En niet vergeten naar de Hexenalm en Weiberkessel te gaan voor een fijne aprés-skiquote:Op dinsdag 16 november 2010 11:48 schreef Stansfield het volgende:
Tnx voor de tips.
Van Fiss naar Ladis lekker over de blauwe pistesDat gaat helemaal goed komen.
Dus Fiss is de place to be voor de apres ski en de restaurant? Tnx voor de tips.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:00 schreef penny-wise het volgende:
[..]
En niet vergeten naar de Hexenalm en Weiberkessel te gaan voor een fijne aprés-ski![]()
Fijne restaurants hebben ze ook in Fiss.
Vind Serfaus niet zo, is meer voor de "elite" en je hebt geen gezellige aprés-ski
huh, de Patschi niet gezellig? Ik ben nooit na het skien ni Fiss geweest, maar qua apres-ski heeft Serfaus toch een meer dan behoorlijk aanbod. Van het elitaire heb ik nooit iets gemerkt.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:00 schreef penny-wise het volgende:
[..]
En niet vergeten naar de Hexenalm en Weiberkessel te gaan voor een fijne aprés-ski![]()
Fijne restaurants hebben ze ook in Fiss.
Vind Serfaus niet zo, is meer voor de "elite" en je hebt geen gezellige aprés-ski
We waren een keer toen het weer wat minder was met de liften naar Serfaus geweest en wij vonden het vergeleken met Fiss niet veel aan.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:28 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
huh, de Patschi niet gezellig? Ik ben nooit na het skien ni Fiss geweest, maar qua apres-ski heeft Serfaus toch een meer dan behoorlijk aanbod. Van het elitaire heb ik nooit iets gemerkt.
Wat voor diploma heb je nodig om in Frankrijk les te kunnen geven? En zijn ze niet veel te chauvinistisch om Nederlanders aan te nemen bij de ESF?quote:Op woensdag 24 november 2010 23:46 schreef Komakie het volgende:
Oh ja, nog 1 nachtje slapen en dan gaan we. Morgen eerst nog ff werken, dan opgehaald worden, naar Rotterdam en dan met de bus naar Valtho. Daar aankomen en dan wel gelijk les moeten geven trouwens
Ach, niet te veel klagen :p
Zo'n geweldig gebied!quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Nog wat foto's van afgelopen zaterdag in Lech:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw, onwijs bedankt voor dit volledig belangeloze advies!quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:54 schreef SandertS het volgende:
Prachtige foto's Jedi_Pimp, wanneer je zoiets ziet wil je direct op wintersport. Bij deze raad ik iedereen wel aan om een goede reisverzekering af te sluiten in combinatie met een goede voorbereiding. Hiervoor is http://www.reisverzekeringblog.nl aan te bevelen. Deze website geeft veel goede informatie over verschillende onderwerpen op wintersportgebied. Veel plezier allemaal op wintersport!
Gezellig drukquote:Op maandag 29 november 2010 15:01 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
Val thorens zit midden in de kickoff week. Gezellig druk en goeie sfeer. Bovendien ligt er enorm veel sneeuw! Vandaag ook nog eens strak blauw!
Na 3 weken nog steeds geen tijd gehad om mijn skipas te regelen. volgende wek oh volgende week!!
Hee, je negeert mijn post gewoon jongequote:Op woensdag 1 december 2010 09:57 schreef Komakie het volgende:
Gezellig druk
Er was helemaal niets te doen op de piste. Heerlijk hoor, maar gezellig druk heb ik niet kunnen ontdekken.
Sneeuw was trouwens wel top. Ik vond zondag trouwens fijner dan maandag. Net als de rest van onze reis. Op de 1 of andere manier voelde de zondag meer als de ultieme dag. Ondanks veel bewolking
Ik heb trouwens Dinand van Kane nog uitgelegd hoe zijn binding vast moet maken. Who wants to touch me
(hij was verder trouwens best aardig. Itt wat je vaak hoort)
quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat voor diploma heb je nodig om in Frankrijk les te kunnen geven? En zijn ze niet veel te chauvinistisch om Nederlanders aan te nemen bij de ESF?
Sorry hoorquote:Op woensdag 1 december 2010 12:19 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Hee, je negeert mijn post gewoon jonge
[..]
De reisorganisatie heeft niets geregeld. Dat weet ik zeker. Het is een reis van 50 man waarvan er maar een paar les hebben. In mei is het dan een reis met 150 man waarvan iedereen les heeft. Ze nemen gewoon wat leraren mee, maar ik rij daar ook gewoon in mijn eigen kleding dus hoe gaan ze controleren dat ik les aan het geven ben.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:25 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Okee, lachen. Dat heeft de reisorganisatie daar dan vast wel geregeld idd, want betaald lesgeven (maakt niet uit aan wie) zonder vergunning mag niet en kan boetes opleveren
Ik heb jarenlang met mijn ouders in L3V geskied en nog wat andere huge ass Franse gebieden. Nu ga ik sinds 2008 naar een dorpje in Vorarlberg met 50km piste. Dit bevalt me uitstekend eigenlijk, heb jij nooit behoefte aan iets dat minder massaal is?
Okee, klinkt allemaal erg helder. Lijkt me leuk om met zo'n groep Nederlanders op te trekken en die dan les te geven. Misschien maar een keer met mijn oude middelbare school doen, mag ik lekker gratis meequote:Op woensdag 1 december 2010 19:36 schreef Komakie het volgende:
De reisorganisatie heeft niets geregeld. Dat weet ik zeker. Het is een reis van 50 man waarvan er maar een paar les hebben. In mei is het dan een reis met 150 man waarvan iedereen les heeft. Ze nemen gewoon wat leraren mee, maar ik rij daar ook gewoon in mijn eigen kleding dus hoe gaan ze controleren dat ik les aan het geven ben.
Ik moet zeggen dat ik dit weekend voornamelijk de Funitel, de Cascade en Plain Sud heb genomen. Nog 1 keer de Portette en dat was het wel zo'n beetje. Hoofdzakelijk dezelfde pistes dus. Gewoon omdat er altijd bepaalde pistes gewoon heerlijk zijn om te spelen. Tete Ronde vind ik echt top in dat opzicht. Je kunt er kneiterhard naar beneden (door die bochten op het laatst), maar je kunt er ook lekker de trukendoos open gooien en regelmatig ook nog een beetje springen en stukjes poeder pakken naast de piste
Zelf "kom ik uit" Gerlos. Ook wel een groot skigebied, maar in Zell en op de Platte kom ik bijna nooit. Ik doe heel vaak dezelfde pistes (Ebenfeld) gewoon omdat die zo lekker zijn.
Kortom, met een kleinere berg zou ik me ook prima kunnen vermaken. Zo lang je maar genoeg opties hebt om lekker te spelen vind ik het allemaal best
Dus als iemand voor een berg in mijn achtertuin kunt zorgen met een klein funparkje en een piste waar je kunt carven en jibben en daarnaast nog eens een vette poederafdaling, dan ben ik tevreden. Dan kan ik 100x dezelfde afdaling doen zonder dat het verveelt
2 lacquote:Op donderdag 2 december 2010 22:07 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Okee, klinkt allemaal erg helder. Lijkt me leuk om met zo'n groep Nederlanders op te trekken en die dan les te geven. Misschien maar een keer met mijn oude middelbare school doen, mag ik lekker gratis mee
Van Val Thorens komen alle namen van de liften en pistes me bekend voor maar ik kan ze niet plaatsen![]()
Hoe heet die stoeltjeslift helemaal onderaan, zelfs nog onder die cabinebaan? Dat was de eerste lift die wij pakten als wij naar buiten stapten het hotel uit. Haha wat een tijden, in Oostenrijk heb je die luxe helaas niet..
In de kroeg ben ik niet echt geweest. Was na het boarden zo moe dat ik lekker na het (uitgebreide) eten naar bed ben gegaanquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:26 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
2 lac it is!
en gezellig druk bedoelde ik in de kroegniet te druk dat je als een sardine staat maar ook weer niet leeg... gezellig druk dus
Morgen gaan er weer meer pistes open!!
En, sinds gisteren strak blauw!
Welke plaats is dat als ik vragen mag?quote:Op woensdag 1 december 2010 18:25 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Nu ga ik sinds 2008 naar een dorpje in Vorarlberg met 50km piste. Dit bevalt me uitstekend eigenlijk, heb jij nooit behoefte aan iets dat minder massaal is?
Ben der nog nooit geweest, maar dit gebied is wel aan te rijden:quote:Op maandag 6 december 2010 10:37 schreef ook_gek het volgende:
Welk wintersport plaats is leuk om een lang weekend heen te gaan liefst met de trein of anders auto.
Iemand een idee?
Tja, wat zoek je?quote:Op maandag 6 december 2010 10:37 schreef ook_gek het volgende:
Welk wintersport plaats is leuk om een lang weekend heen te gaan liefst met de trein of anders auto.
Iemand een idee?
Dat spaar je weer uit aan de prijzen van het eten en drinken die belachelijk zijn in Frankrijk en de kwaliteit van het eten is dan ook nog eens beter in Oostenrijk. Daarnaast krijg je er ook wel iets voor terug. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan de kwaliteit van de liften die in Oostenrijk veel beter/nieuwer zijn dan in Frankrijk (over het algemeen).quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:25 schreef frankdetank het volgende:
Ben de laatste jaren steeds in Frankrijk geweest (Les deux alpes, Valthorens, Le corbier).
Wil nu eigenlijk wel een keer naar Oostenrijk. Saalbach bijvoorbeeld...
Maar wat me opviel, is dat Oostenrijk wel veel duurder is. Keek op www.skipas.org voor de prijs van een skipas... Over de 200 euro voor 6 dagen Saalbach!!! Weet iemand een leuke plaats in Oostenrijk, dat nog wel redelijk te betalen is?
Kijk maar eens naar de berichten van de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:37 schreef Blik het volgende:
UIteindelijk zal het qua prijs niet heel veel uitmaken of je naar Frankrijk gaat of Oostenrijk. Oostenrijk is duurder qua accomodatie en skipas. Frankrijk is duurder qua eten/drinken
Ik hoor overigens ook wel vaak van mensen dat Oostenrijk zich wel een beetje uit de markt aan het prijzen is. De prijzen zijn flink gestegen de laatste jaren.
Je slaat de spijker weer op z'n kopquote:Op woensdag 8 december 2010 09:32 schreef Komakie het volgende:
Kijk maar eens naar de berichten van de afgelopen jaren.
2008: http://www.anwb.nl/winter(...)ersportprognose.html
2010: http://www.spitsnieuws.nl(...)nders_met_winte.html
Precies hetzelfde percentage mensen ging in 2008 naar Oostenrijk (iets meer dan 50%) en Frankrijk (18%) als in 2010. Kortom, geen daling en ook geen stijging.
Ik kon jammer genoeg zo snel geen bericht vinden uit 2009, maar ik neem aan dat die percentages niet veel anders zullen zijn.
Er gaat wel een heel ander soort mensen op wintersport naar Frankrijk. Als je niet veel geld hebt en wel op wintersport wilt neem je dat sneller voor lief, maar de matige accomodaties, het dure eten (van matige kwaliteit), het gebrek aan gezelligheid/sfeer en de vervelende fransen worden steeds meer als reden opgegeven om naar Oostenrijk te gaan.
Daarnaast is het hele verhaal dat franse gebieden groter en sneeuwzekerder zijn ook een beetje achterhaald aangezien je ook tegenwoordig hele grote gebieden hebt in Oostenrijk en alle pistes tegenwoordig besneeuwd kunnen worden mocht het nodig zijn.
Daar komt nog bij dat de oostenrijkse gebieden over het algemeen veel moderner zijn dan de franse. Kijk maar eens naar de liften.
Ik was vorige week nog in Val Thorens en daar hangen volgens mij al 20 jaar dezelfde liften. Als ik kijk naar de Zillertal Arena waar ik al jaren kom zie je dat liften regelmatig worden vervangen of er nieuwe liften worden neergezet.
Veel meer gezinnen en mensen met iets meer geld (of iets meer geld willen uitgeven) kiezen sneller voor Oostenrijk. Gezinnen kiezen sneller voor Oostenrijk aangezien de taal daar makkelijker is en er meer nederlandse leraren zijn voor de kids.
Mensen met wat meer geld willen vaak kwaliteit en dan kom je al snel in Oostenrijk terecht.
Oostenrijk op zich is niet duurder. Het verschil zit hem in de goedkope reizen die naar Frankrijk aangeboden worden.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:05 schreef Blik het volgende:
Kortom, Oostenrijk is inderdaad vrij prijzig. Maar daar krijg je ook meer gezelligheid en modernere faciliteiten voor terug.
(ik zei overigens ook niet dat er steeds minder mensen naar oostenrijk gaan)
Ik zou er mijn werk van moeten makenquote:Op woensdag 8 december 2010 13:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Je slaat de spijker weer op z'n kop![]()
Ik ben nog nooit in Val Thorens geweest dat het mogelijk was om uberhaupt in Les Menuires te komenquote:Al gaat er niks boven een dagje epic touren van Les Menuires naar Courchevel en weer terug
Verschil is ook dat de verschillen tussen de gebieden in Frankrijk enorm is. Courchevel is niet bepaalde goedkoop, net als Megeva, Val d'Isere, Meribel, Chamonix, etc...quote:Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Oostenrijk op zich is niet duurder. Het verschil zit hem in de goedkope reizen die naar Frankrijk aangeboden worden.
Als je zelf vergelijkbare accomodaties gaat zoeken verschillen ze niet veel van prijs.
Dat klopt.quote:Op woensdag 8 december 2010 09:32 schreef Komakie het volgende:
Er gaat wel een heel ander soort mensen op wintersport naar Frankrijk.
Dat is onzin, als je een fatsoenlijk appartement/chalet wil aan de piste, is er in Frankrijk simpelweg véél meer keus dan in Oostenrijk. Groot nadeel van Oostenrijk is voor veel mensen dat je met de auto/skibus naar de piste moet.quote:Als je niet veel geld hebt en wel op wintersport wilt neem je dat sneller voor lief, maar de matige accomodaties, het dure eten (van matige kwaliteit), het gebrek aan gezelligheid/sfeer en de vervelende fransen worden steeds meer als reden opgegeven om naar Oostenrijk te gaan.
In Frankrijk zijn zelf de grootste skigebieden over het algemeen aaneengesloten en niet verbonden d.m.v. skibussen o.i.d. zoals in Oostenrijk veel gebruikelijker is.quote:Daarnaast is het hele verhaal dat franse gebieden groter en sneeuwzekerder zijn ook een beetje achterhaald aangezien je ook tegenwoordig hele grote gebieden hebt in Oostenrijk en alle pistes tegenwoordig besneeuwd kunnen worden mocht het nodig zijn.
Ook in Val Tho worden de liften met grote regelmaat vernieuwd! Voorbeeld; de overdekte loopband in het centrum.quote:Daar komt nog bij dat de oostenrijkse gebieden over het algemeen veel moderner zijn dan de franse. Kijk maar eens naar de liften.
Ik was vorige week nog in Val Thorens en daar hangen volgens mij al 20 jaar dezelfde liften.
Mensen die een pension of hotel willen, die kiezen voor Oostenrijk. Mensen die een appartement of chalet op de piste willen, kiezen meestal voor Frankrijk. Kom je écht voor het skiën ga je naar Frankrijk, kom je ook voor de randzaken en is skiën minder belangrijk-> Oostenrijk!quote:Als ik kijk naar de Zillertal Arena waar ik al jaren kom zie je dat liften regelmatig worden vervangen of er nieuwe liften worden neergezet.
Veel meer gezinnen en mensen met iets meer geld (of iets meer geld willen uitgeven) kiezen sneller voor Oostenrijk. Gezinnen kiezen sneller voor Oostenrijk aangezien de taal daar makkelijker is en er meer nederlandse leraren zijn voor de kids.
Mensen met wat meer geld willen vaak kwaliteit en dan kom je al snel in Oostenrijk terecht.
Je hebt in Oostenrijk genoeg keuze om chalets op de pistes te hebben. Wel sterk afhankelijk van het dorp natuurlijk, maar dat is in Frankrijk ook zo. Genoeg gebieden waar je eerst met een skibus moet, of je eerst een stuk moet lopen.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:09 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Dat klopt.
[..]
Dat is onzin, als je een fatsoenlijk appartement/chalet wil aan de piste, is er in Frankrijk simpelweg véél meer keus dan in Oostenrijk. Groot nadeel van Oostenrijk is voor veel mensen dat je met de auto/skibus naar de piste moet.
[..]
Tegenwoordig is dat steeds minder van toepassing op Oostenrijk aangezien gebieden aan elkaar worden gemaakt met pistes en liften. Zillertal Arena is 150km piste aan een gesloten.quote:In Frankrijk zijn zelf de grootste skigebieden over het algemeen aaneengesloten en niet verbonden d.m.v. skibussen o.i.d. zoals in Oostenrijk veel gebruikelijker is.
[..]
Dude, we hebben het over een loopband.... De rest van de liften zien er niet geweldig uit. Kijk naar het verschil.quote:Ook in Val Tho worden de liften met grote regelmaat vernieuwd! Voorbeeld; de overdekte loopband in het centrum.
[..]
Dat hoor is wel meer frankrijkgangers zeggen, maar waar maak je dat nu uit op? Het is namelijk gruwelijke onzin.quote:Mensen die een pension of hotel willen, die kiezen voor Oostenrijk. Mensen die een appartement of chalet op de piste willen, kiezen meestal voor Frankrijk. Kom je écht voor het skiën ga je naar Frankrijk, kom je ook voor de randzaken en is skiën minder belangrijk-> Oostenrijk!
Waarom niet? Het gaat toch om wintersportquote:Op donderdag 9 december 2010 07:00 schreef Drive-r het volgende:
Het is allemaal een onzin discussie. Ik ski ook al sinds jong in alle verschillende delen van de Alpen en alles heeft zijn voor- en nadelen. Oostenrijk en Frankrijk zijn anders, maar je kunt moeilijk objectief zeggen dat het ene beter is dan het andere, dat verschilt per persoon. En zoals ik al zei, in Frankrijk heb je slechte en goeie plekken, net als in Oostenrijk. De ene persoon vind Ischgl geweldig, de volgende wil er niet dood gevonden worden.
Lijkt me ook zinloze discussie voor dit topic trouwens.
Tuurlijk, maar de discussie Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland wordt altijd wat langdradig.quote:Op donderdag 9 december 2010 09:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom niet? Het gaat toch om wintersport
Ok on a more positive note: nog maar 6 nachtjes slapen
Uiteraard, zeker als het antwoord al gewoon vast staatquote:Op donderdag 9 december 2010 09:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de discussie Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland wordt altijd wat langdradig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |