Ze zeggen toch als je eenmaal bij de psycholoog bent geweest dat je nooit meer van de stempel 'psychisch' afkomt?
Geldt dat ook voor de obstipatie?
(Na narcose kappen mijn darmen er altijd mee voor een tijdje en daardoor kreeg ik altijd tijdelijk last van obstipatie)
Gister ging ik naar de vervangende huisarts omdat ik al sinds donderdag acute buikpijn rechtsonder had. Ik verwachtte dat het wel over zou gaan, maar dat ging het niet.
Mijn eigen vermoeden: mijn eierstok die vol met endometriose gaat zitten ondanks de medicatie of een cyste. Blindedarm ontsteking had ik nog niet uitgesloten aangezien drempeltjes behoorlijk zeer deden als ik erover reed.
Huisarts wist niet wat het kon zijn, blinde darm, endometriose, ovariumcyste en om blindedarm uit te sluiten bloed laten prikken. Ik zou gister de uitslag krijgen, mits het ziekenhuis niet vergat om de uitslag door te bellen!
Dus vandaag zelf gebeld.... kreeg ik net telefonisch te horen dat het bloed goed is (hulde), en dat ik maar 3-4 zakjes movicolon per dag moest nemen aangezien het dan vast wel obstipatie zou zijn. Nou serieus.... met mijn darmen gaat het beter dan ooit! En 3-4 zakjes zijn best veel...
Nu probeer ik een spoedafspraak te krijgen bij de gynaecoloog (desnoods bij mijn oude), want ik denk zelf dat het mijn eierstok is. (Enge beelden met ovariumcystes en dat de eierstok kantelt etc

) Hopelijk ziet de arts er het nut ook van in en wil hij meehelpen met de spoedafspraak of zorgen dat ik een echo krijg. Maar dat zal wel weer niet denk ik (als in: probeer eerst de movicolon maar).
En morgen het UMCG ook maar bellen omdat ik nog steeds geen afspraak heb daar bij de gynaecoloog... ondertussen zijn we 1,5 maand verder sinds de gyn zei dat ik naar het universitair moest.
Soms word ik echt gek van de medische wereld. Een ziekenhuis die 'vergeet' de uitslag door te bellen, een arts die denkt dat het obstipatie is terwijl hij gister ook zei dat mijn darmen volledig leeg waren, lange wachttijden, assistentes die niks begrijpen bah.