Na een abortus kunnen verklevingen ontstaan en die kunnen ervoor zorgen dat zwanger worden heel moeilijk wordt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:26 schreef Cerbie het volgende:
En wie zegt dat na die abortus een volgende poging tot zwanger worden nog lukt
Die onzin is nu al een paar keer voorbij gekomen, er is geen enkele aanwijzing voor verminderde of zelfs onvruchtbaarheid veroorzaakt door een abortus.
Bron?quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
Na een abortus kunnen verklevingen ontstaan en die kunnen ervoor zorgen dat zwanger worden heel moeilijk wordt.
Dus toch een trollquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:02 schreef yvonne het volgende:
Topic loopt verder wel toch?
Heb alleen hans gebanned wegens trollkloon.
Trollkloon van wie? Of wordt dat niet bekendgemaakt?quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:02 schreef yvonne het volgende:
Geen bekende, gewoon iemand die er lol in heeft te klonen vaak.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Trollkloon van wie? Of wordt dat niet bekendgemaakt?
hoe verrassendquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:02 schreef yvonne het volgende:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:02 schreef yvonne het volgende:
de procedure bij een miskraam die niet 'vanzelf' op gang komt en een abortus is precies dezelfde (curretage), dus fysiek wel. maar of het emotioneel zo verstandig is idd.....quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij miskramen inderdaad, geen idee of dat ook voor abortus geldt, maar dat is eigenlijk ook een miskraam dus het lijkt me wel. Maar goed of zoiets emotioneel verstandig is
Het komt inderdaad niet als een klap.quote:
dat vind ik fijn om te lezenquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Het komt inderdaad niet als een klap..
Heb er in ieder geval wel iets van opgestoken qua kinderen met DS.
Vind het stiekem wel jammer van de soap. Hoopte dat ze bij hem weg zou gaan.
Het probleem zit hem ook min of meer in het feit dat je als man niets te zeggen hebt, maar wel de gevolgen draagt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Begrijp je verhaal wel maar toch ben ik wel blij dat het Down Syndroom wel afgevangen kan worden d.m.v. een vlokkentest. Net wat je schrijft over jouw broer. Sommige dingen kom je nu eenmaal tegen en dan moet je daar gewoon maar het beste van maken, hoe moeilijk dat ook is.
Maar als je de keuze hebt? Dat Hans dat gewoon niet ziet zitten daar sta ik wel achter alleen vind ik het raar dat hij zijn vrouw waarvan hij zegt veel van te houden eigenlijk in de steek wil laten en het kind niet wil erkennen of iets wil bijdragen alleen omdat ze een afspraak niet nakomt?
Mensen kunnen altijd anders gaan denken over bepaalde dingen. Een trouwgelofte is bijv. ook een afspraak die gewoon zwart op wit staat. In voor- en tegenspoed. Scheidingen te over. Als zijn vrouw het kind van hun beiden besluit te houden dan kan hij in mijn ogen prima zijn eigen weg gaan maar haar helemaal aan haar lot overlaten en zijn kind niet erkennen vind ik wel heel egoistisch.
zo onwerkelijk was toch niet de situatie die ik schetstequote:Op dinsdag 7 september 2010 10:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Het komt inderdaad niet als een klap..
Heb er in ieder geval wel iets van opgestoken qua kinderen met DS.
Vind het stiekem wel jammer van de soap. Hoopte dat ze bij hem weg zou gaan.
Je hebt m'n post niet goed gelezen, ik veroordeel niemand omdat hij/zij een gezond kind wil hebben met alles erop en eraan, dat willen we immers allemaal.quote:Op maandag 6 september 2010 14:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ach, houd toch op. Vroeger flikkerden ze mongolen in de rivier, tegenwoordig kan het kind-in-spe worden geaborteerd. Iedereen blij, en bespaar je het toekomstige kind en jezelf in veel gevallen ook een hoop ellende.
En als je het toch wil houden: als jij daar gelukkig van wordt, best. Maar veroordeel anderen niet om het feit dat ze een gezond kind willen hebben met alles erop en eraan.
maar als "hans" duidelijk aangeeft niet zo'n kind te willen en de vrouw vooraf daarmee instemt om zich later te bedenken dan mag hans toch ook zijn relatie overdenken...quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:54 schreef Leandra het volgende:
Voor degenen die topic 1 tm 5 nog willen lezen:
Vrucht met down syndroom
Vrucht met down syndroom #2
Dilemma: vrucht met downsydroom. (#3)
down of niet down... discussie deeltje 4
Vrucht met Down-syndroom #5
[..]
Je hebt m'n post niet goed gelezen, ik veroordeel niemand omdat hij/zij een gezond kind wil hebben met alles erop en eraan, dat willen we immers allemaal.
Wat ik wel veroordeel is het willen dwingen tot het ondergaan van een abortus...
Dat "Hans" het kind niet wil is zijn zaak, dat hij echter verwacht en eist dat zijn vrouw een abortus ondergaat vind ik ongepast. Want als zij het wil houden en daar gelukkig van wordt dan telt het ineens niet meer?
Dat "hysterische gedoe" was natuurlijk al voorspelbaar gezien de geschiedenis van haar familie en de verwachting dat zij daarom al wat minder toerekeningsvatbaar zou zijn....quote:Op maandag 6 september 2010 15:55 schreef Darkangle het volgende:
[..]
Ze hadden dit gezien de familie geschiedenis van zijn vrouw al besproken, dus ja, dan kan je er van uitgaan dat ze toch even wat minder toerekenings vatbaar is.
Mensen die heel emo rond mij gaan lopen doen kunnen ook rekenen op zo'n instelling, ik hou niet van dat hysterische gedoe.
Wat mij het meeate stoorde aan hans was dat hij op deze manier zijn zin wilde krijgen. dat hij niet zonder meer akkoord wil gaan metde veranderde gedachten van zijn vrouw, kan ik me indenken. Maar hans wilde binnen een week zikn vrouw dwingen tot een abortus zonder haar emotioneel ook maar enigszins te steunen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:57 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
maar als "hans" duidelijk aangeeft niet zo'n kind te willen en de vrouw vooraf daarmee instemt om zich later te bedenken dan mag hans toch ook zijn relatie overdenken...
een relatie beeindigen waarbij de vrouw de volledige verantwoordelijkheid neemt en geen aanspraak meer maakt op de tijd en geld van hans.
de meeste vrouwen dwingen gewoon alimentatie af hoor.
als ze een relatie hebben...quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat "hysterische gedoe" was natuurlijk al voorspelbaar gezien de geschiedenis van haar familie en de verwachting dat zij daarom al wat minder toerekeningsvatbaar zou zijn....
Als je het wel beschouwt is het sowieso enorm vreemd dat iemand zoals "Hans" het risico wilde nemen de inferieure genenpool van zijn vrouw te mengen met zijn superieure genen.
Uit alles wat "Hans" schrijft is namelijk al op te maken dat de kans groot is/was dat het resultaat kwalitatief minder zou zijn, zijn vrouw komt immers van een familie die hij bijna als minderwaardig beschouwt.
Daar moet een type als "Hans" zijn zaad helemaal niet mee willen mengen.
dan moet je de topics nog eens wat beter doorlezen. vrijwel iedereen is het er over eens dat 'hans' in zijn recht staat om hierom bij zn vrouw weg te gaan. net zoals vrijwel iedereen best begrijpt dat een mens (man of vrouw) in die situatie een abortus wenst. in die zin snap ik dus de zogenaamde 'controverse' niet.quote:wat dan wel weer opmerkelijk is is dat de meeste vrouwen het opeens asociaal vinden als een man zoiets doet na het verbreken van concrete afspraken.
Jij hebt er natuurlijk zelf van alles bij verzonnen om je punt te maken. Zoals die tante. Ik vond dat ook weinig geloofwaardig. Ik denk dat een vrouw met een kindje met down juist heel goed begrijpt in welk dilemma een stel terecht komt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:07 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
als ze een relatie hebben...
dat was dus ook de reden waarom hans en zijn vrouw dat heel duidelijk vooraf bespraken omdat de kans erop aanwezig was. Als Hans niet beter weet na talloze gesprekken erover dat zijn vrouw dezelfde mening deelt en ervan uitgaat dat abortus bij een gehandicapt kind volgt dan is niet hans fout maar zijn vrouw.
dat een de peettante op haar schuld gevoelens inpraat waardoor ze haar standpunt veranderd word opeens gezien als haar keuze terwijl dezelfde vrouw in een situatie zonder peettante uiteindelijk toch voor abortus zou gaan.
dat hans ook inspeelt op haar en alle verantwoordelijkheid bij haar legt word opeens gezien als iets heel fouts dat terwijl vanaf het moment dat zij alle verantwoordelijkheid over het wel of niet aborteren neemt ze dan ook voor de gevolgen moet instaan.
hans die dat niet wil en er onderuit wil komen is opeens fout
Dat beschreef Trommeldaris ook inderdaad. De rol van de man is sowieso vaak de vervelende ook na scheidingen waarbij de man alleen in een appartementje gaat wonen. Dat is niet alleen breken met een vrouw maar het hele dagelijks gezinsleven is dan weg. Dat lijkt me ook heel naar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:53 schreef elisaan1 het volgende:
Ik denk dat heel veel vrouwen niet weten hoe zwaar machteloos een man zich voelt, hoeveel stress en zorgen een man heeft als hij een meisje ongewilt zwanger heeft gemaakt of dat denkt.
de meeste mannen hebben wel eens een situatie mee gemaakt dat de vriendin onregelmatig ongesteld was of een maandje oversloeg....
dat zijn periodes dat een man ook helemaal kapot gaat geestelijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |