens en ik val steeds bijna in slaap.
Gelukkig is het maar voor een week of acht en als het echt niet lekker gaat kan het misschien toch sneller. Hopelijk gaat de gewenning niet te snel bij mij, ik wil zo laag mogelijk in dosering blijven.
De ergste waas schijnt na een week of twee wel weg te trekken. well see. Het is iig beter te doen dan de pijn van de afgelopen week.
  donderdag 18 november 2010 @ 16:23:43 #168
112545 Muck
pi_88866665
Het is alweer even geleden dat ik hier gereageerd heb, maar ik ben echt blij dat ik de overstap naar een ander ziekenhuis heb gemaakt :)
Nadat ze in Rijnstate (Arnhem) mijn gegevens kwijt zijn geraakt, terwijl ik problemen met mijn hart heb, ben ik overgestapt naar mijn vertrouwde ziekenhuis, het St. Antonius in Nieuwegein.
Gisteren het laatste onderzoek gehad en nu is het wachten op de uitslag, die ik op 29 november krijg. Ik ben benieuwd!

Ik ben echt heel netjes behandeld en ze hebben me op korte termijn overal tussen gewurmd, omdat ze 24 véél te jong vonden voor iemand op de hartafdeling :D
Ook tijdens de onderzoeken ben ik heel netjes te woord gestaan en werd ik aan alle kanten gerust gesteld. Ik had gewoon eindelijk het idee dat ik serieus genomen werd :)
pi_89336609
Ik mag volgende week langskomen bij de pijnpoli om te overleggen ipv januari.
Hopelijk komt er dan ook nog eerder een oplossing en ben ik voor de feestdagen van die stomme pleisters af.

* MarMar duimt
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 november 2010 @ 13:13:12 #170
13151 crew  Rewimo
pi_89339922
Ik duim mee, MarMar ^O^

Ik mag donderdag weer naar de Maartenskliniek. Uit de echo kwam geloof ik niks bijzonders naar voren, dus ik ben erg benieuwd wat ze nu gaan verzinnen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:56:37 #171
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_89348565
Ik duim ook mee, Mar!

Ik ben benieuwd wat ze voor jou gaan verzinnen, Rewimo!

Zelf wacht ik al enige weken op de komst van mijn semi-orthopedische schoenen. Vandaag kreeg ik dan eindelijk een brief voor de levering. Nou dankjewel TNT door de geweldige stakingen! Khad dus vanochtend om half 9 een afspraak en de brief kreeg ik pas om 12 uur! (Verstuurd op de dag voor de stakingen) En ook dankjewel bedrijf O. dat ze mij niet gingen bellen waar ik bleef, want in 7 minuten kan ik bij hun zijn voor de levering.
Nu moet ik een week wachten. Een week is niet veel zul je wel denken... maar als je al 2 jaar 'zeurt' dat het lopen zo moeilijk gaat, ze wel een rolstoel voorschrijven en ze uiteindelijk achter komen dat mijn loopprobleem een grote deels door mijn voeten komen dan is na 2 jaar iedere week wachten te lang. En zeker omdat ik altijd overal voor moet wachten en vechten voor ik mijn gelijk krijg. Overigens heb ik nu mazzel dat ik bij een andere collega van schoenmaker terecht kan voor de levering, anders had ik moeten wachten tot januari!

Zo wacht ik nu dus al een paar weken op telefoon van de gynaecoloog.... en nu had ik een telefonisch afspraak voor vanmiddag. En nee, hij heeft nog niet gebeld. (Wedden dat hij nog geen informatie heeft opgezocht en ik weer een paar weken moet wachten?)

*zucht*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 november 2010 @ 17:00:23 #172
13151 crew  Rewimo
pi_89348705
O dat is echt waardeloos zeg -O- En schoenen kunnen zo'n enorm verschil maken! Ik liep op een gegeven moment met twee hielsporen en twee geïrriteerde achillespezen en daarnaast mis ik een gewricht in mijn grote teen. Toen kreeg ik ook orthopedische schoenen en binnen de kortste keren was ik bijna pijnvrij en kon ik weer fatsoenlijk afwikkelen ^O^

Nu loop ik overigens op MBT-schoenen, die zijn voor mij echt super! :)
  woensdag 1 december 2010 @ 23:20:19 #173
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_89411861
@Rewimo; val je niet ontzettend snel met die MBT-schoenen? Volgens mij val ik gelijk voorover of achterover door de zool :D
------------------------------
Ik dacht dat ik vanochtend gek werd. Meneer de gynaecoloog heeft mij dus gister 2x geprobeerd te bellen om half 5, maar dacht dat hij een 6 las ipv een 5. Vanochtend half in discussie gezeten met de secretaresse die mij de schuld gaf dat ik het wel verkeerd zou hebben doorgegeven bij de balie en dat als ik een ander mobiel nummer kreeg dat ik het dan moest doorgeven want het was niet slim van mij om dat niet te doen. Ehm... mevrouw.... dit nummer heb ik al 4 jaar :{w en staat al goed aangegeven sinds 2007 daar in het ziekenhuis en in mei heeft de klinisch geneticus mij ook nog mobiel gebeld op hetzelfde nummer. Nou, toch was het mijn schuld volgens de secretaresse en ze kon mij niet vertellen wanneer de gynaecoloog mij terug zou bellen.
Even later werd ik dus terug gebeld met haar excuses dat de gynaecoloog het verkeerd had gezien (netnummer aanzien als mobiel nummer door de 5 om te verwisselen met een 6).

Ondertussen was ik het hele gedoe zat en heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en de arts gemaild incl artikelen die hij moest hebben aangezien ik al verwachtte dat hij niks had opgezocht. En blijkbaar had dat effect! Vanavond werd ik al terug gebeld door hem.

Beleid is nu:
-DEXA scan
-doorverwijzing naar de internist voor verdere onderzoek naar mijn botten
-iedere maand een injectie met Lucrin om in de overgang te komen/te houden en dan over 3 maand weer terug op controle.

Als het goed is ga ik vanaf volgende week voor een tijdje in de overgang. Man, wat vind ik het eng oO<

(maar zoals het nu is, gaat het ook niet; continu verhoging, zodra ik een inspanning doe zwelt mijn buik op waardoor ik bijvoorbeeld niet eens mijn sokken aan kan trekken doordat mijn pens in de weg zit, enorme rugpijn, darmen die lopen te kloten door de ontsteking die daar zit, enorme vermoeidheid en ontzettend veel pijn)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2010 @ 08:27:44 #174
13151 crew  Rewimo
pi_89417486
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:20 schreef manda-rijn het volgende:
@Rewimo; val je niet ontzettend snel met die MBT-schoenen? Volgens mij val ik gelijk voorover of achterover door de zool :D
Nee, ik loop er prima op. Maar ik had dan ook al orthopedische schoenen die voor me afwikkelden, voor mij maakte het niet zo'n groot verschil qua gevoel.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2010 @ 08:30:09 #175
13151 crew  Rewimo
pi_89417514
Wat een gekloot met die telefoon zeg, en dan nog beweren dat het aan jou ligt. Erg fijn }:|

Wat vind je eng aan de overgang? Ik zit er al een tijdje in en ik merk er eigenlijk niet zoveel van. Dus het kan best meevallen hoor :)
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 2 december 2010 @ 10:33:48 #176
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_89420468
Normaliter weet je niet precies wanneer je in de overgang komt. Maar nu zetten ze bewust een spuit in mijn lichaam om mij in de overgang te brengen. Dat lijkt mij het engste, want dan weet ik dat het begonnen is. En dan de bijwerkingen van de medicatie, brrr :{ Hopelijk krijg ik ze niet!
En mijn leeftijd he O-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2010 @ 10:42:04 #177
13151 crew  Rewimo
pi_89420726
Ik weet niet hoe oud je bent :P Maar ik ben 47, en dat is nog redelijk jong om al in de overgang te komen. Maar ja, het is dus wel zo. Ik heb inmiddels een Mirena en eigenlijk weinig overgangsverschijnselen.
  donderdag 2 december 2010 @ 11:24:01 #178
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_89422035
Rewimo was 25 toen ik werd geboren O-)

An sich lijkt 47 mij wel heerlijk om in de overgang te zijn, het is iets eerder dan gemiddeld maar dan ben je van de menstruatie af
pi_89423141
Sterkte Manda-rijn, klinkt wederom erg heftig allemaal. Ik hoop dat de bijwerkingen meevallen voor je en dat je dan over een aantal maanden je een stuk beter voelt dan nu.
Misschien de komende zomer al.

Bij mij proberen we eerst nog es met hormonen de boel te regelen voordat de gyn aan drastischere maatregelen wil denken. Ik vloeide de afgelopen jaren driekwart van de tijd, dasniegoed. Hoe het komt weet niemand..
Mirena geprobeerd, ging een tijd heel goed, maar toen spontaan verloren in de wc..
Baarmoedermond is heel slapjes en houdt niets meer tegen blijkbaar.. even een scheet die dwarszit en weg is de mirena :')

Nu hopen dat het de komende drie maanden goedgaat, anders ga ik denk ik jou achterna.
Nou heb ik al kindjes en ben ik met dat vloeien ook goed klaar, dus zou het van mij wel mogen, maar op jouw leeftijd, kan me voorstellen dat dat nogal wat is.

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2010 @ 11:59:12 #180
13151 crew  Rewimo
pi_89423237
Ow ja, 22 is natuurlijk wel erg jong :{ Dawissiknie :+

Overigens hou je met de Mirena vrijwel altijd op met vloeien. Moet ie wel blijven zitten natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2010 @ 13:50:12 #181
13151 crew  Rewimo
pi_89427252
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:20 schreef manda-rijn het volgende:
Ik heb vandaag trouwens deze aan:

Daar zit namelijk een lekker stevige zool onder

pi_89431936
Ik krijg net een brief van de Maartenskliniek.
Naar aanleiding van mijn brief en aanvullende informatie uit verschillende ziekenhuizen (het zijn er behoorlijk wat) waar ik onder behandeling ben geweest in mijn leventje, gaat de arts mij bellen om samen een verder beleid af te spreken.
Ik ben benieuwd!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2010 @ 16:43:08 #183
13151 crew  Rewimo
pi_89435584
Ik ben net weer terug. Guess what? Ze weten het eigenlijk niet :')

Maar omdat er een slijmbeursontsteking zit gaan ze daar in elk geval een prik in geven, onder echo. Joepie. Ik heb aangegeven dat die dingen bij mij nooit effect hebben, maar vooruit, we proberen het maar.
pi_89438247
Hallo iedereen,

Zelf heb ik veel ervaring met medische hulpverlening aangezien ik zelf leerling (laatste jaar) Anesthesiemedewerker ben. En me broer Ambulance-verpleegkundige is. Volgende week solliciteert hij naar zijn functie en hij twijfelt nu of hij met pak of 'casual' zal solliciteren. haha

Grtz
pi_89444424
Oeh nice, dus bij jou kunnen we roesjes halen :)
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:28:09 #186
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_89629751
@Nevermind: is de baan als anesthesiemedewerker lichamelijk zwaar?

@MarMar: wanneer mag je van de week naar de pijnpoli?

Hier zijn eindelijk na 7 maand wachten mijn semi-orthopedische schoenen binnen! En nu loop ik als een pignuin :D Wennen!

Morgen gaat mijn eerste Lucrin spuit in mijn lichaam. Vandaag bij de apotheek gehaald.... 1 spuit Lucrin, 15 Kalktabletten en 14 hormoontabletten.... en een hoop herhaalrecepten (kan nu iedere 2 weken naar de apotheek.... ipv dat ze mij alle zooi in 1x mee laten nemen)
pi_89634874
Morgen ga ik naar de pijnpoli.

Fijn dat je je schoenen nu eindelijk hebt en succes met de spuiten etc...
pi_89690496
Nog even op de tandjes bijten en pleisters plakken, 19 Januari gaat dok opnieuw een zenuwblokkade doen, maar dan net even op een andere manier waardoor het hopelijk wat langer blijft werken. Hij was wel optimistisch dat we in elk geval de goede zenuwen gevonden hebben.

Vanavond werd ik ook nog gebeld door een arts van de Maartenskliniek in Nijmegen. Na het lezen van mijn brief en doorkijken van mijn gegevens en foto´s stellen ze voor een volledige botscan te doen.
Puik plan, had wat mij betreft een paar jaar eerder gemogen, maar fijn dat het schrijven van een brief wat uithaalt en dat er serieus naar gekeken wordt. Ook super dat de beste man mij vanavond nog belde.
Nu afwachten wanneer dat wordt, ik krijg hiervoor een oproep vanuit het Radboud.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2010 @ 19:54:44 #189
13151 crew  Rewimo
pi_89690627
Een botscan is een simpel onderzoek, hoef je alleen maar voor te liggen :) Ik heb er vorig jaar een gehad, duurde geloof ik maar 10 minuten of zo. Fijn dat er schot in zit nu voor je! ^O^
pi_89690835
Jah, gewoon liggen kan ik wel ;)
Tijd dat het hele skelet eens in beeld komt ipv steeds kleine fragmentjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 december 2010 @ 20:44:40 #191
13151 crew  Rewimo
pi_89735433
Huisarts geweest. Die had onlangs iets gelezen over mensen die een WLS hadden gehad en na een aantal jaren klachten kregen doordat ze een bepaalde stof missen/tekortkomen. Ze gaat morgen bellen met een specialist die ze kent, van een kliniek waar ze WLS-operaties doen. Waarschijnlijk zal ik daar dan wel naartoe verwezen worden. Ik heb wel gezegd dat ik, als dit niets oplevert, naar het Radboud wil. Dat was prima, maar proberen kan altijd natuurlijk.
pi_89752699
Wel fijn zon meedenkende huisarts. Hopelijk levert het wel wat op, succes maar weer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 december 2010 @ 13:31:41 #193
13151 crew  Rewimo
pi_89761066
Ze heeft nu overlegd met de arts die me in juli geopereerd heeft, en ik moet weer een afspraak met hem maken. Aangezien hij de laatste keer heeft verteld dat ik niks mankeer :') heb ik daar een beetje twijfels bij. Maar goed, ik doe het wel, kijken wat ie te melden heeft...

Edit: de 21e kan ik terecht.

[ Bericht 5% gewijzigd door Rewimo op 10-12-2010 13:41:26 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 december 2010 @ 15:14:01 #194
13151 crew  Rewimo
pi_89875475
Ohja, ik was bij het reïntegratiebureau. Ik weet nu wat ik mankeer hoor en ze kunnen het zo oplossen voor me *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdens het gesprek met de psycholoog:

(Ik zit met mijn hand tegen mijn rug om de pijn in mijn darm daar weg te duwen)

Psych: Heb je nu pijn?

Ik: Ja.

P: Wat zou je nu doen als je thuis was?

Ik: Opstaan, even lopen of juist gaan liggen.

P: En waarom doe je dat hier dan niet?

Ik: Omdat ik nu met jou in gesprek ben.

P: O, dus je laat je beïnvloeden door anderen? *noteert van alles*

Ik: :')
pi_89879055
:')
P heeft een gedownload diploma of wat?
pi_89879136
R: Wat zou u doen als u nu thuis was?
P: Een krantje lezen en een bakkje koffie drinken.
R: Waarom doet u dat nu dan niet?
P: Omdat ik nu met u in gesprek ben.
R: Oh dus u laat zich beïnvloeden door anderen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 december 2010 @ 16:44:21 #197
13151 crew  Rewimo
pi_89879157
Weet ik veel, psychologie van de bovenste plank hoor ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2010 @ 13:09:34 #198
13151 crew  Rewimo
pi_89914334
Hiephiephoera, die injectie gaat via de dagopname 8)7 Alleen hadden ze dat er even niet bij gezegd, dus dat was een verrassing vanmorgen toen de post kwam :o
pi_89915987
Oh fijn, heerlijk he altijd die duidelijkheid.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2010 @ 14:32:50 #200
13151 crew  Rewimo
pi_89917717
Ja, communicatie ^O^ Arts zei alleen: ik ga het voor je regelen. En dat was alle info :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2010 @ 15:54:19 #201
13151 crew  Rewimo
pi_90003163
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:14 schreef Rewimo het volgende:
Ohja, ik was bij het reïntegratiebureau. Ik weet nu wat ik mankeer hoor en ze kunnen het zo oplossen voor me *O*

SPOILER
Tijdens het gesprek met de psycholoog:

(Ik zit met mijn hand tegen mijn rug om de pijn in mijn darm daar weg te duwen)

Psych: Heb je nu pijn?

Ik: Ja.

P: Wat zou je nu doen als je thuis was?

Ik: Opstaan, even lopen of juist gaan liggen.

P: En waarom doe je dat hier dan niet?

Ik: Omdat ik nu met jou in gesprek ben.

P: O, dus je laat je beïnvloeden door anderen? *noteert van alles*

Ik: :')
Yo, en wat staat er in het rapport?

"Cliënte laat zich beïnvloeden door externe factoren en anderen."

Aan het eind van het gesprek vroeg hij me na te denken of ik zelf vond dat ik bij hun op mijn plek was. Okee, zou ik gaan doen.

En in het rapport:

"Cliënte vraagt zich ook af of ze bij W. wel op haar plek is."

Ja dahag :')
  donderdag 16 december 2010 @ 17:03:46 #202
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_90006382
Oooh ze zetten er ook echt alleen maar dingen in die ze zelf verzinnen/omdraaien he :X
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2010 @ 17:23:53 #203
13151 crew  Rewimo
pi_90007243
Ja, maar dit gaat dus ook naar de bedrijfsarts en mijn leidinggevende hè :{ Dus ik ga van die twee dingen hierboven wel even goed aangeven hoe het echt zit.
pi_90007369
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:23 schreef Rewimo het volgende:
Ja, maar dit gaat dus ook naar de bedrijfsarts en mijn leidinggevende hè :{ Dus ik ga van die twee dingen hierboven wel even goed aangeven hoe het echt zit.
wat een gedoe zeg, sjees -O-
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 16 december 2010 @ 18:17:33 #205
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_90009128
Volgens mij mag je zelfs dat soort foutieve dingen in een dossier etcetera veranderen.

Ik neem aan dat dit ook naar je huisarts gestuurd word en in je medisch dossier komt? (of zeg ik nu iets stoms?)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2010 @ 18:19:54 #206
13151 crew  Rewimo
pi_90009200
Gaat ook naar mijn (Duitse) huisarts. Het medisch rapport klopt overigens wel.
pi_90167742
Oh men!!! Heerlijk hoe woorden verdraaid worden altijd...
En dan is het jouw woord tegen het zijne.. lastig lastig.
Ik merk ondertussen dat ik wat dat betreft echt een probleem minder heb nu ik geswitched ben van huisarts, da's dan nog iets.

Hopelijk krijg je hier niet teveel last mee Rewimo :*
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:31:00 #208
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_90230685
Mijn ervaring met medische hulpverlening is vandaag echt bar en bar slecht. (hulp? wasda?)

Ik heb een onttrekkingsbloeding, normaal al heel pijnlijk, maar deze keer is het echt niet uit te houden. Mijn buik trekt en doet echt ontzettend zeer, en ondertussen kan ik amper tot niet plassen, nierpijnen. Gister flauwgevallen, en sta regelmatig op het punt om flauw te vallen. En ik vloei amper, maar binnenin is het echt een chaos momenteel. Ik wil dat er iemand naar kijkt, want ik vertrouw het niet aangezien ik al blaasproblemen heb met terugloop naar de nieren, daar wil ik geen baarmoederslijmvlies etc bijhebben. En ik wil pijnstilling (en eigenlijk reageer ik alleen maar goed op morfine via het infuus :') ).

Heb uren gebeld, en NIEMAND die mij wil helpen!

Bel ik eerst naar de endometriosepoli, staat mijn gynaecoloog te opereren en sturen ze mij door naar de huisarts of naar het ziekenhuis hier in het dorp.
Huisarts: overleg tussen 10 en 11, niet te bereiken.
Ziekenhuis hier: mijn gynaecoloog daar is de hele week vrij. Verder horen deze klachten volgens de assistente gewoon bij het vrouw zijn... yeah sure. Denk je bij een poli te zijn die wel weet wat endometriose is, nemen ze het niet serieus. En grote stolsels verliezen + weinig vloeien kon niet volgens madam :N
Huisarts weer bellen: vanmiddag is de praktijk gesloten. Ging ze overleggen met de huisarts over pijnmedicatie. Wilde hij mij tramadol voorschrijven. Echt.... als hij mijn dossier goed doorleest, dan weet hij dat ik niet tegen tramadol kan, en ik niet op andere pijnmedicatie reageer! (leuk joh, EDS!) Nu heb ik wel een afspraak voor morgenochtend 8 uur.

Maar mooi niet dat ik wacht tot morgenochtend! Om 5 uur hang ik aan de telefoon om een afspraak te maken bij de dokerswacht. Ik wil gewoon geholpen worden! Desnoods katheteriseren ze mij maar, mijn blaas moet leeg :% (en ik wil pijnstilling)

En waarom ik o.a. niet wil wachten tot morgenochtend? Mijn huisarts heeft mij VIJF jaar laten aanmodderen met endometriose, en mij nooit naar de pijnpoli willen doorsturen want ik was te jong om daarheen te gaan. Dus vertrouwen dat hij nu ineens wel met iets passends kom heb ik niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 december 2010 @ 18:40:47 #209
13151 crew  Rewimo
pi_90246090
Kun je niet naar de Eerste Hulp? O, dat moet natuurlijk via de HAP (ben verwend geraakt hier :P ). Ik hoop dat je snel ergens terecht kunt want zoveel pijn, dan klopt er echt iets niet. Sterkte! :*

Ik was vandaag in het ziekenhuis. Chirurg heeft volgende maand een bijeenkomst met dokter Himpens, dat is dé WLS-arts. Hij gaat daar mijn "geval" bespreken en de week erna (25 januari) moet ik weer terugkomen bij hem. Blijkbaar gaat hij ervan uit dat het allemaal toch een gevolg is van mijn WLS-operatie. In elk geval werd ik niet de deur uitgewerkt zoals de vorige keer, toen hij het allemaal niet zo serieus leek te nemen.

Morgen naar de Maartenskliniek voor de spuit in mijn heup. Ik zie er tegenop. Ik heb al vaker zo'n spuit gehad, in mijn pols. En daarvan had ik toen veel meer pijn dan van de hele ontsteking :{ En aangezien ik nauwelijks pijn heb van de slijmbeursontsteking zelf, ben ik bang dat die dus nu juist zeer gaat doen.
pi_90246383
@ Manda-rijn: tijd voor een andere huisarts? :X Wat een gedoe zeg!!

@Rewimo: ik heb tig keer zo'n spuit gehad, denk dat het minder pijn doet dan in je pols om de simpele reden dat er meer vlees op je heup zit.
Mijn truc: op de kant gaan staan waar niet geprikt wordt, met de handen steunen op de behandeltafel en de kant waar geprikt wordt ahw laten hangen (wel gewoon met de voet op de grond) en zo ontspannen mogelijk houden. Ik heb er nooit meer van gevoeld dan een bloedprik, maar er schijnt ook iets niet goed te zijn met mijn pijnbeleving, dus ik weet niet of het voor jou werkt, maar it's worth a try.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 december 2010 @ 18:50:01 #211
13151 crew  Rewimo
pi_90246511
Ik moet erbij liggen denk ik, ze doen het met echo.
pi_90246622
Hm, dan wordt het ff anders, maar probeer iig waar geprikt wordt zoveel mogelijk te ontspannen, dat scheelt wel.
Succes!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 december 2010 @ 18:54:22 #213
13151 crew  Rewimo
pi_90246763
Ga ik proberen, dank je :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 december 2010 @ 16:04:38 #214
13151 crew  Rewimo
pi_90293569
De prik was pijnlijk, maar kort gelukkig. En nu voelt heel mijn been vervelend :{ Etalagebeen zeg maar, onrustig. Afwachten maar of het gaat helpen.
  woensdag 22 december 2010 @ 16:14:37 #215
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_90294093
Hopelijk helpt het Rewimo!

Gisteravond naar de dokterswacht geweest... en kreeg ibuprofen mee, iets waar ik niet op reageer. Overigens kreeg ik ook te horen dat hij een vrouw in de praktijk had die al 5 jaar Lucrin gebruikt en ik nog maar sinds december dus dan viel het van mij allemaal wel mee. Dus....

Vanochtend naar de huisarts die stuurde mij naar de SEH op verdenking van blinde darm ontsteking.
Daar aangekomen, gelijk aan infuus met pijnstilling (paracetamol, waarvan ik net tegen hen zei dat het niet hielp). Bloed afname etc. Uitslag: bloed is goed, ga maar weer naar huis.
Daar was ik het niet mee eens, dus wat stennis geschopt, uiteindelijk met een chagerijnige co (ik heb serieus op heel SEH dus geen echte arts gezien!) en chagerijnige verpleegkundige de afspraak kunnen maken dat ik een echo kreeg op poli gynaecologie. Echo was verder goed alleen blaas zat redelijk vol (goh wat wil je na 24 uur amper urineren) en de arts vertrouwde dat niet helemaal. Dus door naar de uroloog, daar medicijnen gekregen en verblijfskatheter. Volgende week leer ik zelf katheteriseren. Hopelijk dan met eenmalige katheters en geen verblijfskatheters.

Oja.... en ik heb nog steeds geen pijnstilling! :X
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 december 2010 @ 16:37:21 #216
13151 crew  Rewimo
pi_90295180
Maar je bent nu wel weer thuis? Wat een gedoe zeg, en balen dat je nog steeds geen pijnstilling hebt -O-
  woensdag 22 december 2010 @ 17:30:12 #217
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_90297534
ja ben nu wel weer thuis, godzijdank... wat een draken werken er hier zeg
pi_90297919
@ Rewimo: dat je been ff gek voelt is normaal, als het goed is zat er namelijk ook een verdoving bij de prik in die 24 uur werkt. Hopelijk helpt het verder wel goed voor je, maar da's ff afwachten natuurlijk.

@ Manda-rijn: wat een horror weer, bah bah! En dan net deze tijd van het jaar.. wss dat ze daarom zo "hulpzaam" waren.. met kerst willen ze zo weinig mogelijk gedoe?
Rot dat het zo moet steeds meis, ik hoop dat het snel beter wordt voor je. :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 december 2010 @ 18:42:10 #219
13151 crew  Rewimo
pi_90300049
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:40 schreef MarMar het volgende:
@ Rewimo: dat je been ff gek voelt is normaal, als het goed is zat er namelijk ook een verdoving bij de prik in die 24 uur werkt. Hopelijk helpt het verder wel goed voor je, maar da's ff afwachten natuurlijk.
Een paar uurtjes in bed met de elektrische deken aan heeft wel geholpen gelukkig. Het voelt nu weer wat normaler aan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 december 2010 @ 08:50:41 #220
13151 crew  Rewimo
pi_90329838
Nou, ik weet ook weer waarom ik zo mijn twijfels had bij die prik :') Mijn hele been doet zeer, ik kan alleen nog maar strompelen en ik wist niet hoe ik liggen moest vannacht door de pijn. Ik heb nu ook pijn als ik zit en dat had ik vrijwel nooit :{ Ik hoop maar dat dit snel afzakt, ik ben hier niet blij mee.
pi_90388176
Ik lees hier ook even mee :-) vanuit mijn vak dan, seh-verpleegkundige. Mocht ik ergens van dienst kunnen zijn hoor ik dat graag!
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik volg het wel vanaf deze pagina ;)
@ manda-rijn, vervelend joh al die ervaringen die je hebt gehad!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 december 2010 @ 15:54:18 #222
13151 crew  Rewimo
pi_90497420
Was ik er toch bijna van overtuigd dat de arts gelijk had en ik niet :@

Maar helaas. Ik heb daarstraks een mand met boodschappen gesjouwd en bingo: ik ging weer door mijn been daarnet }:|
pi_90499866
Je moet ook even rustig aan doen met een slijmbeursontsteking, ook na een injectie. Ik kreeg als advies altijd zeker een week rust.

Maar als je er echt doorheen gaat, is er meer aan de hand dunkt me... balen :*

Vrijdag over een week moet ik naar Nijmegen. "Nucleair onderzoek" staat wel stoer, gewoon een botscan dus en dan maar hopen dat ze nu eindelijk eens een compleet plaatje krijgen van dat brakke skelet van mij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 december 2010 @ 17:23:30 #224
13151 crew  Rewimo
pi_90501055
Over rust hebben ze niks gezegd :? Alleen een half uur na de prik, daarna mocht ik weg. En toen voelde ik helemaal niks. Dat waren twee fantastische uren :')
pi_90572628
Hmhm dan is het verdoofd en juist daarom is het belangrijk ook rust te pakken, anders overbelast je al snel en volgens mij is slijmbeursontsteking nagenoeg altijd het gevolg van overbelasting van die plek.

Valt mij trouwens op dat er vaak alleen de behandeling gedaan wordt en je echt moet vragen voor je te horen krijgt hoe je er verder mee om moet gaan. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een behandeling etc. vanzelf goed werd uitgelegd zonder dat ik er echt zelf om vroeg.
Het is ook wel logisch dat als je dagelijks ergens mee werkt wel eens vergeet dat alles voor ons meestal de eerste keer is, terwijl het voor verpleegkundigen en artsen dagelijkse kost is, maar daar mag wat mij betreft wel wat bewuster mee omgegaan worden.

Verder: ik heb er een nieuw kwaaltje bij.. langzaamaan is mijn spierspanning op gaan bouwen (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven) en ik krijg de spierspanning er met geen mogelijkheid meer af. Ik ben mentaal goed in ontspannen, ken tig ontspanningsoefeningen die zouden moeten werken, maar het lijkt alsof mijn spieren gewoon willekeurig aanspannen, alsof er stroomschokjes doorheen gaan. Vermoeiend en pijnlijk.
pi_90786051
Iemand hier ook ervaring met pgb?
Ik heb een budget toegekend gekregen voor persoonlijke verzorging. Ben nu druk bezig de administratieve kant ervan te regelen, lukt wel aardig.

Wat ik lastig vind: hoeveel betaal je per uur? Naar aanleiding waarvan bepaal je dat?
pi_90791673
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:57 schreef MarMar het volgende:
Iemand hier ook ervaring met pgb?
Ik heb een budget toegekend gekregen voor persoonlijke verzorging. Ben nu druk bezig de administratieve kant ervan te regelen, lukt wel aardig.

Wat ik lastig vind: hoeveel betaal je per uur? Naar aanleiding waarvan bepaal je dat?
Als het goed is zijn daar normbedragen voor en die kun je het beste aanhouden. Bij "Per Saldo" de vereniging van PGB-ers kunnen ze je meer vertellen. In 2010 liep het tarief tussen de 15-30 euro p/uur bij mijn weten. Je kunt de werkzaamheden splitsen (licht/zwaar) of gewoon een paar uur per week afspreken voor een vast bedrag met je zorgverlener.
pi_90794621
Per Saldo heb ik gekeken idd.
En meteen een abonnement genomen op dat ePGB online administratie foefje, erg handig, aan het eind van de maand staan de loonstrookjes klaar.

Ik heb maar bedacht dat ik gewoon het bedrag wat ik krijg per periode (plus de eigen bijdrage) deel door het aantal uren van de indicatie. Dan kom ik op ongeveer 25 per uur bruto.
pi_90932332
Ik denk dat ik iemand ga vermoorden.

Mijn revalidatietraject ging alsvolgt (verdeeld over anderhalf jaar tijd)
1) Ik kom binnen bij een traject waar vooral de aandacht op het psychologische aspect wordt gelegd. Na een paar weken van onderzoeken, gesprekken met de psycholoog en het traject gevolgd te hebben komt men tot de conclusie dat de nadruk toch echt op het fysieke gelegd moet worden.
2) Ik ga door met een traject waarbij de nadruk dan daadwerkelijk op het fysieke gelegd wordt.
3) Ik word door de fysiotherapeut naar de huisarts gestuurd voor een injectie en er wordt tijdelijk gestopt met de behandeling.
4) De revalidatiearts schrijft drie maanden absolute rust voor omdat na hervatten van de behandeling de klachten niet verminderen.
5) Bij het opstarten van een nieuw traject word weer geen resultaat behaald.
6) De revalidatiearts adviseert om er maar mee te stoppen en ik ga daarin mee.

Wat lees ik hierover in het rapport van het uwv:

Dit kan passen bij het feit dat het participatiegedrag niet optimaal is geweest. Zo heeft betrokkene om haar moverende reden de revalidatiebehandeling niet afgemaakt.

|:(

Oh overigens tip voor jullie allemaal:
Het is toegestaan om een gesprek met je verzekeringsarts op te nemen in het geval je zeker wilt zijn dat je woorden niet verdraaid cq tegen je gebruikt worden. Je moet dan in het kader van de privacywet wel even vooraf melden dat je gaat opnemen en wat daarvan je bedoeling is.

Ik denk dat we allemaal wel snappen waarom opnemen van dergelijke gesprekken eigenlijk gewoon noodzaak is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 januari 2011 @ 14:51:35 #230
13151 crew  Rewimo
pi_90932460
Ze weten het toch altijd weer zo te draaien dat het in hun straatje past en jij er negatief uitrolt :( Lijkt sprekend op wat die psycholoog bij mij deed :{
pi_90932851
Nou inderdaad Rewimo.
Het lijkt er ook helemaal niet om te gaan hoe een situatie nu het best opgelost kan worden, het is een welles nietes gesprekje op kleuterniveau van hun kant.

"het regent"
"ja maar soms ook niet hoor"
"maar nu wel"
"nou, lekker niet aan de andere kant van de wereld, dus ik heb gelijk, het regent lekker niet"

dat niveau.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 januari 2011 @ 15:16:02 #232
13151 crew  Rewimo
pi_90933431
Ja _O-
pi_91063847
Afgelopen vrijdag in Nijmegen geweest voor de botscan.
Poeh dat was een lange dag.
11.15 moest ik me melden, vlak daarna werd door de arts even uitgelegd hoe het werkt. Er werd ook bij gezegd dat de rugfoto (ja, die foto waar ik zelf op aan moest dringen..) wel een behoorlijke kronkel in de rug liet zien.
Dat is dan dus nu voor eens en altijd duidelijk.. het staat al in mijn dossier vanaf mijn geboorte, maar er is nooit iets mee gedaan, zelfs geen fysio.

Enfin, vlak daarna kreeg ik de injectie, dat stelt niet zoveel voor. Dan een paar minuten later een scan om de doorbloeding te bekijken. Deze scan duurde een half uur en een half uur liggen op zo'n plankje op mijn rug is een behoorlijke belasting voor me, de pijn knalde er meteen al lekker in.
Dan om 15.30 mocht ik me weer melden voor de "echte" scan. Gelukkig kan je prima lunchen in het ziekenhuis en had ik lieve vrienden bij me, dus die uurtjes vlogen zo om.
Het werden uiteindelijk 2 scans van een half uur; eerst eentje van top tot teen en daarna nadat de arts naar de foto's had gekeken nog een van de heupen met de onderrug, zo ongeveer tot halverwege mijn rug.

Het moet allemaal nog geanalyseerd worden en het duurt een week of twee voordat ik de uitslag krijg, maar de pijnpunten leken toch behoorlijk overeen te komen met de resultaten. Het radioactieve goedje wat ingespoten wordt, hecht zich namelijk meer aan botten waar het onrustig is door ontsteking of beschadiging etc.

Alleen al die erkenning van mijn rug is heel wat, heb ik twee jaar voor moeten knokken voordat er ook maar een foto van gemaakt werd.
Toen toevallig bij een mri de slinger in mijn rug al goed zichtbaar was (en liggend valt het nog wel een beetje mee), hield mijn EX!huisarts zelfs nog vol dat de pijn vast door stress kwam.. terwijl ik precies kon aanwijzen waar de pijn het ergst was (lees: is) en dat is precies waar de bocht het scherpst is.

Helaas hadden we ook nog autopech op de terugweg, de auto van mijn vrienden staat nog in Arnhem, verder kwamen we niet. We waren ook pas rond een uur of 9 's avonds thuis.
Al met al een zware dag, heb nog wel een weekje (of 2) nodig om weer bij te komen, maar het lijkt er op dat er dan eindelijk eens serieus naar gekeken wordt en er toch meer helderheid komt.
Het werd hoog tijd dat er eens naar het totaalplaatje gekeken werd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 januari 2011 @ 20:41:36 #234
13151 crew  Rewimo
pi_91083871
MarMar, wat een lange dag zo! Ik hoop voor je dat er iets bruikbaars uitkomt en dat ze nu inderdaad eens naar alles tegelijk kijken :Y
pi_91143751
Ik heb inmiddels ook een blog in de lucht geslingerd. Wie geinterresseerd is mag me een pm sturen voor de link.
pi_91203126
Ik was er al bang voor dat ergens in de toekomst andere gewrichten ook zouden gaan kloten...
Dat is dus nu aan de hand.

Met kussens om me een om mijn armen te ondersteunen, koppig toch de laptop want afleiding..
Mijn schouders zijn mee gaan doen..
De bedoeling is dat er vanmiddag een injectie in komt.

Mijn armen heb ik nodig om op te staan, te draaien, naar de plee te gaan, noem maar op.. Ze vervangen voor een groot deel ook mijn benen.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit tijdelijk is maar wat voel ik me kut en afhankelijk :'(
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:51:21 #237
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_91204692
He bah dat is erg vervelend, Mar!

Wat gebeurt er nu in je schouder? En wat voor injectie ga je krijgen?
pi_91205003
Slijmbeursontsteking, aan beide kanten.. cortison dus.
pi_91205841
Ik heb weer een lekker |:( gevoel bij de medische hulpverlening.
Bij mijn eigen apotheek krijg ik mijn medicatie in baxters, van die handige zakjes die je openscheurt en waarbij je nooooit meer pillen hoeft uit te pakken enzo. Die haal ik iedere week op maandag op. Afgelopen weekend ben ik ziek geworden, niet thuis maar bij O+, zo'n 120 km. verderop.
Dus ik gisteren bellen om te regelen dat ik hier mn medicatie kan krijgen. Alles werkte mee, behalve de apotheek hier, die wilde niet eens mijn eigen apotheek bellen om kort te sluiten en gegevens over te dragen.
Mijn eigen apotheek weer gebeld, die hebben contact opgenomen met de apotheek hier, normaal schijnt het dan zo te zijn dat er na gegevensoverdracht medicatie klaargezet kan worden, maar nee, de apotheek hier hield den poot stijf. -O- Ik moest de huisarts van O+ maar bellen voor een receptje. Eindelijk een lief persoon aan de telefoon die zei dat ze helaas niets voor me kon regelen maar dat ze wel naar de apotheek zou gaan "om te zeggen dat ze niet zo achterlijk moeten doen".
Mijn huisarts is op dinsdagmiddag niet aanwezig, dus kon ik nog niks regelen. Gelukkig had ik nog wel voor gisteravond en vanmorgen medicatie.
Vanmorgen de huisarts gebeld, die vond het maar een vreeeeemde situatie, dat de apotheek hier niks wilde doen, maar binnen 5 minuten waren er recepten gefaxt en is het dus wel geregeld.

Ik word daar zo gestoord van. Net of ik hier voor mn lol ziek zit te zijn en dat ik voor mn lol een lading pillen slik. Steeds weer die muren waar je tegenaan rolt/loopt. |:( |:( |:(

@MarMar: sterkte met je schouders/armen! Doe rustig aan! En misschien kun je via een ergotherapeut een keer spraakherkenning voor de computer uitproberen, dat scheelt een hoop in het gebruik van je armen. :*
Love is for real, today!
pi_91209582
Dok wil toch nog even wachten met de injectie. Kan ik me wel in vinden.
Eerst eens kijken hoe het gaat met rust, even een week aankijken of het iets opknapt.

Verder een nieuwe pijnstiller.. de pleisters geven behoorlijk wat huiduitslag dus die mag ik niet meer. Vanaf vandaag krijg ik oxycodon.
Gelukkig nog maar een weekje tot de nieuwe zenuwblokkade en dan weer even een tijdje zonder vervelende roes hoop ik.

@ Jannuk: ik denk dat het heel veel gaat schelen als ik de traplift heb. Die komt volgende week. Ik gebruik nu namelijk eigenlijk mijn armen om me de trap op te slepen, ook als manlief me helpt komt er veel aan op mijn armen omdat ik dan half op zijn rug hang zeg maar... Dat kan nooit goed zijn voor mijn schouders :')
Ik hoop dat het niet zover komt dat ik spraakherkenning op de computer nodig heb.. voorlopig nog maar even niet iig :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 januari 2011 @ 15:40:03 #241
13151 crew  Rewimo
pi_91214646
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:00 schreef MarMar het volgende:
Slijmbeursontsteking, aan beide kanten.. cortison dus.
Owww klote }:| Dat doet zeer! En inderdaad, je wordt er zo afhankelijk van, jij al helemaal. Sterkte! :*
pi_91270701
Die pillen doen wel wat iig Iemand hier ervaring met oxycotin?
Gelukkig kan ik vanaf volgende week weer minder wazig door het leven.

En omdat ik het toch niet laten kan http://marritanne.wordpre(...)-slepende-procedure/

Ik vind dat dit niet alleen mij aangaat, ik ben ook niet de enige die in zo'n bureaucratisch circus terecht komt. Het kan anders en het moet anders.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 januari 2011 @ 16:56:50 #243
13151 crew  Rewimo
pi_91270780
Ik word komende maandag gebeld door de Maartenskliniek over het fantastische :') effect van de prik in mijn heup. Ben benieuwd, ik knal er weer meerdere keren per dag doorheen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:46:51 #244
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_91275851
Ik heb vorig jaar na mijn schouderoperatie oxycotin gekregen van de dokterswacht. Volgens mij vond ik het wel een fijne pijnstiller, maar heb maar 2 tabletten gekregen.

Met open mond heb ik jouw blog gelezen. Dezelfde ervaring heb ik ook met het SCIO. Ik merk wel dat de instanties altijd denken in theorie, wat in theorie mogelijk moet zijn. In de praktijk werkt het niet altijd.

Binnenkort ga ik een GPK aanvragen, ik krijg mijn stoel steeds minder goed uit mijn auto waardoor ik bijvoorbeeld geen boodschappen haal omdat ik de kracht niet heb om mijn rolstoel uit de auto te krijgen, en lopend is het te ver. Van het SCIO mocht ik geen lichte vastframe rolstoel, want ik zou mijn stoel niet vaak genoeg gebruiken, dus moest er een zware vouwframe komen (in theorie klopt het ook). Ik heb de gemeente nog wel zo ver gekregen dat ik de lichtste vouwframe kreeg, maar die is dus nog te zwaar. Maar nu krijg ik de rolstoel niet uit de auto door het gewicht, waardoor ik óf mijn sociale contacten, activiteiten etc. opzij moet zetten, of ik moet veel gaan lopen waardoor ik mijn lichaam alleen maar sloop en daardoor nog vaker de rolstoel nodig heb die ik dus vervolgens nog steeds niet mijn auto uit krijg. Hopelijk ziet het SCIO ook in dat een GPK dan een uitkomst zal zijn, want met mijn stoel moet ik nog 4 jaar mee doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 januari 2011 @ 19:03:26 #245
13151 crew  Rewimo
pi_91276561
Ik wilde vragen wat een GPK is maar ik heb 'm door inmiddels. Wanneer krijg je zo'n kaart eigenlijk? Daar zijn vast criteria voor?

Mocht ik ook niet meer zonder krukken kunnen, dan moet ik eens gaan uitzoeken of ik er hier in DLD voor in aanmerking kom...
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:18:45 #246
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_91277268
quote:
De Minister van Verkeer en Waterstaat;
Gelet op artikel 13, tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994, de artikelen 49 en 55 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en de artikelen 85 en 86 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;

Besluit:

Paragraaf 1. Criteria voor de afgifte van gehandicaptenparkeerkaarten

Artikel 1

1. Voor een gehandicaptenparkeerkaart kunnen in aanmerking komen:

a. bestuurders van motorvoertuigen op meer dan twee wielen en van brommobielen, die ten gevolge van een aandoening of gebrek een aantoonbare loopbeperking hebben van langdurige aard, waardoor zij - met de gebruikelijke loophulpmiddelen - in redelijkheid niet in staat zijn zelfstandig een afstand van meer dan 100 meter aan een stuk te voet te overbruggen;

b. passagiers van motorvoertuigen op meer dan twee wielen en van brommobielen, die ten gevolge van een aandoening of gebrek een aantoonbare loopbeperking hebben van langdurige aard, waardoor zij - met de gebruikelijke loophulpmiddelen - in redelijkheid niet in staat zijn zelfstandig een afstand van meer dan 100 meter aan een stuk te voet te overbruggen en die voor het vervoer van deur tot deur continu afhankelijk zijn van de hulp van de bestuurder;

c. bestuurders en passagiers van motorvoertuigen op meer dan twee wielen en van brommobielen, die ten gevolge van een aandoening of gebrek permanent rolstoelgebonden zijn;

d. bestuurders en passagiers van motorvoertuigen op meer dan twee wielen en van brommobielen, andere dan bedoeld onder a en b, die ten gevolge van een aandoening of gebrek aantoonbare ernstige beperkingen, andere dan loopbeperkingen hebben;

e. het bestuur van instellingen ten behoeve van het personeel belast met het vervoer van bewoners die voldoen aan de criteria onder b, c of d.
Bron: St-AB

Ik val onder A. 100 meter red ik niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 januari 2011 @ 19:25:51 #247
13151 crew  Rewimo
pi_91277602
Ik wel maar niet zonder krukken momenteel. Maar dan kom ik denk ik niet in aanmerking als ik het zo lees.
pi_91278312
Ik kom me hier ook maar eens melden.. Lees al een poosje mee en vind het wel een interessant topic. Heb zelf ook veel positieve en negatieve ervaring met medische hulpverlening omdat ik een progressieve spierziekte heb. Vandaar ook mijn interesse in dit topic. :)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_91281505
Hm welkom dan Swietje :)

@ Manda-rijn: het is volgens mij echt een kwestie van hokjes aanvinken op een formulier... vallen de kruisjes net verkeerd dan heb je gewoon pech en nadenken is er niet meer bij, laat staan inlevingsvermogen.

Gewoon luisteren is blijkbaar heel moeilijk..
pi_91284112
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:34 schreef MarMar het volgende:

Gewoon luisteren is blijkbaar heel moeilijk..
Luisteren is niet het enige probleem... logisch nadenken ook! Ik ben ooit op de uren huishoudelijke hulp opeens gekort (geen verandering van ziektebeeld). Kwam omdat er nieuwe regels waren. Ik regels doorspitten, had je recht op een categorie meer als je last had van allergie. Geen probleem dacht ik, ik slikte toen nog regelmatig prednison, en 3x op een dag 2 verschillende astma-medicijnen.

Bezwaar afgewezen want.... ik had een brief nodig van de longverpleegkundige dat mijn huis gesaneerd was. En zo'n brief had ik... van de longarts! En die hoort er natuurlijk meer van te weten, maar dat telde niet!!! In de regels stond longverpleegkundig en niet longarts, dus moest ik maar een extra brief van de longverpleegkundige gaan verzorgen, anders kreeg ik mijn extra uur niet! Te bezopen voor woorden soms, gemeentes o|O
pi_91285196
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:14 schreef kahlie het volgende:

[..]

Luisteren is niet het enige probleem... logisch nadenken ook! Ik ben ooit op de uren huishoudelijke hulp opeens gekort (geen verandering van ziektebeeld). Kwam omdat er nieuwe regels waren. Ik regels doorspitten, had je recht op een categorie meer als je last had van allergie. Geen probleem dacht ik, ik slikte toen nog regelmatig prednison, en 3x op een dag 2 verschillende astma-medicijnen.

