quote:Wetterbericht für Dienstag: Wintereinbruch! Neuschnee von 20 bis 35 cm ist in höher gelegenen Tälern zu erwarten, auf den Bergen 50 bis 70 cm möglich. Schneefallgrenze zeitweise bis in tiefe Lagen sinkend.
Als je naar Oostenrijk gaat is de trein ook nog wel een optie.quote:Op zondag 14 november 2010 17:17 schreef Elmostyle het volgende:
Zelf ben ik momenteel ook aan het kijken voor op wintersport vakantie te gaan, alleen zelf rijden vindt ik niet echt een optie. Welke organisaties incl. busreis kunnen jullie adviseren?
Zelf ben ik Husk, Sportura en Arke wel al tegengekomen. Maar wat zijn jullie tips?
Goeie shitquote:
Zwitserland en Frankrijk kunnen ook prima per trein trouwens.quote:Op maandag 15 november 2010 12:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als je naar Oostenrijk gaat is de trein ook nog wel een optie.
Je kunt dan eerst met de trein naar Wörgl. Daarna met de bus naar bestemmingen in de buurt van Wörgl. Het kan ook zijn dat je in Munchen moet overstappen om een andere richting op gaat.
Als je helemaal naar West-Oostenrijk gaat wordt het makkelijker over Zurich te gaan, maar dat kan altijd nog
Je moet trouwens wel rekenen op een redelijk lange reis, maar je reist sowieso s'nachts dus als je een slaapcoupe hebt en lekker kunt maffen is dat natuurlijk minder een probleem.
Zou best kunnen. Ik ben alleen een keer naar Zurich geweest omdat ik naar west Oostenrijk moest. Toen ging het tot aan Zurich best goed.quote:Op maandag 15 november 2010 12:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zwitserland en Frankrijk kunnen ook prima per trein trouwens.
De TGV is wel coolquote:Op maandag 15 november 2010 12:58 schreef Salatrel het volgende:
frankrijk tuf je grootste gedeelte met de TGV toch? vraag me af wat dat kostdenk dat die transavia vluchten niet veel duurder zijn (als het niet goedkoper is)
http://www.wintersporters.nl/skigebieden/mellau/dorpen/mellauquote:Op maandag 15 november 2010 22:19 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ga in februari of maart naar het plaatsje Mellau in Oostenrijk. Heb een beetje op internet gekeken en het schijnt daar wel aardig te zijn. Het ligt bij Damuls en er schijnt wel een verbinding te zijn met dat gebied. Maar echt veel word ik niet wijzer. Iemand bekend met dit oord? En dan vooral wat er na het boarden te doen is.
En die is niet mee te nemen, op een stoel in de zon te plaatsen en een paar breinaalden te geven???quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:08 schreef jpjedi het volgende:
Ik baal dat ik niet kan gaan dit seizoen maar de reden maakt alles driedubbel goed. Mijn vrouw is zwanger
Ik lees dat je vrijgezel bent?quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
En die is niet mee te nemen, op een stoel in de zon te plaatsen en een paar breinaalden te geven???
Geen ervaringen mee, maar wel een top gebied volgens mij! Wel aardig aan de prijs.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:34 schreef Stansfield het volgende:
Wij gaan 9 januari naar Serfaus-Fiss-Ladis. Ik heb er nu al zin in.
Iemand ervaringen met dat gebied? En misschien goede tips?
Goede keus.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:34 schreef Stansfield het volgende:
ja die had ik al gevonden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:02 schreef Luni het volgende:
[..]
http://www.wintersporters.nl/skigebieden/mellau/dorpen/mellau
Das niet al te hoog, weet niet waneer je gaat?quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja die had ik al gevonden.
700m... Is dat niet wat laag trouwens?
Ik vind het nog meevallen,quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:29 schreef Luni het volgende:
[..]
Geen ervaringen mee, maar wel een top gebied volgens mij! Wel aardig aan de prijs.
Betaal je daar dan als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:54 schreef Soohr het volgende:
Ik vind het nog meevallen,
accomodatie ligt aan je eisen en de ligging.
Vorig jaar hadden we een 3 persoons appartement voor 700 euro.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:56 schreef Luni het volgende:
[..]
Betaal je daar dan als ik vragen mag?
Tnx voor de tips. Wij zitten in het dorp Ried en gaan dus waarschijnlijk ff snel met de auto naar 1 van de beginplaatsen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:42 schreef Soohr het volgende:
[..]
Goede keus.
Ik ben hier vanaf 1982 t/m 1994 meerdere keren per jaar geweest, en in de afgelopen 4 jaar nog 2x en in februari ga ik weer heen.
In welk dorp zit je?
Zelf ken ik als dorpen alleen Fiss en Ladis, Serfaus ken ik alleen van het dalstation.
Wil je de wat ruimere pistes, ga dan veel bij Serfaus skien,
Heb je kleine kinderen dan zit je tussen Fiss en Ladis in heel goed
Maar het beste stuk blijven wel de pistes bij Fiss,
Ontwijk de grote restaurants tijdens de skiles pauze,
Een aanrader om te eten is het restaurantje op de rodelbaan van Fiss,
Doordat je hier gewoon met een mooi bospad naartoe kan skien en weer goed weg komt moet je je niet laten afschrikken door de aanduiding "rodelbahn"
Vroeger, iig tot 1994, was deze route gewoon een piste.
Het restaurant ligt (op de kaart) "rechts onder" halverwege de grote kabine.
Nee hoor, ik heb een heel lief vriendinnetjequote:Op dinsdag 16 november 2010 09:12 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik lees dat je vrijgezel bent?
Sowieso kans op uitglijden nemen we niet. Verder gaan we samen de sneeuwfun beleven of helemaal niet. Onze vrienden waar we normaal mee gaan, hebben trouwens hetzelfde probleem.
Dat is indferdaad het reataurantje waar ik op doeldequote:Op dinsdag 16 november 2010 11:25 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx voor de tips. Wij zitten in het dorp Ried en gaan dus waarschijnlijk ff snel met de auto naar 1 van de beginplaatsen.
Bedoel je dit restaurant? http://www.serfaus-fiss-l(...)labend-Plakat-de.pdf
Ik ga waarschijnlijk voor het eerst snowboarden na 5 jaar skieen. Dus een beetje makkelijke pistes zijn het beste haha.
Nee hoor. Ligt er een beetje aan of ze een dalafdaling hebben en de ligging van die afdaling. Als er veel bomen staan, de zon staat er niet op en het is een noordhelling kun je er vaak heel lang nog skiën.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja die had ik al gevonden.
700m... Is dat niet wat laag trouwens?
Frankrijk is sowieso belachelijk duur. Tenminste, wat eten en drinken betreft.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:54 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ik vind het nog meevallen,
accomodatie ligt aan je eisen en de ligging.
liftpas neigt naar het prijzige, maar weer beter te doen dan een la plagne of verbier.
Voedsel is echt niet duur, als ik het dan met la plagne vergelijk.
Als je een beetje Duits kunt. www.alpinforum.comquote:Op maandag 15 november 2010 22:19 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ga in februari of maart naar het plaatsje Mellau in Oostenrijk. Heb een beetje op internet gekeken en het schijnt daar wel aardig te zijn. Het ligt bij Damuls en er schijnt wel een verbinding te zijn met dat gebied. Maar echt veel word ik niet wijzer. Iemand bekend met dit oord? En dan vooral wat er na het boarden te doen is.
Ziet er goed uitquote:Op donderdag 18 november 2010 03:18 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]
Zin![]()
![]()
![]()
Helaas nog wachten tot 5 maart
Ziet er al goed uit ! Voor mij 18 december Ischglquote:Helaas nog wachten tot 5 maart
Morgen gaat het weer sneeuwenquote:Op maandag 22 november 2010 11:26 schreef Komakie het volgende:
Nog 3 daagjes
Er valt wel wat sneeuw, maar het dumpt niet echt. In 12 uur tijd elke keer een centimeter of 5.
Maar ja, alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen
Zeker! Wij gaan er naar het 3e opeenvolgende jaar heen!quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:34 schreef Stansfield het volgende:
Als het goed is sneeuwt het alleen niet zo hard. Het moet wel ff serieus gaan dumpen natuurlijk. Maar dat is denk ik wat te veel gevraagd voor deze tijd van het jaar.quote:Op maandag 22 november 2010 22:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Morgen gaat het weer sneeuwen![]()
Het wordt dit weekend in Lech geen poederfahren, maar neem toch lekker m'n JJ's mee
Tnx voor de tips. Ik denk niet dat ik in 1 week maar op een paar pistes blijf. De eerste 2 dagen misschien, maar daarna kom ik zeker wel op veel pistes.quote:Op maandag 22 november 2010 22:17 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Zeker! Wij gaan er naar het 3e opeenvolgende jaar heen!
In welk dorp zitten jullie van de 3? Tis een heel chill gebied, met een aantal echt steile afdalingen (Diretissima, Frommes Xtreme, Kamikaze) en een heeeel groot gedeelte aan rode pistes. Wij hebben tot nu toe alleen in Fiss gezeten, daar is eigenlijk niet echt zoveel après-ski, daarvoor moet je in Serfaus zijn denk ik.. Tips qua afdalingen zijn de Frommes abfahrt en dan vooral in de ochtend, 's middags is de sneeuw vaak papperig, omdat er dan teveel mensen zijn geweest. Tis een 10km lange afdaling tot in Fiss. En verder is het bij helder weer mooi om een tocht naar de Masner te maken, vanuit Fiss doe je daar wel even over.
Edit: lees dat je in Ried zit, dan ga je waarschijnlijk naar Fiss om daar de pistes op te gaan. Voor een beginner vind ik het een veel te groot gebied, beetje zonde, zeker omdat je als eerste week snowboarder veelal maar op een paar pistes blijft. Wij hebben voor het eerst geskied in Sölden, was ook doodzonde van het dure gebied en de vele pistes, want we zijn maar op 2 of 3 pistes geweest..
Als er begin januari geen sneeuw ligt, komt het er ook niet meer....quote:Op maandag 22 november 2010 23:24 schreef The_Hives het volgende:
ik wil dit seizoen voor het eerst gaan wintersporten. Waarschijnlijk gaan we naar Oostenrijk. Maar we moeten al vroeg in het seizoen (eerst 2 weken van januari). Mensen hier ervaring met de sneeuw in die periode? Is de kans groot dat er weinig tot geen sneeuw ligt, of is begin januari redelijk sneeuw'veilig' ?
Dat dus. Normaal een vrij zekers periode.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als er begin januari geen sneeuw ligt, komt het er ook niet meer....
alle dorpen zijn dan 100% sneeuwzeker.quote:Op maandag 22 november 2010 23:24 schreef The_Hives het volgende:
ik wil dit seizoen voor het eerst gaan wintersporten. Waarschijnlijk gaan we naar Oostenrijk. Maar we moeten al vroeg in het seizoen (eerst 2 weken van januari). Mensen hier ervaring met de sneeuw in die periode? Is de kans groot dat er weinig tot geen sneeuw ligt, of is begin januari redelijk sneeuw'veilig' ?
99%quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:00 schreef snellejelle het volgende:
[..]
alle dorpen zijn dan 100% sneeuwzeker.
Vaak genoeg meegemaakt, maar je geen zorgen. Het is absoluut een van de meest sneeuwzekere periodes, maar begin januari 2010 regende het gewoon in delen van de Franse alpen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
99%
Je moet altijd een slag om de arm houden he
Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat er geen sneeuw ligt in januari (dan heb ik het natuurlijk over een alpen gebied) maar je zult net zien dat het ergens wel zo is als je zegt 100 %
Het regent elk jaar in bepaalde delen van de alpen.... Het kan nooit in de hele alpen hetzelfde weer zijn. Te veel klimaatverschillen en stromingen.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Vaak genoeg meegemaakt, maar je geen zorgen. Het is absoluut een van de meest sneeuwzekere periodes, maar begin januari 2010 regende het gewoon in delen van de Franse alpen bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |