Wat is er mis met die slalomski's? Ik gebruik ze als ik lesgeef en als er ijs op de pistes ligt, niks mis met zo'n paar goedkope latjes waarmee je zonder zorgen alles kan doenquote:Op donderdag 11 november 2010 12:49 schreef Komakie het volgende:
Die slalomski's zijn
Die freeriders zijn wel cool, maar wel een beetje wannabe boarders
Prachtig gebied is dat, toen ik in St. Anton zat dag geweest, jammer dat er tussen die 2 plaatsen geen liftverbinding is.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:13 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Zo, als de sneeuw een beetje mee wil werken ga ik het weekend van 27 november naar Lech met deze schatjes:
Nee hoor, ik vind alleen slalomski's in het algemeen kak.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Wat is er mis met die slalomski's? Ik gebruik ze als ik lesgeef en als er ijs op de pistes ligt, niks mis met zo'n paar goedkope latjes waarmee je zonder zorgen alles kan doen
En hoezo wannabe-boarder, weleens goed poeder geskied? Veel succes met <95 mm onder de binding
Edit: Oh ik zie het al, je bent boarder. Tja dan is deze discussie ook zinloos.
Maar dat was een stuk lastiger,quote:Op donderdag 11 november 2010 13:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Trouwens, 5 jaar geleden reed (bijna) iedereen op zijn smalle skietjes gewoon in de poeder hoor
Onzin natuurlijk. Ik begrijp wel dat het tegenwoordig helemaal hip is, maar niet iedereen hoeft op fatboy's de poeder door. Als wij toerskien (en dan ski je dus echt veel poeder), heeft niemand meer dan 95mm nodig. Zelfs gidsen doen er niet aan.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Veel succes met <95 mm onder de binding
In een dorpje in Vorarlberg, genaamd Brand. Nogal klein maar wel prima skischool en goede sfeer/apres-ski.quote:
Ik heb die dingen helemaal niet om hip te zijn. Op de piste krijg ik er soms vragen over en sommige collega's/vrienden vinden het maar onnodig.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:34 schreef Drive-r het volgende:
Onzin natuurlijk. Ik begrijp wel dat het tegenwoordig helemaal hip is, maar niet iedereen hoeft op fatboy's de poeder door. Als wij toerskien (en dan ski je dus echt veel poeder), heeft niemand meer dan 95mm nodig. Zelfs gidsen doen er niet aan.
Carven in de poederquote:Op donderdag 11 november 2010 13:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Lekker hard carven kan bijvoorbeeld niet.
Tja, je rijdt ook op hardboots dus wat moet ik daar nou mee....quote:Op donderdag 11 november 2010 13:33 schreef Soohr het volgende:
[..]
Maar dat was een stuk lastiger,
zeker omdat mijn ski's hele lage/vlakke punten hadden.
Op hardboots door de poeder is trouwens ook heel prettig.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Tja, je rijdt ook op hardboots dus wat moet ik daar nou mee....
sorry, ben in een afzeikbui. Je kent me dus je weet ook wel dat ik best lief ben....
Wat is er mis met ouderwets ploegen?quote:Op donderdag 11 november 2010 13:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Grote snelle bochten in de pow.
Tevreden?
Volgens mij bedoelt hij gewoon dikke grote bochten maken in de poeder. Dat is met slalomskietjes wel een stuk lastiger. Iets wat trouwens ook steeds meer op snowboarden gaat lijken.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Carven in de poeder![]()
Ga je schamen
Ik bedoelde met hardboots snowboarden hequote:Op donderdag 11 november 2010 13:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Op hardboots door de poeder is trouwens ook heel prettig.
mooie spoortjes trekken, smalle ruimtes tussen boompjes door pakken.
Alleen het iets naar achterenleunen gaat vervelen,
en een 180 springen is enorm onhandig bij de landing
Helemaal niksquote:Op donderdag 11 november 2010 13:59 schreef Drive-r het volgende:
Wat is er mis met ouderwets ploegen?
185cmquote:Op donderdag 11 november 2010 14:00 schreef Komakie het volgende:
Volgens mij bedoelt hij gewoon dikke grote bochten maken in de poeder. Dat is met slalomskietjes wel een stuk lastiger. Iets wat trouwens ook steeds meer op snowboarden gaat lijken.
Hoe lang zijn die dingen trouwens?
Vriend van mij heeft fatboys van 190cm en hij gaat gewoon kurzschwung naar beneden. Ongeacht of het nou poeder is of nietHij is trouwens zelf iets van 1.80m ofzo. Kan wel redelijk skiën
hardboots doelde ik ook op snowboarden,quote:Op donderdag 11 november 2010 14:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik bedoelde met hardboots snowboarden he
Dan is poeder rijden echt niet chill.
Tussen boomptjes door is een vet tapered rocker boardje echt geniaal.
Hou op man, dat wordt weer helemaal de mode!quote:Op donderdag 11 november 2010 14:27 schreef Soohr het volgende:
[..]
hardboots doelde ik ook op snowboarden,
de leren schoenen op ski's zijn al een tijdje niet meer "in"
Bedoel jij hier de telemark schoenen met flexibele rand daar waar je tenen ook buigen zeg maar?quote:Op donderdag 11 november 2010 14:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hou op man, dat wordt weer helemaal de mode!
Maar zonder gein, ski's met toer-bindingen en zachte schoenen zijn briljant, ik wil niet meer anders.
Bij de skishow hebben een paar van die lui altijd een afdaling op van dat soort schoenen. Damn dat is lastig. Ook met ouderwetse ski's en met nog maar 1 lange stok uiteraard.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:27 schreef Soohr het volgende:
[..]
hardboots doelde ik ook op snowboarden,
de leren schoenen op ski's zijn al een tijdje niet meer "in"
Nee, ik bedoel tourski materiaal zoals hieronder van Scarpa bijvoorbeeld. De hak van een tourski binding kan los tijdens het stijgen, maar de schoen is niet bedoeld om zoals bij telemark mee te skien.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:33 schreef Soohr het volgende:
[..]
Bedoel jij hier de telemark schoenen met flexibele rand daar waar je tenen ook buigen zeg maar?
Dat gaat inderdaad wel prettig, al vind ik de telemark techniek een vrij vermoeiende om lang vol te houden.
Toeren wil je niet met gewone skischoenen....quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:25 schreef nattermann het volgende:
Lekker boeiend waar je op skiet. Zolang de mogelijkheid er is om te skiën, vind ik alles prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |