ARGH... inderdaad. zo gaat dat...quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:14 schreef kahlie het volgende:
[..]
Luisteren is niet het enige probleem... logisch nadenken ook! Ik ben ooit op de uren huishoudelijke hulp opeens gekort (geen verandering van ziektebeeld). Kwam omdat er nieuwe regels waren. Ik regels doorspitten, had je recht op een categorie meer als je last had van allergie. Geen probleem dacht ik, ik slikte toen nog regelmatig prednison, en 3x op een dag 2 verschillende astma-medicijnen.
Bezwaar afgewezen want.... ik had een brief nodig van de longverpleegkundige dat mijn huis gesaneerd was. En zo'n brief had ik... van de longarts! En die hoort er natuurlijk meer van te weten, maar dat telde niet!!! In de regels stond longverpleegkundig en niet longarts, dus moest ik maar een extra brief van de longverpleegkundige gaan verzorgen, anders kreeg ik mijn extra uur niet! Te bezopen voor woorden soms, gemeentes
Ja, had hem gelezen, kwam mij helaas idd bekend voor! Gelukkig heb ik ook hele fijne en lieve ervaringen, maar het is soms zoo vechten! En soms krijg je opeens waar je recht op hebt en dan zegt een hulpverlener: "Wat kijk je raar, ben je niet tevreden?!" en dan zeg jij: "Oh, sorry, ik had even niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!".quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:31 schreef MarMar het volgende:
[..]
ARGH... inderdaad. zo gaat dat...
en ehm, heb je toevallig mijn blog uit een paar posts hierboven al gelezen? Zal je wel bekend voorkomen ook dan..
Jah idd, je wapent je van te voren al.. heel onverwacht als er dan wel een keer meegewerkt wordt, zoals ik bij het CIZ dus had.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:34 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ja, had hem gelezen, kwam mij helaas idd bekend voor! Gelukkig heb ik ook hele fijne en lieve ervaringen, maar het is soms zoo vechten! En soms krijg je opeens waar je recht op hebt en dan zegt een hulpverlener: "Wat kijk je raar, ben je niet tevreden?!" en dan zeg jij: "Oh, sorry, ik had even niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!".
quote:Op maandag 17 januari 2011 15:09 schreef MarMar het volgende:
Ah, strange, maar het idee van steun op een of andere manier lijkt me nog steeds niet heel gek...
Misschien moeten we je dan voor de zekerheid maar helemaal in de beugels zetten
Zo'n exterieur roboskelet lijkt me ook wel wat trouwens, ken je die dingen?
(ik zocht eigenlijk een ander filmpje, maar dit ding dus)
Dat klopt juridisch niet helemaal.. niemand mag verplicht worden tot mangelzorger, zeker niet als je geen relatie met diegene hebt. Indien in een relatie is een huisgenoot wel verplicht tot de "gebruikelijke zorg"quote:Op maandag 17 januari 2011 19:26 schreef Sinceria het volgende:
[..]
En dan daarin verpakt de deur opendoen.
![]()
Ik heb vandaag een mevrouw van de WMO langs gehad. Conclusie: 'de situatie is onhoudbaar'. Toch kunnen ze niks voor me doen aangezien ik een huisgenote heb die in theorie het hele huis moet opruimen en mij moet ondersteunen. Ik zie haar misschien 1 keer per week.![]()
Maar goed, volgende week een afspraak bij een van hun artsen voor een WMO indicatie en een indicatie voor huishoudelijke hulp. Die laatste kan ik dan nu niet gebruiken want huisgenote maar is voor ''als u eenmaal een andere woning hebt''.
Oh, dat wist ik niet. Ik zal me er morgen of overmorgen eens in verdiepen. Dank voor de informatie! Ik ben inderdaad nieuw in het WMO traject.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat klopt juridisch niet helemaal.. niemand mag verplicht worden tot mangelzorger, zeker niet als je geen relatie met diegene hebt. Indien in een relatie is een huisgenoot wel verplicht tot de "gebruikelijke zorg"
Ook heeft de WMO geen poot om op te staan als je kan bewijzen dat je huisgenoot vaak niet thuis is, ik weet even niet uit mijn hoofd om hoeveel dagen per maand het dan moet gaan.
Zelfde strijd heb ik ongeveer, maar dan is de huisgenoot wel mijn man en zijn er nog twee kinderen bij.. Ik weet niet of je mn blog al gelezen hebt, maar misschien heb je er nog wat aan als je de hele weg met het WMO nog bewandelen moet.
Gelezen... hmm... ik blijf duimen voor je. Het ziet er naar uit dat de gemeente inderdaad gewoon besluit om dwars te liggen. Ze schijnen zich niet te realiseren wat een stress, verdriet en overbelasting dit teweeg kan brengen. Dikke schande! Ik hoop dat ze het CIZ rapport dan laten zitten, maar de kans is groot dat je ook hiermee op de proppen moet komen. Je mag trouwens een bezwaar indienen als je bezwaar te lang loopt *zucht* want dat horen ze binnen 6-8 weken af te handelen, al heb je daar dus feitelijk niets aan!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:55 schreef MarMar het volgende:
Het gesprek met de SCIO arts afgelopen maandag viel ons ook alles mee.
Ik heb weer een update bij mijn blog gezet op wordpress voor wie geinterresseerd is.
Het lijkt er op dat er eindelijk een eind in zicht is in onze strijd met de gemeente.
Mooi te horen dat het zo goed gaat.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Sinceria is er in je stad geen maatwerker?
Toen mijn moeder afgelopen juni ineens heel hard achteruit kelderde in haar gezondheid heb ik wmo gebeld voor o.a. aanpassing in de badkamer en huishoudelijke hulp.
Vanuit de gemeente komt er als je een wmo indicatie hebt een maatwerker, die gaat kijken met de client wat de mogelijkheden zijn etc.
Zo was de huishoudelijke hulp ondanks dat ik het tot dan toe 2 maal per week deed ( nu 1 maal per week ik en 1 maal per week huishoudelijke hulp)
Mijn vader werkt fulltime ( zij het aangepast werk ivm reuma ook) en zij konden dus zonder problemen die houshoudelijke hulp krijgen. Zelfs in zoverre dat ze tot 2013 verzekerd is van hulp!
Een maatwerker kan nl. veel beter zin wat nodig is en wat jou mogelijkheden zijn.
Later is er hulp in de verzorging bij gekomen, en maandag ochtend gebeld voor de vaanvraag, maandag middag belden ze om dinsdagochtend al op de stoep te staan!
Het kan dus ook heel goed gaan
Das fijn om te horen!quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:15 schreef MarMar het volgende:
Ik zit hier gewoon te grienen omdat ik eindelijk weer mijn dochter naar bed kon brengen. Bij mama op schoot met de traplift is heel leuk!
Weer een stuk vrijheid in mijn eigen huis, wat ben ik blij!
Das goed nieuws MarMar! Hopen dat het een flinke tijd zo blijft.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:42 schreef MarMar het volgende:
Bah vervelend Sinceria! Laat de weken maar snel voorbij gaan dan!
Update hier: de zenuwblokkade lijkt prima te werken! De traplift doet het ook goed en ik wacht nog steeds op de uitslag van de botscan, heb inmiddels maar een mailtje gestuurd naar de arts van de Maartenskliniek. (telefonisch was hij vandaag niet bereikbaar)
Ik slik Amitryptiline in een lage dosering tegen pijn. Of het zenuwpijn is weet ik niet eens, mijn huisarts wilde dat ik niet langer NSAID's nam en heeft me dit voorgeschreven. Leuke is dat mijn epilepsie hierdoor weer is teruggekomen. Ander medicijn wat ik ken tegen zenuwpijn is Lyrica, mogelijk stap ik daarop over.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:02 schreef Mirjam het volgende:
zijn er hier ook mensen met zenuwpijn?
volgens mij wel toch?
ik ben bekend met lyrica.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:37 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik slik Amitryptiline in een lage dosering tegen pijn. Of het zenuwpijn is weet ik niet eens, mijn huisarts wilde dat ik niet langer NSAID's nam en heeft me dit voorgeschreven. Leuke is dat mijn epilepsie hierdoor weer is teruggekomen. Ander medicijn wat ik ken tegen zenuwpijn is Lyrica, mogelijk stap ik daarop over.
Ps: sterkte aan iedereen die zich kut voelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |