place to be!!!quote:Op donderdag 2 september 2010 15:10 schreef Taneli het volgende:
Na een jaartje geen wintersport vanaf 2e kerstdag een weekje naar Hinterglemm!![]()
In Brixem zit idd niet veel, maar Westendorf ligt toch niet heel ver wegquote:Op woensdag 15 september 2010 17:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Rond oud en nieuw een weekje naar Brixem im Thale boarden. Begreep dat het Apres ski in dat dorp niet veel voorstelde, iemand die dat kan bevestigen?
Is dat op loopafstand?quote:Op woensdag 15 september 2010 23:53 schreef Taneli het volgende:
[..]
In Brixem zit idd niet veel, maar Westendorf ligt toch niet heel ver weg
Ben zelf ook naar Gerlos en (Saalbach)-Hinterglemm geweest, beiden zijn apres ski technisch zeker aanradersquote:Op donderdag 16 september 2010 16:06 schreef MM22 het volgende:
Ik ben afgelopen jaren naar Gerlos, Hinterglemm en Kirchberg geweest.
Dit jaar willen we misschien naar Ischgl. Heeft er verder nog iemand tips?
Waar ga je voor? Puur voor de pistes? Uit eten gaan ed. belangrijk of zelf eten bereiden? Apres-ski belangrijk? etc. etc.quote:Op zondag 19 september 2010 22:37 schreef Beauregard het volgende:
In januari voor het eerst met de ganse familie. Ik ben zelf gevorderd boarder, maar er gaan ook wat mensen mee die nog nooit op wintersport zijn geweest.
We willen graag een chalet (8 pers.), liefst aan de piste, of in een dorp bij de lift.
Maar... Oostenrijk, of Frankrijk? Ik ben zelf alleen bekend met Oostenrijk, maar laat me graag overtuigen van de voordelen van Frankrijk. Iemand ervaring met bv. het gebied Paradiski? Is dat iets?
Ik neig naar Oostenrijk, denk ik.quote:Op zondag 19 september 2010 23:53 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Waar ga je voor? Puur voor de pistes? Uit eten gaan ed. belangrijk of zelf eten bereiden? Apres-ski belangrijk? etc. etc.
Als je puur voor de pistes gaat zou ik Frankrijk prefereren. Over het algemeen hogere, meer sneeuwzekere skigebieden (betere sneeuwkwaliteit ook vaak), bredere pistes, grotere gebieden die ook beter op elkaar aansluiten etc.
Voor al het andere heeft Oostenrijk over het algemeen meer voordelen. Het skiën is er wat duurder (en iets minder dus), maar uit eten is goedkoper en de sfeer (apres ski) is stukken beter.
oostenrijk:quote:Op zondag 19 september 2010 22:37 schreef Beauregard het volgende:
In januari voor het eerst met de ganse familie. Ik ben zelf gevorderd boarder, maar er gaan ook wat mensen mee die nog nooit op wintersport zijn geweest.
We willen graag een chalet (8 pers.), liefst aan de piste, of in een dorp bij de lift.
Maar... Oostenrijk, of Frankrijk? Ik ben zelf alleen bekend met Oostenrijk, maar laat me graag overtuigen van de voordelen van Frankrijk. Iemand ervaring met bv. het gebied Paradiski? Is dat iets?
Saalbach-Hinterglemm lijkt me best een redelijk keuzequote:Op dinsdag 21 september 2010 22:52 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ik neig naar Oostenrijk, denk ik.
Sowieso moet het met name geschikt zijn voor de beginners die er bij zijn. Dus een gebied met honderden kilometers piste is zinloos. Het moet overzichtelijk blijven.
Iemand tips wat betreft dorpen/gebieden die aan de criteria "geschikt voor beginners", "niet massaal", "overzichtelijk" voldoen?
De keuze is reuze. Moeilijk.
Ik zou voor Oostenrijk gaan, voornamelijk voor het aanbod van "andere" activiteiten (Apres-ski) voor de minder gevorderen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:52 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ik neig naar Oostenrijk, denk ik.
Sowieso moet het met name geschikt zijn voor de beginners die er bij zijn. Dus een gebied met honderden kilometers piste is zinloos. Het moet overzichtelijk blijven.
Iemand tips wat betreft dorpen/gebieden die aan de criteria "geschikt voor beginners", "niet massaal", "overzichtelijk" voldoen?
De keuze is reuze. Moeilijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |