Jij krijgt van mij een cadeautje dit jaarquote:Op zondag 12 september 2010 13:23 schreef Groofsken3 het volgende:
karin, ik wist helemaal niet dat jij ook jarig was. Jij ook van harte, en ik hoop dat je ook zoveel toffe cadeaus hebt gekregen :-p.
Wij kunnen trouwens ook voortaan onze verjaardag samen vieren, mijn zoon en ik. Scheelt 4 dagen. Das mooi, want ik vier mijn verjaardag zelden, krijg ik ook eens een keer cadeaus.
Ivan heeft momenteel ook zoiets. De laatste nachten wilde hij niet in slaap vallen zonder dat één van ons erbij bleef, maar we hebben geen idee wat hem dwars zit. Ja, er staat een tandje op doorkomen, maar daar heeft hij verder geen last van. Bang voor het donker? Nachtlampje helpt niet. Verlatingsangst? Maar overdag gaat het slapen prima.quote:Op zondag 12 september 2010 22:05 schreef Twinkly het volgende:
Wow Lente loopt gewoon al![]()
Vakantie zorgt voor groeiend haar en lopende kindjes
![]()
Niels heeft ergens last van, maar wat?Ik zie geen tandjes op doorkomen staan en hij heeft ook geen verhoging. Hij wilde niet gaan slapen en toen hij eindelijk sliep werd hij ieder half uur ofzo gillend wakker. Hij ligt er nu net weer 5 minuutjes in. Ik heb hem voor de zekerheid een pcm gegeven, ik wist het ook even niet meer.
Check...quote:Op maandag 13 september 2010 21:01 schreef Twinkly het volgende:
Ook gooit hij nu heel bewust eten wat hij niet meer wil op de grond en gaat zitten "uh"-en naar eten wat hij wel wil.
Nou precies, wij vinden het ook nogal 'typisch' klinken, dat huilen. Hij maalt niet om de speen en als we aanstalten maken om weg te lopen zet hij het meteen op een krijsen. Hij begint al met krijsen als je hem in bed legt. We hebben geprobeerd om hem wat langer wakker te houden en nog een beetje te laten spelen. Dat vindt hij best, maar daarna heeft hij evenveel moeite om in slaap te komen.quote:Op maandag 13 september 2010 20:24 schreef Aoraki het volgende:
Wat me idd opviel is dat toen hij gisteravond voor het eerst wakker werd, zo rond 21.00, ik zijn speentje terug gaf, wegliep, en hij meteen begon te brullen op een typische manier toen ik wegliep. Ik ben weggebleven en daarna was hij meteen stil. Misschien ook iets van verlatingsangst? Nouja, hij was direct stil, dus het is voor mij niet heel moeilijk om mezelf te bedwingen om terug te gaan.
Wat leuk!quote:Op maandag 13 september 2010 21:05 schreef mefke79 het volgende:
Asy, het schijnt dat ik dat ook al heel jong deed, naar de 'wc' gaan. Ik poepte altijd mijn luier vol net na de ochtendpap. En omdat de papieren luiers toen nog heel duur waren werd ons mam creatief. Zodra ik kon zitten zette ze me op het potje elke ochtend na de pap. Et voila, ik ging poepen op de pot. Sneller zindelijk werd ik er helaas niet van, maar het bespaarde het wassen van 1 poepluier.
Asy, wat heb je toch een mooie zoon! En dat voetje wat zo mooi wiebelt bij het gaan zitten. Sowieso, dat helemaal uitstrekken en er dan net niet bij komen...ziet er heel mooi uit.
Nou, inderdaad!! Hij begrijpt bijvoorbeeld ineens hoe hij blokjes in elkaar en op elkaar moet stoppen, hij is begonnen met wijzen en hij weet dat ik het niet leuk vind als hij me schopt tijdens het verschonen maar doet het dan toch! En het slapen in de auto gaat ook ineens moeizamer omdat hij niks lijkt te willen missen. Ik denk dat dat laatste ook een rol speelt: hij wíl gewoon niet slapen.quote:Op maandag 13 september 2010 21:01 schreef Twinkly het volgende:
Maar als ik jouw verhaal lees Claudia, dan klinkt het ook wel erg als een fase. Merk jij ook dat Ivan ineens veel meer snapt van de wereld? Niels wordt steeds bozer op het aankleedkussen en schopt zijn broek bijvoorbeeld weer uit, of hij wil perse rechtop zitten. Ook gooit hij nu heel bewust eten wat hij niet meer wil op de grond en gaat zitten "uh"-en naar eten wat hij wel wil.
Ik heb het niet gekoppeld aan een geluid. Ook omdat ik weer ging werken en dus niet elke keer naar de wc kan met hem als hij moet plassen. 's Morgens haal ik hem uit bed als hij wakker is, dan gaan we de pyjama uit doen, dan loop ik met hem naar de badkamer, doe zijn loodzware nachtluier uit en dan hij ik hem meteen boven de wc. Eerst doet hij dan een hele flinke plas en daarna gaat hij zijn best doen om te poepen. Meestal lukt het en soms ook niet. Maar hij poept dan ook verder niet in zijn luier.quote:Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef Twinkly het volgende:
Asy, een vriendin van mij heeft haar dochtertje ook geleerd om op "shhhh" te plassen en voor poepen heeft ze ook een geluidje. En dat gaat heel goed! Maar soms wil ze ook 's nachts of tijdens het drinken overdag perse op het potje plassen en niet in haar luier, terwijl ze net zo oud als Harry is! Ik vind het echt heel bijzonder dat zulke jonge kinderen al kunnen voelen dat ze moeten plassen!! Het schijnt dat er een gevoelige periode is waarin je dit aan kunt leren, ik weet niet meer tot wanneer die duurde, maar Niels is al te oud.
Hier ook hoor. Ik was helemaal kapot afgelopen week dat Daan ziek was en een paar dagen 's nachts wakker werdquote:Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wij zijn het helemaal niet gewend om dr snachts uit te moeten...Schaam me haast dat ik dat zeg, maar Evie sliep eigenlijk vanaf een maand of 2-3 al door...
Hihi... nou om te lopen moet je toch echt eerst staanquote:Op dinsdag 14 september 2010 11:21 schreef ymme het volgende:
Hier weer thuis van een heerlijk weekendje weg
En ineens is Lars alweer 1 jaar. Kindjes die lopen en zelfs gaan staanWat goed!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |