abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85838889

Ja zeker mede FOK!wintersporters,

De winter staat weer voor de deur en de sneeuw komt er al aan:

http://www.sneeuwverwacht(...)wat_sneeuwgrens_doet

waar ga je heen?
wanneer ga je?

TS trapt af, Oostenrijk, plaats nog onbekend, januari 2011...

[ Bericht 14% gewijzigd door Houniet op 03-10-2010 22:25:31 ]
  zondag 29 augustus 2010 @ 17:25:34 #2
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_85838932
Ik weet het nog niet, afstuderen komt er aan.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_85839306
ach ja,
het seizoen komt er weer aan.

in januari 2011 - heel misschien een weekendje Oostenrijk, onbekend waarheen en wel of niet gaan
in februari 2011 - Waarschijnlijk Oostenrijk, kan nog Zwitserland worden, in Oostenrijk ws naar Ladis.
in Maart 2011 - Waarschijnlijk naar Oostenrijk, ben vergeten hoe de plaats heet.
pi_85844405
Weer twee weken Franse alpen na de Kerst en dan later nog iets in Zweden voor een weekje ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_85855872
3e week van januari naar Ladis (en Fiss en Serfaus). Afgelopen 2 jaar in Fiss gezeten, maar nu gaan we in een nieuw hotel direct aan de skilift. :)
pi_85862073
Begin februari waarschijnlijk, maar waarheen is nog niet bekend.
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:14:44 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_85865263
weekje Val Thorens waarschijnlijk als we voor de kerst gaan, maar wellicht wat anders als we met carnaval gaan
pi_85986610
Na een jaartje geen wintersport vanaf 2e kerstdag een weekje naar Hinterglemm! :s) ~:)
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_86030128
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:10 schreef Taneli het volgende:
Na een jaartje geen wintersport vanaf 2e kerstdag een weekje naar Hinterglemm! :s) ~:)
place to be!!!

goassstal en tanzhimmel!!! :D:D
pi_86139354
Ben alweer aan het zoeken voor een baantje in de winter. Heb op dit moment geen mogelijkheden een Anwarter te halen (qua tijd en geld), maar heb wel een aardig tot goed ski niveau, iemand ervaring ermee om dan alsnog ergens aan de bak te komen?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_86468252
Rond oud en nieuw een weekje naar Brixem im Thale boarden. Begreep dat het Apres ski in dat dorp niet veel voorstelde, iemand die dat kan bevestigen :P?
pi_86483148
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Rond oud en nieuw een weekje naar Brixem im Thale boarden. Begreep dat het Apres ski in dat dorp niet veel voorstelde, iemand die dat kan bevestigen :P?
In Brixem zit idd niet veel, maar Westendorf ligt toch niet heel ver weg ;)
pi_86485113
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:53 schreef Taneli het volgende:

[..]

In Brixem zit idd niet veel, maar Westendorf ligt toch niet heel ver weg ;)
Is dat op loopafstand?
pi_86501603
Ik ben afgelopen jaren naar Gerlos, Hinterglemm en Kirchberg geweest.
Dit jaar willen we misschien naar Ischgl. Heeft er verder nog iemand tips?
pi_86502910
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:06 schreef MM22 het volgende:
Ik ben afgelopen jaren naar Gerlos, Hinterglemm en Kirchberg geweest.
Dit jaar willen we misschien naar Ischgl. Heeft er verder nog iemand tips?
Ben zelf ook naar Gerlos en (Saalbach)-Hinterglemm geweest, beiden zijn apres ski technisch zeker aanraders :). Qua skigebieden prefereer ik toch nog steeds Frankrijk.
Solden schijnt ook een mooi gebied te zijn in Oostenrijk (zou ik ook naar toe gaan met m'n wintersport groep, maar brak kort daarvoor een been ;( en moest dus al die verhalen aanhoren hoe geweldig dat wel niet was.), Ischgl ben ik nooit geweest.
pi_86503237
Gewoon een zaterdagje naar Winterberg!
-weg, zie banmeldtopic-
pi_86503571
volgens mijn collega is ischgl best goed...

meer weet ik er ook niet van want ik ben er zelf nooit geweest... :')

mijn favo skigebied is nog steeds saalbach hinterglemm... dan wel een hotel in hinterglemm in verband met de ubervette rodelbaan aldaar.... :D
pi_86506998
Weet zelf nog niet of ik dit jaar ga. (tweede koter komt eraan, vrouw in de WW). Misschien een dag of vijf weg.

Ischgl is stoer. Mooi gebied, goede apres-ski, alleen schreeuwend duur en veel foute figuren in Spyderjassen. Ga zelf al jaren naar de dolomieten.
Zu hause ist alles besser
pi_86619340
In januari voor het eerst met de ganse familie. Ik ben zelf gevorderd boarder, maar er gaan ook wat mensen mee die nog nooit op wintersport zijn geweest.

We willen graag een chalet (8 pers.), liefst aan de piste, of in een dorp bij de lift.

Maar... Oostenrijk, of Frankrijk? Ik ben zelf alleen bekend met Oostenrijk, maar laat me graag overtuigen van de voordelen van Frankrijk. Iemand ervaring met bv. het gebied Paradiski? Is dat iets?
pi_86621924
quote:
Op zondag 19 september 2010 22:37 schreef Beauregard het volgende:
In januari voor het eerst met de ganse familie. Ik ben zelf gevorderd boarder, maar er gaan ook wat mensen mee die nog nooit op wintersport zijn geweest.

We willen graag een chalet (8 pers.), liefst aan de piste, of in een dorp bij de lift.

Maar... Oostenrijk, of Frankrijk? Ik ben zelf alleen bekend met Oostenrijk, maar laat me graag overtuigen van de voordelen van Frankrijk. Iemand ervaring met bv. het gebied Paradiski? Is dat iets?
Waar ga je voor? Puur voor de pistes? Uit eten gaan ed. belangrijk of zelf eten bereiden? Apres-ski belangrijk? etc. etc.
Als je puur voor de pistes gaat zou ik Frankrijk prefereren. Over het algemeen hogere, meer sneeuwzekere skigebieden (betere sneeuwkwaliteit ook vaak), bredere pistes, grotere gebieden die ook beter op elkaar aansluiten etc.
Voor al het andere heeft Oostenrijk over het algemeen meer voordelen. Het skiën is er wat duurder (en iets minder dus), maar uit eten is goedkoper en de sfeer (apres ski) is stukken beter.
pi_86631050
Week voor kerst lekker naar Italië.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86693960
quote:
Op zondag 19 september 2010 23:53 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Waar ga je voor? Puur voor de pistes? Uit eten gaan ed. belangrijk of zelf eten bereiden? Apres-ski belangrijk? etc. etc.
Als je puur voor de pistes gaat zou ik Frankrijk prefereren. Over het algemeen hogere, meer sneeuwzekere skigebieden (betere sneeuwkwaliteit ook vaak), bredere pistes, grotere gebieden die ook beter op elkaar aansluiten etc.
Voor al het andere heeft Oostenrijk over het algemeen meer voordelen. Het skiën is er wat duurder (en iets minder dus), maar uit eten is goedkoper en de sfeer (apres ski) is stukken beter.
Ik neig naar Oostenrijk, denk ik.

Sowieso moet het met name geschikt zijn voor de beginners die er bij zijn. Dus een gebied met honderden kilometers piste is zinloos. Het moet overzichtelijk blijven.

Iemand tips wat betreft dorpen/gebieden die aan de criteria "geschikt voor beginners", "niet massaal", "overzichtelijk" voldoen?

De keuze is reuze. Moeilijk. ;(
pi_86694110
quote:
Op zondag 19 september 2010 22:37 schreef Beauregard het volgende:

oostenrijk:

bier goedkoop
lekker eten voor weinig geld (en veul)
vriendelijk volk
gezelligheid
mooie pistes
zeer goede apres ski

frankrijk:

bier duur (betaalde voor een halve liter in 2005 al 7 euro)
chagrijnig volk (mooi land, frankrijk, jammer dat er fransozen wonen)
weinig apres ski en saai
iets mooiere pistes dan oostenrijk
verblijf volgens mij iets goedkoper als oostenrijk, meer keuze met chalets

geef mij daarom maar oostenrijk :D

saalbach hinterglemm bijvoorbeeld...
pi_86696411
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:52 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Sowieso moet het met name geschikt zijn voor de beginners die er bij zijn. Dus een gebied met honderden kilometers piste is zinloos. Het moet overzichtelijk blijven.

Iemand tips wat betreft dorpen/gebieden die aan de criteria "geschikt voor beginners", "niet massaal", "overzichtelijk" voldoen?

Saalbach-Hinterglemm lijkt me best een redelijk keuze ^O^ . Elke dag afsluiten bij de 'geitenstal' :P. Zou eerlijk gezegd ook niet zo snel een (redelijk) gebied weten in Oostenrijk dat niet massaal is.. Als je niet in het hoogseizoen gaat valt het bij Saalbach in ieder geval reuze mee.
pi_86702030
quote:

[..]

Ik zou voor Oostenrijk gaan, voornamelijk voor het aanbod van "andere" activiteiten (Apres-ski) voor de minder gevorderen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_86729578
Ben zelf ook een beetje t zoeken voor een wintersportgebied voor in Januari en in Maart 2011.

Heb ervaringen in 2 gebieden:
- Saalbach Hinterglemm
- Katschberg

maar ik ga nu zonder volwassen kennissen. Dus heeft iemand aanraders (dus goede prijs/kwaliteit) voor wintersportgebieden voor een snowboarder, eisen:

- Mooie pistes
- Uitgebreid funpark
- Sneeuwzeker
- Maximaal 3 personen

Apres ski maakt niet zoveel uit want we gaan voornamelijk om lekker te snowboarden en we gaan met eigen vervoer.
pi_86730401
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:54 schreef xquzive het volgende:
Ben zelf ook een beetje t zoeken voor een wintersportgebied voor in Januari en in Maart 2011.

Heb ervaringen in 2 gebieden:
- Saalbach Hinterglemm
- Katschberg

maar ik ga nu zonder volwassen kennissen. Dus heeft iemand aanraders (dus goede prijs/kwaliteit) voor wintersportgebieden voor een snowboarder, eisen:

- Mooie pistes
- Uitgebreid funpark
- Sneeuwzeker
- Maximaal 3 personen

Apres ski maakt niet zoveel uit want we gaan voornamelijk om lekker te snowboarden en we gaan met eigen vervoer.
Als uit eten gaan op de piste of nadien in een restaurant niet ook niet veel prioriteit heeft, ga dan voor Frankrijk. Genoeg mooie gebieden inc. funpark met uitstekende prijs kwaliteit!
Avoriaz (Les Portes du Soleil) ben ik ooit geweest en voldoet zeker aan die eisen. Ligt wel behoorlijk hoog, dus kan in januari misschien wat koud zijn.

http://winter.husk.nl/frankrijk/les_portes_du_soleil/avoriaz (heb trouwens nog een kortingscode van 50,- voor husk liggen, werkt tot 8 oktober dacht ik)

Iemand ooit trouwens die Mur Suisse gedaan :D? Daar ben ik wel ooit vanaf geweest.. niet echt iets voor boarders door die hopen die de skiers maken, maar is wel de steilste waar ik ooit vanaf ben gegaan volgens mij (vallen bij 0 km/h betekent al 30 meter verderop pas echt stil liggen :P).
pi_86748229
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:10 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Als uit eten gaan op de piste of nadien in een restaurant niet ook niet veel prioriteit heeft, ga dan voor Frankrijk. Genoeg mooie gebieden inc. funpark met uitstekende prijs kwaliteit!
Avoriaz (Les Portes du Soleil) ben ik ooit geweest en voldoet zeker aan die eisen. Ligt wel behoorlijk hoog, dus kan in januari misschien wat koud zijn.

http://winter.husk.nl/frankrijk/les_portes_du_soleil/avoriaz (heb trouwens nog een kortingscode van 50,- voor husk liggen, werkt tot 8 oktober dacht ik)

Iemand ooit trouwens die Mur Suisse gedaan :D? Daar ben ik wel ooit vanaf geweest.. niet echt iets voor boarders door die hopen die de skiers maken, maar is wel de steilste waar ik ooit vanaf ben gegaan volgens mij (vallen bij 0 km/h betekent al 30 meter verderop pas echt stil liggen :P).
2 of 3x gedaan, maar voor boarders is het zweten maar echt vet vind ik 't niet, de dalafdaling vanuit Avoriaz naar Les Prodains is heerlijk als je 'm uit je hoofd kent!

Ik ga vandaag met 7 vrienden een reis naar Kirchberg boeken. Nu zie ik dat je voor 20 euro extra een All-star skipas krijgt waarmee je bijv. ook naar Saalbach kunt. Rijden er (gratis) skibussen tussen de gebieden oid? Met de auto is Kirchberg-Saalbach nog ongeveer 1u15 rijden dus is zo'n pas de moeite waard?
  donderdag 23 september 2010 @ 14:11:17 #29
267485 UtopiaX
Enjoy live mofo's
pi_86748535
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

oostenrijk:

bier goedkoop
lekker eten voor weinig geld (en veul)
vriendelijk volk
gezelligheid
mooie pistes
zeer goede apres ski

frankrijk:

bier duur (betaalde voor een halve liter in 2005 al 7 euro)
chagrijnig volk (mooi land, frankrijk, jammer dat er fransozen wonen)
weinig apres ski en saai
iets mooiere pistes dan oostenrijk
verblijf volgens mij iets goedkoper als oostenrijk, meer keuze met chalets

geef mij daarom maar oostenrijk :D

saalbach hinterglemm bijvoorbeeld...
Een halve liter voor 7 euro? Waar zat jij? In Val Thorens kost een halve liter 3,5 euro gemiddeld.
Weinig apres ski & saai: In Val Thorens genoeg apres ski te beleven. Misschien niet zoals in Oostenrijk maar ik heb het sowieso al niet voor die "wir haben ischgl uberlebt" toestanden.
Pistes zijn gewoon mooier dan in Oostenrijk
Fransozen zijn inderdaad wel chagrijnig maar ook belange niet allemaal
"Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery."
“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.”
pi_86749419
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:02 schreef MaatjeTho het volgende:

[..]

2 of 3x gedaan, maar voor boarders is het zweten maar echt vet vind ik 't niet, de dalafdaling vanuit Avoriaz naar Les Prodains is heerlijk als je 'm uit je hoofd kent!

Zeker voor boarders is er niet veel aan nee... maar toch iets wat je een keer gedaan moet hebben ;). Er liggen enkele prachtige pistes inderdaad, mooiste skigebied waar ik ben geweest in ieder geval!
  donderdag 23 september 2010 @ 15:05:55 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_86750483
Wat kost een biertje in de gemiddelde Oostenrijkse apres-ski kroeg eigenlijk?
pi_86750643
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:11 schreef UtopiaX het volgende:

[..]

Een halve liter voor 7 euro? Waar zat jij? In Val Thorens kost een halve liter 3,5 euro gemiddeld.
Weinig apres ski & saai: In Val Thorens genoeg apres ski te beleven. Misschien niet zoals in Oostenrijk maar ik heb het sowieso al niet voor die "wir haben ischgl uberlebt" toestanden.
Lol.. de apres-ski in Frankrijk is de term apres-ski niet eens waardig.. aangezien 80% vd mensen na het skien eerst naar huis gaat om te douchen en eten om vervolgens om een uur of 9 in 'uitgaans-outift' op stap te gaan.

Bier in oostenrijk is volgens mij 2,50 a 3,- voor 0,3 liter
pi_86760208
18-12 tm 26-12 Ischgl
Na 10 jaar Königsleiten nu eens naar een ander dorp ;)
Kwaliteit kende geen recessie
pi_86805740
Twee jaar geleden koste een 0,5 liter bier in de Patschi in Serfaus ¤ 4,70. Hetzelfde jaar in de Trofana in Ischgl 0,3 bier ¤ 4,20 euro. In de dolomieten krijg je ¤ 4,20 een halve liter.
pi_86819224
bij de goassstal een halve liter voor 4 euro.... bron: www.goass.at ;)

en waar ik was in val thorens: ergens in het centrum, weet niet meer waar....
maakt ook niet uit want ik ga er toch niet meer heen...

edit: ik zag op zoover.nl iemand die in 2008 naar val thorens geweest is en 8 euro voor een halve liter heeft moeten betalen, ik was daar in 2005 of 2006 dus de 7 euro die ik zei klopt wel....

[ Bericht 21% gewijzigd door TheOneAndOnly op 26-09-2010 18:23:41 ]
pi_86819233
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:10 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Lol.. de apres-ski in Frankrijk is de term apres-ski niet eens waardig.. aangezien 80% vd mensen na het skien eerst naar huis gaat om te douchen en eten om vervolgens om een uur of 9 in 'uitgaans-outift' op stap te gaan.

Bier in oostenrijk is volgens mij 2,50 a 3,- voor 0,3 liter
in oostenrijk moet je wel vragen als je klein bier wil, anders zetten ze je gewoon een halve liter voor, niet dat dat erg is maar ja... :P
pi_86874513
quote:

[..]

Het gaat Les Sybelles worden! Frankrijk dus. Iemand ervaring met dat gebied?

Keuze is daar op gevallen omdat er relatief kleinschalige gebieden liggen, wat wel zo lekker is voor de first-timers die meegaan. Details zoals accommodatie en welk dorp precies moeten nog uitgezocht worden.
pi_86899926
Geboekt!!! 19-25dec met 20 man naar Pertisau. Zitten alleen nog met vervoer te kijken, vliegen, zelf rijden met 5auto's 8)7 of toch maar een minibus huren? Iemand een suggestie?
pi_86900246
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:33 schreef PiGo het volgende:
Geboekt!!! 19-25dec met 20 man naar Pertisau. Zitten alleen nog met vervoer te kijken, vliegen, zelf rijden met 5auto's 8)7 of toch maar een minibus huren? Iemand een suggestie?
vraag een offerte op bij die minibus mensen en vergelijk die met de kosten van 5x brandstof + 5x vignetten/tol + parkeerkosten.

Met 5 auto's zou ik nog met de auto gaan,
alleen niet onderweg bij elkaar willen blijven
pi_86900476
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:55 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Het gaat Les Sybelles worden! Frankrijk dus. Iemand ervaring met dat gebied?

Keuze is daar op gevallen omdat er relatief kleinschalige gebieden liggen, wat wel zo lekker is voor de first-timers die meegaan. Details zoals accommodatie en welk dorp precies moeten nog uitgezocht worden.
Vorig jaar geweest in Saint Jean D'arves.

Is toch best wel een flink gebied hoor :o
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_86902462
hoop in januari weer te gaan.
pi_87066982
Al jaren fan van Oostenrijk hebben we dit jaar een "nieuw" gebied leren kennen namelijk Wilder Kaiser Brixental.
Goed betaalbaar en lekker groot!
Dus daar gaan we volgend jaar weer heen!
Alleen vertrekken we dan pas 6 maart en ben ik onzeker over de sneeuwzekerheid.
Heeft iemand de ervaring om pas zo laat te gaan?
Graag hoor ik jullie tips/adviezen!

Vrolijke groetjes Esmé :W
pi_87074360
vast staat een midweek met kerst in Oostenrijk en we gaan altijd nog met vrienden een lang weekend :D
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:26:30 #44
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_87151326
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef Essier het volgende:
Al jaren fan van Oostenrijk hebben we dit jaar een "nieuw" gebied leren kennen namelijk Wilder Kaiser Brixental.

Wij zijn vorig jaar ook begin Maart in Oostenrijk geweest en het was prima te doen, maargoed elk jaar is anders hé ;).
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_87165742
Wilde Kaiser staat nou niet echt bekend om zijn natuurlijke sneeuwzekerheid. Het ligt ook niet overdreven hoog. Aan de andere kant is begin maart waarschijnlijk nog goed te doen. In combinatie met sneeuwkanonnen kunnen ze veel doen. Ik zou me niet zon zorgen maken. De pistes zullen wit zijn :)
pi_87179646
Ik ga samen met mijn gehele opleiding eind januari begin februari naar Wagrain, vlakbij Flachau. Valt daar wat te beleven rond die tijd? :P
pi_87183263
Met school in de eerste week van de kerstvakantie. Vorig jaar ook gedaan en was facking leuk! We zitten in http://www.pension-gutensohn.com/ in Aschau en we gaan skiën in Kitzbühel. Zeker zin in, maar apres-ski vond ik niet zo veel aan.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:57:52 #48
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_87190512
Als tip heb ik de zuidelijke franse alpen (Risoul, Embrun, La Joue du Loup, Briacon.) Waarom? Mooie grote gebieden, hoge ligging en vooral grote kans op zon!

Als als je boekt... Jiba, prima deal vaak en lekker goedkoop.

Oostenrijk: Niet sneeuwzeker (zie vorig jaar), kies dan voor Zwitserland, is goedkoper en pistes zijn hoger en beter.
:O
pi_87191104
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef Essier het volgende:

6 maart is niet laat in het seizoen... Seizoen loopt tot minstens begin april.
pi_87191155
Wij gaan eind januari 'n weekendje naar Chamrousse. Klein skigebiedje, maar prima voor drie lange dagen skiën. Dan in maart nog 'n weekje naar 'n groot Frans skigebied.

[ Bericht 0% gewijzigd door snellejelle op 06-10-2010 21:39:11 ]
pi_87257414
half januari naar fieberbrunn...

hoop dat het wat is maar waarschijnlijk volgend jaar toch weer hinterglemm.... :P
pi_87298725
In maart (weer) naar Solden. Vind dit een van de mooiere gebieden in Oostenrijk. Daarvoor jaren naar Ischgl geweest, ook mooi maar wat duurder (zeker voor een locatie in t dorp zelf). Kuhstal in Ischgl is wel geinig, maar elke dag 'tzelfde.. Hexenkuche ernaast is voor oude duitsers. Ook apart is de disco in een duur hotel vol patserige russen, met een heuse lapdance kelder..

Daarvoor in Frankrijk zowat alle bekende gebieden gehad (risoul 2x, les2alpes 3x, val thorens 3x, les arcs 2x, alpe d'huez, la plagne) maar kies nu voor Oostenrijk voor de gemutlichkeit (zonder hossende Nederlanders maar met duitse carnaval kneiters...).
But Fonda ain't got a motor in the back of her honda...
pi_87298898
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:11 schreef UtopiaX het volgende:

[..]

het is "Wir haben St. Anton uberlebt" :P ;)
But Fonda ain't got a motor in the back of her honda...
pi_87309320
Voor die met Husk boeken: de code Huskkaart2 levert je 40,- korting op.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:50:49 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_87313153
Hmm gisteren eens op zoek gegaan voor wintersport tijdens de krokusvakantie, maar een beetje gebied kost al snel 600 euro p.p. :(
pi_87316902
ligt eraan wat je zoekt he...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:35:51 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_87317105
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:29 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ligt eraan wat je zoekt he...
in ieder geval meer dan 100 km pistes, après-ski hoeft niet persé
pi_87318592
frankrijk dan...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:51:07 #59
62913 Blik
The one and Only!
pi_87319242
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
frankrijk dan...
Zover was ik ook al, Oostenrijk is sowieso schofterig duur aan het worden.
pi_87320605
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Zover was ik ook al, Oostenrijk is sowieso schofterig duur aan het worden.
vandaag betaald

8 dagen fieberbrunn 342,66 euro voor 2 personen, dus dik 170 euro de man...

valt best mee vind ik.... en dan nog wel bij de winnaar van een zoover award... dus geen alberto stegeman daar!! :')
pi_87331367
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:50 schreef Blik het volgende:
Hmm gisteren eens op zoek gegaan voor wintersport tijdens de krokusvakantie, maar een beetje gebied kost al snel 600 euro p.p. :(
wat zijn je wensen? hoeveel personen? en tsja, 19/02 heeft heel europa zowat vakantie.. ;)
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:30 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

vandaag betaald

8 dagen fieberbrunn 342,66 euro voor 2 personen, dus dik 170 euro de man...

valt best mee vind ik.... en dan nog wel bij de winnaar van een zoover award... dus geen alberto stegeman daar!! :')
groot skigebied ook.. :')
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:20:04 #62
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_87334657
Ik wil ook weer skieën, maar mijn bankrekening laat me niet gaan. Laatste keer was in 2007, skigebied Thyon2000 in Zwitserland. Daarvoor drie keer in Ischgl geweest.
Tics van je petten.
pi_87352115
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:49 schreef snellejelle het volgende:

[..]

wat zijn je wensen? hoeveel personen? en tsja, 19/02 heeft heel europa zowat vakantie.. ;)
[..]

was ook niet mijn eerste keuze, er gaan ook kinderen mee dus moet ook rekening mee gehouden worden he...

als er maar sneeuw ligt, bier is, warme choco met rum is, grillwurst mit pommes is, kaisersmarrn is, schnaps is, dan vermaak ik me wel... :P

en niet groot, tja, dan maar een paar pistes wat vaker of een dag naar saalbach hinterglemm, ligt aan de andere kant van de berg.... of ze moeten nog even een lift maken van skigebied fieberbrunn naar saalbach, het kan wel, alleen doen ze het nog niet....
pi_87352139
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:20 schreef nattermann het volgende:
Ik wil ook weer skieën, maar mijn bankrekening laat me niet gaan. Laatste keer was in 2007, skigebied Thyon2000 in Zwitserland. Daarvoor drie keer in Ischgl geweest.
neem de bankrekening van een ander?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:38:48 #65
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_87353589
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

neem de bankrekening van een ander?
Kon dat maar ja ;(
Tics van je petten.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:16:22 #66
62913 Blik
The one and Only!
pi_87354484
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:49 schreef snellejelle het volgende:

[..]

[..]

2 personen, redelijk groot ski-gebied. Verder geen bijzondere wensen. Ben helaas gebonden aan 19 februari omdat mijn vriendin in het onderwijs zit.

En Fieberbrunn... 35 km piste is voor mij echt te weinig
pi_87358031
Eerste week van maart naar Königsleiten (vlakbij Gerlos). Met 10 man een huisje van een familielid gehuurd. Skiën daar is ook prima. Zillertal Arena. Ben daar voor het eerst echt gaan skiën in 2008, en heb tussendoor een paar keer Herlikovice in Tsjechië gedaan (weekendjes).

Dit seizoen eindelijk weer "echt" de bergen in.
^ To je nesmysl ^
pi_87360411
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:16 schreef Blik het volgende:

[..]

2 personen, redelijk groot ski-gebied. Verder geen bijzondere wensen. Ben helaas gebonden aan 19 februari omdat mijn vriendin in het onderwijs zit.

En Fieberbrunn... 35 km piste is voor mij echt te weinig
In Les 2 Alpes, alpe d'huez of Les Menuires oid moet vast wel wat te vinden zijn voor 600 p.p. inclusief skipas!
pi_87378813
gister weer even de sfeer geproefd indoor, heerlijk :).
pi_87379536
hier ook nog een beetje sfeer... :P
pi_87382966
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:41 schreef TheOneAndOnly het volgende:
hier ook nog een beetje sfeer... :P
pff wat verlang ik terug naar die weken daar zeg :(
pi_87429578
zijn er hier ook mensen die hun eigen materiaal zelf onderhouden? dan bedoel ik slijpen en waxen etc etc...
pi_87459754
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:09 schreef TyVole het volgende:
Eerste week van maart naar Königsleiten (vlakbij Gerlos). Met 10 man een huisje van een familielid gehuurd. Skiën daar is ook prima. Zillertal Arena. Ben daar voor het eerst echt gaan skiën in 2008, en heb tussendoor een paar keer Herlikovice in Tsjechië gedaan (weekendjes).
Königsleiten is echt fantastisch, ben er de afgelopen 10 jaar geweest met oud en en nieuw. Iedere dag vanaf een uur of drie gaat het dak er (letterlijk) in bij de Schirmbar! :)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:51:52 #74
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_87525987
Jaaaaa geboekt! Met oud en nieuw in Les Deux Alpes!
pi_87534746
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:51 schreef ThomXs het volgende:

[..]

Königsleiten is echt fantastisch, ben er de afgelopen 10 jaar geweest met oud en en nieuw. Iedere dag vanaf een uur of drie gaat het dak er (letterlijk) in bij de Schirmbar! :)
Inderdaad, supermooi gebied je zit ook gelijk op de piste en je kunt of naar Gerlos of naar Krimml skien. Waarbij mijn voorkeur uitging naar Krimml, lekker rustig en goede overkapte stoeltjesliften. En inderdaad is de Schrimbar geweldig.
pi_87719355
zie hier aardig wat speculaties over de bier prijzen..

Aankomend seizoen betaal je in Val thorens bij het snowcafe 2,50 voor een klein biertje, 5 euro voor een halve liter. ik kom zelf uit den haag en betaal dit in de kroeg ook. OP de pistes bataal je tot wel 12 euro voor een halve liter.

oh en ik vertrek vrijdag en kom 10 mei weer terug ;)
if you'r gonna lie...lie for a friend
if you'r goona cheat...cheat death
if you'r gonna steal...steal a heart
if you're gonna drink...drink with me
pi_87723067
ik betaalde toch echt 7 euro voor een halve liter, IN he dorp... want was tijdens een voetbalwedstrijd die we daar gekeken hebben... volgens mij de yorin bar ofzo.... was in 2004 ofzo
pi_87737844
ik werk daar nu 4 jaar. en 4 jaar terug was t 5,50. de afgelopen jaren 6,00. aankomend jaar weer 5.00.
dus dat lijkt me heel terk. maargoed, het gaat om nu:)
pi_87743962
Week Gerlos geboekt. Ik heb er zin in *O*
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_87884964
* bietelboer wil ook heel graag weer op wintersport.. ;(
  zondag 24 oktober 2010 @ 02:03:28 #81
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_87885576
Volgend weekend de eerste van komend jaar boeken! Eensch zien welk troostenloos Frans betondorp we nog niet gehad hebben :')
pi_87889073
waarom ga je dan niet naar oostenrijk?
pi_87889784
Als ik zo naar die Worldcup skieën in Sölden zit te kijken krijg ik verdomd veel zin er weer in! O+
Nog maar 2 maandjes gelukkig! :s) :Y
pi_87892546
Ik ga voor het eerst op wintersport week van 5 februari naar Val Thorens.. Ik heb er zin in!
Be brave. Be kind.
pi_87912698
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 12:54 schreef Esje-lief het volgende:
Ik ga voor het eerst op wintersport week van 5 februari naar Val Thorens.. Ik heb er zin in!
Mooie pistes liggen daar! alleen jammer dat er haast geen boom te bekennen is..

Verder zitten er een aantal leuke kroegjes, veronica snow cafe is een aanrader! ^O^
pi_87926459
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:17 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Verder zitten er een aantal leuke kroegjes, veronica snow cafe is een aanrader! ^O^
Thanx, We heten aankomend jaar alleen snowcafe. 5e naam in 8 jaar.
En bomen doen we niet aan hier haha. Aleen lager in het gebied.
net geschoten:

pi_87930098
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zijn er hier ook mensen die hun eigen materiaal zelf onderhouden? dan bedoel ik slijpen en waxen etc etc...
Waxen altijd zelf,
slijpen hou ik zelf wat bij, maar eens in de 2 jaar gaat de boel even naar een winkel,
jammer alleen dat ze dan vaak alleen willen slijpen icm waxen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:10:12 #88
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_87931556
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:39 schreef TheOneAndOnly het volgende:
waarom ga je dan niet naar oostenrijk?
Oostenrijk komt verderop in het jaar weer, maar twee keer Oostenrijk kan de bankrekening niet aan ;)
pi_87948807
Om alvast in de stemming te komen, een leuk filmpje.

Vorig jaar ben ik in Utah geweest (Snowbird, Brighton en Solitude) en eigenlijk wil ik niet anders meer. Echt grandioos. Maar goed, het kan niet altijd feest zijn, dus dit jaar maar 'gewoon' Oostenrijk. Ik heb er in ieder geval weer zin in c_/
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_87955991
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 02:03 schreef DanielSmith het volgende:
Volgend weekend de eerste van komend jaar boeken! Eensch zien welk troostenloos Frans betondorp we nog niet gehad hebben :')
tssssssssss, er zijn genoeg niet-betondorpen *O*
pi_87956690
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 21:46 schreef snellejelle het volgende:

[..]

tssssssssss, er zijn genoeg niet-betondorpen *O*
Verklap dat nou niet :(

Laat al die Ollanders lekker denken dat alles eruit ziet als Val Tho...
pi_87957045
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:17 schreef bietelboer het volgende:

[..]

beter geen bomen... dat worden ongelukken!!
Be brave. Be kind.
pi_87967242
In Zermatt is de eerste sneeuw weer gevallen *O*
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:00:49 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_87967365
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 21:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Verklap dat nou niet :(

Laat al die Ollanders lekker denken dat alles eruit ziet als Val Tho...
Welke dan? :)
pi_87967572
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 08:00 schreef Blik het volgende:

[..]

Eindeloos veel, het is maar net waar je naar op zoek bent. Rond Portes du Soleil heb je veel kleine plaatsjes die nog leuk zijn, daar mogen ze meestal niet eens hoger bouwen dan 3 etages ofzo en zie je dus ook nauwelijks nieuwbouw. Maar kijk gewoon een beetje rond, Frankrijk is echt super leuk als je de juiste plekjes neemt. Val Tho :r
pi_87968175
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 08:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Eindeloos veel, het is maar net waar je naar op zoek bent. Rond Portes du Soleil heb je veel kleine plaatsjes die nog leuk zijn, daar mogen ze meestal niet eens hoger bouwen dan 3 etages ofzo en zie je dus ook nauwelijks nieuwbouw. Maar kijk gewoon een beetje rond, Frankrijk is echt super leuk als je de juiste plekjes neemt. Val Tho :r
Je gaat toch op wintersport om te skien? Tuurlijk, qua ambiance wil je ook wel wat, maar de ski-mogelijkheden zijn de belangrijkste maatstaf lijkt me, van dat betreft is Val Thorens prima.

Wordt daar nou trouwens van de winder nog "Oh, Oh, Val Tho" opgenomen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87968283
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 09:18 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je gaat toch op wintersport om te skien? Tuurlijk, qua ambiance wil je ook wel wat, maar de ski-mogelijkheden zijn de belangrijkste maatstaf lijkt me, van dat betreft is Val Thorens prima.

Wordt daar nou trouwens van de winder nog "Oh, Oh, Val Tho" opgenomen?
Klopt, en Val Thorens heeft een goed skigebied. Maar dan zit ik liever toch in Meribel of Courchevel als ik dat gebied wil doen. Maar goed, je kunt het ook combineren natuurlijk, en zijn gebieden die goed zijn en niet vol staan met beton. Je spendeert er toch de helft van je dag, dan mag het wel een beetje "vakantie" zijn, toch?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:32:26 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_87968401
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 09:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klopt, en Val Thorens heeft een goed skigebied. Maar dan zit ik liever toch in Meribel of Courchevel als ik dat gebied wil doen. Maar goed, je kunt het ook combineren natuurlijk, en zijn gebieden die goed zijn en niet vol staan met beton. Je spendeert er toch de helft van je dag, dan mag het wel een beetje "vakantie" zijn, toch?
Meribel of Courchevel zijn alleen wel iets prijziger als Val Thorens (ik kan me de fles wijn van ¤ 20.000 op de menukaart nog herinneren op het terras in Meribel)
pi_87968515
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 09:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Meribel of Courchevel zijn alleen wel iets prijziger als Val Thorens (ik kan me de fles wijn van ¤ 20.000 op de menukaart nog herinneren op het terras in Meribel)
Da's waar, maar die fles wijn van 20,000 kan je ook laten staan natuurlijk. Het is altijd maar net hoe gek je het zelf wil maken. Je kunt ook goedkopere plekken vinden in leuke dorpjes bij Portes du Soleil, etc...

Mensen kiezen vrij makkelijk voor die betondorpen omdat dat ze nu eenmaal en-masse wordt aangeboden op internet, bij het reisbureau, etc...
pi_87981106
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 09:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Eens inderdaad.
pi_87990247
nog 81 dagen..... duurt nog veuls te lang.....
pi_87992715
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 08:00 schreef Blik het volgende:

[..]

Vallandry bijvoorbeeld.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:48:22 #103
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_88067053
Gisteren wat appartementen doorgestuurd naar m'n ouders. Vanmorgen eens smsje dat ze geboekt hebben :D !

5 tot 12 maart, appartement in Kappl. Skieën in Ischgl :D Kan niet wachten *O*
Tics van je petten.
pi_88146713
Ik wil ook op wintersport. Vorig jaar is het niet gelukt en dit jaar lijkt het weer niets te worden. Ik kan eigenlijk alleen in januari, het liefst zou ik tussen 7 en 23 januari een week gaan, maar ik ken niemand die dan mee kan/wil. Vorig jaar hetzelfde probleem. Misschien toch m'n snowboard maar verkopen, hopeloos gedoe elke keer. ;(
pi_88170088
er zijn ook reizen voor alleengaanden...

das trouwens wat anders als alleenstaanden he.... ;)
pi_88171833
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 18:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik wil ook op wintersport. Vorig jaar is het niet gelukt en dit jaar lijkt het weer niets te worden. Ik kan eigenlijk alleen in januari, het liefst zou ik tussen 7 en 23 januari een week gaan, maar ik ken niemand die dan mee kan/wil. Vorig jaar hetzelfde probleem. Misschien toch m'n snowboard maar verkopen, hopeloos gedoe elke keer. ;(
Ga je toch in je eentje?
pi_88172900
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 12:53 schreef TheOneAndOnly het volgende:
er zijn ook reizen voor alleengaanden...

das trouwens wat anders als alleenstaanden he.... ;)
Heb ik even naar gekeken, maar ik heb alleen dingen gevonden voor mensen van 25 - 45, vind ik dan weer net een beetje te oud. Ik ben 24, heb niet zo'n zin om met mensen van 40 op vakantie te gaan.

quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 13:50 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ga je toch in je eentje?
Dat is best duur. Voorheen ging ik altijd met Husk of Sportura, dan ben je ¤300 kwijt. Alleen zit je al snel op ¤700. Het lijkt me ook nog eens saai. Overdag is het niet zo'n probleem, maar 's avonds is toch wel suf. Ik ben ook weer niet iemand die naar zo'n bar gaat en dan maar met iedereen gaat praten, zou me heel erg ongemakkelijk voelen alleen.
pi_88180310
Ik heb een afspraak gemaakt om een paar snowboard lesjes te nemen. Lijkt me erg slim om enige ervaring op te doen
Be brave. Be kind.
pi_88458397
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 18:29 schreef Esje-lief het volgende:
Ik heb een afspraak gemaakt om een paar snowboard lesjes te nemen. Lijkt me erg slim om enige ervaring op te doen
Absoluut verstandig, de eerste dag op een bord bestaat uit heel veel vallen :D
  maandag 8 november 2010 @ 09:08:16 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_88463096
Weekje Oh-Oh-Val Tho geboekt in de krokusvakantie :)
pi_88497904
gezellih blik! pistes gaan aankomend weekeind open..
pi_88502843
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:45 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Absoluut verstandig, de eerste dag op een bord bestaat uit heel veel vallen :D
Sommige snowboarders vallen toch wel vaak, les of niet.... ;)
Of ze zitten altijd op de grond... Vaak ook nog in de weg... :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 02:30:36 #113
321570 -Remy
Anonymous
pi_88502862
Oostenrijk vanaf 25/11 t/m ergens in maart 2011;)

En ja ik word skileraar :)
'En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!'
pi_88508704
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88508731
zoals het er nu naar uit ziet in maart een week gerlos
pi_88511014
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 14:27 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Heb ik even naar gekeken, maar ik heb alleen dingen gevonden voor mensen van 25 - 45, vind ik dan weer net een beetje te oud. Ik ben 24, heb niet zo'n zin om met mensen van 40 op vakantie te gaan.
[..]

Dat is best duur. Voorheen ging ik altijd met Husk of Sportura, dan ben je ¤300 kwijt. Alleen zit je al snel op ¤700. Het lijkt me ook nog eens saai. Overdag is het niet zo'n probleem, maar 's avonds is toch wel suf. Ik ben ook weer niet iemand die naar zo'n bar gaat en dan maar met iedereen gaat praten, zou me heel erg ongemakkelijk voelen alleen.
http://www.studentenwintersport.nl

ook voor niet studenten (betaal je wel wat extra) maar leeftijdscategorie klopt wel denk ik :P
pi_88573129
Kan iemand mij helpen? Ik ben al jaaaaaaaaaren naar Frankrijk geweest en de laatste paar keer Oostenrijk (alleen Zillertal). Dit jaar wil ik weer naar Oostenrijk , maar wat is nou een leuk gebied/plaats in Oostenrijk naast Zillertal? Het moet groot zijn en alles een beetje goed toegankelijk, dus niet elke dag met zo'n skibus zoals Zillertal. Verder uiteraard goede apresski barren, het is niet de bedoeling dat we tot 04:00 door gaan met feesten, maar tot een uur of 12u moet het wel gezellig zijn!

We gaan met snowboard, en zo'n snowpark is wel leuk maar geen must. Liever lange pistes en veel rood/zwart.
pi_88573282
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:35 schreef Salatrel het volgende:

[..]

http://www.studentenwintersport.nl

ook voor niet studenten (betaal je wel wat extra) maar leeftijdscategorie klopt wel denk ik :P
Thx, zal het overwegen, zit waarschijnlijk wel met werk in die periode. Ben overigens student, dus dat komt mooi uit.
pi_88573362
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:42 schreef Sport_Life het volgende:
Kan iemand mij helpen? Ik ben al jaaaaaaaaaren naar Frankrijk geweest en de laatste paar keer Oostenrijk (alleen Zillertal). Dit jaar wil ik weer naar Oostenrijk , maar wat is nou een leuk gebied/plaats in Oostenrijk naast Zillertal? Het moet groot zijn en alles een beetje goed toegankelijk, dus niet elke dag met zo'n skibus zoals Zillertal. Verder uiteraard goede apresski barren, het is niet de bedoeling dat we tot 04:00 door gaan met feesten, maar tot een uur of 12u moet het wel gezellig zijn!

We gaan met snowboard, en zo'n snowpark is wel leuk maar geen must. Liever lange pistes en veel rood/zwart.
Genoeg keus: Mayrhofen, Sölden, Hinterglemm en vast nog wel meer :Y
  woensdag 10 november 2010 @ 22:11:57 #120
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_88574808
quote:

Ischgl _O_
Tics van je petten.
pi_88583396
quote:

Sölden *O* want skieen op de gletscher.

pi_88590111
Zo, als de sneeuw een beetje mee wil werken ga ik het weekend van 27 november naar Lech met deze schatjes:

Ter vergelijking met mijn slalomlatjes:

^O^
  donderdag 11 november 2010 @ 12:49:23 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88591315
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:13 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Zo, als de sneeuw een beetje mee wil werken ga ik het weekend van 27 november naar Lech met deze schatjes:

[ afbeelding ]

Ter vergelijking met mijn slalomlatjes:

[ afbeelding ]

^O^
Die slalomski's zijn :r

Die freeriders zijn wel cool, maar wel een beetje wannabe boarders ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88591410
oh zijn dat ski's :+
  donderdag 11 november 2010 @ 12:57:19 #125
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88591578
Ik zelf:

25 nov - 2 dec Val Thorens (Openingsweek)
14 dec - 2 jan (misschien langer) Gerlos
Rond de krokusvakantie nog 2 of 3 weekjes Gerlos
29 april - 7 mei Val Thorens (Sluitingsweek)`

Tussendoor waarschijnlijk nog wel een paar lange weekenden Fügen, maar dat is ook een beetje afhankelijk van mijn werk en daarna is de winter alweer voorbij :'(

In ieder geval staan er 4 weken al vast. De rest komt nog *O*
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_88591729
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:49 schreef Komakie het volgende:
Die slalomski's zijn :r

Die freeriders zijn wel cool, maar wel een beetje wannabe boarders ;)
Wat is er mis met die slalomski's? Ik gebruik ze als ik lesgeef en als er ijs op de pistes ligt, niks mis met zo'n paar goedkope latjes waarmee je zonder zorgen alles kan doen :)

En hoezo wannabe-boarder, weleens goed poeder geskied? Veel succes met <95 mm onder de binding ;)

Edit: Oh ik zie het al, je bent boarder :+ . Tja dan is deze discussie ook zinloos.
pi_88592477
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:13 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Prachtig gebied is dat, toen ik in St. Anton zat dag geweest, jammer dat er tussen die 2 plaatsen geen liftverbinding is.
  donderdag 11 november 2010 @ 13:27:49 #128
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88592687
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Wat is er mis met die slalomski's? Ik gebruik ze als ik lesgeef en als er ijs op de pistes ligt, niks mis met zo'n paar goedkope latjes waarmee je zonder zorgen alles kan doen :)

En hoezo wannabe-boarder, weleens goed poeder geskied? Veel succes met <95 mm onder de binding ;)

Edit: Oh ik zie het al, je bent boarder :+ . Tja dan is deze discussie ook zinloos.
Nee hoor, ik vind alleen slalomski's in het algemeen kak.
Ik kan het ook bijna nooit goed vinden met mensen die alleen daar op skiën.

Freeride- en freestyleskiers daarentegen kan ik het altijd erg goed mee vinden. Heb ik het trouwens niet over indoor. Maar daar mag ik de boardertjes vaak ook niet :P

Komt puur omdat ze veel vaker ongeveer dezelfde instelling hebben als snowboarders. Waarom weet ik niet, maar het is echt zo.
Dat van dat freeriders wannabe snowboarders zijn was alleen maar om een beetje te stangen.

Feit dat ik op een snowboard sta wil niet zeggen dat ik niets weet van skiën of ze alleen af kraak. Sterker nog, dit is een stukje wat ik geschreven heb wat geheel op skiën is toegespitst:
http://www.gnarly.nl/epag(...)_is_er_voor_iedereen

Trouwens, 5 jaar geleden reed (bijna) iedereen op zijn smalle skietjes gewoon in de poeder hoor ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 13:32:30 #129
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88592847
Waar geef je trouwens les?
pi_88592886
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Trouwens, 5 jaar geleden reed (bijna) iedereen op zijn smalle skietjes gewoon in de poeder hoor ;)
Maar dat was een stuk lastiger,
zeker omdat mijn ski's hele lage/vlakke punten hadden.
pi_88592919
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:

Veel succes met <95 mm onder de binding ;)

Onzin natuurlijk. Ik begrijp wel dat het tegenwoordig helemaal hip is, maar niet iedereen hoeft op fatboy's de poeder door. Als wij toerskien (en dan ski je dus echt veel poeder), heeft niemand meer dan 95mm nodig. Zelfs gidsen doen er niet aan.
pi_88593064
Haha oke. Achteraf had ik misschien ook wat stevigere GS ski's gehad als tweede setje, maargoed.

Leuk stukje trouwens. En inderdaad hadden ze vroeger die luxe niet :P. Ik ben een tijdje terug ook begonnen met m'n smalle latten in de poeder, op een gegeven moment word je echter beperkt in je mogelijheden. Lekker hard carven kan bijvoorbeeld niet.
Vandaar deze brede jongens die overigens erg goed geschikt zijn om ze als enige paar te hebben. Op groomers zijn ze heel speels en zeer goed te carven (radius: 14m) :P

Sorry voor de aanname in mijn vorige post, maar veel boarders haten nou eenmaal op skiërs waar ik me een beetje aan kan ergeren :{ :P

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:32 schreef Komakie het volgende:
Waar geef je trouwens les?
In een dorpje in Vorarlberg, genaamd Brand. Nogal klein maar wel prima skischool en goede sfeer/apres-ski.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:34 schreef Drive-r het volgende:
Onzin natuurlijk. Ik begrijp wel dat het tegenwoordig helemaal hip is, maar niet iedereen hoeft op fatboy's de poeder door. Als wij toerskien (en dan ski je dus echt veel poeder), heeft niemand meer dan 95mm nodig. Zelfs gidsen doen er niet aan.
Ik heb die dingen helemaal niet om hip te zijn. Op de piste krijg ik er soms vragen over en sommige collega's/vrienden vinden het maar onnodig.

Daarnaast was mijn post misschien een beetje ongenuanceerd, maar het ligt er helemaal aan voor welke doeleinden jij de ski's gaat gebruiken. Je kan inderdaad prima uit de voeten in de backcountry met (all mountain) ski. Persoonlijk vind ik het nu fijner om een brede lat te hebben (ik heb nu 115mm, 100 had ook voldaan) omdat ik dan alles er uit kan halen en in niks beperkt kan worden door de ski.

Correct me if I'm wrong, maar de meeste toerskiërs gebruiken voor zover ik weet wat bredere ski's met een gerockerde tip met een toerbinding er op. Denk dat die ski's toch wel snel in de ~90mm regio zitten.

[ Bericht 46% gewijzigd door Jedi_Pimp op 11-11-2010 13:50:57 ]
pi_88593320
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:

Lekker hard carven kan bijvoorbeeld niet.

Carven in de poeder :'(

Ga je schamen ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 13:44:42 #134
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88593342
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:33 schreef Soohr het volgende:

[..]

Maar dat was een stuk lastiger,
zeker omdat mijn ski's hele lage/vlakke punten hadden.
Tja, je rijdt ook op hardboots dus wat moet ik daar nou mee....

sorry, ben in een afzeikbui. Je kent me dus je weet ook wel dat ik best lief ben.... :*
pi_88593651
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Tja, je rijdt ook op hardboots dus wat moet ik daar nou mee....

sorry, ben in een afzeikbui. Je kent me dus je weet ook wel dat ik best lief ben.... :*
Op hardboots door de poeder is trouwens ook heel prettig.
mooie spoortjes trekken, smalle ruimtes tussen boompjes door pakken.

Alleen het iets naar achterenleunen gaat vervelen,
en een 180 springen is enorm onhandig bij de landing
pi_88593672
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:44 schreef Drive-r het volgende:

Ga je schamen ;)
Grote snelle bochten in de pow.

Tevreden? :{
pi_88593930
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Grote snelle bochten in de pow.

Tevreden? :{
Wat is er mis met ouderwets ploegen? ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 14:00:22 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88593991
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ga je schamen ;)
Volgens mij bedoelt hij gewoon dikke grote bochten maken in de poeder. Dat is met slalomskietjes wel een stuk lastiger. Iets wat trouwens ook steeds meer op snowboarden gaat lijken.

Hoe lang zijn die dingen trouwens?

Vriend van mij heeft fatboys van 190cm en hij gaat gewoon kurzschwung naar beneden. Ongeacht of het nou poeder is of niet :D Hij is trouwens zelf iets van 1.80m ofzo. Kan wel redelijk skiën ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 14:04:13 #139
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88594150
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Op hardboots door de poeder is trouwens ook heel prettig.
mooie spoortjes trekken, smalle ruimtes tussen boompjes door pakken.

Alleen het iets naar achterenleunen gaat vervelen,
en een 180 springen is enorm onhandig bij de landing
Ik bedoelde met hardboots snowboarden he ;)
Dan is poeder rijden echt niet chill.

Tussen boomptjes door is een vet tapered rocker boardje echt geniaal. :)
pi_88594202
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:59 schreef Drive-r het volgende:
Wat is er mis met ouderwets ploegen? ;)
Helemaal niks *O*

Wedel'n ftw

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:00 schreef Komakie het volgende:
Volgens mij bedoelt hij gewoon dikke grote bochten maken in de poeder. Dat is met slalomskietjes wel een stuk lastiger. Iets wat trouwens ook steeds meer op snowboarden gaat lijken.

Hoe lang zijn die dingen trouwens?

Vriend van mij heeft fatboys van 190cm en hij gaat gewoon kurzschwung naar beneden. Ongeacht of het nou poeder is of niet :D Hij is trouwens zelf iets van 1.80m ofzo. Kan wel redelijk skiën ;)
185cm
Omdat ze zo gerockerd zijn, is de effectieve lengte op groomers veel kleiner. Daarom zijn ze zo speels doch goed bruikbar als carvers, mede door de stijfheid :).

Dat van die vriend herken ik wel. Gewoon op de piste korte bochtjes, ziet er voor anderen waarschijnlijk wel raar uit zo met die lange dingen :P

nu ga ik hardlopen als het weer het toelaat :P
pi_88594979
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik bedoelde met hardboots snowboarden he ;)
Dan is poeder rijden echt niet chill.

Tussen boomptjes door is een vet tapered rocker boardje echt geniaal. :)
hardboots doelde ik ook op snowboarden,
de leren schoenen op ski's zijn al een tijdje niet meer "in"
pi_88595137
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:27 schreef Soohr het volgende:

[..]

Hou op man, dat wordt weer helemaal de mode!

Maar zonder gein, ski's met toer-bindingen en zachte schoenen zijn briljant, ik wil niet meer anders.
pi_88595235
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:31 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hou op man, dat wordt weer helemaal de mode!

Maar zonder gein, ski's met toer-bindingen en zachte schoenen zijn briljant, ik wil niet meer anders.
Bedoel jij hier de telemark schoenen met flexibele rand daar waar je tenen ook buigen zeg maar?
Dat gaat inderdaad wel prettig, al vind ik de telemark techniek een vrij vermoeiende om lang vol te houden.
  donderdag 11 november 2010 @ 14:44:08 #144
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88595653
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:27 schreef Soohr het volgende:

[..]

Bij de skishow hebben een paar van die lui altijd een afdaling op van dat soort schoenen. Damn dat is lastig. Ook met ouderwetse ski's en met nog maar 1 lange stok uiteraard. :)
pi_88596425
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:33 schreef Soohr het volgende:

[..]

Bedoel jij hier de telemark schoenen met flexibele rand daar waar je tenen ook buigen zeg maar?
Dat gaat inderdaad wel prettig, al vind ik de telemark techniek een vrij vermoeiende om lang vol te houden.
Nee, ik bedoel tourski materiaal zoals hieronder van Scarpa bijvoorbeeld. De hak van een tourski binding kan los tijdens het stijgen, maar de schoen is niet bedoeld om zoals bij telemark mee te skien.

vrijdag 12 november 2010 @ 00:25:38 #146
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_88619810
Lekker boeiend waar je op skiet. Zolang de mogelijkheid er is om te skiën, vind ik alles prima.
Tics van je petten.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:56:13 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88625691
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:25 schreef nattermann het volgende:
Lekker boeiend waar je op skiet. Zolang de mogelijkheid er is om te skiën, vind ik alles prima.
Toeren wil je niet met gewone skischoenen....
Elke disipline heeft zijn eigen materiaal.

Hoewel de gemiddelde vakantieskier het niet weet, niet begrijpt, niet wil begrijpen, of het gewoon weinig interesseert. Wat jammer is, want het juiste materiaal kan je vakantie leuker maken en echt een "eye-opener" zijn.
pi_88704924
Zelf ben ik momenteel ook aan het kijken voor op wintersport vakantie te gaan, alleen zelf rijden vindt ik niet echt een optie. Welke organisaties incl. busreis kunnen jullie adviseren?

Zelf ben ik Husk, Sportura en Arke wel al tegengekomen. Maar wat zijn jullie tips?
pi_88706526
sunweb doet ook busreizen
pi_88706608
je kunt ook een pendelbus nemen, ben je niet meteen afhankelijk van reis-organisaties, kan je ook zelf een pension of iets dergelijks uitzoeken...
pi_88721788
quote:
Wetterbericht für Dienstag: Wintereinbruch! Neuschnee von 20 bis 35 cm ist in höher gelegenen Tälern zu erwarten, auf den Bergen 50 bis 70 cm möglich. Schneefallgrenze zeitweise bis in tiefe Lagen sinkend.
:9~
  maandag 15 november 2010 @ 12:03:42 #152
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88733120
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:17 schreef Elmostyle het volgende:
Zelf ben ik momenteel ook aan het kijken voor op wintersport vakantie te gaan, alleen zelf rijden vindt ik niet echt een optie. Welke organisaties incl. busreis kunnen jullie adviseren?

Zelf ben ik Husk, Sportura en Arke wel al tegengekomen. Maar wat zijn jullie tips?
Als je naar Oostenrijk gaat is de trein ook nog wel een optie.
Je kunt dan eerst met de trein naar Wörgl. Daarna met de bus naar bestemmingen in de buurt van Wörgl. Het kan ook zijn dat je in Munchen moet overstappen om een andere richting op gaat.

Als je helemaal naar West-Oostenrijk gaat wordt het makkelijker over Zurich te gaan, maar dat kan altijd nog :)
Je moet trouwens wel rekenen op een redelijk lange reis, maar je reist sowieso s'nachts dus als je een slaapcoupe hebt en lekker kunt maffen is dat natuurlijk minder een probleem.
  maandag 15 november 2010 @ 12:05:35 #153
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88733182
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Goeie shit :)
Jammer dat het in Oostenrijk is en niet in Frankrijk. Daar mag allereerst wel wat vallen van mij. :)
Hoewel als ondergrond en de poeder van de rest van het seizoen het niet erg is als er nu al wat valt :)

Zo te zien komt er in Valtho ook nog wel wat aan. Laatste sneeuwval was vrijdag en vandaag, morgen en donderdag moet het ook sneeuwen. In totaal zou er bijna een halve meter moeten vallen. Op het hoogste gedeelte...
pi_88733325
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

:s) :s)
pi_88733669
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je naar Oostenrijk gaat is de trein ook nog wel een optie.
Je kunt dan eerst met de trein naar Wörgl. Daarna met de bus naar bestemmingen in de buurt van Wörgl. Het kan ook zijn dat je in Munchen moet overstappen om een andere richting op gaat.

Als je helemaal naar West-Oostenrijk gaat wordt het makkelijker over Zurich te gaan, maar dat kan altijd nog :)
Je moet trouwens wel rekenen op een redelijk lange reis, maar je reist sowieso s'nachts dus als je een slaapcoupe hebt en lekker kunt maffen is dat natuurlijk minder een probleem.
Zwitserland en Frankrijk kunnen ook prima per trein trouwens.
  maandag 15 november 2010 @ 12:53:26 #156
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88734757
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:18 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zwitserland en Frankrijk kunnen ook prima per trein trouwens.
Zou best kunnen. Ik ben alleen een keer naar Zurich geweest omdat ik naar west Oostenrijk moest. Toen ging het tot aan Zurich best goed.

Ze hebben trouwens in Zwitserland en Oostenrijk ook wel hele relaxte treinen voor de langere afstanden. Ik had er toen een bijvoorbeeld een stroomaansluiting bij zitten. Dat is echt relaxt. Een beetje laptoppen in de trein. Filmpje kijken enzo :)
pi_88734902
frankrijk tuf je grootste gedeelte met de TGV toch? vraag me af wat dat kost :') denk dat die transavia vluchten niet veel duurder zijn (als het niet goedkoper is)
  maandag 15 november 2010 @ 12:58:57 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88734922
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:58 schreef Salatrel het volgende:
frankrijk tuf je grootste gedeelte met de TGV toch? vraag me af wat dat kost :') denk dat die transavia vluchten niet veel duurder zijn (als het niet goedkoper is)
De TGV is wel cool :)
pi_88759619
Ik ga in februari of maart naar het plaatsje Mellau in Oostenrijk. Heb een beetje op internet gekeken en het schijnt daar wel aardig te zijn. Het ligt bij Damuls en er schijnt wel een verbinding te zijn met dat gebied. Maar echt veel word ik niet wijzer. Iemand bekend met dit oord? En dan vooral wat er na het boarden te doen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2010 22:23:51 ]
pi_88768714
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:19 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ga in februari of maart naar het plaatsje Mellau in Oostenrijk. Heb een beetje op internet gekeken en het schijnt daar wel aardig te zijn. Het ligt bij Damuls en er schijnt wel een verbinding te zijn met dat gebied. Maar echt veel word ik niet wijzer. Iemand bekend met dit oord? En dan vooral wat er na het boarden te doen is.
http://www.wintersporters.nl/skigebieden/mellau/dorpen/mellau
pi_88768801
Ik baal dat ik niet kan gaan dit seizoen maar de reden maakt alles driedubbel goed. Mijn vrouw is zwanger *O*
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:09:11 #162
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88768819
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:08 schreef jpjedi het volgende:
Ik baal dat ik niet kan gaan dit seizoen maar de reden maakt alles driedubbel goed. Mijn vrouw is zwanger *O*
En die is niet mee te nemen, op een stoel in de zon te plaatsen en een paar breinaalden te geven??? :P
pi_88768872
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 09:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

En die is niet mee te nemen, op een stoel in de zon te plaatsen en een paar breinaalden te geven??? :P
Ik lees dat je vrijgezel bent? :')

Sowieso kans op uitglijden nemen we niet. Verder gaan we samen de sneeuwfun beleven of helemaal niet. Onze vrienden waar we normaal mee gaan, hebben trouwens hetzelfde probleem. :)
pi_88769052
Gewoon skien tot 8 maanden _O_
pi_88769323
Wij gaan 9 januari naar Serfaus-Fiss-Ladis. Ik heb er nu al zin in.

Iemand ervaringen met dat gebied? En misschien goede tips?
pi_88770445
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:34 schreef Stansfield het volgende:

Geen ervaringen mee, maar wel een top gebied volgens mij! Wel aardig aan de prijs.
pi_88770738
quote:

Goede keus.
Ik ben hier vanaf 1982 t/m 1994 meerdere keren per jaar geweest, en in de afgelopen 4 jaar nog 2x en in februari ga ik weer heen.

In welk dorp zit je?
Zelf ken ik als dorpen alleen Fiss en Ladis, Serfaus ken ik alleen van het dalstation.
Wil je de wat ruimere pistes, ga dan veel bij Serfaus skien,
Heb je kleine kinderen dan zit je tussen Fiss en Ladis in heel goed
Maar het beste stuk blijven wel de pistes bij Fiss,

Ontwijk de grote restaurants tijdens de skiles pauze,
Een aanrader om te eten is het restaurantje op de rodelbaan van Fiss,
Doordat je hier gewoon met een mooi bospad naartoe kan skien en weer goed weg komt moet je je niet laten afschrikken door de aanduiding "rodelbahn"

Vroeger, iig tot 1994, was deze route gewoon een piste.
Het restaurant ligt (op de kaart) "rechts onder" halverwege de grote kabine.
pi_88770806
quote:
ja die had ik al gevonden.

700m... Is dat niet wat laag trouwens?
pi_88770916
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:44 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Das niet al te hoog, weet niet waneer je gaat?

Edit: Zie dat je februari / maart wil, zal niet te laat in maart gaan, dan heb je kans dat je de dalafdaling niet kan nemen.
pi_88771048
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:29 schreef Luni het volgende:

[..]

Geen ervaringen mee, maar wel een top gebied volgens mij! Wel aardig aan de prijs.
Ik vind het nog meevallen,
accomodatie ligt aan je eisen en de ligging.
liftpas neigt naar het prijzige, maar weer beter te doen dan een la plagne of verbier.
Voedsel is echt niet duur, als ik het dan met la plagne vergelijk.
pi_88771107
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:54 schreef Soohr het volgende:

Betaal je daar dan als ik vragen mag?
pi_88771279
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:56 schreef Luni het volgende:

[..]

Betaal je daar dan als ik vragen mag?
Vorig jaar hadden we een 3 persoons appartement voor 700 euro.
en dan zaten we op 200m van de liften in Fiss.
Doordat ongeveer 100m van die 200m over een loopband ging was het perfect,

Dit jaar hebben mijn ouders een appartent voor 8 man + 2 kinderen in Ladis geboekt,
maar daar weet ik de prijs weer niet van.

Op de site van het gebied kan je ook accomodatie boeken,
dan krijg je een beetje een idee van de prijzen,
Serfaus-Fiss-Ladis
pi_88771994
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:42 schreef Soohr het volgende:

[..]

Goede keus.
Ik ben hier vanaf 1982 t/m 1994 meerdere keren per jaar geweest, en in de afgelopen 4 jaar nog 2x en in februari ga ik weer heen.

In welk dorp zit je?
Zelf ken ik als dorpen alleen Fiss en Ladis, Serfaus ken ik alleen van het dalstation.
Wil je de wat ruimere pistes, ga dan veel bij Serfaus skien,
Heb je kleine kinderen dan zit je tussen Fiss en Ladis in heel goed
Maar het beste stuk blijven wel de pistes bij Fiss,

Ontwijk de grote restaurants tijdens de skiles pauze,
Een aanrader om te eten is het restaurantje op de rodelbaan van Fiss,
Doordat je hier gewoon met een mooi bospad naartoe kan skien en weer goed weg komt moet je je niet laten afschrikken door de aanduiding "rodelbahn"

Vroeger, iig tot 1994, was deze route gewoon een piste.
Het restaurant ligt (op de kaart) "rechts onder" halverwege de grote kabine.
Tnx voor de tips. Wij zitten in het dorp Ried en gaan dus waarschijnlijk ff snel met de auto naar 1 van de beginplaatsen.

Bedoel je dit restaurant? http://www.serfaus-fiss-l(...)labend-Plakat-de.pdf

Ik ga waarschijnlijk voor het eerst snowboarden na 5 jaar skieen. Dus een beetje makkelijke pistes zijn het beste haha.
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:38:18 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88772411
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:12 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik lees dat je vrijgezel bent? :')

Sowieso kans op uitglijden nemen we niet. Verder gaan we samen de sneeuwfun beleven of helemaal niet. Onze vrienden waar we normaal mee gaan, hebben trouwens hetzelfde probleem. :)
Nee hoor, ik heb een heel lief vriendinnetje O+
Waarom zou ik vrijgezel moeten zijn voor zo'n opmerking :?

Het was ook een beetje een grapje. Ik snap het wel een beetje. Hoewel het wel afhankelijk is hoe ver ze is. ;)
Daarnaast hebben mijn vriendin en ik er wat minder moeite mee om samen te gaan of niet. Tuurlijk gaan we graag samen en vooral zo lang mogelijk, maar als de een dat niet kan wil dat niet betekenen dat de ander ook niet gaat.
Maar dat is per koppel verschillend :)
pi_88772620
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:25 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tnx voor de tips. Wij zitten in het dorp Ried en gaan dus waarschijnlijk ff snel met de auto naar 1 van de beginplaatsen.

Bedoel je dit restaurant? http://www.serfaus-fiss-l(...)labend-Plakat-de.pdf

Ik ga waarschijnlijk voor het eerst snowboarden na 5 jaar skieen. Dus een beetje makkelijke pistes zijn het beste haha.
Dat is indferdaad het reataurantje waar ik op doelde

Dan zou ik lekker naar Fiss rijden,
best grote parkeerplaatsen vlak bij de lift en door de afsluiten frommes afdaling kom je zo weer bij je auto uit.

Om te starten met snowboarden zou ik dan vanuit Fiss de lift richting Ladis pakken (klein stukje om dan boven te zijn) en lekker naar Ladis boarden,
Hier skien ook alle beginnersklasjes :)
pi_88772730
Tnx voor de tips.

Van Fiss naar Ladis lekker over de blauwe pistes ;) Dat gaat helemaal goed komen.
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:50:03 #177
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88772774
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:44 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nee hoor. Ligt er een beetje aan of ze een dalafdaling hebben en de ligging van die afdaling. Als er veel bomen staan, de zon staat er niet op en het is een noordhelling kun je er vaak heel lang nog skiën.
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:52:04 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88772848
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:54 schreef Soohr het volgende:

[..]

liftpas neigt naar het prijzige, maar weer beter te doen dan een la plagne of verbier.
Voedsel is echt niet duur, als ik het dan met la plagne vergelijk.
Frankrijk is sowieso belachelijk duur. Tenminste, wat eten en drinken betreft.
pi_88778202
quote:
Op maandag 15 november 2010 22:19 schreef Thomas B. het volgende:
Als je een beetje Duits kunt. www.alpinforum.com

zum beispiel:http://www.alpinforum.com(...)&t=2779&hilit=mellau
  donderdag 18 november 2010 @ 03:18:13 #180
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_88850559

Zin >:O _O_ 8-) :D

Helaas nog wachten tot 5 maart ;(

[ Bericht 11% gewijzigd door nattermann op 18-11-2010 03:35:18 ]
Tics van je petten.
  donderdag 18 november 2010 @ 09:54:45 #181
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88853509
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 03:18 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]

Zin >:O _O_ 8-) :D

Ziet er goed uit :)

In Valtho is er wel een beetje sneeuw gevallen de laatste paar dagen, maar niet veel. Vandaag moet het nog een beetje gaan sneeuwen, maar zal ook niet veel zijn gok ik.
Daarna wordt het tot maandag alleen maar half bewolkt.
Positief is wel dat de 0 grens onder de 1500m blijft, dus het wordt langzaam aan kouder. en dat is positief :)
pi_88863722
La Plagne in Maart *O*
pi_88864912
in maart naar flachau :D
pi_88870036
Vandaag mijn ski's maar eens opgehaald, zijn geslepen en in de wax gezet... moet alleen nog 2 maanden wachten tot we gaan... en er ligt nog geen sneeuw in Fieberbrunn... :(
pi_88894718
Gisteren ben ik een dagje naar Bottrop geweest om snowboarden te oefenen. Maar nu heb ik er helemaal veel zin in. Maar nu moet ik nog wel even wachten.
pi_88982669
quote:
Ziet er al goed uit ! Voor mij 18 december Ischgl :)
  maandag 22 november 2010 @ 11:26:24 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89006546
Nog 3 daagjes *O*

Er valt wel wat sneeuw, maar het dumpt niet echt. In 12 uur tijd elke keer een centimeter of 5.
Maar ja, alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen 8-)
pi_89031906
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:26 schreef Komakie het volgende:
Nog 3 daagjes *O*

Er valt wel wat sneeuw, maar het dumpt niet echt. In 12 uur tijd elke keer een centimeter of 5.
Maar ja, alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen 8-)
Morgen gaat het weer sneeuwen ^O^

Het wordt dit weekend in Lech geen poederfahren, maar neem toch lekker m'n JJ's mee :P
pi_89032709
quote:

Zeker! Wij gaan er naar het 3e opeenvolgende jaar heen!
In welk dorp zitten jullie van de 3? Tis een heel chill gebied, met een aantal echt steile afdalingen (Diretissima, Frommes Xtreme, Kamikaze) en een heeeel groot gedeelte aan rode pistes. Wij hebben tot nu toe alleen in Fiss gezeten, daar is eigenlijk niet echt zoveel après-ski, daarvoor moet je in Serfaus zijn denk ik.. Tips qua afdalingen zijn de Frommes abfahrt en dan vooral in de ochtend, 's middags is de sneeuw vaak papperig, omdat er dan teveel mensen zijn geweest. Tis een 10km lange afdaling tot in Fiss. En verder is het bij helder weer mooi om een tocht naar de Masner te maken, vanuit Fiss doe je daar wel even over. :)

Edit: lees dat je in Ried zit, dan ga je waarschijnlijk naar Fiss om daar de pistes op te gaan. Voor een beginner vind ik het een veel te groot gebied, beetje zonde, zeker omdat je als eerste week snowboarder veelal maar op een paar pistes blijft. Wij hebben voor het eerst geskied in Sölden, was ook doodzonde van het dure gebied en de vele pistes, want we zijn maar op 2 of 3 pistes geweest..
  maandag 22 november 2010 @ 23:21:52 #190
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89036249
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Morgen gaat het weer sneeuwen ^O^

Het wordt dit weekend in Lech geen poederfahren, maar neem toch lekker m'n JJ's mee :P
Als het goed is sneeuwt het alleen niet zo hard. Het moet wel ff serieus gaan dumpen natuurlijk. Maar dat is denk ik wat te veel gevraagd voor deze tijd van het jaar.

Misschien dat in de hoge gebieden nog een lekker beetje poeder te vinden is :)
Ik wil alleen niet me board op de eerste paar dagen van zijn leven verknallen :P
  maandag 22 november 2010 @ 23:24:24 #191
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_89036357
ik wil dit seizoen voor het eerst gaan wintersporten. Waarschijnlijk gaan we naar Oostenrijk. Maar we moeten al vroeg in het seizoen (eerst 2 weken van januari). Mensen hier ervaring met de sneeuw in die periode? Is de kans groot dat er weinig tot geen sneeuw ligt, of is begin januari redelijk sneeuw'veilig' ?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_89042256
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:17 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Zeker! Wij gaan er naar het 3e opeenvolgende jaar heen!
In welk dorp zitten jullie van de 3? Tis een heel chill gebied, met een aantal echt steile afdalingen (Diretissima, Frommes Xtreme, Kamikaze) en een heeeel groot gedeelte aan rode pistes. Wij hebben tot nu toe alleen in Fiss gezeten, daar is eigenlijk niet echt zoveel après-ski, daarvoor moet je in Serfaus zijn denk ik.. Tips qua afdalingen zijn de Frommes abfahrt en dan vooral in de ochtend, 's middags is de sneeuw vaak papperig, omdat er dan teveel mensen zijn geweest. Tis een 10km lange afdaling tot in Fiss. En verder is het bij helder weer mooi om een tocht naar de Masner te maken, vanuit Fiss doe je daar wel even over. :)

Edit: lees dat je in Ried zit, dan ga je waarschijnlijk naar Fiss om daar de pistes op te gaan. Voor een beginner vind ik het een veel te groot gebied, beetje zonde, zeker omdat je als eerste week snowboarder veelal maar op een paar pistes blijft. Wij hebben voor het eerst geskied in Sölden, was ook doodzonde van het dure gebied en de vele pistes, want we zijn maar op 2 of 3 pistes geweest..
Tnx voor de tips. Ik denk niet dat ik in 1 week maar op een paar pistes blijf. De eerste 2 dagen misschien, maar daarna kom ik zeker wel op veel pistes.
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:34:28 #193
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89042286
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 23:24 schreef The_Hives het volgende:
ik wil dit seizoen voor het eerst gaan wintersporten. Waarschijnlijk gaan we naar Oostenrijk. Maar we moeten al vroeg in het seizoen (eerst 2 weken van januari). Mensen hier ervaring met de sneeuw in die periode? Is de kans groot dat er weinig tot geen sneeuw ligt, of is begin januari redelijk sneeuw'veilig' ?
Als er begin januari geen sneeuw ligt, komt het er ook niet meer....
pi_89042324
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als er begin januari geen sneeuw ligt, komt het er ook niet meer....
Dat dus. Normaal een vrij zekers periode.
pi_89063298
duurt anders nog 1,5 maand voordat het januari is...

hoop wel dat er dan wat ligt trouwens... :P

afgelopen jaren in januari geweest en niet mogen klagen wat betreft sneeuw
pi_89065281
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 23:24 schreef The_Hives het volgende:
alle dorpen zijn dan 100% sneeuwzeker.
  woensdag 24 november 2010 @ 09:27:11 #197
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89083735
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:00 schreef snellejelle het volgende:

[..]

alle dorpen zijn dan 100% sneeuwzeker.
99%

Je moet altijd een slag om de arm houden he ;)
Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat er geen sneeuw ligt in januari (dan heb ik het natuurlijk over een alpen gebied) maar je zult net zien dat het ergens wel zo is als je zegt 100 % :P
pi_89083830
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

99%

Je moet altijd een slag om de arm houden he ;)
Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat er geen sneeuw ligt in januari (dan heb ik het natuurlijk over een alpen gebied) maar je zult net zien dat het ergens wel zo is als je zegt 100 % :P
Vaak genoeg meegemaakt, maar je geen zorgen. Het is absoluut een van de meest sneeuwzekere periodes, maar begin januari 2010 regende het gewoon in delen van de Franse alpen bijvoorbeeld.
  woensdag 24 november 2010 @ 10:32:00 #199
50936 The_Hives
pi_89085776
okay thnx voor reacties :) voor mn gevoel was het namelijk nogal vroeg in het seizoen :@

nog vrij moeilijk om een gebied te kiezen voor 2 onervaren skiers :D
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 24 november 2010 @ 14:48:21 #200
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89095250
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Vaak genoeg meegemaakt, maar je geen zorgen. Het is absoluut een van de meest sneeuwzekere periodes, maar begin januari 2010 regende het gewoon in delen van de Franse alpen bijvoorbeeld.
Het regent elk jaar in bepaalde delen van de alpen.... Het kan nooit in de hele alpen hetzelfde weer zijn. Te veel klimaatverschillen en stromingen.
  woensdag 24 november 2010 @ 20:00:04 #201
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_89108171
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:48 schreef Stansfield het volgende:
Tnx voor de tips.

Van Fiss naar Ladis lekker over de blauwe pistes ;) Dat gaat helemaal goed komen.
En niet vergeten naar de Hexenalm en Weiberkessel te gaan voor een fijne aprés-ski :Y

Fijne restaurants hebben ze ook in Fiss.
Vind Serfaus niet zo, is meer voor de "elite" en je hebt geen gezellige aprés-ski
pi_89114070
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:00 schreef penny-wise het volgende:

[..]

En niet vergeten naar de Hexenalm en Weiberkessel te gaan voor een fijne aprés-ski :Y

Vind Serfaus niet zo, is meer voor de "elite" en je hebt geen gezellige aprés-ski
Dus Fiss is de place to be voor de apres ski en de restaurant? Tnx voor de tips.
  woensdag 24 november 2010 @ 23:46:38 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89121390
Oh ja, nog 1 nachtje slapen en dan gaan we. Morgen eerst nog ff werken, dan opgehaald worden, naar Rotterdam en dan met de bus naar Valtho. Daar aankomen en dan wel gelijk les moeten geven trouwens :{

Ach, niet te veel klagen :p
pi_89125404
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:00 schreef penny-wise het volgende:

[..]

huh, de Patschi niet gezellig? Ik ben nooit na het skien ni Fiss geweest, maar qua apres-ski heeft Serfaus toch een meer dan behoorlijk aanbod. Van het elitaire heb ik nooit iets gemerkt.
  donderdag 25 november 2010 @ 13:32:52 #205
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_89133265
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 08:28 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

huh, de Patschi niet gezellig? Ik ben nooit na het skien ni Fiss geweest, maar qua apres-ski heeft Serfaus toch een meer dan behoorlijk aanbod. Van het elitaire heb ik nooit iets gemerkt.
We waren een keer toen het weer wat minder was met de liften naar Serfaus geweest en wij vonden het vergeleken met Fiss niet veel aan.

Veel mensen zeggen dat het in Fiss duur is maar dat valt echt mee, in de meeste restaurants krijg je schnitzels zo groot als een stoeptegel, met friet voor ¤10-¤11
En glazen bier van 0.3L voor ¤2 is goedkoper dan menig terras in NL

En het belangrijkste; het is allemaal lekker :9

En de accommodaties zijn ook dik in orde
pi_89223134
Iemand een tip waar ik lang weekend wintersport (vrijdag avond heen, dinsdag middag terug) kan boeken, liefst met vervoer.
eten!!!
pi_89234439
Volgens mij hebben aanbieders als husk, sunweb en bizztravel wel van die short ski's.

