abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86121738
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:48 schreef mijnnaamishans het volgende:
Ah haar tante heeft me gebeld, ff terug bellen, kijken wat dat sekreet wil
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Hallo allen,

we zitten hier met een probleem, of beter gezegd, mijn vrouw zit met een probleem.

Mijn vrouw is nu 11 weken zwanger en vorige week hebben we een vlokkentest laten uitvoeren.
helaas kwam uit deze test dat onze vrucht het down syndroom heeft.

Mijn vrouw en ik hebben het hier vroeger al uitvoerig over gehad wat we zouden doen als ons dat zou gebeuren maar nu ligt het voor haar dus anders.

we waren vroeger allebei voor abortus maar nu wil ze dat dus niet meer en wil dus een kind met down opvoeden.
ik ben ontzettend furieus geworden aangezien ze die beslissing dus al zonder mij heeft gemaakt en haar en onze eerdere beloftes heeft verbroken.

wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.

ik woon nu tijdelijk bij mijn broer omdat de situatie samen niet meer houdbaar was maar vanavond willen we alles nog een keer bespreken samen met een bevriende arts erbij.

iemand nog tips om haar over te halen?
quote:
het was dus geen leuk gesprek...

haar zo leuke peettante heeft veel met haar gepraat....
zij zegt dat als ze abortus pleegt ze een uniek mens vermoord want vroeger ging mijn vrouw dus wel veel om met mijn tante en haar down neefje.
in eerste instantie was dat ook voor haar reden om nooit een kind met down syndroom ter wereld te zetten maar dat kutwijf heeft op haar schuldgevoelens zitten inpraten.

Nu denkt ze dus dat we wel een kind met down syndroom kunnen opvoeden en haar peettante wou ons helpen...die peettante wil ik nooit meer zien in mijn leven (ben ook bang dat ik der aan vlieg dan).
ik heb haar geprobeerd uit te leggen dat het kind echt nooit zelfstandig kan zijn, vaak ziek is en ons leven zoals we dat kennen ook ophoudt te bestaan.

toen kwam ze ermee dat we overal hulp konden krijgen maar snapt niet dat het desondanks nog zwaar is en ik gewoon een mooi leven wil voor ons.
heb haar ook het toekomstbeeld gegeven en het feit dat ze ook nooit een normaal functionerende dachter kan hebben waarmee ze winkelt en over vriendjes en dergelijke praat.

haar ouders hebben ook nog met haar gepraat omdat ook zij vinden dat dit ontzettend onverstandig is, de tante is ook niet meer welkom bij haar ouders...

helaas was de conclusie dat er niet meer normaal met haar te praten was, elke vorm van rede was verdwenen, elk realiteitsbesef.

ik herkende niet meer de dame waarop ik verliefd ben geworden en mee ben getrouwd, die verstandige beslissingen maakte en mij juist moest remmen in mijn soms over-enthousiasme.

ik heb gisteren de hele dag de situatie overdacht, een soort van crisisberaad met mijn ouders, broer en mijn beste vrienden.
Achterin de twintig, een goede baan en perspectief om de zaak van mijn vader voort te zetten met mijn broer, nog jong, sportief en gezond.

dat leven, dat wat mij gelukkig maakt verdwijnt...ik zal niet overweg kunnen met een kind met down en ik vind het gewoon achterlijk dat je de samenleving opzadelt met iets wat voorkomen kan worden.

Ik heb dan ook mijn vrouw vanochtend verteld dat als ze niet voor abortus kiest ze mij dus wel verliest en dat ik maandag direct de scheiding aan vraag.
toen werd ze woest en ben ik maar weg gegaan voordat de buren de politie zouden bellen want ze begon te gooien met van alles....

Acht jaar samen en zo eindigd het, naja, ik kan beginnen aan een nieuw leven, alles beter dan je leven vergooien.
als mijn vrouw het kiest en mij erbuiten laat maar wel haar tantes mening gebruikt dan is het gewoon voorbij, ga maar naar je tante dan als het zwaar word.

ik kan gelukkig nog een paar maanden bij mijn broer wonen maar ik probeer zo snel mogelijk weer iets voor mezelf te hebben, ik denk zelfs aan het werken voor mijn vader in Londen, zal mijn aandacht flink afleiden en me uit de omgeving weghalen en dus ook mijn gedachten.

[quote]Op maandag 6 september 2010 10:38 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

tja mijn kind zal me de eerste paar jaar zeker niet veel zien of althans, ik ben in het weekend gewoon thuis en in de avonden.
Een downer vraagt altijd meer aandacht en tevens kan mijn vrouw zoiets niet aan...

Gisteren dus weer een gesprek gehad nadat ze ook met haar ouders heeft gepraat...

Ze ging ervan uit dat een downer wat meer zorg nodig heeft dan een gewoon kind en dat je daarvoor instanties hebt om dat te compenseren.
Dat je je hele leven lang moet zorgen voor dat wou ze niet inzien.
Ook haar tante praatte haar schuldgevoel aan door opmerkingen te maken dat als ze abortus pleegt ze haar neefje dus ook liever dood had gehad, en meer van dat soort smerige opmerkingen.
Die tante is het type dat zelf nu een kutleven heeft en graag mensen erbij heeft die hetzelfde kutleven hebben zoals haar...

Mijn vrouw had dus een romantisch beeld dat het allemaal wel goed zou komen.
toen haar ouders haar confronteerden met wat haar peettante had doorgemaakt en het toch niet zo rooskleurig was begon ze te twijfelen al.
Ik heb haar ook te kennen gegeven dat ik waarde hecht aan afspraken die je maakt en dat een relatie op vertrouwen en afspraken gebasseerd is.
als zij zou doorzetten zou ik een einde aan de relatie maken.
dan zeggen mensen wel dat het chantage is maar het is gewoon de realiteit, ik/wij wouden een normaal leven en dan beginnen we niet met een kind dat meteen al een achterstand heeft die nooit in te halen is.

Ze heeft dus ook ingestemd met de abortus, woensdag gaat de afspraak dus gewoon door.
We "vermoorden" geen kind maar geven een ander kind een kans.
wanneer dit kind met down was geboren dan was er geen ander kind gekomen, nu er abortus is krijgt een gezond kind de kans.
dat is beter voor ons, familie en samenleving.

en mensen kunnen me wel hard vinden en emotieloos maar deze keiharde opstelling was de enige manier om haar weer met beide voeten op aarde te krijgen.
ook in dit soort omstandigheden moet je je hoofd koel houden en rationele afwegingen kunnen maken, wat zij dus niet meer kon.

Eind goed al goed, vanavond ga ik weer terug naar huis en heb als verassing voor haar maar een vakantie geboekt met de kerst om alle ellende te vergeten.
Als die dame van hans zo instabiel is vraag ik me af of de abrortus wel doorgaat, dat ze zich niet weer bedenkt.
pi_86121791
Oh, nu is de dame in kwestie weer instabiel..
Wat denk je ervan dat iemand haar even tot de orde geroepen heeft, Hans en/of haar ouders, en dat ze er nu anders tegen aan kijkt. Niet overal meteen iets achter zoeken!
  maandag 6 september 2010 @ 12:12:59 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86121807
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk voor werk, Hans?
Hans heeft het geluk bij papa op de zaak te werken, en dat is maar goed ook, anders zou het met zijn basis verdomd lastig worden zo'n topsalaris te verdienen, je begint immers niet met een secretaresse die wel kan spellen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86121826
Ben benieuwd of de abortus wel doorgaat..
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  Licht Ontvlambaar maandag 6 september 2010 @ 12:13:51 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86121830
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:12 schreef -moppie- het volgende:
Wat denk je ervan dat iemand haar even tot de orde geroepen heeft, Hans en/of haar ouders, en dat ze er nu anders tegen aan kijkt. Niet overal meteen iets achter zoeken!
Hans beschrijft haar als instabiel, dat zijn geen conclusies die van ons komen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86121876
Als de dame van hans zo instabiel is vraag ik af waraom ze een kind uberhaupt een goed idee vinden. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86121891
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:12 schreef -moppie- het volgende:
Ehm, hans zelf vind zijn vrouw instabiel hoor. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 6 september 2010 @ 12:18:18 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86121954
Zijn vrouw kan natuurlijk weer van gedachten veranderen. Ik voorzie nog wel enig drama.
The love you take is equal to the love you make.
pi_86121962
Wat een fijne relatie gaat dat worden, met een man die je heeft gedwongen tot abortus. (Ik geef Hans verder gelijk, maar deze relatie gaat hoe dan ook niet werken).
  maandag 6 september 2010 @ 12:20:24 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86122007
Maar Hans, waar ik graag nog antwoord op wilde hebben als het mogelijk is.

Je wil geen gehandicapt kind ivm je carriere, maar als je aan kinderen begint kan je toch altijd een gehandicapt kind krijgen, tijdens de zwangerschap, tijdens de bevalling, na de geboorte enz.
Hoe ga je daar dan mee om?
Is dat niet iets waar je ook aan moet denken?

Ben ook wel benieuwd hoe het telefoontje met de bemoeizuchtige tante is verlopen.
pi_86122061
Wat een verhaal.
pi_86122065
Ik ben ook wel heel benieuwd naar het telefoontje.. als dat er al geweest is
en volgens mij kan Hans beter helemaal niet aan kinderen beginnen... volgens mij is zijn leventje zoals het nu is veel belangrijker voor 'm...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86122109
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:20 schreef snakelady het volgende:
Maar Hans, waar ik graag nog antwoord op wilde hebben als het mogelijk is.

Je wil geen gehandicapt kind ivm je carriere, maar als je aan kinderen begint kan je toch altijd een gehandicapt kind krijgen, tijdens de zwangerschap, tijdens de bevalling, na de geboorte enz.
Hoe ga je daar dan mee om?
Is dat niet iets waar je ook aan moet denken?

Ben ook wel benieuwd hoe het telefoontje met de bemoeizuchtige tante is verlopen.
Er is een groot verschil tussen een kind dat nog niet is geboren en het verloop vh leven van een levend kind. Ik steun Hans in deze.
pi_86122124
precies en het laatste wat je wilt is je leven moeilijker maken dan het al is. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 6 september 2010 @ 12:25:55 #15
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_86122173
Het lijkt me vrij moeilijk om iets te aborteren wat van binnen in je groeit, ook al is het een mongooltje. Dus weet niet of je kan spreken van instabiel gedrag. Het is gewoon het moeder instink dat de overhand heeft.
  maandag 6 september 2010 @ 12:27:48 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86122230
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:23 schreef Tonyo86 het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen een kind dat nog niet is geboren en het verloop vh leven van een levend kind. Ik steun Hans in deze.
Ik kan zijn mening voor abortus ook zeker begrijpen, zou ik ook voor kiezen denk ik.

Maar met het oog op de toekomst is er geen verschil met een kind wat tijdens de bevalling gehandicapt raakt of wat al vanaf bevruchting gehandicapt is.
Het enige verschil is dat dat je bij bevruchting kan kiezen voor afbreken.

Mijn nichtje bv is door zuurstoftekort meervoudig gehandicapt, ze is nu 21 en kan eigenlijk niks, mijn dochter van 2 kan en begrijpt veel meer.
Na de geboorte hebben ze gekozen haar van de beademing af te halen maar ze bleef ademen.
Dan kan je een carriere helemaal vergeten.
  maandag 6 september 2010 @ 12:30:51 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86122313
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:24 schreef rubje het volgende:
precies en het laatste wat je wilt is je leven moeilijker maken dan het al is. :s)
Dan moet je niet aan kinderen beginnen. ;)
  maandag 6 september 2010 @ 12:33:47 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86122380
Ik geloof ook niet dat zijn voorkeur voor een abortus, of zelfs de (heel naïef) op voorhand gemaakte afspraken hem kwalijk genomen worden, het wordt hem kwalijk genomen dat hij een volledig gebrek aan inlevingsvermogen heeft nu zijn vrouw, al dan niet ingegeven door het instinct de zwangerschap te beschermen, op die afspraak wil terugkomen.

Dat hij daar kwaad over is, is voor de meesten ook nog begrijpelijk, echter, de manier waarop hij zich vervolgens uitlaat over zijn vrouw, gehandicapten in het algmeen en hoe te handelen indien zijn vrouw niet overgehaald kan worden tot een abortus is wat de meesten tegen de borst stuit.

Niet zozeer de mening, maar het volledige gebrek aan respect is wat irriteert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 september 2010 @ 12:33:54 #19
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86122382
Door zijn 'botte' en niet inlevende opstelling heeft Hans zijn vrouw behoed voor een ernstige fout. Ik vind hem heel wat socialer dan al die invoelende vrouwtjes hier. Die hadden haar zo een vreselijk leven ingepraat. Wat is dat eigenlijk voor iets?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86122397
*benieuwd naar het telefoongesprek met bewuste tante*
  maandag 6 september 2010 @ 12:37:05 #21
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_86122478
Hans heeft 100% gelijk. Door de sociale instelling van de vrouw mag haar man en de maatschappij boeten voor de fout die zij bewust maakt.
  maandag 6 september 2010 @ 12:38:54 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86122542
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:
Door zijn 'botte' en niet inlevende opstelling heeft Hans zijn vrouw behoed voor een ernstige fout. Ik vind hem heel wat socialer dan al die invoelende vrouwtjes hier. Die hadden haar zo een vreselijk leven ingepraat. Wat is dat eigenlijk voor iets?
Dan schijn je toch weer te missen dat de meeste vrouwen de keuze voor een abortus wél zouden begrijpen. Maar ja, dat is natuurlijk lang zo polariserend niet.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 september 2010 @ 12:40:37 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_86122592
Wat een verhaal... Ben benieuwd of de abortus nog doorgaat of dat hans z'n vrouw dit maar gewoon heeft toegezegd zodat hij de scheidingspapieren niet ging aanvragen.
pi_86122609
Nou, het leest als een boek! Succes, Hansie. Je huwelijk is gered! Pas op voor je nek want voor je het weet breek je dat nog over al haar nieuwe aankopen van jouw geld!

Wat een debiel topic toch, wil de echte retard nu opstaan?
Go hard or go home
pi_86122696
Volg de soap uiteraard mee want wat een cliffhanger. :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')