Bezwaar afgewezen want.... ik had een brief nodig van de longverpleegkundige dat mijn huis gesaneerd was. En zo'n brief had ik... van de longarts! En die hoort er natuurlijk meer van te weten, maar dat telde niet!!! In de regels stond longverpleegkundig en niet longarts, dus moest ik maar een extra brief van de longverpleegkundige gaan verzorgen, anders kreeg ik mijn extra uur niet! Te bezopen voor woorden soms, gemeentes o|O
ARGH... inderdaad. zo gaat dat...
en ehm, heb je toevallig mijn blog uit een paar posts hierboven al gelezen? Zal je wel bekend voorkomen ook dan..
pi_91285361
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:31 schreef MarMar het volgende:

[..]

ARGH... inderdaad. zo gaat dat...
en ehm, heb je toevallig mijn blog uit een paar posts hierboven al gelezen? Zal je wel bekend voorkomen ook dan..
Ja, had hem gelezen, kwam mij helaas idd bekend voor! Gelukkig heb ik ook hele fijne en lieve ervaringen, maar het is soms zoo vechten! En soms krijg je opeens waar je recht op hebt en dan zegt een hulpverlener: "Wat kijk je raar, ben je niet tevreden?!" en dan zeg jij: "Oh, sorry, ik had even niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!". O+
pi_91333075
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:34 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ja, had hem gelezen, kwam mij helaas idd bekend voor! Gelukkig heb ik ook hele fijne en lieve ervaringen, maar het is soms zoo vechten! En soms krijg je opeens waar je recht op hebt en dan zegt een hulpverlener: "Wat kijk je raar, ben je niet tevreden?!" en dan zeg jij: "Oh, sorry, ik had even niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!". O+
Jah idd, je wapent je van te voren al.. heel onverwacht als er dan wel een keer meegewerkt wordt, zoals ik bij het CIZ dus had.

Nah jah, gelukkig lijken er eindelijk na al dat knokken wat lichtpuntjes te komen, dus we strijden maar stug verder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 januari 2011 @ 14:39:48 #254
13151 crew  Rewimo
pi_91463102
Maartenskliniek belde net. Prik heeft dus niet geholpen. Ja, wat nu? Arts had het over een verhoging onder mijn rechterhak, om zo de plek van de slijmbeurs links te ontlasten.

Nog maar eens verteld dat het probleem volgens mij niet van de slijmbeurs komt maar uit de spier. Jaja, okee. Kom dan nog maar een keer langs, gaan we kijken wat we kunnen doen.

Pffff :{

Ze kunnen - repeterend verhaal bij mij, lijkt het wel - de oorzaak dus weer eens niet vinden.

En ik kan %@$%^%@%#^@ pas op 30 maart terecht :')
pi_91463537
@Rewimo: ik heb ooit eens een bekkenband gekregen, een enorm geval, eigenlijk meer een soort corset.. maar anyway.. het gaf wel extra steun aan mijn bekken en heupen. Helaas kan ik hem door alle bijkomende narigheid niet gebruiken, maar ik heb er toen wel degelijk wat aan gehad en zakte niet meer door mijn heupen met dat ding om.

Is dat misschien iets waar je wat aan kan hebben? Lijkt me niet onlogisch om te kijken of iets die steun kan opvangen zodat je én je spier ontlast en extra steun hebt zodat je er niet zo snel door zakt.

Ik hoop in elk geval dat ze toch wat voor je kunnen doen :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 januari 2011 @ 14:54:56 #256
13151 crew  Rewimo
pi_91463850
Ik weet het niet. Ik zak niet door mijn bekken, het is echt een bovenbeenspier. Midden voorop mijn bovenbeen.

Ik heb geen last van bekken of heupen. Ook al zit er een slijmbeursontsteking, van dat ding heb ik geen last. Heb er geen pijn aan. Behalve als je er hard op duwt :P
pi_91464596
Ah, strange, maar het idee van steun op een of andere manier lijkt me nog steeds niet heel gek...

Misschien moeten we je dan voor de zekerheid maar helemaal in de beugels zetten ;)

Zo'n exterieur roboskelet lijkt me ook wel wat trouwens, ken je die dingen?
(ik zocht eigenlijk een ander filmpje, maar dit ding dus)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 januari 2011 @ 15:16:04 #258
13151 crew  Rewimo
pi_91464923
Nou nee, dank je :D Zo erg is het nu ook weer niet ;)
pi_91477742
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:09 schreef MarMar het volgende:
Ah, strange, maar het idee van steun op een of andere manier lijkt me nog steeds niet heel gek...

Misschien moeten we je dan voor de zekerheid maar helemaal in de beugels zetten ;)

Zo'n exterieur roboskelet lijkt me ook wel wat trouwens, ken je die dingen?
(ik zocht eigenlijk een ander filmpje, maar dit ding dus)
:D En dan daarin verpakt de deur opendoen. _O-

Ik heb vandaag een mevrouw van de WMO langs gehad. Conclusie: 'de situatie is onhoudbaar'. Toch kunnen ze niks voor me doen aangezien ik een huisgenote heb die in theorie het hele huis moet opruimen en mij moet ondersteunen. Ik zie haar misschien 1 keer per week. :')

Maar goed, volgende week een afspraak bij een van hun artsen voor een WMO indicatie en een indicatie voor huishoudelijke hulp. Die laatste kan ik dan nu niet gebruiken want huisgenote maar is voor ''als u eenmaal een andere woning hebt''.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 januari 2011 @ 19:52:32 #260
13151 crew  Rewimo
pi_91479801
Heerlijk toch die regels :') Zo star allemaal, totaal geen oog voor degene die hulp nodig heeft.
pi_91480465
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:26 schreef Sinceria het volgende:

[..]

:D En dan daarin verpakt de deur opendoen. _O-

Ik heb vandaag een mevrouw van de WMO langs gehad. Conclusie: 'de situatie is onhoudbaar'. Toch kunnen ze niks voor me doen aangezien ik een huisgenote heb die in theorie het hele huis moet opruimen en mij moet ondersteunen. Ik zie haar misschien 1 keer per week. :')

Maar goed, volgende week een afspraak bij een van hun artsen voor een WMO indicatie en een indicatie voor huishoudelijke hulp. Die laatste kan ik dan nu niet gebruiken want huisgenote maar is voor ''als u eenmaal een andere woning hebt''.
Dat klopt juridisch niet helemaal.. niemand mag verplicht worden tot mangelzorger, zeker niet als je geen relatie met diegene hebt. Indien in een relatie is een huisgenoot wel verplicht tot de "gebruikelijke zorg"
Ook heeft de WMO geen poot om op te staan als je kan bewijzen dat je huisgenoot vaak niet thuis is, ik weet even niet uit mijn hoofd om hoeveel dagen per maand het dan moet gaan.

Zelfde strijd heb ik ongeveer, maar dan is de huisgenoot wel mijn man en zijn er nog twee kinderen bij.. Ik weet niet of je mn blog al gelezen hebt, maar misschien heb je er nog wat aan als je de hele weg met het WMO nog bewandelen moet.
pi_91481228
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:00 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat klopt juridisch niet helemaal.. niemand mag verplicht worden tot mangelzorger, zeker niet als je geen relatie met diegene hebt. Indien in een relatie is een huisgenoot wel verplicht tot de "gebruikelijke zorg"
Ook heeft de WMO geen poot om op te staan als je kan bewijzen dat je huisgenoot vaak niet thuis is, ik weet even niet uit mijn hoofd om hoeveel dagen per maand het dan moet gaan.

Zelfde strijd heb ik ongeveer, maar dan is de huisgenoot wel mijn man en zijn er nog twee kinderen bij.. Ik weet niet of je mn blog al gelezen hebt, maar misschien heb je er nog wat aan als je de hele weg met het WMO nog bewandelen moet.
Oh, dat wist ik niet. Ik zal me er morgen of overmorgen eens in verdiepen. Dank voor de informatie! Ik ben inderdaad nieuw in het WMO traject.

MIjn huisgenote is wel elke dag thuis trouwens, maar we hebben gewoon nauwelijks contact. Zij leeft in haar kamer, ik in de mijne. De huiskamer is officieel gedeeld. Daarnaast is het ook nog eens een sloopwoning en antikraak dus dat maakt het allemaal wat ingewikkeld.

Ik heb wel wat van je blog gelezen maar nog niet alles, zal dat ook eens even gaan nalezen. :)

Waar het mij vooral om gaat is: een nieuwe woning. Ik moet hier 5 trappen op en alles is vervallen, er wordt geen onderhoud meer gepleegd omdat het een sloopwoning is. Zo is de douche gewoon koud, niet eens lichaamstemperatuur. Daarnaast woon ik achter een gordijn in de huiskamer, ook niet ideaal...
pi_91481755
@Rewimo:

Ja het is allemaal erg star helaas. Daar ben ik nu wel zo'n beetje achter. Toch was deze mevrouw gelukkig gewoon vriendelijk en begripvol (bij het UWV wel eens anders meegemaakt :X ). Ik moest 2 maanden wachten op een afspraak terwijl de termijn 2 weken is maar ik begrijp wel waarom. De WMO-dame legde me uit dat er gewoon gigantische woningnood is in mijn stad en daarmee ook veel ''noodgevallen'', zoals een alleenstaande moeder met 4 kinderen en een gebroken arm... ik snap wel dat dat voorrang krijgt dan. Het is jammer dat er daardoor voor chronisch zieken minder tijd is...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 januari 2011 @ 20:35:08 #264
13151 crew  Rewimo
pi_91483172
Het zijn meestal ook de regels die star zijn, niet de mensen die ze uitvoeren. Ik denk dat die het ook wel graag anders zouden zien, over het algemeen :{
pi_91484127
Ja, dat idee kreeg ik ook wel, Rewimo.
  maandag 17 januari 2011 @ 21:22:24 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91486474
Sinceria is er in je stad geen maatwerker?
Toen mijn moeder afgelopen juni ineens heel hard achteruit kelderde in haar gezondheid heb ik wmo gebeld voor o.a. aanpassing in de badkamer en huishoudelijke hulp.
Vanuit de gemeente komt er als je een wmo indicatie hebt een maatwerker, die gaat kijken met de client wat de mogelijkheden zijn etc.
Zo was de huishoudelijke hulp ondanks dat ik het tot dan toe 2 maal per week deed ( nu 1 maal per week ik en 1 maal per week huishoudelijke hulp)
Mijn vader werkt fulltime ( zij het aangepast werk ivm reuma ook) en zij konden dus zonder problemen die houshoudelijke hulp krijgen. Zelfs in zoverre dat ze tot 2013 verzekerd is van hulp!
Een maatwerker kan nl. veel beter zin wat nodig is en wat jou mogelijkheden zijn.

Later is er hulp in de verzorging bij gekomen, en maandag ochtend gebeld voor de vaanvraag, maandag middag belden ze om dinsdagochtend al op de stoep te staan!

Het kan dus ook heel goed gaan ^O^
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_91508212
Wat fijn om te lezen Evenstar!
pi_91537931
Het gesprek met de SCIO arts afgelopen maandag viel ons ook alles mee.
Ik heb weer een update bij mijn blog gezet op wordpress voor wie geinterresseerd is.
Het lijkt er op dat er eindelijk een eind in zicht is in onze strijd met de gemeente.
pi_91540330
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:55 schreef MarMar het volgende:
Het gesprek met de SCIO arts afgelopen maandag viel ons ook alles mee.
Ik heb weer een update bij mijn blog gezet op wordpress voor wie geinterresseerd is.
Het lijkt er op dat er eindelijk een eind in zicht is in onze strijd met de gemeente.
Gelezen... hmm... ik blijf duimen voor je. Het ziet er naar uit dat de gemeente inderdaad gewoon besluit om dwars te liggen. Ze schijnen zich niet te realiseren wat een stress, verdriet en overbelasting dit teweeg kan brengen. Dikke schande! Ik hoop dat ze het CIZ rapport dan laten zitten, maar de kans is groot dat je ook hiermee op de proppen moet komen. Je mag trouwens een bezwaar indienen als je bezwaar te lang loopt *zucht* want dat horen ze binnen 6-8 weken af te handelen, al heb je daar dus feitelijk niets aan!
pi_91553571
Thx Kahlie.. sjah, die bezwaarprocedure mogen ze dan nog es verlengen en nog es... dus dat schiet niet echt op.

Net terug van het ziekenhuis, de vorige zenuwblokade was nog `mild vandaag deed dok de `klassieke methode` oftewel, nu is er echt wat kapot.
Hij aarzelt altijd om dit te doen bij zulke jonge mensen, maar hij vond dat ik al zoveel heb meegemaakt.
Wel last resort `als dit het niet is, dan heb ik niets anders meer voor je, dat moet je wel weten`
Eh ja.. *slik* ga nou maar prikken!

Gelijk twee spuiten prednison erbij omdat mijn spieren keihard zijn, dus nu met een rode kop en zwabberbenen weer thuis op de bank en flink dizzy, dat had ik de eerste keer niet.
Nu maar hopen dat dit dan inderdaad beter en langer werkt dan de vorige keer, al doe ik het zo weer als het maar zeven weken werkt!
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:28:35 #271
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_91567112
Hopelijk werkt het veel langer dan de vorige keer, Mar!

Afgelopen maandag onder narcose 2 verstandskiezen eruit laten trekken (reageer niet op plaatselijke verdoving). Deze keer ging er niet echt heel veel mis.
-De mensen van de OK mochten van de verpleegkundigen van de dagverpleging niet teveel vocht toedienen via het infuus, want ze hadden geen zin in katheteriseren mocht ik niet zelfstandig naar het toilet kunnen of mezelf niet kon katheteriseren. Dus heb over de gehele dag in het ziekenhuis +-250cc vocht toegediend gekregen....
-Op de uitslaapkamer had ik helse pijn en was ik misselijk, en kreeg ik pijnstillers toegediend met een medicijn tegen de misselijkheid. Toen ik vroeg wat ik kreeg kreeg ik als antwoord: paracetamol en primperan. Als ze in mijn dossier hadden gelezen, weten ze dat ik er niet op reageer, en toch proberen he! (Staat op een apart formulier, verpleegkundig formulier en anesthesieformulier)
-Eenmaal op de zaal moest ik naar het toilet, maar ze hadden de bedhekken omhoog laten staan en ik had geen verrijdbare infuuspaal dus kon geen kant op. Half uit het bed geploeterd om bij het belletje te kunnen kwam er niemand.... Pas na een kwartier toen ze een andere vrouw op de zaal kwamen brengen. Maar toen moest die ene verpleegkundige nog eten halen voor die vrouw, en de ander moest een verpleegkundig rapport schrijven. Dus het duurde nog even voor ik naar het toilet mocht... :%

Gelukkig was ik om 4 uur weer thuis. En nu lijk ik net een AH-hamster.... blauwe dikke wangen!
pi_91575298
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Sinceria is er in je stad geen maatwerker?
Toen mijn moeder afgelopen juni ineens heel hard achteruit kelderde in haar gezondheid heb ik wmo gebeld voor o.a. aanpassing in de badkamer en huishoudelijke hulp.
Vanuit de gemeente komt er als je een wmo indicatie hebt een maatwerker, die gaat kijken met de client wat de mogelijkheden zijn etc.
Zo was de huishoudelijke hulp ondanks dat ik het tot dan toe 2 maal per week deed ( nu 1 maal per week ik en 1 maal per week huishoudelijke hulp)
Mijn vader werkt fulltime ( zij het aangepast werk ivm reuma ook) en zij konden dus zonder problemen die houshoudelijke hulp krijgen. Zelfs in zoverre dat ze tot 2013 verzekerd is van hulp!
Een maatwerker kan nl. veel beter zin wat nodig is en wat jou mogelijkheden zijn.

Later is er hulp in de verzorging bij gekomen, en maandag ochtend gebeld voor de vaanvraag, maandag middag belden ze om dinsdagochtend al op de stoep te staan!

Het kan dus ook heel goed gaan ^O^
Mooi te horen dat het zo goed gaat. :)

Ik weet niet of ik een maatwerker heb, er is gewoon een dame van de gemeente langs geweest die bij mij thuis ging bekijken wat er allemaal nodig is. Volgende week wordt ik gekeurd door een arts om te kijken of er bepaalde eisen moeten worden gesteld aan een nieuwe woonruimte en of ik in aanmerking zou komen voor een indicatie huishoudelijke hulp. Daarna heb ik als alles goed gaat een verhuisindicatie en een incidatie huishoudelijke hulp, beide in het kader van de WMO.
pi_91575594
@ MarMar:

Ik heb dat formulier even doorgenomen, maar ik denk dat mijn huisgenote wel verplicht is tot het verlenen van gebruikelijke zorg. We voeren namelijk wel een gezamenlijke huishouding (min of meer) en zijn zelfs elkaars toeslagpartner.

Ik ga echter niet van mijn huisgenote eisen dat zij de troep maar altijd moet opruimen omdat ik het niet kan. Alsof ze mijn huishoudster is ofzo, nee dat zie ik niet zo zitten. En naar ik aanneem ziet mijn huisgenote dat ook niet zo zitten.

Ik hoop voor je dat je prikken gaan werken!
pi_91603206
De naaweeën zijn wat uitgewerkt, het voelt nog wat onwennig en ben nog een beetje slapjes en gammel, maar geen pijnstiller nodig vandaag *O* Het lijkt dus weer prima gelukt! Merk wel dat mijn spierkracht er onder te lijden heeft, maar dat trekt deels wel weer weg en het boeit mij niet dat ik nog ietsjes minder op mijn benen kan staan als dat betekent dat ik van de pijnstillers af kan blijven.

De hot flashes van de prednison overleef ik ook wel weer, da's het ergste niet.

@manda: beterschap met je hamsterwangen ;)

@Sinceria, sjah, als het een toeslagpartner is zit het wel weer anders inderdaad :( probeer dan uit te zoeken of ze alleen "gebruikelijke" zorg verleent, of of je voor hulp bij persoonlijke verzorging ook een indicatie kan krijgen bij het ciz Dat kan je zelf online aanvragen.
Als je kan aantonen dat je huisgenoot meer dan alleen gebruikelijke zorg verleent, heb je misschien wel recht op huishoudelijke hulp.

Succes!!
pi_91624653
Ik zit hier gewoon te grienen omdat ik eindelijk weer mijn dochter naar bed kon brengen. Bij mama op schoot met de traplift is heel leuk!
Weer een stuk vrijheid in mijn eigen huis, wat ben ik blij!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 januari 2011 @ 19:48:39 #276
13151 crew  Rewimo
pi_91673265
Dat klinkt geweldig, MarMar O+
pi_91773295
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:15 schreef MarMar het volgende:
Ik zit hier gewoon te grienen omdat ik eindelijk weer mijn dochter naar bed kon brengen. Bij mama op schoot met de traplift is heel leuk!
Weer een stuk vrijheid in mijn eigen huis, wat ben ik blij!
Das fijn om te horen!
pi_91856917
Ik baal een beetje, mijn steunzolen zijn aangepast een weekje terug maar nu heb ik een slijmbeursontsteking in mijn enkel als gevolg daarvan. Ik kan pas over een paar weken weer terecht bij mijn podotherapeut om de zolen weer aan te passen dus tot die tijd moet ik gewoon even doorbijten. Het is gewoon zo irritant om niet meteen terecht te kunnen!
pi_91915481
Bah vervelend Sinceria! Laat de weken maar snel voorbij gaan dan! :*

Update hier: de zenuwblokkade lijkt prima te werken! De traplift doet het ook goed en ik wacht nog steeds op de uitslag van de botscan, heb inmiddels maar een mailtje gestuurd naar de arts van de Maartenskliniek. (telefonisch was hij vandaag niet bereikbaar)
pi_91947807
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:42 schreef MarMar het volgende:
Bah vervelend Sinceria! Laat de weken maar snel voorbij gaan dan! :*

Update hier: de zenuwblokkade lijkt prima te werken! De traplift doet het ook goed en ik wacht nog steeds op de uitslag van de botscan, heb inmiddels maar een mailtje gestuurd naar de arts van de Maartenskliniek. (telefonisch was hij vandaag niet bereikbaar)
Das goed nieuws MarMar! Hopen dat het een flinke tijd zo blijft. :)

Ik heb vandaag een telefonisch consult gehad met mijn revalidatiearts, ik word doorverwezen naar het Heliomare. Goed nieuws want daar kunnen ze eindelijk al mijn problemen in 1 keer aanpakken. (ik heb het Syndroom van Ehlers-Danlos en daarnaast epilepsie).

Ook ben ik naar de WMO keuringsarts geweest en dat viel me heel erg mee. Ik krijg een indicatie voor een traploze woning met een ruimte om een scootmobiel op te laden (heb ik nu nog niet nodig maar wellicht in de toekomst wel). Ook krijg ik een indicatie voor huishoudelijke hulp (voor het zware werk, ramen lappen en stofzuigen etc).

Al met al ben ik erg tevreden met deze vooruitgang!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 17:34:15 #281
13151 crew  Rewimo
pi_91949015
Dat klinkt goed, Sinceria! Hulp op maat, prettig :)
pi_92425326
grmbl... gister wilde mn schoonvader de traplift een bekijken...
KIJKEN DOE JE MET JE OGEN roepen mama's dus neit voor niets...

Hij moest even heen en weer, dat was nog niet zo erg, maar boven moest hij ook per sé uitproberen hoe het stoeltje draait. Het hendeltje moet naar BENEDEN.. meneer deed het NAAR BOVEN en toen het niet meegaf trok hij er nog eens extra hard aan :X

Nu draait mn stoeltje dus niet meer en kan ik boven niet zelf van en op de traplift komen SUUUCCCKKKS!
Morgen wordtie gerepareerd, maar pfew ik ben eigenlijk nog steeds een beetje kwaad :P

Het goede nieuws: de zenuwblokkade werkt prima *O*
Nu afwachten voor hoelang, maar ik geniet van elke dag zonder pijnstillers.

@sinceria hopelijk krijg je snel de woning waarvoor je de indicatie hebt!
pi_92756776
Straks naar de huisarts, raar iets.. oogpijn en dan meer óm m´n oog en je ziet er helemaal niets van.

* MarMar worries.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:09:21 #284
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_92815432
Hoe ging het gister bij de huisarts, Mar?
pi_92817149
Huisarts wilde het nog even twee dagen aanzien voordat hij aan ergere dingen wil denken en vermoedt of ehm hoopt. op een virus die mn oogspier is gaan klieren.

Net de arts uit Nijmegen gesproken over de uitslag van de botscan.
Behalve de aangeboren deffecten die allemaal net niet ernstig genoeg zijn om alles te verklaren toch ook wat onrustige plekken. Ontstekingen dus.
De kronkel in de rug was niet zo ernstig dat ze kunnen gaan opereren, er moet natuurlijk ook wel wat rendement uit te halen zijn voordat ze zo'n heftige operatie doen.
Op aanraden van de huisarts ook even genoemd van mn oog en hij zou dat meenemen in de verwijsbrief (yeah, weer eentje) naar de reumatoloog.
Nu wel meer aanknopingspunten om op te onderzoeken dus, maar ik had zo heel erg stiekem gehoopt dat het alleen het verkeerd gebouwde skelet zou zijn en dat ik dan dus ook niet zieker zou worden in de toekomst. Beetje opportunistisch natuurlijk, maar sjah..
Nu maar hopen dan dat ze het juiste beestje vinden en dat er dan ook nog wat af te remmen valt. Als ik kijk hoe ontzettend hard ik achteruit ben gegaan in de afgelopen paar jaar ben ik best bang voor de komende jaren. Ik wil niet nóg meer opgeven.
:'(
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2011 @ 15:18:40 #286
13151 crew  Rewimo
pi_92821008
Ontstekingen in het bot dus, MarMar? Hopelijk kunnen ze daar met medicatie iets tegen doen. En vinden ze uit hoe je daaraan komt.
pi_92821616
in/aan het bot idd.
Thx :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2011 @ 15:52:59 #288
13151 crew  Rewimo
pi_92822621
Net de Maartenskliniek maar weer eens gebeld maar ik kan niet eerder terecht dan 30 maart. Wel later :')

Aangezien ik momenteel geen 3 stappen kan doen zonder door mijn been te zakken denk ik dat ik maar eens een verwijzing voor een Duitse orthopeed ga vragen...
pi_92872782
Hopelijk kan je daar dan snel terecht Rewimo, het houdt ook niet op he :*

Ik zit nogsteeds met een pet met een klep over mn linkeroog en het beeldscherm op minimale helderheid, dus tijd voor de oogarts. Kan gelijk morgenmiddag terecht, de huisarts heeft hem zelf even gebeld.

Verder trek ik het even slecht vandaag, het grote "realiseren" en de onzekerheid, blergh.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 februari 2011 @ 16:57:01 #290
13151 crew  Rewimo
pi_92873148
Fijn dat je zo snel naar de oogarts kunt, lijkt me knap lastig wat je beschrijft. Hou je taai hoor :*
pi_92874933
thx :*
Het lastigste nu ff vind ik dat we toch onder ogen moeten zien dat het enorm achteruit gegaan is en het er dik in zit dat dat zo nog wel ff door blijft gaan.
De onzekerheid over hoe nu verder suckt, dat oog is gewoon alleen vervelend.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 februari 2011 @ 19:56:23 #292
13151 crew  Rewimo
pi_92881948
Ja, ik snap het. Hier is het momenteel ook echt helemaal mis met lopen en dan ga je je afvragen of het nog wel goedkomt. Ooit :{
pi_92898516
zijn er hier ook mensen met zenuwpijn?
volgens mij wel toch?
pi_92904195
Zelf geen ervaring mee, een lief familielid van me wel, aangezichtspijn. Dat valt ook onder neuropatische pijn. Lijkt me erg lastig, moeilijk om wat tegen te doen. :*
pi_92906066
ja, vet klote :{

ik had iets op the interwebz gezien, over capsaicinecreme, en was benieuwd of iemand er wel eens van gehoord had, of er zelfs ervaring mee heeft.
pi_92906219
Ze heeft net een nieuw medicijn gekregen, ik zal eens vragen hoe dat heet. Duurt nog even voordat ze weet of het werkt.
pi_92908955
ik ben benieuwd :)
pi_92923354
Mijn oog gaat iig weer gefikst worden :) druppels meegekregen en et zal nog wel ffies duren, maar geen blijvende schade naar verwachting.
Of het gerelateerd is aan de rest kon dok niet met zekerheid zeggen en ook niet met zekerheid ontkrachten. Hij kwam wel ietwat bezorgd over.

Anyway, blij dat mn ogen het weer gaan doen!!! En blij dat ik EINDELIJK bericht heb dat mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering rond is en krijg ook nog met terugwerkende kracht vanaf augustus vorig jaar. YAY!

@Mirjam, zodra ik van dr hoor geef ik het door aan je, spreek d'r niet dagelijks, maar ik vergeet je heus niet :*
pi_92936452
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:02 schreef Mirjam het volgende:
zijn er hier ook mensen met zenuwpijn?
volgens mij wel toch?
Ik slik Amitryptiline in een lage dosering tegen pijn. Of het zenuwpijn is weet ik niet eens, mijn huisarts wilde dat ik niet langer NSAID's nam en heeft me dit voorgeschreven. Leuke is dat mijn epilepsie hierdoor weer is teruggekomen. Ander medicijn wat ik ken tegen zenuwpijn is Lyrica, mogelijk stap ik daarop over.

Ps: sterkte aan iedereen die zich kut voelt.
pi_92938418
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:37 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ik slik Amitryptiline in een lage dosering tegen pijn. Of het zenuwpijn is weet ik niet eens, mijn huisarts wilde dat ik niet langer NSAID's nam en heeft me dit voorgeschreven. Leuke is dat mijn epilepsie hierdoor weer is teruggekomen. Ander medicijn wat ik ken tegen zenuwpijn is Lyrica, mogelijk stap ik daarop over.

Ps: sterkte aan iedereen die zich kut voelt.
ik ben bekend met lyrica.
als het even niet hoeft, begin er dan in godsnaam niet aan.
pi_92939142
waarom ik het trouwens vroeg:
na wat gegoogel kwam ik tegen dat behalve pillen ook cremes worden gebruikt bij zenuwpijn, en ik heb mijn oog laten vallen op capsaicinecreme.
vciel niet mee om mijn huisarts ervan te overtuigen dat ik het wilde proberen, het is er 1 van de oude stempel, en hij zei letterlijk 'je moet niet alles geloven wat op internet staat'

doe ik ook niet, ik ben niet achterlijk, dus doe altijd veel onderzoek :6

maargoed, het is me gelukt, en ik ga het morgen bij de apotheek halen, en was dus benieuwd of er hier mensen waren die er ervaring mee hebben :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')