abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91285196
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:14 schreef kahlie het volgende:

[..]

Luisteren is niet het enige probleem... logisch nadenken ook! Ik ben ooit op de uren huishoudelijke hulp opeens gekort (geen verandering van ziektebeeld). Kwam omdat er nieuwe regels waren. Ik regels doorspitten, had je recht op een categorie meer als je last had van allergie. Geen probleem dacht ik, ik slikte toen nog regelmatig prednison, en 3x op een dag 2 verschillende astma-medicijnen.

Bezwaar afgewezen want.... ik had een brief nodig van de longverpleegkundige dat mijn huis gesaneerd was. En zo'n brief had ik... van de longarts! En die hoort er natuurlijk meer van te weten, maar dat telde niet!!! In de regels stond longverpleegkundig en niet longarts, dus moest ik maar een extra brief van de longverpleegkundige gaan verzorgen, anders kreeg ik mijn extra uur niet! Te bezopen voor woorden soms, gemeentes o|O
ARGH... inderdaad. zo gaat dat...
en ehm, heb je toevallig mijn blog uit een paar posts hierboven al gelezen? Zal je wel bekend voorkomen ook dan..
pi_91285361
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:31 schreef MarMar het volgende:

[..]

ARGH... inderdaad. zo gaat dat...
en ehm, heb je toevallig mijn blog uit een paar posts hierboven al gelezen? Zal je wel bekend voorkomen ook dan..
Ja, had hem gelezen, kwam mij helaas idd bekend voor! Gelukkig heb ik ook hele fijne en lieve ervaringen, maar het is soms zoo vechten! En soms krijg je opeens waar je recht op hebt en dan zegt een hulpverlener: "Wat kijk je raar, ben je niet tevreden?!" en dan zeg jij: "Oh, sorry, ik had even niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!". O+
pi_91333075
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:34 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ja, had hem gelezen, kwam mij helaas idd bekend voor! Gelukkig heb ik ook hele fijne en lieve ervaringen, maar het is soms zoo vechten! En soms krijg je opeens waar je recht op hebt en dan zegt een hulpverlener: "Wat kijk je raar, ben je niet tevreden?!" en dan zeg jij: "Oh, sorry, ik had even niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!". O+
Jah idd, je wapent je van te voren al.. heel onverwacht als er dan wel een keer meegewerkt wordt, zoals ik bij het CIZ dus had.

Nah jah, gelukkig lijken er eindelijk na al dat knokken wat lichtpuntjes te komen, dus we strijden maar stug verder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 januari 2011 @ 14:39:48 #254
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91463102
Maartenskliniek belde net. Prik heeft dus niet geholpen. Ja, wat nu? Arts had het over een verhoging onder mijn rechterhak, om zo de plek van de slijmbeurs links te ontlasten.

Nog maar eens verteld dat het probleem volgens mij niet van de slijmbeurs komt maar uit de spier. Jaja, okee. Kom dan nog maar een keer langs, gaan we kijken wat we kunnen doen.

Pffff :{

Ze kunnen - repeterend verhaal bij mij, lijkt het wel - de oorzaak dus weer eens niet vinden.

En ik kan %@$%^%@%#^@ pas op 30 maart terecht :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_91463537
@Rewimo: ik heb ooit eens een bekkenband gekregen, een enorm geval, eigenlijk meer een soort corset.. maar anyway.. het gaf wel extra steun aan mijn bekken en heupen. Helaas kan ik hem door alle bijkomende narigheid niet gebruiken, maar ik heb er toen wel degelijk wat aan gehad en zakte niet meer door mijn heupen met dat ding om.

Is dat misschien iets waar je wat aan kan hebben? Lijkt me niet onlogisch om te kijken of iets die steun kan opvangen zodat je én je spier ontlast en extra steun hebt zodat je er niet zo snel door zakt.

Ik hoop in elk geval dat ze toch wat voor je kunnen doen :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 januari 2011 @ 14:54:56 #256
13151 crew  Rewimo
pi_91463850
Ik weet het niet. Ik zak niet door mijn bekken, het is echt een bovenbeenspier. Midden voorop mijn bovenbeen.

Ik heb geen last van bekken of heupen. Ook al zit er een slijmbeursontsteking, van dat ding heb ik geen last. Heb er geen pijn aan. Behalve als je er hard op duwt :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_91464596
Ah, strange, maar het idee van steun op een of andere manier lijkt me nog steeds niet heel gek...

Misschien moeten we je dan voor de zekerheid maar helemaal in de beugels zetten ;)

Zo'n exterieur roboskelet lijkt me ook wel wat trouwens, ken je die dingen?
(ik zocht eigenlijk een ander filmpje, maar dit ding dus)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 januari 2011 @ 15:16:04 #258
13151 crew  Rewimo
pi_91464923
Nou nee, dank je :D Zo erg is het nu ook weer niet ;)
pi_91477742
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:09 schreef MarMar het volgende:
Ah, strange, maar het idee van steun op een of andere manier lijkt me nog steeds niet heel gek...

Misschien moeten we je dan voor de zekerheid maar helemaal in de beugels zetten ;)

Zo'n exterieur roboskelet lijkt me ook wel wat trouwens, ken je die dingen?
(ik zocht eigenlijk een ander filmpje, maar dit ding dus)
:D En dan daarin verpakt de deur opendoen. _O-

Ik heb vandaag een mevrouw van de WMO langs gehad. Conclusie: 'de situatie is onhoudbaar'. Toch kunnen ze niks voor me doen aangezien ik een huisgenote heb die in theorie het hele huis moet opruimen en mij moet ondersteunen. Ik zie haar misschien 1 keer per week. :')

Maar goed, volgende week een afspraak bij een van hun artsen voor een WMO indicatie en een indicatie voor huishoudelijke hulp. Die laatste kan ik dan nu niet gebruiken want huisgenote maar is voor ''als u eenmaal een andere woning hebt''.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 januari 2011 @ 19:52:32 #260
13151 crew  Rewimo
pi_91479801
Heerlijk toch die regels :') Zo star allemaal, totaal geen oog voor degene die hulp nodig heeft.
pi_91480465
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:26 schreef Sinceria het volgende:

[..]

:D En dan daarin verpakt de deur opendoen. _O-

Ik heb vandaag een mevrouw van de WMO langs gehad. Conclusie: 'de situatie is onhoudbaar'. Toch kunnen ze niks voor me doen aangezien ik een huisgenote heb die in theorie het hele huis moet opruimen en mij moet ondersteunen. Ik zie haar misschien 1 keer per week. :')

Maar goed, volgende week een afspraak bij een van hun artsen voor een WMO indicatie en een indicatie voor huishoudelijke hulp. Die laatste kan ik dan nu niet gebruiken want huisgenote maar is voor ''als u eenmaal een andere woning hebt''.
Dat klopt juridisch niet helemaal.. niemand mag verplicht worden tot mangelzorger, zeker niet als je geen relatie met diegene hebt. Indien in een relatie is een huisgenoot wel verplicht tot de "gebruikelijke zorg"
Ook heeft de WMO geen poot om op te staan als je kan bewijzen dat je huisgenoot vaak niet thuis is, ik weet even niet uit mijn hoofd om hoeveel dagen per maand het dan moet gaan.

Zelfde strijd heb ik ongeveer, maar dan is de huisgenoot wel mijn man en zijn er nog twee kinderen bij.. Ik weet niet of je mn blog al gelezen hebt, maar misschien heb je er nog wat aan als je de hele weg met het WMO nog bewandelen moet.
pi_91481228
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:00 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat klopt juridisch niet helemaal.. niemand mag verplicht worden tot mangelzorger, zeker niet als je geen relatie met diegene hebt. Indien in een relatie is een huisgenoot wel verplicht tot de "gebruikelijke zorg"
Ook heeft de WMO geen poot om op te staan als je kan bewijzen dat je huisgenoot vaak niet thuis is, ik weet even niet uit mijn hoofd om hoeveel dagen per maand het dan moet gaan.

Zelfde strijd heb ik ongeveer, maar dan is de huisgenoot wel mijn man en zijn er nog twee kinderen bij.. Ik weet niet of je mn blog al gelezen hebt, maar misschien heb je er nog wat aan als je de hele weg met het WMO nog bewandelen moet.
Oh, dat wist ik niet. Ik zal me er morgen of overmorgen eens in verdiepen. Dank voor de informatie! Ik ben inderdaad nieuw in het WMO traject.

MIjn huisgenote is wel elke dag thuis trouwens, maar we hebben gewoon nauwelijks contact. Zij leeft in haar kamer, ik in de mijne. De huiskamer is officieel gedeeld. Daarnaast is het ook nog eens een sloopwoning en antikraak dus dat maakt het allemaal wat ingewikkeld.

Ik heb wel wat van je blog gelezen maar nog niet alles, zal dat ook eens even gaan nalezen. :)

Waar het mij vooral om gaat is: een nieuwe woning. Ik moet hier 5 trappen op en alles is vervallen, er wordt geen onderhoud meer gepleegd omdat het een sloopwoning is. Zo is de douche gewoon koud, niet eens lichaamstemperatuur. Daarnaast woon ik achter een gordijn in de huiskamer, ook niet ideaal...
pi_91481755
@Rewimo:

Ja het is allemaal erg star helaas. Daar ben ik nu wel zo'n beetje achter. Toch was deze mevrouw gelukkig gewoon vriendelijk en begripvol (bij het UWV wel eens anders meegemaakt :X ). Ik moest 2 maanden wachten op een afspraak terwijl de termijn 2 weken is maar ik begrijp wel waarom. De WMO-dame legde me uit dat er gewoon gigantische woningnood is in mijn stad en daarmee ook veel ''noodgevallen'', zoals een alleenstaande moeder met 4 kinderen en een gebroken arm... ik snap wel dat dat voorrang krijgt dan. Het is jammer dat er daardoor voor chronisch zieken minder tijd is...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 januari 2011 @ 20:35:08 #264
13151 crew  Rewimo
pi_91483172
Het zijn meestal ook de regels die star zijn, niet de mensen die ze uitvoeren. Ik denk dat die het ook wel graag anders zouden zien, over het algemeen :{
pi_91484127
Ja, dat idee kreeg ik ook wel, Rewimo.
  maandag 17 januari 2011 @ 21:22:24 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91486474
Sinceria is er in je stad geen maatwerker?
Toen mijn moeder afgelopen juni ineens heel hard achteruit kelderde in haar gezondheid heb ik wmo gebeld voor o.a. aanpassing in de badkamer en huishoudelijke hulp.
Vanuit de gemeente komt er als je een wmo indicatie hebt een maatwerker, die gaat kijken met de client wat de mogelijkheden zijn etc.
Zo was de huishoudelijke hulp ondanks dat ik het tot dan toe 2 maal per week deed ( nu 1 maal per week ik en 1 maal per week huishoudelijke hulp)
Mijn vader werkt fulltime ( zij het aangepast werk ivm reuma ook) en zij konden dus zonder problemen die houshoudelijke hulp krijgen. Zelfs in zoverre dat ze tot 2013 verzekerd is van hulp!
Een maatwerker kan nl. veel beter zin wat nodig is en wat jou mogelijkheden zijn.

Later is er hulp in de verzorging bij gekomen, en maandag ochtend gebeld voor de vaanvraag, maandag middag belden ze om dinsdagochtend al op de stoep te staan!

Het kan dus ook heel goed gaan ^O^
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_91508212
Wat fijn om te lezen Evenstar!
pi_91537931
Het gesprek met de SCIO arts afgelopen maandag viel ons ook alles mee.
Ik heb weer een update bij mijn blog gezet op wordpress voor wie geinterresseerd is.
Het lijkt er op dat er eindelijk een eind in zicht is in onze strijd met de gemeente.
pi_91540330
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:55 schreef MarMar het volgende:
Het gesprek met de SCIO arts afgelopen maandag viel ons ook alles mee.
Ik heb weer een update bij mijn blog gezet op wordpress voor wie geinterresseerd is.
Het lijkt er op dat er eindelijk een eind in zicht is in onze strijd met de gemeente.
Gelezen... hmm... ik blijf duimen voor je. Het ziet er naar uit dat de gemeente inderdaad gewoon besluit om dwars te liggen. Ze schijnen zich niet te realiseren wat een stress, verdriet en overbelasting dit teweeg kan brengen. Dikke schande! Ik hoop dat ze het CIZ rapport dan laten zitten, maar de kans is groot dat je ook hiermee op de proppen moet komen. Je mag trouwens een bezwaar indienen als je bezwaar te lang loopt *zucht* want dat horen ze binnen 6-8 weken af te handelen, al heb je daar dus feitelijk niets aan!
pi_91553571
Thx Kahlie.. sjah, die bezwaarprocedure mogen ze dan nog es verlengen en nog es... dus dat schiet niet echt op.

Net terug van het ziekenhuis, de vorige zenuwblokade was nog `mild vandaag deed dok de `klassieke methode` oftewel, nu is er echt wat kapot.
Hij aarzelt altijd om dit te doen bij zulke jonge mensen, maar hij vond dat ik al zoveel heb meegemaakt.
Wel last resort `als dit het niet is, dan heb ik niets anders meer voor je, dat moet je wel weten`
Eh ja.. *slik* ga nou maar prikken!

Gelijk twee spuiten prednison erbij omdat mijn spieren keihard zijn, dus nu met een rode kop en zwabberbenen weer thuis op de bank en flink dizzy, dat had ik de eerste keer niet.
Nu maar hopen dat dit dan inderdaad beter en langer werkt dan de vorige keer, al doe ik het zo weer als het maar zeven weken werkt!
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:28:35 #271
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_91567112
Hopelijk werkt het veel langer dan de vorige keer, Mar!

Afgelopen maandag onder narcose 2 verstandskiezen eruit laten trekken (reageer niet op plaatselijke verdoving). Deze keer ging er niet echt heel veel mis.
-De mensen van de OK mochten van de verpleegkundigen van de dagverpleging niet teveel vocht toedienen via het infuus, want ze hadden geen zin in katheteriseren mocht ik niet zelfstandig naar het toilet kunnen of mezelf niet kon katheteriseren. Dus heb over de gehele dag in het ziekenhuis +-250cc vocht toegediend gekregen....
-Op de uitslaapkamer had ik helse pijn en was ik misselijk, en kreeg ik pijnstillers toegediend met een medicijn tegen de misselijkheid. Toen ik vroeg wat ik kreeg kreeg ik als antwoord: paracetamol en primperan. Als ze in mijn dossier hadden gelezen, weten ze dat ik er niet op reageer, en toch proberen he! (Staat op een apart formulier, verpleegkundig formulier en anesthesieformulier)
-Eenmaal op de zaal moest ik naar het toilet, maar ze hadden de bedhekken omhoog laten staan en ik had geen verrijdbare infuuspaal dus kon geen kant op. Half uit het bed geploeterd om bij het belletje te kunnen kwam er niemand.... Pas na een kwartier toen ze een andere vrouw op de zaal kwamen brengen. Maar toen moest die ene verpleegkundige nog eten halen voor die vrouw, en de ander moest een verpleegkundig rapport schrijven. Dus het duurde nog even voor ik naar het toilet mocht... :%

Gelukkig was ik om 4 uur weer thuis. En nu lijk ik net een AH-hamster.... blauwe dikke wangen!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_91575298
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Sinceria is er in je stad geen maatwerker?
Toen mijn moeder afgelopen juni ineens heel hard achteruit kelderde in haar gezondheid heb ik wmo gebeld voor o.a. aanpassing in de badkamer en huishoudelijke hulp.
Vanuit de gemeente komt er als je een wmo indicatie hebt een maatwerker, die gaat kijken met de client wat de mogelijkheden zijn etc.
Zo was de huishoudelijke hulp ondanks dat ik het tot dan toe 2 maal per week deed ( nu 1 maal per week ik en 1 maal per week huishoudelijke hulp)
Mijn vader werkt fulltime ( zij het aangepast werk ivm reuma ook) en zij konden dus zonder problemen die houshoudelijke hulp krijgen. Zelfs in zoverre dat ze tot 2013 verzekerd is van hulp!
Een maatwerker kan nl. veel beter zin wat nodig is en wat jou mogelijkheden zijn.

Later is er hulp in de verzorging bij gekomen, en maandag ochtend gebeld voor de vaanvraag, maandag middag belden ze om dinsdagochtend al op de stoep te staan!

Het kan dus ook heel goed gaan ^O^
Mooi te horen dat het zo goed gaat. :)

Ik weet niet of ik een maatwerker heb, er is gewoon een dame van de gemeente langs geweest die bij mij thuis ging bekijken wat er allemaal nodig is. Volgende week wordt ik gekeurd door een arts om te kijken of er bepaalde eisen moeten worden gesteld aan een nieuwe woonruimte en of ik in aanmerking zou komen voor een indicatie huishoudelijke hulp. Daarna heb ik als alles goed gaat een verhuisindicatie en een incidatie huishoudelijke hulp, beide in het kader van de WMO.
pi_91575594
@ MarMar:

Ik heb dat formulier even doorgenomen, maar ik denk dat mijn huisgenote wel verplicht is tot het verlenen van gebruikelijke zorg. We voeren namelijk wel een gezamenlijke huishouding (min of meer) en zijn zelfs elkaars toeslagpartner.

Ik ga echter niet van mijn huisgenote eisen dat zij de troep maar altijd moet opruimen omdat ik het niet kan. Alsof ze mijn huishoudster is ofzo, nee dat zie ik niet zo zitten. En naar ik aanneem ziet mijn huisgenote dat ook niet zo zitten.

Ik hoop voor je dat je prikken gaan werken!
pi_91603206
De naaweeën zijn wat uitgewerkt, het voelt nog wat onwennig en ben nog een beetje slapjes en gammel, maar geen pijnstiller nodig vandaag *O* Het lijkt dus weer prima gelukt! Merk wel dat mijn spierkracht er onder te lijden heeft, maar dat trekt deels wel weer weg en het boeit mij niet dat ik nog ietsjes minder op mijn benen kan staan als dat betekent dat ik van de pijnstillers af kan blijven.

De hot flashes van de prednison overleef ik ook wel weer, da's het ergste niet.

@manda: beterschap met je hamsterwangen ;)

@Sinceria, sjah, als het een toeslagpartner is zit het wel weer anders inderdaad :( probeer dan uit te zoeken of ze alleen "gebruikelijke" zorg verleent, of of je voor hulp bij persoonlijke verzorging ook een indicatie kan krijgen bij het ciz Dat kan je zelf online aanvragen.
Als je kan aantonen dat je huisgenoot meer dan alleen gebruikelijke zorg verleent, heb je misschien wel recht op huishoudelijke hulp.

Succes!!
pi_91624653
Ik zit hier gewoon te grienen omdat ik eindelijk weer mijn dochter naar bed kon brengen. Bij mama op schoot met de traplift is heel leuk!
Weer een stuk vrijheid in mijn eigen huis, wat ben ik blij!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 januari 2011 @ 19:48:39 #276
13151 crew  Rewimo
pi_91673265
Dat klinkt geweldig, MarMar O+
pi_91773295
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:15 schreef MarMar het volgende:
Ik zit hier gewoon te grienen omdat ik eindelijk weer mijn dochter naar bed kon brengen. Bij mama op schoot met de traplift is heel leuk!
Weer een stuk vrijheid in mijn eigen huis, wat ben ik blij!
Das fijn om te horen!
pi_91856917
Ik baal een beetje, mijn steunzolen zijn aangepast een weekje terug maar nu heb ik een slijmbeursontsteking in mijn enkel als gevolg daarvan. Ik kan pas over een paar weken weer terecht bij mijn podotherapeut om de zolen weer aan te passen dus tot die tijd moet ik gewoon even doorbijten. Het is gewoon zo irritant om niet meteen terecht te kunnen!
pi_91915481
Bah vervelend Sinceria! Laat de weken maar snel voorbij gaan dan! :*

Update hier: de zenuwblokkade lijkt prima te werken! De traplift doet het ook goed en ik wacht nog steeds op de uitslag van de botscan, heb inmiddels maar een mailtje gestuurd naar de arts van de Maartenskliniek. (telefonisch was hij vandaag niet bereikbaar)
pi_91947807
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:42 schreef MarMar het volgende:
Bah vervelend Sinceria! Laat de weken maar snel voorbij gaan dan! :*

Update hier: de zenuwblokkade lijkt prima te werken! De traplift doet het ook goed en ik wacht nog steeds op de uitslag van de botscan, heb inmiddels maar een mailtje gestuurd naar de arts van de Maartenskliniek. (telefonisch was hij vandaag niet bereikbaar)
Das goed nieuws MarMar! Hopen dat het een flinke tijd zo blijft. :)

Ik heb vandaag een telefonisch consult gehad met mijn revalidatiearts, ik word doorverwezen naar het Heliomare. Goed nieuws want daar kunnen ze eindelijk al mijn problemen in 1 keer aanpakken. (ik heb het Syndroom van Ehlers-Danlos en daarnaast epilepsie).

Ook ben ik naar de WMO keuringsarts geweest en dat viel me heel erg mee. Ik krijg een indicatie voor een traploze woning met een ruimte om een scootmobiel op te laden (heb ik nu nog niet nodig maar wellicht in de toekomst wel). Ook krijg ik een indicatie voor huishoudelijke hulp (voor het zware werk, ramen lappen en stofzuigen etc).

Al met al ben ik erg tevreden met deze vooruitgang!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 17:34:15 #281
13151 crew  Rewimo
pi_91949015
Dat klinkt goed, Sinceria! Hulp op maat, prettig :)
pi_92425326
grmbl... gister wilde mn schoonvader de traplift een bekijken...
KIJKEN DOE JE MET JE OGEN roepen mama's dus neit voor niets...

Hij moest even heen en weer, dat was nog niet zo erg, maar boven moest hij ook per sé uitproberen hoe het stoeltje draait. Het hendeltje moet naar BENEDEN.. meneer deed het NAAR BOVEN en toen het niet meegaf trok hij er nog eens extra hard aan :X

Nu draait mn stoeltje dus niet meer en kan ik boven niet zelf van en op de traplift komen SUUUCCCKKKS!
Morgen wordtie gerepareerd, maar pfew ik ben eigenlijk nog steeds een beetje kwaad :P

Het goede nieuws: de zenuwblokkade werkt prima *O*
Nu afwachten voor hoelang, maar ik geniet van elke dag zonder pijnstillers.

@sinceria hopelijk krijg je snel de woning waarvoor je de indicatie hebt!
pi_92756776
Straks naar de huisarts, raar iets.. oogpijn en dan meer óm m´n oog en je ziet er helemaal niets van.

* MarMar worries.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:09:21 #284
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_92815432
Hoe ging het gister bij de huisarts, Mar?
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_92817149
Huisarts wilde het nog even twee dagen aanzien voordat hij aan ergere dingen wil denken en vermoedt of ehm hoopt. op een virus die mn oogspier is gaan klieren.

Net de arts uit Nijmegen gesproken over de uitslag van de botscan.
Behalve de aangeboren deffecten die allemaal net niet ernstig genoeg zijn om alles te verklaren toch ook wat onrustige plekken. Ontstekingen dus.
De kronkel in de rug was niet zo ernstig dat ze kunnen gaan opereren, er moet natuurlijk ook wel wat rendement uit te halen zijn voordat ze zo'n heftige operatie doen.
Op aanraden van de huisarts ook even genoemd van mn oog en hij zou dat meenemen in de verwijsbrief (yeah, weer eentje) naar de reumatoloog.
Nu wel meer aanknopingspunten om op te onderzoeken dus, maar ik had zo heel erg stiekem gehoopt dat het alleen het verkeerd gebouwde skelet zou zijn en dat ik dan dus ook niet zieker zou worden in de toekomst. Beetje opportunistisch natuurlijk, maar sjah..
Nu maar hopen dan dat ze het juiste beestje vinden en dat er dan ook nog wat af te remmen valt. Als ik kijk hoe ontzettend hard ik achteruit ben gegaan in de afgelopen paar jaar ben ik best bang voor de komende jaren. Ik wil niet nóg meer opgeven.
:'(
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2011 @ 15:18:40 #286
13151 crew  Rewimo
pi_92821008
Ontstekingen in het bot dus, MarMar? Hopelijk kunnen ze daar met medicatie iets tegen doen. En vinden ze uit hoe je daaraan komt.
pi_92821616
in/aan het bot idd.
Thx :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2011 @ 15:52:59 #288
13151 crew  Rewimo
pi_92822621
Net de Maartenskliniek maar weer eens gebeld maar ik kan niet eerder terecht dan 30 maart. Wel later :')

Aangezien ik momenteel geen 3 stappen kan doen zonder door mijn been te zakken denk ik dat ik maar eens een verwijzing voor een Duitse orthopeed ga vragen...
pi_92872782
Hopelijk kan je daar dan snel terecht Rewimo, het houdt ook niet op he :*

Ik zit nogsteeds met een pet met een klep over mn linkeroog en het beeldscherm op minimale helderheid, dus tijd voor de oogarts. Kan gelijk morgenmiddag terecht, de huisarts heeft hem zelf even gebeld.

Verder trek ik het even slecht vandaag, het grote "realiseren" en de onzekerheid, blergh.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 februari 2011 @ 16:57:01 #290
13151 crew  Rewimo
pi_92873148
Fijn dat je zo snel naar de oogarts kunt, lijkt me knap lastig wat je beschrijft. Hou je taai hoor :*
pi_92874933
thx :*
Het lastigste nu ff vind ik dat we toch onder ogen moeten zien dat het enorm achteruit gegaan is en het er dik in zit dat dat zo nog wel ff door blijft gaan.
De onzekerheid over hoe nu verder suckt, dat oog is gewoon alleen vervelend.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 februari 2011 @ 19:56:23 #292
13151 crew  Rewimo
pi_92881948
Ja, ik snap het. Hier is het momenteel ook echt helemaal mis met lopen en dan ga je je afvragen of het nog wel goedkomt. Ooit :{
pi_92898516
zijn er hier ook mensen met zenuwpijn?
volgens mij wel toch?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92904195
Zelf geen ervaring mee, een lief familielid van me wel, aangezichtspijn. Dat valt ook onder neuropatische pijn. Lijkt me erg lastig, moeilijk om wat tegen te doen. :*
pi_92906066
ja, vet klote :{

ik had iets op the interwebz gezien, over capsaicinecreme, en was benieuwd of iemand er wel eens van gehoord had, of er zelfs ervaring mee heeft.
pi_92906219
Ze heeft net een nieuw medicijn gekregen, ik zal eens vragen hoe dat heet. Duurt nog even voordat ze weet of het werkt.
pi_92908955
ik ben benieuwd :)
pi_92923354
Mijn oog gaat iig weer gefikst worden :) druppels meegekregen en et zal nog wel ffies duren, maar geen blijvende schade naar verwachting.
Of het gerelateerd is aan de rest kon dok niet met zekerheid zeggen en ook niet met zekerheid ontkrachten. Hij kwam wel ietwat bezorgd over.

Anyway, blij dat mn ogen het weer gaan doen!!! En blij dat ik EINDELIJK bericht heb dat mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering rond is en krijg ook nog met terugwerkende kracht vanaf augustus vorig jaar. YAY!

@Mirjam, zodra ik van dr hoor geef ik het door aan je, spreek d'r niet dagelijks, maar ik vergeet je heus niet :*
pi_92936452
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:02 schreef Mirjam het volgende:
zijn er hier ook mensen met zenuwpijn?
volgens mij wel toch?
Ik slik Amitryptiline in een lage dosering tegen pijn. Of het zenuwpijn is weet ik niet eens, mijn huisarts wilde dat ik niet langer NSAID's nam en heeft me dit voorgeschreven. Leuke is dat mijn epilepsie hierdoor weer is teruggekomen. Ander medicijn wat ik ken tegen zenuwpijn is Lyrica, mogelijk stap ik daarop over.

Ps: sterkte aan iedereen die zich kut voelt.
pi_92938418
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:37 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ik slik Amitryptiline in een lage dosering tegen pijn. Of het zenuwpijn is weet ik niet eens, mijn huisarts wilde dat ik niet langer NSAID's nam en heeft me dit voorgeschreven. Leuke is dat mijn epilepsie hierdoor weer is teruggekomen. Ander medicijn wat ik ken tegen zenuwpijn is Lyrica, mogelijk stap ik daarop over.

Ps: sterkte aan iedereen die zich kut voelt.
ik ben bekend met lyrica.
als het even niet hoeft, begin er dan in godsnaam niet aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')