Rewimo

Rewimo

Rewimo

Rewimo

Rewimo

Rewimo

Ja, daar heb ik nog wel een leuk voorbeeldje vanquote:Op zondag 12 september 2010 11:55 schreef Yoewie het volgende:
Nog even mijn vragen uit het vorige topic:
Hebben jullie wel eens het gevoel gehad dat je door een arts niet serieus genomen werd?
 Is alweer lang geleden, maar toch...
 Is alweer lang geleden, maar toch... Volgens de orthopeed was dat niet mogelijk en ik moest me niet aanstellen. Maar ja, de pijn ging maar niet weg. Uiteindelijk - na ruim een jaar! - hebben ze een scan gemaakt (iets met radioactiviteit - moest iets drinken en kreeg een prik) en wat bleek: het gewricht was helemaal aangevreten. Na onderzoek bleek wat er aan de hand was: één op de 4 miljoen mensen is allergisch voor sylastic. Laat ik nou net die ene zijn
 Volgens de orthopeed was dat niet mogelijk en ik moest me niet aanstellen. Maar ja, de pijn ging maar niet weg. Uiteindelijk - na ruim een jaar! - hebben ze een scan gemaakt (iets met radioactiviteit - moest iets drinken en kreeg een prik) en wat bleek: het gewricht was helemaal aangevreten. Na onderzoek bleek wat er aan de hand was: één op de 4 miljoen mensen is allergisch voor sylastic. Laat ik nou net die ene zijn 

Volgens mij vergeten artsen juist vaak dat als iets in op de zoveel is dat de kans verwaarloosbaar is dat jij het bent, maar vergeten dat het toch uiteindelijk iemand is die het wel heeft. Kans 1 op de 4 miljoen, de een wint de loterij, de andere een allergie voor wat het ook moge zijn!quote:Op zondag 12 september 2010 12:33 schreef Rewimo het volgende:
Alleen bleef ik pijn houdenVolgens de orthopeed was dat niet mogelijk en ik moest me niet aanstellen. Maar ja, de pijn ging maar niet weg. Uiteindelijk - na ruim een jaar! - hebben ze een scan gemaakt (iets met radioactiviteit - moest iets drinken en kreeg een prik) en wat bleek: het gewricht was helemaal aangevreten. Na onderzoek bleek wat er aan de hand was: één op de 4 miljoen mensen is allergisch voor sylastic. Laat ik nou net die ene zijn

Rewimo

Rewimo

Ja, dat gebeurt regelmatig.quote:Op zondag 12 september 2010 11:55 schreef Yoewie het volgende:
Nog even mijn vragen uit het vorige topic:
Hebben jullie wel eens het gevoel gehad dat je door een arts niet serieus genomen werd?
En welke wegen (artsen) hebben jullie bewandeld voordat jullie een duidelijke diagnose kregen?
 IK ben door haar doorgestuurd naar een andere revalidatiearts in een revalidatiekliniek, en die vond 3/4 jaar later dat ik ook maar met mijn andere schouder naar de orthopeed moest. Ondertussen zitten daar ook al 2 schroeven in.
 IK ben door haar doorgestuurd naar een andere revalidatiearts in een revalidatiekliniek, en die vond 3/4 jaar later dat ik ook maar met mijn andere schouder naar de orthopeed moest. Ondertussen zitten daar ook al 2 schroeven in.  
  je treft het niet!
 je treft het niet!

Rewimo

Rewimo

Anitra
 Anitra 

Je telt toch alleen nog als mantelzorger als de ander een indicatie 'verblijf' heeft?quote:Op zondag 12 september 2010 14:34 schreef MarMar het volgende:
terwijl hij toch echt meer dan 8 uren per week persoonlijke zorg voor mij heeft (helpen met douchen, aankleden etc.)

quote:Op zondag 12 september 2010 20:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je telt toch alleen nog als mantelzorger als de ander een indicatie 'verblijf' heeft?
Dit is verse info.quote:Mantelzorg: Artikel 1, lid 1, sub b Wmo: b. mantelzorg: langdurige zorg die niet in het kader van een hulpverlenend beroep wordt geboden aan een hulpbehoevende door personen uit diens directe omgeving, waarbij zorgverlening rechtstreeks voortvloeit uit de sociale relatie en de gebruikelijke zorg van huisgenoten voor elkaar overstijgt;
Op de site “rechtopwmo.nl” staat hierover het volgende: Voor de Wmo is pas sprake van mantelzorg als u langdurig zorg verleent. Langdurige zorg is zorg langer dan acht uur per week gedurende minstens drie maanden. Daarnaast moet de zorg voldoen aan vier voorwaarden:
- U verleent de zorg niet in het kader van uw (hulpverlenend) beroep.
- U verleent de zorg aan iemand in uw directe omgeving.
- De zorg die u verleent, vloeit voort uit de sociale relatie tussen u en de zorgvrager (bijvoorbeeld huisgenoten, familie, vrienden of kennissen).
- De zorg die u verleent gaat verder dan de gebruikelijke zorg tussen huisgenoten.

En waar meld je je dan aan als mantelzorger? Gaat dat via de gemeente?quote:

De informatie die ik hierover heb: U hoeft zichzelf niet aan te melden als mantelzorger, dit doet de gemeente voor u naar aanleiding van de indicatie.quote:Op zondag 12 september 2010 21:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En waar meld je je dan aan als mantelzorger? Gaat dat via de gemeente?

Wat is het voordeel van officieel mantelzorger zijn dan? DE indicatie? En wat voor indicatie is dat nou weer en hoe krijg je die weer?quote:Op zondag 12 september 2010 21:22 schreef MarMar het volgende:
De informatie die ik hierover heb: U hoeft zichzelf niet aan te melden als mantelzorger, dit doet de gemeente voor u naar aanleiding van de indicatie.
Voor het mantelzorgcompliment moet men wel een indicatie hebben voor AWBZ zorg aan huis.

WMO en AWBZ zijn inderdaad verschillende instanties.. vroeger had je het wvg, toen dat allemaal is veranderd en het wmo gekomen is is eea verschoven.quote:Op zondag 12 september 2010 21:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van officieel mantelzorger zijn dan? DE indicatie? En wat voor indicatie is dat nou weer en hoe krijg je die weer?
En hoe kom je weer in aanmerking voor die tweede?
Zeker twee verschillende instanties?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |