abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86729578
Ben zelf ook een beetje t zoeken voor een wintersportgebied voor in Januari en in Maart 2011.

Heb ervaringen in 2 gebieden:
- Saalbach Hinterglemm
- Katschberg

maar ik ga nu zonder volwassen kennissen. Dus heeft iemand aanraders (dus goede prijs/kwaliteit) voor wintersportgebieden voor een snowboarder, eisen:

- Mooie pistes
- Uitgebreid funpark
- Sneeuwzeker
- Maximaal 3 personen

Apres ski maakt niet zoveel uit want we gaan voornamelijk om lekker te snowboarden en we gaan met eigen vervoer.
pi_86730401
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:54 schreef xquzive het volgende:
Ben zelf ook een beetje t zoeken voor een wintersportgebied voor in Januari en in Maart 2011.

Heb ervaringen in 2 gebieden:
- Saalbach Hinterglemm
- Katschberg

maar ik ga nu zonder volwassen kennissen. Dus heeft iemand aanraders (dus goede prijs/kwaliteit) voor wintersportgebieden voor een snowboarder, eisen:

- Mooie pistes
- Uitgebreid funpark
- Sneeuwzeker
- Maximaal 3 personen

Apres ski maakt niet zoveel uit want we gaan voornamelijk om lekker te snowboarden en we gaan met eigen vervoer.
Als uit eten gaan op de piste of nadien in een restaurant niet ook niet veel prioriteit heeft, ga dan voor Frankrijk. Genoeg mooie gebieden inc. funpark met uitstekende prijs kwaliteit!
Avoriaz (Les Portes du Soleil) ben ik ooit geweest en voldoet zeker aan die eisen. Ligt wel behoorlijk hoog, dus kan in januari misschien wat koud zijn.

http://winter.husk.nl/frankrijk/les_portes_du_soleil/avoriaz (heb trouwens nog een kortingscode van 50,- voor husk liggen, werkt tot 8 oktober dacht ik)

Iemand ooit trouwens die Mur Suisse gedaan :D? Daar ben ik wel ooit vanaf geweest.. niet echt iets voor boarders door die hopen die de skiers maken, maar is wel de steilste waar ik ooit vanaf ben gegaan volgens mij (vallen bij 0 km/h betekent al 30 meter verderop pas echt stil liggen :P).
pi_86748229
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:10 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Als uit eten gaan op de piste of nadien in een restaurant niet ook niet veel prioriteit heeft, ga dan voor Frankrijk. Genoeg mooie gebieden inc. funpark met uitstekende prijs kwaliteit!
Avoriaz (Les Portes du Soleil) ben ik ooit geweest en voldoet zeker aan die eisen. Ligt wel behoorlijk hoog, dus kan in januari misschien wat koud zijn.

http://winter.husk.nl/frankrijk/les_portes_du_soleil/avoriaz (heb trouwens nog een kortingscode van 50,- voor husk liggen, werkt tot 8 oktober dacht ik)

Iemand ooit trouwens die Mur Suisse gedaan :D? Daar ben ik wel ooit vanaf geweest.. niet echt iets voor boarders door die hopen die de skiers maken, maar is wel de steilste waar ik ooit vanaf ben gegaan volgens mij (vallen bij 0 km/h betekent al 30 meter verderop pas echt stil liggen :P).
2 of 3x gedaan, maar voor boarders is het zweten maar echt vet vind ik 't niet, de dalafdaling vanuit Avoriaz naar Les Prodains is heerlijk als je 'm uit je hoofd kent!

Ik ga vandaag met 7 vrienden een reis naar Kirchberg boeken. Nu zie ik dat je voor 20 euro extra een All-star skipas krijgt waarmee je bijv. ook naar Saalbach kunt. Rijden er (gratis) skibussen tussen de gebieden oid? Met de auto is Kirchberg-Saalbach nog ongeveer 1u15 rijden dus is zo'n pas de moeite waard?
  donderdag 23 september 2010 @ 14:11:17 #29
267485 UtopiaX
Enjoy live mofo's
pi_86748535
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

oostenrijk:

bier goedkoop
lekker eten voor weinig geld (en veul)
vriendelijk volk
gezelligheid
mooie pistes
zeer goede apres ski

frankrijk:

bier duur (betaalde voor een halve liter in 2005 al 7 euro)
chagrijnig volk (mooi land, frankrijk, jammer dat er fransozen wonen)
weinig apres ski en saai
iets mooiere pistes dan oostenrijk
verblijf volgens mij iets goedkoper als oostenrijk, meer keuze met chalets

geef mij daarom maar oostenrijk :D

saalbach hinterglemm bijvoorbeeld...
Een halve liter voor 7 euro? Waar zat jij? In Val Thorens kost een halve liter 3,5 euro gemiddeld.
Weinig apres ski & saai: In Val Thorens genoeg apres ski te beleven. Misschien niet zoals in Oostenrijk maar ik heb het sowieso al niet voor die "wir haben ischgl uberlebt" toestanden.
Pistes zijn gewoon mooier dan in Oostenrijk
Fransozen zijn inderdaad wel chagrijnig maar ook belange niet allemaal
"Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery."
“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.”
pi_86749419
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:02 schreef MaatjeTho het volgende:

[..]

2 of 3x gedaan, maar voor boarders is het zweten maar echt vet vind ik 't niet, de dalafdaling vanuit Avoriaz naar Les Prodains is heerlijk als je 'm uit je hoofd kent!

Zeker voor boarders is er niet veel aan nee... maar toch iets wat je een keer gedaan moet hebben ;). Er liggen enkele prachtige pistes inderdaad, mooiste skigebied waar ik ben geweest in ieder geval!
  donderdag 23 september 2010 @ 15:05:55 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_86750483
Wat kost een biertje in de gemiddelde Oostenrijkse apres-ski kroeg eigenlijk?
pi_86750643
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:11 schreef UtopiaX het volgende:

[..]

Een halve liter voor 7 euro? Waar zat jij? In Val Thorens kost een halve liter 3,5 euro gemiddeld.
Weinig apres ski & saai: In Val Thorens genoeg apres ski te beleven. Misschien niet zoals in Oostenrijk maar ik heb het sowieso al niet voor die "wir haben ischgl uberlebt" toestanden.
Pistes zijn gewoon mooier dan in Oostenrijk
Fransozen zijn inderdaad wel chagrijnig maar ook belange niet allemaal
Lol.. de apres-ski in Frankrijk is de term apres-ski niet eens waardig.. aangezien 80% vd mensen na het skien eerst naar huis gaat om te douchen en eten om vervolgens om een uur of 9 in 'uitgaans-outift' op stap te gaan.

Bier in oostenrijk is volgens mij 2,50 a 3,- voor 0,3 liter
pi_86760208
18-12 tm 26-12 Ischgl
Na 10 jaar Königsleiten nu eens naar een ander dorp ;)
Kwaliteit kende geen recessie
pi_86805740
Twee jaar geleden koste een 0,5 liter bier in de Patschi in Serfaus ¤ 4,70. Hetzelfde jaar in de Trofana in Ischgl 0,3 bier ¤ 4,20 euro. In de dolomieten krijg je ¤ 4,20 een halve liter.
Zu hause ist alles besser
pi_86819224
bij de goassstal een halve liter voor 4 euro.... bron: www.goass.at ;)

en waar ik was in val thorens: ergens in het centrum, weet niet meer waar....
maakt ook niet uit want ik ga er toch niet meer heen...

edit: ik zag op zoover.nl iemand die in 2008 naar val thorens geweest is en 8 euro voor een halve liter heeft moeten betalen, ik was daar in 2005 of 2006 dus de 7 euro die ik zei klopt wel....

[ Bericht 21% gewijzigd door TheOneAndOnly op 26-09-2010 18:23:41 ]
pi_86819233
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:10 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Lol.. de apres-ski in Frankrijk is de term apres-ski niet eens waardig.. aangezien 80% vd mensen na het skien eerst naar huis gaat om te douchen en eten om vervolgens om een uur of 9 in 'uitgaans-outift' op stap te gaan.

Bier in oostenrijk is volgens mij 2,50 a 3,- voor 0,3 liter
in oostenrijk moet je wel vragen als je klein bier wil, anders zetten ze je gewoon een halve liter voor, niet dat dat erg is maar ja... :P
pi_86874513
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:52 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Ik neig naar Oostenrijk, denk ik.

Sowieso moet het met name geschikt zijn voor de beginners die er bij zijn. Dus een gebied met honderden kilometers piste is zinloos. Het moet overzichtelijk blijven.

Iemand tips wat betreft dorpen/gebieden die aan de criteria "geschikt voor beginners", "niet massaal", "overzichtelijk" voldoen?

De keuze is reuze. Moeilijk. ;(
Het gaat Les Sybelles worden! Frankrijk dus. Iemand ervaring met dat gebied?

Keuze is daar op gevallen omdat er relatief kleinschalige gebieden liggen, wat wel zo lekker is voor de first-timers die meegaan. Details zoals accommodatie en welk dorp precies moeten nog uitgezocht worden.
pi_86899926
Geboekt!!! 19-25dec met 20 man naar Pertisau. Zitten alleen nog met vervoer te kijken, vliegen, zelf rijden met 5auto's 8)7 of toch maar een minibus huren? Iemand een suggestie?
pi_86900246
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:33 schreef PiGo het volgende:
Geboekt!!! 19-25dec met 20 man naar Pertisau. Zitten alleen nog met vervoer te kijken, vliegen, zelf rijden met 5auto's 8)7 of toch maar een minibus huren? Iemand een suggestie?
vraag een offerte op bij die minibus mensen en vergelijk die met de kosten van 5x brandstof + 5x vignetten/tol + parkeerkosten.

Met 5 auto's zou ik nog met de auto gaan,
alleen niet onderweg bij elkaar willen blijven
pi_86900476
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:55 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Het gaat Les Sybelles worden! Frankrijk dus. Iemand ervaring met dat gebied?

Keuze is daar op gevallen omdat er relatief kleinschalige gebieden liggen, wat wel zo lekker is voor de first-timers die meegaan. Details zoals accommodatie en welk dorp precies moeten nog uitgezocht worden.
Vorig jaar geweest in Saint Jean D'arves.

Is toch best wel een flink gebied hoor :o
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_86902462
hoop in januari weer te gaan.
pi_87066982
Al jaren fan van Oostenrijk hebben we dit jaar een "nieuw" gebied leren kennen namelijk Wilder Kaiser Brixental.
Goed betaalbaar en lekker groot!
Dus daar gaan we volgend jaar weer heen!
Alleen vertrekken we dan pas 6 maart en ben ik onzeker over de sneeuwzekerheid.
Heeft iemand de ervaring om pas zo laat te gaan?
Graag hoor ik jullie tips/adviezen!

Vrolijke groetjes Esmé :W
pi_87074360
vast staat een midweek met kerst in Oostenrijk en we gaan altijd nog met vrienden een lang weekend :D
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:26:30 #44
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_87151326
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef Essier het volgende:
Al jaren fan van Oostenrijk hebben we dit jaar een "nieuw" gebied leren kennen namelijk Wilder Kaiser Brixental.

Wij zijn vorig jaar ook begin Maart in Oostenrijk geweest en het was prima te doen, maargoed elk jaar is anders hé ;).
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_87165742
Wilde Kaiser staat nou niet echt bekend om zijn natuurlijke sneeuwzekerheid. Het ligt ook niet overdreven hoog. Aan de andere kant is begin maart waarschijnlijk nog goed te doen. In combinatie met sneeuwkanonnen kunnen ze veel doen. Ik zou me niet zon zorgen maken. De pistes zullen wit zijn :)
Zu hause ist alles besser
pi_87179646
Ik ga samen met mijn gehele opleiding eind januari begin februari naar Wagrain, vlakbij Flachau. Valt daar wat te beleven rond die tijd? :P
pi_87183263
Met school in de eerste week van de kerstvakantie. Vorig jaar ook gedaan en was facking leuk! We zitten in http://www.pension-gutensohn.com/ in Aschau en we gaan skiën in Kitzbühel. Zeker zin in, maar apres-ski vond ik niet zo veel aan.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:57:52 #48
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_87190512
Als tip heb ik de zuidelijke franse alpen (Risoul, Embrun, La Joue du Loup, Briacon.) Waarom? Mooie grote gebieden, hoge ligging en vooral grote kans op zon!

Als als je boekt... Jiba, prima deal vaak en lekker goedkoop.

Oostenrijk: Niet sneeuwzeker (zie vorig jaar), kies dan voor Zwitserland, is goedkoper en pistes zijn hoger en beter.
:O
pi_87191104
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef Essier het volgende:

6 maart is niet laat in het seizoen... Seizoen loopt tot minstens begin april.
pi_87191155
Wij gaan eind januari 'n weekendje naar Chamrousse. Klein skigebiedje, maar prima voor drie lange dagen skiën. Dan in maart nog 'n weekje naar 'n groot Frans skigebied.

[ Bericht 0% gewijzigd door snellejelle op 06-10-2010 21:39:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')