place to be!!!quote:Op donderdag 2 september 2010 15:10 schreef Taneli het volgende:
Na een jaartje geen wintersport vanaf 2e kerstdag een weekje naar Hinterglemm!![]()
In Brixem zit idd niet veel, maar Westendorf ligt toch niet heel ver wegquote:Op woensdag 15 september 2010 17:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Rond oud en nieuw een weekje naar Brixem im Thale boarden. Begreep dat het Apres ski in dat dorp niet veel voorstelde, iemand die dat kan bevestigen?
Is dat op loopafstand?quote:Op woensdag 15 september 2010 23:53 schreef Taneli het volgende:
[..]
In Brixem zit idd niet veel, maar Westendorf ligt toch niet heel ver weg
Ben zelf ook naar Gerlos en (Saalbach)-Hinterglemm geweest, beiden zijn apres ski technisch zeker aanradersquote:Op donderdag 16 september 2010 16:06 schreef MM22 het volgende:
Ik ben afgelopen jaren naar Gerlos, Hinterglemm en Kirchberg geweest.
Dit jaar willen we misschien naar Ischgl. Heeft er verder nog iemand tips?
Waar ga je voor? Puur voor de pistes? Uit eten gaan ed. belangrijk of zelf eten bereiden? Apres-ski belangrijk? etc. etc.quote:Op zondag 19 september 2010 22:37 schreef Beauregard het volgende:
In januari voor het eerst met de ganse familie. Ik ben zelf gevorderd boarder, maar er gaan ook wat mensen mee die nog nooit op wintersport zijn geweest.
We willen graag een chalet (8 pers.), liefst aan de piste, of in een dorp bij de lift.
Maar... Oostenrijk, of Frankrijk? Ik ben zelf alleen bekend met Oostenrijk, maar laat me graag overtuigen van de voordelen van Frankrijk. Iemand ervaring met bv. het gebied Paradiski? Is dat iets?
Ik neig naar Oostenrijk, denk ik.quote:Op zondag 19 september 2010 23:53 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Waar ga je voor? Puur voor de pistes? Uit eten gaan ed. belangrijk of zelf eten bereiden? Apres-ski belangrijk? etc. etc.
Als je puur voor de pistes gaat zou ik Frankrijk prefereren. Over het algemeen hogere, meer sneeuwzekere skigebieden (betere sneeuwkwaliteit ook vaak), bredere pistes, grotere gebieden die ook beter op elkaar aansluiten etc.
Voor al het andere heeft Oostenrijk over het algemeen meer voordelen. Het skiën is er wat duurder (en iets minder dus), maar uit eten is goedkoper en de sfeer (apres ski) is stukken beter.
oostenrijk:quote:Op zondag 19 september 2010 22:37 schreef Beauregard het volgende:
In januari voor het eerst met de ganse familie. Ik ben zelf gevorderd boarder, maar er gaan ook wat mensen mee die nog nooit op wintersport zijn geweest.
We willen graag een chalet (8 pers.), liefst aan de piste, of in een dorp bij de lift.
Maar... Oostenrijk, of Frankrijk? Ik ben zelf alleen bekend met Oostenrijk, maar laat me graag overtuigen van de voordelen van Frankrijk. Iemand ervaring met bv. het gebied Paradiski? Is dat iets?
Saalbach-Hinterglemm lijkt me best een redelijk keuzequote:Op dinsdag 21 september 2010 22:52 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ik neig naar Oostenrijk, denk ik.
Sowieso moet het met name geschikt zijn voor de beginners die er bij zijn. Dus een gebied met honderden kilometers piste is zinloos. Het moet overzichtelijk blijven.
Iemand tips wat betreft dorpen/gebieden die aan de criteria "geschikt voor beginners", "niet massaal", "overzichtelijk" voldoen?
De keuze is reuze. Moeilijk.
Ik zou voor Oostenrijk gaan, voornamelijk voor het aanbod van "andere" activiteiten (Apres-ski) voor de minder gevorderen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:52 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Sowieso moet het met name geschikt zijn voor de beginners die er bij zijn. Dus een gebied met honderden kilometers piste is zinloos. Het moet overzichtelijk blijven.
Iemand tips wat betreft dorpen/gebieden die aan de criteria "geschikt voor beginners", "niet massaal", "overzichtelijk" voldoen?
Als uit eten gaan op de piste of nadien in een restaurant niet ook niet veel prioriteit heeft, ga dan voor Frankrijk. Genoeg mooie gebieden inc. funpark met uitstekende prijs kwaliteit!quote:Op woensdag 22 september 2010 21:54 schreef xquzive het volgende:
Ben zelf ook een beetje t zoeken voor een wintersportgebied voor in Januari en in Maart 2011.
Heb ervaringen in 2 gebieden:
- Saalbach Hinterglemm
- Katschberg
maar ik ga nu zonder volwassen kennissen. Dus heeft iemand aanraders (dus goede prijs/kwaliteit) voor wintersportgebieden voor een snowboarder, eisen:
- Mooie pistes
- Uitgebreid funpark
- Sneeuwzeker
- Maximaal 3 personen
Apres ski maakt niet zoveel uit want we gaan voornamelijk om lekker te snowboarden en we gaan met eigen vervoer.
2 of 3x gedaan, maar voor boarders is het zweten maar echt vet vind ik 't niet, de dalafdaling vanuit Avoriaz naar Les Prodains is heerlijk als je 'm uit je hoofd kent!quote:Op woensdag 22 september 2010 22:10 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Als uit eten gaan op de piste of nadien in een restaurant niet ook niet veel prioriteit heeft, ga dan voor Frankrijk. Genoeg mooie gebieden inc. funpark met uitstekende prijs kwaliteit!
Avoriaz (Les Portes du Soleil) ben ik ooit geweest en voldoet zeker aan die eisen. Ligt wel behoorlijk hoog, dus kan in januari misschien wat koud zijn.
http://winter.husk.nl/frankrijk/les_portes_du_soleil/avoriaz (heb trouwens nog een kortingscode van 50,- voor husk liggen, werkt tot 8 oktober dacht ik)
Iemand ooit trouwens die Mur Suisse gedaan? Daar ben ik wel ooit vanaf geweest.. niet echt iets voor boarders door die hopen die de skiers maken, maar is wel de steilste waar ik ooit vanaf ben gegaan volgens mij (vallen bij 0 km/h betekent al 30 meter verderop pas echt stil liggen
).
Een halve liter voor 7 euro? Waar zat jij? In Val Thorens kost een halve liter 3,5 euro gemiddeld.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
oostenrijk:
bier goedkoop
lekker eten voor weinig geld (en veul)
vriendelijk volk
gezelligheid
mooie pistes
zeer goede apres ski
frankrijk:
bier duur (betaalde voor een halve liter in 2005 al 7 euro)
chagrijnig volk (mooi land, frankrijk, jammer dat er fransozen wonen)
weinig apres ski en saai
iets mooiere pistes dan oostenrijk
verblijf volgens mij iets goedkoper als oostenrijk, meer keuze met chalets
geef mij daarom maar oostenrijk
saalbach hinterglemm bijvoorbeeld...
Zeker voor boarders is er niet veel aan nee... maar toch iets wat je een keer gedaan moet hebbenquote:Op donderdag 23 september 2010 14:02 schreef MaatjeTho het volgende:
[..]
2 of 3x gedaan, maar voor boarders is het zweten maar echt vet vind ik 't niet, de dalafdaling vanuit Avoriaz naar Les Prodains is heerlijk als je 'm uit je hoofd kent!
Lol.. de apres-ski in Frankrijk is de term apres-ski niet eens waardig.. aangezien 80% vd mensen na het skien eerst naar huis gaat om te douchen en eten om vervolgens om een uur of 9 in 'uitgaans-outift' op stap te gaan.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:11 schreef UtopiaX het volgende:
[..]
Een halve liter voor 7 euro? Waar zat jij? In Val Thorens kost een halve liter 3,5 euro gemiddeld.
Weinig apres ski & saai: In Val Thorens genoeg apres ski te beleven. Misschien niet zoals in Oostenrijk maar ik heb het sowieso al niet voor die "wir haben ischgl uberlebt" toestanden.
Pistes zijn gewoon mooier dan in Oostenrijk
Fransozen zijn inderdaad wel chagrijnig maar ook belange niet allemaal
in oostenrijk moet je wel vragen als je klein bier wil, anders zetten ze je gewoon een halve liter voor, niet dat dat erg is maar ja...quote:Op donderdag 23 september 2010 15:10 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Lol.. de apres-ski in Frankrijk is de term apres-ski niet eens waardig.. aangezien 80% vd mensen na het skien eerst naar huis gaat om te douchen en eten om vervolgens om een uur of 9 in 'uitgaans-outift' op stap te gaan.
Bier in oostenrijk is volgens mij 2,50 a 3,- voor 0,3 liter
Het gaat Les Sybelles worden! Frankrijk dus. Iemand ervaring met dat gebied?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:52 schreef Beauregard het volgende:
[..]
vraag een offerte op bij die minibus mensen en vergelijk die met de kosten van 5x brandstof + 5x vignetten/tol + parkeerkosten.quote:Op maandag 27 september 2010 14:33 schreef PiGo het volgende:
Geboekt!!! 19-25dec met 20 man naar Pertisau. Zitten alleen nog met vervoer te kijken, vliegen, zelf rijden met 5auto'sof toch maar een minibus huren? Iemand een suggestie?
Vorig jaar geweest in Saint Jean D'arves.quote:Op zondag 26 september 2010 20:55 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Het gaat Les Sybelles worden! Frankrijk dus. Iemand ervaring met dat gebied?
Keuze is daar op gevallen omdat er relatief kleinschalige gebieden liggen, wat wel zo lekker is voor de first-timers die meegaan. Details zoals accommodatie en welk dorp precies moeten nog uitgezocht worden.
Wij zijn vorig jaar ook begin Maart in Oostenrijk geweest en het was prima te doen, maargoed elk jaar is anders héquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef Essier het volgende:
Al jaren fan van Oostenrijk hebben we dit jaar een "nieuw" gebied leren kennen namelijk Wilder Kaiser Brixental.
Goed betaalbaar en lekker groot!
Dus daar gaan we volgend jaar weer heen!
Alleen vertrekken we dan pas 6 maart en ben ik onzeker over de sneeuwzekerheid.
Heeft iemand de ervaring om pas zo laat te gaan?
Graag hoor ik jullie tips/adviezen!
Vrolijke groetjes Esmé
6 maart is niet laat in het seizoen... Seizoen loopt tot minstens begin april.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef Essier het volgende:
Al jaren fan van Oostenrijk hebben we dit jaar een "nieuw" gebied leren kennen namelijk Wilder Kaiser Brixental.
Goed betaalbaar en lekker groot!
Dus daar gaan we volgend jaar weer heen!
Alleen vertrekken we dan pas 6 maart en ben ik onzeker over de sneeuwzekerheid.
Heeft iemand de ervaring om pas zo laat te gaan?
Graag hoor ik jullie tips/adviezen!
Vrolijke groetjes Esmé
het is "Wir haben St. Anton uberlebt"quote:Op donderdag 23 september 2010 14:11 schreef UtopiaX het volgende:
[..]
Een halve liter voor 7 euro? Waar zat jij? In Val Thorens kost een halve liter 3,5 euro gemiddeld.
Weinig apres ski & saai: In Val Thorens genoeg apres ski te beleven. Misschien niet zoals in Oostenrijk maar ik heb het sowieso al niet voor die "wir haben ischgl uberlebt" toestanden.
Pistes zijn gewoon mooier dan in Oostenrijk
Fransozen zijn inderdaad wel chagrijnig maar ook belange niet allemaal
vandaag betaaldquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Zover was ik ook al, Oostenrijk is sowieso schofterig duur aan het worden.
wat zijn je wensen? hoeveel personen? en tsja, 19/02 heeft heel europa zowat vakantie..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:50 schreef Blik het volgende:
Hmm gisteren eens op zoek gegaan voor wintersport tijdens de krokusvakantie, maar een beetje gebied kost al snel 600 euro p.p.
groot skigebied ook..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:30 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
vandaag betaald
8 dagen fieberbrunn 342,66 euro voor 2 personen, dus dik 170 euro de man...
valt best mee vind ik.... en dan nog wel bij de winnaar van een zoover award... dus geen alberto stegeman daar!!
was ook niet mijn eerste keuze, er gaan ook kinderen mee dus moet ook rekening mee gehouden worden he...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:49 schreef snellejelle het volgende:
[..]
wat zijn je wensen? hoeveel personen? en tsja, 19/02 heeft heel europa zowat vakantie..
[..]
groot skigebied ook..
neem de bankrekening van een ander?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:20 schreef nattermann het volgende:
Ik wil ook weer skieën, maar mijn bankrekening laat me niet gaan. Laatste keer was in 2007, skigebied Thyon2000 in Zwitserland. Daarvoor drie keer in Ischgl geweest.
Kon dat maar jaquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
neem de bankrekening van een ander?
2 personen, redelijk groot ski-gebied. Verder geen bijzondere wensen. Ben helaas gebonden aan 19 februari omdat mijn vriendin in het onderwijs zit.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:49 schreef snellejelle het volgende:
[..]
wat zijn je wensen? hoeveel personen? en tsja, 19/02 heeft heel europa zowat vakantie..
[..]
groot skigebied ook..
In Les 2 Alpes, alpe d'huez of Les Menuires oid moet vast wel wat te vinden zijn voor 600 p.p. inclusief skipas!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:16 schreef Blik het volgende:
[..]
2 personen, redelijk groot ski-gebied. Verder geen bijzondere wensen. Ben helaas gebonden aan 19 februari omdat mijn vriendin in het onderwijs zit.
En Fieberbrunn... 35 km piste is voor mij echt te weinig
pff wat verlang ik terug naar die weken daar zegquote:
Königsleiten is echt fantastisch, ben er de afgelopen 10 jaar geweest met oud en en nieuw. Iedere dag vanaf een uur of drie gaat het dak er (letterlijk) in bij de Schirmbar!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:09 schreef TyVole het volgende:
Eerste week van maart naar Königsleiten (vlakbij Gerlos). Met 10 man een huisje van een familielid gehuurd. Skiën daar is ook prima. Zillertal Arena. Ben daar voor het eerst echt gaan skiën in 2008, en heb tussendoor een paar keer Herlikovice in Tsjechië gedaan (weekendjes).
Inderdaad, supermooi gebied je zit ook gelijk op de piste en je kunt of naar Gerlos of naar Krimml skien. Waarbij mijn voorkeur uitging naar Krimml, lekker rustig en goede overkapte stoeltjesliften. En inderdaad is de Schrimbar geweldig.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:51 schreef ThomXs het volgende:
[..]
Königsleiten is echt fantastisch, ben er de afgelopen 10 jaar geweest met oud en en nieuw. Iedere dag vanaf een uur of drie gaat het dak er (letterlijk) in bij de Schirmbar!
quote:Mooie pistes liggen daar! alleen jammer dat er haast geen boom te bekennen is..Op zondag 24 oktober 2010 12:54 schreef Esje-lief het volgende:
Ik ga voor het eerst op wintersport week van 5 februari naar Val Thorens.. Ik heb er zin in!
quote:Thanx, We heten aankomend jaar alleen snowcafe. 5e naam in 8 jaar.Op zondag 24 oktober 2010 21:17 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Mooie pistes liggen daar! alleen jammer dat er haast geen boom te bekennen is..
Verder zitten er een aantal leuke kroegjes, veronica snow cafe is een aanrader!
quote:Waxen altijd zelf,Op maandag 11 oktober 2010 19:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zijn er hier ook mensen die hun eigen materiaal zelf onderhouden? dan bedoel ik slijpen en waxen etc etc...
quote:Oostenrijk komt verderop in het jaar weer, maar twee keer Oostenrijk kan de bankrekening niet aanOp zondag 24 oktober 2010 10:39 schreef TheOneAndOnly het volgende:
waarom ga je dan niet naar oostenrijk?
quote:tssssssssss, er zijn genoeg niet-betondorpenOp zondag 24 oktober 2010 02:03 schreef DanielSmith het volgende:
Volgend weekend de eerste van komend jaar boeken! Eensch zien welk troostenloos Frans betondorp we nog niet gehad hebben
quote:Verklap dat nou nietOp maandag 25 oktober 2010 21:46 schreef snellejelle het volgende:
[..]
tssssssssss, er zijn genoeg niet-betondorpen
quote:beter geen bomen... dat worden ongelukken!!Op zondag 24 oktober 2010 21:17 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Mooie pistes liggen daar! alleen jammer dat er haast geen boom te bekennen is..
Verder zitten er een aantal leuke kroegjes, veronica snow cafe is een aanrader!
quote:Welke dan?Op maandag 25 oktober 2010 21:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Verklap dat nou niet![]()
Laat al die Ollanders lekker denken dat alles eruit ziet als Val Tho...
quote:Eindeloos veel, het is maar net waar je naar op zoek bent. Rond Portes du Soleil heb je veel kleine plaatsjes die nog leuk zijn, daar mogen ze meestal niet eens hoger bouwen dan 3 etages ofzo en zie je dus ook nauwelijks nieuwbouw. Maar kijk gewoon een beetje rond, Frankrijk is echt super leuk als je de juiste plekjes neemt. Val Tho
quote:Je gaat toch op wintersport om te skien? Tuurlijk, qua ambiance wil je ook wel wat, maar de ski-mogelijkheden zijn de belangrijkste maatstaf lijkt me, van dat betreft is Val Thorens prima.Op dinsdag 26 oktober 2010 08:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Eindeloos veel, het is maar net waar je naar op zoek bent. Rond Portes du Soleil heb je veel kleine plaatsjes die nog leuk zijn, daar mogen ze meestal niet eens hoger bouwen dan 3 etages ofzo en zie je dus ook nauwelijks nieuwbouw. Maar kijk gewoon een beetje rond, Frankrijk is echt super leuk als je de juiste plekjes neemt. Val Tho
quote:Klopt, en Val Thorens heeft een goed skigebied. Maar dan zit ik liever toch in Meribel of Courchevel als ik dat gebied wil doen. Maar goed, je kunt het ook combineren natuurlijk, en zijn gebieden die goed zijn en niet vol staan met beton. Je spendeert er toch de helft van je dag, dan mag het wel een beetje "vakantie" zijn, toch?Op dinsdag 26 oktober 2010 09:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je gaat toch op wintersport om te skien? Tuurlijk, qua ambiance wil je ook wel wat, maar de ski-mogelijkheden zijn de belangrijkste maatstaf lijkt me, van dat betreft is Val Thorens prima.
Wordt daar nou trouwens van de winder nog "Oh, Oh, Val Tho" opgenomen?
quote:Meribel of Courchevel zijn alleen wel iets prijziger als Val Thorens (ik kan me de fles wijn van ¤ 20.000 op de menukaart nog herinneren op het terras in Meribel)Op dinsdag 26 oktober 2010 09:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt, en Val Thorens heeft een goed skigebied. Maar dan zit ik liever toch in Meribel of Courchevel als ik dat gebied wil doen. Maar goed, je kunt het ook combineren natuurlijk, en zijn gebieden die goed zijn en niet vol staan met beton. Je spendeert er toch de helft van je dag, dan mag het wel een beetje "vakantie" zijn, toch?
quote:Da's waar, maar die fles wijn van 20,000 kan je ook laten staan natuurlijk. Het is altijd maar net hoe gek je het zelf wil maken. Je kunt ook goedkopere plekken vinden in leuke dorpjes bij Portes du Soleil, etc...Op dinsdag 26 oktober 2010 09:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Meribel of Courchevel zijn alleen wel iets prijziger als Val Thorens (ik kan me de fles wijn van ¤ 20.000 op de menukaart nog herinneren op het terras in Meribel)
quote:Eens inderdaad.Op dinsdag 26 oktober 2010 09:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt, en Val Thorens heeft een goed skigebied. Maar dan zit ik liever toch in Meribel of Courchevel als ik dat gebied wil doen. Maar goed, je kunt het ook combineren natuurlijk, en zijn gebieden die goed zijn en niet vol staan met beton. Je spendeert er toch de helft van je dag, dan mag het wel een beetje "vakantie" zijn, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |