abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86317210

Dit is het centrale topic over ervaringen met medische hulpverlening. Dit topic is niet alleen bedoeld voor patiënten, maar ook voor de mensen die werkzaam zijn in de zorg, mantelzorgers et cetera. Deel je ervaringen, misschien heeft iemand anders er wat aan.

Klik hier voor het vorige topic pijnstillers/pijnbestrijding

LET OP: Het is niet de bedoeling dat het één groot tirade gaat worden jegens de gezondheidszorg, instanties, hulpverleners et cetera. Met dergelijke klachten kan je hier terecht: Klaagbaak

[ Bericht 20% gewijzigd door MarMar op 12-09-2010 11:53:58 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 september 2010 @ 17:18:11 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86317531
Ik ben er ook weer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86317906
Ik heb alweer heel wat afspraken staan, komende woensdag internist, die wil een volledig onderzoek (vooral maagdarm geloof ik, hoor ik dan wel)
Volgende week woensdag de eerste zenuwblokkade (duim duim!)
13 oktober de Sintmaartenkliniek in Nijmegen..

Ik heb even geteld, maar ik heb toch inderdaad het afgelopen jaar gemiddeld 1 keer per week een of andere arts moeten bezoeken. (heb ik de opname in het ziekenhuis en de artsen die hier moesten komen van de dokterswacht nog niet eens meegeteld)

Inmiddels het dossier van het ziekenhuis in Sneek waar ik geboren en getogen ben grondig doorgespit.. best even schrikken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 september 2010 @ 18:11:42 #4
13151 crew  Rewimo
pi_86318830
Ik heb ook een afspraak aangevraagd voor de Maartenskliniek, voor mijn heup. Eens kijken of ze nu iets meer weten te verzinnen dan fysio die helaas niet helpt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 11 september 2010 @ 18:25:31 #5
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86319106
ik lees (en post) ook weer mee

Komende periode ook veel medische dingen.
Maandag kniebrace halen en naar de gynaecoloog. Dinsdag naar het Erasmus in Rotterdam naar de handchirurg. Volgende week woensdag naar de revalidatiearts + schoenmaker, mits ze weer niet afzeggen voor de zoveelste keer.

@Marmar: heeft L'steyn ook zoveel afspraken bij jou verzet destijds?
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_86319307
@Manda-rijn:
Nee, hebben ze niet..maar ik vond het wel heel vervelend dat soms vrijdag maar meestal zaterdag per post pas het rooster was vanaf de maandag daarop.
Ik ben wel een aantal keer van programma geswitched daar.. steeds omdat we er tegenaan liepen dat het niet werkte of dat de oefeningen de klachten juist verergerden.
Kniebrace heb ik ook overigens.

Hopelijk kan je een beetje snel terecht Rewimo, lijkt me niet dat je die heup even fikst met fysio :*
pi_86337384
Voor de aankomende medici hier:

Ik ben benieuwd naar jullie mening/bevindingen over langdurig (lees: levenslang) antibioticagebruik.
Van verschillende artsen heb ik her uiteenlopende verhalen over; de een zegt dat het slecht voor je weerstand is, de ander zegt dat dit onzin is.

Achtergrondverhaal: wegens een gaatje in de onderste twee kamers van mijn hart moest ik bij elk schrammetje/verkoudheidje/griepje etc antibiotica vanaf mijn geboorte tot mijn 18e en ook na mijn 18e tot nu heb ik wel de nodige antibiotica gehad.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 11:46:42 #8
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86337585
Ben er ook weer :)

[ Bericht 29% gewijzigd door De_Kardinaal op 12-09-2010 11:58:30 ]
pi_86337789
and we're back on track :)

[ Bericht 86% gewijzigd door MarMar op 12-09-2010 12:00:33 ]
pi_86337813
Nog even mijn vragen uit het vorige topic: :)
Hebben jullie wel eens het gevoel gehad dat je door een arts niet serieus genomen werd?
En welke wegen (artsen) hebben jullie bewandeld voordat jullie een duidelijke diagnose kregen?
pi_86338242
Mijn antwoord op de vraag van Yoewie in het vorige topic:

Internist/revalidatiearts/reumatoloog/orthopeed/gynaecoloog waren er de afgelopen jaren allemaal bij.

En ja idd, in het begin toen de huisarts mijn dossier bekeek, zag dat ik tien jaar geleden eens bij een psycholoog geweest was en zich daarop blindstaarde, daarna moest ik echt aandringen op onderzoeken en bleek uiteindelijk gewoon precies aan de hand te zijn wat ik zelf allang riep.

Toen de huisarts me telefonisch een hormoonkuurtje wilde voorschrijven omdat ik al drie weken vloeide en ik moest aandringen op onderzoek waarna ik met spoed naar het ziekenhuis moest en 20 weken zwanger bleek (wat niet goed afliep)... toen de huisarts me telefonisch een tweede ab kuur voorschreef voor een bronchitis die al maanden aan de hand was en ik even later een longontsteking had en prednison kreeg (tijdens zijn vakantie) en in het ziekenhuis belandde...

Veel artsen hebben aannames nog voordat ze je gezien of gesproken hebben, die aannames gaan vaak van arts op arts over in de verwijsbrieven.
Zo stuurde mijn huisarts steeds verwijsbrieven waar hij in aankaartte dat ik naar de psycholoog geweest ben jaren terug, maar vertelde hij er niets bij over de heupdysplasie etc.... Dit geintje heeft hij weer geflikt bij de pijnpoli, maar gelukkig had die arts ook gewoon in mijn ziekenhuisdossier gekeken.

(ik ben overgestapt naar een andere huisarts inmiddels)

Nu ter aanvulling:
Om te voorkomen dat ik weer dit soort gedoe krijg en om voor mezelf eea op een rij te krijgen heb ik het dossier uit het ziekenhuis waar ik als kind behandeld ben opgevraagd. Gelukkig hadden ze die nog op film.
Vanaf mijn geboortedag komen een aantal dingen steeds naar voren, dat zijn:
Scoliose
Heupdysplasie/scheef bekken
Ene been korter dan andere been
Vraagstelling "doen we gipsbedje of kijken we de ontwikkeling aan"
Hartruis
Vlagen van weken met koorts zonder aanwijsbare reden
vanaf een paar maanden: exceem over mijn hele lijf, tot nu: psoriasis op sommige plaatsen (vooral hoofdhuid)
Ook blijkt dat ik al op mijn 2e mijn eerste longontsteking had en voor mijn 1e jaar mijn amandelen verwijderd zijn.

Mijn ouders wisten me, behalve de hartruis en exceem, het meeste hiervan niet te vertellen.. :X
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 12:29:30 #12
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86338731
Tja, bij mij lagen er 'harde feiten' op tafel. Het heeft alleen lang geduurd voordat men de oorzaak daarvan vond. Ik kan ook gewoon een papiertje bij instanties inleveren vol met 'harde feiten' en direct daaruit voortvloeiende problematiek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 september 2010 @ 12:33:32 #13
13151 crew  Rewimo
pi_86338860
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:55 schreef Yoewie het volgende:
Hebben jullie wel eens het gevoel gehad dat je door een arts niet serieus genomen werd?
Ja, daar heb ik nog wel een leuk voorbeeldje van :') Is alweer lang geleden, maar toch...

Ik ben toen ik 9 was, een keer gevallen met mijn fiets. Ik ving mezelf met één been op en er leek niks aan de hand te zijn. Maar langzamerhand kreeg ik pijn in mijn grote teen, in het gewricht. Ik kon niet goed meer lopen en mijn ouders namen me mee naar het ziekenhuis. Daar werd geconstateerd dat er een middenvoetsbeentje was verschoven net naast mijn grote teen. Ik kreeg fysiotherapie waarmee ze gingen proberen het botje weer op zijn plek te krijgen. Dat is niet gelukt en om een of andere reden is er toen verder niets aan gedaan.

Een aantal jaren gingen voorbij, en toen ik 15 was kreeg ik heel erg veel pijn aan mijn grote teen. Uiteindelijk is na veel onderzoek gebleken dat het gewricht van mijn grote teen versleten was. Er was gelukkig een oplossing: een kunstgewricht. Uiteindelijk kreeg ik net voor mijn 18e verjaardag een kunstgewricht van sylastic. Hiephiephoera, probleem verholpen!

Alleen bleef ik pijn houden :{ Volgens de orthopeed was dat niet mogelijk en ik moest me niet aanstellen. Maar ja, de pijn ging maar niet weg. Uiteindelijk - na ruim een jaar! - hebben ze een scan gemaakt (iets met radioactiviteit - moest iets drinken en kreeg een prik) en wat bleek: het gewricht was helemaal aangevreten. Na onderzoek bleek wat er aan de hand was: één op de 4 miljoen mensen is allergisch voor sylastic. Laat ik nou net die ene zijn :')

Gewricht is er weer uitgehaald, en ik heb nog een hoop ellende meegemaakt door die teen. Maar een excuus van de orthopeed, of zelfs maar toegeven dat ik gelijk had, kon er niet af :N
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 12:36:47 #14
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86338962
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:33 schreef Rewimo het volgende:

Alleen bleef ik pijn houden :{ Volgens de orthopeed was dat niet mogelijk en ik moest me niet aanstellen. Maar ja, de pijn ging maar niet weg. Uiteindelijk - na ruim een jaar! - hebben ze een scan gemaakt (iets met radioactiviteit - moest iets drinken en kreeg een prik) en wat bleek: het gewricht was helemaal aangevreten. Na onderzoek bleek wat er aan de hand was: één op de 4 miljoen mensen is allergisch voor sylastic. Laat ik nou net die ene zijn :')
Volgens mij vergeten artsen juist vaak dat als iets in op de zoveel is dat de kans verwaarloosbaar is dat jij het bent, maar vergeten dat het toch uiteindelijk iemand is die het wel heeft. Kans 1 op de 4 miljoen, de een wint de loterij, de andere een allergie voor wat het ook moge zijn! -O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 september 2010 @ 12:54:31 #15
13151 crew  Rewimo
pi_86339523
Tsja, de kans dat je zoiets hebt is inderdaad heel klein, en dus denken ze dat je je aanstelt, en niet dat je misschien wel allergisch bent. Het vervelendste is dat ze je niet serieus nemen. En als je nog zo jong bent, ben je ook niet assertief genoeg om ertegenin te gaan.
  zondag 12 september 2010 @ 13:46:28 #16
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86341147
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:55 schreef Yoewie het volgende:
En welke wegen (artsen) hebben jullie bewandeld voordat jullie een duidelijke diagnose kregen?
Ja, dat gebeurt regelmatig.

Eerst door mijn 2e revalidatiearts, die nam mijn schouderklachten niet serieus. Mijn schouder zou wel niet uit de kom gaan want het was nog nooit gebeurt bij haar op het spreekuur (ja serieus). Na tientallen luxaties ben ik uiteindelijk via de huisarts met spoed bij de orthopeed gekomen en daar bleek dat de kraakbeenring die rondom de schouderkom zit bij mij compleet was losgescheurd door alle luxaties. Uiteindelijk ben ik geopereerd en heb ik 2 schroeven in mijn schouder. Als complicatie een frozen shoulder gekregen en een goed gesprek met de revalidatiearts die begon te huilen op het laatst. Ik kwam met bewijzen dat zij fout zat, en dat kon ze niet hebben. :P IK ben door haar doorgestuurd naar een andere revalidatiearts in een revalidatiekliniek, en die vond 3/4 jaar later dat ik ook maar met mijn andere schouder naar de orthopeed moest. Ondertussen zitten daar ook al 2 schroeven in.

Via de orthopeed die onder narcose (bij laatste schouderoperatie) mijn polsgewricht heeft bestudeerd ben ik naar de plastisch chirurg van het streekziekenhuis gestuurd. Echt dat is mij toch een hork. Het allereerste wat ze zei was; "En waarom zit jij in een rolstoel?!?" Ook goedemorgen. En daarna een hele verhaal met dat ik helemaal niks mankeer, en dat ik niet hypermobiel ben, ik alle hulpmiddelen zelf heb aangeschaft (sure, een rolstoel van ¤4000,- betaal je zelf even zeker, en mijn polssplint van ¤500,- die je alleen op verwijzing van een arts krijgt). Volgens haar was de behandeling een ritje naar een maatschappelijk werker. :')

Dat ik 3x de diagnose EDS heb gekregen van verschillende artsen telt vast niet mee volgens haar. Overigens heeft zij mijn pols niet eens aangeraakt!

Nu ga ik dinsdag naar het Erasmus voor hopelijk een goede plan van aanpak.

---------------------

Voor een duidelijke diagnose, 1x revalidatiearts en 2x naar de klinisch geneticus.

@Rewimo: :o je treft het niet!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 september 2010 @ 14:16:55 #17
13151 crew  Rewimo
pi_86342149
Jij ook niet zo te lezen, goeiedag zeg, wat een horken heb je er toch bij -O-
pi_86342835
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met voorzieningen?

Ik ben hard in gevecht met de gemeente om oa thuiszorg een beetje voor elkaar te krijgen.
We hadden een paar uren per week, maar nu willen ze dat reduceren tot 0 terwijl de situatie niet gewijzigd is, of eerder verslechterd en mijn man nogsteeds geen manier heeft uitgevonden om zichzelf te klonen.
Het schijnt ook nogal moeilijk te zijn om hem aangemeld te krijgen als mantelzorger, terwijl hij toch echt meer dan 8 uren per week persoonlijke zorg voor mij heeft (helpen met douchen, aankleden etc.)

Hulpmiddelen zoals rolstoel, scootmobiel en trippelstoel had ik dan wel weer zomaar geregeld.
pi_86345285
31 jaar naar allerlei artsen geweest totdat ik zelf bij "Jezalhetmaarhebben" van BNN zag wat ik had. EDS, bevestigd door KG.

Vandaar ook mijn afnemende vertrouwen in de artsen. Bijna geen enkele arts is op de hoogte van EDS, wel van de Marfanvariant, niet dan de andere.
Zelfs als ik aangeef niet gewoon gehecht kan worden, nemen ze het niet serieus. Dat er dan na twee dagen geen hechtingen meer inziiten...................ja duh dat zei ik al. :D

:* Anitra

Ik betaal ook veel zelf, kheb geen enkele zin te leuren om van alles en nog wat en dat alleen omdat er geen protocol is voor EDS.
Ik heb een Tempurmatras en ik "steun"met 9 kussens en buizen om weinig luxaties per nacht te krijgen. Vastzetten van gewrichten kan niet omdat lichaamsoneigen materiaal afgestoten wordt.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 20:38:38 #20
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86356112
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:34 schreef MarMar het volgende:
terwijl hij toch echt meer dan 8 uren per week persoonlijke zorg voor mij heeft (helpen met douchen, aankleden etc.)
Je telt toch alleen nog als mantelzorger als de ander een indicatie 'verblijf' heeft?
pi_86357391
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:38 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Je telt toch alleen nog als mantelzorger als de ander een indicatie 'verblijf' heeft?
quote:
Mantelzorg: Artikel 1, lid 1, sub b Wmo: b. mantelzorg: langdurige zorg die niet in het kader van een hulpverlenend beroep wordt geboden aan een hulpbehoevende door personen uit diens directe omgeving, waarbij zorgverlening rechtstreeks voortvloeit uit de sociale relatie en de gebruikelijke zorg van huisgenoten voor elkaar overstijgt;
Op de site “rechtopwmo.nl” staat hierover het volgende: Voor de Wmo is pas sprake van mantelzorg als u langdurig zorg verleent. Langdurige zorg is zorg langer dan acht uur per week gedurende minstens drie maanden. Daarnaast moet de zorg voldoen aan vier voorwaarden:
- U verleent de zorg niet in het kader van uw (hulpverlenend) beroep.
- U verleent de zorg aan iemand in uw directe omgeving.
- De zorg die u verleent, vloeit voort uit de sociale relatie tussen u en de zorgvrager (bijvoorbeeld huisgenoten, familie, vrienden of kennissen).
- De zorg die u verleent gaat verder dan de gebruikelijke zorg tussen huisgenoten.
Dit is verse info.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 21:05:09 #22
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86357488
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:03 schreef MarMar het volgende:

[..]

[..]

Dit is verse info.
En waar meld je je dan aan als mantelzorger? Gaat dat via de gemeente?
pi_86358470
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:05 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En waar meld je je dan aan als mantelzorger? Gaat dat via de gemeente?
De informatie die ik hierover heb: U hoeft zichzelf niet aan te melden als mantelzorger, dit doet de gemeente voor u naar aanleiding van de indicatie.

Voor het mantelzorgcompliment moet men wel een indicatie hebben voor AWBZ zorg aan huis.

Nu hebben twee vriendinnen van me net een dijk van een bezwaarschrift voor de gemeente in elkaar getimmerd voor me met allemaal verwijzingen naar wetgeving en regels die de gemeente zelf hanteert, dus kan ik het toevallig even snel opzoeken ;)

Ik vind er met Google weinig duidelijks over om eerlijk te zijn, wel veel particuliere instellingen en mantelzorgverenigingen etc.
Het mantelzorgcomplimentje stelt imho ook niet heel veel voor en bij mantelzorgers in het zonnetje zetten gebeurt er niet veel meer dan een bak koffie met een plak cake onder het genot van een shanty koor...

Voor mijn oudste dochter heb ik een stichting gevonden voor "mini mantelzorgers, van 10 tot 18 jaar". Het betreft een friese stichting www.fawaka.nu en ik weet niet wat er landelijk nog meer is op dit gebied.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 21:26:55 #24
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86358754
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:22 schreef MarMar het volgende:
De informatie die ik hierover heb: U hoeft zichzelf niet aan te melden als mantelzorger, dit doet de gemeente voor u naar aanleiding van de indicatie.

Voor het mantelzorgcompliment moet men wel een indicatie hebben voor AWBZ zorg aan huis.
Wat is het voordeel van officieel mantelzorger zijn dan? DE indicatie? En wat voor indicatie is dat nou weer en hoe krijg je die weer?

En hoe kom je weer in aanmerking voor die tweede?

Zeker twee verschillende instanties? 8)7
pi_86360886
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:26 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van officieel mantelzorger zijn dan? DE indicatie? En wat voor indicatie is dat nou weer en hoe krijg je die weer?

En hoe kom je weer in aanmerking voor die tweede?

Zeker twee verschillende instanties? 8)7
WMO en AWBZ zijn inderdaad verschillende instanties.. vroeger had je het wvg, toen dat allemaal is veranderd en het wmo gekomen is is eea verschoven.

Onder wmo valt dan bijvoorbeeld huishoudelijke hulp, terwijl hulp met verzorging dan weer valt onder de AWBZ (terwijl die hulp vaak via de zelfde thuiszorginstantie gegeven wordt)

Ook langdurige opname in een psychiatrische inrichting valt onder het AWBZ, dit is een verplichte landelijke verzekering.

WMO is imho willekeuriger dan het AWBZ omdat het WMO gemeentelijk bepaald wordt en hier en daar nog afwijkt in regelgeving.

Je merkt in de zorg en in de gemeente vaak dat personeel die er al langer in zitten ook niet precies weten hoe de nieuwe regelgeving in elkaar zit, laat staat dat je dat als leek allemaal maar moet weten...
Helaas moet je het wel echt goed uitzoeken tegenwoordig als je je recht op hulp wilt weten.

WMObeleid kan je als het goed is vinden op de website van je gemeente overigens.

www.ciz.nl is redelijk duidelijk vind ik en via het CIZ kan je zelf een indicatie aanvragen met je digid.

Voor de gemeentelijke politiek heb ik mij al behoorlijk verdiept in het WMO gebeuren, wat me nu wel goed van pas komt.. ik raad iedereen die ermee te maken heeft aan om het hele wmobeleid te downloaden van de gemeentelijke site en het eens goed door te spitten.
pi_86361141
Oh en het voordeel ervan:

Officieel als mantelzorger geregistreerd zijn nav een indicatie voor zorg van het AWBZ geeft je recht op het mantelzorgcomplimentje... 250 euro per jaar en ik weet niet zeker of je daar jaarlijks recht op hebt.
Bij de gemeente erkend worden als mantelzorger geeft je recht op respijtzorg, oftewel bijvoorbeeld hulp in de huishouding waardoor de mantelzorger ontlast kan worden.
Handig om te weten wanneer je hulp in de huishouding aan wilt vragen.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 22:00:49 #27
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86361190
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:56 schreef MarMar het volgende:
[...]
En daar verdwijnt het geld heen, richting regelgeving en potjes die niemand weet te vinden of durft te openen! :X
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 22:02:24 #28
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86361308
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:00 schreef MarMar het volgende:
Handig om te weten wanneer je hulp in de huishouding aan wilt vragen.
En ik in mijn naïviteit, maar denken dat de mensen die voor de gemeente - WMO werken dat soort dingen zelf weten.
pi_86361550
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:02 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En ik in mijn naïviteit, maar denken dat de mensen die voor de gemeente - WMO werken dat soort dingen zelf weten.
Mijn ervaring zegt me dat de gemeente zoveel mogelijk profiteert van wat mensen niet weten en er van uitgaan dat 90% van de aanvragers niet in protest gaat tegen een afwijzing.

In een aantal stukken staat letterlijk het woord "ontmoedigingsbeleid"
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 22:15:10 #30
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86362153
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:06 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mijn ervaring zegt me dat de gemeente zoveel mogelijk profiteert van wat mensen niet weten en er van uitgaan dat 90% van de aanvragers niet in protest gaat tegen een afwijzing.

In een aantal stukken staat letterlijk het woord "ontmoedigingsbeleid"
Ik denk dat de meeste mensen die daar recht op hebben niet eens weten en die worden nog eens ontmoedigd? :X
pi_86365174
Voorlichting over waar je terecht kan voor hulp en hoe je het aan kan vragen is miserabel.
Mijns inziens zou er gewoon een foldertje moeten zijn die je meekrijgt van je huisarts..
Nuttige links zijn:

www.mee.nl
www.ciz.nl
www.rechtopwmo.nl
www.mezzo.nl
www.regelhulp.nl
voor de friezen onder ons: www.fawaka.nu

Ook zijn er regionale mantelzorgmakelaars die (tegen betaling) hulp bieden bijj bijvoorbeeld het maken van bezwaarschriften tegen beslissingen van het WMO.
pi_86365235
voor het aanvragen van vervoer voor langere afstanden (hier heb je recht op als je een rolstoel en/of scootmobiel hebt via het WMO): www.valys.nl
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 23:09:35 #33
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86365442
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:04 schreef MarMar het volgende:
Voorlichting over waar je terecht kan voor hulp en hoe je het aan kan vragen is miserabel.
Mijns inziens zou er gewoon een foldertje moeten zijn die je meekrijgt van je huisarts..
Nuttige links zijn:

www.mee.nl
www.ciz.nl
www.rechtopwmo.nl
www.mezzo.nl
www.regelhulp.nl
voor de friezen onder ons: www.fawaka.nu

Ook zijn er regionale mantelzorgmakelaars die (tegen betaling) hulp bieden bijj bijvoorbeeld het maken van bezwaarschriften tegen beslissingen van het WMO.
Die zet ik morgen even in de OP (niet je post, maar die in de wiki OP)! Dat is wel fijne informatie!
pi_86371903
Hier zijn jullie :@
Pfff als ik alles zo lees zouden artsen en andere hulpverleners een cursus luisteren moeten krijgen.

Hier is de WMO een ramp, een aantal dingen vallen onder de gemeente waar ik woon, maar andere dingen via een gemeente die samenwerkt met hier. Erg verwarrend en 2 totaal verschillende beleidsvormen. Vaak heb je al een grote stap genomen om hulp aan te vragen en dan krijg het kastje naar de muur effect en vaak heb je de energie niet om zo te gaan vechten voor iets dat je al moeite kost om het aan te vragen.
  maandag 13 september 2010 @ 10:04:32 #35
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86374080
en de kniebrace kan wederom terug :( en ik heb hem nog maar een kleine uur. (nu zullen er vast reacties komen dat ik hem gewoon langer moet proberen)

1. Hij knelt ontzettend dat het echt zeer doet (lang leve een opkomende spatader)
2. Ik ging net zo giga door mijn knie, en ik wil dat een brace dat tegenhoudt.

EN WAT KRIJG JE?! Juist, een slappe bandage :(

Morgen voor het eerst met Valys! Het zal mij benieuwen of alles goed komt.
pi_86375012
Succes met Valys :X

Slappe bandage gaat natuurlijk niet werken als een brace niet eens werkt.. logica mensen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 11:08:40 #37
13151 crew  Rewimo
pi_86375735
Een brace waarmee je door je knie gaat schiet niet op nee :{

Ik heb vanmiddag een afspraak met de chirurg die me heeft geopereerd aan mijn buik. Hopelijk weet ie nog iets te doen zodat ik weer (wat langer) kan zitten.
  maandag 13 september 2010 @ 11:14:56 #38
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86375912
@MarMar: geen goede ervaring met Valys?

@Rewimo: Succes vanmiddag!

En de gynaecoloog stuurt mij door naar het UMCG, hij weet het niet meer. Hij had gehoopt dat het UMCG nog wel een jaar of 10 zou duren, i.p.v. 1,5 jaar :X Dit kwam wel hard binnen zeg maar. De grote enge buikoperatie komt steeds dichterbij
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 11:32:59 #39
13151 crew  Rewimo
pi_86376421
manda-rijn, heb er misschien overheen gelezen maar om wat voor operatie gaat het?
  maandag 13 september 2010 @ 11:45:42 #40
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86376810
Ik heb de diagnose endometriose (naast EDS) sinds 2008. Het zit bij mij in een plek die ze moeilijk kunnen bereiken en moeilijk kunnen behandelen. Medicatie slaat iedere keer niet goed aan. Tijdens de kijkoperatie in 2008 hebben ze al geprobeerd veel haarden weg te halen, maar kon niet alles want dan zouden ze mijn darmen kunnen beschadigen en dat wilde hij liever doen met een grote buikoperatie in het UMCG door een gynaecoloog die gespecialiseerd is in endometriose.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 11:47:18 #41
13151 crew  Rewimo
pi_86376857
Oew, da's geen fijn vooruitzicht nee -O- Daar moet je inderdaad wel een goede chirurg voor hebben. Complimenten voor een arts die toegeeft dat hij zoiets beter niet zelf kan doen ^O^
  † In Memoriam † maandag 13 september 2010 @ 11:55:25 #42
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86377138
Sterkte!
pi_86379496
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:14 schreef manda-rijn het volgende:
@MarMar: geen goede ervaring met Valys?

Niet bepaald... of ze zijn veel te vroeg, of veel te laat (gemiddeld 30 tot 60 minuten, record is 3 uren...)
Dan komt er een taxibusje voorrijden met van die inklapbare stoeltjes die zonder beperking al niet lekker zitten, moet je je scootmobiel erin rijden en aangezien er dan geen ruimte meer is in het gangpad moet je van je scootmobiel naar een stoeltje zien te klauteren...
Ook heb ik een keer gehad dat we met 5 personen reisden en ze maar plek hadden voor 4...
Geen feest dus..

Mandarijn, jij succes met alles, heftig allemaal zeg!
Rewimo vanmiddag sterkte!

:*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 15:22:35 #44
13151 crew  Rewimo
pi_86383340
Ik ben weer terug van de chirurg. Blijkbaar hoort de pijn erbij en ik moet eind oktober weer terug met een volledig bloedbeeld :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 september 2010 @ 06:59:33 #45
13151 crew  Rewimo
pi_86410579
En nu heb ik ook nog bronchitis }:|
pi_86417265
Hebben jullie wel eens gehad dat een arts jouw waarheid verdraaide in een dossier?
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2010 @ 12:40:18 #47
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86417351
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:37 schreef Yoewie het volgende:
Hebben jullie wel eens gehad dat een arts jouw waarheid verdraaide in een dossier?
Daar moet ik nog even opwachten, want zo snel zijn ze doorgaans niet met het afleveren van het kopië! :Y)
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:34:04 #48
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86445977
Nou mijn eerste rit met Valys zit erop :X

Heen:
-kwartier te vroeg
-bijna vangrail geraakt
-kon ingang van het EMC niet vinden en heeft ons ordinair bij een tankstation eruit gedumpt.

Terug:
-20 minuten te laat
-gecombineerd met 3 andere mensen die naar Naaldwijk, Den Haag en Amsterdam moesten.
-Rijdt de taxichauffeur Naaldwijk voorbij en wil keren als we in Den Haag zijn (NO WAY!). Vrouw gaat verder met de tram.
-Uiteindelijk deden we 3 uren over een rit van 1 uur. Waarschijnlijk heb ik mijn eerste gratis rit van Valys al binnen.

Helaas mag ik volgende week weer naar het EMC, omdat het in mijn pols niet goed blijkt te zijn. Er luxeert te veel, en er kraakt te veel. Waarschijnlijk iets stuk in mijn pols. Volgende week foto's + CT + uitslag. Dan termijn plannen voor polsoperatie. Gelijk 2 in 1 operatie waarbij ze mijn hand aan 2 kanten open maken, nice maar niet heus.
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2010 @ 23:38:20 #49
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86446148
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:34 schreef manda-rijn het volgende:
Gelijk 2 in 1 operatie waarbij ze mijn hand aan 2 kanten open maken, nice maar niet heus.
Valys neemt wel blinden in dienst als chauffeur zo te lezen! Dat is wel nobel van ze! :')
Succes en sterkte!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 september 2010 @ 07:19:24 #50
13151 crew  Rewimo
pi_86449894
Fijne rit :')

Sterkte met je pols (en de volgende rit - wat een ellende zeg :{ )
pi_86451465
Herkenbaar die Valysellende...

Sterkte met je pols mandarijn!!

Ik moet vandaag naar de internist om 12.00, nav de ziekenhuisopname een maand geleden. Ben benieuwd wat eruit komt en wat hij nog wil gaan onderzoeken, een ding is zeker: ik doe nooit weer een gastroscopie zonder roesje!
Ik heb alvast een samenvatting gemaakt van mijn ziekenhuisdossier uit mijn jeugd... dat dossier is nooit doorgegeven van de ene aan de andere arts.
pi_86451598
even grrrrrrommen hier.

Ik heb, in het kader van revalidatie en mobilisatie, al 5 jaar een chronische machtiging voor fysiotherapie. Daar wordt altijd in aangegeven door de revalidatiearts, dat ik een aangeboren heupafwijking heb, waardoor er een afwijking in mijn motoriek en bewegingsapparaat is ontstaan.
Krijg ik afgelopen maandag een brief van de verzekeraar, dat ik niet in aanmerking kom voor deze vorm van fysiotherapie omdat ik geen diagnose uit bijlage 1 van de bladibladibla heb.

Gisteren met spoed naar de revalidatiearts, blijkt dat er in de laatste machtiging 1 woordje ontbreekt, namelijk "aangeboren". Nieuwe machtiging geschreven en nu maar weer afwachten of ik de fysiotherapie wel vergoed krijg.
Volgens de ziektekostenverzekeraar heb ik dus na 5 jaar fysiotherapie ineens die aangeboren afwijking niet meer, of ze hebben alle eerdere verwijzingen van de revalidatiearts kwijt gemaakt, niet gelezen.
Bleghhhh, bureaucratie.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_86451786
:X

Niet best hoeveel kostbare tijd verloren gaat door domme bureaucratie. Hopelijk fiksen ze het snel voor je!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 september 2010 @ 10:14:09 #54
13151 crew  Rewimo
pi_86452441
Die stomme regels ook altijd }:| Eén ontbrekend woordje en hup, in de prullenbak met je indicatie, belachelijk gewoon.
pi_86468942
Iemand misschien een reactie op mijn vraag?
pi_86469758
Vanwaar die vragen Yoewie? Heb je er zelf ervaring mee?
Ik heb wel ergens in een dossier 'plotselinge klachten" gelezen, terwijl dezelfde klachten al beschreven staan in dossiers vanaf mijn geboorte. Dat is imho best een ernstig geval van waarheid verdraaien.

Vandaag was een verademing. Ik had een afspraak nav de ziekenhuisopname een maand geleden; de internist wilde me terugzien.
De internist luisterde en kwam behalve dat het zinvol is om verder onderzoek te doen al is het maar om zeker te weten dat het niets ernstigs is, dat mijn medisch dossier een schip zonder kapitein is.
Hij vroeg zich ook af of de huisarts dit wel aankan en bood aan om zelf eens verder te kijken voor me.

Begin november gaan we los, de komende weken eerst nog "even" de zenuwblokkade en een ritje Nijmegen. De internist vond het ook een goed plan dat ik naar de sintmaarten kliniek ga, dé plek voor die klachten volgens hem.

Ik was een paar maanden geleden de hele medische mallemolen helemaal zat, maar dit geeft me toch wel weer wat frisse moed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 september 2010 @ 18:54:31 #57
13151 crew  Rewimo
pi_86469936
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:49 schreef MarMar het volgende:

Ik was een paar maanden geleden de hele medische mallemolen helemaal zat, maar dit geeft me toch wel weer wat frisse moed.
Dat klinkt goed, vind ik fijn voor je! Hopelijk kunnen ze nu weer een eindje verder helpen met deze afspraken.
pi_86483606
Marmar :* klinkt goed!
Jannuk wat een gedoe om 1 woordje :*

Hier vandaag na overleg de mirtazapine er af gehaald, doet niks voor de pijn en depressief ben ik nog steeds. Nu heb ik er, na onderzoek waar mede patienten (tarlov cystes) baat bij hebben, cymbalta gekregen. Nu las ik dat het wel samen kan met tramadol, maar wel opletten. Klopt dat ook, want ik wist bv niet dat tramadol ook iets met serotonine of zoiets stimuleerd.
De reden dat we alles aan het omzetten zijn is dat de cystes meer kracht op de zenuwen zetten en de pijn niet te houden is.
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 00:40:33 #59
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86484514
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:49 schreef MarMar het volgende:
dat mijn medisch dossier een schip zonder kapitein is.
Hij vroeg zich ook af of de huisarts dit wel aankan en bood aan om zelf eens verder te kijken voor me.
Ik ben de kapitein op eigen baggerschuit. ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 september 2010 @ 08:38:37 #60
13151 crew  Rewimo
pi_86487315
Kl*** Anitra, dat je zoveel meer last hebt. Ik hoop voor je dat de medicijnen aanslaan :*

Had ik al gezegd dat ik bronchitis haat? }:| Ik haat bronchitis! :(
pi_86487319
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:40 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik ben de kapitein op eigen baggerschuit. ;)
Hmhm, dat ging ik ook proberen, maar krijg als `patient´ maar eens voor elkaar dat je de juiste verwijzingen krijgt, zelfs al weet je het nog zo goed...

Al dat knokken kost veel te veel energie die ik niet echt over heb.
pi_86487424
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:07 schreef AnitraX het volgende:
Marmar :* klinkt goed!
Jannuk wat een gedoe om 1 woordje :*

Hier vandaag na overleg de mirtazapine er af gehaald, doet niks voor de pijn en depressief ben ik nog steeds. Nu heb ik er, na onderzoek waar mede patienten (tarlov cystes) baat bij hebben, cymbalta gekregen. Nu las ik dat het wel samen kan met tramadol, maar wel opletten. Klopt dat ook, want ik wist bv niet dat tramadol ook iets met serotonine of zoiets stimuleerd.
De reden dat we alles aan het omzetten zijn is dat de cystes meer kracht op de zenuwen zetten en de pijn niet te houden is.
Tramadol remt de heropname van serotonine. Serotonine is een neurotransmitter, oftewel een stofje die signalen overbrengt. Serotonine speelt als ik het goed heb met name een rol bij emotie, eetlust, slaap, seksuele activiteit.. Als het stofje niet heropgenomen wordt, blijft het in je bloed en wordt het serotoninelevel dus hoger. Daar zou je je theoretisch beter van moeten gaan voelen.

Aangezien cymbalta dat volgens mij ook doet, moet je inderdaad opletten met de dosis van beide.
Ik hoop dat het werkt voor je!!! :*
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 09:26:35 #63
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86488195
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:38 schreef MarMar het volgende:

[..]

Hmhm, dat ging ik ook proberen, maar krijg als `patient´ maar eens voor elkaar dat je de juiste verwijzingen krijgt, zelfs al weet je het nog zo goed...

Al dat knokken kost veel te veel energie die ik niet echt over heb.
Waarom krijg je die verwijzingen dan niet? Wie doet daar nou zo moeilijk over?
pi_86488410
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:26 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Waarom krijg je die verwijzingen dan niet? Wie doet daar nou zo moeilijk over?
De huisarts deed dat.
Het overstappen schijnt nog steeds niet geregeld te zijn.. belachelijk dat het meer dan twee weken moet duren om een dossier door te sturen van de ene naar de andere huisarts.
De huisarts was er in eerste instantie van overtuigd dat het `tussen de oren´ zat, heeft nooit de dossiers uit mijn kindertijd ingekeken en elke keer als ik na lang zeiken een verwijzing kreeg, kreeg ik uiteindelijk ook gelijk. Het heeft me alleen heel veel, teveel, tijd gekost al met al en steeds vechten om jezelf te bewijzen voordat je eens hulp krijgt is ronduit kut. (dat zullen meer hier herkennen ben ik bang)
Als de huisarts vervolgens bij een verwijsbrief als eerste noemt dat hij denkt dat het psychisch is, is zo'n arts meteen bevooroordeeld en moet je daar opnieuw de strijd aan gaan.
Het stomme is, zelfs nadat ik elke keer gelijk kreeg, hield de huisarts zijn standpunt vol.
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 09:46:37 #65
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86488686
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:36 schreef MarMar het volgende:

[..]

De huisarts deed dat.
Dan is overstappen een goed idee! Kan je meteen de niet ter zake doende onzin van de vorige huisarts eruit laten halen.
pi_86488739
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:46 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dan is overstappen een goed idee! Kan je meteen de niet ter zake doende onzin van de vorige huisarts eruit laten halen.
gmta ;)
  donderdag 16 september 2010 @ 12:10:34 #67
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86493372
Ook ik ben van plan te wisselen van huisarts.

Na een aantal eerdere rare dingen en fouten, kreeg ik vandaag die laatste druppel die mijn emmer deed overstromen.

Al langere tijd voel ik me hartstikke beroerd en na drie longontstekingen, bleef ik pijn op mijn borst houden en sloeg mijn hart regelmatig vanuit het niets op hol.
Na twee keer met spoed naar het ziekenhuis gestuurd te zijn voor wat onderzoekjes, waar niets uitgekomen is overigens, kreeg ik een doorverwijzing voor de cardioloog. Zeker gezien de hartproblemen in mijn familie maakte ik me inmiddels behoorlijk zorgen. Volgens de huisarts zou ze er direct werk van maken en zou ik binnen een week een uitnodiging van de cardioloog krijgen.
Na anderhalve week had ik nog niets gehoord, dus ik belde vanmorgen het ziekenhuis zelf maar.
Daar kreeg ik te horen dat ze gisteren (!) een doorverwijzing door hadden gekregen, waar zo weinig informatie opstond dat ze er niets mee konden. :{
Ik heb mijn huisarts dus gebeld om die verwijsbrief alsnog te krijgen, zodat ik zelf een afspraak kon maken. Na een hoop gezeur kon ik deze inderdaad komen halen. Ik ben nu echter bij mijn ouders (omgeving Utrecht) omdat ik hartstikke bang ben dat er iets mis gaat met mijn hart in mijn slaap ofzo, terwijl mijn huisarts in Elden (Arnhem) zit.
Ik heb dus vriendelijk gevraagd of de brief ook opgestuurd kon worden, zodat ik niet dat hele stuk met de trein hoefde te reizen, terwijl ik me al zo rottig voel. Dat was hoogst ongebruikelijk en de assistente 'had wel wat beters te doen'....

Ik heb zelf gebeld voor een afspraak bij mijn vertrouwde ziekenhuis, waar ik al een aantal jaren onder behandeling ben en daar kan ik gelukkig al vlot terecht :)
Nu is het wachten op de verwijsbrief....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 september 2010 @ 12:14:26 #68
13151 crew  Rewimo
pi_86493499
Heerlijk als mensen zo met je meedenken :')

Wat een onwil kom je toch tegen af en toe -O-
  donderdag 16 september 2010 @ 12:16:38 #69
112545 Muck
pi_86493561
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:14 schreef Rewimo het volgende:
Heerlijk als mensen zo met je meedenken :')

Wat een onwil kom je toch tegen af en toe -O-
Ja, fijn he? :')

Ik kwam overigens een paar maanden geleden bij dezelfde huisarts voor problemen met mijn gewrichten en dan met name mijn enkels. Ze heeft niet eens gekeken en me afgewimpeld naar de fysiotherapeut 'want ik zou wel zwakke banden hebben' :D

Binnenkort eens kijken of ik mijn oude huisarts uit mijn geboorteplaats weer terug kan krijgen :)
pi_86494252
Jemig Muck, wat herkenbaar die houding..
Beter maar overstappen inderdaad..

Ik heb ook een beetje het idee dat meespeelt dat huisartsen het zélf willen oplossen ofzo.. liever zeggen dat het `tussen de oren zit` dan toe te geven dat ze zelf niet bij machte zijn de diagnose te stellen..

De smoes dat ze wel wat anders te doen hebben of het druk hebben heb ik ook gehoord idd.. alsof wij niets beters te doen hebben dan overal op wachten..
  donderdag 16 september 2010 @ 12:50:38 #71
112545 Muck
pi_86494622
Dat idee heb ik ook weleens ja. Maar ja, specialisten zijn er toch niet voor niets?
En dat ze het druk hebben zal best, maar als je zo laat zo'n slechte verwijzing stuurt, zal hun drukke schema me echt aan mijn reet roesten :P
pi_86495138
Als ze het in 1 keer goed zouden doen, hadden ze het ook een stuk minder druk. Zo kan je het ook nog bekijken ;)
  donderdag 16 september 2010 @ 13:08:39 #73
112545 Muck
pi_86495172
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:07 schreef MarMar het volgende:
Als ze het in 1 keer goed zouden doen, hadden ze het ook een stuk minder druk. Zo kan je het ook nog bekijken ;)
Ja precies :D
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 18:47:10 #74
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86507147
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:36 schreef MarMar het volgende:

[..]

De huisarts deed dat.
Mijn oude huisarts deed daar ook zo moeilijk over. Daarom ben ik toen begonnen om mijn eigen kapitein te spelen. Ik verwees mezelf gewoon door. :')
pi_86525410
:* voor alle huisartsproblemen, hier vervloek ik hem soms maar dan ga ik praten en dan blijkt hij speciaal voor mij meer aan het leren is over pijnbestrijding :@ met andere woorden, het is vaak mijn eigen angst die mij tegenhoud om iets te bespreken. Ik vul zelf de antwoorden al in en ga uit van het ergste :@

Marmar dank je voor het antwoord op cymbalta vraag. Ik neem ze op verschillende tijden en dat gaat goed
pi_86528349
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 08:04 schreef AnitraX het volgende:
:* voor alle huisartsproblemen, hier vervloek ik hem soms maar dan ga ik praten en dan blijkt hij speciaal voor mij meer aan het leren is over pijnbestrijding :@ met andere woorden, het is vaak mijn eigen angst die mij tegenhoud om iets te bespreken. Ik vul zelf de antwoorden al in en ga uit van het ergste :@

Marmar dank je voor het antwoord op cymbalta vraag. Ik neem ze op verschillende tijden en dat gaat goed
Dan heb je een toffe huisarts en graag gedaan! :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 september 2010 @ 12:50:56 #77
13151 crew  Rewimo
pi_86532963
Beh, ik heb nu juist géén medicijnen gekregen want mijn bronchitis is van virale aard -O- Kan er volgens de HA nog wel een week of 2 van genieten :')

Ik slaap voor geen meter door al dat hoesten. Elke keer als ik net weer ingeslapen ben krijg ik weer een hoestbui.
pi_86570183
Beterschap Rewimo :* Hoestdrank geen optie?
Tramadol schijnt ook hoestonderdrukkend te werken O-)

Ik begin inmddels best zenuwachtig te worden voor de zenuwblokkade woensdag, gaat het werken of niet..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 september 2010 @ 15:22:44 #79
13151 crew  Rewimo
pi_86571425
Hoestdrank, zuigtabletten, laurierdropjes, check ;) Werkt allemaal maar tijdelijk natuurlijk. Tramadol heb ik niet, zou ik voor naar NL moeten en daar heb ik nu geen zin in.

Spannend hoor, ik hoop voor je dat het werkt!
pi_86598385
Codeine helpt ook, heb je ook niet denk ik?

Gisteren naar het afzwemmen van mijn zoontje geweest, het was helemaal super en leuk en hij heeft zijn A diploma. Maar vandaag, vannacht al was het hier prut. Word gek vd pijn. Hopelijk word het snel minder.
pi_86598500
Die pijn is klote Anitrax, maar gister neemt niemand je meer af.
Als we alles zouden laten omdat erna weer pijn komt houden we echt niets meer over :X
Ik weet ook vaak van te voren als ik iet ga ondernemen, al is het maar een keer uit eten ofzo, dat ik het de volgende dagen wel hard ga merken, maar de momenten die ik heb pak ik en neemt niemand me meer af!
pi_86598730
Das waar, heb gister ook enorm genoten. Maar het blijft prut dat je er nog dagen, soms weken last van heb.
pi_86598828
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:34 schreef AnitraX het volgende:
Codeine helpt ook, heb je ook niet denk ik?

Gisteren naar het afzwemmen van mijn zoontje geweest, het was helemaal super en leuk en hij heeft zijn A diploma. Maar vandaag, vannacht al was het hier prut. Word gek vd pijn. Hopelijk word het snel minder.
Sterkte

Kdoe met je mee, kheb gisteren tegen beter weten in een fiets gekocht en al 500 meter op gefietst. Knudde hier nu, maar ik geef niet op.

pi_86686651
Ben benieuwd hoeveel ik slaap vannacht.
De afgelopen dagen de diclo laten staan ivm bloedverdunnende werking, dat was niet echt tof.. de tolerantie voor de tramadol bouwt inmiddels ook op, het was dus echt tanden bijten..
Morgen 8.00 moet ik bij de dagopname zijn, ben dus smiddags lekker weer thuis.
Dan zal het de komende weken moeten blijken of de zenuwblokkade wat voor me doet... stress!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 september 2010 @ 20:35:32 #85
13151 crew  Rewimo
pi_86687638
Anitra, wat fijn dat hij zijn diploma heeft en dat je erbij kon zijn, je zult wel hartstikke trots zijn! *)

Dat je iets leuks moet bekopen met pijn naderhand ken ik ook ja :{ Toch moet je het er soms voor overhebben, vind ik. Je bent vaak al zo beperkt in wat je kunt doen. Dus dan maar een lading pijnstillers extra en gaan met die banaan ;)

Sterkte morgen MarMar! :*
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2010 @ 21:06:19 #86
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86688886
Sterkte Marmar!
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:02:31 #87
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86691508
Sterkte MarMar!

(en ook met de verpleging van de dagopname, daar werken mij toch een partij horken)
pi_86702534
Sterkte MarMar! :*
pi_86705831
Dank jullie :*

De behandeling zelf viel me alles mee, kreeg zes naalden ingeprikt, dus op zes plekken blokkades.
De verpleging was ook super dit keer Manda-rijn ;) misschien was je net op de verkeerde dag? Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met verplegend personeel hier.

Moest nog wel even lachen, een man zei dattie anderhalf uur niet mag lopen toen hij net uit de OK kwam, ik was toen net al in de kleren en terug in de rolstoel en floepte eruit "Goh, dat heeft de dokter niet tegen mij gezegd"

Het plaatsen van de naalden vond ik wel vervelend, het heen en weer schuiven om het precies op de goede plek te krijgen ook, maar dat duurde maar zo kort.. was prima te overleven.
De stroomschokjes zelf heb ik niets meer van gevoeld dan een licht tintelend gevoel en ik heb nu ook wel echt het idee dat stukken verdoofd zijn. Verder ben ik best dizzy nu en wat de controle kwijt over mn benen voor zover ik dat al had, maar het is imho beslist geen ingreep om bang voor te zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 september 2010 @ 12:28:12 #90
13151 crew  Rewimo
pi_86706875
Fijn dat het je meegevallen is ^O^ En nu maar hopen dat het veel effect heeft :)
pi_86708224
* Glacier duimt ook heel hard! :*
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 17:36:40 #92
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86718246
Ik hoop dat het geholpen heeft. Wanneer weet je dat?
  woensdag 22 september 2010 @ 17:46:45 #93
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86718640
dan heb je mazzel bij de verpleging gehad (andere afdelingen, incl shortstay is prima trouwens). Bij mij deden ze erg stom en duwden ze mij terug in bed terwijl daar nog een verbandschaar lag etc. :X Knipten ze de drukverband van mijn romp en dat hoopje van paar honderd gram bleef kleven aan mijn operatiewond omdat zij het niet gingen vast houden. En ik mocht niet jammeren :D

Heeft er trouwens iemand ervaring met CT-scans en polsen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 september 2010 @ 17:49:10 #94
13151 crew  Rewimo
pi_86718739
Wat wil je precies weten, manda-rijn?
pi_86719270
@ de Kardinaal: volgens de arts moet dat de komende dagen een beetje duidelijk worden.
Ik heb een paar uren geslapen inmiddels, de dizzyness is wat minder nu en het lijkt toch echt alsof bepaalde delen gevoelloos zijn, ik heb nog geen pijnstiller gehad (die mag ik wel gewoon nu als het nodig is.
Het is vanaf de heup tot aan de 6e wervel van onder ofzo afwisselend gevoelloos lijkt het, dus niet 1 groot verdoofd gebied. Als ik er niet op let voel ik niet echt een verschil met gewone stukken, maar geen idee of dat nog anders wordt.

De naweeën vallen me tot nu toe net als de behandeling zelf erg mee, dus als het niet optimaal gaat werken ga ik iets minder balen dan ik dacht omdat ze van mij best nog es mogen prikken om te kijken of het dan wel lukt.

@ Manda-rijn: eigenlijk hoop ik dat jij net pech hebt gehad :*
Drachten staat juist heel goed bekend wat verplegend personeel betreft, maar wat jij beschrijft is wel heel erg :X Helaas heb je overal horken rondlopen blijkbaar!
  woensdag 22 september 2010 @ 18:37:05 #96
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86720563
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:49 schreef Rewimo het volgende:
Wat wil je precies weten, manda-rijn?
Krijg je ook een spuit met contrastvloeistof in het gewricht gespoten? Of infuus? Of helemaal niks?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 september 2010 @ 18:54:12 #97
13151 crew  Rewimo
pi_86721235
Volgens mij niets bij een pols. Maar helemaal zeker weet ik het niet.
pi_86738201
* MarMar begint voorzichtig in een jubelstemming te komen...

Of gewoon emodoos als ik ben zit ik de hele ochtend al met tranen in mijn ogen... van geluk.
Zo weinig pijn!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 september 2010 @ 08:37:06 #99
13151 crew  Rewimo
pi_86738366
Joh, wat heerlijk! *O*
pi_86779366
Dat is super MarMar!!! *O* :*
  vrijdag 24 september 2010 @ 23:46:58 #101
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86813544
wat goed MarMar!

2e rit met Valys achter de rug. Wederom konden ze de hoofdingang niet vinden en werden we in de parkeergarage gedropt :P Terug weg moest de chauffeur pissen en dropte ons bij de tankstation zonder iets te zeggen (om gelukkig vervolgens wél terug te komen).

CT scan viel mee. Wel enorm pijnlijk omdat ik in een superman houding op de plank moest liggen, terwijl ik nog last heb van de frozen shoulder. Geen afwijkingen op CT. Wel paar kleine afwijkinkjes op röntgen, maar die veroorzaken niet mijn klachten. Daar heb ik een cyste in zitten en is mijn ellepijp te kort vergeleken met andere arm. Kon gelijk door voor preop en sta nu op de operatie wachtlijst.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 september 2010 @ 09:06:27 #102
13151 crew  Rewimo
pi_86819517
En wat gaan ze doen bij die operatie, manda-rijn?
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:51:19 #103
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86820174
Ze gaan een pees uit mijn onderarm halen en een gat boten in mijn ellepijp en spaakbeen en dan die pees erdoor leggen. Datzelfde procedure gaan ze ook doen met wat handwortelbeentjes, voor zover ik het begreep.

De operatie duurt zo'n 2,5-3 uur en is dus niet echt makkelijk in te plannen. Ik verwacht over >6 mnd aan de beurt te zijn (ik hoop zo dat ik in de zomer gipsvrij ben!)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 september 2010 @ 10:41:22 #104
13151 crew  Rewimo
pi_86821011
Dat klinkt heftig :{ Lijkt me geen lolletje.
  † In Memoriam † zaterdag 25 september 2010 @ 10:51:38 #105
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86821209
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:51 schreef manda-rijn het volgende:
Ze gaan een pees uit mijn onderarm halen en een gat boten in mijn ellepijp en spaakbeen en dan die pees erdoor leggen. Datzelfde procedure gaan ze ook doen met wat handwortelbeentjes, voor zover ik het begreep.

De operatie duurt zo'n 2,5-3 uur en is dus niet echt makkelijk in te plannen. Ik verwacht over >6 mnd aan de beurt te zijn (ik hoop zo dat ik in de zomer gipsvrij ben!)
Dat klinkt als een hoop gedoe! Sterkte!
pi_86822336
Heftig inderdaad! Sterkte manda-rijn en hopelijk ben je een beetje op tijd aan de beurt!
pi_86823285
Dat is heftig manda-rijn. Hoop dat je snel aan de beurt ben :*
pi_86849096
3 weken geleden hebben artsen een opgezette talgklier weggesneden uit mijn nek.
Voor de eerste keer in mijn leven dat ik in het ziekenhuis moest zijn voor medische "hulp".

Plaatselijke verdoving met 4 pittige prikken gekregen, en het had een neven effect. Iets wat ik zeker kon waarderen *O* Deed me aan hele andere dingen denken ( housefeesten enzo, zonder de kleuren ).

Na kwartiertje zaten de hechtingen erin , en liep ik vrolijk weer naar mijn werk toe. Verder geen complicaties.
Toch in het ziekenhuis wat vorig jaar nog het slechtste ziekenhuis van Nederland was.

Ook bij het verwijderen van de hechtingen (later dan gepland ivm eerdere afspraak en toen verkeersongeval in de stad, de hele ER stond op stelten ) geen problemen, het was allemaal nieuw, maar niets aan het handje :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 september 2010 @ 09:07:06 #109
13151 crew  Rewimo
pi_86852717
Mooi dat je eerste ervaring een goede was, Monopoly :)
pi_86889456
Monopoly fijn dat je ervaring zo goed was!

Hier 28 oktober weer naar de neuroloog, ik wil een MRI om te weten hoe die cystes nu zitten.
Zijn hier mensen met ervaring van een medicijnpomp die in het lichaam geplaatst is? Paar jaar geleden heb ik samen met het pijnteam nee gezegd. Hun vonden mij te jong en het schijnt moeilijk te zijn met reizen ( wij willen soms nog wel eens concerten bezoeken in het buitenland.)
Ik zou graag de voor en nadelen willen weten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 september 2010 @ 08:27:54 #111
13151 crew  Rewimo
pi_86889518
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat dat wel iets voor je zou kunnen zijn, Anitra. Verder geen idee wat de praktische kant is van zo'n pomp.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 september 2010 @ 13:26:27 #112
13151 crew  Rewimo
pi_86977793
Ik heb net (eindelijk) mijn endocrinoloog gesproken. HIj adviseert me nu paracetamol/codeïnezetpillen. Wat op zich logisch is, want ik neem door mijn maagverkleining normale pillen niet goed./voldoende op. Daarbij nog iets dat metronidazol heet en overmatige bacteriegroei in mijn darm tegen moet gaan. Hopelijk doet dat wat.
pi_86988278
Ik hoop het ook voor je, je begint er direct mee neem ik aan?
Succes!

Anitrax, moeilijke beslissing lijkt me.. niet iets wat je even probeert zoals een pil.
Goed de voors en tegens tegen elkaar afwegen lijkt me.. maar ik kan je er verder geen gericht advies over geven. Veel sterkte met die overweging :*

Ondertussen ben ik nog steeds pilvrij, een week inmiddels.
De pijn die over is kan ik goed aan, ben natuurlijk ook wel wat gewend inmiddels ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 september 2010 @ 17:47:46 #114
13151 crew  Rewimo
pi_86988396
Wat goed dat het werkt, MarMar ^O^

Ik moet een afspraak met de huisarts regelen om die medicijnen te krijgen, maar misschien rij ik er morgen wel gewoon even langs om te overleggen of ik niet gewoon een recept kan krijgen.
pi_87009037
MarMar wat goed!!! En Thanks :* het is idd een heftige beslissing. Maar er word vooruitgang geboekt internationaal om tarlov cyste als ziekte te erkennen zodat er geld vrij gaat komen voor onderzoek. Omdat het in 1948 bij een autopsie door Dr Tarlov ontdekt werd is het niet als ziekte erkent, het beestje heeft alleen een naam gekregen. Het zal nog heel wat jaren duren, maar het is een begin!

Rewimo hopelijk heb je de medicijnen snel!
  donderdag 30 september 2010 @ 19:58:59 #116
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_87034451
Morgen naar de orthopeed met mijn kniebrace. Gebed zonder eind krijgt hopelijk morgen wel een eind! (zal wel niet)

Ik ga ook aanvullend onderzoek eisen. Er is zelfs nog geen röntgenfoto's gemaakt van mijn knie of iets dergelijks. Maandag gaat de fysio mijn heup onderzoeken om te zien hoe die beweegt, want ik kan mijn knie voor geen mogelijkheid recht draaien. Leuk dat ze eerst een brace voorschrijven (en je dan een bandage krijgt) en niet eens goed kijken wat het probleem veroorzaakt.

Ik liep net bij de deurpost omhoog en luxeerde mijn sleutelbeen en die krijg ik niet meer terug :X Geen zin om de dokterswacht te bellen, het duurt daar allemaal zo ontzettend lang. Als mijn sleutelbeen morgen nog niet op zijn plek zit kan de orthopeed dat gelijk doen

Vandaag weer 2 sollicitaties verstuurd. Hopelijk deze keer geen afwijzing wegens te weinig werkervaring of lichamelijk mankement
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 september 2010 @ 22:42:21 #117
13151 crew  Rewimo
pi_87043104
Auw, dat klinkt pijnlijk, dat sleutelbeen -O- Sterkte morgen!
pi_87043662
Auw manda-rijn! Hopelijk word het goed onderzocht nu!

Hier nieuwe AD nu cymbalta er af is, nu paroxetine, wel zelfde soort werking als cymbalta, maar een stuk lagere dosis. Mocht ik een koortsaanval of hoofdpijn weer krijgen dan gelijk weer stoppen en weer praten over volgende stap. Vandaag enorme jankdag gehad, vooral omdat ik zo moe ben en slapen nooit langer duurt dan 1 uurtje. Ben helemaal op en 28 oktober is nog zo ver weg. Daarbij veel zorgen om mijn dochter die onderuit blijft gaan, zij kan 13 oktober naar neuroloog.
(Sorry voor de klaagpost :@ het is allemaal even iets teveel )
pi_87044539
Heftig allemaal weer :(
Manda-rijn sterkte, ik hoop dat je er vannacht niet teveel last van hebt :*

AnitraX godsamme zeg, je hebt alle recht om es te klagen! Niet te streng voor jezelf zijn en ontzettend rot voor je dochter en haar ouders! Ook daarmee sterkte.

Ik had vandaag ook een jankdag..
Waarom dat is kan je hier lezen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:30:55 #120
13151 crew  Rewimo
pi_87049634
Anitra, balen dat je zo slecht slaapt zeg, daar ga je ook kapot aan -O-

En wat is er met je dochter? Ik schrik ervan!
pi_87067064
:*:*
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:40:05 #122
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_87070357
@Anitra: moge het snel 28 oktober zijn!

@MarMar: ik krijg echt de neiging om de hele avond met mijn rolstoel de hele avond de DA in en uit te rollen om meneer S. te pesten.

Sleutelbeen schoot vannacht gelukkig terug!
Orthopeed vond het onzin waarom bedrijf O. mij naar hem toe stuurde. Ze konden hem ook telefonisch bereiken en deze bandage vond hij ook belachelijk. Tja.... dat vond ik ook. Nu heeft hij een nieuwe aanvraag geschreven met specifiek erbij dat ik een brace moet krijgen met scharnieren.

Verder bij radiologie al mijn foto's en scans opgevraagd. Zo kom je nog eens achter wat dingen!

-Mijn rug loopt niet keurig recht, wat ik zelf al dacht, maar de revalidatiearts destijds vond niks afwijkends.
-Ik blijk 6 cystes in mijn borst te hebben ipv 4 wat de chirurg zei.
-Het beeld van de gynaecoloog zag er niet goed uit, veel endometriosehaarden
-Ik blijk ook osteoporose in mijn linkerpols te hebben. En waarom verteld niemand dat? Kan nog wel eens heel leuk worden (maar niet heus), broze botten in combinatie met de luxaties
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:06:18 #123
13151 crew  Rewimo
pi_87113510
Fijne opsomming, manda-rijn :')

Wat gaan ze nu doen?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:27:39 #124
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_87330634
Afgelopen dinsdag bloed laten prikken en dinsdag weer terug naar mijn huisarts. Ik moest hem nog voorkauwen waarom ik nu bloed wilde gaan prikken, dan hebben we namelijk de uitslag er dinsdag gelijk bij. Even verder kijken dan je neus lang is, dokter :D .

Verder een :X wat betreft artsen die 'vergeten' dingen te doen. Ik moet een uitnodiging krijgen van het UMCG voor de gynaecoloog. Mijn gynaecoloog hier zou een verwijsbrief maken en dat zou hij diezelfde week (van 13 sept). of die week erna doen. Paar weken later heb ik nog geen reactie van UMCG. UMCG bellen, ziekenhuis hier bellen. Blijkt die arts helemaal nog geen verwijsbrief te hebben gemaakt :( . Zit ik dus al 4 werkweken voor jan lul te wachten en de pijn wordt steeds heviger. (Als in, ik word wakker van de pijn terwijl ik met een luxatie rustig door blijf slapen)

En blijkbaar val ik nu onder de fertiliteitspoli in het UMCG. Dat was wel even slikken en een vraagteken. Gewoon op een poli voor onvruchtbaarheid en niet meer op een 'gewone' gynaecologiepoli. Terwijl ik niet eens weet of ik überhaupt kinderen wil (ze zijn wel ontzettend leuk, maar ik wil niet dat ze ook EDS krijgen).

Het EMC wilde mij de brief niet geven die de plastisch chirurg aan mijn huisarts heeft geschreven. Zij mogen niet zomaar brieven aan patiënten geven. Terwijl patiënten wel het recht hebben om hun dossier in te kijken/op te vragen en dan ook zo bij de brief kunnen? :? Nou ja stuur dan zelf die brief lekker naar de artsen die hem ook willen hebben, als zij zo nodig meer werk willen verrichten.

En moet even blij zijn. Na 22 afwijzingen met sollicitaties heb ik dan eindelijk in november een kennismakingsgesprek/sollicitatiegesprek!
pi_87456781
Klinkt heftig allemaal Manda-rijn, weet je inmiddels al meer over wanneer je er terecht kan?

En heel veel succes 22 november!

Tijd vliegt.. morgen ben ik al aan de beurt in de Sintmaartenskliniek in Nijmegen.

IK BEN HEUS NIET ZENUWACHTIG!

alleen maar een beetje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:48:21 #126
13151 crew  Rewimo
pi_87457511
Manda-rijn, alvast heel veel succes met je sollicitatie! Wat een gekloot met die verwijzing zeg }:|

MarMar, succes morgen!

Ik had hier ook weer een gezellig kastje-muur-verhaal. In overleg met de NL endocrinoloog zou ik andere pijnstillers krijgen: paracetamol-codeïne in zetpilvorm. Prima, ik naar de (Duitse) huisarts, geen probleem, assistente schrijft recept uit, en ik naar de apotheek. Apotheek heeft ze niet maar bestelt ze en heeft ze dan 's middags. Zoonlief (9) is echt lief O+ en fietst naar de apotheek voor me om ze te halen.

's Avonds wil ik een zetpil nemen, kijk op het doosje: is alleen paracetamol. Daar heb ik niks aan dus ik maak het doosje niet eens open. Apotheek is natuurlijk niet open in het weekend dus geen kans om aan de nieuwe medicijnen te wennen. En ik moest gisteren voor het eerst werken (= 4 uur zitten inclusief autorijden). Gistermorgen dus op een hol naar de apotheek. Daar zochten ze het recept op en bleek dat het recept verkeerd was. Paracetamol ingeleverd en apotheekmevrouw ging opzoeken of ze die andere kon leveren. Kon ze zo snel niet vinden en ik moest naar mijn werk, dus afgesproken dat ze mijn man zou bellen.

Man ingeseind dat de apotheek zou bellen. Zelf toch nog maar een keer Ibuprofen genomen en naar het werk. Man belt dat de apotheek de zetpillen wel kan leveren maar niet zonder een nieuw recept van de huisarts. Hij moet zelf ook weg dus dat kan pas later.

Eenmaal thuis realiseer ik me dat de huisarts er deze week niet is :')

Wat nu? Ik wil mijn medicijnen toch wel graag hebben. Ik bel eerst een NL apotheek om te vragen of ik een recept nodig heb voor de zetpillen. Ja dus. Wat nu? Ik besluit om mijn NL arts te bellen. Ik leg de situatie uit en de assistente overlegt met hem. Ze zegt dat ze een recept gaat faxen naar de apotheek in Boxmeer _O_

Vanmorgen de apotheek gebeld of het recept er is en of ik de medicijnen kan halen. Recept is er, maar ze hebben niet de volledige hoeveelheid. Gelukkig wel genoeg voor de komende tijd tot de huisarts er weer is. Dus maar een extra ritje Boxmeer gemaakt, en nu eindelijk de goede zetpillen. Nu maar hopen dat ik er goed op reageer want morgen moet ik dus weer 2 uur autorijden. En het is ook wel handig om niet al te suf te zijn tijdens het inwerken bij een nieuwe baan :+
pi_87459241
Jemig wat een gedoe!!!! Hopelijk helpt dan in elk geval wel, dan is het nog ergens goed voor :')

Ik heb ook even gedoe :') had voor morgen vervoer geregeld, maar diegene kan niet.
Dus ik boek een Valysrit online.. krijg ik een telefoontje dat het toch echt niet de bedoeling is dat Valys gebruikt wordt voor ritten naar ziekenhuizen.. NARGH....

Nu verzekering gebeld, die zegt dat ik het kan declareren als ik bij de aanvraag een WMOverklaring voor scootmobiel en rolstoel opstuur, gelukkig heb ik die! Maar moet wel even met terugwerkende kracht.. dus ehm *regel regel regel* enzo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:42:42 #128
13151 crew  Rewimo
pi_87459435
Dat krijg je niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen :') Heerlijk hoor, dit soort dingen -O-
pi_87460145
Ja fijn.. en heel eigenlijk wil ik dat van de verzekering ook wel zwart op wit hebben voordat ik een ritje van een paarhonderd bestel.. dus toch maar even lieve vrienden langsbellen of niet iemand per ongeluk toevallig tijd heeft morgen.
pi_87476230
Lang leve lieve vrienden :) geen dure taxirit morgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 oktober 2010 @ 07:47:46 #131
13151 crew  Rewimo
pi_87485074
Succes vandaag, MarMar! Fijn dat je toch iemand hebt gevonden om je te brengen :)

Vergeet je ID niet, die heb je nodig bij het inschrijven
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:25:34 #132
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_87489512
Ik gebruik valys wel naar het ziekenhuis en ik krijg geen gedonder :?

Mar, als je weer eens met vervoersnood zit, mag je mij ook vragen :Y Het kan zijn dat ik dan vrij ben
Succes vandaag!

Wat een gedoe met het recept, Rewimo!

Hier is de verwijsbrief nog steeds niet geschreven :(
En mijn huisarts neemt mij niet serieus wat betreft botontkalking (ivm mijn leeftijd, terwijl mijn vader op zijn 30ste al osteoporose had en bij EDS3 is bekend dat er een verminderde botmineraaldichtheid kan zijn). Ik laat het denk ik zo, mocht het verkeerd gaan bij de operatie, dan heeft mijn huisarts een probleem :P
  † In Memoriam † woensdag 13 oktober 2010 @ 13:11:28 #133
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87492653
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:25 schreef manda-rijn het volgende:
Ik gebruik valys wel naar het ziekenhuis en ik krijg geen gedonder :?

Mar, als je weer eens met vervoersnood zit, mag je mij ook vragen :Y Het kan zijn dat ik dan vrij ben
Succes vandaag!

Wat een gedoe met het recept, Rewimo!

Hier is de verwijsbrief nog steeds niet geschreven :(
En mijn huisarts neemt mij niet serieus wat betreft botontkalking (ivm mijn leeftijd, terwijl mijn vader op zijn 30ste al osteoporose had en bij EDS3 is bekend dat er een verminderde botmineraaldichtheid kan zijn). Ik laat het denk ik zo, mocht het verkeerd gaan bij de operatie, dan heeft mijn huisarts een probleem :P
Valys is toch landelijk? Wat is het CVV dan weer (OV taxi met zones ofzoiets)?

Je huisarts kan toch een scan van je botjes aanvragen? Die heb ik ook gehad vanwege chronisch vitamine D gebrek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 oktober 2010 @ 13:24:13 #134
13151 crew  Rewimo
pi_87493109
Ik heb ook een botscan gehad, heb ook verhoogd risico vanwege mijn WLS-operatie. Onderzoek is een kwestie van een poosje stilliggen ;)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:44:04 #135
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_87498307
die botscan wil hij dus niet aanvragen. Hij weet het niet meer zegt hij (word dan geen arts...).
Uit bloedonderzoek kwamen geen bijzonderheden. Alleen de fosfaat en eGFR waren verhoogd. Meneer weet niet of de fosfaat kan schommelen in het bloed en een verhoogd eGFR was volgens hem juist goed (dat zou nog best kunnen ook).
pi_87512074
* MarMar is nog niet zoveel wijzer.

Het struikelblok was wederom de verwijsbrief (nog van mijn vorige huisarts)
Gelukkig had ik stukjes uit het dossier van het ziekenhuis waar ik als kiddo was mee en kon ik zo wat foto's afdwingen van de ruggegraat.. waar ik nog over gebeld wordt... (lees: waar ik een keer of tig over ga bellen tot ik antwoord heb)
Wat de heupen betreft kunnen ze niets voor me doen. "Echt significante verkalking is nog niet zichtbaar" ehmm, hoe moet dat me geruststellen :')
Bursitis opereren ze liever niet ivm nadelige gevolgen van zo'n operatie op het weefsel. Toen ik vroeg wat ik er dan mee moet en of die verkalking dan wel significant gaat worden als die ontstekingen zo blijven kreeg ik niet echt een heel duidelijk antwoord. Na de derde keer vragen een antwoord als "Dat zou kunnen ja"

Hij wilde me gaan uitleggen dat hij geen wonderen voor me kan verrichten en ik moest uitleggen dat ik daar ook helemaal niet voor kwam, maar dat ik gewoon wil dat 1 arts/kliniek naar het geheel kijkt en niet naar alleen de knieën of alléén naar de heupen of alléén de rug...
Meneer wilde eerst ook nog alleen een foto van de onderste vier wervels van de rug maken.. alsof je dan een scoliose goed kan zien :') maar goed.. dat is gefikst al moest ik er wel boos voor worden en een brief uit 1977 voor laten zien..

Dus nu foto's maar even afwachten en dan maar eens diep nadenken.. ik denk dat ik toch de internist vanaf november maar eens nieuwe verwijsbrieven vraag..
Als het wat bezonken is schrijf ik een brief en duw ik er wat stukjes uit mijn dossier bij.
  † In Memoriam † woensdag 13 oktober 2010 @ 22:17:30 #137
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87514552
Bij mij hadden ze gewoon geprikt op vitamine D en die was nogal laag. Meegenomen naar de internist, opnieuw geprikt en een botscan gehad. Zoveel werk was dat niet. (Maar ja ik had vlak van te voren ook wat gebroken dus misschien deden ze het daarom zo snel.)
pi_87721938
Hier een copy past van een blog van mij...

Tot 25 Oktober zouden we nog 3.5 uren in de twee weken huishoudelijke hulp hebben en dan, zo was besloten vanuit het WMO, kon mijn man het wel weer zelf. Natuurlijk hebben we, met goede hulp, een bezwaar ingediend tegen dit besluit.

Het besluit was gemaakt omdat mijn man alleen gebruikelijke hulp zou verlenen. Dat wil zeggen; wat je als vader in een éénouder gezin ook zou moeten. Een huishouden runnen, boodschappen doen, kinderen verzorgen, eten koken.. dat soort dingen valt allemaal onder gebruikelijke zorg.

Het SCIO onderzoekt de situatie achter de aanvragen voor de gemeente en het SCIO concludeerde dat van overbelasting geen sprake was. Ook concludeerde het SCIO dat ik in mijn persoonlijke verzorging geheel zelfstandig zou zijn.

Daar liep het dus mis..
Hulp met persoonlijke verzorging van een volwassene is namelijk géén gebruikelijke zorg, als een partner/familielid/vriend díe zorg verleent is hij of zij officieel een mantelzorger. Dan heeft diegene bijvoorbeeld ook recht op het mantelzorgcomplimentje; oftewel een leuk bedrag van 250 euro per jaar.

De indicatie hiervoor moet worden afgegeven door het CIZ, een zelfde soort indicatieorgaan als het SCIO alleen zo blijkt, met net iets meer bevoegdheden.
Bij gemeentes die het CIZ inhuren, hoef je niets meer te doen om als mantelzorger erkend te worden nadat je een voorziening via het WMO aangevraagd en gekregen hebt.
Nu moest ik zelf de aanvraag bij het CIZ doen. Gelukkig weet ik dat nu, maar ik had het graag eerder geweten.

Inmiddels is die indicatie van het CIZ er en is mijn man dus officieel erkend als mantelzorger. Ik heb een indicatie voor verpleegzorg uit het AWBZ, met een notitie dat mijn man deze zorg verleent. (Denk aan hulp bij aankleden, douchen etc.)

Met dat feit wordt de hele zaak anders en staat ook vast dat mijn man niet alleen maar gebruikelijke zorg verleent.

Vanmiddag konden we terecht bij het gemeentehuis voor een hoorzitting. Hier hadden we de gelegenheid het bezwaarschrift verder toe te lichten. Naast de wethouder waren het hoofd van sociale zaken en degene die het bezwaarschrift behandelt aanwezig.
X was met mij mee ter ondersteuning.

Ze waren het eens dat deze indicatie vanuit het CIZ de zaak heel anders maakt. Ook vonden ze het raar dat over de persoonlijke verzorging niets genoemd stond in de rapporten van het SCIO. Daar stond namelijk in dat ik volledig zelfstandig was in de persoonlijke verzorging. Heel iets anders dan we in de gesprekken met de SCIO-arts aangegeven hadden.

Het gesprek verliep naar ons gevoel goed, er werd geluisterd, genoteerd. X had nog een kanttekening die niet alleen over mij ging, maar over het verstrekken van informatie bij beschikkingen. Zo heb ik bijvoorbeeld pas inzage gekregen in het rapport van het SCIO nadat het bezwaarschrift was ingediend. Eigenlijk zou je bij elke beschikking gelijk een rapportage bijgesloten moeten krijgen.
Was dat gebeurd, dan hadden we meteen kunnen weerleggen dat ik niet geheel zelfstandig ben in de persoonlijke verzorging.

Het besluit wordt herzien, wat daar uitkomt is nog afwachten.
Wat wel toegezegd is en waar ik alvast heel blij mee ben, is dat de voorziening niet stopt per 25 Oktober, maar doorloopt zolang het defenitieve besluit nog niet genomen is.

Ook werd nog even meegedeeld door de wethouder dat de SCIO-arts waar ik zoveel problemen mee had, niet meer werkzaam is bij het SCIO.

Het heeft lang geduurd, veel tijd en vooral moeite gekost, maar het gevoel dat er dan uiteindelijk toch geluisterd wordt maakt heel veel goed.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het nu wel goed gaat komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MarMar op 19-10-2010 18:59:45 ]
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:05:34 #139
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87722144
Hier hebben we nooit problemen gehad met de hulp in de huishouding. Wat telt eigenlijk om alles mantelzorger in aanmerking te komen? Van dat hele CIZ heb ik nog nooit gehoord.
pi_87722506
Wat hulp in de huishouding betreft was het hier eerst "van mensen van uw leeftijd verwachten we dat u het regelt met vrienden en familie" en daarna "uw man behoort in staat te zijn het huishouden in zijn eentje te voeren" want dat zou gebruikelijke zorg zijn.

Persoonlijke verzorging verlenen, dus helpen met douchen, aankleden, in en uit bed komen, medicatie toedienen etc. valt onder mantelzorg. Boodschappen doen, huishouden doen en eten koken voor een gezinslid, al deed deze dat voorheen en heb je een fulltime baan, valt dus onder gebruikelijke zorg.

Bij het CIZ kan je een aanvraag indienen voor zorg via het AWBZ op deze link
Die zorg hoef je dan niet per sé te krijgen via het AWBZ, maar je hebt die indicatie nodig voordat bijvoorbeeld je partner officieel mantelzorger is. Die indicatie gaat automatisch naar de SVB en die neemt dan weer contact met je op voor dat mantelzorgcomplimentje.

Ook geeft het je recht op die pleegzorg uit het AWBZ per direct als je mantelzorger het niet meer kan of wil doen.
Je kan zelfs een PGB aanvragen voor die zorg en daarvoor je partner in dienst nemen. (wel pas weer vanaf januari denk ik, PGBpotjes zijn bijna overal leeg.)

Overigens ken ik inmiddels het hele WMO beleid ook uit mijn hoofd van deze gemeente :')
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:26:47 #141
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87722940
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:15 schreef MarMar het volgende:
Wat hulp in de huishouding betreft was het hier eerst "van mensen van uw leeftijd verwachten we dat u het regelt met vrienden en familie" en daarna "uw man behoort in staat te zijn het huishouden in zijn eentje te voeren" want dat zou gebruikelijke zorg zijn.

Persoonlijke verzorging verlenen, dus helpen met douchen, aankleden, in en uit bed komen, medicatie toedienen etc. valt onder mantelzorg. Boodschappen doen, huishouden doen en eten koken voor een gezinslid, al deed deze dat voorheen en heb je een fulltime baan, valt dus onder gebruikelijke zorg.

Bij het CIZ kan je een aanvraag indienen voor zorg via het AWBZ op deze link
Die zorg hoef je dan niet per sé te krijgen via het AWBZ, maar je hebt die indicatie nodig voordat bijvoorbeeld je partner officieel mantelzorger is. Die indicatie gaat automatisch naar de SVB en die neemt dan weer contact met je op voor dat mantelzorgcomplimentje.

Ook geeft het je recht op die pleegzorg uit het AWBZ per direct als je mantelzorger het niet meer kan of wil doen.
Je kan zelfs een PGB aanvragen voor die zorg en daarvoor je partner in dienst nemen. (wel pas weer vanaf januari denk ik, PGBpotjes zijn bijna overal leeg.)

Overigens ken ik inmiddels het hele WMO beleid ook uit mijn hoofd van deze gemeente :')
Bedankt! Ik zal het eens een keer proberen. Nee, heb je, ja...
pi_87952679
3 onderzoeken te gaan de komende 2 weken, joechei..
pi_87952815
Ervaring met medische hulpverlening:

http://www.nu.nl/binnenla(...)rug-weggestuurd.html
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_87957548
:X
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:54:00 #145
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88003732
Naar even zoeken heb ik wel een fijne huisarts gevonden. Voor alles inmiddels wel, maar dat is meer dat je naar bepaalde specialisten wordt doorgestuurd. Je moet alleen heel Nederland door dat is het nadeel.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:09:10 #146
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_88023905
Ze zeggen toch als je eenmaal bij de psycholoog bent geweest dat je nooit meer van de stempel 'psychisch' afkomt?

Geldt dat ook voor de obstipatie?
(Na narcose kappen mijn darmen er altijd mee voor een tijdje en daardoor kreeg ik altijd tijdelijk last van obstipatie)

Gister ging ik naar de vervangende huisarts omdat ik al sinds donderdag acute buikpijn rechtsonder had. Ik verwachtte dat het wel over zou gaan, maar dat ging het niet.
Mijn eigen vermoeden: mijn eierstok die vol met endometriose gaat zitten ondanks de medicatie of een cyste. Blindedarm ontsteking had ik nog niet uitgesloten aangezien drempeltjes behoorlijk zeer deden als ik erover reed.

Huisarts wist niet wat het kon zijn, blinde darm, endometriose, ovariumcyste en om blindedarm uit te sluiten bloed laten prikken. Ik zou gister de uitslag krijgen, mits het ziekenhuis niet vergat om de uitslag door te bellen!
Dus vandaag zelf gebeld.... kreeg ik net telefonisch te horen dat het bloed goed is (hulde), en dat ik maar 3-4 zakjes movicolon per dag moest nemen aangezien het dan vast wel obstipatie zou zijn. Nou serieus.... met mijn darmen gaat het beter dan ooit! En 3-4 zakjes zijn best veel...

Nu probeer ik een spoedafspraak te krijgen bij de gynaecoloog (desnoods bij mijn oude), want ik denk zelf dat het mijn eierstok is. (Enge beelden met ovariumcystes en dat de eierstok kantelt etc :X ) Hopelijk ziet de arts er het nut ook van in en wil hij meehelpen met de spoedafspraak of zorgen dat ik een echo krijg. Maar dat zal wel weer niet denk ik (als in: probeer eerst de movicolon maar).

En morgen het UMCG ook maar bellen omdat ik nog steeds geen afspraak heb daar bij de gynaecoloog... ondertussen zijn we 1,5 maand verder sinds de gyn zei dat ik naar het universitair moest.

Soms word ik echt gek van de medische wereld. Een ziekenhuis die 'vergeet' de uitslag door te bellen, een arts die denkt dat het obstipatie is terwijl hij gister ook zei dat mijn darmen volledig leeg waren, lange wachttijden, assistentes die niks begrijpen bah.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 15:15:31 #147
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88024138
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:09 schreef manda-rijn het volgende:
Soms word ik echt gek van de medische wereld. Een ziekenhuis die 'vergeet' de uitslag door te bellen, een arts die denkt dat het obstipatie is terwijl hij gister ook zei dat mijn darmen volledig leeg waren, lange wachttijden, assistentes die niks begrijpen bah.
Daar zal vast iemand van het geneeskunde draadje wel wat over kunnen zeggen! Ik kan wel zeggen dat ik dat niet vind kunnen, maar ja van de zijlijn roepen is altijd makkelijker dan zelf spelen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:34:34 #148
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_88024774
Ik ben zelf ook doktersassistent dus weet redelijk hoe het allemaal in elkaar zit. Ik probeer mijn patiënten altijd te behandelen hoe ik zelf ook behandeld wil worden, zonder teveel poespas maar wel volgens de regeltjes. Het kan altijd zijn dat een patiënt er niet mee eens is (zo mag ik dus geen medicatie voorschrijven zonder voorschrift van een arts, dus als ze dan boos worden op mij dat ik het niet alla minuut wil/kan voorschrijven kan ik er niks aan doen).

Net telefoon gehad van de assistente. Die heeft nog met de huisarts gesproken, en die heeft weer overleg gehad met de gynaecoloog. De gyn wil mij wel graag zien, dus morgen om 08.40 heb ik een afspraak.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 15:35:50 #149
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88024835
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:34 schreef manda-rijn het volgende:
Ik ben zelf ook doktersassistent dus weet redelijk hoe het allemaal in elkaar zit. Ik probeer mijn patiënten altijd te behandelen hoe ik zelf ook behandeld wil worden, zonder teveel poespas maar wel volgens de regeltjes. Het kan altijd zijn dat een patiënt er niet mee eens is (zo mag ik dus geen medicatie voorschrijven zonder voorschrift van een arts, dus als ze dan boos worden op mij dat ik het niet alla minuut wil/kan voorschrijven kan ik er niks aan doen).

Net telefoon gehad van de assistente. Die heeft nog met de huisarts gesproken, en die heeft weer overleg gehad met de gynaecoloog. De gyn wil mij wel graag zien, dus morgen om 08.40 heb ik een afspraak.
Dat is toch mooi dat je die afspraak hebt! Sterkte in ieder geval!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 oktober 2010 @ 16:25:54 #150
13151 crew  Rewimo
pi_88026859
Sterkte, Manda-rijn! Klinkt niet lekker allemaal.

Ik ging van de week naar de (Duitse) huisarts om bloed te laten prikken. Had ook een formulier bij me voor mijn endocrinoloog in NL, en ik vroeg of zij dat kunnen prikken, of dat ik daarvoor naar een ziekenhuis in NL moet. Assistente zou het vragen aan de dokter. Vanmorgen kon ik de uitslag van maandag ophalen, en ik vroeg ook meteen naar het andere formulier. Maar de assistente van maandag was er niet, en degene die er nu zat kon het niet vinden. En dus moet ik nu weer wachten tot die twee elkaar gesproken hebben en ik of kan laten prikken of mijn formulier terugkrijgen om in NL te laten prikken. Had beter gelijk naar NL kunnen gaan :X
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:21:42 #151
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_88061248
Weet je al meer, Rewimo?

Waarom denken gynaecologen dat er gerust 3 mannenvingers in iemand zijn doos kan terwijl diegene geen kinderen heeft gehad en niet 80+ is? Volgende keer plaats ik preventief wel een laarzenspanner in mijn doos om het alvast te laten rekken :X De echodildo was dan wel weer een verademing want die is een stuk dunner.

Conclusie:
Geen cystes, geen endometriose te zien of te voelen (kan er dan nog wel zitten overigens). Wel extreem veel baarmoederslijmvlies in mijn baarmoeder wat mijn baarmoeder eruit wil hebben en mijn lichaam houdt het tegen. Door mijn medicijnen die ik gebruik moet het eigenlijk slinken tot minimaal niveau, ipv groeien. Waarschijnlijk komt mijn pijn daar dus van. Nu moet ik volgende week stoppen met de medicatie en dan de hel afwachten :X . Over 3 weken weer terug op controle. Nog bloed laten prikken (3e x in 2 weken tijd) en ik kon weer naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')