Ik rij meestal zelf richting het zuiden. Ben ooit zelfs voor 2 dagen naar Val Gardena in Italie gereden. :_
pi_89298585
Val thorens zit midden in de kickoff week. Gezellig druk en goeie sfeer. Bovendien ligt er enorm veel sneeuw! Vandaag ook nog eens strak blauw!

Na 3 weken nog steeds geen tijd gehad om mijn skipas te regelen. volgende wek oh volgende week!!
pi_89304327
Als je naar Fiss/Serfaus/Ladis wilt, dan is Haus am Kirchplatz in Ladis echt een topappartement. Van 19-26 december was het 230 pp.

Kan je met 10-12 personen in en iedere slaapkamer heeft een badkamer. Alles hardstikke nieuw want het was toen net gerenoveerd. Vorig jaar in het hoogseizoen in gezeten, top appartement! wel 5-10 minuten lopen naar de skilift maar er rijdt ook een bus langs.

http://www.haus-am-kirchplatz.at/index.html
pi_89339485
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:46 schreef Komakie het volgende:
Oh ja, nog 1 nachtje slapen en dan gaan we. Morgen eerst nog ff werken, dan opgehaald worden, naar Rotterdam en dan met de bus naar Valtho. Daar aankomen en dan wel gelijk les moeten geven trouwens :{

Ach, niet te veel klagen :p
Wat voor diploma heb je nodig om in Frankrijk les te kunnen geven? En zijn ze niet veel te chauvinistisch om Nederlanders aan te nemen bij de ESF? :P

Nog wat foto's van afgelopen zaterdag in Lech:

pi_89339720
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:

Nog wat foto's van afgelopen zaterdag in Lech:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo'n geweldig gebied!
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:53:18 #212
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_89346133
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:08 schreef Luni het volgende:

[..]

Zo'n geweldig gebied!
Krijg alweer zin om te gaan w/
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:54:34 #213
326964 SandertS
wie niet waagt , die niet wint
pi_89348469
Prachtige foto's Jedi_Pimp, wanneer je zoiets ziet wil je direct op wintersport. Bij deze raad ik iedereen wel aan om een goede reisverzekering af te sluiten in combinatie met een goede voorbereiding. Hiervoor is http://www.reisverzekeringblog.nl aan te bevelen. Deze website geeft veel goede informatie over verschillende onderwerpen op wintersportgebied. Veel plezier allemaal op wintersport!
Www.reisverzekeringblog.nl. Een duidelijke site met informatie over de voorbereiding op jouw vakantie en over reisverzekeringen
pi_89348697
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:54 schreef SandertS het volgende:
Prachtige foto's Jedi_Pimp, wanneer je zoiets ziet wil je direct op wintersport. Bij deze raad ik iedereen wel aan om een goede reisverzekering af te sluiten in combinatie met een goede voorbereiding. Hiervoor is http://www.reisverzekeringblog.nl aan te bevelen. Deze website geeft veel goede informatie over verschillende onderwerpen op wintersportgebied. Veel plezier allemaal op wintersport!
Wauw, onwijs bedankt voor dit volledig belangeloze advies!

Ik heb eens gekeken, en ik kan iedereen http://www.reisverzekeringblog.nl aanbevelen! Ik vraag me af hoe ik al die jaren zonder heb gekund!
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:49:12 #215
50936 The_Hives
pi_89352582
:')

hier is het Frankrijk geworden ipv Oostenrijk
Fok! Federatie
  woensdag 1 december 2010 @ 09:57:18 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89375065
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:01 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
Val thorens zit midden in de kickoff week. Gezellig druk en goeie sfeer. Bovendien ligt er enorm veel sneeuw! Vandaag ook nog eens strak blauw!

Na 3 weken nog steeds geen tijd gehad om mijn skipas te regelen. volgende wek oh volgende week!!
Gezellig druk :?
Er was helemaal niets te doen op de piste. Heerlijk hoor, maar gezellig druk heb ik niet kunnen ontdekken.
Sneeuw was trouwens wel top. Ik vond zondag trouwens fijner dan maandag. Net als de rest van onze reis. Op de 1 of andere manier voelde de zondag meer als de ultieme dag. Ondanks veel bewolking :)

Ik heb trouwens Dinand van Kane nog uitgelegd hoe zijn binding vast moet maken. Who wants to touch me :')
(hij was verder trouwens best aardig. Itt wat je vaak hoort)
pi_89379832
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:57 schreef Komakie het volgende:
Gezellig druk :?
Er was helemaal niets te doen op de piste. Heerlijk hoor, maar gezellig druk heb ik niet kunnen ontdekken.
Sneeuw was trouwens wel top. Ik vond zondag trouwens fijner dan maandag. Net als de rest van onze reis. Op de 1 of andere manier voelde de zondag meer als de ultieme dag. Ondanks veel bewolking :)

Ik heb trouwens Dinand van Kane nog uitgelegd hoe zijn binding vast moet maken. Who wants to touch me :')
(hij was verder trouwens best aardig. Itt wat je vaak hoort)
Hee, je negeert mijn post gewoon jonge :(

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat voor diploma heb je nodig om in Frankrijk les te kunnen geven? En zijn ze niet veel te chauvinistisch om Nederlanders aan te nemen bij de ESF? :P

woensdag 1 december 2010 @ 13:22:38 #218
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89382438
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:19 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Hee, je negeert mijn post gewoon jonge :(

[..]

Sorry hoor :@

Ik ben vanuit de ISSR in Nederland gevraagd voor die reis. Dus ik heb niets met die stomme fransen te maken :P
Volgens mij moet je iets van een franse opleiding hebben en ik geloof dat bijna niemand die heeft. Ik geloof dat daar trouwens ook de nodige haken en ogen aan zitten.
Dom, want ze snijden zichzelf in de vingers. Mensen met jonge kinderen willen niet graag naar Frankrijk aangezien er geen nederlandstalige skileraren zijn. Maar ach, dat franse arrogante domme figuren zijn wisten we natuurlijk al lang :P

Mijn opleiding is eigenlijk helemaal niet geldig in Frankrijk en wat ik doe is dus eigenlijk illegaal, maar tja... Dan ben ik toch gewoon iemand die een paar mensen wat tips geeft?
pi_89395436
Okee, lachen. Dat heeft de reisorganisatie daar dan vast wel geregeld idd, want betaald lesgeven (maakt niet uit aan wie) zonder vergunning mag niet en kan boetes opleveren :P

Ik heb jarenlang met mijn ouders in L3V geskied en nog wat andere huge ass Franse gebieden. Nu ga ik sinds 2008 naar een dorpje in Vorarlberg met 50km piste. Dit bevalt me uitstekend eigenlijk, heb jij nooit behoefte aan iets dat minder massaal is?
  woensdag 1 december 2010 @ 19:36:13 #220
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89398653
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:25 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Okee, lachen. Dat heeft de reisorganisatie daar dan vast wel geregeld idd, want betaald lesgeven (maakt niet uit aan wie) zonder vergunning mag niet en kan boetes opleveren :P

Ik heb jarenlang met mijn ouders in L3V geskied en nog wat andere huge ass Franse gebieden. Nu ga ik sinds 2008 naar een dorpje in Vorarlberg met 50km piste. Dit bevalt me uitstekend eigenlijk, heb jij nooit behoefte aan iets dat minder massaal is?
De reisorganisatie heeft niets geregeld. Dat weet ik zeker. Het is een reis van 50 man waarvan er maar een paar les hebben. In mei is het dan een reis met 150 man waarvan iedereen les heeft. Ze nemen gewoon wat leraren mee, maar ik rij daar ook gewoon in mijn eigen kleding dus hoe gaan ze controleren dat ik les aan het geven ben.

Ik moet zeggen dat ik dit weekend voornamelijk de Funitel, de Cascade en Plain Sud heb genomen. Nog 1 keer de Portette en dat was het wel zo'n beetje. Hoofdzakelijk dezelfde pistes dus. Gewoon omdat er altijd bepaalde pistes gewoon heerlijk zijn om te spelen. Tete Ronde vind ik echt top in dat opzicht. Je kunt er kneiterhard naar beneden (door die bochten op het laatst), maar je kunt er ook lekker de trukendoos open gooien en regelmatig ook nog een beetje springen en stukjes poeder pakken naast de piste :)

Zelf "kom ik uit" Gerlos. Ook wel een groot skigebied, maar in Zell en op de Platte kom ik bijna nooit. Ik doe heel vaak dezelfde pistes (Ebenfeld) gewoon omdat die zo lekker zijn.
Kortom, met een kleinere berg zou ik me ook prima kunnen vermaken. Zo lang je maar genoeg opties hebt om lekker te spelen vind ik het allemaal best :)
Dus als iemand voor een berg in mijn achtertuin kunt zorgen met een klein funparkje en een piste waar je kunt carven en jibben en daarnaast nog eens een vette poederafdaling, dan ben ik tevreden. Dan kan ik 100x dezelfde afdaling doen zonder dat het verveelt :)
  donderdag 2 december 2010 @ 20:06:04 #221
327197 eelke333
Snowevent 2011
pi_89444807
Edit: spam weg. Als je reclame wil maken op FOK!, mail je maar met de PR afdeling.

[ Bericht 81% gewijzigd door UIO_AMS op 02-12-2010 20:37:33 ]
www.snowevent.nl - www.studenten.net
pi_89452042
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:36 schreef Komakie het volgende:
De reisorganisatie heeft niets geregeld. Dat weet ik zeker. Het is een reis van 50 man waarvan er maar een paar les hebben. In mei is het dan een reis met 150 man waarvan iedereen les heeft. Ze nemen gewoon wat leraren mee, maar ik rij daar ook gewoon in mijn eigen kleding dus hoe gaan ze controleren dat ik les aan het geven ben.

Ik moet zeggen dat ik dit weekend voornamelijk de Funitel, de Cascade en Plain Sud heb genomen. Nog 1 keer de Portette en dat was het wel zo'n beetje. Hoofdzakelijk dezelfde pistes dus. Gewoon omdat er altijd bepaalde pistes gewoon heerlijk zijn om te spelen. Tete Ronde vind ik echt top in dat opzicht. Je kunt er kneiterhard naar beneden (door die bochten op het laatst), maar je kunt er ook lekker de trukendoos open gooien en regelmatig ook nog een beetje springen en stukjes poeder pakken naast de piste :)

Zelf "kom ik uit" Gerlos. Ook wel een groot skigebied, maar in Zell en op de Platte kom ik bijna nooit. Ik doe heel vaak dezelfde pistes (Ebenfeld) gewoon omdat die zo lekker zijn.
Kortom, met een kleinere berg zou ik me ook prima kunnen vermaken. Zo lang je maar genoeg opties hebt om lekker te spelen vind ik het allemaal best :)
Dus als iemand voor een berg in mijn achtertuin kunt zorgen met een klein funparkje en een piste waar je kunt carven en jibben en daarnaast nog eens een vette poederafdaling, dan ben ik tevreden. Dan kan ik 100x dezelfde afdaling doen zonder dat het verveelt :)
Okee, klinkt allemaal erg helder. Lijkt me leuk om met zo'n groep Nederlanders op te trekken en die dan les te geven. Misschien maar een keer met mijn oude middelbare school doen, mag ik lekker gratis mee :)

Van Val Thorens komen alle namen van de liften en pistes me bekend voor maar ik kan ze niet plaatsen :@

Hoe heet die stoeltjeslift helemaal onderaan, zelfs nog onder die cabinebaan? Dat was de eerste lift die wij pakten als wij naar buiten stapten het hotel uit. Haha wat een tijden, in Oostenrijk heb je die luxe helaas niet..
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:01:37 #223
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89465438
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:07 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Okee, klinkt allemaal erg helder. Lijkt me leuk om met zo'n groep Nederlanders op te trekken en die dan les te geven. Misschien maar een keer met mijn oude middelbare school doen, mag ik lekker gratis mee :)

Van Val Thorens komen alle namen van de liften en pistes me bekend voor maar ik kan ze niet plaatsen :@

Hoe heet die stoeltjeslift helemaal onderaan, zelfs nog onder die cabinebaan? Dat was de eerste lift die wij pakten als wij naar buiten stapten het hotel uit. Haha wat een tijden, in Oostenrijk heb je die luxe helaas niet..
2 lac :?

Zo bekend ben ik nou ook weer niet. Ik ken de paar liften die ik veel doe en van een paar weet ik verder nog wel de naam, maar van alle liften moet je me niet vragen :D

Dit weekend was sowieso lachen aangezien het zo'n kleine groep was en we elke avond allemaal s'avonds samen gingen eten. Was allemaal geregeld. Dat maakte het extra gezellig :)
pi_89468154
2 lac it is!

en gezellig druk bedoelde ik in de kroeg :) niet te druk dat je als een sardine staat maar ook weer niet leeg... gezellig druk dus :)
Morgen gaan er weer meer pistes open!!
En, sinds gisteren strak blauw!
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:13:15 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89469858
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:26 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
2 lac it is!

en gezellig druk bedoelde ik in de kroeg :) niet te druk dat je als een sardine staat maar ook weer niet leeg... gezellig druk dus :)
Morgen gaan er weer meer pistes open!!
En, sinds gisteren strak blauw!
In de kroeg ben ik niet echt geweest. Was na het boarden zo moe dat ik lekker na het (uitgebreide) eten naar bed ben gegaan :)
Ben sowieso niet zo van de kroegen en de apres ski en laat naar bed gaan op mijn vakantie vind ik zonde dus tja....

Dat het in de kroeg niet te druk is, is inderdaad wel fijn. Niets is zo irritant als klem zitten tussen alles en iedereen :(

Ik vond het trouwens jammer dat de Moraine niet open was. Lekkere piste om te cruzen :)
  maandag 6 december 2010 @ 10:37:39 #226
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_89579182
Welk wintersport plaats is leuk om een lang weekend heen te gaan liefst met de trein of anders auto.

Iemand een idee?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 6 december 2010 @ 11:13:02 #227
62913 Blik
The one and Only!
pi_89580122
Ik heb afgelopen weekend in ieder geval een nieuwe jas en broek gekocht :) Ben weer helemaal hip op de piste
  maandag 6 december 2010 @ 11:49:00 #228
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89581131
Vanaf donderdag gaat het dumpen in de noord alpen 8-)
pi_89581845
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:25 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Nu ga ik sinds 2008 naar een dorpje in Vorarlberg met 50km piste. Dit bevalt me uitstekend eigenlijk, heb jij nooit behoefte aan iets dat minder massaal is?
Welke plaats is dat als ik vragen mag?
pi_89588997
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:37 schreef ook_gek het volgende:
Welk wintersport plaats is leuk om een lang weekend heen te gaan liefst met de trein of anders auto.

Iemand een idee?
Ben der nog nooit geweest, maar dit gebied is wel aan te rijden:

http://www.wintersporters.nl/skigebieden/amfeldberg Weet niet wanneer je wil gaan?

Op die site zit ook een zoekfunctie, misschien is dat een idee.
  maandag 6 december 2010 @ 15:37:10 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89589490
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:37 schreef ook_gek het volgende:

Iemand een idee?
Tja, wat zoek je?
pi_89627534
Ben de laatste jaren steeds in Frankrijk geweest (Les deux alpes, Valthorens, Le corbier).

Wil nu eigenlijk wel een keer naar Oostenrijk. Saalbach bijvoorbeeld...

Maar wat me opviel, is dat Oostenrijk wel veel duurder is. Keek op www.skipas.org voor de prijs van een skipas... Over de 200 euro voor 6 dagen Saalbach!!! Weet iemand een leuke plaats in Oostenrijk, dat nog wel redelijk te betalen is?
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:35:39 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89627911
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:25 schreef frankdetank het volgende:
Ben de laatste jaren steeds in Frankrijk geweest (Les deux alpes, Valthorens, Le corbier).

Wil nu eigenlijk wel een keer naar Oostenrijk. Saalbach bijvoorbeeld...

Maar wat me opviel, is dat Oostenrijk wel veel duurder is. Keek op www.skipas.org voor de prijs van een skipas... Over de 200 euro voor 6 dagen Saalbach!!! Weet iemand een leuke plaats in Oostenrijk, dat nog wel redelijk te betalen is?
Dat spaar je weer uit aan de prijzen van het eten en drinken die belachelijk zijn in Frankrijk en de kwaliteit van het eten is dan ook nog eens beter in Oostenrijk. Daarnaast krijg je er ook wel iets voor terug. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan de kwaliteit van de liften die in Oostenrijk veel beter/nieuwer zijn dan in Frankrijk (over het algemeen).
pi_89627936
In zwitserland (verbier) en frankrijk (la plagne) betaal je ook meer dan 200 euro voor een skipas.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:37:55 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_89627986
UIteindelijk zal het qua prijs niet heel veel uitmaken of je naar Frankrijk gaat of Oostenrijk. Oostenrijk is duurder qua accomodatie en skipas. Frankrijk is duurder qua eten/drinken

Ik hoor overigens ook wel vaak van mensen dat Oostenrijk zich wel een beetje uit de markt aan het prijzen is. De prijzen zijn flink gestegen de laatste jaren
pi_89628049
Wat een onoverzichtelijke site trouwens, dat skipas.org.
geef dan gewoon een lijst met gebieden en prijzen,
nu moet je nadat je een gebied hebt gevonden nog een keer klikken
pi_89664734
Ha! Februari, Oostenrijk met die Familie jah! We gaan naar Uttendorf, zit niet direct aan een skigebied vast dus de vraag is of er mensen in Uttendorf zijn geweest en wat de aanraders zijn.

Verder zag ik een oud topic van begin dit jaar over ski/snowboardkleding. De vraag was zo'n beetje wat voor inpaklijst qua kleding men heeft (pullies, sokken etc.) Dat topic is doodgebloed maar volgens mij is dit toch ook een prima plek om dat onderwerp nieuw leven in te blazen?

Dus:
- Wie verbleef in Uttendorf voor de wintersport en wat zijn de aanraders qua skigebieden?
- Wat nemen jullie aan kleding mee?

Edit: Uttendorf (Pinzgau) dus...

[ Bericht 3% gewijzigd door dookiy op 08-12-2010 09:00:42 (2 Uttendorfs in Oostenrijk) ]
  woensdag 8 december 2010 @ 09:32:05 #238
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89665598
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:37 schreef Blik het volgende:
UIteindelijk zal het qua prijs niet heel veel uitmaken of je naar Frankrijk gaat of Oostenrijk. Oostenrijk is duurder qua accomodatie en skipas. Frankrijk is duurder qua eten/drinken

Ik hoor overigens ook wel vaak van mensen dat Oostenrijk zich wel een beetje uit de markt aan het prijzen is. De prijzen zijn flink gestegen de laatste jaren.
Kijk maar eens naar de berichten van de afgelopen jaren.
2008: http://www.anwb.nl/winter(...)ersportprognose.html

2010: http://www.spitsnieuws.nl(...)nders_met_winte.html

Precies hetzelfde percentage mensen ging in 2008 naar Oostenrijk (iets meer dan 50%) en Frankrijk (18%) als in 2010. Kortom, geen daling en ook geen stijging.
Ik kon jammer genoeg zo snel geen bericht vinden uit 2009, maar ik neem aan dat die percentages niet veel anders zullen zijn.

Er gaat wel een heel ander soort mensen op wintersport naar Frankrijk. Als je niet veel geld hebt en wel op wintersport wilt neem je dat sneller voor lief, maar de matige accomodaties, het dure eten (van matige kwaliteit), het gebrek aan gezelligheid/sfeer en de vervelende fransen worden steeds meer als reden opgegeven om naar Oostenrijk te gaan.
Daarnaast is het hele verhaal dat franse gebieden groter en sneeuwzekerder zijn ook een beetje achterhaald aangezien je ook tegenwoordig hele grote gebieden hebt in Oostenrijk en alle pistes tegenwoordig besneeuwd kunnen worden mocht het nodig zijn.
Daar komt nog bij dat de oostenrijkse gebieden over het algemeen veel moderner zijn dan de franse. Kijk maar eens naar de liften.
Ik was vorige week nog in Val Thorens en daar hangen volgens mij al 20 jaar dezelfde liften. Als ik kijk naar de Zillertal Arena waar ik al jaren kom zie je dat liften regelmatig worden vervangen of er nieuwe liften worden neergezet.

Veel meer gezinnen en mensen met iets meer geld (of iets meer geld willen uitgeven) kiezen sneller voor Oostenrijk. Gezinnen kiezen sneller voor Oostenrijk aangezien de taal daar makkelijker is en er meer nederlandse leraren zijn voor de kids.
Mensen met wat meer geld willen vaak kwaliteit en dan kom je al snel in Oostenrijk terecht.
  woensdag 8 december 2010 @ 12:05:15 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_89670818
Kortom, Oostenrijk is inderdaad vrij prijzig. Maar daar krijg je ook meer gezelligheid en modernere faciliteiten voor terug.

(ik zei overigens ook niet dat er steeds minder mensen naar oostenrijk gaan)
pi_89673455
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:32 schreef Komakie het volgende:

Kijk maar eens naar de berichten van de afgelopen jaren.
2008: http://www.anwb.nl/winter(...)ersportprognose.html

2010: http://www.spitsnieuws.nl(...)nders_met_winte.html

Precies hetzelfde percentage mensen ging in 2008 naar Oostenrijk (iets meer dan 50%) en Frankrijk (18%) als in 2010. Kortom, geen daling en ook geen stijging.
Ik kon jammer genoeg zo snel geen bericht vinden uit 2009, maar ik neem aan dat die percentages niet veel anders zullen zijn.

Er gaat wel een heel ander soort mensen op wintersport naar Frankrijk. Als je niet veel geld hebt en wel op wintersport wilt neem je dat sneller voor lief, maar de matige accomodaties, het dure eten (van matige kwaliteit), het gebrek aan gezelligheid/sfeer en de vervelende fransen worden steeds meer als reden opgegeven om naar Oostenrijk te gaan.
Daarnaast is het hele verhaal dat franse gebieden groter en sneeuwzekerder zijn ook een beetje achterhaald aangezien je ook tegenwoordig hele grote gebieden hebt in Oostenrijk en alle pistes tegenwoordig besneeuwd kunnen worden mocht het nodig zijn.
Daar komt nog bij dat de oostenrijkse gebieden over het algemeen veel moderner zijn dan de franse. Kijk maar eens naar de liften.
Ik was vorige week nog in Val Thorens en daar hangen volgens mij al 20 jaar dezelfde liften. Als ik kijk naar de Zillertal Arena waar ik al jaren kom zie je dat liften regelmatig worden vervangen of er nieuwe liften worden neergezet.

Veel meer gezinnen en mensen met iets meer geld (of iets meer geld willen uitgeven) kiezen sneller voor Oostenrijk. Gezinnen kiezen sneller voor Oostenrijk aangezien de taal daar makkelijker is en er meer nederlandse leraren zijn voor de kids.
Mensen met wat meer geld willen vaak kwaliteit en dan kom je al snel in Oostenrijk terecht.
Je slaat de spijker weer op z'n kop ^O^

Al gaat er niks boven een dagje epic touren van Les Menuires naar Courchevel en weer terug :Y
pi_89674975
Zondag ga ik met m'n werk naar Snowworld in Zoetermeer... kan ik vast een beetje inkomen voor de vakantie. Het is gewoon bijna vijf jaar geleden dat ik geboard heb, maar ik denk dat ik het nog wel heb :P
  woensdag 8 december 2010 @ 14:06:02 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89675327
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:05 schreef Blik het volgende:
Kortom, Oostenrijk is inderdaad vrij prijzig. Maar daar krijg je ook meer gezelligheid en modernere faciliteiten voor terug.

(ik zei overigens ook niet dat er steeds minder mensen naar oostenrijk gaan)
Oostenrijk op zich is niet duurder. Het verschil zit hem in de goedkope reizen die naar Frankrijk aangeboden worden.
Als je zelf vergelijkbare accomodaties gaat zoeken verschillen ze niet veel van prijs.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:12:56 #243
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89675618
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Je slaat de spijker weer op z'n kop ^O^
Ik zou er mijn werk van moeten maken :P

quote:
Al gaat er niks boven een dagje epic touren van Les Menuires naar Courchevel en weer terug :Y
Ik ben nog nooit in Val Thorens geweest dat het mogelijk was om uberhaupt in Les Menuires te komen :X
Valtho op zich is al best een aardig gebied, hoewel ik me er toch weer op betrap dat ik altijd dezelfde pistes neem :)
pi_89676081
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Oostenrijk op zich is niet duurder. Het verschil zit hem in de goedkope reizen die naar Frankrijk aangeboden worden.
Als je zelf vergelijkbare accomodaties gaat zoeken verschillen ze niet veel van prijs.
Verschil is ook dat de verschillen tussen de gebieden in Frankrijk enorm is. Courchevel is niet bepaalde goedkoop, net als Megeva, Val d'Isere, Meribel, Chamonix, etc...
pi_89691386
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:32 schreef Komakie het volgende:
Er gaat wel een heel ander soort mensen op wintersport naar Frankrijk.
Dat klopt.
quote:
Als je niet veel geld hebt en wel op wintersport wilt neem je dat sneller voor lief, maar de matige accomodaties, het dure eten (van matige kwaliteit), het gebrek aan gezelligheid/sfeer en de vervelende fransen worden steeds meer als reden opgegeven om naar Oostenrijk te gaan.
Dat is onzin, als je een fatsoenlijk appartement/chalet wil aan de piste, is er in Frankrijk simpelweg véél meer keus dan in Oostenrijk. Groot nadeel van Oostenrijk is voor veel mensen dat je met de auto/skibus naar de piste moet.
quote:
In Frankrijk zijn zelf de grootste skigebieden over het algemeen aaneengesloten en niet verbonden d.m.v. skibussen o.i.d. zoals in Oostenrijk veel gebruikelijker is.
quote:
Ik was vorige week nog in Val Thorens en daar hangen volgens mij al 20 jaar dezelfde liften.
Ook in Val Tho worden de liften met grote regelmaat vernieuwd! Voorbeeld; de overdekte loopband in het centrum.
quote:
Als ik kijk naar de Zillertal Arena waar ik al jaren kom zie je dat liften regelmatig worden vervangen of er nieuwe liften worden neergezet.

Mensen die een pension of hotel willen, die kiezen voor Oostenrijk. Mensen die een appartement of chalet op de piste willen, kiezen meestal voor Frankrijk. Kom je écht voor het skiën ga je naar Frankrijk, kom je ook voor de randzaken en is skiën minder belangrijk-> Oostenrijk!
  woensdag 8 december 2010 @ 23:29:27 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89702255
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:09 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Dat klopt.

[..]

Dat is onzin, als je een fatsoenlijk appartement/chalet wil aan de piste, is er in Frankrijk simpelweg véél meer keus dan in Oostenrijk. Groot nadeel van Oostenrijk is voor veel mensen dat je met de auto/skibus naar de piste moet.

[..]
Je hebt in Oostenrijk genoeg keuze om chalets op de pistes te hebben. Wel sterk afhankelijk van het dorp natuurlijk, maar dat is in Frankrijk ook zo. Genoeg gebieden waar je eerst met een skibus moet, of je eerst een stuk moet lopen.

quote:
In Frankrijk zijn zelf de grootste skigebieden over het algemeen aaneengesloten en niet verbonden d.m.v. skibussen o.i.d. zoals in Oostenrijk veel gebruikelijker is.

[..]
Tegenwoordig is dat steeds minder van toepassing op Oostenrijk aangezien gebieden aan elkaar worden gemaakt met pistes en liften. Zillertal Arena is 150km piste aan een gesloten.
Ok omgeving Valtho is groter, maar 90% van de skiers zal het verschil tussen 150km of meer niet merken.

quote:
Ook in Val Tho worden de liften met grote regelmaat vernieuwd! Voorbeeld; de overdekte loopband in het centrum.

[..]
Dude, we hebben het over een loopband.... De rest van de liften zien er niet geweldig uit. Kijk naar het verschil.
Goede zaak wel trouwens dat hij overdekt is. Ik moest een beginner les geven toen het zo koud was en sneeuwde. Dan is het wel fijn om even in zo'n tunneltje te staan :)

quote:
Mensen die een pension of hotel willen, die kiezen voor Oostenrijk. Mensen die een appartement of chalet op de piste willen, kiezen meestal voor Frankrijk. Kom je écht voor het skiën ga je naar Frankrijk, kom je ook voor de randzaken en is skiën minder belangrijk-> Oostenrijk!
Dat hoor is wel meer frankrijkgangers zeggen, maar waar maak je dat nu uit op? Het is namelijk gruwelijke onzin.
pi_89707379
Het is allemaal een onzin discussie. Ik ski ook al sinds jong in alle verschillende delen van de Alpen en alles heeft zijn voor- en nadelen. Oostenrijk en Frankrijk zijn anders, maar je kunt moeilijk objectief zeggen dat het ene beter is dan het andere, dat verschilt per persoon. En zoals ik al zei, in Frankrijk heb je slechte en goeie plekken, net als in Oostenrijk. De ene persoon vind Ischgl geweldig, de volgende wil er niet dood gevonden worden.

Lijkt me ook zinloze discussie voor dit topic trouwens.
  donderdag 9 december 2010 @ 09:37:22 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89709097
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 07:00 schreef Drive-r het volgende:
Het is allemaal een onzin discussie. Ik ski ook al sinds jong in alle verschillende delen van de Alpen en alles heeft zijn voor- en nadelen. Oostenrijk en Frankrijk zijn anders, maar je kunt moeilijk objectief zeggen dat het ene beter is dan het andere, dat verschilt per persoon. En zoals ik al zei, in Frankrijk heb je slechte en goeie plekken, net als in Oostenrijk. De ene persoon vind Ischgl geweldig, de volgende wil er niet dood gevonden worden.

Lijkt me ook zinloze discussie voor dit topic trouwens.
Waarom niet? Het gaat toch om wintersport :P

Ok on a more positive note: nog maar 6 nachtjes slapen *O*
pi_89709127
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waarom niet? Het gaat toch om wintersport :P

Ok on a more positive note: nog maar 6 nachtjes slapen *O*
Tuurlijk, maar de discussie Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland wordt altijd wat langdradig.
  donderdag 9 december 2010 @ 11:29:22 #250
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89711949
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar de discussie Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland wordt altijd wat langdradig.
Uiteraard, zeker als het antwoord al gewoon vast staat ;)

Maar goed, ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Het is net als uitzoeken wat makkelijker is, snowboarden of skiën.
pi_89734421
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:29 schreef Komakie het volgende:

[..]

Uiteraard, zeker als het antwoord al gewoon vast staat ;)

Maar goed, ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Het is net als uitzoeken wat makkelijker is, snowboarden of skiën.
skiën natuurlijk :P
  donderdag 9 december 2010 @ 22:30:31 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89740838
quote:
12s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:21 schreef snellejelle het volgende:

[..]

skiën natuurlijk :P
Ik wil de discussie niet aan gaan, maar het brand gewoon op mijn lippen.
4 skilesjes en niveautje 11. Parallel half lange bochten op de rolband 8-)
Ok ik heb 15 jaar geleden geskied en ik kan me een heel klein beetje voortbewegen op een berg, maar toch :P
  donderdag 9 december 2010 @ 22:49:30 #253
50936 The_Hives
pi_89741760
1 meter sneeuw in de bergen, 30 centimeter in het dal maar de pistes gesloten :?
Fok! Federatie
  donderdag 9 december 2010 @ 22:59:26 #254
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_89742311
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:49 schreef The_Hives het volgende:
1 meter sneeuw in de bergen, 30 centimeter in het dal maar de pistes gesloten :?
En waar is dat precies?
Tics van je petten.
  donderdag 9 december 2010 @ 23:06:34 #255
50936 The_Hives
pi_89742717
Le Grand Domaine
Fok! Federatie
  vrijdag 10 december 2010 @ 00:18:11 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89746408
Is het gebied uberhaupt al wel open :?
pi_89750900
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:06 schreef The_Hives het volgende:
Le Grand Domaine
11 december gaan ze open volgens mij, dat geldt voor heel veel Frane skigebieden.
  vrijdag 10 december 2010 @ 08:22:16 #258
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89751189
Je hebt in ieder geval een mooi onderlaagje :)
pi_89751590
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik wil de discussie niet aan gaan, maar het brand gewoon op mijn lippen.
4 skilesjes en niveautje 11. Parallel half lange bochten op de rolband 8-)
Ok ik heb 15 jaar geleden geskied en ik kan me een heel klein beetje voortbewegen op een berg, maar toch :P
Dus skien is makkelijker dan snowboarden of niet? :s)
pi_89752451
Met de auto of vliegtuig naar de wintersport? *O*

2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:07:35 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89753265
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:53 schreef Soohr het volgende:

[..]

Dus skien is makkelijker dan snowboarden of niet? :s)
Absoluut :P

Hoe vaak ik die vraag gehad heb weet ik niet meer, maar ik zeg altijd maar dat je het niet met elkaar kan vergelijken. Feit blijft dat als je goed kunt skiën het makkelijker is om te leren snowboarden en andersom geld precies hetzelfde. Ik ben het levende bewijs :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:11:43 #262
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89753385
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:39 schreef Thetallguy het volgende:
Met de auto of vliegtuig naar de wintersport? *O*

:D

Leuke reclame. Je vraagt je wel een tijdje af waar het nou naar toe moet (tenminste, ik heb hier geen geluid dus dan sowieso) maar aan het einde was het wel een mooie climax :D
pi_89754744
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 10:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Absoluut :P

Hoe vaak ik die vraag gehad heb weet ik niet meer, maar ik zeg altijd maar dat je het niet met elkaar kan vergelijken. Feit blijft dat als je goed kunt skiën het makkelijker is om te leren snowboarden en andersom geld precies hetzelfde. Ik ben het levende bewijs :P
Ach, de standaard grap in de ski/snowboard school: Wat is het verschil tussen een snowboard leraar en een leerling?

...

Een middag oefenen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:24:23 #264
62913 Blik
The one and Only!
pi_89760816
Ik had juist altijd begrepen (ook van snowboarders) dat snowboarden in het begin heel lastig is. Maar dat je het daarna sneller onder de knie krijgt als skiën qua techniek.

Afijn, huidige situatie Val Thorens. Dal 65 cm en -8 graden,top 135 cm en -13 graden. Heb er nu al zin in, en het duurt nog zolang...
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:38:45 #265
50936 The_Hives
pi_89763533
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 07:48 schreef snellejelle het volgende:

[..]

11 december gaan ze open volgens mij, dat geldt voor heel veel Frane skigebieden.
vandaar :)

nog 4 weekjes *O*
Fok! Federatie
pi_89763862
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:24 schreef Blik het volgende:
Ik had juist altijd begrepen (ook van snowboarders) dat snowboarden in het begin heel lastig is. Maar dat je het daarna sneller onder de knie krijgt als skiën qua techniek.

Afijn, huidige situatie Val Thorens. Dal 65 cm en -8 graden,top 135 cm en -13 graden. Heb er nu al zin in, en het duurt nog zolang...
Dat komt denk ik doordat als je op een snowboard eenmaal kan rutchen (is dat de juiste schrijfwijze?) en af en toe eens een bochtje kan draaien je de berg af kan komen. (al ziet dat er niet uit en wordt de piste verpest, helemaal erg als mensen dat in de off-piste gaan doen)

Met skies wordt er toch van je verwacht dat je de ski's paralel zet tussen de bochten in, en dat is voor veel skiers best lastig om te leren.
pi_89804247
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:52 schreef Drive-r het volgende:
Ach, de standaard grap in de ski/snowboard school: Wat is het verschil tussen een snowboard leraar en een leerling?

...

Een middag oefenen.
Grappig dat je het zegt. Toen ik mijn Anwärter Duaal ging doen vorig jaar zomer, kon ik tot 3 maanden ervoor amper snowboarden. Ik ben een keer zelf naar Zoetermeer gegaan en heb daar in een absoluut beginnersklasje les gehad (dat was de eerste keer op een snowboard voor mij). Twee maanden later ben ik met een vriend van mij naar Landgraaf gegaan. Heb daar iets van 4 uur lang straight gesnowboard, en les van hem gehad. Hij deed de dingen voor die je moest doen bij je afboarden, en na die middag kon ik het wel redelijk eigenlijk :).

Kort daarna stond ik op de piste in Hintertux af te boarden. Leuk feitje hierbij is dat ik voor snowboarden een hoger cijfer heb gehaald dan voor skiën :').
Mijn ski-ervaring heeft hier uiteraard bij geholpen, en ik had er stiekem wel aanleg voor.
pi_89806020
Vrijdag naar het Zillertal, zin in :)
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:17:08 #269
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89808748
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:24 schreef Blik het volgende:

Het niveau wordt vaak een beetje scheef getrokken.
Als je het over bochten draaien hebt met een snowboard en over paralelskiën dan zit daar wel een verschil tussen. Paralel is een heel eind verder in de progressie dan een bocht draaien met snowboarden.
Technisch goed snowboarden is moeilijk, net als technisch goed skiën. 80% op een berg kan technisch niet goed snowboarden. Voor skiers geld dat ook voor een groot gedeelte, maar het verschil met skiers is dat er meer skiers zijn die al heel lang skiën en langer de tijd hebben gehad om de techniek te perfectioneren. Daarnaast werd dat vroeger als veel belangrijker gezien dan tegenwoordig waar veel mensen toch maar wat aan klooien.
  maandag 13 december 2010 @ 08:30:39 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89863369
Nog maar 1 nachtje slapen.
De laatste volledige werkdag gaat heel lang duren :(
pi_89884923
[edit]
Erg veel Transavia voor een eerste post op FOK!.

[ Bericht 94% gewijzigd door UIO_AMS op 18-12-2010 07:30:53 (spam) ]
pi_90019883
Precies bij ons pension is een berg met minikinderpiste. Best lang, gok toch zeker zo'n 100 meter en aardig steil. Vorig jaar zijn we op een avond rond een uurtje of 11 die berg opgelopen en erafgegaan met zo'n schotel en zo'n kontsleetje. Tering wat ging dat hard, teveel lol gehad.

Dit jaar moeten we een avondprogramma bedenken en ik wil echt iets met die berg doen. Ik zat al te denken aan een estafette naar boven en dan wie weer het eerst beneden is met dat sleetje ofzo, maar dat lijkt me te saai. Andere mensen een idee?

Btw geen drank, tis en blijft een schooluit(je) :S
  donderdag 16 december 2010 @ 21:54:01 #273
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_90020189
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:48 schreef EdNoolk het volgende:
Precies bij ons pension is een berg met minikinderpiste. Best lang, gok toch zeker zo'n 100 meter en aardig steil. Vorig jaar zijn we op een avond rond een uurtje of 11 die berg opgelopen en erafgegaan met zo'n schotel en zo'n kontsleetje. Tering wat ging dat hard, teveel lol gehad.

Dit jaar moeten we een avondprogramma bedenken en ik wil echt iets met die berg doen. Ik zat al te denken aan een estafette naar boven en dan wie weer het eerst beneden is met dat sleetje ofzo, maar dat lijkt me te saai. Andere mensen een idee?

Btw geen drank, tis en blijft een schooluit(je) :S
Je kan het toch in teamverband doen? Bijvoorbeeld met 3 personen, en dan degene die naar beneden gaat moet een glas of plastic beker vol water meenemen, kijken welk team er dan uiteindelijk de volste emmer heeft.
pi_90020262
Gewoon opblaasbootjes mee nemen, daar kan je met meerdere mensen in een wedstrijdje tegen elkaar doen...
pi_90020855
Mwa geen behoefte om geld uit te geven hahaha!
pi_90021031
Zijn sleetjes gratis dan?
pi_90043692
Nee. Worden die altijd door mensen meegenomen? Ja. Rubberbootjes niet :P
pi_90098034
Over 3 weken zit ik in Gerlos, ik ben benieuwd of dat bevalt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_90119546
moet nog 4 weken wachten... duurt me allemaal veel te lang... :P
pi_90120740
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:07 schreef elcastel het volgende:
Over 3 weken zit ik in Gerlos, ik ben benieuwd of dat bevalt.
Laat het even weten.
pi_90133241
ga dit jaar voor t eerst met de trein, iemand ervaring mee? Vroeg me eigenlijk ook af of mijn board ook mee kan daar de max. grootte volgens de website van de NS 80cm per bagagestuk is. Board is toch al snel 1,5m.
pi_90138359
Zo, ik heb eindelijk opa en oma zover gekregen dat ze die twee koters van me een paar dagen willen hebben. Er komen toch nog een paar dagen wintersport deze winter. Twijfel tussen Italie (Val Gardena of Alta Badia) of iets in Oostenrijk (Solden, Serfaus)
pi_90154604
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:08 schreef Sport_Life het volgende:
ga dit jaar voor t eerst met de trein, iemand ervaring mee? Vroeg me eigenlijk ook af of mijn board ook mee kan daar de max. grootte volgens de website van de NS 80cm per bagagestuk is. Board is toch al snel 1,5m.
CityNightLine neem ik aan? Veel plezier, echt vreselijk. Je voelt je echt een varken in een varkensstal. Zeker als ze in plaats van slaapcabines (waarvoor ik had betaald) zitruimtes hebben, waar je amper een oog dicht kan doen.
  maandag 20 december 2010 @ 10:00:48 #284
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_90165400
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 19:52 schreef kaputwiehund het volgende:
Zo, ik heb eindelijk opa en oma zover gekregen dat ze die twee koters van me een paar dagen willen hebben. Er komen toch nog een paar dagen wintersport deze winter. Twijfel tussen Italie (Val Gardena of Alta Badia) of iets in Oostenrijk (Solden, Serfaus)
Van Sölden kún je geen spijt krijgen, heerlijk skigebied, après-ski redelijk, skigebied heerlijk. Al is het natuurlijk wel Oostenrijks formaat, maar toch redelijk sneeuwzeker, ik kom er al jaren (tot tevredenheid).
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 20 december 2010 @ 10:01:26 #285
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_90165424
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:35 schreef Soohr het volgende:
Laat het even weten.
Komt goed.
pi_90167185
Iemand al meteen een gipsvlucht geboekt tijdens het boeken van een hotel/appartement?

:P
pi_90172687
Godver.... volgende week een week naar Brixem im thale. Wordt het heel deze week ongeveer 10 graden in het dal :'( :'( :'( . Worden dus weinig pistes open en die wel open zijn zullen niet best qua kwaliteit zijn.
pi_90181686
quote:
Ik heb het 1x gedaan,
kleine bedjes, dus hopen op het bed bovenin,
kunnen je voeten in het bagageruim liggen.

Snowboard had ik maar in het middenpad gezet,
  maandag 20 december 2010 @ 19:46:12 #289
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_90193184
quote:
Ik heb het wel eens gedaan en geen problemen mee gehad. Slapen was goed genoeg, maar je ligt wel opgevouwen.
  woensdag 22 december 2010 @ 08:16:40 #290
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_90275664
Jaaaaaaaaa Ienepien geht auch wieder loss!!

Na vorig jaar drie weken achtereen in het Zillertal vertoefd te hebben (Gerlos & Kaltenbach) mag ik dit jaar als vanouds twee losse weken:

29-01 t/m 05-02: Vorarlberg
19-03 t/m 26-03: Konigsleiten

*O* ~:)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  woensdag 22 december 2010 @ 12:21:26 #291
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_90282887
Oh als ik nu al die foto's weer zie wil ik ook !
  woensdag 22 december 2010 @ 18:45:06 #292
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_90300169
Momenteel is het wel een beetje warm.
Vandaag was het echt zweten op de piste. Niet echt lekker. Maar het komt weer goed, want overmorgen komt er weer schnee 8-)
  woensdag 22 december 2010 @ 18:48:30 #293
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_90300326
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:45 schreef Komakie het volgende:
Momenteel is het wel een beetje warm.
Vandaag was het echt zweten op de piste. Niet echt lekker. Maar het komt weer goed, want overmorgen komt er weer schnee 8-)
Beep me up Scottie :'(.. .. ...
pi_90328778
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 08:16 schreef Ienepien het volgende:
Jaaaaaaaaa Ienepien geht auch wieder loss!!

Na vorig jaar drie weken achtereen in het Zillertal vertoefd te hebben (Gerlos & Kaltenbach) mag ik dit jaar als vanouds twee losse weken:

29-01 t/m 05-02: Vorarlberg
19-03 t/m 26-03: Konigsleiten

*O* ~:)
Waar precies in Vorarlberg? :)
  donderdag 23 december 2010 @ 07:37:08 #295
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_90328947
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 06:57 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Waar precies in Vorarlberg? :)
Weet ik nog niet :)
Ik ga met mijn pa en we boeken dan kort vantevoren. Vorige keer zelfs op de bonnefooi naar Flachau gereden en hadden binnen een half uurtje een superappartement!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  maandag 27 december 2010 @ 10:54:43 #296
197394 tha_one
podjandikkie
pi_90486225
Nog een kleine week en dan zit ook ik in Gerlos :)
pi_90545298
Woehoe, eind Februari weer naar Valloire net als begin dit jaar. Word voor mij inmiddels de 8e keer ofzo dat ik ga skiën. Gezellig met ouders en de rest van de kids. Kan niet wachten, zit alweer foto's te kijken van afgelopen Februari, heb er enorm zin in. Meer Fokkers! die kant op?
pi_90548991
Nog 3 weken dan zitten we in Fieberbrunn..heb ik sinds vorige week last van mijn schouder... weer ontstoken volgens mij... schijtzooi, morgen maar naar de dokter dan...
pi_90605006
Vorige week voor het eerst in Ischgl geweest, na 10 jaar Königsleiten. In één woord Fantastisch!
Groot gebied, brede pistes, deed me een beetje denken aan Val Thorens.
En oh wat hebben we gefeest in met name de Kuhstall! :)
pi_90606165
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar die nachttrein is een hel. Heb destijds geen oog dicht gedaan vanwege ongemakkelijke stoel/bedden, de wc's waren vies, weinig ruimte en het duurt een eeuwigheid (en vervolgens sta je als een brakke hond op de piste).

Dit jaar lekker naar Oostenrijk (waarschijnlijk) en maand later een weekend naar Oostenrijk of France. Zin in! :)
Succinylcholine verslapt binnen één minuut vrijwel alle spieren in het lichaam, inclusief de ademhalingsspieren.
pi_90616904
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 10:00 schreef elcastel het volgende:

[..]

Van Sölden kún je geen spijt krijgen, heerlijk skigebied, après-ski redelijk, skigebied heerlijk. Al is het natuurlijk wel Oostenrijks formaat, maar toch redelijk sneeuwzeker, ik kom er al jaren (tot tevredenheid).
Behalve dan dat de gondel omhoog lijkt op een Eftelingattractie.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator donderdag 30 december 2010 @ 14:37:03 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_90628509
Als je een topic sluit met de laatst mogelijke post, mag je best een nieuwe openen, hoor. Of iemand anders doet dat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 15:13:38 #303
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_90745866
Kijk aan, een nieuw deel voor onze wintersporters: [Wintersport 2010/2011] #2 Auf die Piste!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')