abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88591729
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:49 schreef Komakie het volgende:
Die slalomski's zijn :r

Die freeriders zijn wel cool, maar wel een beetje wannabe boarders ;)
Wat is er mis met die slalomski's? Ik gebruik ze als ik lesgeef en als er ijs op de pistes ligt, niks mis met zo'n paar goedkope latjes waarmee je zonder zorgen alles kan doen :)

En hoezo wannabe-boarder, weleens goed poeder geskied? Veel succes met <95 mm onder de binding ;)

Edit: Oh ik zie het al, je bent boarder :+ . Tja dan is deze discussie ook zinloos.
pi_88592477
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:13 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Zo, als de sneeuw een beetje mee wil werken ga ik het weekend van 27 november naar Lech met deze schatjes:
Prachtig gebied is dat, toen ik in St. Anton zat dag geweest, jammer dat er tussen die 2 plaatsen geen liftverbinding is.
  donderdag 11 november 2010 @ 13:27:49 #128
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88592687
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Wat is er mis met die slalomski's? Ik gebruik ze als ik lesgeef en als er ijs op de pistes ligt, niks mis met zo'n paar goedkope latjes waarmee je zonder zorgen alles kan doen :)

En hoezo wannabe-boarder, weleens goed poeder geskied? Veel succes met <95 mm onder de binding ;)

Edit: Oh ik zie het al, je bent boarder :+ . Tja dan is deze discussie ook zinloos.
Nee hoor, ik vind alleen slalomski's in het algemeen kak.
Ik kan het ook bijna nooit goed vinden met mensen die alleen daar op skiën.

Freeride- en freestyleskiers daarentegen kan ik het altijd erg goed mee vinden. Heb ik het trouwens niet over indoor. Maar daar mag ik de boardertjes vaak ook niet :P

Komt puur omdat ze veel vaker ongeveer dezelfde instelling hebben als snowboarders. Waarom weet ik niet, maar het is echt zo.
Dat van dat freeriders wannabe snowboarders zijn was alleen maar om een beetje te stangen.

Feit dat ik op een snowboard sta wil niet zeggen dat ik niets weet van skiën of ze alleen af kraak. Sterker nog, dit is een stukje wat ik geschreven heb wat geheel op skiën is toegespitst:
http://www.gnarly.nl/epag(...)_is_er_voor_iedereen

Trouwens, 5 jaar geleden reed (bijna) iedereen op zijn smalle skietjes gewoon in de poeder hoor ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 11 november 2010 @ 13:32:30 #129
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88592847
Waar geef je trouwens les?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_88592886
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Trouwens, 5 jaar geleden reed (bijna) iedereen op zijn smalle skietjes gewoon in de poeder hoor ;)
Maar dat was een stuk lastiger,
zeker omdat mijn ski's hele lage/vlakke punten hadden.
pi_88592919
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:

Veel succes met <95 mm onder de binding ;)

Onzin natuurlijk. Ik begrijp wel dat het tegenwoordig helemaal hip is, maar niet iedereen hoeft op fatboy's de poeder door. Als wij toerskien (en dan ski je dus echt veel poeder), heeft niemand meer dan 95mm nodig. Zelfs gidsen doen er niet aan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88593064
Haha oke. Achteraf had ik misschien ook wat stevigere GS ski's gehad als tweede setje, maargoed.

Leuk stukje trouwens. En inderdaad hadden ze vroeger die luxe niet :P. Ik ben een tijdje terug ook begonnen met m'n smalle latten in de poeder, op een gegeven moment word je echter beperkt in je mogelijheden. Lekker hard carven kan bijvoorbeeld niet.
Vandaar deze brede jongens die overigens erg goed geschikt zijn om ze als enige paar te hebben. Op groomers zijn ze heel speels en zeer goed te carven (radius: 14m) :P

Sorry voor de aanname in mijn vorige post, maar veel boarders haten nou eenmaal op skiërs waar ik me een beetje aan kan ergeren :{ :P

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:32 schreef Komakie het volgende:
Waar geef je trouwens les?
In een dorpje in Vorarlberg, genaamd Brand. Nogal klein maar wel prima skischool en goede sfeer/apres-ski.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:34 schreef Drive-r het volgende:
Onzin natuurlijk. Ik begrijp wel dat het tegenwoordig helemaal hip is, maar niet iedereen hoeft op fatboy's de poeder door. Als wij toerskien (en dan ski je dus echt veel poeder), heeft niemand meer dan 95mm nodig. Zelfs gidsen doen er niet aan.
Ik heb die dingen helemaal niet om hip te zijn. Op de piste krijg ik er soms vragen over en sommige collega's/vrienden vinden het maar onnodig.

Daarnaast was mijn post misschien een beetje ongenuanceerd, maar het ligt er helemaal aan voor welke doeleinden jij de ski's gaat gebruiken. Je kan inderdaad prima uit de voeten in de backcountry met (all mountain) ski. Persoonlijk vind ik het nu fijner om een brede lat te hebben (ik heb nu 115mm, 100 had ook voldaan) omdat ik dan alles er uit kan halen en in niks beperkt kan worden door de ski.

Correct me if I'm wrong, maar de meeste toerskiërs gebruiken voor zover ik weet wat bredere ski's met een gerockerde tip met een toerbinding er op. Denk dat die ski's toch wel snel in de ~90mm regio zitten.

[ Bericht 46% gewijzigd door Jedi_Pimp op 11-11-2010 13:50:57 ]
pi_88593320
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:

Lekker hard carven kan bijvoorbeeld niet.

Carven in de poeder :'(

Ga je schamen ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 13:44:42 #134
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88593342
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:33 schreef Soohr het volgende:

[..]

Maar dat was een stuk lastiger,
zeker omdat mijn ski's hele lage/vlakke punten hadden.
Tja, je rijdt ook op hardboots dus wat moet ik daar nou mee....

sorry, ben in een afzeikbui. Je kent me dus je weet ook wel dat ik best lief ben.... :*
pi_88593651
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Tja, je rijdt ook op hardboots dus wat moet ik daar nou mee....

sorry, ben in een afzeikbui. Je kent me dus je weet ook wel dat ik best lief ben.... :*
Op hardboots door de poeder is trouwens ook heel prettig.
mooie spoortjes trekken, smalle ruimtes tussen boompjes door pakken.

Alleen het iets naar achterenleunen gaat vervelen,
en een 180 springen is enorm onhandig bij de landing
pi_88593672
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:44 schreef Drive-r het volgende:

Ga je schamen ;)
Grote snelle bochten in de pow.

Tevreden? :{
pi_88593930
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Grote snelle bochten in de pow.

Tevreden? :{
Wat is er mis met ouderwets ploegen? ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 14:00:22 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88593991
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ga je schamen ;)
Volgens mij bedoelt hij gewoon dikke grote bochten maken in de poeder. Dat is met slalomskietjes wel een stuk lastiger. Iets wat trouwens ook steeds meer op snowboarden gaat lijken.

Hoe lang zijn die dingen trouwens?

Vriend van mij heeft fatboys van 190cm en hij gaat gewoon kurzschwung naar beneden. Ongeacht of het nou poeder is of niet :D Hij is trouwens zelf iets van 1.80m ofzo. Kan wel redelijk skiën ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 14:04:13 #139
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88594150
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Op hardboots door de poeder is trouwens ook heel prettig.
mooie spoortjes trekken, smalle ruimtes tussen boompjes door pakken.

Alleen het iets naar achterenleunen gaat vervelen,
en een 180 springen is enorm onhandig bij de landing
Ik bedoelde met hardboots snowboarden he ;)
Dan is poeder rijden echt niet chill.

Tussen boomptjes door is een vet tapered rocker boardje echt geniaal. :)
pi_88594202
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:59 schreef Drive-r het volgende:
Wat is er mis met ouderwets ploegen? ;)
Helemaal niks *O*

Wedel'n ftw

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:00 schreef Komakie het volgende:
Volgens mij bedoelt hij gewoon dikke grote bochten maken in de poeder. Dat is met slalomskietjes wel een stuk lastiger. Iets wat trouwens ook steeds meer op snowboarden gaat lijken.

Hoe lang zijn die dingen trouwens?

Vriend van mij heeft fatboys van 190cm en hij gaat gewoon kurzschwung naar beneden. Ongeacht of het nou poeder is of niet :D Hij is trouwens zelf iets van 1.80m ofzo. Kan wel redelijk skiën ;)
185cm
Omdat ze zo gerockerd zijn, is de effectieve lengte op groomers veel kleiner. Daarom zijn ze zo speels doch goed bruikbar als carvers, mede door de stijfheid :).

Dat van die vriend herken ik wel. Gewoon op de piste korte bochtjes, ziet er voor anderen waarschijnlijk wel raar uit zo met die lange dingen :P

nu ga ik hardlopen als het weer het toelaat :P
pi_88594979
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik bedoelde met hardboots snowboarden he ;)
Dan is poeder rijden echt niet chill.

Tussen boomptjes door is een vet tapered rocker boardje echt geniaal. :)
hardboots doelde ik ook op snowboarden,
de leren schoenen op ski's zijn al een tijdje niet meer "in"
pi_88595137
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:27 schreef Soohr het volgende:

[..]

Hou op man, dat wordt weer helemaal de mode!

Maar zonder gein, ski's met toer-bindingen en zachte schoenen zijn briljant, ik wil niet meer anders.
pi_88595235
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:31 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hou op man, dat wordt weer helemaal de mode!

Maar zonder gein, ski's met toer-bindingen en zachte schoenen zijn briljant, ik wil niet meer anders.
Bedoel jij hier de telemark schoenen met flexibele rand daar waar je tenen ook buigen zeg maar?
Dat gaat inderdaad wel prettig, al vind ik de telemark techniek een vrij vermoeiende om lang vol te houden.
  donderdag 11 november 2010 @ 14:44:08 #144
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88595653
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:27 schreef Soohr het volgende:

[..]

Bij de skishow hebben een paar van die lui altijd een afdaling op van dat soort schoenen. Damn dat is lastig. Ook met ouderwetse ski's en met nog maar 1 lange stok uiteraard. :)
pi_88596425
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:33 schreef Soohr het volgende:

[..]

Bedoel jij hier de telemark schoenen met flexibele rand daar waar je tenen ook buigen zeg maar?
Dat gaat inderdaad wel prettig, al vind ik de telemark techniek een vrij vermoeiende om lang vol te houden.
Nee, ik bedoel tourski materiaal zoals hieronder van Scarpa bijvoorbeeld. De hak van een tourski binding kan los tijdens het stijgen, maar de schoen is niet bedoeld om zoals bij telemark mee te skien.

vrijdag 12 november 2010 @ 00:25:38 #146
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_88619810
Lekker boeiend waar je op skiet. Zolang de mogelijkheid er is om te skiën, vind ik alles prima.
Tics van je petten.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:56:13 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88625691
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:25 schreef nattermann het volgende:
Lekker boeiend waar je op skiet. Zolang de mogelijkheid er is om te skiën, vind ik alles prima.
Toeren wil je niet met gewone skischoenen....
Elke disipline heeft zijn eigen materiaal.

Hoewel de gemiddelde vakantieskier het niet weet, niet begrijpt, niet wil begrijpen, of het gewoon weinig interesseert. Wat jammer is, want het juiste materiaal kan je vakantie leuker maken en echt een "eye-opener" zijn.
pi_88704924
Zelf ben ik momenteel ook aan het kijken voor op wintersport vakantie te gaan, alleen zelf rijden vindt ik niet echt een optie. Welke organisaties incl. busreis kunnen jullie adviseren?

Zelf ben ik Husk, Sportura en Arke wel al tegengekomen. Maar wat zijn jullie tips?
pi_88706526
sunweb doet ook busreizen
pi_88706608
je kunt ook een pendelbus nemen, ben je niet meteen afhankelijk van reis-organisaties, kan je ook zelf een pension of iets dergelijks uitzoeken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')