quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:19 schreef mefke79 het volgende:
mama's van buikslapers, hebben jullie ook steeds natte kindjes 's ochtends? Driekus was weer nat. Z'n luiers gaan tot 18 kilo dus dat zou het niet moeten zijn, maar wij denken dat het aan het buikslapen ligt.
Takkembah ik denk dat je gelijk hebt.
quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:27 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Asy is lekker met vakantie!!Maar ze komt gauw weer terug!
quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:28 schreef Poppejans het volgende:
Hier geen last Mefke. Wat ik trouwens wel doe bij luiers is eerder bij het minimale gewicht dan max.gewicht wat op een verpakking staat overstappen naar een grotere maat.
Hoeveel weegt hij nu? en overdag is hij niet nat? Oja en is de luier dan echt erg vol met plas of plast hij er naast denk je?
Je zou eens kunnen proberen hem alleen met slapen dan in een 4+ luier te doen.
Ja, maar dat doet Thomas alleen maar als hij iets niet wil. Bv als hij fruitpap moet eten. Anders herken ik het niet.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:16 schreef freecell het volgende:
Lars gefeliciteerd!
Balen VlindurZo pijnlijk ook voor hem...
Sorbo: bekend verschijnselBalen omdat ze niks vinden
Hey, Florian doet soms raar. hij gooit ineens zijn hoofd een eindje achterover en doet zijn mond wijd open. Alsof hij probeert een hap lucht boven hem te nemen oid. Meestal vrij plotseling. Hij lijkt het wel leuk te vinden, maar ik vind het er raar uitzien. Dus ik zeg tegen TARA: hij doet raar met zijn hoofd. TARA: ja naar achteren hè? had ik ook al een paar keer gezien....
herkenbaar?
quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:29 schreef Twinkly het volgende:
Nog wat grappigs, als ik vraag "Niels, waar is.....?" dan gaat hij zoeken. Bij waar is je stukje brood zoekt hij naar de grond wanneer hij in de stoel zit. En hij wijst mijn neus aan wanneer ik hem vraag waar zijn neus is
Héél herkenbaar zelfs. Ivan doet het om verschillende redenen. Soms omdat hij het gewoon leuk vindt, soms omdat hij boos of gefrustreerd is en soms omdat hij moe begint te worden. Het plotseling achterover gooien van zijn hoofd springt daarbij wel meer in het oog dan het opengooien van de mond. Ik heb het ook nooit herkend als 'happen naar lucht'.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:16 schreef freecell het volgende:
Hey, Florian doet soms raar. hij gooit ineens zijn hoofd een eindje achterover en doet zijn mond wijd open. Alsof hij probeert een hap lucht boven hem te nemen oid. Meestal vrij plotseling. Hij lijkt het wel leuk te vinden, maar ik vind het er raar uitzien. Dus ik zeg tegen TARA: hij doet raar met zijn hoofd. TARA: ja naar achteren hè? had ik ook al een paar keer gezien....
herkenbaar?
Ik zou het ook zo laten. Ivan ging een paar weken later over op 3 flessen, toen hij brood kreeg. Als je je zorgen maakt of wat geruststelling wilt dan kun je Daan eens (een paar keer) extra wegen. Eventueel kun je iets eerder beginnen met het introduceren van vast voedsel waar meer energie in zit, bijvoorbeeld brood. Je kunt dan natuurlijk ook in een vicieuze cirkel raken als hij daardoor nóg minder gaat drinken.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:21 schreef happyme28 het volgende:
Nou ja, misschien als hij echt helemaal beter is, dat zijn schema weer anders wordt, maar voor nu laat ik het maar even zo.
Vanaf mei dan (7 mnd), tot zeker tot voordat we op vakantie gingen (10 mnd). En nu geven we vaak na de lunch nog een 100ml (90/3). Voor de rest is het rietbeker en flesjes water lurken.quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:15 schreef happyme28 het volgende:
Hoelang hebben jullie dan die 3 flessen gegeven? Was dat daarvoor? Daan is nu ruim 6,5 maand. Ik wil straks wel naar kleinere flessen maar zeker nu er maar 3 flesvoedingsmomenten zijn, houd ik het maar op die 200ml zodat hij in ieder geval 600ml binnenkrijgt. Gelukkig eet hij aardig wat fruit en een beetje groente, maar die 600ml heeft hij toch wel minimaal nodig.
Apart, hier staat op de doos 4 flessen van 6 scheppen.quote:Op zondag 12 september 2010 11:43 schreef leonieke het volgende:
Thomas drinkt hier ook maar drie flessen van telkens 7 scheppen (op de doos staat ook aangegeven dat dat de dagelijkse hoeveelheid is, dus ik durf hem eigenlijk niet meer geven). Daarnaast eet hij zijn groentepap helemaal opfruit is nog steeds een probleem, maar we blijven het aanbieden.
raarquote:Op zondag 12 september 2010 13:26 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Jep, 3-4 flessen 180/6 bij 6-8 maanden en 3 flessen van 180/6 bij 8-10maanden.
Neuh, gewoon alles samen en alleen overdag.quote:Op zondag 12 september 2010 12:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Lars, een dagje te laat, maar alsnog van harte met je verjaardag!![]()
En Karin natuurlijk ook gefeli met je verjaardagHeb je nog een eigen feestje gehad?
Thanks! Die spray heb ik inderdaad. Ik herinnerde me dat McLaura dat ook had en ik heb haar gisteren gevraagd hoe het heet en waar je het koopt. Is een stuk prettiger voor Isabeau!quote:Op zondag 12 september 2010 09:54 schreef Twinkly het volgende:
Wat ongelooflijk zielig van de billetjes van Rienk en IsabeauEr is ook een zinkzalf-spray he? Dan doet het opbrengen geen pijn! En als er een dikke rode rand om de uitslag zit, zou het kunnen dat er ook een schimmelinfectie overheen is gekomen, dan kun je er antischimmelcreme opsmeren die je ook voor je voeten gebruikt.
Jij krijgt van mij een cadeautje dit jaarquote:Op zondag 12 september 2010 13:23 schreef Groofsken3 het volgende:
karin, ik wist helemaal niet dat jij ook jarig was. Jij ook van harte, en ik hoop dat je ook zoveel toffe cadeaus hebt gekregen :-p.
Wij kunnen trouwens ook voortaan onze verjaardag samen vieren, mijn zoon en ik. Scheelt 4 dagen. Das mooi, want ik vier mijn verjaardag zelden, krijg ik ook eens een keer cadeaus.
Ivan heeft momenteel ook zoiets. De laatste nachten wilde hij niet in slaap vallen zonder dat één van ons erbij bleef, maar we hebben geen idee wat hem dwars zit. Ja, er staat een tandje op doorkomen, maar daar heeft hij verder geen last van. Bang voor het donker? Nachtlampje helpt niet. Verlatingsangst? Maar overdag gaat het slapen prima.quote:Op zondag 12 september 2010 22:05 schreef Twinkly het volgende:
Wow Lente loopt gewoon al![]()
Vakantie zorgt voor groeiend haar en lopende kindjes
![]()
Niels heeft ergens last van, maar wat?Ik zie geen tandjes op doorkomen staan en hij heeft ook geen verhoging. Hij wilde niet gaan slapen en toen hij eindelijk sliep werd hij ieder half uur ofzo gillend wakker. Hij ligt er nu net weer 5 minuutjes in. Ik heb hem voor de zekerheid een pcm gegeven, ik wist het ook even niet meer.
Check...quote:Op maandag 13 september 2010 21:01 schreef Twinkly het volgende:
Ook gooit hij nu heel bewust eten wat hij niet meer wil op de grond en gaat zitten "uh"-en naar eten wat hij wel wil.
Nou precies, wij vinden het ook nogal 'typisch' klinken, dat huilen. Hij maalt niet om de speen en als we aanstalten maken om weg te lopen zet hij het meteen op een krijsen. Hij begint al met krijsen als je hem in bed legt. We hebben geprobeerd om hem wat langer wakker te houden en nog een beetje te laten spelen. Dat vindt hij best, maar daarna heeft hij evenveel moeite om in slaap te komen.quote:Op maandag 13 september 2010 20:24 schreef Aoraki het volgende:
Wat me idd opviel is dat toen hij gisteravond voor het eerst wakker werd, zo rond 21.00, ik zijn speentje terug gaf, wegliep, en hij meteen begon te brullen op een typische manier toen ik wegliep. Ik ben weggebleven en daarna was hij meteen stil. Misschien ook iets van verlatingsangst? Nouja, hij was direct stil, dus het is voor mij niet heel moeilijk om mezelf te bedwingen om terug te gaan.
Wat leuk!quote:Op maandag 13 september 2010 21:05 schreef mefke79 het volgende:
Asy, het schijnt dat ik dat ook al heel jong deed, naar de 'wc' gaan. Ik poepte altijd mijn luier vol net na de ochtendpap. En omdat de papieren luiers toen nog heel duur waren werd ons mam creatief. Zodra ik kon zitten zette ze me op het potje elke ochtend na de pap. Et voila, ik ging poepen op de pot. Sneller zindelijk werd ik er helaas niet van, maar het bespaarde het wassen van 1 poepluier.
Asy, wat heb je toch een mooie zoon! En dat voetje wat zo mooi wiebelt bij het gaan zitten. Sowieso, dat helemaal uitstrekken en er dan net niet bij komen...ziet er heel mooi uit.
Nou, inderdaad!! Hij begrijpt bijvoorbeeld ineens hoe hij blokjes in elkaar en op elkaar moet stoppen, hij is begonnen met wijzen en hij weet dat ik het niet leuk vind als hij me schopt tijdens het verschonen maar doet het dan toch! En het slapen in de auto gaat ook ineens moeizamer omdat hij niks lijkt te willen missen. Ik denk dat dat laatste ook een rol speelt: hij wíl gewoon niet slapen.quote:Op maandag 13 september 2010 21:01 schreef Twinkly het volgende:
Maar als ik jouw verhaal lees Claudia, dan klinkt het ook wel erg als een fase. Merk jij ook dat Ivan ineens veel meer snapt van de wereld? Niels wordt steeds bozer op het aankleedkussen en schopt zijn broek bijvoorbeeld weer uit, of hij wil perse rechtop zitten. Ook gooit hij nu heel bewust eten wat hij niet meer wil op de grond en gaat zitten "uh"-en naar eten wat hij wel wil.
Ik heb het niet gekoppeld aan een geluid. Ook omdat ik weer ging werken en dus niet elke keer naar de wc kan met hem als hij moet plassen. 's Morgens haal ik hem uit bed als hij wakker is, dan gaan we de pyjama uit doen, dan loop ik met hem naar de badkamer, doe zijn loodzware nachtluier uit en dan hij ik hem meteen boven de wc. Eerst doet hij dan een hele flinke plas en daarna gaat hij zijn best doen om te poepen. Meestal lukt het en soms ook niet. Maar hij poept dan ook verder niet in zijn luier.quote:Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef Twinkly het volgende:
Asy, een vriendin van mij heeft haar dochtertje ook geleerd om op "shhhh" te plassen en voor poepen heeft ze ook een geluidje. En dat gaat heel goed! Maar soms wil ze ook 's nachts of tijdens het drinken overdag perse op het potje plassen en niet in haar luier, terwijl ze net zo oud als Harry is! Ik vind het echt heel bijzonder dat zulke jonge kinderen al kunnen voelen dat ze moeten plassen!! Het schijnt dat er een gevoelige periode is waarin je dit aan kunt leren, ik weet niet meer tot wanneer die duurde, maar Niels is al te oud.
Hier ook hoor. Ik was helemaal kapot afgelopen week dat Daan ziek was en een paar dagen 's nachts wakker werdquote:Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wij zijn het helemaal niet gewend om dr snachts uit te moeten...Schaam me haast dat ik dat zeg, maar Evie sliep eigenlijk vanaf een maand of 2-3 al door...
Hihi... nou om te lopen moet je toch echt eerst staanquote:Op dinsdag 14 september 2010 11:21 schreef ymme het volgende:
Hier weer thuis van een heerlijk weekendje weg
En ineens is Lars alweer 1 jaar. Kindjes die lopen en zelfs gaan staanWat goed!
Wazzup?quote:
Mens, dacht ff dat er van alles aan de hand wasquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:02 schreef Sorbootje het volgende:
Ja sorryWaren groeicurves...maar 't lukte niet helemaal en ik moet eigenlijk ook werken dus ik dacht ik doe dat vanavond wel even
Gelukkig maar!quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:02 schreef Sorbootje het volgende:
Ja sorryWaren groeicurves...maar 't lukte niet helemaal en ik moet eigenlijk ook werken dus ik dacht ik doe dat vanavond wel even
Wat leuk!quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:11 schreef Stiemie het volgende:
Boekjes zijn hier ook helemaal hot bij Esmee. Mijn tijdschriften helaas ook![]()
Esmee zegt "oewa" als je hoera zegt. En dan strekt ze die armpjes helemaal ver tot boven haar hoofd. Dusseh wij zijn er klaar voor! Nog maar 3 nachtjes slapen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isa arm meisje, helemaal ziekjes![]()
![]()
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
quote:Op woensdag 15 september 2010 10:03 schreef Vlindur het volgende:
24 september om 10:30 gaan we in ondertrouw![]()
Claudia, we wilden het eerst ook groots en met iedereen en allemaal en alles er op en dr an enzo, maar dat is ook een onwijs geregel! Dat willen we ook helemaal niet. En een ceremoniemeester had gekund, maar ik hou zelf graag de regie in handenDus daarom doen we het lekker klein, alleen trouwen en daarna lekker uit eten met de club. We zitten met alleen onze familie al op 27 personen, dus dat is toch wel veel
![]()
Ik ben ook benieuwd of en wat voor jurk ik scoren zal, want als ik een jurk koop wil ik hem wel vaker aan kunnen. Dus ik denk dat ik een galajurk koop ofzo
Nou, precies. Wat een geregel! En ik word er gewoon een beetje naar van als iemand zegt 15.000 euro uitgegeven te hebben aan een bruiloft. Dat is 15.000 euro voor één dag! Je zou het ook in je hypotheek kunnen stoppen en je maandlasten er structureel mee kunnen verlagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben echt niet gierig, maar ik vind dat gewoon een te hoog bedrag.
Je plannen klinken in ieder geval in mijn oren geweldig. Als ik ooit ga trouwen dan is het zonder poespas en met een leuk feestje achteraf in ons tuintje of zo. Het is wel heel bijzonder dat je Rienk er nu bij hebt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Eten is gemiddeld 30 euro pp, dat is dan x 30, want zoveel mensen komen er maximaal en dat is dus al 900 euro. Trouwen is hier (maar) 180 euro dus dan zitten we al over 1000 euro. Dat is dus nog exclusief drinkenquote:Op woensdag 15 september 2010 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
Achossie, arme Isa. Diarree hebben we hier nog niet meegemaakt, lijkt me ook zo zielig.
[..]
Nou, precies. Wat een geregel! En ik word er gewoon een beetje naar van als iemand zegt 15.000 euro uitgegeven te hebben aan een bruiloft. Dat is 15.000 euro voor één dag! Je zou het ook in je hypotheek kunnen stoppen en je maandlasten er structureel mee kunnen verlagen.Ik ben echt niet gierig, maar ik vind dat gewoon een te hoog bedrag.
Je plannen klinken in ieder geval in mijn oren geweldig. Als ik ooit ga trouwen dan is het zonder poespas en met een leuk feestje achteraf in ons tuintje of zo. Het is wel heel bijzonder dat je Rienk er nu bij hebt!
wat kut zeg.. maar zeker gaat je huwelijk voor jaquote:Op woensdag 15 september 2010 13:59 schreef Sorbootje het volgende:
Man wat kan ik er verdrietig van worden. Maar mijn huwelijk gaat gewoon voor.
Ja ik vind het ook sneu. Niet zozeer voor Herman, want die kan niet met de rest opschieten, maar ik zal hem vreselijk missen. Voor Fleurtje vind ik het echt heel erg, want da's zo'n lieverd en ze is dol op mij. Bah mijn maag draait zich nu alweer om, maar ik móet gewoon wel.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:01 schreef innepin het volgende:
<offtopic> Sorbo wat sneu voor je kattenEen Pers! oh! Hebben?
</offtopic>
Rienk drinkt ook alleen nog maar uit de fles hoor, ik heb wel tuitbekers en Rietjes dingen, maar nu had hij ENORME dorst (Vroeg me al af waarom hij zo mopperdequote:Op woensdag 15 september 2010 15:37 schreef ymme het volgende:
Vanaf wanneer gaan ze ongeveer uit een rietjesbeker drinken?
Mart wilt echt alleen nog maar fles met speen.
Nee, er zit wel een P&C in Amsterdam. Maar ik doe het gewoon niet. Mocht ik nou nergens slagen hier dan trouw ik wel in een jurk van de C&A ofzo hoorquote:Op woensdag 15 september 2010 16:10 schreef Incantrix het volgende:
Vlindur, zit er niet toevallig een P&C in de buurt van een zekere Ballorig?(Ennuhm.. Foto's hiero
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind nachtblauw heel mooiIk ga gewoon es kijken wat bij mn haar past
[ Bericht 20% gewijzigd door Vlinder op 15-09-2010 17:13:06 ]♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Even zonder bijgelezen te hebben, heb je Telizen al geprobeerd? Een van mijn katten had ook erg veel stress door de komst van Xeentje en likte haar buikje helemaal kaal. Door twee keer een half pilletje per dag is het nu helemaal over. En ze vindt de pilletjes heerlijk.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:10 schreef Incantrix het volgende:
Och lieve Sorbo, dat lijkt me zó vreselijk heftig.. Mijn keel knijpt al dicht bij het ideeWij hebben bij Max al wel in ons achterhoofd dat als de verhuizing niet de oplossing is zoals wij nu denken, we hem misschien ook niet meer bij ons kunnen houden. Ik heb altijd gedacht dat ik mijn katten bij me zou houden tot ze oud en versleten en op zijn, maar als Max écht niet meer gelukkig kan worden bij ons, zelfs zoveel stress heeft dat hij er fysiek doodziek van wordt, dan kan ik hem onmogelijk bij me houden. Hoe vreselijk ik het ook vind. Ik hoop dan alleen dat we nog een goed huis voor hem kunnen vinden, want dat is niet zo makkelijk met een zieke kat. Het alternatief wil ik al helemáál niet aan denken
Ik ken me goed voorstellen dat je deze keuze maakt hoor, zij het met een knoop in je maag.. Je lief dwingen tot dingen waar hij ongelukkig van wordt doe je ook niet he?
Ja dat! Ik wilde het ook nog zeggen.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was het helemaal vergeten te zeggen, maar Huup, wat zie je er prachtig uit in die jurk.![]()
Zo graag wil in nou ook weer niet, hoor.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:14 schreef mefke79 het volgende:
Lente, wauw!
Mijn man merkt net op: ach, als die van ons maar op zijn 16de loopt...echt, die is zo snel met kruipen, ik zie 't em voorlopig niet doen.
Ssserpente, dan vraag je em toch zelf? Of je gaat hinten, dat JA best een leuk woord is ofzo. Die zwarte jurk is ook van dit merk trouwens. En ze hebben dus ook feestkleding. Tis dat ik geen gelegenheid heb (en nog 5 kilo te zwaar ben) maar oehoeoh...
Vindt ze vreselijk toch, op d'r buik? Of was dat Leah niet?quote:Op woensdag 15 september 2010 21:08 schreef DaviniaHR het volgende:
vlindur, gefeliciteerd met je verloving!![]()
![]()
![]()
sorbo, wat sneu dat er katten weggaanhopelijk krijgen ze lieve nwe baasjes!
free, ik snap de persvraag ook niet![]()
wel jammer van jullie vakantie trouwens
woei, Lente!![]()
keischattig!
![]()
ik vrees dat we hier een kontschuivertje hebbennu dus maar goed op de buik gaan leggen, hopen dat ze toch gaat kruipen...
Haha, da's wel erg leuk idd! Arme verkoper...quote:Op woensdag 15 september 2010 21:21 schreef mefke79 het volgende:
Sserpente, je kan natuurlijk ook gewoon een afspraak bij een bruidsjurkenwinkel maken en dan een middagje passen doen onder het mom van 'ik trouw op datum x in 2011'. Gewoon voor de leuk
Leah vindt het inderdaad vreselijk op haar buik maar Davinia heeft een Avivaquote:Op woensdag 15 september 2010 21:16 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Vindt ze vreselijk toch, op d'r buik? Of was dat Leah niet?
hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 15 september 2010 21:38 schreef lily het volgende:
[..]
Leah vindt het inderdaad vreselijk op haar buik maar Davinia heeft een Aviva
en kontschuivertjes heb ik er ook twee van gehad dus ik kijk er niet van op als hun zus ook het kruipen voor gezien houdt
Ik denk dat ik de vraag van Ssserpente verkeerd opgevat heb dan..quote:
quote:Op woensdag 15 september 2010 21:51 schreef DaviniaHR het volgende:
nu nog een foto van Leah op dr buik, en we kunnen weer over tot de orde van de dag, trouwjurken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder, wat Asy allemaal zegt![]()
Wat een schattepatatjes worden er toch weer gepost hier![]()
quote:Op woensdag 15 september 2010 22:07 schreef octopussy het volgende:
Vlinder, van harte gefeliciteerd met je verloving![]()
Ik vond mijn trouwdag helemaal geweldig! Was (bijna) elke cent waard. Ik ben getrouwd in het oude stadhuis inDelft
Het is nu iets meer dan 2 jaar geleden maar ik denk er regelmatig aan terug. Ik had ook geen witte jurk aan want ik ben er niet het type voor. Zo zag ik er uit:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder, wat Asy allemaal zegt![]()
Wat een schattepatatjes worden er toch weer gepost hier![]()
Die foto heb je gewoon uit de folder gescheurd!
Allemachtig! Mooi zeg!![]()
Yppy, Jojogirl, Pandorah, Liejannuh, Isabeau, Faithy, Teigan en Coldfeet kunnen allemaal bevestigen dat ik het wasquote:Op woensdag 15 september 2010 22:11 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Die foto heb je gewoon uit de folder gescheurd!
Allemachtig! Mooi zeg!![]()
Goed dan vraag ik het mijn dochter wel even morgen.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:16 schreef octopussy het volgende:
[..]
Yppy, Jojogirl, Pandorah, Liejannuh, Isabeau, Faithy, Teigan en Coldfeet kunnen allemaal bevestigen dat ik het was
Zekers wel Lijnloos!quote:Op woensdag 15 september 2010 22:24 schreef Lijnloos het volgende:
Octo, hou es op joh... da's toch supermooi!(*maar nu ga ik echt niet meer een foto van mezelf opsnorren van een jaartje terug, in het gebroken wit...
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 15 september 2010 22:52 schreef Lijnloos het volgende:
Nou vooruit dan maar....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Mooi hoor!!*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 september 2010 07:28 schreef Sorbootje het volgende:
Ik weet het niet Vlindur, maar zwaar is het wel! Sterkte vandaag![]()
Ik zal mijn trouwjurk ook even onder een spoiler stoppenDank je!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi!![]()
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Kan ik dat zwart op wit krijgen?quote:Op donderdag 16 september 2010 08:31 schreef freecell het volgende:
EN heus, er komt een leeftijd dat ze ook zelf weer gaan liggen
Ja precies, dat is alles wat je kunt doen. Zorgen dat hij het comfortabel heeft (desnoods eens een zetpil proberen?) en met zo minimaal mogelijke aandacht weer in slaap te laten vallen.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:44 schreef freecell het volgende:
Oja, das inderdaad goed lastigLekker warm aankleden en zorgen dat hij vlak voor het naar bed gaa goed gegeten heeft deed hier de truc... Maar vervelend is het wel....
Voor hij op bed gaat krijgt hij een papflesquote:Op donderdag 16 september 2010 08:44 schreef freecell het volgende:
Oja, das inderdaad goed lastigLekker warm aankleden en zorgen dat hij vlak voor het naar bed gaa goed gegeten heeft deed hier de truc... Maar vervelend is het wel....
Lamstraal: das ook wel erg jong om het al zelf te kunnen hoorOok jong om te gaan staan trouwens
Mag dat morgen? Ik wil weer es een nacht doorslapenquote:Op donderdag 16 september 2010 08:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja precies, dat is alles wat je kunt doen. Zorgen dat hij het comfortabel heeft (desnoods eens een zetpil proberen?) en met zo minimaal mogelijke aandacht weer in slaap te laten vallen.
Het komt wel goed, Vlindur, het klinkt alsof je het heel verstandig aanpakt en het lijkt me een kwestie van afwachten tot hij jou niet meer nodig heeft om weer in slaap te vallen.
Dat kleine monstertje wou al heel vroeg zelf gaan zitten.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:44 schreef freecell het volgende:
Lamstraal: das ook wel erg jong om het al zelf te kunnen hoorOok jong om te gaan staan trouwens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EDIT: En als ik dan eens niet 2 uur over een post zou doen met allerlei pauzes tussendoor, dan had ik ook alle suggesties voor Rienk kunnen lezen.
Emma is natuurlijk nog veel kleiner, maar ik kan het duidelijk merken wanneer ze een dag niet goed gegeten heeft. Dan wordt ze 's nachts namelijk tussen 4 en 5 wakker voor een fles. Eet ze wel voldoende dan slaapt ze tot een uurtje of 7. Daarmee wil ik dus niet zeggen dat Rienk niet voldoende binnenkrijgt he!
Als je wilt dat Rienk meer eet, zou je dan niet kunnen proberen om hem vaker op een dag kleinere maaltijden te geven? Misschien dat dat nog een beetje helpt?
[ Bericht 14% gewijzigd door Keshet op 16-09-2010 09:38:15 ]A grand adventure has begun.
quote:
Inderdaad! Ik heb hetzelfde. Ook bij Evie heb ik dat heel sterk. Op de wbw-nederland website staat een foto van een pasgeboren ieniemienie Evie en dan kun je je haast niet voorstellen dat ze nu een stevige bijna dreumes is van 72 cm (net zo lang als Niels!)quote:Op donderdag 16 september 2010 09:47 schreef Sorbootje het volgende:
Beterschap voor je meisje! En het ís natuurlijk ook bijzonder hoe ze het doet. Ik kan er, als ik haar zie, gewoon niet bij dat zij dat iniminie-meisje was!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vlindur, als Harry zo'n periode heeft, ga ik er even bij zitten en help hem in slaap (zingen, aaien, met zachte dwang op zijn buik houden). Harry heeft soms ook de neiging om zich weer om te draaien en met armen tegen het bed te slaan (om zich wakker te houden?), terwijl ik gewoon zie dat hij moe is. Uiteindelijk valt hij dan altijd wel weer in slaap. In principe haal ik hem nooit uit bed. Maar ik moet zeggen dat Harry (behoudens de 2 voedingen) 's nachts eigenlijk prima slaapt. Overdag gaat de laatste tijd ook vrij aardig...
en natuurlijk moet ik nu tijdens het typen van dit stuk naar boven![]()
Ow en als je niet kan laten huilen, dan moet je het niet doen want dan blijf je niet consequent. En interval belonen is de sterkste bekrachtiger die er is.Schrijf je over mijn zoon?quote:Op donderdag 16 september 2010 09:09 schreef LamstraalASD het volgende:
[..]
Dat kleine monstertje wou al heel vroeg zelf gaan zitten.
Nu kruipt ze ergens heen om zich daar aan op te trekken.
We horen al maanden van het CB dat het niet goed is dat ze zo jong al zelf wilde zitten en staan, maar ik kan haar moeilijk vastbinden.
Meer mensen met een kind wat eigenlijk alleen borstvoeding wil? een paar hapjes normaal eten gaat wel maar veel meer dan een paar hapjes is het niet.
Fles is geen optie (speen trouwens ook niet)
Dus een zwaardere maaltijd voor het slapen wil niet echt lukken.
Iedereen zegt dat het vanzelf wel een keer gaat lukken, dus we blijven iedere dag maar weer hopen dat ze ineens wel goed eten en slapen gaat
Die gaat nu al zelfstandig zitten
En hij wil ook alleen bv. Een paar hapjes pap wil hij wel of groenten/fruit a la Rapley, maar een fruithap (Olvarit/Friso) krijg ik er echt niet in.
Laat staan een ritme in slaapjes/voedingen![]()
Wat bedoel je daarmee? Dat 'controlled crying' averechts werkt?quote:Op donderdag 16 september 2010 10:30 schreef Asyniur het volgende:
En interval belonen is de sterkste bekrachtiger die er is.
Ons meisje is nu bijna 8 maanden en ze besloot ongeveer 4 weken geleden dat het tijd werd om zelf te gaan zitten! Een paar dagen later vond ze het erg nodig om te kruipen en een week ofzo later ging ze staan! De afgelopen week heeft ze ontdekt dat ze ook pasjes kan zetten langs de tafel of in de box. Tsja vroeg?!quote:Op donderdag 16 september 2010 09:09 schreef LamstraalASD het volgende:
[..]
Dat kleine monstertje wou al heel vroeg zelf gaan zitten.
Nu kruipt ze ergens heen om zich daar aan op te trekken.
We horen al maanden van het CB dat het niet goed is dat ze zo jong al zelf wilde zitten en staan, maar ik kan haar moeilijk vastbinden.
Nee, wat ik er mee wil zeggen is als je de ene keer meteen gaat kijken, de andere keer een paar minuten wacht etc (kortom steeds iets anders doet), dat je dan een interval beloning geeft en dat houdt gedrag langer in stand.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Dat 'controlled crying' averechts werkt?
Ik merk juist dat erbij blijven zitten bij Ivan slecht werkt. Dat wil zeggen, na 1,5 uur valt hij eindelijk in slaap en de dag erop verlangt hij weer hetzelfde. Ik moet vooral niet met hem bezig gaan, want dan gaat zijn gezichtje op lachstand en wordt hij héél wakker. (Hey, leuk! Nu gaat ze nog zingen ook!)
Opschepster!quote:Op donderdag 16 september 2010 10:43 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Ons meisje is nu bijna 8 maanden en ze besloot ongeveer 4 weken geleden dat het tijd werd om zelf te gaan zitten! Een paar dagen later vond ze het erg nodig om te kruipen en een week ofzo later ging ze staan! De afgelopen week heeft ze ontdekt dat ze ook pasjes kan zetten langs de tafel of in de box. Tsja vroeg?!Ze zal er wel aan toe zijn denk ik dan. Ik ga 'r iig niet vastbinden! Morgen op het CB zullen ze er wel wat van zeggen.
Ik heb moeite met dat advies omdat het veronderstelt dat je een opvoedkeuze moet maken en je eraan moet houden. Natuurlijk is het zo dat je je eigen grenzen moet bewaken, dat je keuzes moet maken waar je zelf (emotioneel) achter staat en dat het altijd het beste is om consequent te zijn. Maarja, ik kan me zó goed voorstellen dat je op een bepaald moment radeloos raakt en je dingen gaat proberen die eerder geen optie waren. Flexibel zijn, improviseren en niet te hard voor jezelf zijn, zijn wat mij betreft óók belangrijk.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:39 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben niet voor laten huilen. Maar inderdaad, als je niet wilt laten huilen kun je het beter ook niet proberen.
Ik vermoed ook wel dat het per kind verschilt. Je vertelt dat Ivan bij de "controlled crying"-methode best snel in slaap valt en het daarna ook "weet". Dan kan ik me voorstellen dat het voor Ivan minder hard aankomt dat hij niet getroost wordt dan voor een kind wat helemaal over zijn toeren raakt.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb moeite met dat advies omdat het veronderstelt dat je een opvoedkeuze moet maken en je eraan moet houden. Natuurlijk is het zo dat je je eigen grenzen moet bewaken, dat je keuzes moet maken waar je zelf (emotioneel) achter staat en dat het altijd het beste is om consequent te zijn. Maarja, ik kan me zó goed voorstellen dat je op een bepaald moment radeloos raakt en je dingen gaat proberen die eerder geen optie waren. Flexibel zijn, improviseren en niet te hard voor jezelf zijn, zijn wat mij betreft óók belangrijk.
En tja, wat is het effect van je opvoedkeuze op je kind? Het is lastig om daarachter te komen. Misschien is troosten in het algemeen wel het beste, maar ten koste van wat? Hoe vrolijk ben je overdag als ouder? Hoe groot is de kans op een burn-out waardoor je er vrijwel niet meer voor je kind kunt zijn? En wat doet het met de relatie met je geliefde? Een kind heeft ook behoefte aan ouders die het fijn hebben met elkaar.
Het is gewoon verdomd lastig allemaal. Ik vind het wel héél fijn om hier te lezen over een variëteit aan methodes zodat een ieder eruit kan pikken wat bij haar past. En de kindjes verschillen ook erg van elkaar, dat blijkt wel weer!
Claudia, ik geloof dat Twinkly bedoelt dat als je het consequent kan blijven (een tijd lang) dan kun je het beter laten. Want anders krijg je dus dat je steeds wisselend toch naar je kind gaat en dan creeër je dus dat interval belonen.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb moeite met dat advies omdat het veronderstelt dat je een opvoedkeuze moet maken en je eraan moet houden. Natuurlijk is het zo dat je je eigen grenzen moet bewaken, dat je keuzes moet maken waar je zelf (emotioneel) achter staat en dat het altijd het beste is om consequent te zijn. Maarja, ik kan me zó goed voorstellen dat je op een bepaald moment radeloos raakt en je dingen gaat proberen die eerder geen optie waren. Flexibel zijn, improviseren en niet te hard voor jezelf zijn, zijn wat mij betreft óók belangrijk.
En tja, wat is het effect van je opvoedkeuze op je kind? Het is lastig om daarachter te komen. Misschien is troosten in het algemeen wel het beste, maar ten koste van wat? Hoe vrolijk ben je overdag als ouder? Hoe groot is de kans op een burn-out waardoor je er vrijwel niet meer voor je kind kunt zijn? En wat doet het met de relatie met je geliefde? Een kind heeft ook behoefte aan ouders die het fijn hebben met elkaar.
Het is gewoon verdomd lastig allemaal. Ik vind het wel héél fijn om hier te lezen over een variëteit aan methodes zodat een ieder eruit kan pikken wat bij haar past. En de kindjes verschillen ook erg van elkaar, dat blijkt wel weer!
Niemand kiest er denk ik voor om haar kind stelselmatig te laten huilen. De hoop is dat één, twee of drie keer genoeg is om het patroon te doorbreken.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:45 schreef Asyniur het volgende:
Bovendien kan ik het gekrijs niet horen want het snijdt mij door mijn ziel.
quote:Op donderdag 16 september 2010 10:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Claudia, ik geloof dat Twinkly bedoelt dat als je niet consequent kan blijven (een tijd lang) dan kun je het beter laten. Want anders krijg je dus dat je steeds wisselend toch naar je kind gaat en dan creeër je dus dat interval belonen.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik denk dat het niet helemaal overeenkomt met de opvoedpraktijk. Als een baby 's nachts wakker blijft worden als je A doet, dan probeer je de volgende dag B. Werkt B niet, ga je op C over. Lijkt C gunstig uit te pakken, doe je dat de volgende dag weer. Ik heb ook geklooid met blijven zitten tot hij sliep, net iets eerder weggaan, misschien een nachtlampje erbij, toch maar een schone luier, wat Dentinox en een zetpil, wel of geen muziekdoosje, een warmere slaapzak, slaapjes anders indelen.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Claudia, ik geloof dat Twinkly bedoelt dat als je het consequent kan blijven (een tijd lang) dan kun je het beter laten. Want anders krijg je dus dat je steeds wisselend toch naar je kind gaat en dan creeër je dus dat interval belonen.
Natuurlijk pas je in de loop van de tijd misschien wel je opvoedmethode aan omdat je ontdekt dat iets anders beter werkt. Maar je moet het wel een tijdje vol (kunnen) houden want anders werkt het alleen maar tegen je.
Snap je wat ik bedoel?
quote:
Mooie fotoquote:Op donderdag 16 september 2010 14:49 schreef Meimeltje het volgende:
Leuk vond hij het trouwens wel op de fiets
[ afbeelding ]
Ivan!quote:Op donderdag 16 september 2010 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ziet hij er vrolijk uit op de fiets, Meimeltje! Heerlijk kereltje. En wat ben jij een knappe vrouw!
Woohoo, Ivan kan eindelijk klappen!
Rienk doet het ook, maar volgens mij is hij dan moequote:Op donderdag 16 september 2010 16:50 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een pretbekkie, Meimel!![]()
Applaus voor Ivan! Whoei!Lief, he, in de handjes klappen? Lente kan nu 'op je boze bolletje' er achteraan. Liefst met jamhanden.
![]()
Ze zit trouwens tijdens het eten sowieso altijd achter d'r oren te krabbelen. Na het eten heeft ze dan ook altijd twee vieze plukken haar daar zitten. Geen idee hoe het komt. Misschien jeukt het door het kauwen?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |