quote:Tjeenk Willink wijst op risico's
` Informateur Tjeenk Willink waarschuwt
dat de geloofwaardigheid van het werk
van de informateur en van de nieuwe
premier wordt aangetast als voor de
derde keer de conclusie moet worden
getrokken dat samenwerking van VVD,CDA
en PVV niet mogelijk is.
Hij benadrukte dat er een redelijke
mate van waarschijnlijkheid moet zijn
dat een nieuwe informateur wel kan
voldoen aan zijn opdracht.
VVD-leider Rutte is ervan overtuigd dat
de onderhandelingen dit keer lukken.
CDA-fractievoorzitter Verhagen denkt
een akkoord te kunnen bereiken dat
fractie en congres kan overtuigen.
quote:Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, het was geen waardeoordeel.
Klopt, ik ga een paar dagen op survival in de Ardennen.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:02 schreef Ferdo het volgende:
In elk geval wacht een spannend weekeinde.
Zou kunnen... Ik vraag me echt af hoe Wilders zijn toespraak gaat aanpakken gezien de politieke sitautie in NL... Geen peil op te trekken..quote:Op woensdag 8 september 2010 21:02 schreef Ferdo het volgende:
Allicht, ben benieuwd wat Wilders nu weer gaat roeptoeteren...quote:Op woensdag 8 september 2010 21:02 schreef Ferdo het volgende:
Tsja, die gedroomde linkse lente is al tijden een gure herfst.:')quote:Op woensdag 8 september 2010 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Roemer roert zich ook weer:
http://www.telegraaf.nl/b(...)teld_in_Cohen__.html
Dat is voor mij nog het meest verbazende. Hoe kunnen echte liberalen achter een kabinet staan met een partij die zo anti-liberaal is als de PVV?quote:Op woensdag 8 september 2010 21:03 schreef De_Hertog het volgende:
Nee serieus, er is een hoop aan te merken op de huidige formatie en er zitten een hoop haken en ogen aan het VVD-CDA-gedoogsteun van PVV kabinet, maar onenigheid binnen de VVD is er niet of nauwelijks. Zeker niet meer dan gemiddeld als een partij een coalitie moet vormen.
Snap ik ook niet idd, helemaal niet met eventueel nog die SGP-steun erbij.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:10 schreef remlof het volgende:
Dat is voor mij nog het meest verbazende. Hoe kunnen echte liberalen achter een kabinet staan met een partij die zo anti-liberaal is als de PVV?
Eens!quote:Op woensdag 8 september 2010 21:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Snap ik ook niet idd, helemaal niet met eventueel nog die SGP-steun erbij.
Ik heb het idee dat het gehalte 'echte liberalen' binnen de VVD niet meer zo hoog is. Meer rechts-conservatief dan liberaal.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is voor mij nog het meest verbazende. Hoe kunnen echte liberalen achter een kabinet staan met een partij die zo anti-liberaal is als de PVV?
De VVD is allang niet meer liberaal. Het is een conservatieve partij geworden.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:10 schreef remlof het volgende:
[..]
In feite 'gedwongen' door de pvv.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De VVD is allang niet meer liberaal. Het is een conservatieve partij geworden.
Inderdaad, heel erg jammer. Maar D66 en GL zullen dat gat opvullen.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De VVD is allang niet meer liberaal. Het is een conservatieve partij geworden.
De VVD is, helaas, even liberaal als een republikein met kiespijn.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Alsof dat ook echt aan de orde is. Dit vind ik nou een voorbeeld van een soort rare circelredenatie: men schetst zelf een compleet irreel probleem (het doet niet terzake), zegt dat dit probleem niet op te lossen is en schuift het dan op andermans bordje met een genoegzame glimlach: "zie je!".quote:Op woensdag 8 september 2010 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ook interessant met het oog op een eventueel rechts akkoord:
http://weblogs.nrc.nl/rec(...)oplossing/#more-4618
Ho, ho... Was er niets iets over uitzetting e.d. gelekt mbt een eventueel rechts akkoord???quote:Op woensdag 8 september 2010 21:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof dat ook echt aan de orde is. Dit vind ik nou een voorbeeld van een soort rare circelredenatie: men schetst zelf een compleet irreel probleem (het doet niet terzake), zegt dat dit probleem niet op te lossen is en schuift het dan op andermans bordje met een genoegzame glimlach: "zie je!".
Erik, doe jij, als VVD'er, eens uitleggen waarom Rutte zo warm wordt van de SGP en de PVV?quote:Op woensdag 8 september 2010 21:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof dat ook echt aan de orde is. Dit vind ik nou een voorbeeld van een soort rare circelredenatie: men schetst zelf een compleet irreel probleem (het doet niet terzake), zegt dat dit probleem niet op te lossen is en schuift het dan op andermans bordje met een genoegzame glimlach: "zie je!".
Maar wat ik me vooral afvraag, nu maar eens direct: denk je dat de huidige constructie, als die al slaagt, de meest ideale manier is om dit voor elkaar te krijgen? Ik snap dat je blij bent met de tendens binnen de onderhandelingen, maar denk je dat het CDA-VVD-gedoogsteun PVV kabinet er daadwerkelijk komt op deze manier en zo ja, dat dit kabinet ook daadwerkelijk zo stabiel kan zijn dat het een tijdje door kan regeren?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:31 schreef eriksd het volgende:
Omdat hij zijn economische agenda wil realiseren en van het linkse echelon wat dat betreft nog geeneens hoef te rekenen op erkenning van het probleem?
Het probleem zit in het systeem en het beleid. En dan niet eens zozeer ons beleid. Als de VS het roer niet omgooit dan kruipen we nooit en te nimmer uit de crisis. En ik dan niet dat een paar miljarden het verschil zal blijken tussen herstel en duikval.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:31 schreef eriksd het volgende:
Omdat hij zijn economische agenda wil realiseren en van het linkse echelon wat dat betreft nog geeneens hoef te rekenen op erkenning van het probleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |