quote:Op maandag 6 september 2010 10:38 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
tja mijn kind zal me de eerste paar jaar zeker niet veel zien of althans, ik ben in het weekend gewoon thuis en in de avonden.
Een downer vraagt altijd meer aandacht en tevens kan mijn vrouw zoiets niet aan...
Gisteren dus weer een gesprek gehad nadat ze ook met haar ouders heeft gepraat...
Ze ging ervan uit dat een downer wat meer zorg nodig heeft dan een gewoon kind en dat je daarvoor instanties hebt om dat te compenseren.
Dat je je hele leven lang moet zorgen voor dat wou ze niet inzien.
Ook haar tante praatte haar schuldgevoel aan door opmerkingen te maken dat als ze abortus pleegt ze haar neefje dus ook liever dood had gehad, en meer van dat soort smerige opmerkingen.
Die tante is het type dat zelf nu een kutleven heeft en graag mensen erbij heeft die hetzelfde kutleven hebben zoals haar...
Mijn vrouw had dus een romantisch beeld dat het allemaal wel goed zou komen.
toen haar ouders haar confronteerden met wat haar peettante had doorgemaakt en het toch niet zo rooskleurig was begon ze te twijfelen al.
Ik heb haar ook te kennen gegeven dat ik waarde hecht aan afspraken die je maakt en dat een relatie op vertrouwen en afspraken gebasseerd is.
als zij zou doorzetten zou ik een einde aan de relatie maken.
dan zeggen mensen wel dat het chantage is maar het is gewoon de realiteit, ik/wij wouden een normaal leven en dan beginnen we niet met een kind dat meteen al een achterstand heeft die nooit in te halen is.
Ze heeft dus ook ingestemd met de abortus, woensdag gaat de afspraak dus gewoon door.
We "vermoorden" geen kind maar geven een ander kind een kans.
wanneer dit kind met down was geboren dan was er geen ander kind gekomen, nu er abortus is krijgt een gezond kind de kans.
dat is beter voor ons, familie en samenleving.
en mensen kunnen me wel hard vinden en emotieloos maar deze keiharde opstelling was de enige manier om haar weer met beide voeten op aarde te krijgen.
ook in dit soort omstandigheden moet je je hoofd koel houden en rationele afwegingen kunnen maken, wat zij dus niet meer kon.
Eind goed al goed, vanavond ga ik weer terug naar huis en heb als verassing voor haar maar een vakantie geboekt met de kerst om alle ellende te vergeten.
Lekker suf, eerst uitgebreid gaan zitten fokken en dan pas naar huis gaan, een beetje vent was in 5 min naar huis gescheurd... echte liefde...quote:Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Lomp wil ik niet zeggen maar wel hard maar eerlijk en ik ga tot het uiterste.
Maar goed, deze "lomperik" pakt zijn tasje weer en kachelt weer naar zijn huisje.
Mijn vrouw die mij gaat verlaten volgens jullie kan niet wachten totdat ik weer thuis ben....
en deze lomperik gaat maar weer eens lekker voor haar koken, zoals ik heel vaak doe.
Dat hoeft idd niet, maar ik weet niet hoe oud de vrouw van Hans is (aangezien vlokkentest/ kindje met Down vnl bij vrouwen boven de 30 voorkomt) en het hoeft gewoon niet altijd meteen weer snel te lukken, zwanger worden. Zeker niet als je gestresst/ verdrietig bent of onder druk staat. Dat is wat ik er meer mee wou zeggen...quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:26 schreef Cerbie het volgende:
En wie zegt dat na die abortus een volgende poging tot zwanger worden nog lukt
Die onzin is nu al een paar keer voorbij gekomen, er is geen enkele aanwijzing voor verminderde of zelfs onvruchtbaarheid veroorzaakt door een abortus.
Begrijp je verhaal wel maar toch ben ik wel blij dat het Down Syndroom wel afgevangen kan worden d.m.v. een vlokkentest. Net wat je schrijft over jouw broer. Sommige dingen kom je nu eenmaal tegen en dan moet je daar gewoon maar het beste van maken, hoe moeilijk dat ook is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:18 schreef bulbjes het volgende:
Ik vraag me af of als er idd abortus gepleegd is het huwelijk nog levensvatbaar is....of de vrouw niet zoveel wrok gaat koesteren naar haar man en met haar spijt zit, dat het niet alsnog stukloopt....tja Hans, waar blijft je gelukkige leven dan? En wie zegt dat na die abortus een volgende poging tot zwanger worden nog lukt en zoja, of het dan een gezond kind wordt?
(ook leuk voor dat kind trouwens; ja je zusje is gestorven zodat jij kon leven)
Niet door abortus, Down zit in haar familie. Zijn zaad zou goed zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:26 schreef Cerbie het volgende:
Die onzin is nu al een paar keer voorbij gekomen, er is geen enkele aanwijzing voor verminderde of zelfs onvruchtbaarheid veroorzaakt door een abortus.
Je kon die zin op meerdere manieren opvatten, in de vorige delen werd gewoon letterlijk gezegd dat abortus wel eens tot onvruchtbaarheid zou kunnen leiden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Niet door abortus, Down zit in haar familie. Zijn zaad zou goed zijn.
Ik krijg echt een Groundhog Day-gevoel bij deze reeks..
Ja, geweldig. Het is al zoveel jaar geleden dat ik die film gezien heb maar dat blijft je gewoon bij.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:49 schreef Cerbie het volgende:
[ afbeelding ]
Thats right, woodchuck-chuckers - it's GROUNDHOG DAY!
Ik neem aan dat Hans getrouwd is, en dan heeft hij helemaal niets te kiezen qua erkenning en voogdij. Het kind is wettelijk gezien sowieso van hem.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:37 schreef Stali het volgende:
Als zijn vrouw het kind van hun beiden besluit te houden dan kan hij in mijn ogen prima zijn eigen weg gaan maar haar helemaal aan haar lot overlaten en zijn kind niet erkennen vind ik wel heel egoistisch.
Zat daar vanmiddag ook al vaag over na te denken maar wist het niet zeker en een DNA testje zal hem dan wrs. ook niet uit brand helpen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 01:10 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Hans getrouwd is, en dan heeft hij helemaal niets te kiezen qua erkenning en voogdij. Het kind is wettelijk gezien sowieso van hem.
Ik las zelfs net op wikipedia dat er mensen zijn (dragers) die ALLEEN MAAR kinderen met Downsyndroom kunnen 'produceren' (dan zullen er ook in de verdere familie van de drager wellicht meer dragers zijn en meer kinderen met down). Maar die kans is erg klein. Maar vraag me wel af of je dat na kan gaan, in het geval van Hans en zn vrouw. Ik zou daar zelf toch wel ff naar gaan kijken, of je kan nagaan welke vorm van down het betrof en of je dan drager bent etc voordat je weer voor een nieuwe teleurstelling komt te staan.....nog een abortus zit ook niemand op te wachten natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 01:09 schreef Cerbie het volgende:
Dat is niet te zeggen zonder de erfelijke vorm te weten, dat verschilt per geval. Het is wel zo dat als de vrouw de drager is de kans vele malen hoger is dan als de man de drager is (slechte spermacellen verliezen de strijd vaak al voor ze een kans krijgen een eicel te bevruchten). Ook leeftijd speelt een rol.
Het is trouwens niet zo dat als de kans 25% is dat de komende drie dan geen SvD hebben.
Ja, er zijn mensen die dat denken![]()
joh maar dan neem je toch gewoon een eiceldonorquote:Op dinsdag 7 september 2010 08:04 schreef moussy het volgende:
Ik ken een gezin daar zijn van de 5 kinderen er 4 met down. De 5de is 'gewoon' zwakbegaafd. S6 met voortplanten Hans!
quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:53 schreef Jumparound het volgende:
[..]
het begrip "kloon" is je vreemd?
Ik had nog een hele post geschreven, en toen was het topic vol.quote:Op maandag 6 september 2010 23:36 schreef BarrieButsers het volgende:
Mensen die de LaPo hebben zijn een beetje lui..
Ben verder benieuwd hoe deze soap gaat eindigen.
Nee, in de vorige delen werd abortus niet gekoppeld aan onvruchtbaar worden. Er werd aangegeven dat zwanger raken niet zo simpel is als het lijkt, ook al is het al eens meteen raak geweest. Ik ken genoeg verhalen waarbij het de eerste keer meteen raak was en er vervolgens jaren nodig was voor de tweede keer lukte...quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:47 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je kon die zin op meerdere manieren opvatten, in de vorige delen werd gewoon letterlijk gezegd dat abortus wel eens tot onvruchtbaarheid zou kunnen leiden.
Moest je trouwens niet bulbjes hebben voor de quoteDie test zal wel gedaan zijn ivm haar erfelijke aanleg ja.
Trek het niet in twijfel hoor maar ik heb ook begrepen dat je heel makkelijk nog een keer zwanger kunt raken als je daar meteen aan werkt terwijl de zwangerschapshormonen nog in je lijf zitten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, in de vorige delen werd abortus niet gekoppeld aan onvruchtbaar worden. Er werd aangegeven dat zwanger raken niet zo simpel is als het lijkt, ook al is het al eens meteen raak geweest. Ik ken genoeg verhalen waarbij het de eerste keer meteen raak was en er vervolgens jaren nodig was voor de tweede keer lukte...
Bij miskramen inderdaad, geen idee of dat ook voor abortus geldt, maar dat is eigenlijk ook een miskraam dus het lijkt me wel. Maar goed of zoiets emotioneel verstandig isquote:Op dinsdag 7 september 2010 09:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Trek het niet in twijfel hoor maar ik heb ook begrepen dat je heel makkelijk nog een keer zwanger kunt raken als je daar meteen aan werkt terwijl de zwangerschapshormonen nog in je lijf zitten.
Leuk als je snel achter elkaar een tweede wilt maar na een abortus wil iemand emotioneel misschien even niets meer.
En als je dan leest dat de volgende zwangerschap ook weer net zo makkelijk een kind met DS zou kunnen zijn. En dan kan iemand weer. Lijkt mij een emotionele hel.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij miskramen inderdaad, geen idee of dat ook voor abortus geldt, maar dat is eigenlijk ook een miskraam dus het lijkt me wel. Maar goed of zoiets emotioneel verstandig is
Na een abortus kunnen verklevingen ontstaan en die kunnen ervoor zorgen dat zwanger worden heel moeilijk wordt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:26 schreef Cerbie het volgende:
Bron?quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
Na een abortus kunnen verklevingen ontstaan en die kunnen ervoor zorgen dat zwanger worden heel moeilijk wordt.
Dus toch een trollquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:02 schreef yvonne het volgende:
Topic loopt verder wel toch?
Heb alleen hans gebanned wegens trollkloon.
Trollkloon van wie? Of wordt dat niet bekendgemaakt?quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:02 schreef yvonne het volgende:
Geen bekende, gewoon iemand die er lol in heeft te klonen vaak.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Trollkloon van wie? Of wordt dat niet bekendgemaakt?
hoe verrassendquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:02 schreef yvonne het volgende:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:02 schreef yvonne het volgende:
de procedure bij een miskraam die niet 'vanzelf' op gang komt en een abortus is precies dezelfde (curretage), dus fysiek wel. maar of het emotioneel zo verstandig is idd.....quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij miskramen inderdaad, geen idee of dat ook voor abortus geldt, maar dat is eigenlijk ook een miskraam dus het lijkt me wel. Maar goed of zoiets emotioneel verstandig is
Het komt inderdaad niet als een klap.quote:
dat vind ik fijn om te lezenquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Het komt inderdaad niet als een klap..
Heb er in ieder geval wel iets van opgestoken qua kinderen met DS.
Vind het stiekem wel jammer van de soap. Hoopte dat ze bij hem weg zou gaan.
Het probleem zit hem ook min of meer in het feit dat je als man niets te zeggen hebt, maar wel de gevolgen draagt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Begrijp je verhaal wel maar toch ben ik wel blij dat het Down Syndroom wel afgevangen kan worden d.m.v. een vlokkentest. Net wat je schrijft over jouw broer. Sommige dingen kom je nu eenmaal tegen en dan moet je daar gewoon maar het beste van maken, hoe moeilijk dat ook is.
Maar als je de keuze hebt? Dat Hans dat gewoon niet ziet zitten daar sta ik wel achter alleen vind ik het raar dat hij zijn vrouw waarvan hij zegt veel van te houden eigenlijk in de steek wil laten en het kind niet wil erkennen of iets wil bijdragen alleen omdat ze een afspraak niet nakomt?
Mensen kunnen altijd anders gaan denken over bepaalde dingen. Een trouwgelofte is bijv. ook een afspraak die gewoon zwart op wit staat. In voor- en tegenspoed. Scheidingen te over. Als zijn vrouw het kind van hun beiden besluit te houden dan kan hij in mijn ogen prima zijn eigen weg gaan maar haar helemaal aan haar lot overlaten en zijn kind niet erkennen vind ik wel heel egoistisch.
zo onwerkelijk was toch niet de situatie die ik schetstequote:Op dinsdag 7 september 2010 10:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Het komt inderdaad niet als een klap..
Heb er in ieder geval wel iets van opgestoken qua kinderen met DS.
Vind het stiekem wel jammer van de soap. Hoopte dat ze bij hem weg zou gaan.
Je hebt m'n post niet goed gelezen, ik veroordeel niemand omdat hij/zij een gezond kind wil hebben met alles erop en eraan, dat willen we immers allemaal.quote:Op maandag 6 september 2010 14:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ach, houd toch op. Vroeger flikkerden ze mongolen in de rivier, tegenwoordig kan het kind-in-spe worden geaborteerd. Iedereen blij, en bespaar je het toekomstige kind en jezelf in veel gevallen ook een hoop ellende.
En als je het toch wil houden: als jij daar gelukkig van wordt, best. Maar veroordeel anderen niet om het feit dat ze een gezond kind willen hebben met alles erop en eraan.
maar als "hans" duidelijk aangeeft niet zo'n kind te willen en de vrouw vooraf daarmee instemt om zich later te bedenken dan mag hans toch ook zijn relatie overdenken...quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:54 schreef Leandra het volgende:
Voor degenen die topic 1 tm 5 nog willen lezen:
Vrucht met down syndroom
Vrucht met down syndroom #2
Dilemma: vrucht met downsydroom. (#3)
down of niet down... discussie deeltje 4
Vrucht met Down-syndroom #5
[..]
Je hebt m'n post niet goed gelezen, ik veroordeel niemand omdat hij/zij een gezond kind wil hebben met alles erop en eraan, dat willen we immers allemaal.
Wat ik wel veroordeel is het willen dwingen tot het ondergaan van een abortus...
Dat "Hans" het kind niet wil is zijn zaak, dat hij echter verwacht en eist dat zijn vrouw een abortus ondergaat vind ik ongepast. Want als zij het wil houden en daar gelukkig van wordt dan telt het ineens niet meer?
Dat "hysterische gedoe" was natuurlijk al voorspelbaar gezien de geschiedenis van haar familie en de verwachting dat zij daarom al wat minder toerekeningsvatbaar zou zijn....quote:Op maandag 6 september 2010 15:55 schreef Darkangle het volgende:
[..]
Ze hadden dit gezien de familie geschiedenis van zijn vrouw al besproken, dus ja, dan kan je er van uitgaan dat ze toch even wat minder toerekenings vatbaar is.
Mensen die heel emo rond mij gaan lopen doen kunnen ook rekenen op zo'n instelling, ik hou niet van dat hysterische gedoe.
Wat mij het meeate stoorde aan hans was dat hij op deze manier zijn zin wilde krijgen. dat hij niet zonder meer akkoord wil gaan metde veranderde gedachten van zijn vrouw, kan ik me indenken. Maar hans wilde binnen een week zikn vrouw dwingen tot een abortus zonder haar emotioneel ook maar enigszins te steunen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:57 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
maar als "hans" duidelijk aangeeft niet zo'n kind te willen en de vrouw vooraf daarmee instemt om zich later te bedenken dan mag hans toch ook zijn relatie overdenken...
een relatie beeindigen waarbij de vrouw de volledige verantwoordelijkheid neemt en geen aanspraak meer maakt op de tijd en geld van hans.
de meeste vrouwen dwingen gewoon alimentatie af hoor.
als ze een relatie hebben...quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat "hysterische gedoe" was natuurlijk al voorspelbaar gezien de geschiedenis van haar familie en de verwachting dat zij daarom al wat minder toerekeningsvatbaar zou zijn....
Als je het wel beschouwt is het sowieso enorm vreemd dat iemand zoals "Hans" het risico wilde nemen de inferieure genenpool van zijn vrouw te mengen met zijn superieure genen.
Uit alles wat "Hans" schrijft is namelijk al op te maken dat de kans groot is/was dat het resultaat kwalitatief minder zou zijn, zijn vrouw komt immers van een familie die hij bijna als minderwaardig beschouwt.
Daar moet een type als "Hans" zijn zaad helemaal niet mee willen mengen.
dan moet je de topics nog eens wat beter doorlezen. vrijwel iedereen is het er over eens dat 'hans' in zijn recht staat om hierom bij zn vrouw weg te gaan. net zoals vrijwel iedereen best begrijpt dat een mens (man of vrouw) in die situatie een abortus wenst. in die zin snap ik dus de zogenaamde 'controverse' niet.quote:wat dan wel weer opmerkelijk is is dat de meeste vrouwen het opeens asociaal vinden als een man zoiets doet na het verbreken van concrete afspraken.
Jij hebt er natuurlijk zelf van alles bij verzonnen om je punt te maken. Zoals die tante. Ik vond dat ook weinig geloofwaardig. Ik denk dat een vrouw met een kindje met down juist heel goed begrijpt in welk dilemma een stel terecht komt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:07 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
als ze een relatie hebben...
dat was dus ook de reden waarom hans en zijn vrouw dat heel duidelijk vooraf bespraken omdat de kans erop aanwezig was. Als Hans niet beter weet na talloze gesprekken erover dat zijn vrouw dezelfde mening deelt en ervan uitgaat dat abortus bij een gehandicapt kind volgt dan is niet hans fout maar zijn vrouw.
dat een de peettante op haar schuld gevoelens inpraat waardoor ze haar standpunt veranderd word opeens gezien als haar keuze terwijl dezelfde vrouw in een situatie zonder peettante uiteindelijk toch voor abortus zou gaan.
dat hans ook inspeelt op haar en alle verantwoordelijkheid bij haar legt word opeens gezien als iets heel fouts dat terwijl vanaf het moment dat zij alle verantwoordelijkheid over het wel of niet aborteren neemt ze dan ook voor de gevolgen moet instaan.
hans die dat niet wil en er onderuit wil komen is opeens fout
Dat beschreef Trommeldaris ook inderdaad. De rol van de man is sowieso vaak de vervelende ook na scheidingen waarbij de man alleen in een appartementje gaat wonen. Dat is niet alleen breken met een vrouw maar het hele dagelijks gezinsleven is dan weg. Dat lijkt me ook heel naar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:53 schreef elisaan1 het volgende:
Ik denk dat heel veel vrouwen niet weten hoe zwaar machteloos een man zich voelt, hoeveel stress en zorgen een man heeft als hij een meisje ongewilt zwanger heeft gemaakt of dat denkt.
de meeste mannen hebben wel eens een situatie mee gemaakt dat de vriendin onregelmatig ongesteld was of een maandje oversloeg....
dat zijn periodes dat een man ook helemaal kapot gaat geestelijk...
"Hans" die dat niet wil en er onderuit wil komen is an sich niet fout, maar de manier waarop Hans dat wilde afdwingen wel.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:07 schreef elisaan1 het volgende:
hans die dat niet wil en er onderuit wil komen is opeens fout
Ik had geen idee dat je het topic moest verlengen als je een LaPo hebt, mijn excuses.quote:Op maandag 6 september 2010 23:36 schreef BarrieButsers het volgende:
Mensen die de LaPo hebben zijn een beetje lui..
Ben verder benieuwd hoe deze soap gaat eindigen.
In de natuur zou zo'n kind ook niet overleven, het is een misconceptie dat wij tegenwoordig zorg moeten dragen voor "misbaksels". De keuze is er nu goddank, en dat heeft niets te maken met een super maatschappij, meer met back to basics. En een klompje cellen is nou niet bepaals "een zusje".quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:18 schreef bulbjes het volgende:
Brrr dit topic (ik kwam in het vorige deel verzeild) doet me toch een beetje aan dit (jeugd)boek denken: http://scholieren.samenvattingen.com/documenten/show/5236770/ Kind zonder naam, van Anna Cool.
Ik heb zowel begrip voor Hans als voor zijn vrouw in deze situatie en geef beiden geen ongelijk.
Maar eigenlijk is het bijzonder cru van deze samenleving dat we zelf voor de keus worden gesteld om actief in te grijpen, te aborteren...en zeggen van 'als je weet dat je jezelf en de samenleving zo'n kind kan besparen, dan moet je die verantwoordelijkheid ook nemen' vind ik ergens wel heel vergaand.....denken aan al die kindjes met Downsyndroom die er nu zijn en straks misschien wel helemaal niet meer (vaak hele vrolijke kinderen die behalve veel moeilijkheden en agressie etc ook echt zonnetjes kunnen zijn, vind ik dan), dat ze infeite ongewenst zijn. Denkend aan al die andere afwijkingen die er nu zijn maar die nog niet vantevoren vastgesteld kunnen worden, maar straks misschien wel.....zoals mn broertje die psychiatrisch patient is (en mn ouders ook echt een behoorlijk zwaar leven heeft bezorgd)...roept toch beelden op van een soort super-maatschappij, waarbij we straks nog meer kunnen kiezen voor perfectie etc....ik weet niet....
Als de natuur had gewild dat een kind met Down niet mocht leven, zou het dan niet in de buik al doodgaan? denk ik dan enerzijds.
Ja ok daar kun je ook weer tegenin gooien dat heel veel zwaar meervoudig gehandicapte kinderen tegenwoordig ook alleen maar overleven omdat we als mens zo stom zijn om deze niet te verschoppen, zoals in het dierenrijk ws zou gebeuren, en door onze geavanceerde technieken die zelfs kasplantjes in leven kunnen laten...maar toch.
Lastig lastig.
Ik vraag me af of als er idd abortus gepleegd is het huwelijk nog levensvatbaar is....of de vrouw niet zoveel wrok gaat koesteren naar haar man en met haar spijt zit, dat het niet alsnog stukloopt....tja Hans, waar blijft je gelukkige leven dan? En wie zegt dat na die abortus een volgende poging tot zwanger worden nog lukt en zoja, of het dan een gezond kind wordt?
(ook leuk voor dat kind trouwens; ja je zusje is gestorven zodat jij kon leven)
Jammer, had dit wel verder willen zien gaan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:02 schreef yvonne het volgende:
Ja, die zijn ideale levensinvulling hier acteert. over rijk en geslaagd en nog meer van die fantasietjes.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik kon me al niet voorstellen dat iemand die vader wordt of wilt worden zo lomp praat. Hans is eigenlijk gewoon een studentje ofzo.
Dus als jij een tumor krijgt dan laat je je ook niet behandelen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:16 schreef Darkangle het volgende:
[..]
Ik had geen idee dat je het topic moest verlengen als je een LaPo hebt, mijn excuses.
[..]
In de natuur zou zo'n kind ook niet overleven, het is een misconceptie dat wij tegenwoordig zorg moeten dragen voor "misbaksels". De keuze is er nu goddank, en dat heeft niets te maken met een super maatschappij, meer met back to basics. En een klompje cellen is nou niet bepaals "een zusje".
[..]
Ja, eigenlijk al triest als je zo'n trolltopic gaat openen....quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik kon me al niet voorstellen dat iemand die vader wordt of wilt worden zo lomp praat. Hans is eigenlijk gewoon een studentje ofzo.
Denk niet dat-ie erop gerekend had dat mensen met ervaring met DS en mensen zonder met elkaar in gesprek zouden gaan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk al triest als je zo'n trolltopic gaat openen....
Ik vraag me af wat je dan als doel hebt?? Bewust mensen kwetsen met je hufterige opmerkingen?
Welke pasgeborene overleeft in "de natuur" wel zonder de zorg van zijn moeder??quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:16 schreef Darkangle het volgende:
In de natuur zou zo'n kind ook niet overleven, het is een misconceptie dat wij tegenwoordig zorg moeten dragen voor "misbaksels". De keuze is er nu goddank, en dat heeft niets te maken met een super maatschappij, meer met back to basics. En een klompje cellen is nou niet bepaals "een zusje".
Hij wordt gewoon geil van boze moedertjes ofzo.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je dan als doel hebt?? Bewust mensen kwetsen met je hufterige opmerkingen?
Ik leg uit, ik neem geen deel aan die stelling, erger nog, bij back to basics zou ik niet eens geboren zijn/overleven.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Dus als jij een tumor krijgt dan laat je je ook niet behandelen?
Lekker back to basic?.
Of het is een huiswerkproject geweest...quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hij wordt gewoon geil van boze moedertjes ofzo.
Ik heb zelf het idee dat het nogal draaide om het 'je moet je aan afspraken houden' en dat het vooral mannen zijn die er de dupe van worden als vrouwen van gedachten veranderen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
prima dat jij die keuze maakt. maar waarom voel je de noodzaak om anderen die een andere keus maken te kwetsen en te veroordelen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:27 schreef Darkangle het volgende:
[..]
Ik leg uit, ik neem geen deel aan die stelling, erger nog, bij back to basics zou ik niet eens geboren zijn/overleven.
En ik heb een kans om dat ook aan mijn kinderen mee te geven, echter, je kan er op testen.
We zijn al veelste ver ontspoort om nog back to basics te gaan, maar we kunnen wel een paar regels opstellen (en is ook in zekere mate ook al wettelijk vastgelegd) om toch niet helemaal de gezondheid uit het menselijk ras te kweken.
Daar is het echter op het moment nog lang geen tijd voor, gezien we zelfs iedereen laten stemmen, zelfs geestelijk gehandicapten (voor stemmen EN kinderen krijgen zou in mijn ideale samenleving gewoon een opleiding en een diploma nodig moeten zijn).
Om terug te komen op je vraag, ja ik ben ingeent, nee ik woon niet in staphorst en ja ik ben erg blij dat mijn ouders mij gehad hebben. Echter, het had een stuk logischer geweest als ze dat niet hadden gedaan, en dat is ook de route die ik zal kiezen voor mijn nageslacht.
En ik weet dat ik niet kan spellen, dus voel je niet geroepen er commentaar aan te wijden.
Yep, IVF is een goed voorbeeld van onze ontspoorde rechtgeschapen "wij hebben er ook recht op" maatschappij.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welke pasgeborene overleeft in "de natuur" wel zonder de zorg van zijn moeder??
En een zwangerschap van 12 weken is geen klompje cellen meer.... dat is het met 4 weken nog, maar met 12 weken is het gewoon een minimensje dat zich met de beentjes afzet tegen de vruchtzak, zoals een zwemmer zich afzet voor de rugslag.
Maar goed, als fan van "back to basics" neem ik aan dat je behalve voor het aborteren van "misbaksels" ook tegen het verwekken van kinderen dmv IVF etc. bent? Dat zou wel zo consequent zijn iig.
Het had dus ook over iets pietluttigs als de kleur van de nieuwe auto kunnen gaan?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb zelf het idee dat het nogal draaide om het 'je moet je aan afspraken houden' en dat het vooral mannen zijn die er de dupe van worden als vrouwen van gedachten veranderen.
Nou, zijn voorbeeld zou leiden tot een ongewenst kind en verplichte alimentatie.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het had dus ook over iets pietluttigs als de kleur van de nieuwe auto kunnen gaan?
Dat ze ineens wilde dat het een knalgroene werd ipv het zakelijk verantwoorde dolfijn-grijs?
Aan de andere kant zou IVF of ICSI wel datgene zijn wat een "Hans" wellicht nodig zou hebben om niet nog een keer een zwangerschap met een DS kindje te krijgen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:30 schreef Darkangle het volgende:
[..]
Yep, IVF is een goed voorbeeld van onze ontspoorde rechtgeschapen "wij hebben er ook recht op" maatschappij.
Heel treurig, maar een beetje overbodig. Het was en is een goede techniek om onze vlees en melk productie in goede banen te leiden, maar voor mensen zelf is het te raar voor woorden.
Het is niet mijn bedoeling om te kwetsen, echter een paar mensen hier lijken dit alleen zwart wit (een beperking in mijn ogen) te kunnen discussieren, dus pas ik mij netjes aan (naar mijn ervaring word het anders te ingewikkeld voor ze om een knoop punt te kunnen onderscheiden).quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:29 schreef simmu het volgende:
[..]
prima dat jij die keuze maakt. maar waarom voel je de noodzaak om anderen die een andere keus maken te kwetsen en te veroordelen?
Tsja, dat is het risico van een huwelijk en een poging tot het krijgen van kinderen...quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, zijn voorbeeld zou leiden tot een ongewenst kind en verplichte alimentatie.
Maar dan moet je ook consequent zijn en sowieso niet voor medisch ingrijpen zijn, zoals bijvoorbeeld zoals genoemd bij kanker. Dan ga je maar dood, het zij zo, dat is de natuur.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:30 schreef Darkangle het volgende:
[..]
Yep, IVF is een goed voorbeeld van onze ontspoorde rechtgeschapen "wij hebben er ook recht op" maatschappij.
Heel treurig, maar een beetje overbodig. Het was en is een goede techniek om onze vlees en melk productie in goede banen te leiden, maar voor mensen zelf is het te raar voor woorden.
JE moet een grens stellen. Het is meer cru (en strafbaar) om het kind achteraf te doden; en de zorg mag misschien in het begin gelijk zijn, maar in de meeste gevallen naarmate de tijd vorderd zal dit dan zeker weer niet zo zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou IVF of ICSI wel datgene zijn wat een "Hans" wellicht nodig zou hebben om niet nog een keer een zwangerschap met een DS kindje te krijgen.
Als je ageert tegen de "maakbare" wereld en het "wij hebben er ook recht op" bij IVF, dan snap ik niet waarom je wel verwacht dat er medisch ingrijpen plaatsvindt als het gaat om een kindje met het sydroom van Down
Een hoop kinderen met DS kunnen immers wel overleven met dezelfde zorg als een "gewone" pasgeborene.
En waarom zou dat zo moeten zijn?(niet arrogant bedoeld, maar ik snap gewoon even niet waar deze, in mijn ogen kromme, redenatie vandaan komt)quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan moet je ook consequent zijn en sowieso niet voor medisch ingrijpen zijn, zoals bijvoorbeeld zoals genoemd bij kanker. Dan ga je maar dood, het zij zo, dat is de natuur.
Ik snap best dat er voor sommige mensen grenzen zijn die lager liggen dan een (in mijn ogen beperkte) handicap als DS.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:38 schreef Darkangle het volgende:
[..]
JE moet een grens stellen. Het is meer cru (en strafbaar) om het kind achteraf te doden; en de zorg mag misschien in het begin gelijk zijn, maar in de meeste gevallen naarmate de tijd vorderd zal dit dan zeker weer niet zo zijn.
En de meeste gradaties en gevallen van down kunnen nu eenmaal niet zelfstandig opereren op de gebruikelijke leeftijd dat zoiets tot de mogelijkheden van een kind in een bepaalde fase van zijn/haar ontwikkeling behoord.
IVF is mensen met extra moeite toevoegen terwijl er al onlogisch veel zijn.
De hufterigheid is één ding, maar zijn zin door willen drijven is toch heel normaal? Dat is inderdaad precies wat hij wilt, geen kind met sydroom van down. Iedereen zou zijn/haar zin door willen drijven in zo'n situatie.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat niet eens zozeer om "Hans" z'n standpunt, het gaat meer om de hufterigheid waarmee hij dat verkondigde, en zijn zin wilde doordrijven.
"Hans" heeft geen respect voor anderen, daarmee verspeelt hij respect voor zichzelf.
Je ouders hebben voor jou gekozen en jij bent daar blij mee. Dat is positief. Dan vind ik het toch wat typisch dat je gisteren zo fel reageerde op mensen die een keuze maken om het anders te doen dan jij het zou doen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:27 schreef Darkangle het volgende:
[..]
Ik leg uit, ik neem geen deel aan die stelling, erger nog, bij back to basics zou ik niet eens geboren zijn/overleven.
En ik heb een kans om dat ook aan mijn kinderen mee te geven, echter, je kan er op testen.
We zijn al veelste ver ontspoort om nog back to basics te gaan, maar we kunnen wel een paar regels opstellen (en is ook in zekere mate ook al wettelijk vastgelegd) om toch niet helemaal de gezondheid uit het menselijk ras te kweken.
Daar is het echter op het moment nog lang geen tijd voor, gezien we zelfs iedereen laten stemmen, zelfs geestelijk gehandicapten (voor stemmen EN kinderen krijgen zou in mijn ideale samenleving gewoon een opleiding en een diploma nodig moeten zijn).
Om terug te komen op je vraag, ja ik ben ingeent, nee ik woon niet in staphorst en ja ik ben erg blij dat mijn ouders mij gehad hebben. Echter, het had een stuk logischer geweest als ze dat niet hadden gedaan, en dat is ook de route die ik zal kiezen voor mijn nageslacht.
En ik weet dat ik niet kan spellen, dus voel je niet geroepen er commentaar aan te wijden.
Precies, dat bedoelde ik eerder ook te zeggen. Je hebt niet alles in de hand, hoe graag je het ook zou willen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, dat is het risico van een huwelijk en een poging tot het krijgen van kinderen...
Als het risico groot is dan moet je er niet aan beginnen.... van alimentatie was ook sprake geweest als zijn vrouw verliefd was geworden op de buurman.
Als je respect voor je partner hebt dan ga je het gesprek aan, dan luister je beiden naar de voors en tegens van de ander.... "Hans" heeft helemaal niet geluisterd, en heeft ook geen oor voor haar argumenten, hij is gelijk als een kwaad kind weggelopen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:44 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
De hufterigheid is één ding, maar zijn zin door willen drijven is toch heel normaal? Dat is inderdaad precies wat hij wilt, geen kind met sydroom van down. Iedereen zou zijn/haar zin door willen drijven in zo'n situatie.
De hufterigheid is ergens ook wel te begrijpen. Je kan immers niet lief zeggen "oei, ik zou het liever niet willen maar het is jou keuze". Dat heeft nul % effect.
Het is een lastige situatie, en elke keuze heeft alleen maar verliezers.
IVF/ICSI en andere fertiliteitsbehandelingen zijn medische behandelingen om mensen te helpen die 'ziek' zijn/een stoornis hebben. Daarom krijgen ze geen kinderen. Het is dus gewoon hetzelfde als naar de dokter gaan wanneer je je been gebroken hebt, je laten opereren aan een hartkwaal of je laten behandelen voor kanker. het is een behandeling van een ziekte, daar is niets anders aan, imo.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:39 schreef Darkangle het volgende:
[..]
En waarom zou dat zo moeten zijn?(niet arrogant bedoeld, maar ik snap gewoon even niet waar deze, in mijn ogen kromme, redenatie vandaan komt)
Niet alles, maar wel wat en daar mag je best wat mee doen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:47 schreef Stali het volgende:
[..]
Precies, dat bedoelde ik eerder ook te zeggen. Je hebt niet alles in de hand, hoe graag je het ook zou willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |