Ja, daar heb ik nog wel een leuk voorbeeldje vanquote:Op zondag 12 september 2010 11:55 schreef Yoewie het volgende:
Nog even mijn vragen uit het vorige topic:
Hebben jullie wel eens het gevoel gehad dat je door een arts niet serieus genomen werd?
Volgens mij vergeten artsen juist vaak dat als iets in op de zoveel is dat de kans verwaarloosbaar is dat jij het bent, maar vergeten dat het toch uiteindelijk iemand is die het wel heeft. Kans 1 op de 4 miljoen, de een wint de loterij, de andere een allergie voor wat het ook moge zijn!quote:Op zondag 12 september 2010 12:33 schreef Rewimo het volgende:
Alleen bleef ik pijn houdenVolgens de orthopeed was dat niet mogelijk en ik moest me niet aanstellen. Maar ja, de pijn ging maar niet weg. Uiteindelijk - na ruim een jaar! - hebben ze een scan gemaakt (iets met radioactiviteit - moest iets drinken en kreeg een prik) en wat bleek: het gewricht was helemaal aangevreten. Na onderzoek bleek wat er aan de hand was: één op de 4 miljoen mensen is allergisch voor sylastic. Laat ik nou net die ene zijn
Ja, dat gebeurt regelmatig.quote:Op zondag 12 september 2010 11:55 schreef Yoewie het volgende:
Nog even mijn vragen uit het vorige topic:
Hebben jullie wel eens het gevoel gehad dat je door een arts niet serieus genomen werd?
En welke wegen (artsen) hebben jullie bewandeld voordat jullie een duidelijke diagnose kregen?
Je telt toch alleen nog als mantelzorger als de ander een indicatie 'verblijf' heeft?quote:Op zondag 12 september 2010 14:34 schreef MarMar het volgende:
terwijl hij toch echt meer dan 8 uren per week persoonlijke zorg voor mij heeft (helpen met douchen, aankleden etc.)
quote:Op zondag 12 september 2010 20:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je telt toch alleen nog als mantelzorger als de ander een indicatie 'verblijf' heeft?
Dit is verse info.quote:Mantelzorg: Artikel 1, lid 1, sub b Wmo: b. mantelzorg: langdurige zorg die niet in het kader van een hulpverlenend beroep wordt geboden aan een hulpbehoevende door personen uit diens directe omgeving, waarbij zorgverlening rechtstreeks voortvloeit uit de sociale relatie en de gebruikelijke zorg van huisgenoten voor elkaar overstijgt;
Op de site “rechtopwmo.nl” staat hierover het volgende: Voor de Wmo is pas sprake van mantelzorg als u langdurig zorg verleent. Langdurige zorg is zorg langer dan acht uur per week gedurende minstens drie maanden. Daarnaast moet de zorg voldoen aan vier voorwaarden:
- U verleent de zorg niet in het kader van uw (hulpverlenend) beroep.
- U verleent de zorg aan iemand in uw directe omgeving.
- De zorg die u verleent, vloeit voort uit de sociale relatie tussen u en de zorgvrager (bijvoorbeeld huisgenoten, familie, vrienden of kennissen).
- De zorg die u verleent gaat verder dan de gebruikelijke zorg tussen huisgenoten.
En waar meld je je dan aan als mantelzorger? Gaat dat via de gemeente?quote:
De informatie die ik hierover heb: U hoeft zichzelf niet aan te melden als mantelzorger, dit doet de gemeente voor u naar aanleiding van de indicatie.quote:Op zondag 12 september 2010 21:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En waar meld je je dan aan als mantelzorger? Gaat dat via de gemeente?
Wat is het voordeel van officieel mantelzorger zijn dan? DE indicatie? En wat voor indicatie is dat nou weer en hoe krijg je die weer?quote:Op zondag 12 september 2010 21:22 schreef MarMar het volgende:
De informatie die ik hierover heb: U hoeft zichzelf niet aan te melden als mantelzorger, dit doet de gemeente voor u naar aanleiding van de indicatie.
Voor het mantelzorgcompliment moet men wel een indicatie hebben voor AWBZ zorg aan huis.
WMO en AWBZ zijn inderdaad verschillende instanties.. vroeger had je het wvg, toen dat allemaal is veranderd en het wmo gekomen is is eea verschoven.quote:Op zondag 12 september 2010 21:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van officieel mantelzorger zijn dan? DE indicatie? En wat voor indicatie is dat nou weer en hoe krijg je die weer?
En hoe kom je weer in aanmerking voor die tweede?
Zeker twee verschillende instanties?
En daar verdwijnt het geld heen, richting regelgeving en potjes die niemand weet te vinden of durft te openen!quote:
En ik in mijn naïviteit, maar denken dat de mensen die voor de gemeente - WMO werken dat soort dingen zelf weten.quote:Op zondag 12 september 2010 22:00 schreef MarMar het volgende:
Handig om te weten wanneer je hulp in de huishouding aan wilt vragen.
Mijn ervaring zegt me dat de gemeente zoveel mogelijk profiteert van wat mensen niet weten en er van uitgaan dat 90% van de aanvragers niet in protest gaat tegen een afwijzing.quote:Op zondag 12 september 2010 22:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En ik in mijn naïviteit, maar denken dat de mensen die voor de gemeente - WMO werken dat soort dingen zelf weten.
Ik denk dat de meeste mensen die daar recht op hebben niet eens weten en die worden nog eens ontmoedigd?quote:Op zondag 12 september 2010 22:06 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mijn ervaring zegt me dat de gemeente zoveel mogelijk profiteert van wat mensen niet weten en er van uitgaan dat 90% van de aanvragers niet in protest gaat tegen een afwijzing.
In een aantal stukken staat letterlijk het woord "ontmoedigingsbeleid"
Die zet ik morgen even in de OP (niet je post, maar die in de wiki OP)! Dat is wel fijne informatie!quote:Op zondag 12 september 2010 23:04 schreef MarMar het volgende:
Voorlichting over waar je terecht kan voor hulp en hoe je het aan kan vragen is miserabel.
Mijns inziens zou er gewoon een foldertje moeten zijn die je meekrijgt van je huisarts..
Nuttige links zijn:
www.mee.nl
www.ciz.nl
www.rechtopwmo.nl
www.mezzo.nl
www.regelhulp.nl
voor de friezen onder ons: www.fawaka.nu
Ook zijn er regionale mantelzorgmakelaars die (tegen betaling) hulp bieden bijj bijvoorbeeld het maken van bezwaarschriften tegen beslissingen van het WMO.
Niet bepaald... of ze zijn veel te vroeg, of veel te laat (gemiddeld 30 tot 60 minuten, record is 3 uren...)quote:Op maandag 13 september 2010 11:14 schreef manda-rijn het volgende:
@MarMar: geen goede ervaring met Valys?
Daar moet ik nog even opwachten, want zo snel zijn ze doorgaans niet met het afleveren van het kopië!quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:37 schreef Yoewie het volgende:
Hebben jullie wel eens gehad dat een arts jouw waarheid verdraaide in een dossier?
Valys neemt wel blinden in dienst als chauffeur zo te lezen! Dat is wel nobel van ze!quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:34 schreef manda-rijn het volgende:
Gelijk 2 in 1 operatie waarbij ze mijn hand aan 2 kanten open maken, nice maar niet heus.
Dat klinkt goed, vind ik fijn voor je! Hopelijk kunnen ze nu weer een eindje verder helpen met deze afspraken.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:49 schreef MarMar het volgende:
Ik was een paar maanden geleden de hele medische mallemolen helemaal zat, maar dit geeft me toch wel weer wat frisse moed.
Ik ben de kapitein op eigen baggerschuit.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:49 schreef MarMar het volgende:
dat mijn medisch dossier een schip zonder kapitein is.
Hij vroeg zich ook af of de huisarts dit wel aankan en bood aan om zelf eens verder te kijken voor me.
Hmhm, dat ging ik ook proberen, maar krijg als `patient´ maar eens voor elkaar dat je de juiste verwijzingen krijgt, zelfs al weet je het nog zo goed...quote:Op donderdag 16 september 2010 00:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ben de kapitein op eigen baggerschuit.
Tramadol remt de heropname van serotonine. Serotonine is een neurotransmitter, oftewel een stofje die signalen overbrengt. Serotonine speelt als ik het goed heb met name een rol bij emotie, eetlust, slaap, seksuele activiteit.. Als het stofje niet heropgenomen wordt, blijft het in je bloed en wordt het serotoninelevel dus hoger. Daar zou je je theoretisch beter van moeten gaan voelen.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:07 schreef AnitraX het volgende:
Marmarklinkt goed!
Jannuk wat een gedoe om 1 woordje
Hier vandaag na overleg de mirtazapine er af gehaald, doet niks voor de pijn en depressief ben ik nog steeds. Nu heb ik er, na onderzoek waar mede patienten (tarlov cystes) baat bij hebben, cymbalta gekregen. Nu las ik dat het wel samen kan met tramadol, maar wel opletten. Klopt dat ook, want ik wist bv niet dat tramadol ook iets met serotonine of zoiets stimuleerd.
De reden dat we alles aan het omzetten zijn is dat de cystes meer kracht op de zenuwen zetten en de pijn niet te houden is.
Waarom krijg je die verwijzingen dan niet? Wie doet daar nou zo moeilijk over?quote:Op donderdag 16 september 2010 08:38 schreef MarMar het volgende:
[..]
Hmhm, dat ging ik ook proberen, maar krijg als `patient´ maar eens voor elkaar dat je de juiste verwijzingen krijgt, zelfs al weet je het nog zo goed...
Al dat knokken kost veel te veel energie die ik niet echt over heb.
De huisarts deed dat.quote:Op donderdag 16 september 2010 09:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom krijg je die verwijzingen dan niet? Wie doet daar nou zo moeilijk over?
Dan is overstappen een goed idee! Kan je meteen de niet ter zake doende onzin van de vorige huisarts eruit laten halen.quote:
gmtaquote:Op donderdag 16 september 2010 09:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dan is overstappen een goed idee! Kan je meteen de niet ter zake doende onzin van de vorige huisarts eruit laten halen.
Ja, fijn he?quote:Op donderdag 16 september 2010 12:14 schreef Rewimo het volgende:
Heerlijk als mensen zo met je meedenken
Wat een onwil kom je toch tegen af en toe
Ja preciesquote:Op donderdag 16 september 2010 13:07 schreef MarMar het volgende:
Als ze het in 1 keer goed zouden doen, hadden ze het ook een stuk minder druk. Zo kan je het ook nog bekijken
Mijn oude huisarts deed daar ook zo moeilijk over. Daarom ben ik toen begonnen om mijn eigen kapitein te spelen. Ik verwees mezelf gewoon door.quote:
Dan heb je een toffe huisarts en graag gedaan!quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:04 schreef AnitraX het volgende:voor alle huisartsproblemen, hier vervloek ik hem soms maar dan ga ik praten en dan blijkt hij speciaal voor mij meer aan het leren is over pijnbestrijding
met andere woorden, het is vaak mijn eigen angst die mij tegenhoud om iets te bespreken. Ik vul zelf de antwoorden al in en ga uit van het ergste
Marmar dank je voor het antwoord op cymbalta vraag. Ik neem ze op verschillende tijden en dat gaat goed
Sterktequote:Op zondag 19 september 2010 13:34 schreef AnitraX het volgende:
Codeine helpt ook, heb je ook niet denk ik?
Gisteren naar het afzwemmen van mijn zoontje geweest, het was helemaal super en leuk en hij heeft zijn A diploma. Maar vandaag, vannacht al was het hier prut. Word gek vd pijn. Hopelijk word het snel minder.
Krijg je ook een spuit met contrastvloeistof in het gewricht gespoten? Of infuus? Of helemaal niks?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:49 schreef Rewimo het volgende:
Wat wil je precies weten, manda-rijn?
Dat klinkt als een hoop gedoe! Sterkte!quote:Op zaterdag 25 september 2010 09:51 schreef manda-rijn het volgende:
Ze gaan een pees uit mijn onderarm halen en een gat boten in mijn ellepijp en spaakbeen en dan die pees erdoor leggen. Datzelfde procedure gaan ze ook doen met wat handwortelbeentjes, voor zover ik het begreep.
De operatie duurt zo'n 2,5-3 uur en is dus niet echt makkelijk in te plannen. Ik verwacht over >6 mnd aan de beurt te zijn (ik hoop zo dat ik in de zomer gipsvrij ben!)
Valys is toch landelijk? Wat is het CVV dan weer (OV taxi met zones ofzoiets)?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:25 schreef manda-rijn het volgende:
Ik gebruik valys wel naar het ziekenhuis en ik krijg geen gedonder![]()
Mar, als je weer eens met vervoersnood zit, mag je mij ook vragenHet kan zijn dat ik dan vrij ben
Succes vandaag!
Wat een gedoe met het recept, Rewimo!
Hier is de verwijsbrief nog steeds niet geschreven![]()
En mijn huisarts neemt mij niet serieus wat betreft botontkalking (ivm mijn leeftijd, terwijl mijn vader op zijn 30ste al osteoporose had en bij EDS3 is bekend dat er een verminderde botmineraaldichtheid kan zijn). Ik laat het denk ik zo, mocht het verkeerd gaan bij de operatie, dan heeft mijn huisarts een probleem
Bedankt! Ik zal het eens een keer proberen. Nee, heb je, ja...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:15 schreef MarMar het volgende:
Wat hulp in de huishouding betreft was het hier eerst "van mensen van uw leeftijd verwachten we dat u het regelt met vrienden en familie" en daarna "uw man behoort in staat te zijn het huishouden in zijn eentje te voeren" want dat zou gebruikelijke zorg zijn.
Persoonlijke verzorging verlenen, dus helpen met douchen, aankleden, in en uit bed komen, medicatie toedienen etc. valt onder mantelzorg. Boodschappen doen, huishouden doen en eten koken voor een gezinslid, al deed deze dat voorheen en heb je een fulltime baan, valt dus onder gebruikelijke zorg.
Bij het CIZ kan je een aanvraag indienen voor zorg via het AWBZ op deze link
Die zorg hoef je dan niet per sé te krijgen via het AWBZ, maar je hebt die indicatie nodig voordat bijvoorbeeld je partner officieel mantelzorger is. Die indicatie gaat automatisch naar de SVB en die neemt dan weer contact met je op voor dat mantelzorgcomplimentje.
Ook geeft het je recht op die pleegzorg uit het AWBZ per direct als je mantelzorger het niet meer kan of wil doen.
Je kan zelfs een PGB aanvragen voor die zorg en daarvoor je partner in dienst nemen. (wel pas weer vanaf januari denk ik, PGBpotjes zijn bijna overal leeg.)
Overigens ken ik inmiddels het hele WMO beleid ook uit mijn hoofd van deze gemeente
quote:Daar zal vast iemand van het geneeskunde draadje wel wat over kunnen zeggen! Ik kan wel zeggen dat ik dat niet vind kunnen, maar ja van de zijlijn roepen is altijd makkelijker dan zelf spelen.Op woensdag 27 oktober 2010 15:09 schreef manda-rijn het volgende:
Soms word ik echt gek van de medische wereld. Een ziekenhuis die 'vergeet' de uitslag door te bellen, een arts die denkt dat het obstipatie is terwijl hij gister ook zei dat mijn darmen volledig leeg waren, lange wachttijden, assistentes die niks begrijpen bah.
quote:Dat is toch mooi dat je die afspraak hebt! Sterkte in ieder geval!Op woensdag 27 oktober 2010 15:34 schreef manda-rijn het volgende:
Ik ben zelf ook doktersassistent dus weet redelijk hoe het allemaal in elkaar zit. Ik probeer mijn patiënten altijd te behandelen hoe ik zelf ook behandeld wil worden, zonder teveel poespas maar wel volgens de regeltjes. Het kan altijd zijn dat een patiënt er niet mee eens is (zo mag ik dus geen medicatie voorschrijven zonder voorschrift van een arts, dus als ze dan boos worden op mij dat ik het niet alla minuut wil/kan voorschrijven kan ik er niks aan doen).
Net telefoon gehad van de assistente. Die heeft nog met de huisarts gesproken, en die heeft weer overleg gehad met de gynaecoloog. De gyn wil mij wel graag zien, dus morgen om 08.40 heb ik een afspraak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Nee, ik loop er prima op. Maar ik had dan ook al orthopedische schoenen die voor me afwikkelden, voor mij maakte het niet zo'n groot verschil qua gevoel.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:20 schreef manda-rijn het volgende:
@Rewimo; val je niet ontzettend snel met die MBT-schoenen? Volgens mij val ik gelijk voorover of achterover door de zool![]()
Ik heb vandaag trouwens deze aan:quote:Op woensdag 1 december 2010 23:20 schreef manda-rijn het volgende:
@Rewimo; val je niet ontzettend snel met die MBT-schoenen? Volgens mij val ik gelijk voorover of achterover door de zool![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens het gesprek met de psycholoog:
(Ik zit met mijn hand tegen mijn rug om de pijn in mijn darm daar weg te duwen)
Psych: Heb je nu pijn?
Ik: Ja.
P: Wat zou je nu doen als je thuis was?
Ik: Opstaan, even lopen of juist gaan liggen.
P: En waarom doe je dat hier dan niet?
Ik: Omdat ik nu met jou in gesprek ben.
P: O, dus je laat je beïnvloeden door anderen? *noteert van alles*
Ik:
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
quote:Op maandag 13 december 2010 15:14 schreef Rewimo het volgende:
Ohja, ik was bij het reïntegratiebureau. Ik weet nu wat ik mankeer hoor en ze kunnen het zo oplossen voor meYo, en wat staat er in het rapport?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens het gesprek met de psycholoog:
(Ik zit met mijn hand tegen mijn rug om de pijn in mijn darm daar weg te duwen)
Psych: Heb je nu pijn?
Ik: Ja.
P: Wat zou je nu doen als je thuis was?
Ik: Opstaan, even lopen of juist gaan liggen.
P: En waarom doe je dat hier dan niet?
Ik: Omdat ik nu met jou in gesprek ben.
P: O, dus je laat je beïnvloeden door anderen? *noteert van alles*
Ik:
"Cliënte laat zich beïnvloeden door externe factoren en anderen."
Aan het eind van het gesprek vroeg hij me na te denken of ik zelf vond dat ik bij hun op mijn plek was. Okee, zou ik gaan doen.
En in het rapport:
"Cliënte vraagt zich ook af of ze bij W. wel op haar plek is."
Ja dahag
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
wat een gedoe zeg, sjeesquote:Op donderdag 16 december 2010 17:23 schreef Rewimo het volgende:
Ja, maar dit gaat dus ook naar de bedrijfsarts en mijn leidinggevende hèDus ik ga van die twee dingen hierboven wel even goed aangeven hoe het echt zit.
Een paar uurtjes in bed met de elektrische deken aan heeft wel geholpen gelukkig. Het voelt nu weer wat normaler aan.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:40 schreef MarMar het volgende:
@ Rewimo: dat je been ff gek voelt is normaal, als het goed is zat er namelijk ook een verdoving bij de prik in die 24 uur werkt. Hopelijk helpt het verder wel goed voor je, maar da's ff afwachten natuurlijk.
Als het goed is zijn daar normbedragen voor en die kun je het beste aanhouden. Bij "Per Saldo" de vereniging van PGB-ers kunnen ze je meer vertellen. In 2010 liep het tarief tussen de 15-30 euro p/uur bij mijn weten. Je kunt de werkzaamheden splitsen (licht/zwaar) of gewoon een paar uur per week afspreken voor een vast bedrag met je zorgverlener.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:57 schreef MarMar het volgende:
Iemand hier ook ervaring met pgb?
Ik heb een budget toegekend gekregen voor persoonlijke verzorging. Ben nu druk bezig de administratieve kant ervan te regelen, lukt wel aardig.
Wat ik lastig vind: hoeveel betaal je per uur? Naar aanleiding waarvan bepaal je dat?
Owww klotequote:Op woensdag 12 januari 2011 12:00 schreef MarMar het volgende:
Slijmbeursontsteking, aan beide kanten.. cortison dus.
Bron: St-ABquote:De Minister van Verkeer en Waterstaat;
Gelet op artikel 13, tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994, de artikelen 49 en 55 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en de artikelen 85 en 86 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;
Besluit:
Paragraaf 1. Criteria voor de afgifte van gehandicaptenparkeerkaarten
Artikel 1
1. Voor een gehandicaptenparkeerkaart kunnen in aanmerking komen:
a. bestuurders van motorvoertuigen op meer dan twee wielen en van brommobielen, die ten gevolge van een aandoening of gebrek een aantoonbare loopbeperking hebben van langdurige aard, waardoor zij - met de gebruikelijke loophulpmiddelen - in redelijkheid niet in staat zijn zelfstandig een afstand van meer dan 100 meter aan een stuk te voet te overbruggen;
b. passagiers van motorvoertuigen op meer dan twee wielen en van brommobielen, die ten gevolge van een aandoening of gebrek een aantoonbare loopbeperking hebben van langdurige aard, waardoor zij - met de gebruikelijke loophulpmiddelen - in redelijkheid niet in staat zijn zelfstandig een afstand van meer dan 100 meter aan een stuk te voet te overbruggen en die voor het vervoer van deur tot deur continu afhankelijk zijn van de hulp van de bestuurder;
c. bestuurders en passagiers van motorvoertuigen op meer dan twee wielen en van brommobielen, die ten gevolge van een aandoening of gebrek permanent rolstoelgebonden zijn;
d. bestuurders en passagiers van motorvoertuigen op meer dan twee wielen en van brommobielen, andere dan bedoeld onder a en b, die ten gevolge van een aandoening of gebrek aantoonbare ernstige beperkingen, andere dan loopbeperkingen hebben;
e. het bestuur van instellingen ten behoeve van het personeel belast met het vervoer van bewoners die voldoen aan de criteria onder b, c of d.
Luisteren is niet het enige probleem... logisch nadenken ook! Ik ben ooit op de uren huishoudelijke hulp opeens gekort (geen verandering van ziektebeeld). Kwam omdat er nieuwe regels waren. Ik regels doorspitten, had je recht op een categorie meer als je last had van allergie. Geen probleem dacht ik, ik slikte toen nog regelmatig prednison, en 3x op een dag 2 verschillende astma-medicijnen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:34 schreef MarMar het volgende:
Gewoon luisteren is blijkbaar heel moeilijk..
ARGH... inderdaad. zo gaat dat...quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:14 schreef kahlie het volgende:
[..]
Luisteren is niet het enige probleem... logisch nadenken ook! Ik ben ooit op de uren huishoudelijke hulp opeens gekort (geen verandering van ziektebeeld). Kwam omdat er nieuwe regels waren. Ik regels doorspitten, had je recht op een categorie meer als je last had van allergie. Geen probleem dacht ik, ik slikte toen nog regelmatig prednison, en 3x op een dag 2 verschillende astma-medicijnen.
Bezwaar afgewezen want.... ik had een brief nodig van de longverpleegkundige dat mijn huis gesaneerd was. En zo'n brief had ik... van de longarts! En die hoort er natuurlijk meer van te weten, maar dat telde niet!!! In de regels stond longverpleegkundig en niet longarts, dus moest ik maar een extra brief van de longverpleegkundige gaan verzorgen, anders kreeg ik mijn extra uur niet! Te bezopen voor woorden soms, gemeentes
Ja, had hem gelezen, kwam mij helaas idd bekend voor! Gelukkig heb ik ook hele fijne en lieve ervaringen, maar het is soms zoo vechten! En soms krijg je opeens waar je recht op hebt en dan zegt een hulpverlener: "Wat kijk je raar, ben je niet tevreden?!" en dan zeg jij: "Oh, sorry, ik had even niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!".quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:31 schreef MarMar het volgende:
[..]
ARGH... inderdaad. zo gaat dat...
en ehm, heb je toevallig mijn blog uit een paar posts hierboven al gelezen? Zal je wel bekend voorkomen ook dan..
Jah idd, je wapent je van te voren al.. heel onverwacht als er dan wel een keer meegewerkt wordt, zoals ik bij het CIZ dus had.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:34 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ja, had hem gelezen, kwam mij helaas idd bekend voor! Gelukkig heb ik ook hele fijne en lieve ervaringen, maar het is soms zoo vechten! En soms krijg je opeens waar je recht op hebt en dan zegt een hulpverlener: "Wat kijk je raar, ben je niet tevreden?!" en dan zeg jij: "Oh, sorry, ik had even niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!".
quote:Op maandag 17 januari 2011 15:09 schreef MarMar het volgende:
Ah, strange, maar het idee van steun op een of andere manier lijkt me nog steeds niet heel gek...
Misschien moeten we je dan voor de zekerheid maar helemaal in de beugels zetten
Zo'n exterieur roboskelet lijkt me ook wel wat trouwens, ken je die dingen?
(ik zocht eigenlijk een ander filmpje, maar dit ding dus)
Dat klopt juridisch niet helemaal.. niemand mag verplicht worden tot mangelzorger, zeker niet als je geen relatie met diegene hebt. Indien in een relatie is een huisgenoot wel verplicht tot de "gebruikelijke zorg"quote:Op maandag 17 januari 2011 19:26 schreef Sinceria het volgende:
[..]
En dan daarin verpakt de deur opendoen.
![]()
Ik heb vandaag een mevrouw van de WMO langs gehad. Conclusie: 'de situatie is onhoudbaar'. Toch kunnen ze niks voor me doen aangezien ik een huisgenote heb die in theorie het hele huis moet opruimen en mij moet ondersteunen. Ik zie haar misschien 1 keer per week.![]()
Maar goed, volgende week een afspraak bij een van hun artsen voor een WMO indicatie en een indicatie voor huishoudelijke hulp. Die laatste kan ik dan nu niet gebruiken want huisgenote maar is voor ''als u eenmaal een andere woning hebt''.
Oh, dat wist ik niet. Ik zal me er morgen of overmorgen eens in verdiepen. Dank voor de informatie! Ik ben inderdaad nieuw in het WMO traject.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat klopt juridisch niet helemaal.. niemand mag verplicht worden tot mangelzorger, zeker niet als je geen relatie met diegene hebt. Indien in een relatie is een huisgenoot wel verplicht tot de "gebruikelijke zorg"
Ook heeft de WMO geen poot om op te staan als je kan bewijzen dat je huisgenoot vaak niet thuis is, ik weet even niet uit mijn hoofd om hoeveel dagen per maand het dan moet gaan.
Zelfde strijd heb ik ongeveer, maar dan is de huisgenoot wel mijn man en zijn er nog twee kinderen bij.. Ik weet niet of je mn blog al gelezen hebt, maar misschien heb je er nog wat aan als je de hele weg met het WMO nog bewandelen moet.
Gelezen... hmm... ik blijf duimen voor je. Het ziet er naar uit dat de gemeente inderdaad gewoon besluit om dwars te liggen. Ze schijnen zich niet te realiseren wat een stress, verdriet en overbelasting dit teweeg kan brengen. Dikke schande! Ik hoop dat ze het CIZ rapport dan laten zitten, maar de kans is groot dat je ook hiermee op de proppen moet komen. Je mag trouwens een bezwaar indienen als je bezwaar te lang loopt *zucht* want dat horen ze binnen 6-8 weken af te handelen, al heb je daar dus feitelijk niets aan!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:55 schreef MarMar het volgende:
Het gesprek met de SCIO arts afgelopen maandag viel ons ook alles mee.
Ik heb weer een update bij mijn blog gezet op wordpress voor wie geinterresseerd is.
Het lijkt er op dat er eindelijk een eind in zicht is in onze strijd met de gemeente.
Mooi te horen dat het zo goed gaat.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Sinceria is er in je stad geen maatwerker?
Toen mijn moeder afgelopen juni ineens heel hard achteruit kelderde in haar gezondheid heb ik wmo gebeld voor o.a. aanpassing in de badkamer en huishoudelijke hulp.
Vanuit de gemeente komt er als je een wmo indicatie hebt een maatwerker, die gaat kijken met de client wat de mogelijkheden zijn etc.
Zo was de huishoudelijke hulp ondanks dat ik het tot dan toe 2 maal per week deed ( nu 1 maal per week ik en 1 maal per week huishoudelijke hulp)
Mijn vader werkt fulltime ( zij het aangepast werk ivm reuma ook) en zij konden dus zonder problemen die houshoudelijke hulp krijgen. Zelfs in zoverre dat ze tot 2013 verzekerd is van hulp!
Een maatwerker kan nl. veel beter zin wat nodig is en wat jou mogelijkheden zijn.
Later is er hulp in de verzorging bij gekomen, en maandag ochtend gebeld voor de vaanvraag, maandag middag belden ze om dinsdagochtend al op de stoep te staan!
Het kan dus ook heel goed gaan
Das fijn om te horen!quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:15 schreef MarMar het volgende:
Ik zit hier gewoon te grienen omdat ik eindelijk weer mijn dochter naar bed kon brengen. Bij mama op schoot met de traplift is heel leuk!
Weer een stuk vrijheid in mijn eigen huis, wat ben ik blij!
Das goed nieuws MarMar! Hopen dat het een flinke tijd zo blijft.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:42 schreef MarMar het volgende:
Bah vervelend Sinceria! Laat de weken maar snel voorbij gaan dan!
Update hier: de zenuwblokkade lijkt prima te werken! De traplift doet het ook goed en ik wacht nog steeds op de uitslag van de botscan, heb inmiddels maar een mailtje gestuurd naar de arts van de Maartenskliniek. (telefonisch was hij vandaag niet bereikbaar)
Ik slik Amitryptiline in een lage dosering tegen pijn. Of het zenuwpijn is weet ik niet eens, mijn huisarts wilde dat ik niet langer NSAID's nam en heeft me dit voorgeschreven. Leuke is dat mijn epilepsie hierdoor weer is teruggekomen. Ander medicijn wat ik ken tegen zenuwpijn is Lyrica, mogelijk stap ik daarop over.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:02 schreef Mirjam het volgende:
zijn er hier ook mensen met zenuwpijn?
volgens mij wel toch?
ik ben bekend met lyrica.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:37 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik slik Amitryptiline in een lage dosering tegen pijn. Of het zenuwpijn is weet ik niet eens, mijn huisarts wilde dat ik niet langer NSAID's nam en heeft me dit voorgeschreven. Leuke is dat mijn epilepsie hierdoor weer is teruggekomen. Ander medicijn wat ik ken tegen zenuwpijn is Lyrica, mogelijk stap ik daarop over.
Ps: sterkte aan iedereen die zich kut voelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |