abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 september 2010 @ 20:31:17 #51
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_86355710
Nou, er gebeurt niet veel hier. Dan ga ik mijn lessen maar eens voorbereiden :') .
pi_86355895
Evie ik vind het knap van je! Je bent zeker wel trots BJ! O+

Met de billen van Isabeau gaat het nog niet echt beter. Ik hoop dat ze gewoon even een poosje niet hoeft te poepen ( :') as if...) zodat het een beetje kan helen. Maar het ligt echt helemaal open. Ik zou er zelf knap ongelukkig van worden als het er bij mij zo uitzag!
pi_86356087
ahhh wat zielig Sorboo; het doet je al pijn als je er naar kijkt he??? ;(
hoop dat het snel wat beter gaat... :Y

en zeker ben ik trots en vooral verbaast; ze doet al een poosje pogingen aan tafel enzo, maar ik had niet verwacht dat het ook ineens echt zou gaan lukken :Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86356573
hahaha Jij had verwacht dat ze de rest van haar leven klein zou blijven O-)

En idd, ik vóel het gewoon als ik er naar kijk. Narigheid!
pi_86356855
Welkom back Ssserpente en Lente! Wat knap van Lente dat ze loopt! En het ziet er uit als een heerlijke vakantie.

BJ wat goed van Evie! Zo maar zelf gaan staan :D Wow!

Agossie Isabeau, hoop dat de spray gaat helpen :Y

Daan lijkt weer helemaal de oude. Heeft lekker gegeten en gedronken vandaag, was heerlijk vrolijk de hele dag, heeft goed geslapen en ging vanavond ook zonder te huilen lekker slapen. Ikke is blij :)
pi_86357241
Oef Sorbo, dat klinkt echt heel pijnlijk...arme Isabeau! En die haring joh!
Wat grappig dat ze dat lekker vond!

Evie en Lente! tjonge! jullie gaan hard!
en ze lijken ineens zo groot he, in verticale positie!

Fijn dat Daan weer beter lijkt Happy, wat een zorgen kun je dan hebben he!
Nu maar weer in genietmodus dan
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_86357958
Lente die al loopt en Evie die al staat :D Snelle dametjes zeg!! :D
pi_86358024
Auw Isabeau, wat zal dat een pijn doen :{
pi_86359340
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:23 schreef Groofsken3 het volgende:
karin, ik wist helemaal niet dat jij ook jarig was :o . Jij ook van harte, en ik hoop dat je ook zoveel toffe cadeaus hebt gekregen :-p.

Wij kunnen trouwens ook voortaan onze verjaardag samen vieren, mijn zoon en ik. Scheelt 4 dagen. Das mooi, want ik vier mijn verjaardag zelden, krijg ik ook eens een keer cadeaus *O* .
Jij krijgt van mij een cadeautje dit jaar :)

Karin en Lars. Hartelijk gefeliciteerd met jullie verjaardagen.
pi_86359399
Beterschap voor Isabeau :*
pi_86361505
Wow Lente loopt gewoon al :o *O* Vakantie zorgt voor groeiend haar en lopende kindjes :P

En Evie staat!!! *O* Wat is ze lang BJ of niet? Vooral haar benen lijken heel lang. Welke maten heeft ze nu?

Awh arme Isabeau, ik hoop dat de spray snel werkt zeg. Open billen, wat zal dat pijnlijk zijn icm bijtende urine :X

Niels heeft ergens last van, maar wat? :? Ik zie geen tandjes op doorkomen staan en hij heeft ook geen verhoging. Hij wilde niet gaan slapen en toen hij eindelijk sliep werd hij ieder half uur ofzo gillend wakker. Hij ligt er nu net weer 5 minuutjes in. Ik heb hem voor de zekerheid een pcm gegeven, ik wist het ook even niet meer.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 12 september 2010 @ 22:43:19 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86363919
Ik heb nog niks bijgelezen maar wij zijn terug van vakantie! *O*

Kindlief komt inmiddels vooruit, heeft 1 tand en kan zelf gaan zitten :o
Hij is door iedereen bewonderd. Had zelfs een vaste schare fans die altijd even moesten komen kletsen tegen hem. Ook personeel dat speciaal even bij ons aan tafel komt om 'iets op te ruimen'. En hij maar lachen tegen iedereen O+
Hij zwaait ook een soort van. Vooral als je ciaociao tegen hem zegt :D
pi_86371090
heeeey Asy welkom terug! ook al een goede vakantie achter de rug! wat heerlijk voor jullie! en wat fijn dat Harry het ook zo goed doet zeg :Y heb je ook mooie vakantiespam voor ons?

aaah Twinkly, arme Niels, ik hoop dat hij inmiddels lekker slaapt. :* altijd erg lastig als je niet weet wat er aan de hand is, en je dus je kleintje ook niet kunt helpen...

Jeeeujj voor Daan die zich gelukkig weer wat beter voelt!

Evie is 72 cm en draagt onder 74 en boven meeste merken 74/80. Ze is net iets langer dan gemiddeld. (maar papa en mama zijn ook lang natuurlijk :Y )

:O nog 5 uur te gaan :Y
pi_86371608
Goeie morgen :O

Asy, welkom terug! Wat doet Harry het goed! *O*

Lente loopt! *O* *O* *O*

Beessie, wat is Evie lang! :o Rienk is maar 68.5 centimeter! :o (En J en ik zijn ook allebei 1.80+)
En ze staat! Gaaf is dat he! *O* *O*

Ik heb denk ik maar 3 uur slaap gehad. Eerst niet kunnen slapen en dan bijna in slaap vallen en toen ging het Rienk alarm af. Dus ik kijken, niks aan de hand. Ben weer weggegaan maar Rienk bleef huilen. Dus ik dacht, ik pas die controlled crying toe. Bij de 10 minuten bleek hij ineens een dikke poepbroek te hebben en had dat dus al aan komen voelen :@ Dus heel voorzichtjes schoongemaakt en Rienk weer terug gelegd. Maar hij bleef huilen. Poepen kon niet, want had ie toch net gedaan? Dus weer laten huilen, bleek hij later toch weer hebben gepoept -O- Het arme kind. Het lastige is dus dat hij dus ook nu net besluit afhankelijk te worden, hij gaat huilen zodra we weglopen.. Na díe poepbroek heb ik hem wel laten huilen en toen was het inmiddels 02:10. Voor ik eindelijk sliep zeker 02:30, want die zag ik nog op de klok. En om 06:30 was hij wéér wakker. Met poep -O- En hij wil niet meer slapen dus ik zit beneden. En ik ben GAAR :O

Zn billen beginnen wel te helen, ik mag alweer met billendoekjes poetsen, die creme is super! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 13-09-2010 08:15:02 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_86371970
Oeps... topic over het hoofd gezien, maar we hadden ook een beetje een te druk weekend om te fokken :P
Nog wel (ook al is het veels te laat) een dikke verjaardagsknuffel voor zowel Lars als Karin! *O* Van harte gefeliciteerd allebei! En wat is je taart mooi! :9~

Evie staat! *O* (en ze lijkt inderdaad erg lang op die foto zeg... maar ik heb ook maar een mini, dus geen vergelijkingsmateriaal).

Asy, welkom terug en wat leuk hoe Harry zich ontwikkeld allemaal! *O*

Ssserpente ook weer welkom terug! *O* Lente wat kan je veel ineens!! Beetje aan de wandel, lekker hoor!

Even een algemene Knuffel voor alle mama's van kindjes die te vroeg wakker worden, eentje voor alle kindjes zelf (ook die met de luieruitslag/schimmels)... dikke :* voor jullie!

Hier weinig te melden, mijn Miep is gewoon lief en leuk! (En af en toe heel sikkeneurig de laatste dagen.... maar da's maar tijdelijk... toch?)
  maandag 13 september 2010 @ 08:56:46 #66
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86372626
Evie *O* tja, je bent altijd al een snelle geweest he, goed bezig meisje!

Asy, welcome back. Hopelijk genoten op de vakantie. En Harry die al gaat zitten en een tand heeft :o

Ssserpente ook weer welkom terug! Lente wat kan je veel ineens!! Beetje aan de wandel, lekker hoor!

Vlindur :'( . Wat een nacht.

Lekker toch Lijnloos, dat je niks te melden hebt, behalve dat ze zoooo lief is O+

Hier hebben we ook een wandelend meisje. Na het vorige week maandag alleen op het KDV te laten zien, hebben wij vanaf vrijdag ook mogen genieten van ons ondernemertje. O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_86372669
Sorbo, heb je al maizena geprobeerd?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86372709
Twinkly, wat sneu dat Niels zo moest huilen. Hopenlijk alsnog redelijk geslapen? Misschien verlatingsangst icm eng dromen?

Asy, dat klinkt als een heerlijke vakantie! En wat goed van Harry, zelf gaan zitten :D En zwaaien, cute!!

Rienk, arme man dat je zoveel poepie moet doen. Gelukkig werkt de zalf goed Vlindur. Hopenlijk is hij snel van dat vele poepen af.

Daan heeft een goede nacht gehad en ging weer lachend naar het KDV. Dus nu maar hard aan het werk! Fijne dag allemaal!!
pi_86389061
Och arme Rienk, gelukkig helen zijn billetjes alweer :*

Jeeej Asy en Harry zijn terug *O* Klinkt als een leuke vakantie!

Niels slaapt nu gelukkig, hij zit net tussen 2-3 slaapjes in en gisteren had hij maar 2 keer geslapen. Ik dacht al dat hij niet kon slapen door oververmoeidheid, maar waarom werd hij dan steeds gillend wakker? Vandaag had hij enorme blauwe walletjes onder zijn ogen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 13 september 2010 @ 18:14:16 #70
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86389594
Lente loopt al? :o snelle! *O* heb je daar een filmpje van? is zo schattig die eerste stapjes! O+

en evie is ook zo'n snellerd! :)

sorbo, sneu, hè? die kapotte billen? durf je daar hopen te laten liggen met een hydrofielluier om haar heen gedrapeerd? dat in geval van spuitpoep de de muren niet opnw hoeft te verven, zeg maar? ;)

twinkly, mss gilde niels zo omdat hij de indrukken niet goed kon verwerken in 2 slaapjes? toch een manier zoeken om eea kwijt te raken, zeg maar?

vlindur, hopelijk slaap je vannacht beter! :*

asy, welkom terug! :W wat ik me afvroeg, doe je nog steeds de on-ontzindelijkstraining bij harry?

met aviva gaat alles best. ze wordt later turnster :P gooit zichzelf moeiteloos in de spagaat. enig nadeel is wel dat je dan niet meer naar voor of naar achter kan :') kniesoor die erop let :') maar als ze ontdekt dat het tweede beentje ook naar achter moet, gaat het wrs niet lang duren voordat ze kruipt en zelf kan gaan zitten en zo. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86390741

[ Bericht 100% gewijzigd door Narr op 13-09-2010 18:52:12 ]
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
pi_86391945
Arme Rienk ;( en papa en mama :O

Welkom terug Ssserpente met lopende Lente! :o *O* Die is heul geen baby meer hoor

Ook welkom terug Asy en Harry. Wat knap dat hij zelf kan gaan zitten, dat kan Wolf niet hoor

:* voor de zere billen van Isabeau

oh en veel te laat maar: dag Lars grote kleine man :W
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86393258
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:05 schreef Twinkly het volgende:
Wow Lente loopt gewoon al :o *O* Vakantie zorgt voor groeiend haar en lopende kindjes :P

Niels heeft ergens last van, maar wat? :? Ik zie geen tandjes op doorkomen staan en hij heeft ook geen verhoging. Hij wilde niet gaan slapen en toen hij eindelijk sliep werd hij ieder half uur ofzo gillend wakker. Hij ligt er nu net weer 5 minuutjes in. Ik heb hem voor de zekerheid een pcm gegeven, ik wist het ook even niet meer.
Ivan heeft momenteel ook zoiets. De laatste nachten wilde hij niet in slaap vallen zonder dat één van ons erbij bleef, maar we hebben geen idee wat hem dwars zit. Ja, er staat een tandje op doorkomen, maar daar heeft hij verder geen last van. Bang voor het donker? Nachtlampje helpt niet. Verlatingsangst? Maar overdag gaat het slapen prima.

Lastig, lastig. Omdat we er geen gewoonte van willen maken om bij hem te blijven hebben we hem zojuist op tijd paracetamol gegeven, wat Dentinox gesmeerd, geen 3e slaapje laten doen (hij lijkt nu definitief op 2 overgestapt te zijn) en 'controlled crying' maar weer eens toegepast. God, wat is dat toch moeilijk. :{ Hij heeft 30 minuten gekrijst en ongeveer 10 minuten later sliep hij. Telkens als ik bij hem was werd hij meteen rustig en zocht hij naar de slaap. Misschien is het toch een aandachtskwestie, maar het is zo lastig om daar zeker van te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86394893
pfff, wat is dat toch met slapen???

Hier ook twee nachten niet echt geweldig. Elke anderhalf uur wordt hij krijsend wakker, soms slaapt hij zelf weer in, soms heeft hij zijn speentje nodig. Gisteren om 23.00 bleef hij maar huilen, dus heb ik hem nog een klein flesje gegeven (dat doen we serieus al 4 maanden niet meer), maar hij dronk het helemaal op en sliep vervolgens tot 01.30 voordat het weer huilen was. Ik ben er nog 2 keer uitgeweest voor een speentje, maar daarna sliep hij ook wel.

Wat me idd opviel is dat toen hij gisteravond voor het eerst wakker werd, zo rond 21.00, ik zijn speentje terug gaf, wegliep, en hij meteen begon te brullen op een typische manier toen ik wegliep. Ik ben weggebleven en daarna was hij meteen stil. Misschien ook iets van verlatingsangst? Nouja, hij was direct stil, dus het is voor mij niet heel moeilijk om mezelf te bedwingen om terug te gaan.
pi_86395990
Uhm... volgens mij heb ik daarstraks dé éérste TAND ontdekt! *O* Ik dacht al bijna dat ie nooit meer zou komen... :@ Ik kon het alleen niet zien, alleen mocht ik voelen (dan houdt ze haar tong ervoor als ik probeer te kijken), maar ik voelde echt een hard ribbelig randje, volgens mij is ie dus ook al door... Verklaard wel een heleboel van de afgelopen week...

Kindjes met verlatingsangst, lijkt me zo rot... vooral omdat je er zo weinig mee kan doen, je kan moeilijk een hele nacht daar blijven zitten... :* succes hoor!

Davinia, wat klinkt Aviva toch leuk... turnster zelf _O_
pi_86396007
Niet bijgelezen. Vandaag bij Huup geweest O+ Ook leuk die twee grietjes bij elkaar!

Vanmorgen CB. Isabeau is nu 8455 gram en 74 cm. Ze kreeg prikjes en heeft nu 39,3. Arm meiske.

Zo, nu wijn. :W
pi_86396324
:O hier ook een slechte slaper. Wat begon met steeds vroeger zijn papfles willen was afgelopen nacht om 1 uur brullen tot ie melk kreeg en daarna om half zes zich melden voor de pap. Die ie vervolgens niet kreeg, beetje water in de fles en uitzingen tot kwart over zes. Was alleen daardoor zelf te moe voor woorden. En nu hebben we em extra te eten gegeven en hopen we dat ie slaapt. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ie de laatste dagen gewone melk gehad heeft ipv poedermelk. Ik gok er zo op dat in gewone melk minder energie zit ofzo.

Lente doe es normaal! Gewoon lopen! Dames zijn gewoon sneller, bij deze weer bewezen. Driekus komt kruipend overal, wij zien em voorlopig niet gaan lopen.
Evie, staan! Ook al zo snel.
Sorbo, auw. Ik hoop dat het snel beter gaat.
Vlindur ook voor jou, beterschap!

en ik vergeet al weer de helft maar mijn ogen zakken dicht, ik duik mijn bed in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 13 september 2010 @ 20:55:44 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86396536
*O* voor de 1e tand van Minke!!

Jemig wat een 'slaapproblemen' weer.
Hier ook een jongetje dat zojuist een half uur lang de boel bij elkaar gekrijst heeft. Geen idee waarom. Hij heeft sowieso gedurende de dag niet zo goed geslapen (nou ja van morgen wel maar vanmiddag niet). Maar goed hij slaapt nu. Geen idee voor hoe lang.

Geeft me even de kans om het filmpje dat ik vanmorgen geupload heb te spammen. Ik had niet eens tijd om het te voorzien van tekst, maar bij deze mijn schuivende en zittende kaboutertje.
Davinia, Harry poept nog steeds elke ochtend op de wc :Y

En verlatingsangst is er hier ook wel in lichte mate. Als ik verder weg loop, dan begint Harry meteen te 'roepen'.

Twinks, heb je mijn PM's gehad?
pi_86396765
Ik lees verlatingsangstprobleempjes, ook wel begrijpelijk we zijn ook allemaal hele leuke mama's :*
Nee, alle gekheid op een stokje, dat is niet leuk en hoop dat het voor allen een korte snelle, fase mag zijn.
Mette heeft er niet echt last van. Vandaag bracht ik haar voor een wenmiddag naar het nieuwe KDV, maar ze keek alleen even beduusd en ging me daarna uitzwaaien :')

Ook hier weer een tandje, het eerste boventandje. Maar ook hier heeft ze niet echt last van gehad.

Voor de rest vind ik het een geweldige fase momenteel. Dat gekruip en gesta en gehups, wat ontzettend gezellig. En dan dat geklets O+
Ik ben een gelukkig mens.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_86396824
Harry!! ^O^ Hij gaat echt bijna kruipen! wat is hij toch cute en wat heeft hij een enorm leuk pakje aan O+
Owja, ik ging je nog terug pm-en *zeef is*

Niels sliep nu gelukkig wel normaal in, alhoewel hij wel lang bleef brabbelen.
Dat wat jij zegt klinkt heel logisch Davinia!! Hij heeft eigenlijk ook echt nog wel drie slaapjes nodig, maar dat derde slaapje is dan om ongeveer 5 uur en dan wil hij vaak niet meer slapen.

Maar als ik jouw verhaal lees Claudia, dan klinkt het ook wel erg als een fase. Merk jij ook dat Ivan ineens veel meer snapt van de wereld? Niels wordt steeds bozer op het aankleedkussen en schopt zijn broek bijvoorbeeld weer uit, of hij wil perse rechtop zitten. Ook gooit hij nu heel bewust eten wat hij niet meer wil op de grond en gaat zitten "uh"-en naar eten wat hij wel wil.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_86396928
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:01 schreef Twinkly het volgende:
Ook gooit hij nu heel bewust eten wat hij niet meer wil op de grond en gaat zitten "uh"-en naar eten wat hij wel wil.
Check... }:|

Goed bezig, Harry!

Pfoe, wat veel kindjes met slaapproblemen, zeg. K is dat, he? Het kan je zo onwijs opbreken. Geen tips van mij, wel veel sterkte gewenst! :*
pi_86396998
Asy, het schijnt dat ik dat ook al heel jong deed, naar de 'wc' gaan. Ik poepte altijd mijn luier vol net na de ochtendpap. En omdat de papieren luiers toen nog heel duur waren werd ons mam creatief. Zodra ik kon zitten zette ze me op het potje elke ochtend na de pap. Et voila, ik ging poepen op de pot. Sneller zindelijk werd ik er helaas niet van, maar het bespaarde het wassen van 1 poepluier.
Asy, wat heb je toch een mooie zoon! En dat voetje wat zo mooi wiebelt bij het gaan zitten. Sowieso, dat helemaal uitstrekken en er dan net niet bij komen...ziet er heel mooi uit.
pi_86397092
Driekus is trouwens gek van de Teletubbies. Niet dat ie zo ooit gezien heeft, maar tis de hele dag ohoh...meneer gooit iets op de grond, ohoh. Meneer stoot zich: ohoho..
En hij heeft inderdaad dingen ineens door. Nephuilen om aandacht te trekken bijvoorbeeld.
pi_86397282
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:24 schreef Aoraki het volgende:
Wat me idd opviel is dat toen hij gisteravond voor het eerst wakker werd, zo rond 21.00, ik zijn speentje terug gaf, wegliep, en hij meteen begon te brullen op een typische manier toen ik wegliep. Ik ben weggebleven en daarna was hij meteen stil. Misschien ook iets van verlatingsangst? Nouja, hij was direct stil, dus het is voor mij niet heel moeilijk om mezelf te bedwingen om terug te gaan.
Nou precies, wij vinden het ook nogal 'typisch' klinken, dat huilen. Hij maalt niet om de speen en als we aanstalten maken om weg te lopen zet hij het meteen op een krijsen. Hij begint al met krijsen als je hem in bed legt. We hebben geprobeerd om hem wat langer wakker te houden en nog een beetje te laten spelen. Dat vindt hij best, maar daarna heeft hij evenveel moeite om in slaap te komen.

Het is niet alleen dat ik hem niet wil wennen aan het in slaap vallen met ons erbij, maar ik heb ook het gevoel dat het voor hemzelf beter is als hij leert dat slapenstijd gewoon echt slapenstijd is en hij zich daarbij neer moet leggen. Nou ja, het blijft giswerk.
pi_86397288
Haha, wat lief, Mef. Lente zegt nog helemaal niets, behalve da, heeel af te toe 'ns een verdwaalde mama of papa en prrrft voor een paard of een auto.

Handig zeg, dat poepen op de wc. Ik verheug me nu al op de periode dat Lente zindelijk is. Ikzelf was met anderhalf zindelijk. Ik droeg alleen maatr katoenen luiers en daar loopt de boel doorheen natuurlijk. En dat vond ik zo smerig dat ik na een plas keihard begon te gillen zodra het langs mn benen naar beneden droop. Dan zette m'n moeder me snel op het potje. Verrekte handig, maar wel erg arbeidsintensief...
pi_86397340
Nou inderdaad, wat een slaapproblemen inderdaad :o zou het in de lucht zitten :P Hopen maar dat het bij alle kinders iets tijdelijks is.

Claudia, bij Daan is het ook alleen 's avonds en niet overdag gek genoeg :? ik snap het eigenlijk ook niet waarom het alleen 's avonds is maar ik wijt het ook aan verlatingsangst want als ik erbij blijf en hij kan mijn hand/arm vasthouden wordt hij meteen rustig en valt hij in slaap.

Minke, een tand *O* Geweldig!!

Asy, wat is Harry lening :o :D Dat voorbewegen doet Daan inderdaad ook maar zelf zitten niet hoor.
  maandag 13 september 2010 @ 21:13:59 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86397425
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:05 schreef mefke79 het volgende:
Asy, het schijnt dat ik dat ook al heel jong deed, naar de 'wc' gaan. Ik poepte altijd mijn luier vol net na de ochtendpap. En omdat de papieren luiers toen nog heel duur waren werd ons mam creatief. Zodra ik kon zitten zette ze me op het potje elke ochtend na de pap. Et voila, ik ging poepen op de pot. Sneller zindelijk werd ik er helaas niet van, maar het bespaarde het wassen van 1 poepluier.
Asy, wat heb je toch een mooie zoon! En dat voetje wat zo mooi wiebelt bij het gaan zitten. Sowieso, dat helemaal uitstrekken en er dan net niet bij komen...ziet er heel mooi uit.
Wat leuk!
Ja, Harry poept dus eigenlijk nooit (meer) in zijn luier. 's Morgens op de wc en dan is het klaar...
Enige nadeel is dat wij hem nogal eens vergeten te verschonen tussendoor. :@

En dank je voor de complimenten over mijn zoon! Hij ging hier voor de 2e keer zelf zitten, de 1e keer staat vooraan op dit filmpje. Hij is ook zelf helemaal trots dat hij zitten kan.
pi_86397551
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:01 schreef Twinkly het volgende:
Maar als ik jouw verhaal lees Claudia, dan klinkt het ook wel erg als een fase. Merk jij ook dat Ivan ineens veel meer snapt van de wereld? Niels wordt steeds bozer op het aankleedkussen en schopt zijn broek bijvoorbeeld weer uit, of hij wil perse rechtop zitten. Ook gooit hij nu heel bewust eten wat hij niet meer wil op de grond en gaat zitten "uh"-en naar eten wat hij wel wil.
Nou, inderdaad!! Hij begrijpt bijvoorbeeld ineens hoe hij blokjes in elkaar en op elkaar moet stoppen, hij is begonnen met wijzen en hij weet dat ik het niet leuk vind als hij me schopt tijdens het verschonen maar doet het dan toch! En het slapen in de auto gaat ook ineens moeizamer omdat hij niks lijkt te willen missen. Ik denk dat dat laatste ook een rol speelt: hij wíl gewoon niet slapen.

Het stomme is dat krijsen vroeger een teken was dat hij ons echt nodig had, maar daar is verandering in gekomen. Hij kan er ook een héél groot drama van maken als het serveren van het eten hem niet snel genoeg gaat of als ik zijn fles wegzet terwijl hij allang verzadigd is. Ook maakt hij er regelmatig een drama van als hij in de box gezet wordt, terwijl hij een paar minuten later lekker gaat spelen. En hij vindt het ineens onacceptabel als je iets van hem afpakt en gooit dan alles in de strijd om het terug te krijgen.
pi_86397679
Aoraki heel herkenbaar als een verlatingsangst-huil. Wat hier heel goed helpt is hem vrolijk maken. Ik ga met hem alle knuffels dag zeggen en leg zijn Nijntje knuffeltje in bed (dat krijgt hij alleen op moeilijke moment zodat het speciaal blijft). Ik maak grapjes met hem in mijn armen, blazen in zijn nek enzo. Dan in bed ook heel vrolijk met hem blijven babbelen en vrolijk blijven zodat hij ook vrolijk blijft en ik weg kan gaan terwijl hij een lach op zijn gezicht heeft. Dan gaat hij meestal rustig spelen en slapen.
Maar misschien zitten jullie nog in de fase daarvoor? Toen ben ik constant, bij ieder kikje, terug zijn kamer in gelopen om te laten zien dat ik er nog wel was. Na twee dagen ofzo was het over.

Asy, een vriendin van mij heeft haar dochtertje ook geleerd om op "shhhh" te plassen en voor poepen heeft ze ook een geluidje. En dat gaat heel goed! Maar soms wil ze ook 's nachts of tijdens het drinken overdag perse op het potje plassen en niet in haar luier, terwijl ze net zo oud als Harry is! Ik vind het echt heel bijzonder dat zulke jonge kinderen al kunnen voelen dat ze moeten plassen!! Het schijnt dat er een gevoelige periode is waarin je dit aan kunt leren, ik weet niet meer tot wanneer die duurde, maar Niels is al te oud.
  maandag 13 september 2010 @ 21:27:16 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86398223
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef Twinkly het volgende:
Asy, een vriendin van mij heeft haar dochtertje ook geleerd om op "shhhh" te plassen en voor poepen heeft ze ook een geluidje. En dat gaat heel goed! Maar soms wil ze ook 's nachts of tijdens het drinken overdag perse op het potje plassen en niet in haar luier, terwijl ze net zo oud als Harry is! Ik vind het echt heel bijzonder dat zulke jonge kinderen al kunnen voelen dat ze moeten plassen!! Het schijnt dat er een gevoelige periode is waarin je dit aan kunt leren, ik weet niet meer tot wanneer die duurde, maar Niels is al te oud.
Ik heb het niet gekoppeld aan een geluid. Ook omdat ik weer ging werken en dus niet elke keer naar de wc kan met hem als hij moet plassen. 's Morgens haal ik hem uit bed als hij wakker is, dan gaan we de pyjama uit doen, dan loop ik met hem naar de badkamer, doe zijn loodzware nachtluier uit en dan hij ik hem meteen boven de wc. Eerst doet hij dan een hele flinke plas en daarna gaat hij zijn best doen om te poepen. Meestal lukt het en soms ook niet. Maar hij poept dan ook verder niet in zijn luier.
Ik geef altijd complimenten, zowel bij plas als bij poep. Ook hou ik het gewoon leuk.

Je kunt de baby's tot 6 maanden dit 'leren'. Daarna hebben ze al geleerd om het in de luier te doen. Hoewel het volgens mij best mogelijk is dat als je kind op vaste 'tijden' poept, je hem/haar ook gewoon op de pot kan zetten. Ca.ra was het nu aan het proberen bij Thomas maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe het nu gaat.
En wat Niels betreft: ik zou het gewoon proberen. :Y
pi_86400787
bijzonder Asy; ik wist helemaal niet dat dat kon joh! wat grappig dat Harry op de wc poept!

een dikke :* voor de kleintjes en mama's met slaapproblemen, erg lastig en vervelend.

Minke heeft een tandje!!! *O* (Evie nog steeds nul haha)

Isabeau weer goedgekeurd op het CB *O* *O* *O*

verder ben ik het ff kwijt....zal wel door de nachtdiensten komen. Maar Evie ligt heerlijk in dr bedje; en heb ik nadat ik dr erin heb gelegd niet meer gehoord. Eigenlijk heeft ze na de vakantie vrij snel dr eigen slaappatroon weer te pakken.. :Y en o, wat ben ik daar blij mee. Wij zijn het helemaal niet gewend om dr snachts uit te moeten... :@ Schaam me haast dat ik dat zeg, maar Evie sliep eigenlijk vanaf een maand of 2-3 al door...
pi_86401640
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wij zijn het helemaal niet gewend om dr snachts uit te moeten... :@ Schaam me haast dat ik dat zeg, maar Evie sliep eigenlijk vanaf een maand of 2-3 al door...
Hier ook hoor. Ik was helemaal kapot afgelopen week dat Daan ziek was en een paar dagen 's nachts wakker werd :@ Echt respect van de papa's en mama's die nachten zo in de weer zijn :Y Ik tel echt mijn zegeningen met een makkelijk slapend mannetje.
pi_86402072
dat is idd wat ik ook bedoel Happy. Poehhh ik moet er echt niet aan denken om maanden achter elkaar elke nacht mijn bed uit te moeten... Die 1,5 week op vakantie was al ff zwaar voor ons...
:@
vind het echt knap dat er mama's en papa's zijn die dit wel al heeeeel lang moeten en gewoon de hele dag door kunnen :Y
pi_86411590
Goedemorgen!

De mama's die dat zo lang moeten doen voelen zich net zo hoor ) Alleen wat alnger! Afgelopen week hadden wij ineens een slechte nacht. Kan gebeuren en toen waren wij net zo gaar als tijdens de 'nooitslaap' periode.. Dus voel je vooral niet bezwaard als je gaar bent van één nacht. Dat zijn wij ook ;)

En Asy terug *O* gezellig! Wat is Harry een snellerd hè O+ zo leuk! Lekker van genieten!

Claudia: precies wat je beschrijft, dank je wel O+ Florian doet het inderdaad ook wel eens wanneer hij boos is :D

Wij zijn terug van vakantie 8-) Huh? maar jullie gingen zondag toch pas weg? :?
Ja! Het was een heel interessante iets meer dan 24 uur en we zijn gauw teruggegaan :+
Met alleen Florian had het wel gekund, maar de combinatie met zijn peuterbroer werd te gek in dat huis :+
pi_86411657
Freecell wat jammer dat jullie de vakantie af moesten breken, was het nog wel een beetje leuk?

BJ en Happy ik denk dat het voor jullie zwaarder is om 's nachts wakker te worden dan voor mij omdat ik het gewend ben. Maar wanneer ik vaker dan normaal wakker wordt ben ook ik dood hoor ;)
pi_86411760
Free :o watskeburt?
pi_86414880
Hier weer thuis van een heerlijk weekendje weg :)
En ineens is Lars alweer 1 jaar. Kindjes die lopen en zelfs gaan staan :) Wat goed!
pi_86414962
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:21 schreef ymme het volgende:
Hier weer thuis van een heerlijk weekendje weg :)
En ineens is Lars alweer 1 jaar. Kindjes die lopen en zelfs gaan staan :) Wat goed!
Hihi... nou om te lopen moet je toch echt eerst staan :P
pi_86415074
Sorbo ;) Joh.
pi_86419536
*knip*

Laat maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')