Mijn antwoord op de vraag van Yoewie in het vorige topic:
Internist/revalidatiearts/reumatoloog/orthopeed/gynaecoloog waren er de afgelopen jaren allemaal bij.
En ja idd, in het begin toen de huisarts mijn dossier bekeek, zag dat ik tien jaar geleden eens bij een psycholoog geweest was en zich daarop blindstaarde, daarna moest ik echt aandringen op onderzoeken en bleek uiteindelijk gewoon precies aan de hand te zijn wat ik zelf allang riep.
Toen de huisarts me telefonisch een hormoonkuurtje wilde voorschrijven omdat ik al drie weken vloeide en ik moest aandringen op onderzoek waarna ik met spoed naar het ziekenhuis moest en 20 weken zwanger bleek (wat niet goed afliep)... toen de huisarts me telefonisch een tweede ab kuur voorschreef voor een bronchitis die al maanden aan de hand was en ik even later een longontsteking had en prednison kreeg (tijdens zijn vakantie) en in het ziekenhuis belandde...
Veel artsen hebben aannames nog voordat ze je gezien of gesproken hebben, die aannames gaan vaak van arts op arts over in de verwijsbrieven.
Zo stuurde mijn huisarts steeds verwijsbrieven waar hij in aankaartte dat ik naar de psycholoog geweest ben jaren terug, maar vertelde hij er niets bij over de heupdysplasie etc.... Dit geintje heeft hij weer geflikt bij de pijnpoli, maar gelukkig had die arts ook gewoon in mijn ziekenhuisdossier gekeken.
(ik ben overgestapt naar een andere huisarts inmiddels)
Nu ter aanvulling:
Om te voorkomen dat ik weer dit soort gedoe krijg en om voor mezelf eea op een rij te krijgen heb ik het dossier uit het ziekenhuis waar ik als kind behandeld ben opgevraagd. Gelukkig hadden ze die nog op film.
Vanaf mijn geboortedag komen een aantal dingen steeds naar voren, dat zijn:
Scoliose
Heupdysplasie/scheef bekken
Ene been korter dan andere been
Vraagstelling "doen we gipsbedje of kijken we de ontwikkeling aan"
Hartruis
Vlagen van weken met koorts zonder aanwijsbare reden
vanaf een paar maanden: exceem over mijn hele lijf, tot nu: psoriasis op sommige plaatsen (vooral hoofdhuid)
Ook blijkt dat ik al op mijn 2e mijn eerste longontsteking had en voor mijn 1e jaar mijn amandelen verwijderd zijn.
Mijn ouders wisten me, behalve de hartruis en exceem, het meeste hiervan niet te vertellen..